Moi motoristit!
Tietääkö kukaan mistä saa yksiselitteistä tietoa moottoripyörän peräkärryn vaatimuksista?
Olisi tarkoitus tehdä 1-pyöräinen kärry.
Peräkärry moottoripyörään???
12
14453
Vastaukset
- ajatellut
pistää pyörän perään asuntovaunun. Pitäisi kesällä lähteä reissuun ja ajattelin että siinä on mukavampi asua kuin perälaukussa.
- dracula
sen voi tehdä arkusta
- suzuki10
Jos aihe kiinnostaa, tilaa täältä se asuntovaunu.http://www.barkna-trading.no/
Minä en tarvitse kuin peräkärrin.
- -xv1100-
Parhaillaan on valmistumassa kärry omaan mopoon. 2pyöräinen kylläkin. Vaatimuksia on hyvin vähän. Leveys max. 150cm. Paino max. 50% pyörän omapainosta. Ilmakumirenkaat. Jousitus oltava jonkinlainen, ei määritelty tarkemmin. Kytkentään suositellaan normaalia 50mm kuulakytkintä. Yksipyöräisissähän käytetään tavallista ristiniveltä joka joustaa pysty ja vaakasuunnassa mutta ei salli kiertymistä joten kärry kallistelee pyörän mukana. Hinausnopeus 80km/h paitsi jos täyskumirenkaat tai ei jousitusta niin 60km/h. Jarruvalo ainoastaan pakollinen ja kolmio heijastimet takana. Konttorilla suositeltiin kumminkin takavalojen ja vilkkujen laittamista. Muistaakseni alle 80cm leveässä eli siis yksipyöräisessä kärryssä riittää yksi takavalo ja kolmio heijastin.
Rekisteröintiä ja katsastusta ei tarvita. Pyörän vakuutukset kattaa ainakin pohjolassa myös kärryn eli omaa vakuutustakaan ei tarvita.- suzuki10
Kiitos valaisevista tiedoista.
Käyn konttorilla "prototyyppin" piirrustusten kanssa, eiköhä se selviä siten tarkemmin. - kaivataan
Mopolle kärryä suunnittelen, mutta eniten hiertää jarruvalojen laitto. Miten se tehdään? Neuvoja, pliis!
- MikaK
Mistä ostit pyörät peräkärryysi? Tuntuvat olevan kiven alla. Mulla on tekeillä kärry, jossa tavaratila muodostuu 200l muovi tynnyristä. Painon kanssa saa olla varovainen, että jää vielä varaa lastata tavaraakin.
- suzuki10
Moi Shevy.
Kiitos linkistä, onko tietoa laitteen painosta?
Se on yksi ongelmakohta tässä asiassa.
Minullakin on muuten moottoripyörän lisäksi Shevy......... - heheee
HAHHAH.. vitsi mä repesin oikeesti. Toi näyttää lähestulkoon sellaiselta vihreältä muoviselta tyhjennettävältä elintarvikejäte roskikselta... sellaisessakin on pyörät. Hehe... Onko hienoa hinata mopolla tuollaista pömpeliä perässä?
suzuki10 kirjoitti:
Moi Shevy.
Kiitos linkistä, onko tietoa laitteen painosta?
Se on yksi ongelmakohta tässä asiassa.
Minullakin on muuten moottoripyörän lisäksi Shevy.........95kg. Runko on 2mm:n ruostumatonta peltiä, josta suurin osa kärryn painoa muodostui.
- Kra
http://www.barkna-trading.no/
http://www.forbro.com/
Aiheesta oli pitkä ja värikäs keskustelu, joskus olisko ollu vuosi sitten täällä samassa paikassa.
Valmiit suomalaiset tekniset määräyksetkin löytyy muistaakseni AKE:n sivuilta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa572235En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321714- 101524
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751519Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681357- 121108
- 1051089
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 20979