30 muuttaa ikähaarukkaa?

Mistäköhän johtuu, että 30 maaginen raja tuntuu naisilla muuttavan haetun kumppanin ikähaarukkaa alaspäin.

Itse olen 27 ja olen huomanut asian tuolla treffeillä pyöriessäni.

Usein 20-25 vuotiaan hakevat aina itseään vanhempaa miestä. 23-30 vuotiaat hakevat itsensä ikäisiä ja vähän vanhempaa miestä.

30 vuoden maagisella rajalla ruvetaankin sitten hakemaan itsensä ikäisiä tai nuorempaa miestä.

esim.

22 nainen: haen miestä 22-27
28 nainen: haen miestä 27-34
32 nainen: haen miestä 26-34

miksköhän näin?

10

1839

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin (N)

Se johtuu siitä, että monilla nuorilla naisilla on heikko itsetunto. Nuorena ajatellaan, ettei itseään nuoremman miehen kanssa voi seurustella.

Minä aloitin 23-vuotiaana pitkän seurustelusuhteen 3,5 vuotta nuoremman miehen kanssa. Muistan, että tämä ikäero hämmästytti monia tuolloin. Ulkoisesti olimme saman ikäisen näköisiä.

Nyt 35 vuotiaana voisin vakavasti etsiä itselleni elämänkumppania 28-38 vuotiaasta miehestä. Olen edelleen paljon nuoremman näköinen ja siksi varmaan etsin näköistäni seuraa.

• M..

..harhaa, todellisuudes se ikä on muutakin kuin vain ulkonäköä, eiköhän tuo nuorempien etsiminen johdu oman egon pönkittämisestä ja pitämästä siitä nuorekkuus illuusiosta kiinni jonka kuvittelee peilistä näkevänsä, olen näitä wannebe nuorikkoja jokusen tavannut, ja voin sanoa että näyttävät vähintäänkin ikäisiltään, ei napapaita viiskymppisellä tee siitä teiniä.

• Tosi-Tosi-Nuorekas
        M.. kirjoitti:

..harhaa, todellisuudes se ikä on muutakin kuin vain ulkonäköä, eiköhän tuo nuorempien etsiminen johdu oman egon pönkittämisestä ja pitämästä siitä nuorekkuus illuusiosta kiinni jonka kuvittelee peilistä näkevänsä, olen näitä wannebe nuorikkoja jokusen tavannut, ja voin sanoa että näyttävät vähintäänkin ikäisiltään, ei napapaita viiskymppisellä tee siitä teiniä.

Minuakin alkaa jo tympiä nuo ikinuoriksi itseään kuvittelvat keski-ikäiset. Kun katsoo omaa peilikuvaansa päivittäin, vanhenemista ei huomaa ja ainahan ympäristö kohteliaisuussyistä sanoo, että "näytät 10 vuotta ikäistäsi nuoremmalta"! Niin on sanottu minullekin enkä silti ala kuvittelemaan, että todellisuudessa näin on. Sehän on muodollinen kohteliaisuus, joka sanotaan keski-ikäistyvälle henkilölle silloin kun halutaan olla ystävällisiä.

Itselläni on sellainen kokemus, että juuri HE jotka kuvittelevat ja sanovat itseään nuorekkaiksi ovatkin ikäistään vanhemmat näköisiä. Jos henkilö "oikeasti" on nuorekas, niin ei hän tee siitä numeroa vaan pitää sen itsestäänselvyytenä.

Jo se, että henkilöllä on tarve sanoa itseään nuorekkaaksi, on merkki heikosta itsetunnosta, jota pönkitetään sanalla "nuorekas" tai hysteeristä pelkoa vanhenemisesta.

Juu, mutta minä olenkim ihan AIKUISTEN OIKEESTI ITTEENI 15 VUOTTA NUOREMMAN NÄKÖINEN!
        Heh, heh...

• M ..
        Tosi-Tosi-Nuorekas kirjoitti:

Minuakin alkaa jo tympiä nuo ikinuoriksi itseään kuvittelvat keski-ikäiset. Kun katsoo omaa peilikuvaansa päivittäin, vanhenemista ei huomaa ja ainahan ympäristö kohteliaisuussyistä sanoo, että "näytät 10 vuotta ikäistäsi nuoremmalta"! Niin on sanottu minullekin enkä silti ala kuvittelemaan, että todellisuudessa näin on. Sehän on muodollinen kohteliaisuus, joka sanotaan keski-ikäistyvälle henkilölle silloin kun halutaan olla ystävällisiä.

Itselläni on sellainen kokemus, että juuri HE jotka kuvittelevat ja sanovat itseään nuorekkaiksi ovatkin ikäistään vanhemmat näköisiä. Jos henkilö "oikeasti" on nuorekas, niin ei hän tee siitä numeroa vaan pitää sen itsestäänselvyytenä.

Jo se, että henkilöllä on tarve sanoa itseään nuorekkaaksi, on merkki heikosta itsetunnosta, jota pönkitetään sanalla "nuorekas" tai hysteeristä pelkoa vanhenemisesta.

Juu, mutta minä olenkim ihan AIKUISTEN OIKEESTI ITTEENI 15 VUOTTA NUOREMMAN NÄKÖINEN!
        Heh, heh...

..niin minäkin, hih hih hee, tosiasia kuitenkin on se että kaikki näyttävät lopulta ihan ikäisiltään, kaikenlaisella peittelyllä ja rekvisiitalla voidaan toki peittää ja kaikki näyttää sopivassa valaistuksessa toimivankin, mutta sitten kun tulee hetki jolloin maskit ei ole päällä, niin totuus valkenee.
        Kyllä sitä matkimalla nuorison ulkoisia merkkejä voidaan yrittää olla niin niin nuorekkaita, paitsi että se on suorastaan surkuhupaisaa ja naurettavaa.
        Kun eiköhän sitä pitäisi sopeutua siihen ajatukseen että aika kuluu kaikilla 60 sekunttia minuutissa, voihan sitä vielä tulla aika jolloin kokemusta arvostetaan, silloin ikääntymisen merkit olisi siunaus eikä jotain mitä pitää kaikin keinoin peitellä.

• N29
        Tosi-Tosi-Nuorekas kirjoitti:

Heh, heh...

En nyt vielä ihan tuossa keski-iässä ole mutta minua ainakin monet luulevat nuoremmaksi, hieman yli 20-vuotiaaksi.
        Alkossa kysyttiin joku aika sitten papereita, kun tapasin mieheni pomon ekan kerran, oli tämä todennut miehelleni, että ompas se nuoren näköinen tyttö. Ja nyt yksissä juhlissa iäkseni arvattiin 21v..

Mutta onhan kyllä vaatteilla ja hieman meikilläkin osuutta asiaan. Jos jotain "mammakuteita" pistäisin päälleni, niin tuskin niin nuoreksi veikattaisiin..

• näin (N)
        M.. kirjoitti:

Taidat puhua nut jollakin yleisellä tasolla.

Jos mua kommentoit niin annahan fiksu kommenttisi, mikä olin olin 10 vuotta avioliitossa tuon 3.5 v nuoremman kohdalla? Tuo sinun "WANNA BE" teoria on kovin laiha kun kyseessä on N23.v ja M19.v. Aluksi mietin, että voikohan tuollaisella ikäerolla edes seurustella. Perustelin asian itselleni, että maailmassa on perverssisempiä asioita, kuin kahden ihmisen välinen heterosuhde.

Oletko muuten koskaan miettinyt, että aikana jota elämme asenteet ovat kovasti muuttuneet? Voipi olla, että 12 vuotta sitten koko väestö keskimäärin oli estoisempaa. Nykyäänhän on BI-buumi menossa ja se taitaa olla jo junttitaajamissa. Mikähän tulee seuraavaksi? Vain varhaiset edelläkävijät jo sen tietää...

Maailma muuttuu, muututko sinäkin?

• M .
        näin (N) kirjoitti:

Taidat puhua nut jollakin yleisellä tasolla.

Jos mua kommentoit niin annahan fiksu kommenttisi, mikä olin olin 10 vuotta avioliitossa tuon 3.5 v nuoremman kohdalla? Tuo sinun "WANNA BE" teoria on kovin laiha kun kyseessä on N23.v ja M19.v. Aluksi mietin, että voikohan tuollaisella ikäerolla edes seurustella. Perustelin asian itselleni, että maailmassa on perverssisempiä asioita, kuin kahden ihmisen välinen heterosuhde.

Oletko muuten koskaan miettinyt, että aikana jota elämme asenteet ovat kovasti muuttuneet? Voipi olla, että 12 vuotta sitten koko väestö keskimäärin oli estoisempaa. Nykyäänhän on BI-buumi menossa ja se taitaa olla jo junttitaajamissa. Mikähän tulee seuraavaksi? Vain varhaiset edelläkävijät jo sen tietää...

Maailma muuttuu, muututko sinäkin?

..ota ne herneet pois sieltä nenusta mikäs tuossa nyt oli henkilökohtaista, tuskimpa alkaisin täällä yleisellä foorumilla kenellekkään henkkohtaisesti sanomaan yhtään mitään, mikäs se sulla sitten teki kipeää, koska tosiasiassa en ymmärtänyt purkautumisestasi mitään tai ainakaan miten se liittyi aiheeseen.

• ikäloppuko

"Olen edelleen paljon nuoremman näköinen ja siksi varmaan etsin näköistäni seuraa."

Näinhän ne 50-kymppiset miehetkin ajattelevat, jotka sinusta seuraa etsivät..

• Miemie

Olen 31-v nainen ja itselleni on käynyt juuri noin. Vaikea sanoa tarkkaan, mistä se johtuu.
      Ehkä 20-v pojat ovat usein vielä niin levottomia poikia ja levottomia, että samanikäiset nuoret naiset hakevat hieman kypsempää ja kokeneempaa kaveria.

Viimeistään yli 25-vuotiaana miehetkin alkavat yleensä miehistyä. Joku 26-v mies saattaa olla kypsempi ja tasaisempi, kuin toinen sitoutumiskammoinen 35-v ikiteinimies. Sitä paitsi tietyntyyppiset itsensä ikinuoriksi kuvittelevat 35-v 45-miehet ovat todella ärsyttäviä. Alle 35-vuotiaat ovat enemmän sinut ikänsä kanssa.

Eli kolmenkympin tienoilla viiden vuoden ikäero suuntaan tai toiseen ei merkitse välttämättä enää mitään. Kun taas 20-23-vuotiaana totta kai merkitsee: kuka nuori nainen haluaa seurustella ala-ikäisen kanssa?

Omat vanhempani kyllä avioituivat, kun isä oli 19 ja äiti 26...

• mr.bondi

...menee. 2 entistä tyttöystävääni olivat 36 ja 35 v. Silloin olin itse vielä 24v. Joten en osaa sanoa paremmin, me oltiin kyllä ton 36v. kans samannäköisiä päälleppäin. Oon vanhemman näköinen kuin oon. hän oli todella nuorekas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      45
      2053
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1291
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1088
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      981
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe