AMK katsotaan nykyään olevan yliopistoon verrattava opinahjo. Mutta: miten erottaa toisistaan treffipalstalla AMK:ssa ja yliopistossa opiskeleva, jos kerran molemmat pistää koulutukseksi "Yliopisto- tai korkeakouluopintoja"? Miksei AMK-laiset voi laittaa suoraan itselleen tuohon kohtaan Ammattikorkeakoulu, ettei hakija sekoita niitä yliopisto-opiskelijoihin? Älkääkä yrittäkö sitä että olette yliopistossa koska olette AMK:ssa; se ei oikein päde täällä treffiscenessä. Ja sen voin sanoa, että minua ainakin pännii arpoa sitten tuon koulutuksen kanssa.
Eli AMK:laiset: useimpien seuranhakijoiden mielestä ETTE OLE yliopisto-opiskelijoita. Pistäkää rohkeasti vaan koulutuksen kohdalle Ammattikorkeakoulu ja työtilanteeksi opiskelu, ja vastaavasti yliopisto-opiskelijat voi laittaa YO- tai korkeakouluopintoja jos ne opiskelee yliopistossa. Voitte myös ilmoitusosassa tarkentaa missä opiskelette ja mitä.
Aihetta sivuten, mihin kastiin kuuluu vanhan opistoasteen koulutuksen käyneet (esim. teknikot ja opistoinssit)?
AMK- yliopisto- ja korkeakoulu?
22
2963
Vastaukset
- mies.
Yks hailee... Mitä hiton väliä on onko AMK vai Yliiiiopiisto vai poliisiopisto 20.
- vähän mietitään?
oletko sä joku dementoitunut kun et muista tätä samaa aihetta aloitteneesi jo aiemmin? täsmälleen samaa....ei kukaan jaksa tämmösiä taasen lukea
- dsadsadas
sua.
- proffa
Nimittäin tämä on nettrideittailuun liittyvä palsta eikä mikään opintotukiasioidenhoitopalsta.
Ei sulla muutenkaan taida mennä kauhean lujaa joten hyviä hoitoja vaan sinne suljetulle. - Nimetön
Onko sillä helvetinkään väliä onko AMK:ssa vai yliopistossa???? Vai oikein pännii, että joutuu arpomaan koulutuksen kanssa. Jos nyt oikein kärjistetään ja nussitaan pilkkuja, niin mielestäni AMK:ssa valmistutaan "Oikeasti johonkin ammattiin" ja työnsaani mahikset vähintäänkin yhtä hyvät kuin korkeakoulusta valmistuneillakin. kaikella kunnioituksella yliopisto- ja korkeakouluihmisiä kohtaan.
Ja ei, en ole AMK.n opiskelija...kunhan rupesi pännimään taas tuo ihmisten pinnallisuus.
Jos tuolla perusteella seuraa itsellesi hankit ja ihmisiä kategorioit, niin saanet jatkaa valitsemallasi tiellä. Ei kai tähän muuta voi sanoa... - Maku äitisi suussa
Joskus vuosia sitten ajattelin itse samoin. Se oli sitä aikaa kun piti pönkittää itsetuntoa jauhamalla aina sitä että AMK:t ei oo oikeita korkeakouluja eikä yliopistoja. Ja mikäs siinä, kun ympärillä oli opiskelukavereita niin kyllähän sitä tuli sanottua ties mitä.
Sittemmin on tullut vähän nähtyä elämää, ja etenkin tullut havaittua että se on yksi helvetin lysti onko AMK- vai joku yliopisto/korkeakoulututkinto. Koulutus kuin koulutus, ja jos esim. kuvittelee olevansa niin hieno ettei AMK-koulutettu kelpaa niin lähinnä oman tyhmyytensä siinä osoittaa.- mutta kommentoin kuitenkin.
Sinulle ja kaikille muille, jotka vastasitte keskustelunavaukseen: miksi tämä asia herättää aggressioita. Keskustelun avaajahan halusi vain selkeyttä profiilin täyttämiseen.
Ja sitäpaitsi, jos akateemisesti koulutettu ihminen haluaa etsiä kaltaistansa seuraa niin mitäs pahaa siinä on?
Sitä vartenhan ne vaihtoehdot ovat olemassa, että meillä on mahdollisuus valita eri kriteereistä ne, jotka meille ovat tärkeitä.
Ovatko silmien ja hiusten väri tärkeitä kriteereitä? Kas, kun minä en ole koskaan edes vilkaissut profiileista kohtaa silmien ja hiusten väri - ainakaan se ei merkitse minulle mitään. Tosin ei koulutustasokaan. Sen sijaan kiinnitän huomiota siihen, mitä ihminen harrastaa. Eikö olekin sairasta? mutta kommentoin kuitenkin. kirjoitti:
Sinulle ja kaikille muille, jotka vastasitte keskustelunavaukseen: miksi tämä asia herättää aggressioita. Keskustelun avaajahan halusi vain selkeyttä profiilin täyttämiseen.
Ja sitäpaitsi, jos akateemisesti koulutettu ihminen haluaa etsiä kaltaistansa seuraa niin mitäs pahaa siinä on?
Sitä vartenhan ne vaihtoehdot ovat olemassa, että meillä on mahdollisuus valita eri kriteereistä ne, jotka meille ovat tärkeitä.
Ovatko silmien ja hiusten väri tärkeitä kriteereitä? Kas, kun minä en ole koskaan edes vilkaissut profiileista kohtaa silmien ja hiusten väri - ainakaan se ei merkitse minulle mitään. Tosin ei koulutustasokaan. Sen sijaan kiinnitän huomiota siihen, mitä ihminen harrastaa. Eikö olekin sairasta?Villakoiran ydin minun avauksessa oli se että AMK-laisten ei vissiin hirveästi kannata ruksata se yliopistokohta kun kerran on olemassa myös AMK-mahdollisuus.
Noi ruksit on muuten sitä varten että pystyy etsimään haluamansa seuraa helposti muutenkin kun iän, sukupuolen ja asuinpaikkakunnan perusteella. Toista ääripäätä edusti aikanaan deitti.net, jossa ei ollut mitään muita rukseja kun juuri ikä, paikkakunta ja sukupuoli. Käyttäjille annettiin täysin vapaat kädet kirjoittaa haluamansa ilmoitus.
Jos haluatte mielummin keskustella siitä mikä koulu on mikäkin, niin aloitin sitä varten toisen keskustelun tässä: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1500000000000005&conference=4000000000000023&posting=22000000017876164
Pysytään tässä ketjussa kuitenkin siinä miksi amk-laiset usein ruksaa olevansa yliopistokoulutettuja.- Entinen opiskelija
Jean-L kirjoitti:
Villakoiran ydin minun avauksessa oli se että AMK-laisten ei vissiin hirveästi kannata ruksata se yliopistokohta kun kerran on olemassa myös AMK-mahdollisuus.
Noi ruksit on muuten sitä varten että pystyy etsimään haluamansa seuraa helposti muutenkin kun iän, sukupuolen ja asuinpaikkakunnan perusteella. Toista ääripäätä edusti aikanaan deitti.net, jossa ei ollut mitään muita rukseja kun juuri ikä, paikkakunta ja sukupuoli. Käyttäjille annettiin täysin vapaat kädet kirjoittaa haluamansa ilmoitus.
Jos haluatte mielummin keskustella siitä mikä koulu on mikäkin, niin aloitin sitä varten toisen keskustelun tässä: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1500000000000005&conference=4000000000000023&posting=22000000017876164
Pysytään tässä ketjussa kuitenkin siinä miksi amk-laiset usein ruksaa olevansa yliopistokoulutettuja.Eihän tuohon ole muuta selitystä kuin se, että amk:laiset kuvittelevat, että heidän tutkintonsa on ylempi korkeakoulututkinto ja siksi laittavat ruksin tietämättään väärään paikkaan. En usko, että tuo on tahallista, vaan kysymys on silkasta tietämättömyydestä.
Yliopistoihmiset/yliopisto-opiskelijat/akateemisen koulutuksen saaneet eivät koskaan elvistele oppineisuudellaan, mutta amk:laisissa olen törmännyt ns. wanna-be-tyyppeihin. Tähänkin on luonnollinen selitys; jokainen (tai ainakin melkein kaikki) amk-lainen on epäonnistunut yliopiston pääsykokeissa ja kun sitten päästään sentään ammattiKORKEAKOULUUN niin se on niin nasta juttu, että kyllä siitä on syytäkin olla ylpeä. Ja taikasana "korkeakoulu" hämää monia opiskelijoita ja sitä halutaan korostaa aina kun tilaisuus löytyy.
Siis, kysymys on pelkästään tietämättömyydestä, ei siis tahallisesta harhaanjohtamisesta. - Neiti_
Jean-L kirjoitti:
Villakoiran ydin minun avauksessa oli se että AMK-laisten ei vissiin hirveästi kannata ruksata se yliopistokohta kun kerran on olemassa myös AMK-mahdollisuus.
Pysytään tässä ketjussa kuitenkin siinä miksi amk-laiset usein ruksaa olevansa yliopistokoulutettuja.Mikä on sinun pointtisi tässä postauksessa? Onko ensimmäinen kriteerisi seuran etsinnässä koulutus? Prkl mikä urpo! Toivottavasti jäät ilman naista kokonaan ja pilisi kuivuu ja putoaa pois!
- Kouluttautunut
Neiti_ kirjoitti:
Mikä on sinun pointtisi tässä postauksessa? Onko ensimmäinen kriteerisi seuran etsinnässä koulutus? Prkl mikä urpo! Toivottavasti jäät ilman naista kokonaan ja pilisi kuivuu ja putoaa pois!
Juuri sinunlaistesi pelkällä alapäällään operoivien tyyppien vuoksi minä etsin koulutettua seuraa; "...pilisi kuivuu ja putoaa pois...!"
Muistathan pikku pelle(tär), että peruskoulu jatkuu kesälomien jälkeen elokuussa. - ----------
Kouluttautunut kirjoitti:
Juuri sinunlaistesi pelkällä alapäällään operoivien tyyppien vuoksi minä etsin koulutettua seuraa; "...pilisi kuivuu ja putoaa pois...!"
Muistathan pikku pelle(tär), että peruskoulu jatkuu kesälomien jälkeen elokuussa.yleistys on kykenemättömyyttä itsenäiseen ajatteluun.
- joskus..
Entinen opiskelija kirjoitti:
Eihän tuohon ole muuta selitystä kuin se, että amk:laiset kuvittelevat, että heidän tutkintonsa on ylempi korkeakoulututkinto ja siksi laittavat ruksin tietämättään väärään paikkaan. En usko, että tuo on tahallista, vaan kysymys on silkasta tietämättömyydestä.
Yliopistoihmiset/yliopisto-opiskelijat/akateemisen koulutuksen saaneet eivät koskaan elvistele oppineisuudellaan, mutta amk:laisissa olen törmännyt ns. wanna-be-tyyppeihin. Tähänkin on luonnollinen selitys; jokainen (tai ainakin melkein kaikki) amk-lainen on epäonnistunut yliopiston pääsykokeissa ja kun sitten päästään sentään ammattiKORKEAKOULUUN niin se on niin nasta juttu, että kyllä siitä on syytäkin olla ylpeä. Ja taikasana "korkeakoulu" hämää monia opiskelijoita ja sitä halutaan korostaa aina kun tilaisuus löytyy.
Siis, kysymys on pelkästään tietämättömyydestä, ei siis tahallisesta harhaanjohtamisesta.Joissakin ilmoituksissa kyllä elvistellään omalla akateemisuudella, kuinka se osoittaa kaikenlaisia hienompia ominaisuuksia ihmisestä.
- Tradenomi
Minä olen koulutukseltani tradenomi.
Omasta mielestäni olen yhtä viisas kuin yliopistossa opiskeleva opiskelija koska minun mielestäni tradenomin koulutus on sangen korkea.
Ja minun parhaat kaverini ovat ammattikorkeakoulusta valmistuneita tradenomeja ja ovat melkein yhtä fiksuja kuin minäkin. Me tradenomit pidämme yhdessä hauskaa ja tunnemme yhteisyyttä jota eivät yliopistoopiskelijat tunne, koska heillä ei ole tradenomin koulutusta.
Tunnen monta maisteria, jotka ovat kateellisia minulle siitä, että olen tradenomi. Hekin haluaisivat olla tradenomeja.
Tradenomiksi valmistutaan ammattikorkeakoulussa.
Maisteriksi valmistutaan yliopistossa.
Siinä on ero.
Me tradenomit saamme paremmin naisia iskettyä kuin maisterit, koska tradenomit ovat trenikkäämpiä ja ihmisinä hauskempia. Maisterit ovat tylsiä nörttejä. Maisterilla ei ole mielikuvitusta. Maisteri kykenee sukupuoliaktiin vain lähetys-saarnaaja-asennossa, mutta me tradenomit osaamme myös esileikit.
Suosittelen tradenomin koulutusta kaikille. Se on sivistävä koulutus.- okeah
Ihan hyvä yritys tosin:)
- hzh
Joo, hyvä provo. btw, olen muuten myös tradenomi enkä tee sillä paperilla p**kan vertaa. Ainakaan tänä päivänä.
- Muikku.
No voi anteeeeeks kun luulin sua vessanpöntön vanteeks....!!!
- Kouluja käynyt mies
Kyllä itseäni ainakin pännii se, että nainen ilmoittaakin sitten, että onkin vain korkeakoulu amis, eikä omaakaan yliopistotutkintoa. Sitten märistään täällä, kun mies lopettaakin kirjoittelun mitään ilmoittamatta. Mitäpä sitä valehtelijoille enää kirjoittamaan.
- ööööh
sun kaltasia on. Sais olla vaan enemmän. Toiset ne saa naiset sänkyyn tai alkaa seurustella, kun taas jotkut jää vaan päivittelemään sitä koulutusta.;)
- ääääh
ööööh kirjoitti:
sun kaltasia on. Sais olla vaan enemmän. Toiset ne saa naiset sänkyyn tai alkaa seurustella, kun taas jotkut jää vaan päivittelemään sitä koulutusta.;)
Ei ne kouluja käyneetkään naiset mitään pihtareita ole. Hieman vain sivistyneempiä ja parempia sängyssä ;)
ääääh kirjoitti:
Ei ne kouluja käyneetkään naiset mitään pihtareita ole. Hieman vain sivistyneempiä ja parempia sängyssä ;)
on täysin päinvastainen. Olen itse Di koulutukseltani, mutta parhaimmat seksit olen kyllä saanut lievästi sanottuna muulta kuin yliopistoväeltä ;)
- JudgeLii
No tässä ainakin yksi amk:sta valmistunut, joka osaa laittaa rastin oikeaan ruutuun koulutuksen kohdalla. Eikä edes hävetä yhtään :) Pysyypähän kaikki akateemisuuden perään toitottajat kilometrin päässä (vähintään)! Olen kyllä kovin pahoillani kaikesta kokemastasi vääryydestä. Jos tulevaisuudessa päädyn opiskelemaan yliopistossa, niin taidan edelleen ratsastaa deittipalstoilla ammattikorkeakoululaisen nimikkeellä. Säästyy varmasti monenlaiselta tittelintuijottelijalta...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa732480En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1111187
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91105- 201019