Uusi rotu, YH -"äipät"

Nainen jolla lapsia

Mistä mahtaa johtua yh-äitien jatkuva mollaaminen niin tällä palstalla kuin muuallakin? Yh-äiteihin yhdistetään usein seuraavat määreet:
-ylipainoisuus
-matala koulutustaso
-työttömyys
-sosiaaliavustuksilla eläminen
-helppo "nakki" (ensimmäisellä treffeillä varma pano)

Tässä kirjoittaa yh-äiti, joka ei ole ylipainoinen ollut koskaan (ei edes raskausaikana), koulutusta on, samoin töitä, sosiaaliavustuksista saan ainoastaan lapsilisän ( yh-korotuksen), ja en todellakaan ole helppo "nakki".
Voitteko kuvitella?
Luonnonoikku kenties.

73

4839

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katariina77

Mitähän on kaksi sitten;)

• katariina77

Siis tarkoitus oli sanoa että meitähän on kaksi sitten;)
        Liian nopeat sormet...

• Hämmentynyt

Mistä tuo "äippä" tulee ja mitä se tarkoittaa?

• äiti -> äiskä -> äippä

äiti -> äiskä -> äippä

• Selitys

Et vissiin katsonut koskaan Neloselta Team Ahmaa? Peteliuksen ja Tanelin Mäkelän sarjaa, siinä Petelius sanoi äitiään aina äipäksi ;)

• Måste Gädda

Miehelle ei ole kuule mikään helppo asia ottaa/saada ruokapöytäänsä paria pientä vierasta elätettävää. Ihannetapauksessa homma pelaa lasten kanssa, mutta entä ellei?

Muutamia akuutteja kysymyksiä.
      -Parin viikon välein saa nauttia EX miehen tapaamisesta kun hän tuo lapset viikonloppulomalta.
      -Miten kotona suhtautua toisen lapsiin, voiko esim komentaa kuin omiaan? EX mies kuulee komentamisesta ja vetäisee turpaan.
      -Jos tulee omia lapsia myöhemmin muodostuuko lasten kesken kaksi vihollisleiriä?
      -Hakeeko nainen uudesta miehestään ainoastaan apua elatuskustannuksiin ja työtaakkaan.
      -Kenen puolella hän on aina mahdollisissa riidoissa?

-Palstan YH.t tuntuvat pitävän luonnollisena että mies riemurinnoin ottaa tällaisen vastaan ja on valmis vielä kustantamaan reilusti lystistä.

• katariina77

Jokainen toki saa vapaasti kumppanin valita, ja kukaan ei pakota sinua ottamaan yh:ta kumppaniksi.

Haluan kuitenkin korjata virhe näkemyksiäsi.

-En todellakaan etsi elättäjää itselleni, enkä lapsillekkaan. Pärjäämme vallan mainiosti omillaan.
        -Joka perheessä toki on omat sääntönsä, mutta aikuisina ihmisinä niistä varmasti pääsee yhteys ymmärrykseen.

Ymmärrän toki ettei varmasti miehellekkään ole helppoa aloittaa suhdetta naiseen, jolla on jo lapset valmiina. Onneksi on valinnan vapaus kaikilla:)

• riemurinnoin

Vastaan yksinhuoltaja miehen ja hänen lapsen, enkä ole päivääkään katunut. Lapsi on aivan upea ja niin on mieskin.
        Turhaan te miehet pelkäätte muiden lapsia. Nekin tarvitsevat rakkautta ja huolenpitoa niinkuin ne omannekin.

• akuutteihin

kyssäreihin:

-Parin viikon välein saa nauttia EX miehen tapaamisesta kun hän tuo lapset viikonloppulomalta.

Ex-mieheni on mies, jonka kanssa on helppo tulla toimeen. Nykyinen mies ja ex tulevat toimeen loistavasti. Eli riippuu exästä ja nykyisestä, miten toimii.

-Miten kotona suhtautua toisen lapsiin, voiko esim komentaa kuin omiaan? EX mies kuulee komentamisesta ja vetäisee turpaan.

Kun yhdessä asutaan, lapsia saa ja täytyykin komentaa, jos on aihetta. Fyysistä väkivaltaa ei saa käyttää, en minäkään niin tee. Ex-mies ei vedä turpaan, kun itsekin kasvattaa ja komentaa lastaan. Täytyy jokaisen osata käyttäytyä kuin aikuinen, jos aikuisia ollaan...

-Jos tulee omia lapsia myöhemmin muodostuuko lasten kesken kaksi vihollisleiriä?

Tästä ei ole kokemusta, mutta enpä usko. Riippuu paljolti siitä miten koko kööriä kasvatetaan jne.

-Hakeeko nainen uudesta miehestään ainoastaan apua elatuskustannuksiin ja työtaakkaan.

Ei hae, en minä ainakaan. Tienaan enemmän kuin nykyinen mieheni, joten pärjään kyllä ja elätän itseni ja lapseni. Ja yhdessä jaetaan yhteiset menot sopivassa suhteessa.

Riippuu riidasta. Toki fiksu nainen on sillä puolella, jonka kannan kokee oikeaksi. Asiat puhutaan selviksi ja jokaisen kanta otetaan huomioon.

-Palstan YH.t tuntuvat pitävän luonnollisena että mies riemurinnoin ottaa tällaisen vastaan ja on valmis vielä kustantamaan reilusti lystistä

Olen löytänyt semmoisen miehen, joka ei miettinyt, että "vetääkö exä turpaan, jos teen sitä ja tätä", joten ehkäpä sitten pidän luonnollisena. Mies ei todellakaan kustanna meidän elämää yksin. Ei varmasti ole helppoa miehelle ottaa vieraan lasta "omakseen", mutta joiltakin se onnistuu.

Olen itse ilmeisesti saanut loistavan nykyisen miehen eikä exäkään taida olla pöllömpi, kun näihin kysymyksiin vastailin.

• uusperheellinen mies

> Miehelle ei ole kuule mikään helppo asia
        > ottaa/saada ruokapöytäänsä paria pientä
        > vierasta elätettävää. Ihannetapauksessa homma
        > pelaa lasten kanssa, mutta entä ellei?
        Mikä sen helpompaa kuin saada valmiiksi parivuotias tai vanhempi tenava, jolla se omasta mielestäni ikävin vaihe (vaipat) on jo eletty.

> Muutamia akuutteja kysymyksiä.
        > -Parin viikon välein saa nauttia EX miehen
        > tapaamisesta kun hän tuo lapset
        > viikonloppulomalta.
        Mikäli exä sattuu olemaan sellaista sorttia, että tapaa lapsiaan. Toisaalta miksi minulla ja exällä olisi jotain asenteita toisiamme kohtaan, kun emme tunnekaan? Tässä pätee samat säännöt kuin muutenkin outojen ihmisten seurassa, eli sitä saat mitä tilaat.

> -Miten kotona suhtautua toisen lapsiin, voiko
        > esim komentaa kuin omiaan? EX mies kuulee
        > komentamisesta ja vetäisee turpaan.
        Meidän perheessä eletään niillä säännöillä, mitä me aikuiset olemme keskenämme sopineet ja lapsia komennetaan kyllä täysin niiden puitteissa, oli omia tai vaikka naapurin tenavia. Exä on joskus yrittänyt lapselleen sanoa, ettei minua tarvi uskoa, mutta lapsen kanssa keskusteltua exä sai kuulla lapselta kunniansa ;) Tiedän toki tapauksia, että poliisit on pitänyt soittaa exiä hakemaan, mutta eiköhän se seurusteluvaiheessa tule ilmi millaisen exän kanssa joutuu tekemisiin.

> -Jos tulee omia lapsia myöhemmin muodostuuko
        > lasten kesken kaksi vihollisleiriä?
        Riippuu ihan kasvatuksesta. Voihan ydinperheessäkin suosia yhtä lasta enemmän kuin muita.

> -Hakeeko nainen uudesta miehestään ainoastaan
        > apua elatuskustannuksiin ja työtaakkaan.
        Lasten etävanhempi osallistuu elatukseen. Toisaalta meillä molemmat vanhemmat osallistuvat jokaisen lapsen menoihin riippumatta siitä kumman biologisista lapsista on kyse. Miksipä tehdä elämästä väkisin hankalaa?

> -Kenen puolella hän on aina mahdollisissa
        > riidoissa?
        Riidat vältetään keskustelemalla asioista, mutta jos erimielisyyttä on, niin silloinhan jokainen on sillä puolella jonka katsoo olevan oikeassa. Joskus on parempi olla sen toisen aikuisen puolella ja keskustella sitten aikuisten kesken jos tuntuu, että homma ei mennyt kuten pitää. Lapsille ei pidä antaa kuvaa, että he voisivat vedättää tilanteita.

> -Palstan YH.t tuntuvat pitävän luonnollisena
        > että mies riemurinnoin ottaa tällaisen vastaan
        > ja on valmis vielä kustantamaan reilusti
        > lystistä.
        Koitin eron jälkeen seurustella lapsettomien naisten kanssa, mutta kyllähän se totuus on, että jos ei itsellä ole lapsia, niin silloin on vielä itse lapsi ja keskenkasvuinen (ei herneitä) ;)

• Annamaarit

Yhtään sen helpompaa ei ole seurustella sen yh-äidin ex-miehenkään kanssa. Lapset sitovat nykypäivänä jo lähes yhtä paljon isää, koska erotessa sitoudutaan jo suureksi osaksi yhteishuoltajuuteen.
        Itselläni on takana kaksi seurustelua, kahden lapsen isän kanssa olimme kaksi vuotta yhdessä ja kolmen lapsen isän kanssa samoin. Molemmissa suhteissa sain taiteilla lasten ehdoilla, aina tuli sairastelua, tai äidille yllättäviä menoja ym. Jouduimme perumaan lomamatkammekin viime tipassa, koska äiti ei "jaksanut" hoitaa korvatulehdukseen sairastunutta tytärtä. Ilmeisesti syyllistäminen on hyväksi havaittu keino, jolla exää pidetään tiukassa narussa vielä vuosia eron jälkeenkin.
        Oma kokemukseni on, etten koskaan mene yhteen asumaan miehen kanssa, jolla on vielä pienet lapset. En jaksaisi enää sitä kasvatusrumbaa ja kaikkea arkeen liittyvää, kun olen omat lapseni jo aikuiseksi kasvattanut.

Lasten huoltaminen yksin on rankkaa ja moni huomaa sen vasta eron jälkeen, miten rankkaa se tosiaan on. Enää ei ole sitä toista jakamassa perheen jokapäiväistä arkea ja lastenhoitoa,

Turha on syyllistää yh-äitejä, niillä lapsilla on olemassa myös isä ja heidänkin uudet kumppaninsa joutuvat saman asian eteen kuin äidin. Lasten etu on aina etusijalla, siinä joutuu aina joku joka tapauksessa tekemään uhrauksia. Helppoja nämä uusioliitot eivät ole koskaan.

• Erolla on veronsa
        Annamaarit kirjoitti:

Yhtään sen helpompaa ei ole seurustella sen yh-äidin ex-miehenkään kanssa. Lapset sitovat nykypäivänä jo lähes yhtä paljon isää, koska erotessa sitoudutaan jo suureksi osaksi yhteishuoltajuuteen.
        Itselläni on takana kaksi seurustelua, kahden lapsen isän kanssa olimme kaksi vuotta yhdessä ja kolmen lapsen isän kanssa samoin. Molemmissa suhteissa sain taiteilla lasten ehdoilla, aina tuli sairastelua, tai äidille yllättäviä menoja ym. Jouduimme perumaan lomamatkammekin viime tipassa, koska äiti ei "jaksanut" hoitaa korvatulehdukseen sairastunutta tytärtä. Ilmeisesti syyllistäminen on hyväksi havaittu keino, jolla exää pidetään tiukassa narussa vielä vuosia eron jälkeenkin.
        Oma kokemukseni on, etten koskaan mene yhteen asumaan miehen kanssa, jolla on vielä pienet lapset. En jaksaisi enää sitä kasvatusrumbaa ja kaikkea arkeen liittyvää, kun olen omat lapseni jo aikuiseksi kasvattanut.

Lasten huoltaminen yksin on rankkaa ja moni huomaa sen vasta eron jälkeen, miten rankkaa se tosiaan on. Enää ei ole sitä toista jakamassa perheen jokapäiväistä arkea ja lastenhoitoa,

Turha on syyllistää yh-äitejä, niillä lapsilla on olemassa myös isä ja heidänkin uudet kumppaninsa joutuvat saman asian eteen kuin äidin. Lasten etu on aina etusijalla, siinä joutuu aina joku joka tapauksessa tekemään uhrauksia. Helppoja nämä uusioliitot eivät ole koskaan.

Hyvin harva tulee ajatelleeksi asiaa tuolta kannalta. Itse asiassa sinun kirjoituksesi, Annamaarit, on ensimmäinen joka tarkastelee asiaa käänteisesti: kyllähän yhteishuoltajaisätkin ovat yhtä sitoutuneita lapsiinsa kuin yhteishuoltaja-äiditkin (tai ainakin pitäisi olla).

Ja selvähän se on, että niin pitäisikin olla, että lapsen huoltajuus on molempien asia, mutta nyt minulle selvisi, mistä nuo hemmetin katkerat äijänketaleet ilmestyvät näille palstoille haukkumaan yh-äitejä ja naisia yleensäkin.

Ne ovat juuri niitä KATKERIA isiä, jotka ovat hävinneet huoltajuuskiistan, ovat niin huonoja isiä, etteivät joko saa tavata lapsiaan tai sitten eivät halua ja yrittävät syyllistää lastensa äitejä ja viedä loputkin itsetunnosta kirjoittelemalla täällä.

Tämä meni tuon alkuperäisen asian vierestä, mutta menköön...

• Yh myös
        akuutteihin kirjoitti:

kyssäreihin:

Ex-mieheni on mies, jonka kanssa on helppo tulla toimeen. Nykyinen mies ja ex tulevat toimeen loistavasti. Eli riippuu exästä ja nykyisestä, miten toimii.

Kun yhdessä asutaan, lapsia saa ja täytyykin komentaa, jos on aihetta. Fyysistä väkivaltaa ei saa käyttää, en minäkään niin tee. Ex-mies ei vedä turpaan, kun itsekin kasvattaa ja komentaa lastaan. Täytyy jokaisen osata käyttäytyä kuin aikuinen, jos aikuisia ollaan...

Tästä ei ole kokemusta, mutta enpä usko. Riippuu paljolti siitä miten koko kööriä kasvatetaan jne.

Ei hae, en minä ainakaan. Tienaan enemmän kuin nykyinen mieheni, joten pärjään kyllä ja elätän itseni ja lapseni. Ja yhdessä jaetaan yhteiset menot sopivassa suhteessa.

Riippuu riidasta. Toki fiksu nainen on sillä puolella, jonka kannan kokee oikeaksi. Asiat puhutaan selviksi ja jokaisen kanta otetaan huomioon.

-Palstan YH.t tuntuvat pitävän luonnollisena että mies riemurinnoin ottaa tällaisen vastaan ja on valmis vielä kustantamaan reilusti lystistä

Olen löytänyt semmoisen miehen, joka ei miettinyt, että "vetääkö exä turpaan, jos teen sitä ja tätä", joten ehkäpä sitten pidän luonnollisena. Mies ei todellakaan kustanna meidän elämää yksin. Ei varmasti ole helppoa miehelle ottaa vieraan lasta "omakseen", mutta joiltakin se onnistuu.

Olen itse ilmeisesti saanut loistavan nykyisen miehen eikä exäkään taida olla pöllömpi, kun näihin kysymyksiin vastailin.

Vastaus oli aivan loistava.
        Minulla on täysin samanlainen tilanne, sillä ikinä ei olla leikitty itse lapsia, joten jos välit on hyvät eikä lapsia pidetä pelinappuloina, niin kaikki sujuu.

Nooh, sitten nämä jotka mollaavat yh-äitejä, voisivat miettiä hetken päänsä sisällä että miksi heitä sitten on olemassa?
        Miehissähän ei ole vikaa vai?

• yh myöskin

meidän kaikkien puolesta :=)) Aivan sama täällä, voisin lyödä vetoa, että ulkonäöllisesti, taloudellisesti ja älykkyysosamäärällä lyön aika monta lapsetonta naista :=)) Niinkuin moni muukin yksinhuoltaja :=)) Miehet, kun haukutte yksinhuoltajia, niin älkää unohtako, että niitä on myös miehissä ja ihmetyttää kovasti millaisia teidän mielestä on miehet, jotka eronneet, mutta omistavat lapsia... Toivon todella, että kellekään näille mollaajille, asiasta tietämättömille, ei koskaan käy samoin, eroprosentti kun on aika suuri täällä Suomessa... ;=))

• Kantrikundi

Poikkeuksia toki on, mutta enimmän osa YH:ista olen havainnut itsekkäiksi hyväksikäyttäjiksi. En enää mielelläni heitä deittaile. Nuorempana sitä tuli tehtyä, kun ei vielä ymmärtänyt elämää kovin hyvin.

Olen huomannut myös sen, että YH:t alkavat paremman puutteessa deittailla itseään nuorempia jätkiä. Juuri sen ikäisiä, jotka vasta etsivät miehuuttaan ja kehuskelevat kokemuksillaan. Näin YH:itten maine kasvaa.

• yh itsekin

ei se siitä johdu, että kehuskellaa, ei todellakaan. Itse voin sanoa, että ennemmin olen hiljaa asiasta. Kyllähän se niin on, että kun kahden ihmisen välillä salama iskee, niin ei siinä ikää ja lapsia katsota tai ei pitäisi ainakaan tuijottaa. Itse en karsasta ollenkaan miehiä, joilla lapsia tai ei ole lapsia, aivan sama, kyllä se on siitä ihmisestä kiinni. Ollaan väärillä poluilla, jos lapset, raha, menneisyys vaikuttaa... Jos niin on, ihminen on jollain tapaa pinnallinen ja usein jää nuolemaan näppejään. Itse olen aika kriittinen, mutta asiat asioina, menneisyys on jokaisella, ei se saa uuteen suhteeseen vaikutta :=))

• Kantrikundi
        yh itsekin kirjoitti:

ei se siitä johdu, että kehuskellaa, ei todellakaan. Itse voin sanoa, että ennemmin olen hiljaa asiasta. Kyllähän se niin on, että kun kahden ihmisen välillä salama iskee, niin ei siinä ikää ja lapsia katsota tai ei pitäisi ainakaan tuijottaa. Itse en karsasta ollenkaan miehiä, joilla lapsia tai ei ole lapsia, aivan sama, kyllä se on siitä ihmisestä kiinni. Ollaan väärillä poluilla, jos lapset, raha, menneisyys vaikuttaa... Jos niin on, ihminen on jollain tapaa pinnallinen ja usein jää nuolemaan näppejään. Itse olen aika kriittinen, mutta asiat asioina, menneisyys on jokaisella, ei se saa uuteen suhteeseen vaikutta :=))

"Itse voin sanoa, että ennemmin olen hiljaa asiasta. Kyllähän se niin on, että kun kahden ihmisen välillä salama iskee, niin ei siinä ikää ja lapsia katsota tai ei pitäisi ainakaan tuijottaa."

Millä ihmeellä meinaat huijata miestä olemaan ajattelematta näitä asioita siinä vaiheessa kun vakavemmasta suhteesta puhutaan?

• viuvau

yleistys.

Olen ollut yh kuusi vuotta ja seurustellut tänä aikana kerran itseäni 13 vuotta vanhemman miehen kanssa ja nyt tällä hetkellä 11 vuotta itseäni vanhemman miehen kanssa.
        Ja sitä paitsi, joskus, ei tietenkään aina, ihmiset ihan oikeasti rakastuvat toisiinsa vilpittömästi. Ei silloin laskelmoida ja mietitä etukäteen "siirtoja" kenenkään pään menoksi tai oman maineen pönkittämiseksi.

• Thor - ukkosen broidi
        yh itsekin kirjoitti:

Vai että kahden ihmisen välillä vaan salamat iskee ja ne ihmiset ei sille rakastumiselleen mitään voi - tämä on se YH-äiskän prinsessan uni, että läski ruma köyhä tyhmä kouluttamaton YH vois saada Ridge Forresterin.
        Salli mun nauraa! Tulla Sinkut palstalla käydää keskustelua siitä miksi lyhyet miehet ei kelpaa naisille. Siis sentin tai parin heitto miehen pituudessa tarkoittaa monen naisen mielestä sitä että parisuhde on mahdoton, kun naisen on saatava käyttää korkokenkiä. Sä väität että semmonen pikkuseikka kuin lapset 1-3 ei ole minkäänlainen juttu miehille?
        Kyllä miehet laskee markkina-arvonsa samalla tavalla kuin naisetkin ja miettii minkä arvoinen itse on ja voisko ton nykyisen ämmän treidata parempaan. YH nyt sattuu oleen se naisten spitaalisin luokka, seuraavana on rumat ja läskit, sitten on tyhmät köyhät ja koulujakäymättömät. Markkina-arvoteoria kyllä toimii usko pois.

Legendaarinen Seiniksen Markkina-arvo teoria:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000001507&posting=22000000017596965

Legendaarinen Seiniksen vastaus YH:ille:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000001507&posting=22000000017660552

• Kantrikundi
        Thor - ukkosen broidi kirjoitti:

Vai että kahden ihmisen välillä vaan salamat iskee ja ne ihmiset ei sille rakastumiselleen mitään voi - tämä on se YH-äiskän prinsessan uni, että läski ruma köyhä tyhmä kouluttamaton YH vois saada Ridge Forresterin.
        Salli mun nauraa! Tulla Sinkut palstalla käydää keskustelua siitä miksi lyhyet miehet ei kelpaa naisille. Siis sentin tai parin heitto miehen pituudessa tarkoittaa monen naisen mielestä sitä että parisuhde on mahdoton, kun naisen on saatava käyttää korkokenkiä. Sä väität että semmonen pikkuseikka kuin lapset 1-3 ei ole minkäänlainen juttu miehille?
        Kyllä miehet laskee markkina-arvonsa samalla tavalla kuin naisetkin ja miettii minkä arvoinen itse on ja voisko ton nykyisen ämmän treidata parempaan. YH nyt sattuu oleen se naisten spitaalisin luokka, seuraavana on rumat ja läskit, sitten on tyhmät köyhät ja koulujakäymättömät. Markkina-arvoteoria kyllä toimii usko pois.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000001507&posting=22000000017596965

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000001507&posting=22000000017660552

Tämähän oli mielenkiintoista :)

• yh itsekin

musta nyt tuntuu, että olet itse ruma ja lihava...Sua on joku nainen satuttanut ja nyt yleistät oman kokemuksesi leimaamalla kaikki yh-äidit. Mutta kuten sanoin, niitä löytyy miehistäkin. Onko itselläsi lapsia? Oletko yh-isä? Oletko viikonloppuisä? Oletko isä, joka eronnut, mutta huolehtii lapsistaan muutenkin kuin joka toinen viikonloppu? Vai onko sulle käynyt niin HUONOSTI, että et ole vielä onnistunut saamaan naista, joka sun kanssa lasta haluaisi. Niinkin tietty joskus voi käydä, kurja kohtalo. Mutta aurinkoista kesää sulle kuitenkin :=)) Jos joskus törmätään, voin vakuuttaa, että mistään huomaa, et käytöksestä, ulkonäöstä, maksan myös aivan itse kaikki laskuni ja voin jopa sinullekin kylmän juoman tarjota, että olen yh :=))

• Thor - Ukkosen jumalan broidi
        yh itsekin kirjoitti:

musta nyt tuntuu, että olet itse ruma ja lihava...Sua on joku nainen satuttanut ja nyt yleistät oman kokemuksesi leimaamalla kaikki yh-äidit. Mutta kuten sanoin, niitä löytyy miehistäkin. Onko itselläsi lapsia? Oletko yh-isä? Oletko viikonloppuisä? Oletko isä, joka eronnut, mutta huolehtii lapsistaan muutenkin kuin joka toinen viikonloppu? Vai onko sulle käynyt niin HUONOSTI, että et ole vielä onnistunut saamaan naista, joka sun kanssa lasta haluaisi. Niinkin tietty joskus voi käydä, kurja kohtalo. Mutta aurinkoista kesää sulle kuitenkin :=)) Jos joskus törmätään, voin vakuuttaa, että mistään huomaa, et käytöksestä, ulkonäöstä, maksan myös aivan itse kaikki laskuni ja voin jopa sinullekin kylmän juoman tarjota, että olen yh :=))

Onko tyypillistä naista vaihtaa puheenaihetta kun tulee pahaa läppää vastaan? Minä puhuin YH-äippien markkina-arvon surkeudesta ja sinä alat kyselemään onko mua joku loukannut tai olenko reppana? Logiikka sulla on että kun et pysty puhumaan asiasta etkä puolustautumaan vaihdat hyökkäykseen mun persoonaa vastaan. Minä en ole puhunut sinun persoonastasi vaan ainoastaan YH-äippä legioonasta aggregaattitasolla. Logiikkasi on naismaista, kaunaista, vihaista ja haluat tirvaista mua nokkaan. Valitettavasti mun lyöminen ei ole niin helppoa kuin olet tottunut lyömään lastasi. Olen erittäin korkean markkina-arvon omaava mies. En halua tutustua sinuun siitä syystä että en deittaile YH-äippiä ollenkaan, teen ja kasvatan omat lapset kun nuoren naisen löydän astuttavakseni.

• Kauhistelija
        Thor - Ukkosen jumalan broidi kirjoitti:

Onko tyypillistä naista vaihtaa puheenaihetta kun tulee pahaa läppää vastaan? Minä puhuin YH-äippien markkina-arvon surkeudesta ja sinä alat kyselemään onko mua joku loukannut tai olenko reppana? Logiikka sulla on että kun et pysty puhumaan asiasta etkä puolustautumaan vaihdat hyökkäykseen mun persoonaa vastaan. Minä en ole puhunut sinun persoonastasi vaan ainoastaan YH-äippä legioonasta aggregaattitasolla. Logiikkasi on naismaista, kaunaista, vihaista ja haluat tirvaista mua nokkaan. Valitettavasti mun lyöminen ei ole niin helppoa kuin olet tottunut lyömään lastasi. Olen erittäin korkean markkina-arvon omaava mies. En halua tutustua sinuun siitä syystä että en deittaile YH-äippiä ollenkaan, teen ja kasvatan omat lapset kun nuoren naisen löydän astuttavakseni.

Toivottavasti Sinä Thor et ikinä saa lapsia! Minä ja suurin osa - uskallan väittää - ihmisistä ei hyväksy minkäänlaista väkivaltaa lasta kohtaan. Jos sinä olet tottunut saamaan vanhemmiltasi lyöntejä niin yrittäisit edes olla parempi ihminen kuin oma äitisi, joka on ilmeisesti hakannut sinulta aivot tohjoksi. Tuo on järkyttävää!

• Thor - ukkosen jumalan broidi
        Kauhistelija kirjoitti:

Toivottavasti Sinä Thor et ikinä saa lapsia! Minä ja suurin osa - uskallan väittää - ihmisistä ei hyväksy minkäänlaista väkivaltaa lasta kohtaan. Jos sinä olet tottunut saamaan vanhemmiltasi lyöntejä niin yrittäisit edes olla parempi ihminen kuin oma äitisi, joka on ilmeisesti hakannut sinulta aivot tohjoksi. Tuo on järkyttävää!

Oho, tätä logiikkaan on vaikea ymmärtää, mistä sait päähäsi että olen väkivaltainen tai että minut on hakattu? Taidat olla nainen?
        Olet harhainen, mene lääkärille pyytämään lisää pillereitä...

• yh itsekin
        Thor - ukkosen jumalan broidi kirjoitti:

Oho, tätä logiikkaan on vaikea ymmärtää, mistä sait päähäsi että olen väkivaltainen tai että minut on hakattu? Taidat olla nainen?
        Olet harhainen, mene lääkärille pyytämään lisää pillereitä...

ne pillerit odota apteekin hyllyllä sinunlaisia sovinistisikoja. Toivon todella, että kukaan nuori nainen ei sinun "astuttavaksesi" erehdy. Järkyttävän ala-arvoisesti puhut naisista, mutta onneksi sunlaisiin miehiin en ole elämäni aikana törmännyt ja sinuunkin vain virtuaalisesti. Oikeesti, sulla on todella huono itsetunto, ikävä kyllä ja yrität tuolla halventamisella pönkittää egoasi, säälittävää :=))

• mies (pitäisikö sanoa ikävä...

> YH nyt sattuu oleen se naisten spitaalisin
        > luokka, seuraavana on rumat ja läskit, sitten
        > on tyhmät köyhät ja koulujakäymättömät.
        Itse en pidä yksinhuoltajuutta (tai yhteishuoltajuutta) itsessään hyvänä tai huonona asiana, vaan sitä miten ne käytännön asiat sitten hoitaa. Yh-äidit ovat pääsääntöisesti fiksumpia käytännön elämässä kuin sinkut ja usko pois, naisten seksuaalisuus herää vasta lasten teon myötä.

Itse en ottaisi rumaa, läskiä, köyhää, kouluja käymätöntä tai vanhaa piikaa (= yli 30v sinkku). Nättejä, normaalivartaloisia, hyvätuloisia ja koulutettuja yksinhuoltajia löytyy niin paljon, että minulle riittää valinnan varaa heissäkin, joten miksi ottaisin jotain pinnallista sinkkua.

• Barbie1000
        yh itsekin kirjoitti:

ne pillerit odota apteekin hyllyllä sinunlaisia sovinistisikoja. Toivon todella, että kukaan nuori nainen ei sinun "astuttavaksesi" erehdy. Järkyttävän ala-arvoisesti puhut naisista, mutta onneksi sunlaisiin miehiin en ole elämäni aikana törmännyt ja sinuunkin vain virtuaalisesti. Oikeesti, sulla on todella huono itsetunto, ikävä kyllä ja yrität tuolla halventamisella pönkittää egoasi, säälittävää :=))

Uuuu. ;)

• tahtoo !!

Kaikki yyhoot leimataan helposti sellaisiksi, jotka tekevät lapsen vastoin miehen tahtoo yksimielisellä päätöksellä ja sitten alkaa rahastus ym. vaatimukset.

Tuskin on ylipainolla tai muilla ulkonäköseikoilla mitään tekemistä vaan se että kukaan ei luota tai luulee yksinhuoltajan naivan vaan sen takia että saa itsensä paksuksi taas jollekkin. Yh:lla lapsi/lapset ovat yleensä aika ongelmaisia siis vaikeita (laiminlötyjä tai liikaa liian varhain jo pahaa kokeneita).

Nainen joka ei itsekkään käytä ehkäisyä ja tekee suunnittelemattoman lapsen on täysin luuseri jos vaatimuksia esittää toiselle osapuolelle. Petoksella raskaaksi hankkiutuneita on pilvin pimein ja ei ole mikään ihme jos he eivät petollisuuden luonteesta johtuen koskaan tule löytämään kumppania, koska mikään suhteessa ei perustu rehellisyyteen ja toisen kunnioittamiseen. Toinen ihminen on vain hyödyke tai esine jolle voidaan tehdä mitä vaan itse ottamatta vastuuta elämästään. Kaikissa muissa on vika muttei koskaan itsessä.

Naisen pitäisi tietää ennen lasta tehdessä, vaikka olisi kuinka varmassa parisuhteessakin, että yh:n mahdollisuus voi häämöttää edessä ja punnita sen mukaisesti elämäänsä jo ennen lapsen tekoa. Mihinkään heppoiseen parisuhteeseenhan lasta ei kannata harkitusti ja toivotusti edes tehdä. Tai jos tekee niin ei pidä valittaa...

Tietysti tahtomattaan kunnollisten yksinhuoltajien mainetta pilaa ne jotka tekee penskan kenelle tahansa yhden tai kahden yön suhteelle ja alkaa rahastaan syyttäen vain toista ilman ehkäisyä nainnista, siis eivät ota itse mitään vastuuta holtittomuudestaan.

• TRUTH

täytyy olla max 10 vuotias. Enpä ole noin idioottimaista tekstiä vähään aikaan lukenutkaan. Ihanko totta sä kuvittelet että siinä vaiheessa kun nainen tulee raskaaksi, niin kyse on siitä tulevasta äidistä? Mieti uudestaan, luulisi raksuttavan koska joku on sutkin (vinoon) kasvattanut.
        Ja ihan huvikseenhan niitä lapsia työnnetään maailmaan, sehän on juu selvä.
        By the way, se joka toisista ihmisistä ajattelee noin, omaa yleensä itse hyvin kieron ajatusmaailman, johon rinnastaa siten myös kanssaihmisensä. Kiero ihminen kun rypee omassa sotkussaan niin syvällä, ettei huomaa, että muut ovatkin toisin ajattelevia ihmisiä.
        Get a life you little sad person.

• Niin ei tarvitse provosoitu...
        TRUTH kirjoitti:

täytyy olla max 10 vuotias. Enpä ole noin idioottimaista tekstiä vähään aikaan lukenutkaan. Ihanko totta sä kuvittelet että siinä vaiheessa kun nainen tulee raskaaksi, niin kyse on siitä tulevasta äidistä? Mieti uudestaan, luulisi raksuttavan koska joku on sutkin (vinoon) kasvattanut.
        Ja ihan huvikseenhan niitä lapsia työnnetään maailmaan, sehän on juu selvä.
        By the way, se joka toisista ihmisistä ajattelee noin, omaa yleensä itse hyvin kieron ajatusmaailman, johon rinnastaa siten myös kanssaihmisensä. Kiero ihminen kun rypee omassa sotkussaan niin syvällä, ettei huomaa, että muut ovatkin toisin ajattelevia ihmisiä.
        Get a life you little sad person.

Kuka "muu" on ajatteleva ihminen? Kieroko on se joka ei käytä hyväkseen muita ihmisiä?

Ehkäisyn ansiosta minäkään en ole tullut yksinhuoltajaksi vasten tahtoani. Kyllä ihmisen täytyy olla tyhmä päästään jos tekee lapsen vasten tahtoo kenelle tahansa tai sitten sen tekee vaan kylmän harkitusti sellaiselle nainti kumppanille joka ei sitä halua. Ehkäisyn pettäessä on sitten muita helppoja toimenpiteitä joilla ei tule miksikään yksinhuoltajaksi.

Kierooko on se ettei tee lasta vasten kumppanin tahtoo? Ei sellaista lasta jota kummatkin vanhemmat eivät tahdo? Mielestäni lapsen pitää olla kummankin vanhemman haluttu.

Ajatteletko ikinä mitään yläpäällä vai alapääkö vain ohjailee elämääsi?

• Kantrikundi

Niin se vain on.

• Bilsun ope

Missä helvetissä olet bilsan tunnilla ollut, jos kuvittelet, että se on nainen joka lapsen tekee. Kyllä siihen sitä miestäkin hieman tarvitaan ja myös miehille on ehkäisykeinoja, jos eivät lapsia halua.

Tyhmähän se mies on jos pistää paksuksi naisen, ilman vakavia parisuhdeaikeita tai kykyä pitää sitä parisuhdetta kasassa.

"perheellinen mies"

• yh myös
        Bilsun ope kirjoitti:

Missä helvetissä olet bilsan tunnilla ollut, jos kuvittelet, että se on nainen joka lapsen tekee. Kyllä siihen sitä miestäkin hieman tarvitaan ja myös miehille on ehkäisykeinoja, jos eivät lapsia halua.

Tyhmähän se mies on jos pistää paksuksi naisen, ilman vakavia parisuhdeaikeita tai kykyä pitää sitä parisuhdetta kasassa.

"perheellinen mies"

siis kiitos "normaalista" viestistä. Täällä taitaa kirjoitella kovin nuoret ihmiset, joilla ei ole vielä elämän arvot kohdallaan, eikä tietoa siitä mitä vanhemmuus on.

Me perheelliset tiedämme lasten ja vanhemmuuden arvon, olemme sitten yksinhuoltajia tai emme. Nautitaan vanhemmuudesta iloineen ja suruineen :)

• Yh-äiteihin yhdistetään usein seuraavat määreet:
      -ylipainoisuus

Ehkä sen takia, että synnyttäneen naisen on vaikea saada alkuperäisiä muotojaan takaisin synnyttämisen jälkeen.

-matala koulutustaso

Monet ehkä ajattelevat yh-äidin olevan kohtuu holtiton menijä, joka on ehkä vahingossa tullut raskaaksi. Yleinen mielikuva on sellainen, että korkeasti kouluttautunut olisi jollain tapaa järkevämpi ja laskelmoivampi.

-työttömyys

Monet naiset jäävät hoitamaan lastaan jopa 3 vuodeksi. (joka on mielestäni hyvä asia)

-sosiaaliavustuksilla eläminen

kts. edellinen kohta. Muistan aikoinaan kun ensirakkauteni äiti aina haukkui naapurin 3 lapsen yksinhuoltajaa: "tuokin tuollainen sosiaaliavustuksilla eläjä...".

Sekin saattaa olla syy, koska suomalaisen perusluonteeseen kuuluu kateus. Jos leikit lastesi kanssa pihalla ja olet oikeasti onnellinen, niin se saattaa herättää pientä kateutta, joka esiintyy sitten tuollaisella negatiivisella tavalla.

-helppo "nakki" (ensimmäisellä treffeillä varma pano)

Voisi ajatella, että YH ei pääse niin helposti baanalle lapsen takia ja sitten kun hän saa lapselle hoitajan ja pääsee baanalle, niin hän sitten ottaa siitä kaiken ilon irti.

No tässä tällaista mun pohdintaa ja jos jostain löytyy mukava yh-äippä (about 25-30), niin pistäpä mailia tulemaan ;)

• kaiken ilon

irti kun pääsee baanalle! Se on totta. Minulla tiedossa ainakin 3 yh:tä jotka todella sen taidon osaavat. Ja yleensä vielä ukkomiehie kanssa!!!!

• Kantrikundi

"-työttömyys

Monet naiset jäävät hoitamaan lastaan jopa 3 vuodeksi. (joka on mielestäni hyvä asia)"

Päinvastoin. Näitä naisia tulisi kannustaa työelämään (ja päivähoitoa kehittää). Se olisi todellista tasa-arvoa.

• Kantrikundi
        kaiken ilon kirjoitti:

irti kun pääsee baanalle! Se on totta. Minulla tiedossa ainakin 3 yh:tä jotka todella sen taidon osaavat. Ja yleensä vielä ukkomiehie kanssa!!!!

Ei niillä oikeasti ole hauskaa kuin sen verran mitä nousukänni yleensäkin kestää. Minäkin voisin mennä huomenna lähibaariin ottamaan kännit, jos minua sattuu huvittamaan. Ei siinä ole mitään sen kummempaa.

YH-akkojen biletyksessä on 90 % pelkkää näyttämisen halua. Korkeintaan heidän ex-miehensä voi tulla siitä mustasukkaiseksi. Heidänkään tuskin kannattaisi.

• ??????????????

Lapsihan tai lapset ovat yleensä jossain kouluikäisiä kun vanhemmat eroovat. Naiset jos hoitaa lasta kolme vuotta niin suhdehan pitäisi olla vielä pystyssä. Eihän silloin vielä kukaan olekkaan haku päällä. Paitsi ne yksinhuoltajat joilla ei ole miestä ollut alusta astikkaan.

Kukahan nyt voi olla kateellinen sosiaaliavustuksilla elävään yksinhuoltajaan? Eihän heidän lasten tulevaisuus ole kovin hääppöinen. Lapset ottavat vanhemmista mallia ja elävät samnlailla melko useasti. Sama jatkuu sukupolvesta toiseen jos ei sitä osata katkaista, näin ainakin meillä. Minä olen katkaissut omalta osaltani mutta muut jatkaa samaa suvun perinnettä loputtomiin.

Miksi ihmiset eivät pidä parisuhdettaan koossa vaan tieten tahtoen yksinhuoltajiksi hamuavat? Ei suhteessa tarvitse olla nykyään sen mitättömimpiä ongelmia kuin jotain sänky hommia kun jo lyödään hanskat naulaan ja lähdetään eri teille. Lastentakia ei edes yritetä vaan heti mennään hakeen ruohoo vihreempää aidan takaa.

Kuka uskoo tuollaiseen Yh hempukkaan joka vaihtaa miestä kuin kalsareita? Penikoitakin saattaa olla enemmälle kuin yhdelle miehelle ja se on aika paha...!

Korkeasti koulutetumpi on yleensä vastuuntuntoisempi ja omillaan pärjäävä kuin laskelmoiva heikosti koulutettu monen kakaran yksinhuoltaja. Yhoot elättää itsensä pelkästään elatusmaksuilla ja hakevat vielä extraa äijän rahapussista. Tiedän monen surkeen yksinhuoltajan tienaavan ainoastaan sillä elatusmaksulla mitä siltä väkisin huijatulta penskan elatusmaksulta tulee!

• rtrtrtrtrtr
        ?????????????? kirjoitti:

Lapsihan tai lapset ovat yleensä jossain kouluikäisiä kun vanhemmat eroovat. Naiset jos hoitaa lasta kolme vuotta niin suhdehan pitäisi olla vielä pystyssä. Eihän silloin vielä kukaan olekkaan haku päällä. Paitsi ne yksinhuoltajat joilla ei ole miestä ollut alusta astikkaan.

Kukahan nyt voi olla kateellinen sosiaaliavustuksilla elävään yksinhuoltajaan? Eihän heidän lasten tulevaisuus ole kovin hääppöinen. Lapset ottavat vanhemmista mallia ja elävät samnlailla melko useasti. Sama jatkuu sukupolvesta toiseen jos ei sitä osata katkaista, näin ainakin meillä. Minä olen katkaissut omalta osaltani mutta muut jatkaa samaa suvun perinnettä loputtomiin.

Miksi ihmiset eivät pidä parisuhdettaan koossa vaan tieten tahtoen yksinhuoltajiksi hamuavat? Ei suhteessa tarvitse olla nykyään sen mitättömimpiä ongelmia kuin jotain sänky hommia kun jo lyödään hanskat naulaan ja lähdetään eri teille. Lastentakia ei edes yritetä vaan heti mennään hakeen ruohoo vihreempää aidan takaa.

Kuka uskoo tuollaiseen Yh hempukkaan joka vaihtaa miestä kuin kalsareita? Penikoitakin saattaa olla enemmälle kuin yhdelle miehelle ja se on aika paha...!

Korkeasti koulutetumpi on yleensä vastuuntuntoisempi ja omillaan pärjäävä kuin laskelmoiva heikosti koulutettu monen kakaran yksinhuoltaja. Yhoot elättää itsensä pelkästään elatusmaksuilla ja hakevat vielä extraa äijän rahapussista. Tiedän monen surkeen yksinhuoltajan tienaavan ainoastaan sillä elatusmaksulla mitä siltä väkisin huijatulta penskan elatusmaksulta tulee!

olettamuksia.

Oikaisenpa tässä muutaman.
        Esität kysymyksen; "miksi alle 3v lapsen äiti on YH?"

Syitähän on monia. Minä jouduin yksinhuoltajaksi kun odotin ainokaistani. Mieheni kuoli liikenneonnettomuudessa. Kaikkeen ei voi elämässä varautua.

Lapseni on nyt 4-vuotias ja itse olen 49-vuotias. Ennen lapseni syntymää ennätin olla työelämässä melkein 30 vuotta. Minulla on akateeminen loppututkinto ja tällä hetkellä teen etätyötä - en pelkästään siksi, että saan olla lapseni kanssa vaan myös siksi, että se sopii luonteelleni.

En siis ole "sossun elätti" - termi, jota innokkaasti tällä palstalla käytetään, mutta olen kiitollinen siitä, että elämme hyvinvointiyhteiskunnassa, jossa apua tarvittaessa saa. Eikö ole kaikkien etu, että yksinhuoltaja-äiti saa kaiken mahdollisen tuen - sekä taloudellisen että henkisen - jos tilanne sitä vaatii. Monen yh-äidin elämä on työtä 24 tuntia päivässä ja jos yhteiskunta auttaa niin ei siinä "tuntipalkoille pääse", joten aivan turha kadehtia.

Kaikkein suurimman loukkauksen henkilökohtaisesti koin lapseni syntymän jälkeen kun eräs henkilö sanoi minulle, että "nythän sinulla hyvät ajat koittavat kun ei ole miestä elätettävänä ja sosiaaliluukulta saa automaattisesti rahaa". En vieläkään vuosien jälkeen tiedä olivatko nuo lohdutuksen sanoja vai ilkeyttä vai pelkkää ajattelemattomuutta.

Lapsettomuuteni oli minulle nuorempana tietoinen valinta. Mutta siitä huolimatta en elänyt "aerodynaamista" elämää vaan olen aina ollut koti-ihminen. Ensimmäinen känni on edelleen ottamatta, ja minua ei saisi houkuteltua mihinkään savuiseen, meluisaan ravintolaan iltaa viettämään. Eikä kysymys ole siitä, että lapsi sitoisi minut kotiin vaan elämäntapani ovat aina olleet hillityt.

Enkä vaihda miestä kuin "kalsareita". Elämässäni on ollut yhteensä kolme miessuhdetta.

Ja tällä hetkellä etsin enemmänkin ystävää kuin parisuhdetta.

Päätyminen/joutuminen tai jopa hakeutuminen yksinhuoltajaksi ei siis tarvitse olla laskelmoitu juttu. En minäkään laskelmoinut mieheni kuolemaa. Ennätimme olla naimisissa kolme vuotta ennen kuin yhteinen tiemme katkesi.

Miestä en siis tarvitse itseäni ja lastani elättämään. Meidän pienessä perheessä minä olin se, joka toi leivän pöytään ja voita leivän päälle. Lapseni isä oli työttömänä koko sen ajan minkä seurustelimme ja olimme aviossa. Tämä ei ollut minulle ongelma, koska asumiskustannukset pienessä omakotitalossa olivat pienet ja minulla ei ollut velkaa. Meillä ei ollut kalliita harrastuksia, joten pärjäsimme säästäväisinä. Mieheni ja minun rakkaustarina oli kaunis - kirjoitin siitä kirjan sekä itseäni että lastamme varten, ja sitä tarinaa en lähde tällä palstalla erittelemään. Meillä oli hyvä avioliitto.

Jotenkin tuo "yh-hempukka"-termi ei istu minuun. Eikä kukaan, joka minut tuntee käyttäisi ko. nimitystä minusta.

Toivoisin suvaitsevaisuutta ja ymmärtäväisyyttä erilaisiin elämäntilanteisiin ajautuneita/joutuneita ihmisiä kohtaan.

• -eetu-
        rtrtrtrtrtr kirjoitti:

olettamuksia.

Oikaisenpa tässä muutaman.
        Esität kysymyksen; "miksi alle 3v lapsen äiti on YH?"

Syitähän on monia. Minä jouduin yksinhuoltajaksi kun odotin ainokaistani. Mieheni kuoli liikenneonnettomuudessa. Kaikkeen ei voi elämässä varautua.

Lapseni on nyt 4-vuotias ja itse olen 49-vuotias. Ennen lapseni syntymää ennätin olla työelämässä melkein 30 vuotta. Minulla on akateeminen loppututkinto ja tällä hetkellä teen etätyötä - en pelkästään siksi, että saan olla lapseni kanssa vaan myös siksi, että se sopii luonteelleni.

En siis ole "sossun elätti" - termi, jota innokkaasti tällä palstalla käytetään, mutta olen kiitollinen siitä, että elämme hyvinvointiyhteiskunnassa, jossa apua tarvittaessa saa. Eikö ole kaikkien etu, että yksinhuoltaja-äiti saa kaiken mahdollisen tuen - sekä taloudellisen että henkisen - jos tilanne sitä vaatii. Monen yh-äidin elämä on työtä 24 tuntia päivässä ja jos yhteiskunta auttaa niin ei siinä "tuntipalkoille pääse", joten aivan turha kadehtia.

Kaikkein suurimman loukkauksen henkilökohtaisesti koin lapseni syntymän jälkeen kun eräs henkilö sanoi minulle, että "nythän sinulla hyvät ajat koittavat kun ei ole miestä elätettävänä ja sosiaaliluukulta saa automaattisesti rahaa". En vieläkään vuosien jälkeen tiedä olivatko nuo lohdutuksen sanoja vai ilkeyttä vai pelkkää ajattelemattomuutta.

Lapsettomuuteni oli minulle nuorempana tietoinen valinta. Mutta siitä huolimatta en elänyt "aerodynaamista" elämää vaan olen aina ollut koti-ihminen. Ensimmäinen känni on edelleen ottamatta, ja minua ei saisi houkuteltua mihinkään savuiseen, meluisaan ravintolaan iltaa viettämään. Eikä kysymys ole siitä, että lapsi sitoisi minut kotiin vaan elämäntapani ovat aina olleet hillityt.

Enkä vaihda miestä kuin "kalsareita". Elämässäni on ollut yhteensä kolme miessuhdetta.

Ja tällä hetkellä etsin enemmänkin ystävää kuin parisuhdetta.

Päätyminen/joutuminen tai jopa hakeutuminen yksinhuoltajaksi ei siis tarvitse olla laskelmoitu juttu. En minäkään laskelmoinut mieheni kuolemaa. Ennätimme olla naimisissa kolme vuotta ennen kuin yhteinen tiemme katkesi.

Miestä en siis tarvitse itseäni ja lastani elättämään. Meidän pienessä perheessä minä olin se, joka toi leivän pöytään ja voita leivän päälle. Lapseni isä oli työttömänä koko sen ajan minkä seurustelimme ja olimme aviossa. Tämä ei ollut minulle ongelma, koska asumiskustannukset pienessä omakotitalossa olivat pienet ja minulla ei ollut velkaa. Meillä ei ollut kalliita harrastuksia, joten pärjäsimme säästäväisinä. Mieheni ja minun rakkaustarina oli kaunis - kirjoitin siitä kirjan sekä itseäni että lastamme varten, ja sitä tarinaa en lähde tällä palstalla erittelemään. Meillä oli hyvä avioliitto.

Jotenkin tuo "yh-hempukka"-termi ei istu minuun. Eikä kukaan, joka minut tuntee käyttäisi ko. nimitystä minusta.

Toivoisin suvaitsevaisuutta ja ymmärtäväisyyttä erilaisiin elämäntilanteisiin ajautuneita/joutuneita ihmisiä kohtaan.

ei säälipisteitä miehensä tappajalle. olis varmaan monesta kiva tietää mikä sen miehes onnettomuuden aiheutti? oliko järkätty juttu niin pääsit eroon.

• lasten kanssa kotiäitinä...
        Kantrikundi kirjoitti:

"-työttömyys

Monet naiset jäävät hoitamaan lastaan jopa 3 vuodeksi. (joka on mielestäni hyvä asia)"

Päinvastoin. Näitä naisia tulisi kannustaa työelämään (ja päivähoitoa kehittää). Se olisi todellista tasa-arvoa.

sitten mies tempas suhteeseen itseään 5v vanhempaan naiseen,tahtoi erota ,jolloin mie jäin 5 muksun yksinhuoltajaksi.Nyt(3v eron jälkeen) seurustelen yh-miehen kanssa,joka todellakin arvostaa minua ja tietää mitä yh-ihmisen todellinen arki on.Ei ole minulle mikään "elättäjä",vaan tasavertainen kumppani.Lapsia on meill 7,ja kaikkia yhtä paljon rakastetaan...ja heistä huolehditaan.

• Iäkäs yh
        Kantrikundi kirjoitti:

"-työttömyys

sen, että voin viettää lapseni kanssa tämän 3 vuotta kotihoidontuella, vaikka olenkin halveksimasi yksinhuoltaja. On hyvä asia, että meillä äideillä, on tämä vapaus valita. Olen 44-vuotias yh ja lapsi ei tässä iässä ole itsestäänselvyys.

Olen sentään maksanut veroja tälle yhteiskunnalle yli 20 vuotta, joten lusmuilusta ja muiden ihmisten hyväksikäytöstä minua ei kukaan voi syyttää.

Minua ei tarvitse "kannustaa" työelämään, koska pystyn palaamaan entiseen työhöni ja teen sen jopa mielelläni.

Miksi sinua risoo se, että naiset jäävät hoitamaan lastaan kotiin? Jonkunhan ne lapset on kuitenkin hoidettava? Miksi lapsi pitäisi laittaa päivähoitoon, jos äiti voi olla tuon ajan kotona? Lapsuus on niin lyhyt aika muutenkin.

• Samma på
        -eetu- kirjoitti:

ei säälipisteitä miehensä tappajalle. olis varmaan monesta kiva tietää mikä sen miehes onnettomuuden aiheutti? oliko järkätty juttu niin pääsit eroon.

Ja päättänyt surkean elämänsä ajamalla rekan eteen!
        Kuka toisen yh:n penskaa kontolleen ottaisi.

• IsoEsko
        Iäkäs yh kirjoitti:

sen, että voin viettää lapseni kanssa tämän 3 vuotta kotihoidontuella, vaikka olenkin halveksimasi yksinhuoltaja. On hyvä asia, että meillä äideillä, on tämä vapaus valita. Olen 44-vuotias yh ja lapsi ei tässä iässä ole itsestäänselvyys.

Olen sentään maksanut veroja tälle yhteiskunnalle yli 20 vuotta, joten lusmuilusta ja muiden ihmisten hyväksikäytöstä minua ei kukaan voi syyttää.

Minua ei tarvitse "kannustaa" työelämään, koska pystyn palaamaan entiseen työhöni ja teen sen jopa mielelläni.

Miksi sinua risoo se, että naiset jäävät hoitamaan lastaan kotiin? Jonkunhan ne lapset on kuitenkin hoidettava? Miksi lapsi pitäisi laittaa päivähoitoon, jos äiti voi olla tuon ajan kotona? Lapsuus on niin lyhyt aika muutenkin.

Oletko miettinyt kuka lystisi oikeasti maksaa? Ei elämä ole oikeasti mitään "Koska olen sen arvoinen" shamppoomainoksia vaan kovaa työtä, niille jotka sitä suvaitsevat tehdä.

• Vastaus ed.
        IsoEsko kirjoitti:

Oletko miettinyt kuka lystisi oikeasti maksaa? Ei elämä ole oikeasti mitään "Koska olen sen arvoinen" shamppoomainoksia vaan kovaa työtä, niille jotka sitä suvaitsevat tehdä.

tuossa edellisessä viestissäni, että olen ollut 20 vuotta työelämässä ja jos nyt olen 3 vuotta hoitamassa lastani ja palaan työelämään takaisin niin en mielestäni ole käynyt "kenenkään kukkarolla". Yhtä hyvin kysymyksen voisi esittää niille henkilöille, jotka ovat työttömiä tai elävät sosiaaliturvan varassa jatkuvasti. Tai niille naisille, joilla on useita lapsia (minulla on tämä yksi ja ainoaksi jääkin). Minähän saan nyt "palkan" siitä, että hoidan lastani kotona. Ei se ole keneltäkään pois.

• Yksi halveksituista "e...
        IsoEsko kirjoitti:

Kenenkäs ne pitäis lapsey hoitaa? Tulee yhteiskunnalle paljon halvemmaksi jäädä kotiin kuin viedä päiväkotiin. Kotihoidontuki on jotain vajaat 400 euroa kuussa joten ne on ihan muut kuin kotihoidontukea saavat yh:t jotka käyvät toisten kukkarolla!

• Eskon
        IsoEsko kirjoitti:

eläkkeet?

Onko sulla mitään käsitystä siitä, miten tämä yhteiskunta pyörii? Ei tosiaankaan taida olla ;D

• yh myös
        -eetu- kirjoitti:

Onpa julmaa tekstiä, taidat olla vielä kovin nuori. Elämässä on joitakin asioita, joista ei lasketa leikkiä: osaatkohan kuvitella miten vaikeaa on menettää läheinen onnettomuudessa? Mies ja lapsen isä, todella surullista..

"Itkeäkö vai nauraa" oli otsikkosi. Suosittelen syvällistä miettimistä itsesi suhteen: mikä on se paha olosi, jonka takia vaikutat sydämettömältä.

• clacies

Hassua ehkä, mutta jostain syystä yh-äiti on jo liian yleinen ilmiö. Yh-isänä tulee yleisellä tasolla paljon arvostusta, kaikki kehuu ja ihmettelee kuin sä jaksat ja kuin hienosti viet lapsia eteenpäin. siinä sen taas huomaa miten outo maailma on. No ainaskin minä arvostan yh-äitejä kun tiedän millasta on sovittaa kaks pientä lasta ja vaikeet työajat jotenkin kodinhoitoon ja juokseviin asioihin:) Joten muiden puheista välittämättä (tiedän ei helppoo) voit kuitenkin taputtaa itseäs olalle teethän kahden ihmisen "työt"
      Yh-äiti on sentään viel aikas hyvin markkinoitavissa;) mut yh-isukki ei juuri naisia kiinnosta siinä kun ei ole mitään renttua ja vaarallista. Mutta onnea ja voimia sinulle!

• Viestiketjun aloittaja

Ihana lukea tekstiäsi.

Totta tuo mitä kerroit ympäristön yleisestä suhtautumisesta yh-äiteihin vs. yh-isiin.

Mutta sitten tuo viimeinen kappale... Minä en allekirjoittaisi tuota, että yh-isukki ei naisia kiinnosta, koska siinä ei ole mitään renttua ja vaarallista. Olisikohan tuo miesten luoma fiktio tai sitten minä olen erilainen nainen. Olen suorastaan haaveillut siitä, että saisin tutustua yh-isään. Ainakin se kertoo miehestä sen, että hän on vastuuntuntoinen ja monta muutakin hyvää asiaa.

Kaikki naiset eivät kaipaa "vaaraa" eikä "renttua". Minulla ei ole kokemusta rentuista ja toivottavasti säästyn siltä. Oma harrastusmaailmani on sen verran jännittävä, että ihmissuhteisiin en jännitystä kaipaa.

• clacies
        Viestiketjun aloittaja kirjoitti:

Ihana lukea tekstiäsi.

Totta tuo mitä kerroit ympäristön yleisestä suhtautumisesta yh-äiteihin vs. yh-isiin.

Mutta sitten tuo viimeinen kappale... Minä en allekirjoittaisi tuota, että yh-isukki ei naisia kiinnosta, koska siinä ei ole mitään renttua ja vaarallista. Olisikohan tuo miesten luoma fiktio tai sitten minä olen erilainen nainen. Olen suorastaan haaveillut siitä, että saisin tutustua yh-isään. Ainakin se kertoo miehestä sen, että hän on vastuuntuntoinen ja monta muutakin hyvää asiaa.

Kaikki naiset eivät kaipaa "vaaraa" eikä "renttua". Minulla ei ole kokemusta rentuista ja toivottavasti säästyn siltä. Oma harrastusmaailmani on sen verran jännittävä, että ihmissuhteisiin en jännitystä kaipaa.

Niin siitä viimeisestä kappaleesta:)
        Olen itse ollut 8vuotta yksin eikä kyse ole siitä ettenkö olisi etsinyt seuraa. kaipaisin toki (kovastikin) aikuista jolle jutella, jota pitää sylissä ja jonka kanssa jakaa arjen ja välillä vähän juhlaakin. Mutta omista tutuistani ainoastaan niillä miehillä käy tuuri jotka käyvät joka viikonloppu juomassa itsensä siihen kuntoon että maanantaina naureskelevat töissä että en mä muista mistä sen pokasin aamulla kun kävin oksentamassa niin siinä se keräili vaatteitaan;)
        Jos 8vuotta ilman suudelmaakaan ei todista ettei kunnollinen yh-isukki kiinnosta ni sit joudun kyl olee kanssas samaa mieltä (heh)
        mutta hyvää jatkoa sinulle kuulostat mukavalta poikkeukselta näiden kaikkien bilettäjien keskellä.:)

• viestiketjun aloit.
        clacies kirjoitti:

Niin siitä viimeisestä kappaleesta:)
        Olen itse ollut 8vuotta yksin eikä kyse ole siitä ettenkö olisi etsinyt seuraa. kaipaisin toki (kovastikin) aikuista jolle jutella, jota pitää sylissä ja jonka kanssa jakaa arjen ja välillä vähän juhlaakin. Mutta omista tutuistani ainoastaan niillä miehillä käy tuuri jotka käyvät joka viikonloppu juomassa itsensä siihen kuntoon että maanantaina naureskelevat töissä että en mä muista mistä sen pokasin aamulla kun kävin oksentamassa niin siinä se keräili vaatteitaan;)
        Jos 8vuotta ilman suudelmaakaan ei todista ettei kunnollinen yh-isukki kiinnosta ni sit joudun kyl olee kanssas samaa mieltä (heh)
        mutta hyvää jatkoa sinulle kuulostat mukavalta poikkeukselta näiden kaikkien bilettäjien keskellä.:)

... mutta kun noin kerrot niin kyllä se on uskottava. Mutta ihmettelen vaan.

Olen siitä "erikoinen" yh-äiti, että olin hyvin iäkäs saadessani lapseni (minulla on yksi). Bilettäjä en ole ollut koskaan ja siksi en "oikeassa elämässä" voisi tavata ketään.

Mieshenkilöillä tapahtuu torjuntamekanismi minua kohtaan sillä hetkellä kun kuulevat mikä olen koulutukseltani, mitä töitä teen, ja tekevät johtopäätelmiä minusta noihin seikkoihin vedoten. Sitten ikäni ja lapseni ikä...! Minun ikäiseni miehet odottavat, että tämän ikäinen nainen olisi jo isoäiti - kuten suurin osa onkin (olen siis huomattavasti sinua vanhempi) ja sitten tällaisella "vanhalla luisevalla käppänällä" onkin pieni vauva. Siinä olisi monella sulattelemista. Kukaan ei vielä ole "ymmärtänyt tätä yhtälöä".

Toisaalta, kyllähän se elämä tässä ihanasti menee lapsenkin kanssa. On vain vaikea solmia kontakteja muihin äiteihin, koska heidän äitinsä ovat jotakuinkin minun ikäisiäni ja luonnollisestikin se sukupolvien välinen kuilu näkyy siinä, että tuntee itsensä eristetyksi. Ikään kuin olisi eri planeetalta lähtöisin.

• clacies
        viestiketjun aloit. kirjoitti:

... mutta kun noin kerrot niin kyllä se on uskottava. Mutta ihmettelen vaan.

Olen siitä "erikoinen" yh-äiti, että olin hyvin iäkäs saadessani lapseni (minulla on yksi). Bilettäjä en ole ollut koskaan ja siksi en "oikeassa elämässä" voisi tavata ketään.

Mieshenkilöillä tapahtuu torjuntamekanismi minua kohtaan sillä hetkellä kun kuulevat mikä olen koulutukseltani, mitä töitä teen, ja tekevät johtopäätelmiä minusta noihin seikkoihin vedoten. Sitten ikäni ja lapseni ikä...! Minun ikäiseni miehet odottavat, että tämän ikäinen nainen olisi jo isoäiti - kuten suurin osa onkin (olen siis huomattavasti sinua vanhempi) ja sitten tällaisella "vanhalla luisevalla käppänällä" onkin pieni vauva. Siinä olisi monella sulattelemista. Kukaan ei vielä ole "ymmärtänyt tätä yhtälöä".

Toisaalta, kyllähän se elämä tässä ihanasti menee lapsenkin kanssa. On vain vaikea solmia kontakteja muihin äiteihin, koska heidän äitinsä ovat jotakuinkin minun ikäisiäni ja luonnollisestikin se sukupolvien välinen kuilu näkyy siinä, että tuntee itsensä eristetyksi. Ikään kuin olisi eri planeetalta lähtöisin.

Täytyy myöntää että tuossa on aikas paljon vaikeita juttuja. Tuo työ ja koulutus juttu kuulostaa aika oudolta no ehkä toiset ihmiset välittää sellaisista asioista niiden ei kyllä olettais painavan jos muuten toinen ihminen kiinnostaa.
        Kuule jos itse olet sitä mieltä, että jaksat viedä lastasi eteenpäin ottaa osaa leikkeihin ja huolehtia kasvatuksesta niin sehän on tärkeintä siinä ikäkysymyksessä. lopultahan kyse on lapsen parhaasta. Tuo toisten äitien kanssa asioiminen on varmaan se hankalin juttu. Itselläni ei ole juurikaan "isi"kavereita ja miehet ei ehkä sellaista verkostoa kaipaakaan. Mutta älähän kuovu toivosta täällä on niin paljon ihmisiä että on melkein mahdotonta välttyä "kohtalotovereilta" ehkä sellaisia vielä eksyy polullesi.

• kotikissa-78
        clacies kirjoitti:

Täytyy myöntää että tuossa on aikas paljon vaikeita juttuja. Tuo työ ja koulutus juttu kuulostaa aika oudolta no ehkä toiset ihmiset välittää sellaisista asioista niiden ei kyllä olettais painavan jos muuten toinen ihminen kiinnostaa.
        Kuule jos itse olet sitä mieltä, että jaksat viedä lastasi eteenpäin ottaa osaa leikkeihin ja huolehtia kasvatuksesta niin sehän on tärkeintä siinä ikäkysymyksessä. lopultahan kyse on lapsen parhaasta. Tuo toisten äitien kanssa asioiminen on varmaan se hankalin juttu. Itselläni ei ole juurikaan "isi"kavereita ja miehet ei ehkä sellaista verkostoa kaipaakaan. Mutta älähän kuovu toivosta täällä on niin paljon ihmisiä että on melkein mahdotonta välttyä "kohtalotovereilta" ehkä sellaisia vielä eksyy polullesi.

sinä oikein asut? :) kysyy yks yh-äiti :)

• clacies
        kotikissa-78 kirjoitti:

sinä oikein asut? :) kysyy yks yh-äiti :)

Heinolassa se on sellainen rauhallinen pikku kaupunki:)

• viestiketjun aloittaja
        clacies kirjoitti:

Heinolassa se on sellainen rauhallinen pikku kaupunki:)

Ollaanko tultu kadulla vastaan? Minäkin olen Heinolasta! Et näytä tutulta tuossa kuvassa. Olen muuttanut pääkaupunkiseudulta seitsemän vuotta sitten kun jäin eläkkeelle edellisestä ammatistani (ja tosiaankin ihan eläkkeelle - toimin alalla, jossa eläkeikä on 42-43 vuotta). Harva käy tällaisen "uraputken"; ensin opiskelut, työelämä ja sen jälkeen perhe (parisuhde ei onnistunut, mutta sain ihanan lapsen).

Tsemppiä sinulle, Clacies. Moikataan, kun/jos nähdään.

• ja pojanpoloisille

Miten ihmiset ovatkaan toisiaan tuomitsevia?
      Olen entinen YH ja ylpeä siitä. Jäin lapsen kanssa kahden täysin yllättäen kun lapseni oli viisi vuotias. Otatteko te huomioon että yh-xi joutuu myös miehen kuoltua tai toisen naisen vampatessa hänet ja monin muin tavoin. Itse erosin ja samalla menetin työn. Olin yrittäjä. Pistin uuden elämän pystyyn ja tein monia virheitä, mutta tein parhaani ja se riittää. Elin seuraavat 8 v. lapseni kanssa kaksin, maksoin velkoja, omistin autonrotteloita, maksoin lapsen harrastukset, ulkomaanmatkat yms. YKSIN. Viimein menin avoliittoon ja karseat vuodet koittivat. Otin täysin eksäni vastakohdan ja yritin niin kovasti onnistua. Lopulta olin taas YH. Ja ylpeä siitäkin. Uskalsin ratkaista elämäntilanteeni moneen kertaan itseni parhaaksi. En elänyt miehen varoilla, vaan sain omat rahat ja lapseni eli elatusmaksuilla (isä) ja lapsilisillä. Toki hyödyinkin pienituloisena tilanteesta, asuin ilmaiseksi. Vastaan vielä seuraaviin:

-ylipainoisuus KYLLÄ
      -matala koulutustaso KYLLÄ
      -työttömyys SITÄKIN VÄLISSÄ
      -sosiaaliavustuksilla eläminen EI, ansiosidonnaisella kyllä
      -helppo "nakki" (ensimmäisellä treffeillä varma pano) VOI HUAH, samat seksihalut meillä on kuin muullakin väestöllä jotta tämä tähän ..

ja:

Miehelle ei ole kuule mikään helppo asia ottaa/saada ruokapöytäänsä paria pientä vierasta elätettävää. Ihannetapauksessa homma pelaa lasten kanssa, mutta entä ellei?

Nainen jättää miehen koska lapset ovat aina ykkösenä ja niin kuuluu ollakin.

Muutamia akuutteja kysymyksiä.

Hyvä isä tuollainen kun hoitaa/antaa teille siipapsi kanssa ruhtinaallista vapaata kantaen vastuunsa omista lapsistaan. Useinkaan ei ole näin. Voithan pysytellä itse poissa tuolloin kun lapsia haetaan tai palautetaan jos se kiusaa Sinua?

Kyllä voi. Olette samaa perhettä ja sinulla on perheessä samat oikeudet kuin muillakin. Ehkä kannattaisi miettiä koko juttu uusiksi tuon "turpaanveto" -tuntemuksen vuoksi. Ehkä et ole valmis kasvattajaksi?

Muodostuu jos rakennat sellaisen ilmapiirin. Sinusta se perheen ilmapiiri on kiinni. Muutoin eletään normaali perhe-elämää ja aikuiset vastaavat tasapuolisesti kurista ja säännöistä. Lapset ovat kaikki samanarvoisia jos olette viisaita.

Pitääkö kenenkään edes kysyä tuollaista? Tuntuuko siltä? EHKÄ nainen ei tahtoisi epäonnistua uudestaan, mitäs luulisit? Elatusmaksut teidän perhe saa lasten isältä, kuten lapset alaikäisinä myös lapsilisät, ainoastaan yh-lisä häviää. Ehkä tuleva vaimosi on töissä tai saa muutoin "omat" tulonsa?

Sinun jos olet oikeassa. Ja oikeudenmukainen. Ja täysissä sielunvoimissasi.

Meitäkin on moneksi. Mitä jos tuleva siippasi olisi julkkismissi jolla on 4 tenavaa? Julkkispappa taustalla? Rahaa ja mainetta?

Kuule, noiden kysymystesi jälkeen mietin että oletko todella menossa rakastetun kanssa yhteen? Oletko ihan ok?
      Olen lukenut monasi että miehet ovat putkiaivoja eikä saa olettaa heiltä liikaa, mutta nämä.... mieti tarkkaan mitä teet sillä se tulee vaikuttamaan monen pienen sielun elämään. Huh.

• Poikamies 38-vee

Turhaa mussutusta ja pojittelua, joka vaan kertoo siitä, että taas yksi YH pitää itseään muita erikoisempana.

Lähdetään nyt liikkeelle siitä merkittävästä asiasta, että lapsettoman sinkun ja YH:n välinen suhde on kaikkea muuta kuin luonnollinen - toisella on jo lapset, toisella ei ! Suhde on lähtökohdiltaan sellainen, että toinen osapuoli jossain vaiheessa määrittelee ja/tai määrää, kuinka lapsettoman tulisi omassa parisuhteessaan elää. Kuitenkin lapsettomalle osapuolelle ollaan työntämässä vanhemman velvollisuuksia, vaikka ei ole asioihin edes osaa eikä arpaa.

Parisuhde on ainakin minun mielestäni kahden aikuisen ihmisen välinen suhde, joka ei ole mikään basaari, jossa eksiä juoksentelee nurkissa kuin Vilkkilässä kissoja. Ongelmia tulee myös siitä, että YH-suhteessa lapsilla on usein liikaa kasvattajia. Esimerkiksi tilanne, jossa eksä on suurpiirteisen välinpitämätön, ja uuden "kasvattajan" tulisi hoitaa kasvatuksellisesti tilanne kotiin. Tuosta seuraa ongelmia, kun eksä alkaa yllättäen nillittämään kasvatusmetodeista, vaikka ei ole meno kenties tähän mennessä kiinnostanut pätkääkään.

Miehenä minun mielipide on se, että YH-suhteet ovat ok, kunhan vain YH:t pariutuvat keskenään, ja jättävät aidot sinkut pariutumaan keskenään. Lapseton ihminen kun ei ole mikään kodinhoitajan korvike ja tarpeiden tyydyttäjä, vaan hän haluaa mahdollisesti tulevaisuudessa myös omaa perhettä, eikä vain kahlita itseään muiden velvoitteisiin tai suhteiden ongelmien ratkaisijaksi.

Ikävä tosiasia on se, että perheen pyörittäminen yksin on työläämpää kuin kaksin. Siksi en yhtään ihmettele, miksi moni YH niin kovasti kaipaa kumppania. Nykyään eroaminen on monelle ihmiselle helppoa, mutta siitä huolimatta monella ei kuitenkaan pää kestä yksin elämistä, vaan aina pitää olla joku kainalossa. Väitän myös, että lasten kannalta vaihtuvat YH-suhdeviritelmät eivät ole mieltä ylentäviä. Toisaalta tunne voi olla myös molemminpuolinen, koska kukaan tervejärkinen aikuinen ei lähde suhteeseen, jossa on vain YH:n lasten sylkykuppina ja itkumuurina. Turha leikkiä isähahmoa, jos siihen ei anneta edes mahdollisuutta.

Vaikka nykyään osa ihmisistä vaihtaa elämänsä aikana kumppania kuin sukkia, itse ainakin haluan sitoutua vain yhteen ihmiseen, enkä olla heittopallona suhteesta toiseen. Suurin osa yksinhuoltajista on yksinhuoltajia nimenomaan eron seurauksena - ei puolison kuoleman johdosta. Tuossa tilanteessa korostuu se, että yYksinhuoltaja on jo valansa vannonut toiselle ihmiselle, ja mielestäni tämä "sopimus" ei siirry vain ilmoitusasiana uuteen suhteeseen.

Mielestäni ei kannata tyytyä sellaiseen suhteeseen, jota ei tunne omakseen ja jossa tuntee itsensä ulkopuoliseksi.

• REKEJEEJEE

Normaalisti yh-äitiä voi käyttää vain pikaiseen kassien tyhjentämiseen. Todennäköisyys sille on suurin että saa keskimääräistä nopeammin rasiaa. Johtuu niiden epätoivosta. Kellekkään ne eivät pitemmänpäälle kelpaa. Tässä suhteessa kertoimet on sen puolesta että saa varmasti ja nopeasti,
      mitään velvoitettahan lain puolesta tämän jälkeen ei ole olla yh-äidin kanssa :) :)

• katariina suuri

sanoo poika, jonka äiti eli yh:na ja nai ja joi epätoivoissaan pojan viikkorahat, siitä selvästi tuo asenne...

• tosi on

yksinhuoltajanaisia syntyy koska heidän miehensä kävivät naimassa niitä helppoja yh-äitejä...

• ilmaiseksi

yh teishyvät jakaa persettä kaikille

• ropleemit

Viimeisessä varmaan mies kertoi omasta yhteishyvä-toiminnastaan yhteiseksi hyväksi. Niin, Einsteinit, rouva menee aviomiehensä viereen kun haluaa sukupuolista kanssakäymistä. Pitäisikö kaikki ilman puolisoa elävät äiti-naiset panna jollekin lääkitykselle joka sammuttaa sukuvietin? Olisiko maailma sitten parempi paikka miehillekin elää??

• ---(

Vaikka tämä ketju on iänikuisen vanha, niin SÄÄLIN näitä yh-äitien mollaajia
      ja "persettään" jakaviksi haukkuvia. Kyllä sitä varmaan on muutakin tekemistä,
      kuin naiskentelu.

En ole itse yh-"äippä", mutta siitä huolimatta. Nämä v-tuuntuneet on varmaankin
      heitä, ketkä ei saa ketään ja nyt puretaan katkeruus yksinhuoltajiin !!!

• töh

kylläpä kesti päästä loppuun lukematta näitä helvetin juttuja... huhhuh-éihän teitä "äippiä" jaksa ketään lukea - jatkuvaa renkutusta ja ruikutusta!!

hankkikaa elämä

• onnellinen yhäippä

Tässä teille koulutettua ja itse lapsiensa kanssa toimeentulevaa kaunista ja hoikkaa yh äitiä jonka ei tarvii roikkua nettideiteissä ja iskeä ukkoja baareista.Mua voidaan tulla iskemään mutta useimmiten en ole kiinnostunut.Elämässä on niin paljon parempaakin tekemistä kuin naiminen.Esim lapset, harrastukset, ihana työ ja uuden koulutuksen aloittaminen...Repikää siitä mollaajat...en huolisi yhtäkään ukkoa jotka täällä isottelee...itse aikoinaan otin eron muutenkin 11 vuotta sitten miehestäni koska en siedä huonoa suhdetta...Hyvää syksyä kaikille..varsinkin ihanille yhäipille:)

• Poikamies 38-vee

Hieno provo ja suoraan Porvoosta !

Kukapas muu sen huonon suhteen on valinnut, kuin sinä itse ?! Toisaalta tarina ei kerro sitä, miksi suhde oli huono, ja oliko siihen sinulla itselläsi osaa ja arpaa ?! Yleensä homma menee niin että täydellisyyteen pyrkivien ihmisten suhteet kariutuvat ajan myötä, koska suhteessa on liikaa itse aiheutettua suorittamista ja stressiä...

• yh-mies

Eiköhän suurin osa noista negatiivisista kommenteista tule sekopäiltä, jotka on ihan syystäkin kitisemässä täällä eikä oikeassa suhteessa. Itsekin jonkinlainen yh (lähi) ja oikeastaan erinäköisiä suhteita olisi voinut rakentaakin, mutta ehkä sitten vain halu tai rohkeus syventää sitä puuttunut - olisi kyllä upeaa jos sellainen syntyisi jotenkin helposti, mutta sellaista ei vain ole tapahtunut.

• FatherGuides

Koska suurin osa yh-mammoista on niitä joita mainitset ja joita et itse itse ilmeisesti ole.
      Ei siinä ole sen suurempaa logiikkaa. Näin vain on Suomessa asiat.

Yh-mammoilla (en puhu nyt sinusta henkilönä) on tarve saada joku mies (aivan mistä vaan) hoitelemaan asioita joista yh-mamma ei yksin suoriudu.

Kaikkeista eniten kunnioitan niin yh-isiä jotka kantavat vastuun lapsistaan, hoitavat heitä ja kasvattavat lapsistaan Suomen kansalaisia.

Suomalainen isä ei ole enää se Mikko Niskasen kuvaama "8 surmanluotia" vaan mies joka haluaa ja osallistuu lastensa kasvatukseen.

Ja miten tärkeää se on! Isältä löytyy usein vastaus sellaiseen kysymykseen joissa "äippä" jää änkyttämään.

Me Suomen isät (siis suurimmilta osin) tänä päivänä ollaan jotain ihan muuta kuin aikaisempina vuosikymmeninä olleet.

• dfg fdg

Te ärsyttävät yh-ipyt ja äpyt: lyökää säälittävät hynttyynne yhteen ja lakatkaa häiritsemästä meitä lapsettomia.

Jaa jaa, vai niin, että miespuolinen yh-äippä olisi jotenkin vähemmän säälittävä kuin naispuolinen? Salli mun nauraa.

• onnellinen yhäippä

Uskomattoman lapsellisia kommentteja...saapa ainakin nauraa makeasti heti aamusta..mun kirjoitus tuolla 4 ylempänä...mua ei teidän kateellisten mollailut haittaa yhtään..mä jatkan mun ja lasteni hyvää elämää ilman tollasia tyhjäpäitä mitä tämäkin saitti tuntuu olevan täynnä muutaman kommentin lukeneena...Taitaa osa olla lapsettomien ja katkerien sekä kateellisten panettelua::)))

• YhOnYhJne

No mutta ole sitten "onnellinen" turha siitä on tänne tuulettaa?

• Get_a_Job

Rahn himo! Kun oma mies on jättänyt niin kuvitellaan että joku muu mies elättää... ja tuskin!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2260
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1484
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1357
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1091
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1054
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      979
    Aihe