Mitä kuusitukista maksetaan

Eripuolilla Suomea

Nyt on uutisissa ollut, että kuusitukki olisi hyvin kysyttyä ja hinta on noussut eurokaupalla, mutta mitä ne tarjoaa?

Keväällä tarjosin uudellamaalla tienvarresta järeää kuusipuuta, niin silloin tarjosivat tukista 48€/m3 kesäkorjuuseen. Enempää ei kuulemma tule saamaan.

27

4163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 111

Metsäliitto tarjosi kuusitukista 49 e täytyy vielä katsoa pari muuta tarjousta,hakkuu menee syksyyn kyllä nyt kauppa käy joka laadulla hinta ok.

• 111

tarjous oli Jkl Maalaiskunnassa.

• tosissas
        111 kirjoitti:

tarjous oli Jkl Maalaiskunnassa.

...kaikilla laaduilla hyvä hinta...

täälläkin menny jo kut > 50 euroa, mut kuidun hinta kun ei nouse, kauppa jäi odottaa kesälomienloppumista syksyyn.
        etelä-savo

• tukkimetsästä
        tosissas kirjoitti:

täälläkin menny jo kut > 50 euroa, mut kuidun hinta kun ei nouse, kauppa jäi odottaa kesälomienloppumista syksyyn.
        etelä-savo

Keväällä saamani 48€/m3 Uudellamaalla tukkihintatarjouksen aikaan tarjosivat kuidun hinnaksi 22€/m3, siis mitä tukeista jää..
        Odotellaan nousua.
        On merkillistä, kun on sanoneet, että moto mittaa paksuutta tukista koko ajan. Jotkut oli testanneet latvamittauksella tukkeja ja lopputulos oli sama 1-2% -.
        Jos on pitkä tukki ja pieni latvapää, niin pinnoiksihan se tyven paksumpi osa menee.. Eli lyhyemmästä tukista saisi enemmän sahatavaraa..
        Miten se asia on?

• 111
        tosissas kirjoitti:

etelä-savo

kunhan saan yhtymän tilinumeron mikäs siellä on kuidun hinta ?täällä yksittäinen saha tarjos 24.50e kuusesta ,lähipäivinä homma valmiiksi kuin saan paperit kotiin.tottakai hakkuumäärät ja paikka vaikuttaa lopulliseen hintaan.

• latvasta
        tukkimetsästä kirjoitti:

Keväällä saamani 48€/m3 Uudellamaalla tukkihintatarjouksen aikaan tarjosivat kuidun hinnaksi 22€/m3, siis mitä tukeista jää..
        Odotellaan nousua.
        On merkillistä, kun on sanoneet, että moto mittaa paksuutta tukista koko ajan. Jotkut oli testanneet latvamittauksella tukkeja ja lopputulos oli sama 1-2% -.
        Jos on pitkä tukki ja pieni latvapää, niin pinnoiksihan se tyven paksumpi osa menee.. Eli lyhyemmästä tukista saisi enemmän sahatavaraa..
        Miten se asia on?

koemielessä mitatut tukit on sattunut olemaan runkomuodoltaan samanlaisia kuin kertoimiin otetun pölkyt.
        Konemitassa ihan sama miten pitkää pölkkyä tehdään ,kunhan vaan tukkiosa saadaan tarkkaan tukeiksi.
        Kone kuutioi 10cm pätkissä rungon.

Pylväiden teossa tahtoo tulla ongelmia, kun kuutioita tuli ka'ottavissa rungoissa liikaa pylvästä kohti, konemitassa, juuri pätkä kuutioinnin takia.... satamassa ostaja maksaa läpimitan ja pituuden mukaan kappale hinnan...

• etelämpää

maksavat harvennuksessa kut 43 ja kuk 22

• Hankintaesimies

Jos leimikko kesäkorjuukelpoinen uudistushakkuu niin Etelä-Suomessa kut hinta 48-50, siis viidenkympin pintaan kun puhutaan isoista leimikoista, 48 jos puhutaan pienemmistä. Helposti tulee sellainen yleistys että pienistä saisi saman "kyliltä kuullun" korkean hinnan kuin siitä yhdestä suuresta, mutta näin ei kuitenkaan käytännössä ole.
      Lisäksi hintaan vaikuttaa tiestön kunto, metsäkuljetusmatka,puun järeys ja laatu.

• Herkko

Nyt näyttäisi olevan kuusitukille kysyntää. Paikallinen saha teki tarjouksen 53 euroa. Olisi sopiva leimikko myydä vaikka heti ja tietenkin kesäkorjuuseen sopiva.

Vieläkö kannattaisi odotella? Pystytkö Hankintaesimies parempaan tarjoukseen vaan annanko mennä? Leimikko olisi Etelä-Suomessa.

• Hankintaesimies
        Herkko kirjoitti:

Nyt näyttäisi olevan kuusitukille kysyntää. Paikallinen saha teki tarjouksen 53 euroa. Olisi sopiva leimikko myydä vaikka heti ja tietenkin kesäkorjuuseen sopiva.

Vieläkö kannattaisi odotella? Pystytkö Hankintaesimies parempaan tarjoukseen vaan annanko mennä? Leimikko olisi Etelä-Suomessa.

Myy ihmeessä jos tuon saat!

• Herkko
        Hankintaesimies kirjoitti:

Myy ihmeessä jos tuon saat!

Kova on hinta minustakin mutta kun sahalla on pulaa laatutukista niin minkäs teet. Iltapäivällä laitetaan paperit kuntoon ja eiköhän ensiviikolla ole jo pinossa.

• Antero V.

Keski-Suomessa kuusitukista tarjotaan avohakkuussa 52 €

• Hankintaesimies

Täyttä sontaa.....älkää uskoko!

• 111

itselläni tulee myös avohakkuuta pikkasen harvennusta mikä yhtiö on tarjonnu 52e kuusitukista,vaihdetaan ostajaa.

• Maas.tullissa

Täyttä sontaa.....älkää uskoko!

kirjoitus, kohta kuusitukin keskihintakin yli viiskymppiä.
        Silti metsänomistajienliiton mies kehui, että hyvin on saatu puukauppakäyntiin .....;)
        Vaikka kaikki tietää hintatason nousevan syksyä kohti...
        Kenenkähän etua tuo liitto ajaa....

• Hankintaesimies
        Maas.tullissa kirjoitti:

kirjoitus, kohta kuusitukin keskihintakin yli viiskymppiä.
        Silti metsänomistajienliiton mies kehui, että hyvin on saatu puukauppakäyntiin .....;)
        Vaikka kaikki tietää hintatason nousevan syksyä kohti...
        Kenenkähän etua tuo liitto ajaa....

.....niin sinisilmäinen että uskot "massikan" jutut ihan ilman mtk-suodattimia. Se tieto on ihan yhtä tosi kuin firman lehdessä oleva -hinnat laskee-uutinen samanaikaisesti. Toinen vetää köyttä toiseen suuntaan ja toinen vastaavasti toiseen. Pikkasen voisi omaa päätään käyttää eikä sortua propagandaan.

• Antero V.
        111 kirjoitti:

itselläni tulee myös avohakkuuta pikkasen harvennusta mikä yhtiö on tarjonnu 52e kuusitukista,vaihdetaan ostajaa.

Metsäliitto. Olen tehnyt jo kaupat.

• Hämäläinen
        Antero V. kirjoitti:

Saha maksoi 54e 900m3 tukileimikosta

• Perämetsäläinen
        Hämäläinen kirjoitti:

Saha maksoi 54e 900m3 tukileimikosta

Naapurin isäntä väitti saaneensa Metsäliitolta 66 euroa aukolta ja 49 euroa harvennukselta. Valehtelikohan mokoma?

• laski
        Perämetsäläinen kirjoitti:

Naapurin isäntä väitti saaneensa Metsäliitolta 66 euroa aukolta ja 49 euroa harvennukselta. Valehtelikohan mokoma?

saamaansa hintaan todennäköisesti arvonlisäveron mukaan.

Kysyppä hintaa naapuriltasi uudelleen.

• Hankintaesimies
        laski kirjoitti:

saamaansa hintaan todennäköisesti arvonlisäveron mukaan.

Kysyppä hintaa naapuriltasi uudelleen.

Ostan puuta työkseni enkä ole vielä 50 rajaa kuusitukilla rikkonut, ei ole valtuuksia moiseen. Tällä palstalla on niin helppo anonyyminä heittää mitä vaan. Naapurien puheisiin kannattaa myös luottaa, itsekin olen kuullut maksaneeni ihan tähtitieteellisiä summia naapurille....heh

• Hankintaesimies
        Antero V. kirjoitti:

Lyhyt on sullakin Antsa tuo muisti. Just kun pääsin ovesta ulos kauppakirjan kanssa niin sinä jo levität väärää tietoa täällä. Syksyn hankintakaupasta meinaan sitten miinustaa tuon reilut pari euroa jotka vilkas mielikuvituksesi sai lisättyä kaupan hintoihin. Lisäksi takavarikoin modeemisi.

• ostaneesi

Ostan puuta työkseni enkä ole vielä 50 rajaa kuusitukilla rikkonut, ei ole valtuuksia moiseen. Tällä palstalla on niin helppo anonyyminä heittää mitä vaan. Naapurien puheisiin kannattaa myös luottaa, itsekin olen kuullut maksaneeni ihan tähtitieteellisiä summia naapurille....heh

Anteron leimikon,eli Metsäliitolle .
        Koska arvelet firman hallituksen ,joka kuulema päättää millä hinnalla puuta ostetaan ,ja joka osaksi koostuu metsänomistajista,antavan luvan korottaa kuitupuunhintaa.....

Sellun hinta nousee koko ajan maailmalla....

• 111
        Antero V. kirjoitti:

minun tarjouksessa metsäliitto hävisi tällä kertaa kaupat,enkä 52 e tukista usko että saatkaan.

• olen
        111 kirjoitti:

minun tarjouksessa metsäliitto hävisi tällä kertaa kaupat,enkä 52 e tukista usko että saatkaan.

Siis, olen aikoja sitten sanonut, että älkää ihmiset myykö ennenkuin nousee vähintään 10% hinnat tukeissa.
        Kuidussa pitää nousta 30% ennenkuin kannattaa myydä, eikä silloinkaan koivua, ne klapeiksi!
        Mulla kohtuuleimikot satakunnassa ja tarjottu 50-52 euroa avosta kuusesta... en myy vielä, odottakaa, ystävät, odottakaa!
        Muistatteko kun keväällä jo sanottiin, ettei ole varaa nostaa? Nyt nousee kokoajan, kyllä se kysynnän ja tarjonnan laki pätee täälläkin vaikka kuulemma ollaankin paskahousuja eikä jaeta omaisuuttamme valtion hyväksi, ettei puujalka kaadu!
        Kyllä se jalka pysyy pystyssä ainakin niinkauan, kunnes lopetetaan maksamasta tuontipuusta enemmän kuin suomi.puusta!!!

• 111
        olen kirjoitti:

Siis, olen aikoja sitten sanonut, että älkää ihmiset myykö ennenkuin nousee vähintään 10% hinnat tukeissa.
        Kuidussa pitää nousta 30% ennenkuin kannattaa myydä, eikä silloinkaan koivua, ne klapeiksi!
        Mulla kohtuuleimikot satakunnassa ja tarjottu 50-52 euroa avosta kuusesta... en myy vielä, odottakaa, ystävät, odottakaa!
        Muistatteko kun keväällä jo sanottiin, ettei ole varaa nostaa? Nyt nousee kokoajan, kyllä se kysynnän ja tarjonnan laki pätee täälläkin vaikka kuulemma ollaankin paskahousuja eikä jaeta omaisuuttamme valtion hyväksi, ettei puujalka kaadu!
        Kyllä se jalka pysyy pystyssä ainakin niinkauan, kunnes lopetetaan maksamasta tuontipuusta enemmän kuin suomi.puusta!!!

kyllä minun on pakko antaa koivua kuiduksi mennä kuin ei ole tekijää haloiksi klapeiksi. halkoja ole joskus tehnyt 40-45 e. myynyt eikä siinäkään saa palkkaa, työhön kuluvaan aikaan verrattaessa.mikä on kohtuu leimikko koko puulaji jne,minulla hakkuumäärät pieniä,oisko reilu 150 kiintoo nähtäväksi jää.

• olen kirjoitti:

Meinaan tuo hinnan nosto. Kyllä ne nuo saakelin marttaliiton kätyrit, jotka on soluttautunu tuonne metsänomistajienliittoon. Saivat puheillaan ja suoranaisella pelottelulla puukaupan käyntiin. Euro pari tukinhintaan ei tee kesää, kun kuitupuun hinta ei juur heilu. Kuitupuun hintoihin pitäisi saada 50-100% korotus, sitten alettaisiin olla oikealla tasolla. Van eihän siitä saisi edes puhua kuitupuun hinnan nostosta, voi marttaliiton johto vetää herneen ja lähteä maasta. Josta jälleen tuli mieleen vieläkö marttaliittoa johtaa se ketku joka sanoi että metsäteollisuus ei tarvitse suomea vaan päivastoin. Luulisi kyllä että suomalaisten metsänomistajien omistaman firmanjohtaja, sai lopputilin tuommoisen lausunnon jälkeen. Vai heiluttaako häntä koiraa, joka taitaa pitää paikkaansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      42
      2016
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1640
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1424
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1391
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1211
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      929
    Aihe