Mitä harrastat?

Oli kiva tietää, millaisia harrastuksia tämän ikäryhmän ihmisillä on. Oletko aloittanut jotain uutta eläkkeelle jäätyäsi, kun saat vapaammin päättää omasta ajankäytöstäsi?

23

1181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blondi42

Uutena ja eniten aikaani vievänä tuli arkeeni helmikuun lopussa alkanut surutyö mieheni kuoltua äkillisesti. Nyt neljän kuukauden kuluttua siitä, elän lähinnä tätä päivää. Koirien kanssa harrastaminen tuo mielihyvää. Puolittain pakollista on ollut autotallissa olevien työkoneiden käyttöohjeiden lukeminen ja eri vempaimien käytön opettelu (ruohonleikkurista sirkkeliin). Huh! Toivon mukaan alkaisin taas opiskella kieliä, mutta se vaatii vielä puuttuvaa keskittymistä. Lisäksi olen alkanut opiskella atk:n käyttöä ja se on aika haasteellista. Matkailu on mieluisaa ja lokakuussa lähden etelään talvehtimaan.

• Atalja

on ollut matkustelu.Tosin sekin nyt hieman tauolla,kun odottelen leikkaukseen pääsyä.Mutta sen jälkeen aijon taas jatkaa.USa on käyty,siis osittain.Kiinnostaisi Bulgarian vuoristo seutu,vanhat luostarit.Itä muutenkin tuntuu kiinnostavammalle,esim Tiibet tms.Muuta erityistä en sitten ole aloittanutkaan.

• MM-AK

Lisäksi niitä niin tavallisia, käsitöitä, puutarhanhoitoa. Mutta ehdoton ykkönen on tämä kone.

• käytön vähempänä kun haluaisin.Joka vuosi ei kannata samaa harrastaa joten aijon alkaa jotain uutta ensisyksynä ja jättää jotain entistä pois.

Kuorolaulu on lähinnä sydäntäni sitä en vaihda,Senioritansseista en vielä tiedä pidänkö tauon.

Talvi ja kesäliikunnat vievät paljon aikaa,puutarha ja käsityöt.Kylänkäynti jos se on harrastus pitäähän juorutkin kuunnella ja kertoa.

Seurakunnna kerhoja joskus.Haluttaisi maalata tauluja jos vielä olisi herkkä käsi.

• ii-li

Vielä kymmenisen vuotta sitten menin joka syksy työväenopiston kursseille tai Helsingin Taiteiljaseuran kursseille. On vain aivan mahdotonta hakuammuntaa löytää kurssi, jolla on hyvä vetäjä. Kaikki riippuu vetäjästä. Olen huomannut, että parhaita ovat keski-ikäiset tai vanhemmat ammattitaiteilijat tai piirustuksen opettajat.

On sietämätöntä, jos kurssin vetäjä on nuori kloppi, joka määrää mikä on oikein ja mikä väärin. Kukaan oikea taiteilija ei tee niin. Jokaisella on oma käsialansa. Hyvä opettaja kannustaa kehittämään sitä eikä höpötä, että on vain yksi oikea tapa. Sellaista kun ei ole. - Minä lopetin kaikki kurssit sen jälkeen, kun ohjaajaksi tuli joku parikymppinen "taiteilija", joka ei antanut minun piirtää hiilen kärjellä, vaan vaati ehdottomasti, että minun pitää piirtää hiilen lappeella. En voinut hyväksyä sitä, ja jäin pois. Ei ole oikein tai väärin, missä asennossa haluaa hiiltä pitää kädessään. Kysymyksessä on vain eri tekniikka, ja minun luonteelleni sopii paremmin kärjellä piirtäminen.

Nyt, kun olen eläkkeellä voisin taas yrittää kursseille, sillä nythän minulla on mahdollista mennä myös päivällä eikä aina vasta illalla.

Kyllä minä opiskeluakin harkitsen ihan vakavasti sitten syksyllä. Täällä meillä on se etu, että voi mennä Avoimeen Korkeakouluun ja opiskella, mitä haluaa.

Saas nähdä, saanko itsestäni irti sauvakävelyn harrastamista. Toisaalta se kiinnostaa, toisaalta minua laiskottaa.

Sen olen päättänyt, että seuraava "harrastus" tulee olemaan remontin tekeminen.

• ii-li kirjoitti:

Vielä kymmenisen vuotta sitten menin joka syksy työväenopiston kursseille tai Helsingin Taiteiljaseuran kursseille. On vain aivan mahdotonta hakuammuntaa löytää kurssi, jolla on hyvä vetäjä. Kaikki riippuu vetäjästä. Olen huomannut, että parhaita ovat keski-ikäiset tai vanhemmat ammattitaiteilijat tai piirustuksen opettajat.

On sietämätöntä, jos kurssin vetäjä on nuori kloppi, joka määrää mikä on oikein ja mikä väärin. Kukaan oikea taiteilija ei tee niin. Jokaisella on oma käsialansa. Hyvä opettaja kannustaa kehittämään sitä eikä höpötä, että on vain yksi oikea tapa. Sellaista kun ei ole. - Minä lopetin kaikki kurssit sen jälkeen, kun ohjaajaksi tuli joku parikymppinen "taiteilija", joka ei antanut minun piirtää hiilen kärjellä, vaan vaati ehdottomasti, että minun pitää piirtää hiilen lappeella. En voinut hyväksyä sitä, ja jäin pois. Ei ole oikein tai väärin, missä asennossa haluaa hiiltä pitää kädessään. Kysymyksessä on vain eri tekniikka, ja minun luonteelleni sopii paremmin kärjellä piirtäminen.

Nyt, kun olen eläkkeellä voisin taas yrittää kursseille, sillä nythän minulla on mahdollista mennä myös päivällä eikä aina vasta illalla.

Kyllä minä opiskeluakin harkitsen ihan vakavasti sitten syksyllä. Täällä meillä on se etu, että voi mennä Avoimeen Korkeakouluun ja opiskella, mitä haluaa.

Saas nähdä, saanko itsestäni irti sauvakävelyn harrastamista. Toisaalta se kiinnostaa, toisaalta minua laiskottaa.

Sen olen päättänyt, että seuraava "harrastus" tulee olemaan remontin tekeminen.

remontissa haluaisin jo valmiin elämän.Ettei tarvitse mennä minnekkään jos on muutakin ajankulua.Että asunto on selliasessa kunnossa etti siihen tarvitse tehdä mitään.En halua mitään erikoista hyppyjä ja autohurjastelua.
        Käsillä on mukava tehdä sellaista mistä pitää,vaativaa ja kaunista.

Taidekusseilla olin 70,luvulla hiilipiirustuksesta en tykkää alkuunkaan.
        Rafiikkaa tein muotokuvan tytöstä on seinällä vieläkin täällä.
        Naivistisia töitä haluaisin alkaa tekemään lisää.Keskenjääneitä valmistella.

Minulla olisi sellainen ajatus että maalaisin tai pastellivärein piirtäisin oman kylän talojen sisältä koska muistan ne kaikki.Jäisi kaikille sukukunnille muistoksi.Kukka asetemista kansa tykkään.
        Kaikilla on halu matkustella niin ne eläkeläiset reissaa kuin ennen Amerikkalaiset nykyään kaikki.

Minulla on monta sellaista ikäistäni jotka eivät ole käyneet Helsingissäkään eivätkä pahemmin halua minnekkään ja ovat onnellisia siinä paikassa missä ovat.

• Kuntosali kotona ollessa ka. 5krt/vko.
      Matkustelu 4 - 6krt/vuosi. 3 - 4kk.
      Löhöily Espanja asunnolla.
      Harhailu kaupungilla ja seurustelu tuttujen ja tuntemattomien kanssa.
      Lueskelu.
      TV
      Valitettavasti ei mitään eksoottista ja hienoa!

• Erikoista,erikoista

Eikö mitään erikoista? Matkailu nyt on melko tavallista ja sitä yksilön kokemaa!
        Mutta mikä olisi tämän ikäiselle erilaista,erikoista ja eksoottista? Mitä ette ole kokeneet vielä?

• erikoista...
        Erikoista,erikoista kirjoitti:

Eikö mitään erikoista? Matkailu nyt on melko tavallista ja sitä yksilön kokemaa!
        Mutta mikä olisi tämän ikäiselle erilaista,erikoista ja eksoottista? Mitä ette ole kokeneet vielä?

kun me mieheni kanssa ajellaan kypärät päässä elämys autolla peltotietä, on siinä pätkä hiekkatietäkin, se vain pitää mennä kaasu pohjassa, ettei poliisi kerkiä ;) eväät kopassa mökille?

• Erikoista,erikoista kirjoitti:

Laskuvarjo- ja benjiehypyt kokeilematta.
        Ei viitsi lähteä kiipeämään Kilimanzarolle.
        Ei viitseliäisyyttä uuden kielen tai posliinimaalauksen opiskeluun.
        Muskeliveneily jäänyt kokeilematta.
        Lentolupakirja hankkimatta.
        Laitesukellus, harppuunakalastus ja paljon muuta tekemättä eikä enää viitseliäisyyttä.

Laina-autolla kännissä jouluaattona vasuriliikenteessä kolarointi keskikaupungilla ym. kyllä kokemusmaailmassa mutta ei viitsi ottaa uusiksi.

• ii-li
        laiska-lasse kirjoitti:

Laskuvarjo- ja benjiehypyt kokeilematta.
        Ei viitsi lähteä kiipeämään Kilimanzarolle.
        Ei viitseliäisyyttä uuden kielen tai posliinimaalauksen opiskeluun.
        Muskeliveneily jäänyt kokeilematta.
        Lentolupakirja hankkimatta.
        Laitesukellus, harppuunakalastus ja paljon muuta tekemättä eikä enää viitseliäisyyttä.

Laina-autolla kännissä jouluaattona vasuriliikenteessä kolarointi keskikaupungilla ym. kyllä kokemusmaailmassa mutta ei viitsi ottaa uusiksi.

Sen haluaisin vielä tehdä. Täytyy vain kohentaa ensin kuntoa, jottei saa sydäriä kiipeämisen aikana.

• PLm/Etu-Töölö
        ii-li kirjoitti:

Sen haluaisin vielä tehdä. Täytyy vain kohentaa ensin kuntoa, jottei saa sydäriä kiipeämisen aikana.

Kaukomatkailua nyt kun olen eläkkeellä ( eläke alkoi 1.6.2006 ) tosin olen aina harrastanut kaukomatkoja mutta nyt on aikaa tehdä useita matkoja vuodessa. Omatoimimatkoja ei rasittavia kanssamatkustajia.

• ii-li
        PLm/Etu-Töölö kirjoitti:

Kaukomatkailua nyt kun olen eläkkeellä ( eläke alkoi 1.6.2006 ) tosin olen aina harrastanut kaukomatkoja mutta nyt on aikaa tehdä useita matkoja vuodessa. Omatoimimatkoja ei rasittavia kanssamatkustajia.

Ryhmämatkat vain silloin, jos on samanhenkinen harrastusryhmä. Tosin ryhmän kanssa ei tarvitse olla. - Olin kerran ryhmämatkalla Roomassa. Parin päivän kuluttua jätin ryhmän ja lähdin matkustelemaan junalla ympäriinsä. Kävin ensin junalla ja laivalla Caprilla, sitten junalla Firenzessä ja Venetsiassa, paluumatkalla bussilla San Marinossa. Jouduin tietysti maksamaan paljon ylimääräistä matkoista ja hotelleista, mutta se kannatti. Ei tarvinnut kuunnella opasta eikä hölmöjä päivittelyjä vessojen siisteydestä. (Paluulento oli jostakin Pohjois-Italian kaupungista. Ajoimme sinne bussilla tuntikausia. Ajoimme mm. Assisin läpi. Opas ei kertonut halaistua sanaa Assisista. Ehkei hän tiennyt siitä mitään.)

Kirjastosta voi lainata hyviä matkaoppaita, kaupassa ne ovat kovin kalliita.

Saisinpa talouteni siihen järjestykseen, että minulla olisi varaa lentää Uuteen Seelantiin tai Japaniin. Ne maat haluaisin vielä nähdä. - Nykyisin voi ostaa vaikka teatteri- tai konserttiliput netistä kaiken muun lisäksi. Kyllä nyt on matkustaminen helpompaa kuin ennen.

• ii-li kirjoitti:

Ryhmämatkat vain silloin, jos on samanhenkinen harrastusryhmä. Tosin ryhmän kanssa ei tarvitse olla. - Olin kerran ryhmämatkalla Roomassa. Parin päivän kuluttua jätin ryhmän ja lähdin matkustelemaan junalla ympäriinsä. Kävin ensin junalla ja laivalla Caprilla, sitten junalla Firenzessä ja Venetsiassa, paluumatkalla bussilla San Marinossa. Jouduin tietysti maksamaan paljon ylimääräistä matkoista ja hotelleista, mutta se kannatti. Ei tarvinnut kuunnella opasta eikä hölmöjä päivittelyjä vessojen siisteydestä. (Paluulento oli jostakin Pohjois-Italian kaupungista. Ajoimme sinne bussilla tuntikausia. Ajoimme mm. Assisin läpi. Opas ei kertonut halaistua sanaa Assisista. Ehkei hän tiennyt siitä mitään.)

Saisinpa talouteni siihen järjestykseen, että minulla olisi varaa lentää Uuteen Seelantiin tai Japaniin. Ne maat haluaisin vielä nähdä. - Nykyisin voi ostaa vaikka teatteri- tai konserttiliput netistä kaiken muun lisäksi. Kyllä nyt on matkustaminen helpompaa kuin ennen.

Tunnen itseni miltei "out" kun kerron omista harrastuksistani. Luettuani muiden harrastuksia; kaikki maalaavat tai ainakin haluavat oppia sitä. Oma maalaustaitoni riittää juuri ja juuri omien kasvojen restaurointiin, jälki on tyydyttävä.

Fyysisen kunnon ylläpito on yksi harrastus, vapaaehtoistyö, kulttuuri riennot, konsertit, taidenäyttelyt, musiikin kuuntelu illan himmetessä, kirjallisuus. Matkailukohteista voiton vie Calabria siellä Pietra Paola, on kiinnostavaa nähdä miten oliivipuut kasvavat ja tuottavat satoa, hiekkarantoja joita turismi ei ole tärvellyt. Oman kodin ehostus on ollut aina tärkeä, milloin mitäkin paikka kohentelen.

Yhdistystoiminta tuo virikkeitä päiviin, tapaa vanhoja tuttavia ja kohtaa uusia. Enpä muuta toivo kun terveys pysyisi kohdallaan, sen vaaliminen terveiden elämäntapojen myötä täyttää hyvin päivät.

• Kv-risteilyt
        ii-li kirjoitti:

omatoimimatkoja?

• ii-li
        reetta5 kirjoitti:

Tunnen itseni miltei "out" kun kerron omista harrastuksistani. Luettuani muiden harrastuksia; kaikki maalaavat tai ainakin haluavat oppia sitä. Oma maalaustaitoni riittää juuri ja juuri omien kasvojen restaurointiin, jälki on tyydyttävä.

Fyysisen kunnon ylläpito on yksi harrastus, vapaaehtoistyö, kulttuuri riennot, konsertit, taidenäyttelyt, musiikin kuuntelu illan himmetessä, kirjallisuus. Matkailukohteista voiton vie Calabria siellä Pietra Paola, on kiinnostavaa nähdä miten oliivipuut kasvavat ja tuottavat satoa, hiekkarantoja joita turismi ei ole tärvellyt. Oman kodin ehostus on ollut aina tärkeä, milloin mitäkin paikka kohentelen.

Yhdistystoiminta tuo virikkeitä päiviin, tapaa vanhoja tuttavia ja kohtaa uusia. Enpä muuta toivo kun terveys pysyisi kohdallaan, sen vaaliminen terveiden elämäntapojen myötä täyttää hyvin päivät.

Yhdistystoiminta ja vapaaehtoistyö ovat hienoja asioita. Niistä seuraa iloa ja hyötyä muillekin kuin vain itselle.

Kunpa jaksaisin itse huolehtia kunnostani. Ennen juoksin, kävelin, uin ja kävin kuntosalilla. Nyt suurin ponnistukseni on kävellä portaat kotiini toiseen kerrokseen ja hammaslääkärillä käynti.

Sen vuoksi toivoisin saavani itsestäni irti sen sauvakävelyn. Sitä on helppo lykätä. Nyt ei voi, kun on kuuma, sitten ei voi, kun sataa jne.

Muistan vieläkin, miten tärkeää juokseminen minulle oli: Oli sää mikä vain, niin ilman muuta lähdin juoksulenkille. Sitten siitä tuli tylsää, kun olin juossut jo moneen kertaan kaikki mahdolliset reitit kotini ympäristössä. Lenkkini oli 6-7 km. Seutu rakennettiin täyteen taloja, ja kaikki mukavat reitit hävisivät.

• PLm/Etu-Töölö
        Kv-risteilyt kirjoitti:

omatoimimatkoja?

omatoimimatka tarkoittaa että itse päätät minne ja milloin matkustat. Matkatoimistovirkailija saa sinulta tiedot millä lentoyhtiöllä lennät, minkä tasoisessa hotelissa asut jne. Em pääset rauhaan junteista jotka ovat matkaoppaan armoilla.

• vielä pari vuotta

ja sitten eläkkeelle harrastamaan niitä samoja asioita, joita jo teen. Työstä voi nauttia kun ei ajattele sitä pakkona ja yrittää järjestää itselleen sopivan työnkuvan.
        Matkustelu kolme kertaa vuodessa on lähes välttämättömyys, että jaksaa tämän Suomen kaamoksen. Espanjaan matkustaminen vuokrattuun asuntoon halvoilla lennoilla on hieno mahdollisuus. Joskus jonnekin muualle kohtuullisen lentomatkan päähän.
        Talvella työväen opiston liikuntaryhmä ja kielikurssit eivät rasita kukkaroa, vaikka ei aina pääsiskään.
        Pari yhdistystä hyväntekeväisyyden ja yhteisten asioiden hoitamiseksi antavat laajuutta eloon. Ja uusia samanhenkisiä tuttavuuksia.
        Kotona käsitöitä ja askartelua, jopa myyntiin asti, tyydyttävät luomisen tarpeen.
        Ja kesällä tuntikaupalla kolopalloa.
        Kaikki mitä teen perustuu hyvän mielen saamiseksi, ei pakkoon. Sauvakävely olisi ihan kivaa, mutta tuntuu niin hölmöltä kiertää samoja katuja itsekseen. Ehkä se tuntuisi mukavammmalta seurassa.
        Ja joskus ulos tuulettumaan, mutta meidän ikäisille on vain niin vähän paikkoja, kolmekymppiset kun kansoittavat kaikki paikat. Tähän voisi saada lisää ideoita (Hesassa).

• tärkeää??
        Kv-risteilyt kirjoitti:

omatoimimatkoja?

Taitaa riippua yksilön näkemyksestä?
        Käyttämämme Kv (kansainväliset?) risteilyt lienevät jostain omatoimien ja valmiiden väliltä?

Jonkun järjestäjän kautta varaukset = lennot, kenttäkuljetukset ja hytit.
        Laivoilla täysihoto.
        Matkustajia 1200 - 2000hlöä joista suomalaisia 4 - 20. Ei suomalaista opasta.
        Laivakieli ollut englanti mutta ruotsalaistenkin porukkaan voi soluttautua. Illallispöytä usen niiden joukossa.

Satamapaikoissa voi varata retkiä, kieli englanti.
        Olemme kyllä liikkuneet omin nokin.

Aika paljon valmista?! Tuskin on tärkeää määritellä mihinkään ryhmään.

Joku Niilin risteily on varmaan valmismatka koska siinä oli opaspalveluista alkaen kaikki valmiina!

Omalla autolla, lennä ja autoile, mene miten tahansa ja liiku paikallisilla kulkuneuviolla.
        Nuo ilman ennakkovarauksia ja aikatauluja lienevät omatoimimatkoja?

Tosin jotkut pitävät omatoimimatkana valmismatkaa jonka kohteessa/kohteesta liikkuvat omin neuvoin ilman ryhmää ja opasta.
        Makuasia miten määrittää.

Minusta, jos kenttäkuljetukset ja majoitus on valmiina niin kyseessä on valmismatka, käytti opaspalveluja tai ei.

• vielä pari vuotta kirjoitti:

ja sitten eläkkeelle harrastamaan niitä samoja asioita, joita jo teen. Työstä voi nauttia kun ei ajattele sitä pakkona ja yrittää järjestää itselleen sopivan työnkuvan.
        Matkustelu kolme kertaa vuodessa on lähes välttämättömyys, että jaksaa tämän Suomen kaamoksen. Espanjaan matkustaminen vuokrattuun asuntoon halvoilla lennoilla on hieno mahdollisuus. Joskus jonnekin muualle kohtuullisen lentomatkan päähän.
        Talvella työväen opiston liikuntaryhmä ja kielikurssit eivät rasita kukkaroa, vaikka ei aina pääsiskään.
        Pari yhdistystä hyväntekeväisyyden ja yhteisten asioiden hoitamiseksi antavat laajuutta eloon. Ja uusia samanhenkisiä tuttavuuksia.
        Kotona käsitöitä ja askartelua, jopa myyntiin asti, tyydyttävät luomisen tarpeen.
        Ja kesällä tuntikaupalla kolopalloa.
        Kaikki mitä teen perustuu hyvän mielen saamiseksi, ei pakkoon. Sauvakävely olisi ihan kivaa, mutta tuntuu niin hölmöltä kiertää samoja katuja itsekseen. Ehkä se tuntuisi mukavammmalta seurassa.
        Ja joskus ulos tuulettumaan, mutta meidän ikäisille on vain niin vähän paikkoja, kolmekymppiset kun kansoittavat kaikki paikat. Tähän voisi saada lisää ideoita (Hesassa).

saa ainakin Suomen Ladun järjestämillä sauvakävelyillä. Oletko käynyt katsastamassa joukkoja Töölönlahdella tai Paloheinässä?

Itse osallistuin vuosia sitten sauvakävelykursseille HeSan Minne mennä -palstan innoittamana. Siellä oli useita naisia eri puolilta kaupunkia, jotka olivat kävelyseuraa vailla. Luulen, että aktiivinen ihminen löytäisi halutessaan esim. Ladun tapahtumista kavereita liikkumaan ellei naapurista löydy.

• PLm/Etu-Töölö kirjoitti:

omatoimimatka tarkoittaa että itse päätät minne ja milloin matkustat. Matkatoimistovirkailija saa sinulta tiedot millä lentoyhtiöllä lennät, minkä tasoisessa hotelissa asut jne. Em pääset rauhaan junteista jotka ovat matkaoppaan armoilla.

Eikös jokainen itse päätä mihin matkustaa ja milloin?
        Mikä ilmoittautumisvelvollisuus minulla on virkailijalle?
        Jos olen ottanut lennot ja majoituksen suoraan itse niin mitä se muille tai millekään toimistolle kuuluu?
        Jos menen joukkiomatkalla niin ei minulla ole mitään velvollisuutta seurustella oppaiden tai muidenkaan kanssa. Kunhan majapaikka löytyy!
        Itse valitsen seurani ja päätän menemisistäni!

• harrastan

Olen muutaman vuoden harrastanut näyttelemistä teatterissa.
      Monilla paikkakunnilla on kansalaisopiston harrastuspiiri tai muu teatteiporukka.
      Sekös vasta on kiva,siinä saa toteuttaa kaikkia mitä ei nuorena uskaltanut.Kaikenlaisia näyttelijöitä tarvitaa.

• Likka

Jäin hiljattain varhennetulle eläkkeelle ja toteutin kauan hautuneen unelman: menin kurssille, jossa valmistettiin oikeaoppinen nukketeatterinukke. Nyt on aikomus valmistaa niitä lisää ja alkaa suunnitella näytelmää vanhimman lapsenlapsen kanssa.OLen myös aloittanut uudestaan pianotunnit, jotta voisin paremmin säestää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      56
      7217
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3391
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      150
      1665
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      291
      1583
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1365
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1250
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      240
      1184
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1134
    Aihe