onko oikeesti niin että kukaan ei enää minua sen vuokisi huoli kun olen ollut vankilassa,monta kertaa sopinut treffit ja kaikki mennyt niin kauan hyvin kun totuus tämänhetkisestä olinpaikastani selviää...ei vissiin tuomittu kumminkaan elämään yksinäisyydessä....
eikö vanki kelpaa enää kellekkään
112
37550
Vastaukset
- ...........................
sellasta se on olla silmätikkuna. Olet leimautunut.
- student
sun täytyy vaan ymmärtää, ettei kukaan järkevä ihminen halua itselleen vaikeuksia. Yleensä ihmiset mieltävät vankilan paikaksi, jonne kuuluvat yhteiskuntaan sopeutumattomat ihmiset. Ihmisessä on esim. väkivaltaisia tai rikollisia taipumuksia.
Olet tuntematon ihminen toiselle, niin kauan, kunnes tuo toinen oppii tuntemaan sinut kunnolla. Rikollinen tausta voi kyllä olla kompastuskivi monelle ihmiselle, mutta toki löytyy niitäkin, jotka näkevät myös ihmisen kaltereiden takana. Joten jatka etsimistä, kyllä sinullekin vielä aurinko paistaa!!- en kyllä ole vankilassa oll...
Olen varma, että sinullekkin löytyy kumppani. Epäilemättä tämän kumppanin täytyy katsella maailmaa avoimin mielin ja ehkä kaikki vaatii aikaa, elämää vankilan ulkopuolella. Tällainen kumppani on toki mahtava löyty kaikille persoonallisuuksille :) Ihmisiä voi kuitenkin tavata muuallakin kuin järjestetyillä treffeillä. Kun toinen huomaa vaikka työn tai harrastuksen parissa, että olet mielyttävä ihminen, niin kynnys hyväksyä menneisyytesi varmasti madaltuu. Itse en muutenkaan usko treffeihin oudon ihmisen kanssa, yleensä kehittyy vaivautunut tilanne, jossa kaksi ihmistä yrittää luoda itsestään epäaitoa kuvaa. Molemmat tulevat väärinymmärretyiksi ja kummallekkin jää paha mieli.
- voi olla
No enpä itse olisi välttämättä kiinnostunut seurustelemaan entisen vangin kanssa. Riippuu tietenkin mitä on tehnyt ja onko se ollut syyttömänä vankilassa. Vankiloissa onkin yleensä vain pelkkiä syyttömiä ja viattomia ihmisiä.
- -heh-
Ei sinne kannata pikkurikoksista joutua, kunnon murhamiehille löytyy aina naisia! Niistä naiset kiihottuu
- Syyttäjä
Syyttömänä ainakin omasta mielestään siellä vankilassa istutaan-Vaikkakin oikeudessa on todettu syylliseksi-ja sitähän Suomessa todetaan syylliseksi vasta, kun on tosi syyllinen. Nykyäänhän sitä päätä vaan silitellään aika pahoistakin rikkomuksista. Ei ihme jos vankilat on täynnä kun sinne on halukkaita pilvin pimein.(harvoin sinne syyttömänä joutuu)
Sitten vielä pitäisi olla sieltä poispäästessä porukkaa kilvan ottamassa vastaan viatonta ihmispoloista..HUH-HUH - sähinä
-heh- kirjoitti:
Ei sinne kannata pikkurikoksista joutua, kunnon murhamiehille löytyy aina naisia! Niistä naiset kiihottuu
Olen itse seurustellut talossa istuneen kanssa.Suhteemme kesti ihanat 5 vuotta.Hän kertoi istumisestaan minulle toisilla treffeillä.Aluksi pelästyin ja kysyin syytä(asiaa ei kuulemma saisi kysyä)mutta näin miten hän kärsi asiasta ja tehtyähän ei saa tekemättömäksi..ei hän minun silmissä ollut sen"huonompi"ihminen kuin kukaan muukaan vaan vaatii yleensäkkin rohkeutta kertoa asiasta,varsinkin kun arvostan suorapuheisuutta.Suosittelen kertomaan melko aikaisin suhteen alussa naiselle asiasta ettei hän jätä kuultuaan asiasta muualta.Jos ihminen juoksee asiasta karkuun hän ei ole sinun arvoisesi.Meitä naisia ja miehiä maailmassa riittää ja varmasti jokaiselle löytyy oma jos jaksaa vain siihen uskoa
- Think twice.
Syyttäjä kirjoitti:
Syyttömänä ainakin omasta mielestään siellä vankilassa istutaan-Vaikkakin oikeudessa on todettu syylliseksi-ja sitähän Suomessa todetaan syylliseksi vasta, kun on tosi syyllinen. Nykyäänhän sitä päätä vaan silitellään aika pahoistakin rikkomuksista. Ei ihme jos vankilat on täynnä kun sinne on halukkaita pilvin pimein.(harvoin sinne syyttömänä joutuu)
Sitten vielä pitäisi olla sieltä poispäästessä porukkaa kilvan ottamassa vastaan viatonta ihmispoloista..HUH-HUHKuule oletko ajatellut että kaikki rikokset ei esim ole tehty ihan selvä järkisenä ja voisiko olla että jos vastaanotto on tuollainen niin paljonko se innostaa yrittää takaisin. Itse olen ollut ns"kiltti poika" pienestä pitäen. Kävin musiikkiopistossa ja sain stipendin. Koulukiusaamista oli paljon ja seura vei huonoille raiteille. Katsos ensin kannattaa tutkia ja sitten vasta hutkia. Olen ollut,Lapinlahdessa 2 kertaa,Turun vankimielisairaalassa 2kk ,Vaasan Valtion mielisairaalassa puoli vuotta ja sörkassa psykiatrisella Katajan nokalla. Siviilin psykiatrian sairaalassa n 14 hoito kertaa. Ja kuitenkin. Loppu diagnoosi. Ahdistuneisuus häiriö. Sen jälkeen normaalia elämää olen nyt viettänyt ja entinen on jäänyt taakse. Olen nähnyt paljon pahaa ja väkivaltaa elämässäni. en toivoisi kenellekkään sellaista. Olin n 1 vuoden kihloissa ja olimme todella rakastuneita. Meni poikki mutta syy ei ollut missään näissä.
- elämä on.
Mulle ainakin ns. tavalliset miehet on tehny ihan tarpeeksi pahaa. En uskaltaisi edes ajatellakkaan mitään kakun istunutta siipaksi.
Vaikuttaahan varmaan moniin se tietysti mistä kukin istuu. Jos istuu sen vuoksi, kun on mennyt naista pelastamaan raiskaajan kynsistä ja erehtynyt puolustaa ja se tulkittu hätävarjelun liioitteluksi kun raiskaajalle käynyt köpelösti. Tottakai silloin asenne olisi toisenlainen kuin että rupeaisi raiskaajaa deittaa. (Näissä suomen kakkuissa on välillä vaan niin epäloogiset tuomioajattelutavat). - ex-vanki...
kelpaa kyllä, mikäli osaa edes kirjoittaa......
- minä_vaan_
miksi älykäs istuu linnassa?
- kirjekaveri
Vanki voi osata kirjoittaa, mutta voi osoittaua pummaajaksi. Minä tapasin kerran sellaisen. Kaikki aina postimerkeistä lähtien olisi pitänyt lähettää. Kiitos ei.
- sopiikiiks
minä_vaan_ kirjoitti:
miksi älykäs istuu linnassa?
No ainasksi siksi. että siel on hyvät olot, asunto,ruuat ja lämmintä olla, ainaskin talvella
- jykä
ei ole pljon haittaa ollu mun kohdalla vaikka olen vanki oolut ja asian naisille kertonu naisia on riittäny! ei hätää
- maiju_
en peruisi treffejäni sen perusteella että treffikumppani on ollut vankilassa..
- mmminna
en missään nimessä peruisi tärskyjä jos mies muuten vaikuttaisi kiinnostavalta :) hyvää kesää ja onnea naisenetsintään.
- Treffitön
Siis eikös muijat nimenomaan ole hakemassa jotain häkkilintua jota voivat sitten äidillisesti paapoa oikealle polulle plus tuntea siitä ylemyyttä. Me "liian kiltit" niitä ollaan jotka auttamattomasti ,ikuisiksi ajoiksi, jäädään yksinäisiksi.
- et sillee...
Tämä muija ei ole eikä ole ollut IKINÄ hakemassa häkkilintua tai paapomista tarvitsevaa/vastaan ottavaa miestä. "Liian kilttiä" - sitä nyhveröistä elotonta tavis miestä en vain jaksa katsella elämässäni. MISSÄ ON TAVALLINEN, mutta KARISMAATTINEN mies, persoona?
Sellainen on tervetullut, mutta mistä niitä löytää? En usko, että vankilasta (riippuu tapauksesta.)On kuitenkin kiistatta totta, että enemmän tai vähemmän persoonaltaan häiriytyneitä, syyttömiä, olosuhdeuhreja vankilassa olevat ja olleet ovat omasta mielestään. Näitä oman elämänsä vankeja, houreettomia hulluja en elämääni halua. - heh heh
Lyödään sinulle,joku neljän vuoden tuomio ja katsotaan sitten,naurattaako.
- et sillee...
heh heh kirjoitti:
Ei neljän vuoden tuomiota lyödä tyhjästä, eikä pidempää eikä lyhyempää... jos on elämänhallinta. En omaa holtitonta käyttäytymismallia, niin pitkälle, että se johtaisi sanktioon. Joten naurattaa, ehkä en ymmärtäisi nauraa, jos olisin houreeton "hullu".
- ei kyllä naura
heh heh kirjoitti:
Ei kai sinne ihan tyhjästä joudu meinaan että kai syytä oli sinussakin.Vai.sitä makaa niinkuin petaa.
- ei,ei
olen ite vuosia sitten surustellut yhen vangin kanssa ja täytyy todeta,että ei ole moisiin luottamista.ei kauan äijä vapaana kerenny oleen ku joutu takas linnaan loppu seurustelu siihen paikkaan.nyt on onneks kunnollinen mies ollut jo 18.vuotta enkä vaihtais edes turun sinappiin.
- Blond73
Samanlaisia kokemuksia.En ikinä vaihtais tätä mun nykyistä kunnon miestä enää vankiin.Mä en enää toista lasta kaipaa ja sitähän se vanki käytännössä on,kun vapautta rajoitetaan.
Sit,kun ei voinut tuntia pidemmälle tulevaisuutta suunnitella,kun toisen elämäntavat olivat mitä olivat.Korvia myöten olen täynnä sitä piikkilanka syndrooman aikaan saamaa tunne paskaa mitä kirjeissään noi vangit suoltaa(olen lukenut usemman,kuin yhden vangin raapustuksia)Niitä ei erota,kuin käsialasta.Sisältö on aina samaa,että kuinka nyt tajuan missä tein väärin ja olen muuttunut mies ja en enää koskaan...!Kaikki lupaukset kuitenkin unohtuu viimeistään viikon päästä siviiliin pääsystä.
Suosittelisin vangille, että suoritat nyt sen tuomion loppuun. Sit hommaat(jos ei vielä ole) himan ja duunin.Sen jälkeen vasta etsit sen naisen.Tällä tavalla saat lusia rauhassa.Ilman,että tarvii miettiä mitä toinen siviilissä touhuaa.Mietit,vaikka kuinka meinaat päästä rikoksista eroon ja mitä siltä naiselta ja elämältä ylipäätään haluat.Kun tuomiosta on kulunut jonkin aikaa ja sun elämälläs on terve pohja,niin ei se menneisyyden tuomio enää niin paljon paina. - JOTAIN RAJAA
Blond73 kirjoitti:
Samanlaisia kokemuksia.En ikinä vaihtais tätä mun nykyistä kunnon miestä enää vankiin.Mä en enää toista lasta kaipaa ja sitähän se vanki käytännössä on,kun vapautta rajoitetaan.
Sit,kun ei voinut tuntia pidemmälle tulevaisuutta suunnitella,kun toisen elämäntavat olivat mitä olivat.Korvia myöten olen täynnä sitä piikkilanka syndrooman aikaan saamaa tunne paskaa mitä kirjeissään noi vangit suoltaa(olen lukenut usemman,kuin yhden vangin raapustuksia)Niitä ei erota,kuin käsialasta.Sisältö on aina samaa,että kuinka nyt tajuan missä tein väärin ja olen muuttunut mies ja en enää koskaan...!Kaikki lupaukset kuitenkin unohtuu viimeistään viikon päästä siviiliin pääsystä.
Suosittelisin vangille, että suoritat nyt sen tuomion loppuun. Sit hommaat(jos ei vielä ole) himan ja duunin.Sen jälkeen vasta etsit sen naisen.Tällä tavalla saat lusia rauhassa.Ilman,että tarvii miettiä mitä toinen siviilissä touhuaa.Mietit,vaikka kuinka meinaat päästä rikoksista eroon ja mitä siltä naiselta ja elämältä ylipäätään haluat.Kun tuomiosta on kulunut jonkin aikaa ja sun elämälläs on terve pohja,niin ei se menneisyyden tuomio enää niin paljon paina.MIETI VÄHÄN JOS VAIKKA LUSIIN 10 VUOTTA NIIN SUN MIELESTÄ PITÄIS SIIS LUSIA EKA TOI 10 VUOTTA JA VASTA SITTEN OTTAA NAINEN???? OLISISTKO ITSE 10 VUOTTA ILMAN MIESTÄ*????
- .....
JOTAIN RAJAA kirjoitti:
MIETI VÄHÄN JOS VAIKKA LUSIIN 10 VUOTTA NIIN SUN MIELESTÄ PITÄIS SIIS LUSIA EKA TOI 10 VUOTTA JA VASTA SITTEN OTTAA NAINEN???? OLISISTKO ITSE 10 VUOTTA ILMAN MIESTÄ*????
enpä olisi kymmentä vuotta ilman miestä. Enkä siksi siis ottaisi miestä, joka lusii 10 vuotta. Se kun käytännössä olisi lähes sama kuin ei miestä lainkaan...
- Pistäisitkö sen naisen vena...
JOTAIN RAJAA kirjoitti:
MIETI VÄHÄN JOS VAIKKA LUSIIN 10 VUOTTA NIIN SUN MIELESTÄ PITÄIS SIIS LUSIA EKA TOI 10 VUOTTA JA VASTA SITTEN OTTAA NAINEN???? OLISISTKO ITSE 10 VUOTTA ILMAN MIESTÄ*????
SEN 10 VUOTTA.5 vuotta ennen,kuin lomat pyörii. Aika itsekästä.Olisin ilman,jos sössisin asiani noin pahasti!
- Hämyisessä sellissä
vanki usein leimautuu vangiksi tahtomattaan. Kaveripiiri vankilassa vetää mukaan . tatuoinnit kertoo paljon ulospäin kaverista. vaikka nykyaikana on ihmiset suvaitsevaisempia, nii silti tatskat ja vankila yhdistetään juuri negatiivisella tavalla. ajatelkaa näitä nuoret tytöt ja pojat. Myös huumeiden ja kova alkoholinkäyttö jättää leiman vangin päälle. Usein kiven sisällä niin kovakin kundi on pelkkää pumpulia , kun menee siviiliin. Puntinnosto unohtuu. väkijoukon paine tekee vangista luuserin. Luuseri = vanki.
- wwwwww.
www.kan.fi
- rll
miksi aina kauniit naiset rakastuvat rentuihin.
1.ongo se jännitys
2. vai karisma
3.vai oljenkorren näyttäjä
4.turvallisuuden tunne.- maagikko
No eikö me ihmisiä kaikki olla, tehdään vir-
heitä, mutta suuri osa rikollisista on kyllä
tietenkin hyväksikäyttäjiä tai päihdeongelmai-
sia... Ja kumpaakaan ei huomaa helposti... - maagikko
No eikö me ihmisiä kaikki olla, tehdään vir-
heitä, mutta suuri osa rikollisista on kyllä
tietenkin hyväksikäyttäjiä tai päihdeongelmai-
si. Ja kumpaakaan ei huomaa helposti. Mutta
eiköhän oma järki pitäisi riittää.
- tuittu
Itse en ole vangin kanssa seurustellut, mutta tapaan työssäni ihmisiä, jotka ovat vankilassa olleet. Riippuu seurusteluhalut ihan persoonasta, mutta eräskin mies on aseellisista ryöstöistä 8v istunut vankimielisairaalassa ja on kyllä niin mahtava ja fiksu ihminen että en moneen hänen kaltaiseen ole törmännyt. Mutta kyllähän pitkät kakut jälkensä ihmiseen jättää..
- janisj
jos törmäisin ihmiseen, jonka kanssa sitten menisin treffeille.. haluaisin toki tietää hänestä jo jonkin verran ennen treffejä. yleensä jutellaan niitä näitä, asuinpaikasta, duunista, harrastuksista, mahdollisista lapsista (toivottavasti ei sen hetkisestä puolisosta;)) yleensä myös jonkin verran eletystä elämästä. ehkä kannattaisi mainita vankilassa olosta, en tiedä, mutta niin saattaisi karsiutua heti pois ahdasmieliset ja ennakkoluuloiset pintaihmiset.
uskon, että jokaisen menneisyydessä on asioita, joiden takia monet uudet tuttavuudet häipyisivät rinnalta tuulen mukana. jokainen tekee virheitä, toiset suurempia, toiset pienempiä, mutta ihminen voi muuttua.
puhallan sinulle täältä onnen tuulia. hymyillään kun kohdataan :) - vankia
Olen nuoruuteni pyörinyt noissa heikkohermoisten, päihderiippuvaisten ja väkivaltaisten linnavenkuloiden kanssa. Sitä ollaan lojaaleita ja reiluja siihen asti kun juodaan viinaa ja ruvetaan puukkojen kanssa tai kättä pidempien kanssa riehumaan.
Asiat ovat nykyään minun kohdallani niin hyvin, että en vaihtaisi hetkeäkään pois. Alkuelämä oli hiveätä kangertelua ja yhtä sotkua, nyt kaikki näyttää suhteellisen kirkkaalta.
Kärsin vieläkin paniikkihäiriöistä jotka syntyvät humalaisten lähellä tai muuten vaan vähänkään uhkaavassa ilmapiirissä.
Moni ennestään hyvä mies on linnaan joutunu vaan jossain vaiheessa se hyvyys on loppunut, en haluaisi lapseni elämään entistä taikka nykyistä vankia oli syy sitten mikä tahansa, vankila muuttaa aina ihmistä. Sejoko herättää itsesääliä taikka vihantunteita ja en halua olla tiellä kun niitä aletaan purkamaan.
Kuitenkin Hyvää kesää ja tsemppiä sinulle ja toivottavasti pysyt vielä hyvällä tiellä ja löydät myös naisen joka ei välitä taustastasi.- Santeri
Monet ystäväni ovat olleet vankilassa. Kaksi näistä elää normaalissa, antoisassa ja muutenkin rakkautta kukkivassa suhteessa. Toinen jopa hankki itselleen todella arvostetun ylemmän korkeakoulututkinnon. Ja sai heti alansa hommia.
Sekä molemmat kaverit eivät olleet istumassa mistään autovarkauksista.
Ja eräs toinen ystäväni on poikamies, istunut hänkin. Ja hänellä pyörii paljon naisia ympärillä.
Itse pitäisin ensitreffeillä vain suuni kiinni. Ja kertoisin asian vasta sitten, kun huomaisin onko kyseessä todellinen "siippaehdokas".
Kai se kaikki on vain ihmisestä kiinni. Ei pitäisi liian pikaisesti lähteä tuomitsemaan sieluja. - ent.venkula
Toivottavasti löydät naisen,joka välittää menneisyydestäsi...on aika kurjaa elää,jos elämässä on ajanjakso,jota ei ikäänkuin ole ollutkaan ja kuitenkin on...kaveri yhtä arvokas kuin sinäkin,vaikka sun on todennäköisesti vaikea sitä hyväksyä...näin se kuitenkin on
- Kilpaillaan
Miksi tämä herra, joka ampui kaksi poliisia ohikulkumatkallaan sai tuhansia kirjeitä kiihkeiltä naisilta - tytöistä mummoihin. Muistaakseni hän meni jopa naimisiin suomalaisen ihailijansa kanssa.
Ihmettelen miksi sitten sanotaan että suomalainen on paras: turvallinen ja rehellinen. - hörhö
Voin sanoa vuosien kokemuksella,että kelpaa...akathan on kirkuen perässä.
- toivo
Nå ei sen tietysti tarvitsee olla sen takia...mutta riippuu tietysti minkä rikoksen olet tehnyt?Ihmiset ehkä pelkää silloin....
Toivoasi et kuitenkaan saat menettää, kyllä sinulle löytyy treffiseuraa vielä!!!! - tytSy
ei kyllä mun mielestä pitäis tuomita menneisyyden perusteella.. :/
- ovat
Venkulat ovat venkuloita ja menneisyyden perusteella ei ketään saisi tuomita, mutta venkuloiden menneisyys, kun vain on tulevaisuudessakin halusipa sitä tai ei.
- thatsme
en usko että olet tuomittu elämään yksinäisyydessä.. kyllä joku vielä osuu kohdalle ja kun on oikeat tunteet pelissä niin voi antaa menneet anteeksi ja uskoa toisen tehneen parannuksen.. toivottavasti se muru jostain elämääsi piipahtaa
- :;:;:;:
ovat erilaisia. Toiset ovat täysin toivottomia ja häröilyllään aiheuttavat ihmisille ikuisia traumoja. Näitä on sitten kiittäminen että yksilö ex-vanki ei kelpaa. Uskon kuitenkin että kaikki venkulat eivät voi olla samallaisia paskoja. Varmasti riippuu myös siitä mistä on ollut istumassa. Onni ei tule etsien vaan eläen. Mutta muista olla aina rehellinen ja kertoa totuus.
riippuu siitä minkä takia sä olet vankilassa?
- saisi vaikuttaa
ei todellakaan
- Vapaa lintu
JOkaisella meistä on oma menneisyytensä, tehdyt virheet ja paheensa. Jokainen meistä ansaitsee myös useamman mahdollisuuden. Vankila on paikka, missä ihminen sovittaa yhteiskunnalle lainvastaiset tekonsa. Sen jälkeen rikos on maksettu ja ihmisellä on oikeus aloittaa elämä puhtaalta pöydältä. Valitettavasti meitä on moneen junaan ja moni leimaa ihmisiä syystä tai toisesta. Ennakkoluuloisuus on pelkoa tuntematonta kohtaan.
En minä osaa muuta sanoa. Itse olen tekoni sovittanut, itselleni sovitan niitä edelleen. Uuden mahdollisuuden elämään olen kuitenkin ympäristöltä ja yhteiskunnalta saanut. Sen olet myös sinä ansainnut. Älä luovuta. Löydät sen minkä ansaitset, kun olet siihen valmis. Minäkin uskon niin.- kamalat rikokset
Kaiken muun voi sopia itsensä ja ihmisten kanssa mutta ei jos on murhannut jonkin syyttömän ihmisen tai raiskannut.Siinä kulkee rajat.Ajattelen omaisia kuin kamala kohtalo tämä on heille.Mutta jos osapuolet ovat sopineet että yritetään jatkaa näin eteenpäin niin hyvä sekin.Minä toivoisin kunnon kostoa niin kauan kuin tämä ihminen eläis,näistä kahdesta rikoksesta.Toivon hyvää jatkoa sinulle elämässä.
- Vapaa lintu
kamalat rikokset kirjoitti:
Kaiken muun voi sopia itsensä ja ihmisten kanssa mutta ei jos on murhannut jonkin syyttömän ihmisen tai raiskannut.Siinä kulkee rajat.Ajattelen omaisia kuin kamala kohtalo tämä on heille.Mutta jos osapuolet ovat sopineet että yritetään jatkaa näin eteenpäin niin hyvä sekin.Minä toivoisin kunnon kostoa niin kauan kuin tämä ihminen eläis,näistä kahdesta rikoksesta.Toivon hyvää jatkoa sinulle elämässä.
Elämä on ketju syitä ja seurauksia. Tietenkin sympatia on uhrien omaisilla ja läheisillä. Harva tekojaan yrittää puolustella, vähätellä tai selitellä. Oikeus elämään ilman nöyristelyä, väheksyntää ja syyllistämistä on jokaisella.
Kerran rikollinen, aina rikollinen. Kerran narkkari, aina narkkari. Asia ei ole näin mustavalkoinen. Jonain päivänä minulla on perhe ja aion olla lapsilleni hyvä äiti. Myös minulla on omaiset ja läheiset, joiden ei tarvitse kokea häpeää, eikä leimattuna olemista.
- ehdotteleva
Riippuu siitä mitä olet tehnyt.On niitä rohkeita neitosia jotka ehkä uskaltaa,minä en ottais kyllä riskejä.Etkä ehkä voi odottaa että jokin nainen odottaa siellä portilla kun vapaus koittaa.Aloita ensin seisominen omilla jaloilla,yritä saada työpaikka ja asunto.Näytä ensin että pärjäät yksin,kun naiset näkevät tämän silloin he alkavat luottamaan paremmin,näyttöä siis.Ja järjestä vapaaika terveillä harrastuksilla.Asiat voi järjestyä ajan kanssa.
- figidi
Mitä kamalampi murhaaja sen kiimasempia akat ovat.Aikoinaan Ari Valjakkakin sai satoja naimisiinmenotarjouksia.Suomalainen nainen hakee sitä jännitystä.On kiva kun ukko vetelee kunnolla turpiin ja telkeää johonkin komeroon päiväksi.Että semmosta täällä banaanimaassa ja tietysti muuallakin.
- Mikä peelo!
Jos et edes tiedä tai osaa kirjoittaa Nikita Fouganthinen (ex-Juha Valjakkala) nimeä, niin eikö olisi parempi olla kokonaan kirjoittamatta. Asiaasi ei usko enää kukaan.
- Valjakka :)
Ari Valjakka on Turun Sanomien päätoimittaja. Tsekkaa vaikka googlella tai www.turunsanomat.fi jos et usko :)
- rikollinen?
Valjakka :) kirjoitti:
Ari Valjakka on Turun Sanomien päätoimittaja. Tsekkaa vaikka googlella tai www.turunsanomat.fi jos et usko :)
Siis onko päätoimittaja rikollinen vai muuten vaan naisia kiinnostava tapaus? Kovin nuori kundihan toi ei enää oo....
- soMMelier
Luulen, että Ari Valjakka ei ole koskaan kärsinyt vapausrangaistusta. Ari Valjakka on tai ainakin on ollut Yleisradion toimittaja!!!!!
Kirjoittaja tarkoittanee sitä Åmselen kolmoismurhaajaa Juha Valjakkalaa, alias Nikita Fougantinea.
Mutta älkää hyvät ihmiset sekoittako jotain nuhteetonta Ylen toimittajaa häkkilintuihin!!!!!
- TARKKANA
Antaisin sellaisen neuvon, että kannattaa tarkkaan miettiä miten haluaa viettää elämänsä. Ihan järjellä. Kannattaa kiinnittää huomiota siihen että käyttääkö tyyppi huumeita, millainen moraali ja mikä kaveriporukka? Tuleeko se jatkuvasti saamaan lisää tuomiota, vai onko se vain nuoruudessaan töppäillyt? Onko sillä rehellinen työ, maksaako se laskunsa ja kantaako yleensäkin vastuuta itsestään. Ei ole kivaa pitkällä tähtäimellä elää ihmisen kanssa joka ei kanna vastuuta itsestään. Ja kannatta muistaa että sanat ovat sanoja vain. Kaverin teot puhuvat puolestaan.
- Maallikko ihmettelee
Mulla on ollut semmoinen käsitys, että linnatuomio hiukan haittaisi deittailua. Ja hyvä niin!
- M-aria
Ei varmasti tule olemaan huolta treffiseuran saamisesta. Erityisesti teinitytot ovat takuuvasrmaa seuraa jannittavalle linnakundille. Mikaan ei nosta enempaa osakkeita nuoren teinifemakon silmissa kuin vakivaltainen, itsenainen (voi vetaa tarvittaessa nenuun naapurin arsyttavaa nysveroa ja muita) ja voimakastahtoinen mies (osaa ottaa teinityton vakisin ja maarata kaapin paikan siina samalla). Mahdollisuudet paranevat jos tytto on femakko, ja kundi jannittavasta vakivalta- tai huumausainerikoksesta tuomittu. Kaikenlaisia nyhveroita on aivan liikaa.
- olis
kohtalotoverien eli linnamimmien deittailu? Jos toisella on sama tausta niin tuskin on ongelmaa hänellä sun linnailun suhteen.
- huuto
Elämäkin on vankeutta.Huonot olot on ollut.Työtä saa tehä uuvikseen asti.Eipä näy vielä valoa niin sanotun tunnelin päässsä.
- Snoukkagirl87
jouduit vankilaan?
ei minua haittaisi jos treffaisin entistä vankia..
ellei sen rikoslistalla lue jotain pahoinpitelyjä tai vakavempaa pitkänä listana.
ei silleen,kukaan ei vaan varmaan halua väkivaltaista ihmistä tapailla. en minä ainakaan.
säikky kun olen muutenki - kissa
En minäkään haluaisi linna kundia:
- AaJii
Toi on karseeta...mulla sama juttu, paitsi että ton vankila-sanan tilalle laitetaan epilepsia. Niin kauan treffit sujuu mallikkaasti kunnes sanon, et anteeksi menen ottamaan lääkkeeni (yleensä jonnekin vähän rauhallisempaan paikkaan, jos ollaan vaikka ravintelissa, koska pillerin ottaminen voi näyttää epäilyttävältä) sen jälkeen asiat meneekin yleensä samaa rataa: Mies kysyy: "Mikä lääke?", vastaan, treffit loppuu vartin sisään ja sen jälkeen ei miehestä kuulu mitään, vaikka olisi minusta ollut TOSI kiinnostunut ekaksi. *huoh*
Itselläni on tällä hetkellä kirjekaverina mies joka on parhaillaan kiven sisällä, on vielä viitisen vuotta. Ei se mies sen kummallisempi ole kuin ketään muukaan, eikä tulisi mieleenikään "syrjiä" häntä mitenkään/missään tilanteessa. Tai no, jos mies olisi sarjamurhaaja tai sarjaraiskaaja, niin ehkä sitten...mutta sitten taas, en olisi hakenut sellaista kirjekaveriksi alunperinkään, joten kaipa minä jonkinlainen "syrjijä" sittenkin olen?- Kartettu
Sama juttu, tosin mulla on häikkää mielenterveydessä. Ymmärrän kyllä, ettei kukaan halua riipakseen tällaista, joka vähän väliä joutuu lataamoon ahdistuksen takia. Sietämätöntä seuraa olen silloin omastakin mielestäni... Mutta ehkä joskus olen taas terve ja joku ukkokin löytyy. =)
Lääkkeiden otto vaikuttaa kyllä huomattavasti vastakkaiseen sukupuoleen. Kyseiset henkilöt eivät tajua, että se on pakko ottaa lääkkeet heti ruokailun jälkeen. Jos näin ei tee, voi seurata ongelmia todella pian. Jotku voi vielä ihmetellä sitä, jos et juo olutta tai viiniä ruoan kanssa. Yksi asia varmasti vaikuttaa siihen, kun liikkuu tuolla ulkona ja käy joskus ravintoloissa kavereiden kanssa istumassa ja viettämässä iltaa... kantaa epilepsia-ranneketta, niin jotku voi suoraan siitä ottaa etäisyyttä henkilöön, jos näkevät sen suoraan. Itse olen ainakin suosinut sen käyttöä.
- hakeutumalla
Kelpaako itsellesi vanki?
- Upen gruppen fuhrer
Vain idiootti tapaa vangin, ja ryhtyy tällaisen kanssa seurustelemaan tai häntä tapailemaan.
Kyllä ne jaksaa laskea ketkä ovat todella tehneen parannuksen elämäänsä sillä 70 % palaa takaisin ja vain pari prosenttia ottaa uuden suunnan elämäänsä.
Miksi pilaisin elämää tapaamalla jonkun D-luokan kansalaisen, jolle otsaan pitäisi laittaa vain merkintä "poistettu käytöstä".
Tämä maa vain hyysää kaikenlaisia luusereita, hyväksikäyttäjiä ja muita siivelläeläjiä. Erityisesti nämä sosiaaliviranomaiset hyysäävät näitä kaikenlaisia kulkureita, joiden paikka on "poistolaitoksessa". Tämä olisi kaikkien kansalaisten yhteinen etu !- Hopkins
..etpä olisi paremmin voinut sanoa.piste.
- kelpaa..
jatka etsimistä,löydät vielä hänet, joka ei aliarvioi muita menneisyyden perusteella.
Itse olen naimisissa vangin kanssa, enkä milloinkaan vaihtaisi häntä kehenkään muuhun.
Riippuen tietenkin rikoksestasi, tunnen monta jotka on lusineet, kerran, ja jatkaneet siitä normaalia perhe-elämää viettäen. Toivon sinulle onnea etsinnöissäsi, aurinkoista mieltä sekä avoimuutta=)- oRPo
Sinne Hämeenlinnan naisvankilaan kannattais kirjotella. On samanhenkisiä yhteiskunnan älyttäjiä pullollaan. Sitten vapauduttuanne lyötte hyntteet (päänne) yhteen ja teette lisää näitä järjenjättiläisiä.
ps. Helvetin paljon saa nyky-yhteiskunnassa rellestää ennenkuin joutuu vankilaan.
- katsii
ei se voi niin mennä että yksin jää kun istuu vankilassa?? tai se riippuu paljon siitä mitä on tehnyt, mutta...
treffi kumppanisi eivät ole olleet mukana avoimin silmin. toivotan onnea, kyllä se vankilakundillekkin vielä emäntä löytyy... luulen:) - suomalainen nainen
kyllä sulle se oikee löytyy vielä semmonen, joka ei nosta itseitseään niin helvetin hyväks ja paremmaks ihmiseks vain ja ainoastaan joidenkin virheiden takia ,joita ihmiset joskus tekee toiset vaan sattuu jäämään niistä kiinni ja sit taas toiset pääsee kun koira veräjästä.on niin hemmetin monta syytä olla siellä "kiven sisässä"ja jokaiseen tietty tarttee tehdä aina jotain, jotta sinne joutuu, mutta jonain päivänä vaan jos ite jättää sen elämän niin vielä kaikki saattaa muuttua ihan samanlaiseks polkujen tallaamiseks, kun muillakin eikä sun ottassa lue "vanki"joten kyllä sä sen heilankin ihan varmasti löydät jonain päivänä ja nimenomaan semmosen heilan joka osaa katsoo tulevaisuuteen kanssas eikä tuijottaa sitä sun menneisyyttäs.
ei muuta kun tsemppiä kovasti tulevaisuuteen- :DD
sinunkaltaisestasi varmasti voisi löytyäkin... mutta todellisuudessahan sinä olet vain kukkahattuinen pelokas piipertäjä jolle todellisuuden ymmärtäminen on yksinkertaisesti liian vaikeaa, etkä ikinä edes itse ryhtyisi siihen mistä niin kovin pontetevasti piiperrät.
Miksi kukaan tervejärkinen NAINEN alentaisi itsensä jonkin rikolliskusipään asteelle... niitähän tuolta vankiloista pääasiassa löytyy, ja poikkeuksena muutama "olosuhteuisiin älykkö" talousrikollinenkin kait. :DD kirjoitti:
sinunkaltaisestasi varmasti voisi löytyäkin... mutta todellisuudessahan sinä olet vain kukkahattuinen pelokas piipertäjä jolle todellisuuden ymmärtäminen on yksinkertaisesti liian vaikeaa, etkä ikinä edes itse ryhtyisi siihen mistä niin kovin pontetevasti piiperrät.
Miksi kukaan tervejärkinen NAINEN alentaisi itsensä jonkin rikolliskusipään asteelle... niitähän tuolta vankiloista pääasiassa löytyy, ja poikkeuksena muutama "olosuhteuisiin älykkö" talousrikollinenkin kait.olipa pontevaa ja asiantuntevaa tekstiä ihmiseltä joka tietää kaikesta ja kaikista kaiken...mutta tämmösiä "täydellisiä"mahtuu maailmaan ja 14tusinaan...vai että kukkahattuinen piipertäjä...heh....
- Dikkis
..mihin unohtuivatkaan pisteet..Todella vaikeaselkoista lukea tuommoista..Taidat itsekkin olla vähän koulut kesken jättänyt. Sullehan se vanki varmaan sitten sopiikin..
- keppijä
nainen33 kirjoitti:
olipa pontevaa ja asiantuntevaa tekstiä ihmiseltä joka tietää kaikesta ja kaikista kaiken...mutta tämmösiä "täydellisiä"mahtuu maailmaan ja 14tusinaan...vai että kukkahattuinen piipertäjä...heh....
MOI!
Kuinka siellä Lammilla talvipäivää vietetään?
Minä aion lähteä järvelle pilkille ,jos sais vaikka muutaman ahvenen tai särjen.! - aatami48
nainen33 kirjoitti:
olipa pontevaa ja asiantuntevaa tekstiä ihmiseltä joka tietää kaikesta ja kaikista kaiken...mutta tämmösiä "täydellisiä"mahtuu maailmaan ja 14tusinaan...vai että kukkahattuinen piipertäjä...heh....
Meitä täällä chatti maailmassa on niin moneksi.
Jotkut vaan haluavat purkaa paineitaan olemalla
ilökeitä chatissa ja näissä kirjoituksissa. Se ei palvele kuitenkaan ketään.
Minä odottaisin tästä chattihommasta pikemminkin
mukavaa ja akkuja lataavaa harrasteen omaista toimintaa. Huumori on varmasti hyvä ase kettuilevia ihmisiä vastaan ja muutenkin olen sitä mieltä, että nää hommat täällä on otettava löysin rantein. Valta osa kuitenkin on ihan muka-
vaa chattikansaa.
Kaikkee hyvää ja kaunista sinulle, joka luet tämän jutun! T: aatami48
- Irmeli69
Kovin viisaas et voi olla koska olet itsesi sinne hoitanut....
Viisaimmathan ei jää kiinni...- martti,yönlapsonen
Hullut ovat hulluja kuin toikin irmeli. Älä välitä, kohta olet vapaa aloittamaan uuden elämäsi. Voi Hyvin Martti
- SensuElli30
pyhä paska mitä umpimielisiä juntteja! Eihän tuo herra edes väittänyt olleensa "syyttömänä" vankilassa vaan kysyi, eikö asian vuoksi kelpaa kenellekään.
Tämä kekkoslovakia on valitettavasti ääriään myöten täynnä mustavalkoisesti ajattelevia torsoja, joiden mielestä ihminen on joko täysin hyvä tai vaihtoehtoisesti äärimmäisen paha.
Olisipa mielenkiintoista nähdä miten tämänkin palstan paskantärkeiden viisastelijoiden mieli muuttuisi jos oma hihna sattuisi luiskahtamaan paikaltaan sen verran että tulisi ryhdyttyä puukkohippasille vaikkapa oman vaimon kanssa. Se hihna kun voi, nähkääs, luiskahtaa rattaan päältä kenellä tahansa.
Mutta kivahan se on lyödä lyötyä ja potkia maassa makaavaa. Ei tarvitse niin paljon keskittyä omien korvien väliä tarkastelemaan. - kaunismerenneito
kyllä minun mielestä vankiki voi löytää itseleen puolison,jos se nainen oikea on elämässäsi ei se katso,millainen elämän tausta sinulla on ollut,jos olet muuttunut ja loppettanut sen vanhan elämän tyylin.minä ainakin ajatelen asian näin.
- Dusti80
Ei, ei se niin mene, ja se jos joku repii menneitä eteen ni.. Mitä sellasella tekee ?? Ite voin sanoo vaikka nuori oonki ja tollasta ja oon ollu istumassa muutamaankertaan ni ei.. Ei se oo mun ihmissuhteita hidastellut.. Pitää vaa tutustuu niihi oikeisii ihmisii..Ennakkoluulottomuutta !!! SITÄ pitää olla..
- istunu
väkivaltaisuus?
- Dusti80
istunu kirjoitti:
väkivaltaisuus?
Huumeet yms.. .Mut ei sillä PERIAATTEES oo välii.. Siis okei, ite oon jättäny noi vanhat kuviot taakseni ja oon tehnyt sen HETI selväks jokaiselle uudelle ihmiselle johon tutustun..JOS haluun tarkemmin tutustua.. Oon sanonu suoraa että "oon sit ollu sellane ihmine johon et ois aikasemmin halunnu tutustua" Jos haluaa tietää lisää ni silloin kerron.. Tottahan se on että MONET ajattelee "Kerran rikollinen AINA rikollinen" Mut löytyy niit poikkeuksia YLLÄTTÄVÄN paljon, heitä jotka katsovat ennemmin sitä mitä on NYT eikä sitä mitä on ollut..
- doncorleon
istunu kirjoitti:
väkivaltaisuus?
talouspuolenjuttuja...veroja pääosin..
- xenas
kyllä kelpaa,ainakin minulle=)
- A-ha
HUisan jäntskää... kelvoton H U O R A!!!!!!!!!!!!
- Ex-venkulan vaimo
Olen itse entisen "linnakundin" vaimo. Olen käynyt lukion, valmistunut korkeakoulusta ammattiin, enkä ole juuri rikoksia tehtaillut, ellei nyt tupakanpolttoa alaikäisenä lasketa...
Kun tapasimme, olin kyllä tietoinen mieheni epämääräisestä menneisyydestä, mutta halusin nähdä millainen mies niitten hurjien juttujen takana oikeesti on!!
Nykyisin mieheni ei juo, ei edes polta, on opiskellut ammatin ja käy töissä. Meillä menee tosi hyvin!! Joten sinulle vanki antaisin vinkin, että ryhdistäydy ensin elämässäsi; hanki työ-tai opiskelupaikka, terveitä harrastuksia entisen elämäntyylin tilalle ja oma asunto. Näistä lähtökohdista onkin sitten helpompi lähteä sitä naista hakemaan... Itseni ainakin aikoinaan vakuutti juuri se, että mieheni oli saanut järjestettyä elämänsä kuntoon, eikä pyörinyt enää epämääräisissä porukoissa. Ja hän oli tenhyt sen oman elämänsä, ei minun painostuksen, takia!!! Enpä minäkään varmaan olisi lähtenyt seurustelemaan ihmisen kanssa, joka ei oikein osaa itsestäänkään huolta pitää...
Mutta kuten sanottua, ei kannata aina tuomita menneisyyden perusteella, itse en ainakaan omaa venkulaani vaihtaisi koskaan keheenkään!!!
- brune
Mun mielestä rehellisyys on oikein..
mä ainakin arvostan jos sanotaan niin ku asia on.
Jälkikäteen vois suuttuu jos ei tietäis mutta jos heti kertois ni minkä sille voi.. - burell
vaikka se on omistus talo saa sen pihalle siitä talosta jos se ei noudata sääntojä.teillä on talossa
asukastoimikunta tai talohallitus niin seuraavassa yhtiokokousessa asia esille niin taloyhtiö lunastaa kämpän pois ja siinä ei ole nokankoputtamista omistajalla.
se on niin kuin pakkolunastus .kun se on yhtiokokousessa päätetty ,jonka jälkeen se menee
myytiin. - avutonta-aatua
Teeskentele oikein avutonta reppanaa, niin
kyllä kelpaa. Hoivaamisvietti voittaa menneisyyden. Se on Suomi naisen ihanne hoitaa
reppanaa. - Kerava
No tuota...mieheni joutui istumaan kun oli syyllistynyt raiskaus yritykseen(jonka tietysti minulle kielsi)
Mutta aikani asiaa mietiskellessä päätin laittaa eropaperit kun en tahdo herätä joka aamu miehen vierestä joka on ollut linnassa kyseisestä asiasta...Ja kun ei ole Isompia herroja oikeudessa saanut uskomaan syyttömyydestään...niiin ei saa kyllä minuakaan. - ...mies....
Totuus on ihan hyvä kertoa ja olla rehellinen. Parempi ennemmin saada tietoon toisen tuollaisesta, ettei joudu itse ns.vaikeuksiin. Eli jos kertoo tuollaisesta myöhemmin, aiheutat harmia toiselle ja hän voi haluta lopettaa suhteen..
Itse en ainakaan vankilassa istuvaa ihmistä hyväksyisi/ottaisi vaimoksi tai ottaisi töihinkään. Niin sanotusti ei tiedä vaikka vankilassa oleva tekisi uudestaan saman tempun. - - Ex-Vanki -
millainen vanki olet. Itse olen seurustellut muutaman vuoden avopuolisoni kanssa ja nyt olemme juuri saaneet perheenlisäystä. Olemme onnellisia siihen mitä meillä on. Emme vaadi liikoja. Menneisyys ei puolisoani vaivaa, eikä ystäviäni jotka tietävät taustani.
Kaksi asiaa, jotka ovat tulleet jo tutuksi vuosien varrella. Ne ihmiset puhuvat puutaheinää ohi suun, jotka pelkäävät jotain tuntematonta. Se on ihmisen heikkoutta.
Olettaminen ei ole tietoa, vaan fiktiota.- Fàctum
Vaikutat juuri sellaiselta tyypilliseltä vankikusipäältä (mistä tuomiosi muuten on? Onko uskallusta kertoa?) jolla on lapsekas ja pakonomainen tarve tehdä maailmasta itsesi näköinen ja kiukkuat kuin pieni pahainen kakara kun ympäristösi ei niin vain olekaan muokattavissasi.
Onko se epänormaalia jos esim. pahainen rakki puree jotakin (ja ihmiset yleisesti tietävät sen niin tehneen), että se herättää tervejärkisissä ihmisissä ympärillä varautuneisuutta ja epäluuloa?? Ei, ei se kuules ole. - *mussukka*
Fàctum kirjoitti:
Vaikutat juuri sellaiselta tyypilliseltä vankikusipäältä (mistä tuomiosi muuten on? Onko uskallusta kertoa?) jolla on lapsekas ja pakonomainen tarve tehdä maailmasta itsesi näköinen ja kiukkuat kuin pieni pahainen kakara kun ympäristösi ei niin vain olekaan muokattavissasi.
Onko se epänormaalia jos esim. pahainen rakki puree jotakin (ja ihmiset yleisesti tietävät sen niin tehneen), että se herättää tervejärkisissä ihmisissä ympärillä varautuneisuutta ja epäluuloa?? Ei, ei se kuules ole.Mikäs sinä olet yleistämään ja puhumaan "vankikusipäistä"??? Tunnetkohan edes yhtään vankia?? Ite olen aikoinani työskennellyt mm. ex-vankien ja muiden "b-luokan kansalaisten" parissa, ja voin kyllä kertoa kaikille ennakkoluuloisille, että vankienkin joukosta löytyy tosi fiksua porukkaa!! On tietysti niitäkin, jotka eivät niin kovin fiksuja ole, joukkoon mahtuu monenlaisia, kuten ihmisiiin yleensäkin....
Joku voi nyt tietysti heittää, että mitäs fiksua siinä on jos vankilaan joutuu, kas kun asia ei ole niin yksiselitteinen. Eräs entinen tuttavavni, entinen vankila- ja huumekierteessä ollut, on nykyään perheenisä ja yliopistosta juuri valmistunut insinööri. Että kertoo kyllä enemmänkin omasta tyhmyydestä ja ahdasmielisyydestä, jos täytyy ihmistä alkaa tuomitsemaan vankilan perusteella! Kannattaa tutustua ensin, tuomita vasta sitten!!! - Fàctum
*mussukka* kirjoitti:
Mikäs sinä olet yleistämään ja puhumaan "vankikusipäistä"??? Tunnetkohan edes yhtään vankia?? Ite olen aikoinani työskennellyt mm. ex-vankien ja muiden "b-luokan kansalaisten" parissa, ja voin kyllä kertoa kaikille ennakkoluuloisille, että vankienkin joukosta löytyy tosi fiksua porukkaa!! On tietysti niitäkin, jotka eivät niin kovin fiksuja ole, joukkoon mahtuu monenlaisia, kuten ihmisiiin yleensäkin....
Joku voi nyt tietysti heittää, että mitäs fiksua siinä on jos vankilaan joutuu, kas kun asia ei ole niin yksiselitteinen. Eräs entinen tuttavavni, entinen vankila- ja huumekierteessä ollut, on nykyään perheenisä ja yliopistosta juuri valmistunut insinööri. Että kertoo kyllä enemmänkin omasta tyhmyydestä ja ahdasmielisyydestä, jos täytyy ihmistä alkaa tuomitsemaan vankilan perusteella! Kannattaa tutustua ensin, tuomita vasta sitten!!!Oikaisehan kuuleppa nyt vähän sitä nutturaa ja rauhoitu, niin "setä" kertoo sinulle asiaa:
Eli:
Ymmärräppä ammattipaapoja kuules´ edes SE yksinkertainen asia, että on lukuisia yliopistosta valmistuneita tai insinöörejä (kuten itsekin olen) jotka eivät tarvitse kaikenmaailman omavalintaisia "paskakokemuksia" siihen "saavutukseen", ja tee kaltaisiesi hyysäreiden silmissä itsestään näin supersankariksi verrattavaa hahmoa. Kysymys on aina omista valinnoista! Jokainen vastatkoon niistä ja niiden seurauksista.
Sinä saat olla vaikka kuinka sinisilmäinen, ennakkoluuloton ja suvaitsevainen tätä ihailemaasi vankilapopulaa kohtaan (ja tätä suorastaan jumailoimaasi poikkeusta), mutta onneksi suurin osa meistä ihmisistä EI sitä ole. Sitä kutsutaan terveeksi itsesuojeluvaistoksi. Talousrikolliset ym. toisen ihmisen henkeä ja koskematomuutta vaarantamattomat vangit ovat tietysti asia erikseen.. - *mussukka*
Fàctum kirjoitti:
Oikaisehan kuuleppa nyt vähän sitä nutturaa ja rauhoitu, niin "setä" kertoo sinulle asiaa:
Eli:
Ymmärräppä ammattipaapoja kuules´ edes SE yksinkertainen asia, että on lukuisia yliopistosta valmistuneita tai insinöörejä (kuten itsekin olen) jotka eivät tarvitse kaikenmaailman omavalintaisia "paskakokemuksia" siihen "saavutukseen", ja tee kaltaisiesi hyysäreiden silmissä itsestään näin supersankariksi verrattavaa hahmoa. Kysymys on aina omista valinnoista! Jokainen vastatkoon niistä ja niiden seurauksista.
Sinä saat olla vaikka kuinka sinisilmäinen, ennakkoluuloton ja suvaitsevainen tätä ihailemaasi vankilapopulaa kohtaan (ja tätä suorastaan jumailoimaasi poikkeusta), mutta onneksi suurin osa meistä ihmisistä EI sitä ole. Sitä kutsutaan terveeksi itsesuojeluvaistoksi. Talousrikolliset ym. toisen ihmisen henkeä ja koskematomuutta vaarantamattomat vangit ovat tietysti asia erikseen..Juuri tuota tarkoitin. Kaltaisesi pumpulissa kasvanut ja kultalusikka suussa syntynyt äidin ja isin pikkukullannuppu ei tosiaan voikaan asioita käsittää... Ei ole mitään tajua todellisesta maailmasta.
Ensinnäkään, minulla ei ole nutturaa, vaan pitkät vaaleahkot hiukset. Että se siitä stereotypioinnista. Minulla ei ole sinisiä silmiä, vaan vihreät. Ja elämää olen sen verran nähnyt, että kaltaisesi kultapojun neuvoja en todellakaan tarvitse. Jos mielestäsi se, että antaa ihmiselle mahdollisuuden entisistä virheistään huolimatta,ja on hieman avarakatseisempi kuin sinä, tekee minusta ammattipaapojan, olen sitä ihan mielelläni. Ja jos nyt insinöörismies yhtään lukemaasi ymmärsit, tarkoitin kyllä ihan vaan sitä, että myös ns. epämääräisen menneisyyden omaavat henkilötkin voivat menestyä elämässään! Kysehän on todellakin omista valinnoista, eikä mistään karmasta!!!! Ja voi kiitos, että oikein SINUN, suuren ajattelijan, neron ja muiden yläpuolella olevan arvostelijan luvalla saan olla suvaitsevainen... Kiitos, olen sitä erittäin mielelläni! Onko mielestäsi kaikki sairaanhoitajat ja lääkäritkin sinisilmäisiä sairaidenpaapojia?? (Voihan sinne terkkaan joskus tulla joku entinen vankikin...) Onko kaikki ihmisyys mielestäsi sinisilmäistä paapomista?
Ja mistäs sinä tiedät ketä tai mitä populaa minä ihailen?? No, täytyy kyllä myöntää, että ihailen mieluummin ihan mitä tahansa populaa mieluummin kuin sinunkaltasia ihmisiä... Toivottavsti sinun lähipiirisi ei koskaan joudu minkäänlaisiin vaikeuksiiin, eikä sinun lähiympäristössäsi kukaan kulje muuta kuin kultaista keskitietä... Sillä säälin läheisiäsi, jotka eivät ole yhtä "onnekkaita" kuin sinä. Ja saattaisit jopa joskus joutua katsomaan peiliin.
ps. Veikös vankilavenkula sun naises, vai miks ihmeessä noin aggressiivisesti heitä haukut??:) - Fàctum
*mussukka* kirjoitti:
Juuri tuota tarkoitin. Kaltaisesi pumpulissa kasvanut ja kultalusikka suussa syntynyt äidin ja isin pikkukullannuppu ei tosiaan voikaan asioita käsittää... Ei ole mitään tajua todellisesta maailmasta.
Ensinnäkään, minulla ei ole nutturaa, vaan pitkät vaaleahkot hiukset. Että se siitä stereotypioinnista. Minulla ei ole sinisiä silmiä, vaan vihreät. Ja elämää olen sen verran nähnyt, että kaltaisesi kultapojun neuvoja en todellakaan tarvitse. Jos mielestäsi se, että antaa ihmiselle mahdollisuuden entisistä virheistään huolimatta,ja on hieman avarakatseisempi kuin sinä, tekee minusta ammattipaapojan, olen sitä ihan mielelläni. Ja jos nyt insinöörismies yhtään lukemaasi ymmärsit, tarkoitin kyllä ihan vaan sitä, että myös ns. epämääräisen menneisyyden omaavat henkilötkin voivat menestyä elämässään! Kysehän on todellakin omista valinnoista, eikä mistään karmasta!!!! Ja voi kiitos, että oikein SINUN, suuren ajattelijan, neron ja muiden yläpuolella olevan arvostelijan luvalla saan olla suvaitsevainen... Kiitos, olen sitä erittäin mielelläni! Onko mielestäsi kaikki sairaanhoitajat ja lääkäritkin sinisilmäisiä sairaidenpaapojia?? (Voihan sinne terkkaan joskus tulla joku entinen vankikin...) Onko kaikki ihmisyys mielestäsi sinisilmäistä paapomista?
Ja mistäs sinä tiedät ketä tai mitä populaa minä ihailen?? No, täytyy kyllä myöntää, että ihailen mieluummin ihan mitä tahansa populaa mieluummin kuin sinunkaltasia ihmisiä... Toivottavsti sinun lähipiirisi ei koskaan joudu minkäänlaisiin vaikeuksiiin, eikä sinun lähiympäristössäsi kukaan kulje muuta kuin kultaista keskitietä... Sillä säälin läheisiäsi, jotka eivät ole yhtä "onnekkaita" kuin sinä. Ja saattaisit jopa joskus joutua katsomaan peiliin.
ps. Veikös vankilavenkula sun naises, vai miks ihmeessä noin aggressiivisesti heitä haukut??:)Olet hyvin yksisilmäinen ja näköalaton tyyppi näissä asioissa (kuten ko. piireissä toimivat sosiaalipaapojat yleisestikin), blondiseni.
Jos pidät murhaajia ja muita vastaavia rikollisia kohtaan tuntemaasi sairaanloista hyysäämisviettiä hyveenä tai suurena myötätunnon ja ymmärryksen osoituksena itsestäsi, olet kyllä todella pahasti hakoteillä. Heikoilla olet sinä ihminen, jonka pitää uljaasti ja rohkeasti "sorrettuja murhaajia" ja vastaavia puolustamalla hakea oma itsetuntonsa tai tyydyttää ehkä jokin muu sairaanloinen viettisi.., ja samalla syytää vihaa ja halveksuntaa esim. tavallisia kansalaisia kohtaan, jotka kyseenalaistavat esim. murhaajan ihmisarvon tai ihmisyyden - miten vaan.
Heh-He itse olen kylläkin katsellut naisia aina eri "piireistä", eli ei ole tarvinnut vankivempuloiden kanssa heitä jaella. - *mussukka*
Fàctum kirjoitti:
Olet hyvin yksisilmäinen ja näköalaton tyyppi näissä asioissa (kuten ko. piireissä toimivat sosiaalipaapojat yleisestikin), blondiseni.
Jos pidät murhaajia ja muita vastaavia rikollisia kohtaan tuntemaasi sairaanloista hyysäämisviettiä hyveenä tai suurena myötätunnon ja ymmärryksen osoituksena itsestäsi, olet kyllä todella pahasti hakoteillä. Heikoilla olet sinä ihminen, jonka pitää uljaasti ja rohkeasti "sorrettuja murhaajia" ja vastaavia puolustamalla hakea oma itsetuntonsa tai tyydyttää ehkä jokin muu sairaanloinen viettisi.., ja samalla syytää vihaa ja halveksuntaa esim. tavallisia kansalaisia kohtaan, jotka kyseenalaistavat esim. murhaajan ihmisarvon tai ihmisyyden - miten vaan.
Heh-He itse olen kylläkin katsellut naisia aina eri "piireistä", eli ei ole tarvinnut vankivempuloiden kanssa heitä jaella.Ensinnäkin.Minulla on kaksi silmää, näen niillä ihan hyvin.
Elän avoliitossa ihanan mieheni kanssa, joten en ole blondisesi.
Ja toiseksi, minulla ei ole sairaalloista (siis ei sairaanloista...ilmeisesti et ole suuressa paremmuudessasi kuitenkaan opetellut kirjoittamaan...) hyysäämisviettiä, tai ihan miksi sinä sitä haluatkin kutsua. Mielestäni muiden ihmisten auttaminen ei ole yksisilmäistä, saati sitten näköalatonta. (Ja puhu vasta sitten kun tiedät ketä tai mitä minä hyysään!!!!!!!!!!!!!!!!)Ja mistäs sinä tiedät missä "piireissä" minä liikun?????? Et todellakaan yhtään mistään, vaikka niin hiton hyvä oletkin... Yksisilmäistä ja näköalatonta on haukkua ja arvostella muita ihmisiä heidän menneisyytensä perusteella. Onhan se toki pirun hyvä, että sinulla on virheetön elämä, mutta oletko koskaan miettinyt kuinka kamalaa kaltaisesi itseriittoisen, ja nimenomaan yksisilmäisen ja näköalattoman ihmisen kanssa on elää? Toivon todellakin, että olet löytänyt kaltaistasi seuraa, meillä tavallisilla ihmisillä tekisi tiukkaa olla sinunlaisesi mister täydellisen kanssa...
Missään vaiheessa en ole sanonut hyysääväni murhaajia; mistäs moista olet saanut päähäsi? En ole myöskään "syytänyt vihaa tavallisia ihmisiä kohtaan"... Jos se on sinulle ylivoimaista ymmärtää, että joku ihminen haluaa tehdä ihmisläheistä työtä, tuntematta sen koommin suurta sympatiaa rikollisia kuin muitakaan "hylkiöitä" kohtaan, niin en mahda sille mitään. Toivon edelleenkin, että sinä ja läheisesi (jos sellaisia omistat) saatte elää omassa ylhäisyydessänne, keskinkertaisuudessanne ja olla muita parempia ihan rauhassa.En usko, että tulet koskaan elämää yhtään syvemmin ymmärtämään. Noh, joillekin riittää se insinöörin tutkinto.
Olet todella vastenmielinen ja ilkeä tyyppi,todella ällöttävä.
Tiedä vaikka lähtisin seuraavaksi hyysäämään kodittomia lapsia, sairaita vanhuksia, sodan runtelemia perheitä... Mutta elä sinä vaan ihan rauhassa omaa keskinkertaista pikkuelämääsi, ja saat mielihyvin kuvitella olevasi muita ja minua parempi, minä kestän sen kyllä.:) - mie vuan
Fàctum kirjoitti:
Olet hyvin yksisilmäinen ja näköalaton tyyppi näissä asioissa (kuten ko. piireissä toimivat sosiaalipaapojat yleisestikin), blondiseni.
Heh-He itse olen kylläkin katsellut naisia aina eri "piireistä", eli ei ole tarvinnut vankivempuloiden kanssa heitä jaella.huhuhuhuh!!!!!!
ei kai täs nyt kukaan ole omaa itsetuntoaan hakenu mistään linnakundien puolustamisesta?
totuus on se, et me ihmiset olaan kaikki samalla viivalla loppupeleissä, ei kukaan oo toista parempi
- uhriksi?
IS:n juttu alla. Jos herra on istunut väkivaltaisuuden takia linnassa - KIERRÄ KAUKAA! Alla oleva ei ole ensimmäinen eikä valitettvasti myöskään viimeinen vastaava uutinen. Kerran hakkaaja - aina hakkaaja - ja jopa tappaja. Tekijällä on väkivaltainen tausta, ja todennäköisesti siiitä myös tuomio.
Murhattu nainen löytyi asunnosta
13.6.2006
Seinäjokelaisesta kerrostaloasunnosta löydettiin aamuyöllä surmatun naisen ruumis. Poliisi otti kiinni asunnossa olleen naisen avopuolison, jota epäillään murhasta.
Poliisi sai tiedon asunnossa olevasta ruumiista neljän aikaan aamuyöllä. Paikalle mennyt ambulanssimiehistö ja poliisipartio löysivät asunnosta 47-vuotiaan seinäjokelaisnaisen ruumiin.
Surmatyöstä epäillään naisen 42-vuotiasta avopuolisoa, joka otettiin kiinni samasta asunnosta. Miestä epäillään murhasta. Pariskunnan menneisyydessä on sellaisia seikkoja, jotka viittaavat teon suunnitelmallisuuteen, kertoo tapauksen tutkintaa johtava rikoskomisario Jyrki Haapala Seinäjoen poliisista. Miehen tilillä on myös aiempia väkivaltarikoksia.
Tutkinnallisista syistä poliisi ei kerro vielä henkirikoksen tekotapaa. Nainen kuitenkin surmattiin väkivaltaa käyttäen. Miehen mahdollisesta vangitsemisesta päätettäneen perjantaina. (STT) - suurin osa
Minkä ihmeen tähden joku haluaisi ottaa tuollaisen riskin?
Vankilassa saattaa tietysti olla jokunen tapaus, joka on vain sattunut töppäämään pahasti ja joutunut esim taposta kertalaakista kiven sisään. Heitä voisi ajatella potentiaalisina kumppaneina, jos on valmis sietämään ne eteentulvat vaikeudet, jotka puolison tuollainen tausta tuo.
Suurin osa vangeista on kuitenkin ammatti- ja taparikollisia sekä erilaisia pikkunilkkejä. Nykyisin suomalaisen vangin profiili on pitkälti se, että kouluja ei ole käyty, palkkatöitä ei ole tehty ja ainoa tavoite on päämäärätön pörräys ilman mitään tulevaisuudensuunnitelmia.
Kuka järkevä nainen sellaisen ottaa riesakseen? Ne naiset, jotka linnavenkuloita jahtaavat, ovatkin sitten sitä tasoa, että hyvä kun eivät pääse pilaamaan kenenkään kunnollisen miehen elämää.- Ex-venkulan vaimo
...Tuo oli kyllä aika raaka yleistys. Oma mieheni on aikoinaan istunut linnassa, ei hän ketään ole tappanut/raiskannut/pahoinpidellyt, mutta linnassa kumminkin.
Itse olen ns.hyvän perheen kasvatti, lukion ja amk:n käynyt, ja miesrintamalla oN vientiä riittänyt aina, myös näitä "hyviä poikia" on tullut vastaan... Eli en kyllä ainakaan omalla kohdallani tuota väitettä allekirjoita, että kaikki venkuloita jahtaavat ovat jotenkin huonoa seuraa. Mielstäni se on kyllä ihan persoonasta kiinni, kuka kolahtaa... Omasta miehestäni ei käytöksen/ulkonäön/taloudellisen tilanteen perusteella kukaan voisi kuvitellakaan että siinä on entinen vankilakundi.
Mieheni oli kyllä seurustelumme alettua lopettanut entiset touhunsa, hänen elämänsä oli kaikinpuolin järjestyksessä. En olisi tietenkään aloittanut seurustelua, jos hän olisi vielä pyörinyt vanhoissa porukoissa.. Uskoin silloin, ja uskon edelleen, ettei ihmistä voi tuomita ennenkuin tutustuu, ja näin päätin minäkin tehdä.
Siitä seurasi sitten se että rakastuin!:) - heiluuko puukko
Ex-venkulan vaimo kirjoitti:
...Tuo oli kyllä aika raaka yleistys. Oma mieheni on aikoinaan istunut linnassa, ei hän ketään ole tappanut/raiskannut/pahoinpidellyt, mutta linnassa kumminkin.
Itse olen ns.hyvän perheen kasvatti, lukion ja amk:n käynyt, ja miesrintamalla oN vientiä riittänyt aina, myös näitä "hyviä poikia" on tullut vastaan... Eli en kyllä ainakaan omalla kohdallani tuota väitettä allekirjoita, että kaikki venkuloita jahtaavat ovat jotenkin huonoa seuraa. Mielstäni se on kyllä ihan persoonasta kiinni, kuka kolahtaa... Omasta miehestäni ei käytöksen/ulkonäön/taloudellisen tilanteen perusteella kukaan voisi kuvitellakaan että siinä on entinen vankilakundi.
Mieheni oli kyllä seurustelumme alettua lopettanut entiset touhunsa, hänen elämänsä oli kaikinpuolin järjestyksessä. En olisi tietenkään aloittanut seurustelua, jos hän olisi vielä pyörinyt vanhoissa porukoissa.. Uskoin silloin, ja uskon edelleen, ettei ihmistä voi tuomita ennenkuin tutustuu, ja näin päätin minäkin tehdä.
Siitä seurasi sitten se että rakastuin!:)Tulevaisuus näyttää milloin se paska lentää sun naamalle. Ehkä vuosi tai 5 v menee, tai jopa kauemmin. Siis jo kysesssä on väkivaltainen tai narkkari, ns antisosiaalinen persoona. Niillä on tietty tapa toimia, joka otetaan ongelmatilanteissa käytöön. Tuo tapa on väkivalta. Väkivalta kohdistuu yleensä lähimpiin eli vaimoon ja lapsiin. Lue tuo murhajuttu keskustelussa edellä.
Tämä edellinen pätee väkivaltarikollisiin, ei talousrikollisiin tms. TS varo antisosiaalisia ja psykopaattistyyppisiä (= miellyttävän oloinen linnnakundi, joka on aina syyttä tuomittu) tyyppejä. Voit elää terveenä kauemmin, tai ylipäätään elää. - Ex-venkulan vaimo
heiluuko puukko kirjoitti:
Tulevaisuus näyttää milloin se paska lentää sun naamalle. Ehkä vuosi tai 5 v menee, tai jopa kauemmin. Siis jo kysesssä on väkivaltainen tai narkkari, ns antisosiaalinen persoona. Niillä on tietty tapa toimia, joka otetaan ongelmatilanteissa käytöön. Tuo tapa on väkivalta. Väkivalta kohdistuu yleensä lähimpiin eli vaimoon ja lapsiin. Lue tuo murhajuttu keskustelussa edellä.
Tämä edellinen pätee väkivaltarikollisiin, ei talousrikollisiin tms. TS varo antisosiaalisia ja psykopaattistyyppisiä (= miellyttävän oloinen linnnakundi, joka on aina syyttä tuomittu) tyyppejä. Voit elää terveenä kauemmin, tai ylipäätään elää.Ymmärrän kyllä pointtisi. Tottakai siinä ottaa tietynlaisen riskin, kun alkaa vankilassa olleen kanssa seurustelemaan. Itselläni vain on kokemuksia näistä ns. hyvistä miehistä, jotka eivät valitettavasti vankilaan joudu, mutta ovat todella kamalia psykopaatteja ja tunnevammaisia..
Minun ja mieheni välillä vallitsee kuitenkin syvä luottamus. Hänen elämänsä, ja jopa persoonansa on muuttunut. Ei hän "entisessä" elämässäänkään ollut väkivaltainen, mutta entisten toimintatapojen ja ratkaisumallien tilalle on tullut uusia. En todellakaan ketään kehoita suinpäin syöksymään suhteeseen entisen linnakundin kanssa. Ensin kannattaa tarkkaan harkita, kuulostella, haistella ja maistella, millainen tyyppi on kyseessä. Oma mieheni oli elämäntapansa jo muuttanut ennen seurusteluamme, joten se oli yksi syy, miksi "uskaltauduin" suhteeseen. Hän ei raitistunut ja jättänyt entistä elämäänsä minun vuokseni, vaan siksi, että hän halusi sitä itsensä ja oman elämänsä vuoksi. Ehkä yksi syy oli myös se, että hän näki asioita myös "pintaa syvemmälle", ainoa murhe elämässä ei ollut hajonnut tietokone tai auto... Toki tällaiseen syvälliseen elämänkatsomukseen ei vankilaa tarvita, mutta ainakin on tietoinen siitä ettei elämä ole pelkkää ruusuilla tanssimista... Oma mieheni ei ole koskaan ollut mitenkään erityisen "miellyttävä" ja lipevä, siis hänessä en ole tavannut näitä psykopaatin piirteitä...Veikkaisinpa että sieltä talousrikollistenkin puolelta saattaa sellaisia löytyä, hehän ovat tunnetusti supliikkimiehiä, ja pettureita pahimmasta päästä.
Mutta kuten sanottua, tämä vankilassaolo ja senaikainen elämä ei suhteessamme näyttele pääosaa, asiat olemme aikoinaan käyneet läpi, mutta nyt keskitytään tulevaisuuteen.
- kertoa
Missä sitä on heti.Et hukkaisi aikaa ihmisiin joille ihmiset ovat lokeroitu, vaikka kaikki ovat samalla viivalla.(ei ole a-,b-,ö-luokan kansalaisia)
Itse nain ex-vangin,vaikka hän kertoikin tuomiostaan vasta kun ns.kaveri suhde muuttui hm...no rakkaudeksi...Meidän keskinäinen luottamus kasvoi ja vahvistu.En säikähtänyt enkä toisaalta joutunut mihinkään hurmioon kuultuani hänen menneisyydestää.
Meillä kaikilla on omat salaisuutemme oli ne isoja tai pieniä.(minullakin oli)
En pidä tuomittuja sen suuremmassa arvossa kuin muita, mutta tiedän monta ns.kunnon poikaa joille ei armeijasta apua ollut,heidät ne voisi kyllä laittaa hetkeksi..."miesten seuraan oppimaan yksin olon alkeita..."
He, nämä kunnon pojathan niitä pelottavia on, silloin ihmisetluottavat sokeasti toiseen ja sillon kaatuu jos kaatuu niin korkealta.(oma kohtaisia kokemuksi)
Ihmiset muuttuu,leima pysyy, mutta se hälvenee aikaa myöten.
Älä jää tuleen makaamaan vaan jatka matkaasi.
Ja muista ettet ole täydellinen ei kukaan muukaan mutta sääli on sairautta eikä se kauaksi vie...- Moona
Siis että minkä takia siellä linnassa on pitänyt olla. Jos kysymyksessä mikään väkivaltaan viittaava taikka raiskaus niin ei mitään toivoa, itse en alkaisi millekkään sellaisen kans.
- kertoa
Moona kirjoitti:
Siis että minkä takia siellä linnassa on pitänyt olla. Jos kysymyksessä mikään väkivaltaan viittaava taikka raiskaus niin ei mitään toivoa, itse en alkaisi millekkään sellaisen kans.
pitää asioista on puhuttava ja tästä erityisesti mikään ei saa jäädä vaivaamaan.
En kyllä minäkään sen olen kokenut jo ns.kunnon pojan kanssa.
Virheistä on otettava oppia ja toivottavasti oppi menee perille.
Minulla taisi käydä hyvä tuuri.Enkä kyllä pois antaisi jos mieheni nyt kertoisi menneisyydestää ensimmäistä kertaa,mököttäisin ehkä.
- ei kiitos
Onko kivaa jos mies/vaimo onkin murhamies, raiskaaja, huumediileri, varas tai talousrikollinen? Kaikki todella loistavaa seuraa?
No way, ainoastaan joku täysköönnös/uskoontulo ja toisen uskovaisen löytäminen taitaa olla ratkaisu. Kerran linnassa, aina epäluotettava. - Kokemusta on
Kyllä varmasti sinulle nainen löytyy. Varsinkin jos olet henkirikoksen tehnyt niin he tulevat suorastaan juoksemaan perässäsi. Mm. Valjakkalalle, Muraselle, Christensenille ja Johanssonille kirjoittivat kirjeitä kymmenet naiset ympäri Suomenmaata ja tarjosivat itseään vaimoehdokkaiksi.
Joten turha pelätä että yksin jäisit. Mitä isompi, aggressiivisempi ja päällekäyvempi olet niin sitä enemmän suosiota saavutat naisten keskuudessa. Tämä johtuu siitä että he alitajuisesti arvioivat saavansa sinulta parhaat mahdolliset perintötekijät jälkeläisille. Päinvastoin kiltit ja kohteliaat miehet ovat niitä jotka eivät naisille kelpaa.
Nimim. Kokemusta on. - Katri19
Kerro mailisi mulle? Haluan kirjoitella sun kanssa
- Anonyymi
moikka
ekaa kertaa täällä kirjoitan ja tutkiskelen vankien sielunalämää. Ihmisiä olette, syystä tai suotta siellä, johon en ota kantaa.
Kantaa johon otan on löytää gay mies, jota voisi rakastaa, joka rakastaisi ja haluaisi panna, jota saisi imeä terveenä. En usko kaikkien vankien olevan pahoja, mutta aion katsoa mitä kukin ja mitäkin tekee.
Äläkä pahastu, vaikka olen gay, sinä et selvästi, mutta tavalla tai toisella olet tyydyttänyt tarpeesi.
Palaa maailmaan, mutta jos tää olisi se vika kerta! mitä itse sanot?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa422026En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421396Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 81211
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 81942