Mistä saa tietää kuka omistaa tietyn metsä-alueen,Täällä Oulun liepeillä näkee metsäautoteiden varsilla hoitamattomia kituisia vitikoita, saattaa olla puupinojakin lahoamassa teiden varsilla. Jos jostakin saisi omistajan selville,voisi häneltä kysyä esim puolilahojen rankapinojen myyntihalukkuutta omaan polttopuukäyttöön, tai harvennuslupaa korvausta vastaan. Näitä hoitamattomia metsiköitä on paljon, varmasti joku omistajista olisi kiinnostunut hoidattamaankin niitä, korvausta vastaan. Mistä siis selville omistajan yhteystiedot?
kenen metsä !
19
6467
Vastaukset
- Isäntä
Voisi ilmeisesti välittää tietoa maanomistajalle halukkaasta työläisestä. Ei huono kauppa kummallekaan vaikka ei raha liikkuiskaan. Saattaa omistaja saada jopa jotain rahaa kemerasta.
- nou mani for us
Mhy ei välitä metsänomistajille mitään tietoa. Miksikö: Jos eivät rahalla pääse itse asiakkaidensa metsiä hoitamaan niin eivät kyllä anna muillekkaan mahdollisuutta. Sehän vasta hölmöa olisi, kertoa metsänomistajalle että "joo, olisi meillä sulle ilmainenkin vaihtoehto : kaveri tekee homman ilmaiseksi.
Nuivasti siis suhtautuvat, se on vuorebvarma tieto. MHY kyllä myy sikahintaan moton perkkeitä hoitamiltaan kohteilta, halvemmalla saat polttopuut klapikaupasta.
Älkäämme siis metsänomistajat turhaan luulko että mhy olisi jotenkin niinkuin kokonaisreilu meille. Jos eivät pääse itse tienaamaan niin eivät kyllä anna muille mahdollisutta järkeviin talkoisiin. Sinällään sääli. - mhyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy...
nou mani for us kirjoitti:
Mhy ei välitä metsänomistajille mitään tietoa. Miksikö: Jos eivät rahalla pääse itse asiakkaidensa metsiä hoitamaan niin eivät kyllä anna muillekkaan mahdollisuutta. Sehän vasta hölmöa olisi, kertoa metsänomistajalle että "joo, olisi meillä sulle ilmainenkin vaihtoehto : kaveri tekee homman ilmaiseksi.
Nuivasti siis suhtautuvat, se on vuorebvarma tieto. MHY kyllä myy sikahintaan moton perkkeitä hoitamiltaan kohteilta, halvemmalla saat polttopuut klapikaupasta.
Älkäämme siis metsänomistajat turhaan luulko että mhy olisi jotenkin niinkuin kokonaisreilu meille. Jos eivät pääse itse tienaamaan niin eivät kyllä anna muille mahdollisutta järkeviin talkoisiin. Sinällään sääli.ei kait RRKL mhy mikään yleinen tietotoimisto ole, ei sen asia ole minkään kaupunkilaisten kysymyksiin ja uteluihin vastaaminen ole.
eihän mhy saa edes metsäyhtiöille kertoa metsänhitosuunitelmaan perustuvia puustotietoja - sikahintaan
nou mani for us kirjoitti:
Älkäämme siis metsänomistajat turhaan luulko että mhy olisi jotenkin niinkuin kokonaisreilu meille. Jos eivät pääse itse tienaamaan niin eivät kyllä anna muille mahdollisutta järkeviin talkoisiin. Sinällään sääli.omakohtaisia kokemuksia, vaikka a-hinta hyvä niin korjuukustannukset nousee perässä
- jepulis...
Kaikista parhaiten pystyt selvittämään omistajatiedot metsänhoitoyhdistyksen kautta. Koeta määrittää paikka mahdollisimman tarkasti, jotta voit näyttää kohteen mhy:llä kartalta. Luultavasti mhy:n tietokannasta löytyy omistajatiedot, tai muuten tunnetaan paikan omistajat/historia.
- myyjä onniselta
Olen joskus itsekkin ihmetellyt että mistä tietoa saisi.Poliisi/ympäristöviranomaiset sen omistajan saavat kaivettua esim jos metsästä löytyy ongelmajätettä. Mutta että mistä kuluttaja tiedon saisi onkin melkoinen pähkinä.
- saa tietää
myyjä onniselta kirjoitti:
Olen joskus itsekkin ihmetellyt että mistä tietoa saisi.Poliisi/ympäristöviranomaiset sen omistajan saavat kaivettua esim jos metsästä löytyy ongelmajätettä. Mutta että mistä kuluttaja tiedon saisi onkin melkoinen pähkinä.
kaikennäköisiä uteliaita ja kateellisia liikkeellä. En missään tapauksessa haluaisi kenenkään kertovan, missä oma metsäni on. Sama kun joku kertoisi kaiken muunkin omaisuuden samalla. Mitä se kellekään kuuluu! Viranomaiset kyllä tietävät ja hoitavat hommansa, jos asiaa palstoille on.
Mitä itse tykkäisitte, jos joku alkaisi viranomaisilta kysellä omia optioitanne. - mettää on ja osote löytyy
saa tietää kirjoitti:
kaikennäköisiä uteliaita ja kateellisia liikkeellä. En missään tapauksessa haluaisi kenenkään kertovan, missä oma metsäni on. Sama kun joku kertoisi kaiken muunkin omaisuuden samalla. Mitä se kellekään kuuluu! Viranomaiset kyllä tietävät ja hoitavat hommansa, jos asiaa palstoille on.
Mitä itse tykkäisitte, jos joku alkaisi viranomaisilta kysellä omia optioitanne.Mitä ses sua haittaa jos omistajajuutes tulee julki. ettei sua vaan vituta kun sulla on just tommottinen rytömettä, jota ei kehtaa omaksi sanua. Antaa innokkaitten harvennella vaan jos vielä maksavatkin.Se o julkista tietua, aivanku auton tai talonki omistajuus. Jos ei oo puhtaat jauhot pussissa sulla.Mahtaisko löytyä jotaki epäkuranttia metästäs, hä. Kerroppa heti misä se sun mettä on??
- perustuslaki
saa tietää kirjoitti:
Mitä itse tykkäisitte, jos joku alkaisi viranomaisilta kysellä omia optioitanne.Niin, metsänomistajan metsä on hänen omaisuuttaan ja jos hän katsoo tarpeelliseksi antaa siitä tietoja muille, hän tekee sen itse ja piste.
Ei ole oikein alkaa sosialisoida metsäomaisuutta, kuten palava halu nyt näyttää olevan etenkin vihreitten, luonnonsuojeluyhteisöjen ja ihme kyllä myös metsäteollisuuden puolelta, joka haluaa puun ilmaiseksi. - perustuslaki
saa tietää kirjoitti:
Mitä itse tykkäisitte, jos joku alkaisi viranomaisilta kysellä omia optioitanne.Nyt kannattaa myös kaupunkilaismetsänomistajien havahtua ja liittyä metsänhoitoyhdistysten jäseniksi.
Se on tällä hetkellä ainoa yhteisö, joka on käymässä todellisia neuvotteluja siitä, että METSÄTIETOJA EI SAA LUOVUTTAA KOLMANNELLE OSAPUOLELLE ILMAN OMISTAJAN LUPAA.
Ottakaahan asiasta selvää, sillä parhaillaan käydään kovaa vääntöä siitä, ovatko netissä olevat metsätiedot lähitulevaisuudessa julkisia vai eivät. Kun tällainen laki saadaan aikaan, ihmisten metsissä häärivät monenlaiset virkamiehet, luonnonsuojelujärjestöt, ja ennenkaikkea metsäteollisuus haluaa puun ilmaiseksi, jolloin metsänomistajalle jää mopen osa. Tämä on selkeä sosialisointi, jonka seurauksena metsätilojen arvot romahtavat .
- selviä
moi no jos ei mhy auta tai tiedä niin eikun mettä palstan lähimpään taloon sisälle ja kysymään josko he tietäisivät tai sitten kysyt hirviporukan miehii niin hirvimiehet tietävät ne paikalliset kenenkä metät ovat niillä vuokrattuja ja pieni mahollisuus et ei oo kyseinen maanomistaja vuokrannut metsiään hirvimiehille jahti maksi., meilläkin päin tuhansia hehtaareja hirvimiesten maana ja kaikki ne on tiedettävä kenen maata on misäkin et saa maaomistaja lihan viedä oikeeseen taloon.
Kävelee maanmittauslaitoksen paikalliseen toimistoon, kattoo kartalta paikan ja omistaja tiedot löytyy varmasti. Ei tarvii mitään meri selityksiä tai ylimääräisiä suunniteluja, kuten näillä mhy porukoilla on tapana.
- mutta mutta
maanmittauskonttorillaki joskus saattaa käydä niin, että omistajatietoja ei löydy. Itseasiassa niin käy aika usein. Verottajalta vois tiedot saada, jos tiedossa on rekkarinumpa ja erittäin hyvät perusteet ...
- taavi
mutta mutta kirjoitti:
maanmittauskonttorillaki joskus saattaa käydä niin, että omistajatietoja ei löydy. Itseasiassa niin käy aika usein. Verottajalta vois tiedot saada, jos tiedossa on rekkarinumpa ja erittäin hyvät perusteet ...
Jos metsällä on omistaja niin varmasti maanmittaustoimistosta tieto löytyy. Pitää vaan osata kertoa paikka tarkasti. Ja tieto tietysti maksaa, mikä on täysin oikein.
- Puhelin kysely
taavi kirjoitti:
Jos metsällä on omistaja niin varmasti maanmittaustoimistosta tieto löytyy. Pitää vaan osata kertoa paikka tarkasti. Ja tieto tietysti maksaa, mikä on täysin oikein.
Jos rekisteri numero on tiedossa sain ainakin itse puhelimessa tiedon ihan ilmaiseksi maanmittaustoimistolta, mitä nyt puhelu tuli maksamaan.
- metsälle
Soitin maanmittaustoimistoon ja oli kyllä jonkinmoinen kartta, jossa oli tilan numeroita je ne esitin kysymyksen yhteudessä.
Nimi tuli ja asuinpaikkakunta. Soitin ja omistaja myi mitä halusin sopivalla hinnalla. Ei edes tiennyt, että oli kaatunut puita.- usein
Monikaan metsänomistaja Suomessa ei tiedä oman metsänsä tämän hetkistä tilaa. Joskus on ollut jopa sellaisia tapauksia, että metsänomistaja ei tiedä, missä hänen oma metsänsä sijaitsee.
Hieno homma, että omistaja suostui yhteistyöhön.
- Vaari
On se kiva kun jollekkin kelpaa hakkuutähteet. Kauppasin jopa naapurille ilman, mutta ei kelvannut.
Kyllä MHY auttaa, mutta ei varmaankaan anna omistajan nimeä. Mutta voi panna asian tiedoksi omistajalle.- kuka niitä
tähteitä nyt haluaisi kun kaikki niistä muutenkin eroon haluaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391669En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271578Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131373Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411329Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681265- 121028
- 81021
- 20939
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7931- 71846