Minulle tuli nyt kesken työpäivän tosi sekava olo. Ihoa pistelee ja olen jotenkin turta, ajatus on katkeilee ja sekoilee.
Töissä olen ja taidan pysyä täälllä toimistossa, vaikka pitäisi lähteä autolla matkaan.
Kämmenen selkäpuolella on vilkas elohiiri ja somet nytkähtelee, kirjoitus on hidasta. Väsyttää, silmät on hassut, näen kuin filmin pätkiä...? Pieniä nytkäyksiä nyt myös käsivarressa.
Mitä ihmettä tämä on? Jonkinliainen kohtaus, vai sen aura? Paniikkia ei ole, minä olen aian rauhallinen, joskinn ihmeissäni :)
Mitä? miksi? ha miten tästä olosta pääsee parhaitten irtti?
Apua!
10
961
Vastaukset
- kxtaavi
amatöörin ensiapu: mene vähän viileämpään ja hiukka venyttelet ja oi-ot jäseniäsi jos kerran toimistossa olet töissä.
Tiedän samaa tehneenä ja se on hyvä kun et panikoidu.
Onko sulla epi diaknosoitu? jos on niin kannattaa ajamisen suhteen miettiä a i k a tarkkaan, ethän ole yksin liikenteessä.
Minä en aja enkä "tilttaa" päivisin, eikä ole korttia enää, en itkenyt sen perään...
koska, sukulainen aiheutti murhetta kuoleman kautta liikenteessä ja samalla antoi hyvinkin paljon omaan ajattelemiseeni lisäoppia aiheeseen ajaminen ja epilepsia!!- katja
sinä jo ehditkin viisaampana neuvomaan =)
- katja
että jonkunlainen kohtaus juu...nuo viisaammat osaa varmaan sanoa mikä, mulla ei silleen ole tietoa. Jos/kun se siis on epilepsiaa ei sitä voi mitenkään estää pitää vaan kestää. Kokeile vaikka ottaa suolaa vähän suuhun sulamaan, jos olis vaan sen puutetta?!
Älä tosiaan missään nimessä lähde autoilemaan nyt. Onko sulla diagnosoitu epilepsia? Jos, niin sulla on varmaan hoitosuhde neurologiin? Pirauta, kysy neuvoa. Toivottavasti nuo tietävämmät myös kohta jo heräilee jeesimään. Pystytkö lepäämään hetken vaikka sielä töissä? Jos vaikka onkin aura ja kohtaus on menossa gm:ksi olis hyvä olla makuullaan.
Toki se menee aikanaan ohi...koita olla edellen rauhallinen ja kuunnella oireita, että osaat kuvailla ne sitten lääkärille.
Pahus, kun en osaa paremmin neuvoa...koita pärjätä ja oikeesti soita lääkärille jos ei ala olo kohentua! - Sekavaa tilaa..
Moi!
Huoneeni on ihanan viileä, kiitos ilmastoinnin :)
Epi-kohtaus on ollut kaksi vuotta sitten ja lääkitys on purettu. Nyt olen alkanut saada näitä omituisia tuntemuksia ja minulta on tutkitttu sydän, sokerit, kilppari ja herraties mitä muuta.
Ajokortti on ja työssäni tarvitssen sitä...ketään en kylläkään aio tappaa. Jos ajaessa tunnen hounoa oloa, pysäytän sivuun tai en lähde tielle ollenkaan. Niinkuin nyt.
Tätä olotilaa saattaa olla pitkin päivää, aina muutaman tunnin väleinn. Itse olisin sitä mieltä, että verenssokerit on päin prinkkalaa, mutta kun neurolle puhuin niin se mutisi jostain auroista ja sanoi, että tutkitaan syksyllä uudetsaan. Selvä se.Tuohon verensokeriin viitaten, tuntuuko siltä, että olisi heikkottava olo? Jos näin on, niin kannattaa ruveta kantamaan esim. suklaapatukkaa mukana. TIedän asiasta sen verran, koska yhdellä tutullani on sokeritauti ja hän kantaa aina suklaapatukkaa mukana varalla, jos on liikkeellä jossain ja ei voi syödä kunnolla heti.
- piikki3
Jälleen, en malta olla kirjoittamatta. Lomallakin : )
Niinpä, epi aiheuttaa monenlaisia oireita koko kehossa. Pieni osa on näkyvää.
Minäkin ajan autoa ja se oli epin alkaessa painajaista. tieto epistä ja autolla ajo.
Minulla on myös aura, eli tulee paha olo, joten pysäköin tien sivuun. Jos tulee kerrankin tajun menetys, vien auton romuttamoon, vanha kun onneksi on. Käytän sitten taxia. Tulee halvemmaksi.kaikille Ihkua kesää : ) - epiäläinen vuodesta-81
piikki3 kirjoitti:
Jälleen, en malta olla kirjoittamatta. Lomallakin : )
Niinpä, epi aiheuttaa monenlaisia oireita koko kehossa. Pieni osa on näkyvää.
Minäkin ajan autoa ja se oli epin alkaessa painajaista. tieto epistä ja autolla ajo.
Minulla on myös aura, eli tulee paha olo, joten pysäköin tien sivuun. Jos tulee kerrankin tajun menetys, vien auton romuttamoon, vanha kun onneksi on. Käytän sitten taxia. Tulee halvemmaksi.kaikille Ihkua kesää : )tuo autolla ajelu(nne)! Vaikka kuinka tulisi auroja niin auton rattiin EI tule mennä, ET ole kohtaukseton, sinulla ei edes ole oikeutta ajaa.
Ja auran tullessa sitten tien sivuun....niin, esim. 100 km tuntivauhdissa moottoritiellä.
"Jos tulee kerrankin tajun menetys...."
Etkö sinä tajua ettet liiku tuolla liikenteessä YKSIN? Jos oma henkiriepusi ei ole sinulle minkään arvoinen niin arvostaisit muiden elämää.
Olet sitten ajatellut ajella siihen asti kunnes tulee ensim.tajunnan menetys? Se voi sattua kesken ajon, ajat kolarin, vammautat tai "tapat" toiminnallasi viattomia ihmisiä.
Eiköhän ole parempi toimittaa se auto jo nyt romuttamoon. Ja mitä tulee omaan pääkoppaasi,järjen käyttö ON sallittua,suotavaakin.
Uskomatonta välinpitämättömyyttä ja itsekkyyttä.
Juu,parasta kun siirryt taksin käyttäjäksi. Tosin julkisiakin liikennevälineitä on olemassa.
Ja te jotka kirjoitatte että tarvitsette autoa työnne puolesta,sekään EI ole mikään puolustus sille,että ajaa vaikka ei saisi ajaa.
Onko teillä kristallipallo josta te näette kohtauksenne etukäteen?Minulla ei ole.
Olen ollut kohtaukseton nyt yli vuoden,silti minulla ei ole hinkua auton rattiin vaikka kortin ja sen autonkin omistan.
Te olette vaaraksi, ja jos ette tosiaan ajattele itseänne,ajatelkaa muita ihmisiä. - ..................
eiköhän tilanne ole se,että olet taas alkanut/alkamassa saamaan kohtauksia?
Et varmasti ketään aiokaan tappaa,et tahallasi,ei kukaan tahallaan sellaista tee, mutta.....
Ihmettelen vain että millä ihmeellä sitä yhtäkkiä ajetaan tien sivuun,ollaan esim. ohituskaistalla moottoritiellä,tulee se huono olo,on kauhea ruuhka jne., ja siitä sitten tien sivuun,justiinsa juu.
Mikä ihme siinä on että se peltilehmä ajaa kaiken edelle,jopa muiden ihmisten terveyden/elämän edelle?!
Jos sinulla syksyn tutkimuksissa todetaan että epi on ns. palannut,saat ajokiellon,miten sitten, lopetatko nykyisessä työpaikassasi? Kun autoa tarvitset työssäsi.
Eikö olisi parempi katsoa kuin katua,eli todeta jo nyt että on parempi jättää se ajaminen toisille.
On olemassa muitakin sairauksia joissa ei ole mitään asiaa rattiin,emme me epilepsiaa sairastavat ole ainoa ryhmä,tosin kun lukee tätä palstaa niin itsekkyyttä näyttää riittävän mitä tulee auton käyttöön.
"Tätä olotilaa saattaa olla pitkin päivää, aina muutaman tunnin väleinn. Itse olisin sitä mieltä, että verenssokerit on päin prinkkalaa, mutta kun neurolle puhuin niin se mutisi jostain auroista ja sanoi, että tutkitaan syksyllä uudetsaan. Selvä se."
Luehan tuo kirjoituksesi oikein ajatuksella,haluasitko sinä että joku vaarantaisi käytöksellään sinun läheisiäsi??
Mene mittauttamaan verensokerisi, ei pelkkää paastoarvoa vaan kunnon sokerirasitus,sillä se selviää eikä pähkäilyllä. - piikki3
epiäläinen vuodesta-81 kirjoitti:
tuo autolla ajelu(nne)! Vaikka kuinka tulisi auroja niin auton rattiin EI tule mennä, ET ole kohtaukseton, sinulla ei edes ole oikeutta ajaa.
Ja auran tullessa sitten tien sivuun....niin, esim. 100 km tuntivauhdissa moottoritiellä.
"Jos tulee kerrankin tajun menetys...."
Etkö sinä tajua ettet liiku tuolla liikenteessä YKSIN? Jos oma henkiriepusi ei ole sinulle minkään arvoinen niin arvostaisit muiden elämää.
Olet sitten ajatellut ajella siihen asti kunnes tulee ensim.tajunnan menetys? Se voi sattua kesken ajon, ajat kolarin, vammautat tai "tapat" toiminnallasi viattomia ihmisiä.
Eiköhän ole parempi toimittaa se auto jo nyt romuttamoon. Ja mitä tulee omaan pääkoppaasi,järjen käyttö ON sallittua,suotavaakin.
Uskomatonta välinpitämättömyyttä ja itsekkyyttä.
Juu,parasta kun siirryt taksin käyttäjäksi. Tosin julkisiakin liikennevälineitä on olemassa.
Ja te jotka kirjoitatte että tarvitsette autoa työnne puolesta,sekään EI ole mikään puolustus sille,että ajaa vaikka ei saisi ajaa.
Onko teillä kristallipallo josta te näette kohtauksenne etukäteen?Minulla ei ole.
Olen ollut kohtaukseton nyt yli vuoden,silti minulla ei ole hinkua auton rattiin vaikka kortin ja sen autonkin omistan.
Te olette vaaraksi, ja jos ette tosiaan ajattele itseänne,ajatelkaa muita ihmisiä.Otat kovin kriittistä kantaa, okei!
Työkseen ei saa ajaa kukaan, jolla on epi.
Lääkäri voi määritellä kunkin tilanteen mukaan asian ja määritteleekin.
Sitä ei määritellä täällä inkussa.
Voimia kaikille ja käykää vilvoittelemassa.
Ihkua kesää
- MuffeZ
mene nukkumaan, vietä vaikka kesäloma...
Ajatus katkeilee? Oletko sairaalla dietillä?
No, voishan se olla pieni kohtaus...onko kaiffarit huomanneet mitään? Narkolepsia?
Jos tää ei olis trolli, niin veikkaisin ylirasitusta;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa422026En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421396Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 81211
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 81942