Olisiko hyviä ehdotuksia parin päivän patikka retki paikasta ? Olen kotoisin Helsingistä ja keski-suomea pidemmäksi en ole lähdössä. Olen käynyt jo Torronsuolla, Liesjärvellä ja Kurjenrahkassa ja nyt kaipaisin uusia kokemuksia. Mitä mieltä olette esim. Repovedestä, Päijänteestä tai Valkmusasta ? Toive olisi että retkellä näkisi paljon erilaisia lintuja.
LUONTOON !
6
778
Vastaukset
Repovesihän on aika hyvä paikka just parin päivän retken kohteeksi kun on lääniä liikkua vähän polkujenkin ulkopuolella ja lintuja varsinkin käkiä tuntuu olevan miltei "haitaksi" asti kun yöllä saapuvat teltan harjalle kukkumaan... Ja se valkmusa taas ei ehkä 120km:n ajamisen väärti ole, ellei nyt aivan järjettömän kiinnostunut ole eri suo tyypeistä, joita kyllä löytää löytää ihan yhtälailla muualtakin päin suomea ja saa samalla vähän enemmän liikuntaakin, sillä se aluehan on hyvin pieni, parissa tunnissa kävelee läpi. Paitsi että minulla on hyvin vakaa uskomus ,että valkmusa sisältää suomen runsaimman hirvikärpäs kannan, joten ötököistä kiinnostuneelle paikka tarjoaa epäilemättä ikimuistettavan elämyksen ja kutiavan päälaen:)
- Jukka-pappa
Joo Repovesihän on luonnollinen jatke reissuillesi! Suosittelen kyllä että menet sinne keskellä viikkoa, tunkua saattaa olla viikonloppuna niin että linnut kaikkoaa =)
Varsinkin vesilintuja siellä kyllä piisaa.
Hanki kartta, niin voit suunnistaa hiukka syrjemmälle ruuhkaväyliltä!
- Murmeli77
Nimimerkin mukaisesti asustelen Repoveden naapurissa ja minun mielestäni Repovesi tarjoaa hyvät edellytykset parin päivän retkeilyyn: se on lähellä Helsinkiä (n.2h), maisemat ovat näkemisen arvoisia ja lääniä riittää juuri pariksi päiväksi. Linnuista en osaa tarkemmin sanoa, en ole omilla reissuillani kiinnittänyt huomiota :-)... Mutta mielestäni kannattaa kokeilla!!
- Lintumies 00
Kiitos paljon asiallisista vastauksistanne ja hyvin perustelluista mielipiteistä! Taidampa sitten lähteä Repovedelle ;)
- Blinker
Haluutkos mennä hillaan muutaman päivän reissulle? Olen ite lähdössä, muttei ole kaveria mukaan. Mites olisi..?
- kokemusta
Suosittelen päijännettä ja sen kansallispuistoa.
Siellä on hyvät paikat tiirailla lintuja ja makeita maisemia, puhdasvetisen järven rannalla. Ja ennen kaikkea sinne pääsee helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa942713En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361829- 101734
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211601Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681437- 1191237
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91136- 201039