Mulla on eräänlainen lapsettomuusongelma. Nimittäin olen 29-vuotias lapseton nainen, enkä halua lasta. Pidän lapsista (olen koulutukseltanikin ope :) ), mutta jostain syystä en ole ikinä halunnut lasta enkä oikeastaan edes miestä.
Nyt mua painaa tämä lapsettomuus. Ystävät ympärillä saa lapsia ja minunkin vanhemmiltani kysytään, että koskas teistä tulee isovanhempia. Minusta tuntuu tosi pahalta vanhempieni puolesta, kun he varmasti haluavat lapsenlapsia, vaikka sanovat, että ei heidän takiaan lapsia pidä hankkia. (Olen ainut lapsi.)
Tiedän, että itse mun on tämä ratkaistava, mutta onko täällä ketään, jolla on samat pohdinnat? Mä vaan pelkään, että jos mä perustan perheen muiden vuoksi, se voi päättyä kaikkien kannalta surullisesti - tai ehkä ei...?
Miksi ei vauvaa?
7
765
Vastaukset
- mies40
Tuohan voisi olla monen miehen kannalta ihannetapaus: Nainen joka suostuu tekemään lapsen, on lapsirakas ja riittävän sivistynyt huolehtiakseen siitä eikä juokse miesten perässä.
Ainakin minä voisin katsoa mitä tapahtuu ja antaa täyden palautusoikeuden, jos se lapsi alkaa kyllästyttää. - päivänä
haluat, se voi tulla kuin salama kirkkaalta taivaalta. älä huoli, äläkä teemuiden voksi lapsia.
- toiveen toteuttaja
hei! sinulla on vauvakuume, ja haluaisit tulla raskaaksi ja saada vauvan. minä voin auttaa sinua tulemaan raskaaksi kolmella vaihtoehdoillasi. olen auttanut muutamia naisia tässä asiassa, ja voin myös sinuakin auttaa. kirjoitatko minulle, niin kerron sinulle lisää, jos kiinnostaa.
- Vapaasti lapseton
Sä et kyllä ymmärtänyt mun juttua. Kun mä nimenomaa en halua lasta. Jos naisella on vauvakuume, niin hän kyllä keksii keinot. Vaan kun ei ole. :(
Vapaasti lapseton kirjoitti:
Sä et kyllä ymmärtänyt mun juttua. Kun mä nimenomaa en halua lasta. Jos naisella on vauvakuume, niin hän kyllä keksii keinot. Vaan kun ei ole. :(
ymmärrän, hyvää kesää.
- rauhassa
nyt itsellesi. Se perheenperustamisvietti herää jossain vaiheessa jos on herätäkseen. Itse olin lapsesta asti ajatellut,että tietysti haluan lapsia. Kun avioliiton jälkeen kolmekymppisenä pääsin elämään omaa elämää oikein kunnolla,aloin myös miettiä haluanko oikeasti koskaan lapsia. Edes aviomiehen kanssa se ei tuntunut hyvältä ajatukselta aikoinaan,ja silloin lykkäsin koko ajatuksen pois mielestä.
Kun tapasin nykyisen kihlattuni,alkoi aika piankin tuntumaan siltä,että tuo on se mies jonka kanssa todella haluan lapsia jos vain Luoja niin suo.
Nyt yritystä muutama kuukausi ja toivotaan parasta:)
Älä muiden takia lapsia "hanki". - ope minäkin
Tarinasi kuulostaa tutulta. Itse olen 28-vuotias opettaja. Aikonani ajattelin, että tietenkin haluan lapsia. Viime vuosina en ole ollutkaan niin varma. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä jo 11 vuotta. Hän ei ole patistellut, vaikka pitääkin lapsista. Elämäämme on viime vuosina kuulunut opiskelua, valmistuminen ammattiin, työntekoa, sitten naimisiinmeno ja omakotitalon rakentaminen. Nyt kun näistä on kulunut aikaa, on alkanut pikkuhiljaa kaivata itselleen perhettä. Olemme menevä pariskunta ja meitä kutsutaan kaikenlaisiin juhliin ym helposti. On vaikea kieltäytyä, jos ei ole mitää erityistä ohjelmaa. Kuitenkin tuntuu, että olisi hyvä rauhoittua aloilleen. Tämä tunne on tullut pikkuhiljaa. Niinpä vauva on ollut hetken aikaa tilauksessa. Vielä ei ole mitään kuulunut:) Odotellaan. Rentouttavaa kesälomaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271548Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411319Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681255- 12998
- 7961
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7901- 71826