Nyt köyhyys poistuu!

Pappa-1

Korhonen sanoi, että Miljardilla Eurolla köyhyys poistuu. En arvannutkaan, että se kävisi niin helposti. Suomessa on kuulemma vajaa miljoona köyhää. Siitä miljardista, riittää kullekin siinä 100 Euroa kuussa. Ja hups, köyhyys poistuu. Tämähän on helppoa.

9

443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuolta

Olen uinut Beaglensalmessa Isla Grande de Tierra del Fuegon etelälaidalla, ja myös Atlantin lounaiskolkassa sekä useammassakin pienessä järvessä ja joessa Tulimaassa

Myös Buenos Airesissa meillä oli hyvä tuuri, asuimme suurin piirtein suloisimmassa hotellissa, mitä olen koskaan nähnyt. Tätä edesauttoi se, että tiesimme pyytää hotellia San Telmon kaupunginosasta, jonka ennestään tiesin mukavaksi paikaksi. Meillä oli uskomattoman hyvä tuuri, saimme suunnilleen parhaan näköalan, jota koko Ushuaian (Tierra del Fuegon pääkaupunki Argentiinan puolella) hotelleista löytyi
      . . . .
      Ja tuolta>
      Olimme illalla Tullikamarilla katsomassa "Kenen joukoissa seisot"-elokuvan ensi-illan. Leffa 70-luvun vasemmistolaisen nuorison laululiikkeestä on tehty hauskalla lempeän humoristisella otteella. Yleisö herähti nauramaan aika monta kertaa, muun muassa, kun soitinrakentaja Jyrki Pölkki kertoi, että siitä oli silloin aikoinaan vaikea keskustella, voisiko se meidän haluamamme vallankumous olla aseellinen. Se, joka ei ole kokenut 70-luvun "taistolaisliikettä", ei ehkä ymmärrä, miksi tämä nauratti. No siksi, että me teoretisoimme kyllä kovasti siitä, että vallankumous voi olla vaikka aseellinenkin. Mutta oikeasti kenellekään meistä ei tullut mieleenkään tehdä mitään sinne päinkään, oikeasti meidän toimintamuotomme olivat täysin kesyjä: opintopiirejä, lentolehtisiä, seinälehtiä, mielenosoituksia, vaalityötä, toimintaa järjestöissä, julkilausumien laatimista, ohjelmien kirjoittamista ja sen sellaista.

• niin.

Onhan tuo totuus ollut tiedossa valveutuneelle vasemmistolaiselle jo 70 luvulla. Herrojen kakarat protestoivat vanhemmilleen, tietäen, että mikään ei vituta kokoomuslaista pappaa, kuin se, että pennut heittäytyvät äärikommareiksi.

Samalla nämä "taistolaiset" tekivät karhunpalveluksen todelliselle vasemmistolaisella työväenliikkeelle. Todelliset työläiset eivät joutaneet mellakoimaan "vanhan valtauksessa" tai muussakaan inhorealisessa nahinoinnissa. He tekivät ansiokasta työrä ammattijärjestöjen kautta ja niinpä 1970 lukua voidaan pitää työläisen "kultakymmenenä". Monet edut, joita tänäkin päivänä (vielä) nautitaan, on noiden todellisten puurtajien aikaansaannosta.

Mutta mikään ei ole pysyvää, vaikka aikoinaan väitettiin, että saavutetuista eduista ei luovuta. Tämän päivän nörtti, pullamössö nuoriso antaa liukua käsistään kaiken saavutetun. Sääliksi käy, vaikka tuon vuosikymmenen työelämässä nähneenä ja tämän päivän eläkeläisenä asia ei suoraan kosketakaan.

• TOIMIVA MALLI

Ehdotan, että Suomeen otetaan lisää ulkomaalaisia, romaneja, muslimeja ja mustia.

Näin saadaan potentiaalisia ihmisiä. Nämä voidaan elättää samalla sosiaalihuollolla kuin suomalaiset köyhtä siten, että vähän jaetaan tasan rahaa.

Jos otetaan 100 000 romania, muslimia ja mustaa vuosittain, se ei paina paljon tässä ruljanssissa,
      kun samalla voitaisiin tarkkailua ja byrokratiaa vähentää: rahat annettaisiin vuokra vajaa 1000 euroa kuussa jokaiselle ilman tutkimisia ja turhia byro-hommia.

Vähän jaettava per nenä laskisi, mutta samalla autettaisiin
      100 000 köyhää vuosittain, kymmenessä vuodessa saataisiin autettua jo miljoona köyhää ja kahdessa kymmenessä ehkä 3 miljoonaa, kun on ehtinyt tulla lapsiakin. Ja Suomi lähtisi nousuun.

• kaikki onnellistuu

Vantaalla on aloitettu kokeilu, jossa kunta muutetaan turkkilaisten, thaimaalaisten, venäläisten, muslimien ja romanien kunnaksi.

Projektin nimenä on Muuttuva kunta Vantaa
      mukava

Mukavassa kunnan rahat jaetaan tasan, ja siksi
      Vantaalla on HELSINGIN SEUDUN KALLEIMMAT BUSSILIPUT (kunta määrää tuen ja tuki on pienin Vantaalla, muu olisi Mukava-projektin vastaista kun rahat menevät Mukavaan)
      EIKÄ VANTAA PYSTY TUKEMAAN SUOMALAISIA OPISKELIJOITA KUIN MINIMISUMMALLA.

Mutta tämä ei niin haittaa, koska kaikilla kuitenkin on jotain ja kaikki sujuu.

Espoossa on halvimmat bussiliput ja suurin opiskelijatuki.

SUOMALAISTEN KUNTIEN ON PANOSTETTAVA VANTAAN TYYLIIN MUKAVAAN, lisää ulkomaalaisia, että homma hoituu

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Vantaa kansainvälistyy naapuriaan nopeammin/1135220008264

• pettää pahasti

Katsos köyhiä on n.600 000, se vajaa 200€ tarkoittaa 20-40% korotusta käyttövaroihin. Ei se tunnu paljolta ehkä sinun rahoissasi, minulle summa olisi valtava. Raha voitaisin ottaa Vanhasen kauppaamasta veronalennuksesta, ja taatusti tulee pennoset takaisin kiertoon. Suhteellisuutta asioihin kiitos.

• alhaalle asetit rimasi!

• Pappa-1

Kaveri erehtyi TVssä esittämään moista.

• Pappa-1 kirjoitti:

Kaveri erehtyi TVssä esittämään moista.

kyseisessä ohjelmassa MITEN sijoitettuna tuo
        1 000 000 000 Euroa poistaisi köyhyyden??

• Pappa-1
        vom kirjoitti:

kyseisessä ohjelmassa MITEN sijoitettuna tuo
        1 000 000 000 Euroa poistaisi köyhyyden??

Vihjattiin köyhyyspakettiin, jolla köyhyys poistuu.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      56
      2208
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1704
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1509
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1504
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1484
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1337
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1044
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      93
      1043
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      979
    Aihe