Saarnaaja itse toteaa oman liikkeensä kokouksista: "Voit luulla, että olet tullut hullujenhuoneelle!". Katso videoclipit ja punnitse, onko hän oikeassa:
http://www.bible.ca/tongues-audio-video-documentation.htm#brown#brown
Kyseinen liikehdintä kuuluu osana helluntailaisuuteen (pentecostal), kuten sivulla mainitaankin.
Tervetuloa hullujenhuoneelle...
12
421
Vastaukset
- ...
mutta heidät kuitekin luetaan äärikarismattisiksi "uusiksi hlluntailaisiksi", niin kuin he itse haluaisivat asian olevan. Helluntailainen nimi on tietyllä tavalla takuu jostain "aidosta" ja Jumalallisesta ja hyvän liikemiehen vaiston omaavat torontolaiset saarnajat ymmärtävät sen. Siksi he varastavat helluntailaisten nimen itselleen.
- Pentelecostal
Ahaa, Amerikan mantereella helluntailaisuutta pidetään aitona ja jumalallisena. Suomen torontolaisjohtaja Koivisto painottaa luterilaisuuttaan ilmeisesti siitä syystä, että täällä luterilaisuutta pidetään aitona ja jumalallisena. On näillä taktiikka, vaihtelee maan mukaan! Esittävätköhän he Venäjällä ortodokseja?
- ...
Pentelecostal kirjoitti:
Ahaa, Amerikan mantereella helluntailaisuutta pidetään aitona ja jumalallisena. Suomen torontolaisjohtaja Koivisto painottaa luterilaisuuttaan ilmeisesti siitä syystä, että täällä luterilaisuutta pidetään aitona ja jumalallisena. On näillä taktiikka, vaihtelee maan mukaan! Esittävätköhän he Venäjällä ortodokseja?
enkä minä tiedä mistä syystä, mutta oikeassa olet arveluissasi. Juuri niin ne tekevät.
- Pentelecostal
... kirjoitti:
enkä minä tiedä mistä syystä, mutta oikeassa olet arveluissasi. Juuri niin ne tekevät.
Minä kyllä tiedän mistä syystä osuin oikeaan, mutta en voi sitä nyt tässä kertoa. Mainitsen vain, että Suomen torontolaisuutta tarkkaillaan muuallakin kuin 'kilpailevissa' hengellisissä liikkeissä. Näiden taktiikkaan kuuluu soluttautuminen olemassaoleviin kirkkokuntiin ja jäsenhankinta niiden sisältä ennen erottautumista.
- ...
Pentelecostal kirjoitti:
Minä kyllä tiedän mistä syystä osuin oikeaan, mutta en voi sitä nyt tässä kertoa. Mainitsen vain, että Suomen torontolaisuutta tarkkaillaan muuallakin kuin 'kilpailevissa' hengellisissä liikkeissä. Näiden taktiikkaan kuuluu soluttautuminen olemassaoleviin kirkkokuntiin ja jäsenhankinta niiden sisältä ennen erottautumista.
Tarkkailet torontolaisuutta ilmeisesti "kansankirkkomme" toimesta. Oletko kuullut, että torontolaisuus on roomalaiskatolisen kirkon alulle panemaa? Nyt kun teillä on sitä ekumeniaa, niin miten vastustatte katolisen kirkon toimia? Jesuiitat soluttautuivat helluntailiikkeeseen latinalaisessa amerikassa ja USA:ssa pannen alulle epäraittiin karismaattisuuden. Meille se on tullut ihan puhtaasti saatanan henkivaltojen ohjauksessaolevien saarnaajien kautta, näin suoraan sanottuna. Kerro nyt vähän, mikä tarkkailija sinä olet... Me hellarit emmme soluttaudu, vaan erottaudumme (omaksi eduksemme)...
- Pentelecostal
... kirjoitti:
Tarkkailet torontolaisuutta ilmeisesti "kansankirkkomme" toimesta. Oletko kuullut, että torontolaisuus on roomalaiskatolisen kirkon alulle panemaa? Nyt kun teillä on sitä ekumeniaa, niin miten vastustatte katolisen kirkon toimia? Jesuiitat soluttautuivat helluntailiikkeeseen latinalaisessa amerikassa ja USA:ssa pannen alulle epäraittiin karismaattisuuden. Meille se on tullut ihan puhtaasti saatanan henkivaltojen ohjauksessaolevien saarnaajien kautta, näin suoraan sanottuna. Kerro nyt vähän, mikä tarkkailija sinä olet... Me hellarit emmme soluttaudu, vaan erottaudumme (omaksi eduksemme)...
Turhia arvauksia, en ole kirkon työntekijä enkä aktiivinen osallistuja kirkollisessa toiminnassa. Sen kyllä tiedän, mitkä ovat jesuiittojen konnektiot karismaattisuuteen. Heilläkin on taktiikkansa, joka on osittain siirretty torontolaisuuden nykyjohtajien käyttöön. Jesuiittavalassa on velvoitus soluttautumiseen.
- ...
Pentelecostal kirjoitti:
Turhia arvauksia, en ole kirkon työntekijä enkä aktiivinen osallistuja kirkollisessa toiminnassa. Sen kyllä tiedän, mitkä ovat jesuiittojen konnektiot karismaattisuuteen. Heilläkin on taktiikkansa, joka on osittain siirretty torontolaisuuden nykyjohtajien käyttöön. Jesuiittavalassa on velvoitus soluttautumiseen.
Hetken jo ajattelin, että olet itse jokin katolisen kirkon työntekijä tai jesuiitta, mutta eihän sellaisia kovin montaa Suomessa ole. No minkätyyppiselle organisaatiolle sinä tarkkailet torontolaisuutta? Oletko ortodoksi, tai jonkin valtiollisen/poliittisen organisaation jäsen? Vai edustatko liikemaailmaa tai jotain pienempää uskonnollista yhdyskuntaa? No ethän sinä kerro, mutta joku hämärä sinä olet... Katsos Pyhä Henki todistaa sen, uskot sitä, tai et...
- Pentelecostal
... kirjoitti:
Hetken jo ajattelin, että olet itse jokin katolisen kirkon työntekijä tai jesuiitta, mutta eihän sellaisia kovin montaa Suomessa ole. No minkätyyppiselle organisaatiolle sinä tarkkailet torontolaisuutta? Oletko ortodoksi, tai jonkin valtiollisen/poliittisen organisaation jäsen? Vai edustatko liikemaailmaa tai jotain pienempää uskonnollista yhdyskuntaa? No ethän sinä kerro, mutta joku hämärä sinä olet... Katsos Pyhä Henki todistaa sen, uskot sitä, tai et...
Voin 100 % prosentin varmuudella sanoa, että erehdyt tuon 'hämärän' suhteen, uskot sitä tai et. Torontolaisuudella on korkeat päämäärät, uskovien ensin hengellinen maailmanvalloitus ja sitten konkreettinen. Hieman sama ajatus on myös mormonismilla. Järjestäytyneen yhteiskunnan kannalta erilaiset yhden asian liikkeet valtionhallinnon miehittämistavoitteineen ovat ei-toivottuja. Demokratian kannalta on suotavaa, että mikään yksittäinen ryhmä fanaatikkoja ei pääse valtaan.
- k-n
Näitä "teetupia " on jokaisessa uskonnossa ja
ääriainesten toiminnassa paljon yhtäläisyyksiä.
Tämän veriaineksen laajamittainen sekoittuminen keskenään, esim. Islamin ääriuskonnolliseen vereen voisi merkitä ennenaikaista maailmanloppua. - oleetteko
ihan sekiopäitä
eikös huuhaa kuulu teille kaikille, ylläpitooo siirtäkää tää paska pois!!!!!!!! - http://www.nae.fi/
Helluntaiseurakuntia on on monenlaisia ja varmasti vielä laajemmin jos mennään USA:n puolelle. Tuskinpa Suomeen helluntaiseurakunnissa nykyään hyväksytään tuota menoa mitä sivuillasi osoitat.
Jos tuohon menoon lähdetään on hylätty kristin uskon perimmäiset tarkoitukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806