Missä menestys HIFK?

kibe

HIFK on ollut viimeksi finaalissa kaudella 98-99!
HIFK ei ole ollut kertaakaan finaalissa Matikaisen aikana! Pelaaja-budjetti/resurssit on Tepsin kanssa samaa luokkaa mutta TPS on menestynyt paljon paremmin! Mun mielestä Pena on epäonnistunu pahasti pelaaja-budjettiin nähden HIFK:ssa! Viime kausi oli hyvä mutta taas jäätiin pois finaalista vaikka oltiin HPK:ta parempia..

No viime kaudella HIFK nöyryytti Jokereita ja sama jatkuu 14 syyskuuta! Toivottavasti myös Francis/jätkät hoitaa mestaruuden takaisin Nordikselle, siitä on jo liian pitkä aika!

4

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Urheilullinen menestys ei HIFK:ssa tosiaankaan ole seurannut niitä taloudellisia satsauksia, mitä seura on tehnyt. Tämän myöntänevät myös joukkueen kannattajat. Tosin HIFK:lla on myös maine, ettei asenne ole aina ihan kohdallaan (vrt pronssipelit) ja toisinaan sitä asennetta taas on liikaa kohdistuneena vääriin asioihin.

Hifkin kohdalla viime kausi oli mielenkiintoinen. Siitä piti tulla välikausi, jolloin piti keskittyä tulevaisuuden rakentamiseen. Viime kauden joukkue oli suht halpa ja nimetön. Silti se menestyi erinomaisesti ja viime kausi oli Hifkin parhaita viimeisen vuosikymmenen ajalta.

Tietysti Hifkin kohdalla voidaan vinoilla urheilullisen menestyksen vaatimattomuudesta. Toisaalta HIFK on onnistunut luomaan itsestään SM-liigan parhaan brändin. Tässä vertailu Jokereihin antaa oivan näkökulman työn laadusta mitä näissä seuroissa tehdään. Jokerit oli 10 vuotta sitten urheilubrändinä Suomessa omaa luokkaansa. Jokerit oli ilmiö ja tietyssä mielessä koko Suomen omakseen ottama joukkue.

10 vuoden aikana Jokerit on onnistunut pilaamaan maineensa jokseenkin täydellisesti ja viime kausi oli kaiken sähläämisen huippu. Jokereista ei parhaalla tahdollakaan voi sanoa sen olevan ammattimaisesti hoidettu joukkue. Tuntuu kuin kaikki mihin Jokerit koskee muuttuu paskaksi, tämä koskee erityisesti pelaajia.

Samaan aikaan kun Jokerit on saanut oman imagonsa sotkettua, on HIFK:sta kasvanut hieman kuin varkain kotimaisen liigan väriläiskä ja mielenkiintoisin seura. HIFK ei niinkään ole hakenut suosiota pelaamalla taitokiekkoa. Sitä ei ihailla menestyksen vaan asenteen vuoksi. HIFK:sta on tullut liigassa se seura, minkä voittaminen on tärkeää. Joukkuetta arvostetaan sen valitseman tyylin vuoksi ja siksi, että seura on uskollinen omalle tyylilleen.

Ja onko se urheilullinen menestys viimeisen kymmenen vuoden ajalta Jokereilla juurikaan Hifkiä parempaa?

• habatsutsu

kunhan brändi on kohdallaan....

• Mikke

Helsingin Jokerit 1997-2006:

1997 SM-KULTAA
      1998 SM-PRONSSIA
      1999
      2000 SM-HOPEAA
      2001
      2002 SM-KULTAA
      2003 EUROOPANMESTARUUS
      2004
      2005 SM-HOPEAA
      2006

HIFK 1997-2006:

1 SM-KULTA 1 SM-HOPEA 2 SM-PRONSSIA 0 EUROOPANMESTARUUTTA

• allu3

2006 sija 11
        2007 divarikarsinta??!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      52
      2100
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1660
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1444
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1436
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1394
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1014
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      982
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe