Moikka!
Ajattelin uskaltaa kysäistä pikkasen neuvoa ongelmaani ...
Miten saisi kaikkein parhaiten pysymään takarenkaan vanteen puhtaana öljystä ja pölystä?
Minun pyörässäni on ketjuveto, joten öljyä pitää ruiskia vähän väliä.
Olen kokeillut suihkutettaviakin öljyjä, mutta aina vanne on vaan niin epäsiisitin näköinen.
Tänäänkin meni aikaa kun sain vanteen puhtaaksi, mutta nyt se taas kiiltää.
Ajelen kyllä pölyisiäkin sorateitä välillä, joten lika kiinnittyy vielä helpommin.
Niin ja älkää nyt sit *viisaat* kehottako lopettamaan ajamista....
mikä neuvoksi
10
1343
Vastaukset
- mutta....
lopeta se turha öljyn ketjuun läträäminen. En vain pysty ymmärtämään tätä ketjujen ylihoitamista. X-rengasketjuja ei tarvitse olla jatkuvasti löträämässä. Itse olen voidellut n. 1tkm välein. Välillä on mennyt yli 2tkm. Jos kettingillä pääsen melkein 30 tkm, mielestäni se riittää sillä vedätyksellä mihin ne joutuu enkä ala enepää kykkimään spreitten kanssa. Kulkupeli on hajis jo viidettä vuotta... tosin vapari eikä ahdettu.
- Jope.64
Ensinnäkin, voitele ketju aina kun tulet ajosta. Eli heti kun esim. tulet kotipihaan, kun ketju on vielä lämmin. Kokeile eri aineita, esim.myös Castrolin ketjuvahaa.
Ja puhtaaks lähtee kokemusteni mukaan hyvin vedellä ja Fairyllä.Siis se astianpesuaine...- vahaa....
Vahan hyvä puoli on kyllä se ettei se niin paljoa paskaa vannetta mutta ei kyllä suojaa pahemmin ketjujakaan.Kokemusta löytyy, nimenomaan tuosta castrollin vahasta.Ketjut meni paskaksi reilussa kymppitonnissa ja nyt kun käytetty ketjuöljyä on ketjut kestäneet yli 30 tkm :) Vanne on kieltämättä suurimman osan aikaa paskasen näköinen mut ei sitä kukaan ajaessa kattele =)
- *Marjaana*
vahaa.... kirjoitti:
Vahan hyvä puoli on kyllä se ettei se niin paljoa paskaa vannetta mutta ei kyllä suojaa pahemmin ketjujakaan.Kokemusta löytyy, nimenomaan tuosta castrollin vahasta.Ketjut meni paskaksi reilussa kymppitonnissa ja nyt kun käytetty ketjuöljyä on ketjut kestäneet yli 30 tkm :) Vanne on kieltämättä suurimman osan aikaa paskasen näköinen mut ei sitä kukaan ajaessa kattele =)
Meillä myös kokemusta vahasta- ihan PASKAA.
Meillä mieheni kanssa kummassakin pyörässä oli viime kesänä vahat, kilometrejä tuli kummallekin 16tuhatta, nyt kejut loppu kummaltakin.
Vaha muuttui muutaman kilometrin jälkeen ihan klönteiksi ketjuihin (ihmeteltiin jo sillon, et kuin tollanen möhnä voi mitään voidella)
Mutta kun joka paikassa/liikkeessä toitotettiin KUIN HYVÄÄ vaha on, niin päätimme mekin kokeilla... Kallix tuli, nyt kummanki pyörä ketju/ratas vaihtoon. - tarkentaa...
*Marjaana* kirjoitti:
Meillä myös kokemusta vahasta- ihan PASKAA.
Meillä mieheni kanssa kummassakin pyörässä oli viime kesänä vahat, kilometrejä tuli kummallekin 16tuhatta, nyt kejut loppu kummaltakin.
Vaha muuttui muutaman kilometrin jälkeen ihan klönteiksi ketjuihin (ihmeteltiin jo sillon, et kuin tollanen möhnä voi mitään voidella)
Mutta kun joka paikassa/liikkeessä toitotettiin KUIN HYVÄÄ vaha on, niin päätimme mekin kokeilla... Kallix tuli, nyt kummanki pyörä ketju/ratas vaihtoon.tuota kalustopuolta.
Mikä pyörä, ketjut, ketjun tyyppi?
Ihmetyttää vain... koska itse olen todella huono ketjujen rasvaaja ja en ole koskaan onnistunut niitä tuolla matkalla tappamaan.
Ajotyylini ei ole niitä rauhallisempia... tulee nypittyä aika paljon.
Itse olen käyttänyt järeimpiä DID ZVM ketjuja.
- autovahalla
Vahatusta vanteesta lika ja öljy lähtee
helposti pois. Kiitos paljon vinkeistä. Kävin vahaamassa vanteet, joten näen sitten miten toimii.
Toivottavasti helpottaa puhtaana pitämistä kun tykkään ajella puhtaalla pyörällä.
Vahaa olen kyllä käyttänyt pyörään,vaan en koskaan vanteisiin.
Öljyä ruiskin täst edes harkiten ja tarpeen mukaan lämpimiin ketjuihin.
terveisn, motoristi äiti- Kra
Mull'on pyörässä kardaaniveto, kerran vuodessa (talvella) pyyhin pölyt takavanteesta ja se näyttäis riittävän.
Kannattaa miettiä tätäkin asiaa kun valitset seuraavaa pyörää itselles.- el_lupo
minulla ensimmäinen, enkä vaihtaisi enää ikinä ketjuvetoiseen. Sillä on paljon muitakin hyviä ominaisuuksia.
el_lupo kirjoitti:
minulla ensimmäinen, enkä vaihtaisi enää ikinä ketjuvetoiseen. Sillä on paljon muitakin hyviä ominaisuuksia.
Ku mä tykkään mun pyörästä viel.
Olen kyl kattellu sellasii kartaanivetosii mut ku ei oikein sytytys oo pelannu niihin.Olen kyllä kuullut niiden hyvistä puolista...
Tahtoisin Honda shadowin jossa olis *keppi* veto.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796