Uskonto on minulle melko tuntematon asia, vaikka olenkin luterilainen, äitini oli uskovainen, luki joka päivä raamattua ja kuunteli radiosta aamu- ja iltahartaudet, sekä kirkonmenot sunnuntaisin, koska maalta ei päässyt kirkkoon. Kävimme Tampereella Aleksanterin kirkossa usein, kun tätini lauloi siellä kirkkokuorossa. Pidin kyllä lapsena kirkossa käymisistä ja lauloin mielelläni virsiä.
Aikuisena kirkko käynnit ovat jääneet todella vähiin, mutta en ole voinut erotakaan kirkosta, vaikka minulla ei ole sen palveluksista enää tarve. Kuitenkin kunnioitus uskontoa kohtaan on saanut minut pysymään luterilaisena.
Myös helluntalaisuuteen olen tutustunut ja olen varsin yllättynyt, että heidän uskontonsa on niinkin erillaista kuin luterilaisuus, joka on ollut aika paljon vakavampaa ja sanoisin, melkeinpä synkempää, kuin helluntalaisuus.
Heidän laulunsakin soinniltaan ovat kaunista kuultavaa ja ihmisenä heitä ei erota tavallisista kansalaisista. He eivät tuputa uskontoaan, kuten taas jehovan todistajat, jotka käyvät häiritsemässä oven takana, että olen antanut kiellon heille, etten halua heidän käyvän luonani.
Tässä näitä mietteitäni, jotka ovat, kuten kaikki uskontoon liittyvät, ainainen erimielisyyden kohde, jokaisella on oma näkemyksensä omasta uskonnostaan, mutta minä ainakin luulen, että kaikilla uskovilla on sama Jumala, kuka Hänen sanansa sitten mitenkin tulkitsee.
Luterilaisuus, oikeako
2
253
Vastaukset
- taappo
>>>...Kuitenkin kunnioitus uskontoa kohtaan on saanut minut pysymään luterilaisena.
tämä lause; kunnioitus uskontoa kohtaan..jne.
Korjaan lauseeni, että kunnioitus äiti vainajani uskoa Jumalaan, on saanut minut omalla tavallani pitämään uskon asiat pyhänä, pilkkaamatta niitä, vaikken haluakaan eri uskon lahkojen sanomaa kuunnella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496275Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6422594Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821113
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.751064Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä591064- 65942
- 69923
- 228854