Ilmaston lämpenemisestä.

11,9 ja siitä pari päivää eteenpäin, kun usa:n ilmatilassa oli se lentokielto, niin havaintojen mukaan keskilämpötila hyppäsi siellä heti pari astetta normaalia ylemmäs...? Joitain vuosikymmeniä sitten joku israelilainen tiedemies mittasi auringosta maahan saapuvan valon määrää ja nyt myöhemmin joskus 90-luvun lopulla toisti mittauksen ja havaitsi säteilyn heikenneen 15-20%. Tätä ei tiedemiespiireissä ilmeisesti sen suuremmin noteerattu, väitettiin kait mittavirheeksi? Mutta 11.9 jälkeen tehdyt havainnot nostivat vissiin taas kissan pöydälle, sillä sehän tarkoittaa sitä että ainekin jossain määrin ilmakehän pienhiukkaset vähentävät auringon säteilyä maan pinnalle ja näin ollen myös viilentävät ilmastoa sen lisäksi, että samalla aiheuttaa kaikkien tunteman kasvihuoneilmiön. Elikkä tarkoittaako tämä nyt sitä että fossiilisista polttoaineista luopuminen päin vastoin kiihdyttäisi ilmaston lämpenemistä? Onko kukaan muu kuullut yleensäkään yhtään mitään mainitusta teoriasta?? onko ihan huuhaata vai ei? yllättävän vakuuttavia todisteet kyllä ainekin kuulopuheiden perusteella ovat...

2

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ekologi-batman

Ihan totta toi on, Prismassa kerrottiin (luotan Prismaan). Kyseessä on hämärtymisilmiö. Tarkoitta vähän niinkuin sitä, että ihmiskunta on ajanut itsensä täysin umpikujaan näitten saasteiden kanssa. Jos saastutetaan, ei hyvä. Jos ei saastuteta, vielä pahempi.

• kauhun tasapaino

Olihan siitä joku dokumentti telkkarissa. Kyllä huvitti, koska kitkutellaan sen mukaan siinä ja tässä. Ilman saasteet suojaa meitä liialta lämpenemiseltä, mutta toisaalta ne ei saisi kovin kasvaakaan. Ennenkaikkea tuo lentoliikenne on tärkää, koska sen päästöt heijastavat lämpöä pois. On siinä tietiniiloille pähkimistä, heh,hee. Mitenkä sitä suu pannaan kun Kiina pääsee hyvin vauhtiin? Länsimaat heristelee sormea, ja millä oikeudella? Ei sitä kehitystä kukaan voi estää, eikä sellaiseen löydy moraalista oikeuttakaan. Pitäiskö nyt käydä jysäyttää jontikka sytkyttämään, jotta saisi tuotettua oman osan päästöjä, vai pitäiskö pitää luppopäivä, ettei niitä tulisi? Siinäpä vasta tilannekomiikkaa kerakseen, vai mitä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      68
      2411
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1779
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1614
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1575
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1525
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1397
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1141
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1094
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe