Löytyykö sinun kännykästäsi tieto lähimmästä omaisestasi?
Kampanja ICE-koodin käyttämisestä on vähitellen käynnistymässä Suomessakin. Ehdottavat, että kirjoittaisimme nuo tärkeät kirjaimet lähiomaisen nimen eteen kännykän puhelinnumerotiedostoon.
ICE = In Case of Emergency = hätätilanteessa.
Minä ihastuin ideaan heti asiasta kuultuani ja tallensin jo tiedon omaan kännykkääni.
Kannattaisiko sinunkin tehdä niin, ihan varmuuden vuoksi?
Joko syötit ICE-koodin kännykkääsi ?
13
523
Vastaukset
- paras
vaihtoehto? Jos ei ole naimisissa niin olisiko se poika vai tytär, vai veli, sisar?
Eihän siitä mitään haittaa olisi, jos kaikilla heillä on tarvittavat tiedot sellaisista asioista, joita pitäisi hätätilanteessa ottaa huomioon ja olisit itse kykenemätön tietoja antamaan. Sairaudet, veriryhmä, lääkitys, allergiat tms.
laittaa vain ICE ja tallentaa sen alle numeron.
Vaimo olisi tietysti lähin,mutta en toivo hänen joutuvan vastaamaan mahdolliseen viranomaispuheluun ensimmäisenä. Mieluumin vaikka veljeni,joka sitten ilmoittaisi hänelle tilanteen ja toimisi "puskurina" todennäköisesti epämiellyttävän ilmoituksen sisältöön ja olisi tukena samalla.
Täytyy ainakin jutella vaimon kanssa,kuinka hän haluaa asiassa toimittavan.
Ei olekaan aivan yksiselitteinen juttu tämäkään.
Miten sitten se,kelpaako esim.veli sellaiseksi omaiseksi,että hänelle asia kokonaisuudessaan selvitetään.
En ole sen tarkemmin tietoinen ko.koodin säännöistä,mitä pitää sisällään.
ps.Muutenkaan ei tuntuisi mukavalta puhelimen muistia käyttäessä,jos Rakas,Kulta tai muu hellyttelynimen edessä olisi "muistutus"jostain mahdollisesta epämiellyttävästä asiasta.
Mieluumin siksikin vain ICE /mumero.koodin perässä olisi vastaajaksi oletetun henkilön oikea nimi, koska voisihan käydä niin, ettei soittaja tiedä edes sinun nimeäsi jos olet vaikka lenkillä ilman papereita. Jos puhelimeen sattuu vastaamaan joku omistajan perheenjäsen tai tuttu, eikä soittaja tiedä kenelle on soittamassa. Entä jos vastaajakaan ei tiedä kenen puhelimeen vastasi ... ja mitähän vielä keksisin...
Jokainen voi itse päättää, keneen haluaa otettavan yhteyttä jos sellainen tarve tulee. Olennaista on, että henkilön pitäisi osata antaa tarvittavat tiedot.optimisti-orvokki kirjoitti:
koodin perässä olisi vastaajaksi oletetun henkilön oikea nimi, koska voisihan käydä niin, ettei soittaja tiedä edes sinun nimeäsi jos olet vaikka lenkillä ilman papereita. Jos puhelimeen sattuu vastaamaan joku omistajan perheenjäsen tai tuttu, eikä soittaja tiedä kenelle on soittamassa. Entä jos vastaajakaan ei tiedä kenen puhelimeen vastasi ... ja mitähän vielä keksisin...
Jokainen voi itse päättää, keneen haluaa otettavan yhteyttä jos sellainen tarve tulee. Olennaista on, että henkilön pitäisi osata antaa tarvittavat tiedot.tietysti ICE:n perään.
En vaan 'raatsi' laittaa sitä siihen yleensä käytettävän lempparin eteen.
Veljen numeron eteen sen vois laittaa.
Luulen,että jonkinmoinen polemiikki käydään tässä lähiaikoina,kunhan vaimon työviikko on kuokittuna.
Eikös se mene jotenkin niin,että kiireessä ei saa kun ...... ......?
- njm
Laitoin ICE koodin heti ukkoni nimen eteen. Hän kun on lähin omainen. Poikani taas asuu perheensä kanssa eri paikkakunnalla, joten en laittanut häntä kuin kakkosvaihtoehdoksi. Laitoin etunimen perään ICE. En tiedä tajutaanko se ero, kun ukon nimen edessä on ICE eli on ekana jolle soitetaan, ja poikani tokana.
Ei kukaan ala koko puhelinluetteloa tutkia. Itse ehdottaisin vaikkapa ICS 2, tai muuta vastaavaa, joka löytyy samalla haulla.
- Pirre*
hyvä idea.
Sairaaloiden asiapapereihinhan tuo lähiomainen on perinteisesti pitänyt aina nimetä, mutta nykyään kun meillä on kännykkä joka tilanteessa mukana, nopein tapa tosiaan on saavuttaa se lähin lähiomainen tuon koodin avulla..pittääpä naputellakkii se heti.:)
Ps. tuo koodi on kai tarkoitettu vain viranomaisten avuksi...- bBlondi
käyttänyt ihan omaa systeeminä, siis näin:
Amieheni etunimi
Bpoikani etunimi
Ctyttäreni etunimi
ja niin edelleen, kuka sitten ottaa selvä
ja kuka ei.
Siis täytyisikö miehen nimi laittaa
ICEja nimi kokonaan?
Psst.joku oli rekisteröinyt mun Blondi
nimimerkin. Mut ei se mitään haittaa. mutta miksei tiedon levittyä kuka tahansa voisi tarpeentullen soittaa siihen tarvitessaan yhteyttä kännykän omistajan lähiomaiseen.
Ajatellaan vaikka huomalaista sammunutta taksissa tai ravintolassa. Saattaisi päästä kotiinsa putkan sijasta. ;))
Erilaisten sairaskohtausten yllättäessä, dementikon eksyttyä tai ...
- salakaataja
En omista edes kännykkää! Kuka minua auttaa? Syökö karhu minut korvessa?
Syököön, elämä jatkuu.
Ei känny tee kenestäkään kuolematonta, ei edes mikään koodi.( tai no, se Vinci-koodi ehkä...)- salakaatajan sivupersoona
mii-su kirjoitti:
Ainaski karhun elämä jatkuu....:D
Miisuseni. Tämä on vakava onkelma. Aamulla lähden jupittamaan 75 kilometristä taivalta korpimaisemiin ihan itsekseni. - Perkules, jos karhu tulee vastaan? Meikäläisen selällä ei pysty antamaan sellaista karatepotkua sen kuonoon, kuin tuo tämänviikkoinen täti-ihminen.
Siinä kun on koodit hukassa, ja jalat vetelänä., niin...
Mutta jos selviän syömättömänä sieltä takaisin tänne netti-avaruuteen, niin ilmotaudun taas;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577320Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393594Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3711978Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651816- 861459
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164