Turun yö vaipunut anarkiaan

Asukas

Ulkomaalaiset ovat aloittaneent hyökkäykset valtaväestöä kohtaan. Viimeksi eilen nuori Turkulainen pahoinpideltiin törkeästi torin laidalla.
Tallinnaan hankittiin tallentavat kamerat vuosi sitten. Suosittelisin samaa tänne.

120

74264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EHDOTTOMASTI!

Turvallisuuden lisäämikseksi keskustaan kameravalvonta ja lisää valaistusta.

• Jon.

Lääkkeet oireihin ovat turhia ellei poisteta taudin aiheuttajaa.

• Alienit ulos
        Jon. kirjoitti:

Taudin ovat aiheuttaneet maahan tunkeutuneet helpon elämän etsijät.

Ulkomaalaiset ulos Turusta ja heti.

• Elovena 27
        Alienit ulos kirjoitti:

Kummaa yleistystä että kaikki ulkomaalaiset olisivat rikollisia.Ei se väri tai kansalaisuus ole se mikä ihmisestä rikollisen tekee, vaan hänen persoonansa.Olen samaa mieltä että ne ulkomailta tulleet ihmiset jotka rikoksia tekevät, saisi tietenkin karkoittaa, mutta ärsyttää tämä yleistys että kaikki ulkomaalaiset ovat rikollisia ja raiskaajia. Sehän olisi sama kuin yleistäisi että kaikki suomalaiset ovat juoppoja ja kaikki suomalaiset miehet naisiensa hakkaajia. Pitääkö nämä paikkaansa?Käsittääkseni ei.Ja jos olette tämänkin unohtaneet,niin kyllä valtaväestössäkin riittää ihmisiä jotka osaavat ryöstää, pahoinpidellä ja raiskata. Miksei kukaan heitä halua karkoittaa tai "..kunnolla turpiin ja aurajokeen koko paskalauma" kuten nimimerkki adrgadfgadg tämän kauniisti ilmaisi? Vai onko se niin että ulkomaalaiset ulos maasta,suomalaisilta kriminaaleilta loppuu uhrit muuten, jättäkää suomalaiset naiset heille raiskattavaksi? Ja mitä tulee tähän helppoon elämään, voi voi, on se niin helppoo suomalaisena vinkua että ulkomaalaiset pois täältä, kun meillä ei ole edes käsitystä minkälaisista oloista ihmiset ylipäänsä maansa jättävät. Ja sitä paitsi kaikki ulkomaalaiset eivät ole pakolaisia, vaan osa heistäkin tulee Suomeen töitä tekemään tai opiskelemaan.Jos Suomessa olisi sellainen tilanne että me näkisimme nälkää ja kurjuutta, pommit satelisivat niskaamme,julmuudet olisivat arkipäivää, voitteko väittää ettette haluaisi hakea parempaa elämää jostain muualta? Loppujen lopuksi, olemmehan kaikki ihmiset samoista rakennusaineista tehtyjä, ja ihojemme ja kulttuurierojemme alla olemme kaikki samanlaisia. Mikä kumma hohto tässä minä minä minä-asenteessa oikein on? Onko se niin että vain minulla on oikeus hyvään elämään?Miksei muilla ole?

Ja mitä tulee turvattomuuteen.. No Suomessa hyysätään rikollisia aivan liikaa. Eihän tässä maassa langeteta edes kunnon tuomioita. Ja ajattelutapa on muutenkin vääristynyt. Talousrikoksistakin saa kovemmat tuomiot kuin väkivalta- ja seksuaalirikoksista. Onko ihmisen omaisuus tärkeämpää kuin ihmisen henki ja terveys?

• eri mieltä
        Elovena 27 kirjoitti:

Kummaa yleistystä että kaikki ulkomaalaiset olisivat rikollisia.Ei se väri tai kansalaisuus ole se mikä ihmisestä rikollisen tekee, vaan hänen persoonansa.Olen samaa mieltä että ne ulkomailta tulleet ihmiset jotka rikoksia tekevät, saisi tietenkin karkoittaa, mutta ärsyttää tämä yleistys että kaikki ulkomaalaiset ovat rikollisia ja raiskaajia. Sehän olisi sama kuin yleistäisi että kaikki suomalaiset ovat juoppoja ja kaikki suomalaiset miehet naisiensa hakkaajia. Pitääkö nämä paikkaansa?Käsittääkseni ei.Ja jos olette tämänkin unohtaneet,niin kyllä valtaväestössäkin riittää ihmisiä jotka osaavat ryöstää, pahoinpidellä ja raiskata. Miksei kukaan heitä halua karkoittaa tai "..kunnolla turpiin ja aurajokeen koko paskalauma" kuten nimimerkki adrgadfgadg tämän kauniisti ilmaisi? Vai onko se niin että ulkomaalaiset ulos maasta,suomalaisilta kriminaaleilta loppuu uhrit muuten, jättäkää suomalaiset naiset heille raiskattavaksi? Ja mitä tulee tähän helppoon elämään, voi voi, on se niin helppoo suomalaisena vinkua että ulkomaalaiset pois täältä, kun meillä ei ole edes käsitystä minkälaisista oloista ihmiset ylipäänsä maansa jättävät. Ja sitä paitsi kaikki ulkomaalaiset eivät ole pakolaisia, vaan osa heistäkin tulee Suomeen töitä tekemään tai opiskelemaan.Jos Suomessa olisi sellainen tilanne että me näkisimme nälkää ja kurjuutta, pommit satelisivat niskaamme,julmuudet olisivat arkipäivää, voitteko väittää ettette haluaisi hakea parempaa elämää jostain muualta? Loppujen lopuksi, olemmehan kaikki ihmiset samoista rakennusaineista tehtyjä, ja ihojemme ja kulttuurierojemme alla olemme kaikki samanlaisia. Mikä kumma hohto tässä minä minä minä-asenteessa oikein on? Onko se niin että vain minulla on oikeus hyvään elämään?Miksei muilla ole?

Ja mitä tulee turvattomuuteen.. No Suomessa hyysätään rikollisia aivan liikaa. Eihän tässä maassa langeteta edes kunnon tuomioita. Ja ajattelutapa on muutenkin vääristynyt. Talousrikoksistakin saa kovemmat tuomiot kuin väkivalta- ja seksuaalirikoksista. Onko ihmisen omaisuus tärkeämpää kuin ihmisen henki ja terveys?

"suomalaiset miehet naisiensa hakkaajia"

Ajat ovat muuttuneet arvon leidiseni! Naiset alkavat kuroa tuota vastakkaiseen sukupuoleen kohdistuvaa väkivaltaa kiinni valonnopeudella. Elä tässä päivässä, äläkä eilisessä..

• adrgadfgadg
        Elovena 27 kirjoitti:

Eivätkös he tule tänne turvaan? Minun käsitykseni turvaan tuleminen tai jonkun paikan tekeminen turvattomaksi on kaksi eri asiaa. Nämä rikoksentekijät, siis ulkomaalaiset sellaiset pitäisi välittömästi karkoittaa maasta. Turvapaikan hyväksyn, mutta en sitä että turvapaikan saaneet rellestävät mielin määrin. Mitä järkeä on hyysätä tuollaista laumaa joka aiheuttaa pelkoa ja harrastavat väkivaltaa huvikseen kadulla? Ei mitään.

• ?????
        Elovena 27 kirjoitti:

Tiedätkö millaisia rangaistuksia suomessa saa? Jos ainoa tietolähde on iltasanomat tai iltalehti, niin kuva rangaistuksista on täysin väärä. ko. lehdissä uutisoidaan vain tapaukset, joissa on annettu tavanomaista pienempi rangaistus.
        Suomessa on pohjoismaiden kovimmat rangaistukset ja eniten vankeja.
        Talousrikoksista pitää antaa kovia tuomioita. Onhan monet talousrikolliset saattaneet viedä monelta ihmiseltä esim. työpaikan, jopa kodin.
        Missään nimessä talosurikoksista ei suomessa saa kovempia rangaistuksia kuin väkivalta- tai seksuaalirikoksista.
        Monet suomalaiset vaativat kovempia rangaistuksia tietämättä yhtään millaisia rangaistuksia suomessa saa. Roskalehdet eivät anna oikeaa kuvaa!

Törkeä huumausainerikos: vankeutta 1- 10 vuotta
        Törkeä kavallus: 4 kk - 4 vuotta vankeutta
        Törkeä raiskaus: 2 - 10 vuotta vankeutta
        Ryöstö: 4 kk - 6 vuotta vankeutta

eivätkä nämä rangaistukset todellakaan sijoitu tuonne alkupäähän.

• Lomakodit pois..
        ????? kirjoitti:

Tiedätkö millaisia rangaistuksia suomessa saa? Jos ainoa tietolähde on iltasanomat tai iltalehti, niin kuva rangaistuksista on täysin väärä. ko. lehdissä uutisoidaan vain tapaukset, joissa on annettu tavanomaista pienempi rangaistus.
        Talousrikoksista pitää antaa kovia tuomioita. Onhan monet talousrikolliset saattaneet viedä monelta ihmiseltä esim. työpaikan, jopa kodin.
        Missään nimessä talosurikoksista ei suomessa saa kovempia rangaistuksia kuin väkivalta- tai seksuaalirikoksista.
        Monet suomalaiset vaativat kovempia rangaistuksia tietämättä yhtään millaisia rangaistuksia suomessa saa. Roskalehdet eivät anna oikeaa kuvaa!

Suomalaiset vankilathan on ku lepokodit. Siin niill saa olla telkkareit ja kaikki mukavuudet.
        Olis samalaiset vankilat ku jossai venäjäll ni joha laittais ainaki osan noist rikollisist meitiskelee kahesti.
        Ja ulkomaalaiset vaa karusti takas sinne mist on tullukki.. jos ne kerra haluu tapella, ni tapelkoo siell keskenää.

• Jon.
        Alienit ulos kirjoitti:

Väärin.

Maahanmuuttajat eivät tosiaankaan ole alkuperäisen taudin aiheuttajia. He ovat viruksia, toisaalta siis taudin aiheuttajia, mutta alkuperäinen syy taudille on huono yleiskunto.

Huono yleiskunto on tässä tapauksessa maamme hallinto, demarilainen sellainen. Demarihallitus tukee vahvasti pakolaisia suosivaa maahanmuuttopolitiikkaa. Mikäs siinä virusten tullessa kun se sallitaan.

Kuten vpp toisessa keskustelussa sanoi on todella mielenkiintoista ettei demarihallitus ole miettinyt vastalääkettä näihin oireisiin. Oli selvää että tällä maahanmuuttopolitiikalla jossain vaiheessa ongelmia eteen tulee. Nyt kun niitä tuli näyttää siltä että valtiovalta on voimaton. Miksi näin on päässyt tapahtumaan? Olisiko Suomen kansan aika viisastua?

Tiedätte ketä EI äänestää.

• Jon
        ????? kirjoitti:

Puolella pääset ensikertalaisena. Toisen puolen olet sitten ehdonalaisena.

• teppo tulppa
        Lomakodit pois.. kirjoitti:

Suomalaiset vankilathan on ku lepokodit. Siin niill saa olla telkkareit ja kaikki mukavuudet.
        Olis samalaiset vankilat ku jossai venäjäll ni joha laittais ainaki osan noist rikollisist meitiskelee kahesti.
        Ja ulkomaalaiset vaa karusti takas sinne mist on tullukki.. jos ne kerra haluu tapella, ni tapelkoo siell keskenää.

Mielestäni kaikki suomalaisetkin rikolliset voisi viedä lentokoneella Somaliaan. Saisivat siellä olla kovaa jätkää ja vaikka toisten pieksemisen lomassa ajella humalassa autolla pikkutyttöjen päälle.

• rauha mennyt
        Jon. kirjoitti:

Väärin.

Maahanmuuttajat eivät tosiaankaan ole alkuperäisen taudin aiheuttajia. He ovat viruksia, toisaalta siis taudin aiheuttajia, mutta alkuperäinen syy taudille on huono yleiskunto.

Huono yleiskunto on tässä tapauksessa maamme hallinto, demarilainen sellainen. Demarihallitus tukee vahvasti pakolaisia suosivaa maahanmuuttopolitiikkaa. Mikäs siinä virusten tullessa kun se sallitaan.

Kuten vpp toisessa keskustelussa sanoi on todella mielenkiintoista ettei demarihallitus ole miettinyt vastalääkettä näihin oireisiin. Oli selvää että tällä maahanmuuttopolitiikalla jossain vaiheessa ongelmia eteen tulee. Nyt kun niitä tuli näyttää siltä että valtiovalta on voimaton. Miksi näin on päässyt tapahtumaan? Olisiko Suomen kansan aika viisastua?

Jon puhuu asiaa, millä pirulla sosialistit sais ajattelemaan nokkaansa pidemmälle. Jaetaan vaan muitten tekemiä rahoja ja otetaan pakolaisia, kyllä työtätekevät maksaa kiltisti kaikki kulut, videot ja muotivaatteet ja vankilat ja katkenneet hampaat ja työkyvyttömyyseläkkeet. Kukin rakentakoon tätä maata kykyjensä mukaan, jos ei kiinnosta niin sitten pois.

Miettikää ketä äänestätte, mihin suuntaan haluatte suomen kehittyvän? Halutaanko tänne hyvinvointia vai hyysättäviä? Kohta kaikki ovat hyysättäviä kun ihmisiltä katoaa terve aloitekyky, töihin ei osata tarttua enää kun ei tartte kun sossu maksaa.

• kyllästynyt
        Jon. kirjoitti:

kyllä asia on niin että kun maahanmuuttaja ( pakolainen ) syyllistyy pahoinpitelyihin niin mitä pakoon ovat silloin lähteneet ? kysyn vain.
        silloin olisi syytä lähettää heidät takaisin kotiin riiteleen

• stara
        Alienit ulos kirjoitti:

ärsyttää tommoinen asenne, aikuistukaa suomalaiset !!! olis korkea aika siihen. miks aina pitää yleistää kaikkea...??? ettekä ole lukeneet uutisia??? suomalaisia raiskaajia joka puolella suomea... pistää varmaan ihmetyttämään, miksi ulkomaalaisia syytetään aina... eihän kukaan pysty taputtamaan yhdellä kädellä!!

• Länteen sitten
        Alienit ulos kirjoitti:

Mutta poistakaa ne sitten lännen suuntaan ettei tänne itään tule vaaraa aiheuttamaan. Toisekseen, väärinkäyttäytyjät ovat vain pieni osa kokonaisulkomaalaisista. Osa on ihan mukavaa väkeä kun niihin tutustuu. Minäkin tunnen paljon esim saksalaisia ja venäläisiä.

• muija~
        stara kirjoitti:

ärsyttää tommoinen asenne, aikuistukaa suomalaiset !!! olis korkea aika siihen. miks aina pitää yleistää kaikkea...??? ettekä ole lukeneet uutisia??? suomalaisia raiskaajia joka puolella suomea... pistää varmaan ihmetyttämään, miksi ulkomaalaisia syytetään aina... eihän kukaan pysty taputtamaan yhdellä kädellä!!

ja mä en tuomitse kaikkia ulkomaalaisia, koska mä tunnen monta mukavaa ulkomaalaista. ja ne suomalaiset äijät jotka raiskaa pikku tyttöjä ni niitten pitäis ehkä miettii et niil voi tulla elin ikäset arvet siitä esim. lapsettomuus. ja mä ite oon henk.kohtasesti sitä mieltä ja aijon pitää pääni et se oli se sit suomalainen tai afrikkalainen jos mua joku hakkais mä hakkaisin nii takas et se äijä lähtis ja jos en hakkais ni se äijä lähtis ku leppäkeihäs, koska jos äijä lyö kerran lyö se toisenki kerran ja kolmannenki jne. ja jos nainen joka raiskataan ja menee ilmottaa poliisil ni se päätyy sen naisen syyks koska se kuitenki on ollu vääräs paikas tai antanu väärän kuvan tai jotain vastaavaa.

• roimaasti!
        ????? kirjoitti:

1. Virheellisyys, --> jos kakkua tulee tietty määrä vähemmän on tuomio usein ehdollinen, eli lusimaan ei kuitenkaan joudu! Ja jos tulee niin vapaudutaan kuitenkin paljon PALJON aiemmin kuin tuomio loppuu kun päästään vankilasta ehdonalaiseen VAPAUTEEN.

2. Antaa väärän kuvan kun puhut kolmessa ekassa kohdassa TÖRKEÄSTÄ tekomuodosta, ne ovat poikkeuksia useimmiten huumausainerikoksista, kavalluksista ja raiskauksista tulee tuomiot muusta kuin törkeästä tekomuodosta ja HELPOLLA SIIS PÄÄSEE!

Lisäksi olen täysin eri mieltä kuin sinä muutekin koko asiasta. Kun raiskauksilla ja pahoinpitelyillä vaarannetaan yksilön perusturvallisuutta niin tuomiot ovat naurettavan ja mitättömän välimuotoja !

Kyllä kansalaisten fyysistä turvallisuutta tulisi suojella paljon tiukemmin kuin jotain tai edes miljoonia euroja.

Varkaat ja talousrikolliset ovat mielestäni lähinnä sympaattisia hamoja verrattuna raiskaajiin ja pahoinpitelijöihin!

• kepuhallitus
        Jon. kirjoitti:

Väärin.

on kepu vetoinen hallitus.

Muutenkin kaikki rikkiviisaat täällä: Turussa todella on ongelma, joka varmasti vielä kärjistyy. Asian ratkaisemiseksi ei olla tehty yhtään mitään. Kaverini käveli yhdessä Turun ulkkislähiössä ja vastaan tuli pikkumutiainen. Heidän kohdatessaan tämä pieni mamu, todennäköisesti Suomessa syntynyt, alkoi hakata kepillä pyörätietä ja huusi: "Suomelainen, SUOMALAINEN, SUOMALAINEN"! Joten ongelma johtuu kotikasvatuksesta. Eli ongelma ei ole meidän suomalaisten aiheuttama, vaan ongelma ilmeistyi tietyn joukon mukana vastaanottokeskuksen kautta lähiöihimme ja nyt myös kaupunkeiden keskustoihin.

Mielestäni kaikkien pitäisi olla samassa jonossa sossun luukulla, opiskelussa sekä työnhaussa. Turha perustella, että suomalaisia on työttöminä ja suomalaisetkin tekevät rikoksia. Suomalaiset tekevät rikoksia ja ovat työttömiä omassa maassaan ja tekevät töitä muissa maissa. Somalit yms. tekevät rikoksia suomessa eivätkä töitä edes kotonaan. Poikkeuksia on mutta kolme bussikuskia, vaatekauppias ja toimittaja ovat hyvin vähäinen poikkeus näiden ressukoiden joukossa.

Toivon, että suomalainen yhteiskunta kääntää selkänsä kaikille, jotka eivät sopeudu ja alkaisi huolehtimaan omistaan ensisijaisesti. Tällä on kohta valtavasti vanhuksia, joista on pidettävä parempaa huolta kuin yhdestäkään ulkomailta tulleesta. Nämä vahnukset ovat meidän äitejä ja isiä. Itse ainakin tulen toimimaan siihen suuntaan, että omillani on asiat kunnossa.

• minä ite..nii..
        Elovena 27 kirjoitti:

No sitten voidaan alkaa miettimään että millä hiton rahalla nää oletetut köyhät apua tarvitsevat ihmispolot tänne pohjolaan matkustaa..tuskin sentään soutuveneellä tai kävellen??? dii.. ehkäpä ne just jotka jää tulematta on niitä jotka sitä todellista apua tarvii???

• juu..
        Lomakodit pois.. kirjoitti:

Suomen vankilat on kyllä aika viiden tähden hotelleja verrattuna esim. Venäjän vankiloihin.. :)

• oikeassa
        kepuhallitus kirjoitti:

Muutenkin kaikki rikkiviisaat täällä: Turussa todella on ongelma, joka varmasti vielä kärjistyy. Asian ratkaisemiseksi ei olla tehty yhtään mitään. Kaverini käveli yhdessä Turun ulkkislähiössä ja vastaan tuli pikkumutiainen. Heidän kohdatessaan tämä pieni mamu, todennäköisesti Suomessa syntynyt, alkoi hakata kepillä pyörätietä ja huusi: "Suomelainen, SUOMALAINEN, SUOMALAINEN"! Joten ongelma johtuu kotikasvatuksesta. Eli ongelma ei ole meidän suomalaisten aiheuttama, vaan ongelma ilmeistyi tietyn joukon mukana vastaanottokeskuksen kautta lähiöihimme ja nyt myös kaupunkeiden keskustoihin.

Mielestäni kaikkien pitäisi olla samassa jonossa sossun luukulla, opiskelussa sekä työnhaussa. Turha perustella, että suomalaisia on työttöminä ja suomalaisetkin tekevät rikoksia. Suomalaiset tekevät rikoksia ja ovat työttömiä omassa maassaan ja tekevät töitä muissa maissa. Somalit yms. tekevät rikoksia suomessa eivätkä töitä edes kotonaan. Poikkeuksia on mutta kolme bussikuskia, vaatekauppias ja toimittaja ovat hyvin vähäinen poikkeus näiden ressukoiden joukossa.

Toivon, että suomalainen yhteiskunta kääntää selkänsä kaikille, jotka eivät sopeudu ja alkaisi huolehtimaan omistaan ensisijaisesti. Tällä on kohta valtavasti vanhuksia, joista on pidettävä parempaa huolta kuin yhdestäkään ulkomailta tulleesta. Nämä vahnukset ovat meidän äitejä ja isiä. Itse ainakin tulen toimimaan siihen suuntaan, että omillani on asiat kunnossa.

nimen omaan!!! miks ei vois olla kansan äänestystä mamujen ottamisesta maahamme??? tuskin ketään veronmaksajista haluais elättää työtä vieroksuvia ulkomaalaisia täällä. se olisi reilua...nee ketkä haluavat niitä tänne loikoilemaa ni omasta lompakosta maksakoot..tekis edes jotain hyödyllistä leipänsä eteen, vaikka tien varsia siivoamaan..niillä on niin erilainen kulttuuri kuin täällä, ei ne tänne sopeudu, miks ei ketään tajua!!! joo harvoja poikkeuksia varmaan löytyy....perkele et kyllä ottaa päähän elättää tuollaisia..maassa maan tavalla!!pidä lippu korkealla. moikka moi...

• Jon.
        kepuhallitus kirjoitti:

Ktsoppa ministerisalkkuja.

• Jon.
        Jon. kirjoitti:

Ktsoppa ministerisalkkuja.

Tääsä tämän hetkiset misnisterit.

Pääministeri
        Matti Vanhanen   
        24.6.2003 –   
        Keskusta

Valtiovarainministeri, pääministerin sijainen
        Antti Kalliomäki
        Eero Heinäluoma   
        24.6.2003 – 22.9.2005
        23.9.2005 –   
        SDP
        SDP

Ulkoasiainministeri
        Erkki Tuomioja   
        24.6.2003 –   
        SDP

Ulkomaankauppa- ja kehitysministeri
        Paula Lehtomäki
        Mari Kiviniemi (Lehtomäen äitiysloman ajan)
        Paula Lehtomäki   
        24.6.2003 – 2.9.2005
        2.9.2005 – 3.3.2006
        3.3.2006 –   
        Keskusta
        Keskusta
        Keskusta

Oikeusministeri
        Johannes Koskinen
        Leena Luhtanen   
        24.6.2003 – 22.9.2005
        23.9.2005 –   
        SDP
        SDP

Sisäasiainministeri
        Kari Rajamäki   
        24.6.2003 –   
        SDP

Alue- ja kuntaministeri
        Hannes Manninen   
        24.6.2003 –   
        Keskusta

Puolustusministeri
        Seppo Kääriäinen   
        24.6.2003 –   
        Keskusta

Toinen valtiovarainministeri
        Ulla-Maj Wideroos   
        24.6.2003 –   
        RKP

Opetusministeri
        Tuula Haatainen
        Antti Kalliomäki   
        24.6.2003 – 22.9.2005
        23.9.2005 –   
        SDP
        SDP

Kulttuuriministeri
        Tanja Saarela (ent. Karpela)   
        24.6.2003 –   
        Keskusta

Maa- ja metsätalousministeri
        Juha Korkeaoja   
        24.6.2003 –   
        Keskusta

Liikenne- ja viestintäministeri
        Leena Luhtanen
        Susanna Huovinen   
        24.6.2003 – 22.9.2005
        23.9.2005 –   
        SDP
        SDP

Kauppa- ja teollisuusministeri
        Mauri Pekkarinen   
        24.6.2003 –   
        Keskusta

Sosiaali- ja terveysministeri
        Sinikka Mönkäre
        Tuula Haatainen   
        24.6.2003 – 22.9.2005
        23.9.2005 –   
        SDP
        SDP

Peruspalveluministeri
        Liisa Hyssälä   
        24.6.2003 –   
        Keskusta

Työministeri
        Tarja Filatov   
        24.6.2003 –   
        SDP

Ympäristöministeri
        Jan-Erik Enestam   
        24.6.2003 –   
        RKP

• Jon
        Jon. kirjoitti:

Tääsä tämän hetkiset misnisterit.

Pääministeri
        Matti Vanhanen   
        24.6.2003 –   
        Keskusta

Valtiovarainministeri, pääministerin sijainen
        Antti Kalliomäki
        Eero Heinäluoma   
        24.6.2003 – 22.9.2005
        23.9.2005 –   
        SDP
        SDP

Ulkoasiainministeri
        Erkki Tuomioja   
        24.6.2003 –   
        SDP

Ulkomaankauppa- ja kehitysministeri
        Paula Lehtomäki
        Mari Kiviniemi (Lehtomäen äitiysloman ajan)
        Paula Lehtomäki   
        24.6.2003 – 2.9.2005
        2.9.2005 – 3.3.2006
        3.3.2006 –   
        Keskusta
        Keskusta
        Keskusta

Oikeusministeri
        Johannes Koskinen
        Leena Luhtanen   
        24.6.2003 – 22.9.2005
        23.9.2005 –   
        SDP
        SDP

Sisäasiainministeri
        Kari Rajamäki   
        24.6.2003 –   
        SDP

Alue- ja kuntaministeri
        Hannes Manninen   
        24.6.2003 –   
        Keskusta

Puolustusministeri
        Seppo Kääriäinen   
        24.6.2003 –   
        Keskusta

Toinen valtiovarainministeri
        Ulla-Maj Wideroos   
        24.6.2003 –   
        RKP

Opetusministeri
        Tuula Haatainen
        Antti Kalliomäki   
        24.6.2003 – 22.9.2005
        23.9.2005 –   
        SDP
        SDP

Kulttuuriministeri
        Tanja Saarela (ent. Karpela)   
        24.6.2003 –   
        Keskusta

Maa- ja metsätalousministeri
        Juha Korkeaoja   
        24.6.2003 –   
        Keskusta

Liikenne- ja viestintäministeri
        Leena Luhtanen
        Susanna Huovinen   
        24.6.2003 – 22.9.2005
        23.9.2005 –   
        SDP
        SDP

Kauppa- ja teollisuusministeri
        Mauri Pekkarinen   
        24.6.2003 –   
        Keskusta

Sosiaali- ja terveysministeri
        Sinikka Mönkäre
        Tuula Haatainen   
        24.6.2003 – 22.9.2005
        23.9.2005 –   
        SDP
        SDP

Peruspalveluministeri
        Liisa Hyssälä   
        24.6.2003 –   
        Keskusta

Työministeri
        Tarja Filatov   
        24.6.2003 –   
        SDP

Ympäristöministeri
        Jan-Erik Enestam   
        24.6.2003 –   
        RKP

Demareilla on tosin eduskuntapaikkoja 53, kun keskustalla on niitä 53. Demarit ja vasemmistoliitto kuitenkin muodostavat hyvin tiiviin paketin, todellisuudessa tiiviimmän kuin tavallinen tallaaja kuvittelee.

Vasemmistoliitolla eduskuntapaikkoja on 19, joten kun demarien ja vasemmistoliiton poaikat lasketaan yhteeb ja katsotaan mistereitä voidaan puhua demarilaisesta Suomesta.

• N77
        ????? kirjoitti:

Mikähän on sitten ero törkeän ja tavallisen raiskauksen ero..? joka tapauksessa uhrikin on yksilö ja tavat sekä toipumiseen tarvittava aika vaihtelevat. Enkä nyt puhu niistä fyysisistä vammoista/arvista. Mielen eheytyminen voi viedä vuosia tai kestää loppu elämän. Raiskauksista annetut tuomiot ovat AINA lievemmästä päästä ja usein jopa ehdollisia. (aiheesta on saatavilla tilastoja muualtakin kuin iltapäivälehdistä!)

• Jon.
        Jon kirjoitti:

Demareilla on tosin eduskuntapaikkoja 53, kun keskustalla on niitä 53. Demarit ja vasemmistoliitto kuitenkin muodostavat hyvin tiiviin paketin, todellisuudessa tiiviimmän kuin tavallinen tallaaja kuvittelee.

Vasemmistoliitolla eduskuntapaikkoja on 19, joten kun demarien ja vasemmistoliiton poaikat lasketaan yhteeb ja katsotaan mistereitä voidaan puhua demarilaisesta Suomesta.

Keskustalla on siis 55 eduskuntapaikkaa.

• katuhiihtäjä
        kepuhallitus kirjoitti:

Toivon, että suomalainen yhteiskunta kääntää selkänsä kaikille, jotka eivät sopeudu ja alkaisi huolehtimaan omistaan ensisijaisesti ...

PLAAAAAAA PLAAAAAAAAAAA PLAAAAAAAAAA..
        Jos suomi24 ei sopeudu kehenkään, joka kertoisi totuutta millään muulla kuin uskontopalstalla, en ihmettele vaiks Jumala kääntäisi selkänsä Suomelle ja antaa tuon siniristilipun jollekin toiselle maalle.

• sama
        Jon. kirjoitti:

Keskustalla on siis 55 eduskuntapaikkaa.

Kuitenkin se ei ole ongelma. Kepu ja demarit eivät tappele turussa ja käy tavallisten ihmisten kimppuun ;) right?

• Namara
        ????? kirjoitti:

Mielestäni raiskaus on aina törkeä, tapahtuipa se miten tahansa. Eipä vaan raiskaajat saa tuollaisia tuomioita, näpäys näpeille, eli sakkoja ja huonolla tuurilla pieni korvaus uhrille. Hymyillen menee sitten taas jatkamaan "uraansa". Tuomituthan nauraa jo itsekin, että omaisuusrikoksista saa kovemman tuomion. Laki on sellainen kuin sen tulkinta, harvemmin lakia toteutetaan niin kuin se on kirjoitettu.

• Turku irti vaikka sahalla
        Alienit ulos kirjoitti:

Ei ne teidän ongelmat mistään ulkomaalaisista johdu. Ongelma on itse turkulaiset. Sisäänpäin lämpenevää paskasakkia. On aivan hyvä että villimeininki jatkuu, ja karsii turkulaisia pois meitä muita suomalaisia kiusaamasta. Ei sinne mitään kameroita kannata laitella. Ei ainakaan valtion rahoilla. Turku tulisi poistaa Suomen kartalta. Sahata irti ja vaikka hinata Ruotsin rannikolle.

• Lapinjulli
        kepuhallitus kirjoitti:

On se tosiaan kumma homma, ku "pakolaiset" saa toteuttaa oman maansa "kulttuuria/lakia" Suomessa!!! Jos Suomi poika Somaliassa vetää kännit ja hakkaa paikallisen, niin ei hyvä heilu. Linnareissu on varma. Siellä ei valkosta miestä katota hyvällä. En ymmärrä miksi Suomessa pitää nöyristellä ulkomaalaisia ja selitellä kulttuuri eroista. paska puhetta. 2 vuotta aikaa hankkia työ/opiskelupaikka ja kieli hallittava kohtuullisesti. Jos ei homma toimi tai tekee rikoksen/rikoksia, niin ulos Suomesta. Täällä on jo vetelehtiöitä omasta takaa, ei tarvita lisää elättejä.

• näin...
        kepuhallitus kirjoitti:

lisäksi voitaisiin ottaa mamujen kohdalla käyttöön samat rangaistukset joita heidän kotimaassaan sovelletaan... esim kivitys tai ruoskinta.

• ...........
        Turku irti vaikka sahalla kirjoitti:

Ei ne teidän ongelmat mistään ulkomaalaisista johdu. Ongelma on itse turkulaiset. Sisäänpäin lämpenevää paskasakkia. On aivan hyvä että villimeininki jatkuu, ja karsii turkulaisia pois meitä muita suomalaisia kiusaamasta. Ei sinne mitään kameroita kannata laitella. Ei ainakaan valtion rahoilla. Turku tulisi poistaa Suomen kartalta. Sahata irti ja vaikka hinata Ruotsin rannikolle.

Olipa säälittävä itkupotkuraivari

• Totta puhut
        N77 kirjoitti:

Mikähän on sitten ero törkeän ja tavallisen raiskauksen ero..? joka tapauksessa uhrikin on yksilö ja tavat sekä toipumiseen tarvittava aika vaihtelevat. Enkä nyt puhu niistä fyysisistä vammoista/arvista. Mielen eheytyminen voi viedä vuosia tai kestää loppu elämän. Raiskauksista annetut tuomiot ovat AINA lievemmästä päästä ja usein jopa ehdollisia. (aiheesta on saatavilla tilastoja muualtakin kuin iltapäivälehdistä!)

Kylkiäisenä raiskaaja voi lahjoittaa vielä jonkun taudin. Kaikki tietää mikä se yleisin tauti Afrikan maassa on...

• Samaa mieltä
        kepuhallitus kirjoitti:

Viisasta puhetta sinulta.

• Clash
        ????? kirjoitti:

Jos jäät pieni määrä heroiinia kiinni ni se on törkeä huumausaine rikos mutta ei siitä joudu vankilaan. Aika monta kertaa saa uusia. Sama pahoinpitelyissä. Ei se laki ihan noin mee, onneks

• Maailma on kuulkaa muuttunut
        Jon. kirjoitti:

Väärin.

Kovasti ovat käsityksenne jo päättyneeltä vuosisadalta.

Nykyisin oikeistokin haluaa Suomeen lisää ulkomaalaisia - työvoimatarpeeseen vedoten. Tämä on helppo todeta käymällä vaikkapa Sitran sivuilla: Esko Ahon johtama putiikki pohdiskelee tänään 14.8. etusivullaan näyttävästi mm. Suomen ja Intian yhteistyömahdollisuuksien lisäämistä (ja jos kuvittelette, että se tarkoittaa suomalaisen työn myymistä Intiaan, niin väärässäpä olette).

Kokoomus taas sanoo Globalisaatiokannanotossaan mm. "Rajojen avaaminen ja tullimuurien madaltaminen ovat mahdollistaneet maailmanmarkkinoiden muotoutumisen. Kokoomus on osaltaan ajanut tätä politiikkaa Suomessa ja Euroopan unionissa."

Sanottakoon nyt vielä, että yrittäjänä ajattelen itse samansuuntaisesti. Haluan ja tarvitsen hyvälaatuista työvoimaa myös silloin, kun suuret ikäluokat lähtevät eläkkeelle. Suomalainen osaava työvoima ei kertakaikkiaan siihen riitä. Itse olen ottanut töihin sekä suomalaisia että ulkomaalaisia. Kokemukset molemmista ovat pääsääntöisesti yhtä hyviä.

Me yrittäjät tuomme maallemme työpaikkoja, verotuloja ja kustannamme siis hyvinvointiyhteiskuntaa. Suomalaisten on syytä tottua siihen ajatukseen, että työvoima liikkuu ja ammattitaitoiset ihmiset muuttavat sen perässä.

Eikös se Tony Halmekin sitä paitsi aikanaan ollut töissä USAssa... ;o)

• Alkuasukas Turusta

Mikä mättää, jos alueen asukkaat haluaisivat käydä kesäiltana rauhallisella iltakävelyllä ilman asetta, tai hirveää hurttaa turvanansa?
        Anna asiantuntijan neuvoja vanhalle vartijalle
        Turun keskustassa toimineelle. Sana on vapaa!

Alkuasukas Turusta kirjoitti:

Mikä mättää, jos alueen asukkaat haluaisivat käydä kesäiltana rauhallisella iltakävelyllä ilman asetta, tai hirveää hurttaa turvanansa?
        Anna asiantuntijan neuvoja vanhalle vartijalle
        Turun keskustassa toimineelle. Sana on vapaa!

Moi.Kyllä pää kestää. Toivottavasti myös turkulaisten. Älkää nyt hyvät arvon kultturellit turkulaiset vajotko hysteriaan parin ulkomaalaisen takia. Jatkakaa elämäänne niin kuin tähänkin asti. Tilastojen mukaan kumminkin uhka tulee 99% omien puolelta. Helsingissä monikertainen määrä ulkomaalaisia, eikä koskaan ollut ongelmia. Kun ottaa ihmisen ihmisenä. Tässä on jotenkin aistittavissa tuo turkulaisten sisäänpäinlämpivyys. Mutta jopa turkulaisenkin on sopeuduttava globalisaatioon ja jätettävä nurkkapatriotismi menneisyyteen. :)

• hablahoo

Mielipide tuohon tilitykseen täältä pohjolasta:Olipa säälittävää yleistystä, jos sinulla on huonoja kokemuksia Turkulaisista - ei pidä yleistää. Itse olen asunut useita vuosia pääkaupunkiseudulla ja voin kertoa että paljon itsekkäimpiä ihmisiä löytyy juuri sieltä-oman kokemukseni mukaan. Turku on mukava paikka ja jos Suomessa olisi pakko johonkin muuttaa niin Turku olisi listan kärkipäässä. Suoraan sanoen tekis mieli vähän leipoa tuollaista idioottivinkujaa... sori

hablahoo kirjoitti:

Mielipide tuohon tilitykseen täältä pohjolasta:Olipa säälittävää yleistystä, jos sinulla on huonoja kokemuksia Turkulaisista - ei pidä yleistää. Itse olen asunut useita vuosia pääkaupunkiseudulla ja voin kertoa että paljon itsekkäimpiä ihmisiä löytyy juuri sieltä-oman kokemukseni mukaan. Turku on mukava paikka ja jos Suomessa olisi pakko johonkin muuttaa niin Turku olisi listan kärkipäässä. Suoraan sanoen tekis mieli vähän leipoa tuollaista idioottivinkujaa... sori

Otsikosta voit katsoa kaiken tarpeellisen.

• Kyllä on

Kyllä keskustassa on kameroita, monilla liikkeilläkin omat. Niistä ei vain puhuta..

• Stadiin

Ei Turussa mitään väkivaltaa ole.
        Olen monta kertaa vaeltanut Turun yössä
        kännissä ja selvin päin.
        Ikinä ole tapahtunut mitään.
        Ei ole tarvinnut koskaan edes pelätä.

"Yksi pahoinpidelty torilla"
        Sanoitko YKSI ?
        Sun pitäs joskus käydä jossain kaupungissa
        niin tiedät mitä on väkivalta.

• Ridu
        Stadiin kirjoitti:

kännissä ja selvin päin.

Sanoitko YKSI ?

Kumpi sua suojaa, koko vai ulkonäkö? Pitäähän sun ressun kehuskella kaupunkituntemuksellasi ja rehennellä olemattomalla rohkeudellasi. Sääli.

• hakattu
        Stadiin kirjoitti:

kännissä ja selvin päin.

Sanoitko YKSI ?

turun keskustassa ei ole väkivaltaa, mutta mene lähiöihin esim. länsikeskustaan. mut on jo hakattu 2 kertaa TÄNÄ VUONNA. ihonvärini takia. muutama tai yksi skini tulee vastaan vähän syrjäisemällä paikalla ja turpaan tulee tai ainakin joudut tappelemaan. EHDOTAN SKININ NÄHTYÄSI JA OLET YKSIN SYRJÄISELLÄ PAIKALLA JUOKSET ELLET VÄLTÄMÄTTÄ HALUA TAPELLA!!!!!!

• kameroita

on paljon enemmän kuin uskoisitte. turun keskustasta tuskin löytyy paikkaa, johon jokin kamera ei kuvaisi.

• löytyy kameroita niin

pahoinpitelijät/hakkaajat/potkija ovat siis oikein
        viedoille kuvattuina ja voidaan tunnistaa.
        Niin eikös heidät voisi kerätä yhteen sakkiin ja
        lähettää vaikka pölhölään maaseudunkorpeen toinen
        toisiaan pahoinpitelemään. Rangaistukset kun ovat
        niin sanoinkuvaamattoman vähäiset vaikka olisi
        tuottanut toisille elinikäisen invaliditeetin.
        Mitä ihmeen hyötyä koko kameravalvonnasta muuten
        on ??

• anarkiaa

ainahan noita pahoinpitelyjä on ollut, joka viikonloppu. eivät ne ole mikään uusi juttu.
      jotain niille kyllä pitäisi tehdä.
      vaan eipä taida olla poliisilla rahaa valvoa kaikkea, heillä on tärkeämpää tekemistä, esimerksiksi rikkaittein alueittein valvominen. sitä se oikealle nojaava politiikka teettää. omaisuutta valvotaan, ihmisten turvallisuus ei ole niin tärkeää.

• owwo

"sitä se oikealle nojaava politiikka teettää. omaisuutta valvotaan, ihmisten turvallisuus ei ole niin tärkeää."

Se politiikka minkä seurauksena turkuun on otettu näitä porukalla ihmisiä hakkaavia ja raiskaavia moniosaajia nojaa ihan muualle kuin oikealle.

• ns. typerä kommentti

"heillä on tärkeämpää tekemistä, esimerksiksi rikkaittein alueittein valvominen"

Onko sulla hajuakaan mistään? Luuletko tosiaan, että poliisipartiot viikonloppuisin liikkuvat jotenkin erityisen paljon vaikkapa Kakskerrassa? Olet niin väärässä. He ovat siellä, missä on keikkoja. Eli ei Kakskerrassa.

• anark...
        ns. typerä kommentti kirjoitti:

"heillä on tärkeämpää tekemistä, esimerksiksi rikkaittein alueittein valvominen"

Onko sulla hajuakaan mistään? Luuletko tosiaan, että poliisipartiot viikonloppuisin liikkuvat jotenkin erityisen paljon vaikkapa Kakskerrassa? Olet niin väärässä. He ovat siellä, missä on keikkoja. Eli ei Kakskerrassa.

kyllä se kuitenkin niin on, että isoa rahaa vartioidaan tarkemmin. esim. vartiointipalvelut ja muut vastaavat, eivät ne ihmisten turvallisuudesta ole kiinnostuneita, vaan rahan vartioimisesta.
        mitä luulet kumpi on poliisin listalla ensimmäisenä pankkiryöstö (jossa kukaan ei ole vaarassa. oletataan, että poliisi tietää tämän) vai humalaisen pahoinpitely?
        ei ne siellä kakskerrassa turhaan pyöri, ei kukaan sellaista luule. Jos halisista ja kakskerrasta tulee samanlainen ilmoitus esim. murrosta, toisen ilmoituksen tekee pankinjohtaja ja toisen työtön, niin mitä luulet, mihin ne poliisit ensin menee?

• risuja poliisille
        ns. typerä kommentti kirjoitti:

niin mitkähän partiot joutaisivat näitä jahtaan eivät kerkeä kun pitää pysäytellä autoja joiden takavalo on sammunut siniset valot vilkkuen ja sireeni päällä että kansalaiset huomaisivat että täällä valvotaan. milloinkaan en esim. jokirannassa ole nähnyt partioita vain kaljoitteluporukoita näin on turussa.

• dada
        anark... kirjoitti:

kyllä se kuitenkin niin on, että isoa rahaa vartioidaan tarkemmin. esim. vartiointipalvelut ja muut vastaavat, eivät ne ihmisten turvallisuudesta ole kiinnostuneita, vaan rahan vartioimisesta.
        mitä luulet kumpi on poliisin listalla ensimmäisenä pankkiryöstö (jossa kukaan ei ole vaarassa. oletataan, että poliisi tietää tämän) vai humalaisen pahoinpitely?
        ei ne siellä kakskerrassa turhaan pyöri, ei kukaan sellaista luule. Jos halisista ja kakskerrasta tulee samanlainen ilmoitus esim. murrosta, toisen ilmoituksen tekee pankinjohtaja ja toisen työtön, niin mitä luulet, mihin ne poliisit ensin menee?

Tietenkin ne on ensimmäisenä Halisissa, koska lähettyvillä luultavasti on jo ainakin yksi partio.

• Jatkuvasti

Jos ei kaunistelevat propagandapuheet auta, niin tarvittaisiin Paul Kershey tai Etelä-Pohjanmaan häjyt poistamaan ulkomaalaisten aiheuttama katuväkivalta-aalto Turusta. Tiheäkään kameravalvonta keskustassa ei välttämättä auta, sillä jengit voivat edelleen siirtyä lähiöihin pahoinpitelemään ja ryöstämään ihmisiä. Ikävä juttu, ettei päättäjät uskalla puheiden ja lausuntojen sijasta tehdä mitään konkreettisia toimenpiteitä, ettei vain hyysärijärjestöt syyttäisi rasismista.

• realisti

Kaikissa maailman kaupungeissa tapahtuu pahoinpitelyitä, se on fakta. Esimerkiksi aivan keskus-Lontoossakin törmää toistuvasti eri ilmoituksiin, joissa joku etsii silminnäkijöitä läheisensä puukotukseen joka on tapahtunut niinkin julkisella paikalla kuin maanalaisessa.

Ainoat idyllisen rauhalliset paikat saattavat olla ne kunnat, missä asukaspuku on alle 2000 ja Turun kuuluessa (ihmeellistä kyllä) Suomen suurimpiin kaupunkeihin, sillä on myös "suuren kaupungin vaivat". Täällä Suomessa ihmiset eivät ymmärrä tai halua hyväksyä sitä, että ajan saatossa yhteiskunta väistämättömästi muuttuu.

• maailmaa
    • se homma etenee..

Itse asuin 28v turussa ja nyt olen ollut 5v keskellä korpea. Turussa tulee käytyä kuitenkin muutamia kertoja vuodessa ja voin kyllä kertoa kaupunkikuvan muuttuneen ja paljon. Keskustan koko alue on täynnä maahanmuuttajia! Minun puolestani saavat olla ihan rauhassa, kunhan tekevät töitä, maksavat veroja ja elävät muutenkin ns. normaalia elämää. Yhdestäkin tehdystä rikoksesta suora karkoitus takaisin aavikolle. Itse satuin joskus paikalle kun joukko näitä tummaihoisia kävi nuoren suomipojan päälle. En aikaillut, vaan tein minkä parhaakseni katsoin..tuloksena syyte kolmesta pahoinpitelystä ja korvauksia maksoin n. 3700e.
      Mikäli tilanne joskus tulevaisuudessa toistuisi toimisin aivan samoin.

• apinat kuriin

Hienoa,

Tarjoan sulle kaljat kun seuraavan kerran tulen Turkkuseen!!

-Katso tarkkaan ketä äänestät!

• Malttinen

Puolin ja toisin suuta soukemmalle/mölyt mahassa ja vähemmän "ilojuomaa" pään täytteeksi, ja tarkistaa etteivät aivot jää sinne narikkaan lähtiessä. Auttanee jo aikalailla asiassa.

• lot

Ei maahanmuuttajia: ei toimintaohjeita

Vähän maahanmuutajia: suu kiinni, vähemmän viinaa, muista pitää aivo mukana.

Kohtalaisesti maahanmuuttajia: vältä tiettyjä katuja, älä näytä varakkaalta, luovuta omaisuus pyydettäessä.

Paljon maahanmuuttajia: Piiloudu piikkilangalla suojatuille alueille, hanki aseistettuja vartijoita, käytä autossa tummennettuja ikkunoita, älä pysähdy liikennevaloihin, vastaa tulitukseen. Poistu maasta. Jos enää voit.

-- lot

• olen joo
        lot kirjoitti:

Ei maahanmuuttajia: ei toimintaohjeita

Vähän maahanmuutajia: suu kiinni, vähemmän viinaa, muista pitää aivo mukana.

Kohtalaisesti maahanmuuttajia: vältä tiettyjä katuja, älä näytä varakkaalta, luovuta omaisuus pyydettäessä.

Paljon maahanmuuttajia: Piiloudu piikkilangalla suojatuille alueille, hanki aseistettuja vartijoita, käytä autossa tummennettuja ikkunoita, älä pysähdy liikennevaloihin, vastaa tulitukseen. Poistu maasta. Jos enää voit.

-- lot

Olin ennen todellinen antirasisti ja puolistun näiti tummia ihmisiä, mutta sitten muutin pakosta n.15 ulkomaalaisen kanssa samaan laitokseen ja tutustuin heihin-ylläty, ylläty- minusta tuli sen jälkeen rasisti. Meitä suomalaisia (poikia ja tyttöjä) sai vetää turpaan, varastaa tavaroita ja haukkua ilman mitään. Mutta erehdyitpä sanomaan/tekeen vastaan jotain, niin heti tuli rasistiks haukkumista ja koko jengi päälle. Oltiin siis eräänlaisessa kasvatuslaitoksessa, jossa myös työntekijät antoivat näiden hel**tin mamujen tehdä kaikkee, etteivät vaan leimaantuis rasisteiksi!!!

• pikku mompasa
        olen joo kirjoitti:

Olin ennen todellinen antirasisti ja puolistun näiti tummia ihmisiä, mutta sitten muutin pakosta n.15 ulkomaalaisen kanssa samaan laitokseen ja tutustuin heihin-ylläty, ylläty- minusta tuli sen jälkeen rasisti. Meitä suomalaisia (poikia ja tyttöjä) sai vetää turpaan, varastaa tavaroita ja haukkua ilman mitään. Mutta erehdyitpä sanomaan/tekeen vastaan jotain, niin heti tuli rasistiks haukkumista ja koko jengi päälle. Oltiin siis eräänlaisessa kasvatuslaitoksessa, jossa myös työntekijät antoivat näiden hel**tin mamujen tehdä kaikkee, etteivät vaan leimaantuis rasisteiksi!!!

mielestäni somalit eivät varsinkaan kuulu tänne pohjolaan meidän kulttuurimme sitä paitsi ne ovat olleet hyväosaisia kotimaassaan ja entisiä sotilaita nyt karkureita normaali somalilla ei ole varaa matkustaa suomeen mielipiteeni on pienestkin rikkeestä karkoitus lentolippu tulee halvemmaksi kuin lääkäri palkkiot valtaväestön pahoinpitelystä ja sosiaalikuluista

• make

Millä perusteella riidanaloittajat ja tappelijat ovat ulkomaalaisia?

• stara

se on totta, että turussa on pelottavaa öisin liikkua, mutta se ei ole pelkästään ulkomaalaisten syytä!!! turussa liikkuu vaarallisimpia ihmisiäkin, kuin ulkomaalaiset, miksi aina ulkomaalaisia syytetään kaikesta, vaikka kaikki tiedättekin hyvin, että ei sitä koskaan tiedä kuka voi tulla vastaan,suomalaiset ovat niin masentuneita nykyään, ettei sitä voi tietää ketä pelätä...

• ...jotka

haluavat nauttia kotikaupunkinsa yöelämästä, tietävät mistä on kyse. Muiden on turha puhua parempaa tietoa vastaan. Kyllä suomalainenkin saa puolustautua ja se on velvollisuuskin. Kuka ne verot maksaa, jos suomalaiset makaavat lasaretissa, eivätkä käy töissään. ;-)

• vaan

Somalit takaisin sinne mistä on tullutkin!!

• niin kotio!!

Turhaan tulevat tänne notkuu ja elvistelee kaduille! Ei oo siihen varaa..todellakaan! Jos osaavat käyttäytyä ja hoitaa asiansa niin kuin pitää nii ok...jos ei ni out! Maassa maan tavalla.

• Treelta nääs

Mielestäni Tampere on paljon turvallisempi öisin kuin Turku. Olen joskus asunut Turussa ja liikkunut Hansan liepeillä viikonloppuöisin. Olo tuntui todella turvattomalta kun kaikenmaailman sekopäät steppaili ympäriinsä ja haastoi riitaa kaikkien kanssakulkijoiden kanssa.
      Vastaavasti Tampereella ei ole läheskään niin turvaton olotila yöaikaan. Ehkä se osittain johtuu siitä että Treella ei ole selkeää hengailupaikkaa keskustassa niin kuin Turun kauppatorin ympäristö.
      Eniten turvattomuutta joka tapauksessa aiheuttaa ulkomaalaiset jengit ja avohoidon huumehörhöporukat. Ei tietenkään pitäisi yleistää, mutta totuus on kuitenkin niin että ed. mainitut "ryhmät" ovat juuri niitä jotka aiheuttavat paljon ongelmia.

• Landser

Ainoa ratkaisu joka on kansalaisten toteutettavissa on se, että skinheadit vaan pyörimään porukoissa kaduille. Mm 1995-1998 oli skinheadien "kulta-aikaa", eli silloin skinheadismi oli muodissa. Eipä silloin ollut juurikaan rikoksia tekeviä ulkomaalaisia, vaikka jo tuolloin suomessa oli pakolaisia. Ei muutakun skiniporukat vaan kaduille näkyville näyttämään että täälä ei pohjanpojan varpaille hypitä

• Ei arjalainen

Kyllä, samaa mieltä. Joskus tuntuu et sillä Aatulla olis saanu se rodunjalostus jatkua, vaikken itte mikkään suurrasisti olekaan.
        Skinien tyyliset "kodinturvajoukot" olis ihan hyvä lisäapu noihin ongelmiin. Kunhan pysyisivät asialinjalla eivätkä "kusisi omille kengilleen". Näkisin ettei tulis juurikaan rikosilmotuksiakaan jos sällit olis "Jumalan asialla" ja avittaisivat hiukan kanssaihmisiään.

• Asukas
        Ei arjalainen kirjoitti:

Kyllä, samaa mieltä. Joskus tuntuu et sillä Aatulla olis saanu se rodunjalostus jatkua, vaikken itte mikkään suurrasisti olekaan.
        Skinien tyyliset "kodinturvajoukot" olis ihan hyvä lisäapu noihin ongelmiin. Kunhan pysyisivät asialinjalla eivätkä "kusisi omille kengilleen". Näkisin ettei tulis juurikaan rikosilmotuksiakaan jos sällit olis "Jumalan asialla" ja avittaisivat hiukan kanssaihmisiään.

Ali-Ihmisillä ei ole minkäänlaista oikeutta aiheuttaa kauniissa kaupungissamme levottomuutta.
        Toivonkin että suojeluosastot perustettaisiin pitämään huolta omista kansalaisistamme, jos kerran kukkahattutätien käsikassara poliisi ei siihen kykene.
        Jos yksikin meistä vielä piestään muukalaislaumojen toimesta, niin enneltaehkäiseviä toimia tulee harkita parasiittien ydinalueille. Silmä silmästä.
        Pidetään Turku puhtaana!!!

• taas kerran tulee...

Heippa!

Kyllähän meitä vielä on mutta hieman sivussa kuitenkin, kyllä se päivä kohta koittaa kun nekin harvat suuttuu.

• skineistä

ole edes sitomaan omia kengännauhojaan. Säälittäviä vellihousuja koko porukka...

• Gubbe18

..ja matti meikäläiset taas kerran istuu sohvalla ja kaivaa kassejaan formuloiden vauhdittamana, aina joku muu tekemään kaikkien puolesta ja ottamaan synnit päälle, kukaan mattimooses ei liikauta sormeaan minkään tähden niin kauan kuin jääkaapissa on rieskaa ja televisiosta tulee bumtsibum.

• vetoomus........

Paljon on täällä näemmä huonoja kokemuksia tietyistä ulkomaalaisryhmistä. Ei ole mikään yllätys kyllä, kun tilastot ottaa huomioon. Kannattaa käydä allekirjoittamassa tämä vetoomus:
      http://www.adressit.com/rosvotkuriin

Jospa saataisiin lopultakin edes osa noista rötöstelijöistä pois Suomesta.

• se johdu

kännisistä suomalaisista, jotka örveltää rasistisia mielipiteitään jokaiselle 'erilaiselle'.

valkoihoinen ei alkuperäinen turkulainen

• TAEKWONDO

Jos pelottaa pikkusia tuolla kaupungilla kävellä niin menkää itsepuollustuskurssille älkääkä täällä valittako.

• haistakkee pee

Minähän en mihinkään kurssille mene vaan juntit on saatava pois kaduilta jotta me normaalit voimme kulkea rauhassa. Aina saa pelätä kun tulee iltavuorosta yhdentoista jälkeen että joku hullu kävelee vastaan bussipysäkillä.

Ällöttävät juopottelijat ja muut luuserit talteen kaduilta, YÄK. Etenkin näin kesällä noita kaikenmaailman luusereita ja vajaaälyisiä luikertelee humalassa jo iltapäivällä. Y-Ä-K.

• Totaalisen kyllästynyt!
        haistakkee pee kirjoitti:

Minähän en mihinkään kurssille mene vaan juntit on saatava pois kaduilta jotta me normaalit voimme kulkea rauhassa. Aina saa pelätä kun tulee iltavuorosta yhdentoista jälkeen että joku hullu kävelee vastaan bussipysäkillä.

Ällöttävät juopottelijat ja muut luuserit talteen kaduilta, YÄK. Etenkin näin kesällä noita kaikenmaailman luusereita ja vajaaälyisiä luikertelee humalassa jo iltapäivällä. Y-Ä-K.

Jep. En teidä onko intiaanikesän ansiota, mutta somalit ainakin ovat innostuneet pistämään oikein kunnolla hulinaksi ja kaikenmaailman kamanvetäjät ovat tulleet joukolla kiven alta ihmisten ilmoille.

Kovemmat vankeusrangaistukset käyttöön, lisää rahaa mielenterveys/päihdehuoltoon, viinavero takaisin normaalille tasolle ja EHDOTTOMASTI lisää karkoituspäätöksiä maahanmuujille, jotka aiheuttavat ongelmia!

• samantien
        Totaalisen kyllästynyt! kirjoitti:

Jep. En teidä onko intiaanikesän ansiota, mutta somalit ainakin ovat innostuneet pistämään oikein kunnolla hulinaksi ja kaikenmaailman kamanvetäjät ovat tulleet joukolla kiven alta ihmisten ilmoille.

Kovemmat vankeusrangaistukset käyttöön, lisää rahaa mielenterveys/päihdehuoltoon, viinavero takaisin normaalille tasolle ja EHDOTTOMASTI lisää karkoituspäätöksiä maahanmuujille, jotka aiheuttavat ongelmia!

Samalla nämä suomalaiset mellakoitsijat, vois laittaa somaleiden matkaan. Voisivat siellä sitten jatkaa harrastustaan. Uhreja olisi yllin kyllin.

• tiotio
        samantien kirjoitti:

Samalla nämä suomalaiset mellakoitsijat, vois laittaa somaleiden matkaan. Voisivat siellä sitten jatkaa harrastustaan. Uhreja olisi yllin kyllin.

laitetaan niitten hyysääjät mukaan mogadishuun hakemaan kokemuksia ja sitten kysytään uudestaan.

• AHMED M

te suomalaiset ovat rasisteja ku klirjotatte että somaliit ulos suomesta,teidän pitää ymärtää meidän pakolaisten erillaine kultuuritausta. Me emme ole tulleet tänne tekemää töitä tai sulautumaa suomalaisee yhteiskunta,olemme pakolaisii,jotku meistä nuorista kyllästyy suomalainen rasismiin,silloin anname takaisin. Suomessa saa huono sosiaaliraha,antakaa meille nuorille somaalinuorille parempi raha,antakaa meidä olla rauhassa ja kunioitakaa meidän erillaine kultuuri niin kaikki asia olisivat hyvin.

• sii sii

käytän provon mielipiteen antamiseen:

Te somalit olette rasisteja, koska ette hyväksy kulttuuriamme. Rikotte lakia, raiskaatte ja pahoinpitelette ihmisiä, jotka on teille turvapaikan antaneet.

Tiedän että te käytättekin vain tyhmyyttämme hyväksenne, mutta koittaa sekin päivä, kun suomalaiset suuttuu ja toivottavasti olemme silloin viellä enemmistö!

• Huono vitsi

Täähän viestihän nyt kuitenkin on vitsi? Hyvin huono sellainen, mutta...

• taas tulee

Heippa!

Jos katsoisit peiliin ja toteasit sen että me Suomalaiset maksamme teidän asumis kulut ja muut kivat autokaupat. Sosiaalitoimisto taputtaa teidän päätenne niin paljon kerkee, mutta siihen tulee kyllä kohta muutos onneksi.

• mitään

Te ette mitään rahaa tarvitse,menkää marjametsään ja hankkikaa itse elantonne. ei me olla mitään velassa teille, miksi antaisimme rahaa teille?

• AHMED M
        mitään kirjoitti:

Te ette mitään rahaa tarvitse,menkää marjametsään ja hankkikaa itse elantonne. ei me olla mitään velassa teille, miksi antaisimme rahaa teille?

ei te voitte vaatia et me mennä marjametsää,ette te ymmärrä meillä erilainen kulturitausta. Me emme haluu tehdä työtä,me halumme sukuloida kavereiden ja sukulaisten kansa,ei me tehdä työtä somaliassa,miksi tehdä työtä täälä,te ole ottnut meidät vastaan koska haluate rikasta kultuuria. Lopetakaa meidä sortaminen ja rasismi,antakaa meille taloudelista tukea ja rauha,niin me anname teidän rauha. Me emme lähde pois,oleme osa suomea.

• VERONMAKSAJA

Et tarvitsisi yhtään euroo ilman työntekoa.
        Se on vaan sun oma asias jos kotimaassasi soditaan, so fucking what ! Jos työ ei maita Suomessa ja tulet tänne vaan ilmaiseksi meidän veronmaksajien rahoilla elämään niin eikun karkotus takaisin kotimaahan
        ja lentolippu Guantanamoon !
        Luuletko että SUOMALAISET kattoo tuota teitin touhua
        kovinkaan pitkään ? Se on kuule sillä tavalla että maassa maan tavalla.
        Muuta Venäjälle!

• Mieti tätä.
        AHMED M kirjoitti:

ei te voitte vaatia et me mennä marjametsää,ette te ymmärrä meillä erilainen kulturitausta. Me emme haluu tehdä työtä,me halumme sukuloida kavereiden ja sukulaisten kansa,ei me tehdä työtä somaliassa,miksi tehdä työtä täälä,te ole ottnut meidät vastaan koska haluate rikasta kultuuria. Lopetakaa meidä sortaminen ja rasismi,antakaa meille taloudelista tukea ja rauha,niin me anname teidän rauha. Me emme lähde pois,oleme osa suomea.

Kuules nyt muhametti vai mikä uga buga ootkaan. Töitä on pakko hakea, yritä mennä Japaniin sinne ei pääse ellei ole työpaikkaa valmiina. mitäs siitä sanot? Tulet toiseen maahan etkä edes halua hakea työtä!? Miltä tuntuisi jos menisin uga bugalaan mistä sinä olet tullut ja ottaisin vitusti kavereitani mukaan, en tekisi töitä, menisin somalian presidentin kanssa kahville ja vinkumaan rahaa? Haukkuisin kaikki rasisteiksi, koska en saa tarpeeksi rahaa koripalloon!!! ei reilua, Allah sinua auttakoon!!!! Hän ei hyväksy, minä uskoisin.

• Gonamies

Olen kyllä samaa mieltä siitä, että rötöstelevä ulkomaan kansalaienn pitäisi passittaa samantien kotimaahansa, mutta siitä olen aika lailla erimieltä, että pahoinpitelijät ovat järjestäin ulkomaalaisia.

Itselläni on kaksi ikävää kokemusta Turusta, jotka olisivat voineet päättyä hyvinkin huonosti.

Toisessa tapauksessa olin baarin jonossa yksinäni, kun yhtä-äkkiä sivulta heilahti nyrkki. Sen verran näin silmäkulmasta, että vähän ehdin myötäämään, joten taju ei lähtenyt. Siinä seisoi sitten parin muuijan kanssa kolme hormoni-bodaria, joista yksi ihan tiedottomassa tilassa ollut, oli sitten vaan saanut päähänsä lyödä. Ikinä en ollut tyyppejä nähnyt, enkä sanaakaan sanonut.

Toisen kerran tulin inttiaikoina lomille ja kävin linja-autoaseman puskassa vaihtamassa siviilit päälle ja painuin siitä baariin. Siitä baarista kun lähdin niin oli neljä pitkätukkaa hoippumassa jalkakäytävällä ja kun kävelin ohi, niin kundit kävivät joukolla päälle. Yhtä jouduin vähän telomaan ja sitten siinä hämmingissä helvetisti karkuun. Taaskin ihan uppo-outoja heppuja, jotka nyt vain saivat päähänsä tapella.

Niin, että kyllä siellä Turussa siivoamista riittäisi ihan valtaväestönkin parissa, ei siitä mitään rotukysymystä tarvitse tehdä. Kusipää on kusipää, ihonväristä riippumatta.

• se joka katsoo vierestä mut...

Heippa!

Kyllä se on niin poijaat että Suomi on Suomalaisten, eikä noiden maahanmuuttajien kutemispaikka. Minun kohdalle ei ole viellä tullut yhtäkään päätä aukovaa
        mielenterveydellisistä ongemista kärsivää ulkomaalais nuorta. Mutta jos Turun yö-elämä alkaa siltä näyttämään niin eikun pesäpallo mailaa ulkoiluttamaan vähäksi aikaa, niin tietysti täytyy ottaa tämä niin sanotusti kansalaisen velvotteena.

• huoh...
        se joka katsoo vierestä mut... kirjoitti:

Heippa!

Kyllä se on niin poijaat että Suomi on Suomalaisten, eikä noiden maahanmuuttajien kutemispaikka. Minun kohdalle ei ole viellä tullut yhtäkään päätä aukovaa
        mielenterveydellisistä ongemista kärsivää ulkomaalais nuorta. Mutta jos Turun yö-elämä alkaa siltä näyttämään niin eikun pesäpallo mailaa ulkoiluttamaan vähäksi aikaa, niin tietysti täytyy ottaa tämä niin sanotusti kansalaisen velvotteena.

Tulitko ajatelleeksi, että kun sinä vetäset pesäpallomailalla somalia perjantai-iltana, niin minä voin saada naamaani seuraavana iltana.

Pidän silloin sinua osasyyllisenä pahoinpitelyyn!

• Niin se vaan menee...
        huoh... kirjoitti:

Tulitko ajatelleeksi, että kun sinä vetäset pesäpallomailalla somalia perjantai-iltana, niin minä voin saada naamaani seuraavana iltana.

Pidän silloin sinua osasyyllisenä pahoinpitelyyn!

Sinä nytten sitten osaat kertoa varmaan, kaikessa viisaudessasi, mitä pitäisi tehdä? Miten tuo väkivalta saadaan loppumaan, mikäli ei vastaamalla siihen hiukan kovempaa? Tosiasia kuitenkin on se, että mikäli sama touhu jatkuu, ongelma syvenee ja syvenee. Eli aina vaikeampaa se on saada kuriin. Ja äläkkä nytten väitä, ettei näin ole!!! Katsele hiukan muiden maiden tilannetta. Vaikka vain tuo naapurimaamme Ruotsi. Heidän ongelmat pakolaisten kanssa on viellä huomattavasti suuremmat kun meillä täällä suomessa...

• niin se vaan on...

Suomeen tuli ensimmäisiä pakolaisia joskus 70-80 luvun vaiheessa Vietnamista. Puhuttiin Vietnamin venepakolaisista. Tämä väki joutui ottamaan vastaan suomalaisen todellisuuden. Muuttamaan pikkupaikkakunnille ja töihin. Nykysin pakolaisia hyysätään, ja heidän annetaan toteuttaa itteään just niinpaljon, kun huvittaa... Suomalaisesta kulttuurista ei tarvitse omaksua kun sosiaali huolto. Nyt on sitten tultu jo siihen, että kukaan viranomainen ei uskalla nostaa edes sormeaan näitä "pakolaisia" vastaan, koska se tulkittaisiin välittömästi rotusorroksi. Ei ongelma ole teillä Turkulaisilla ainoastaan. Se sama ongelma on jokaisessa suomalaisessa isommassa kaupungissa. No, mitä nyt sitten pitäisi tehdä? Minä en halua provosoida ketään tekemään mitään laitonta. Henkilökohtaisesti olen sitämieltä, että maassa maantavalla... Meitä "oikeita" suomalaisia ja suomalaisuuden kannattajia on kuitenkin viellä enemmän...

• Samperi2

Silti hemmetin moni suomalainen ruokkii noita mamuja syömällä niitten paskaruokaloissa (kababit), huoraamassa (raha mene mamuparittejille) ja vieläpä huumeita hankkimalla. Kaikki tuo ruokkii tuota porukkaa joka ei kunniallista työtä koskaan tule tekemään. Omilla valinnoillaan jo pystyy tekemään noitten elämän paskemmaksi. Usuttakaa palotarkastaja kebabpaikkaan, seuraavaksi terveystarkastaja, sitten verotarkastaja, heittäkää keittiön puolelle torakoita, huntukieltoa kauppoihin jne. Ei saa antaa hälläväliä asenteelle ylivaltaa vaan kapulaa rattaisiin vaan minkä kerkiätte!

• Mukana

Pitänee ostaa joku virolainen röökiaski, jota pitää kaiken varalta mukana, vaikkei itse polttaisikaan. Tilanne voi usein käydä uhkaavaksi, jos ei röökiä löydykään.

• Israelin kaveri

Pieniä ne ovat silakat joulukaloiksi.

• Kertokaa edes joku joka on nähnyt todellisen pakolaisen joka nöyränä ottaa avun vastaan eikä vaadi kuolemanpelon tilalle televisiota tai autoa..... MISSÄ on esim "pallomahalapset" Afrikasta jotka kuolevat nälkään??! Eikö Afrikkalaiset auttanut meitäkin jossain vaiheessa historiaa.....Kyllä näitä merkkivaate porukkaa täällä on suomalais naisia raiskaamassa mut missä on todelliset avun tarvitsiat????????!!!HÄ!!!!!!!? Vastaus sit KIITTI!!

• Suomessa vai libanonissa? Tervetuloa kotisuomeen aurajoen rantaan! Kaikki on suhteellista.... Ammutuks Vieraan takia vai Hakatuks vieraan/vieraitten toimesta? Kukaan ei pakota toisen maille! Me vaan sallitaan vieraiden sikailu!!!

• ,,,saunantaakse vaan ja.....
        teka74 kirjoitti:

Suomessa vai libanonissa? Tervetuloa kotisuomeen aurajoen rantaan! Kaikki on suhteellista.... Ammutuks Vieraan takia vai Hakatuks vieraan/vieraitten toimesta? Kukaan ei pakota toisen maille! Me vaan sallitaan vieraiden sikailu!!!

Minulla olisi tiedossa vanha Neuvostoliiton aikainen Iljus- matkustajakone , minne kaikki Turun Somalit mahtuu. Se on kyllä 35 vuotta vanha mutta kyllä sillä puoleenvälii Somalimaata lentää, sinne sitten ahdamme kaikki "Paluumuuttajat". Tosin ehdotan että tankataan siihen vain senverran että puolivälissä Atlanttii tipp....., eiväthän sitten tulisi seuraavalla konella takasi!
        Ja voisihan sinne lentoemännäksi laittaa niitä veen.. uskovaisii päättäjii - mitkä niitä tänne rahtasikin - . Myöskin Mauno Koivistolle varaisin sinne paikan , sehän avasi niille Ns;inkerin paluumuuttajille venäjän portit, joista joka toinen on nykyisin rikollinen !

• anarkisti

Siis.. Turussa ei ole ollut mellakan mellakkaa. Autoja ei poltella, eikä jengit mitenkään ole vallanneet katuja.

Vain muutama ryhmä aiheuttaa tätä meteliä!

• mutta

en saanut turpaaani... missä vika?

• arvaa

Niin pelottava jätkä, että yöntimot piiloutuivat sun nähdessään. Ja niitähän ei pimeässä nääkkään. Taai sitten.. ehkä paljon melua tyhjästä?

• tuota
        arvaa kirjoitti:

Niin pelottava jätkä, että yöntimot piiloutuivat sun nähdessään. Ja niitähän ei pimeässä nääkkään. Taai sitten.. ehkä paljon melua tyhjästä?

jälkimmäistä

• TUSKIMPA VAAN

"muutin erääseen lähiöön. ja siel oli näitä pakolaisia ja ne lorvi siinä rapussa aina tupakil ja kerran minä sit tein selväksi jotta nyt loppu toi sotkeminen.niitä oli 4 kaveria menin eteiseen avasin ulkooven laitoin oven hakaan ja sit se alko.ensimmäistä otin rinnuksista kii ja vauhil pihalle ja seuraavat peräs ja hiukan niinkuin vauhdil. ja sanoin et sit se oli viimeinen kerta ku tulette tähän rappuun. kyl ne perään huuteli rasistiksi ja haistattelivat vitui mut ei sen jälkeen ole näkyny."

SEN JÄLKEEN HERÄSIT KUN NÄIT UNTA TONY HALMEESTA

• kyllä

todistajat löytyy tälle tapahtumalle.muuten olivat ihmeissään kuin voin rauhallisena miehenä tehdä ton ulos heiton.

• Tänä yönä

Imuttakaapa esim. dc :lla tämmönen biisi kuin Mistreat - Tänä yönä. On meinaan asiaan kuuluva biisi ja tosi hyvät sanat!

• Täydellistä =)

Kuunnellaan tota täysillä Turussa huomenna!

Kiitoksia vinkistä!

• gazpacho
    • Nyijynappia

Helsingin käräjäoikeus vangitsi 22-vuotiaan kenialaismiehen keskiviikkona epäiltynä noin kolmekymppisen naisen raiskauksesta.

Poliisi epäilee, että mies olisi syyllistynyt myös ainakin kolmeen muuhun raiskaukseen tai raiskauksen yritykseen. Rikoskomisario Markku Stenbergin mukaan uhreja voi olla enemmänkin.

• Huomenna..

Meen Turkuun huomenna baareihin, katotaan onks siel yöllä mitään erikoista.. Meitä lähtee 6 tyyppiä sinne.

• Jorma-Pasi-Anssi

Tässä pari vinkkiä kuinka selviätte Turun yössä:

1. Pukeutukaa ruutupaitoihin, lenkkareihin ja lippalakkiin. Mielellään ei hiuksia tai puolipitkä takatukka. / Valtavirtaa tyylikkäämmin tai jonkin alakulttuurin edustajaksi, esim. rastafari
        2. Puhukaa äänekkäästi kuinka paljon teillä on rahaa.
        3. Puhukaa äänekkäästi kuinka paljon vihaatte maahanmuuttajia/suomalaisia.
        4. Ahdistelkaa teinityttöjä KOP-kolmion automaatilla.
        5. Jos tytöt ei lähde mukaan, haukkukaa ne lakun nuolijoiksi/rasisteiksi.
        6. Jos joku eksoottisennäköinen sattuu lähelle, keskeyttäkää kaikki muu toiminta ja tuijottakaa häntä intensiivisesti.
        7. Baarissa tönikää "vahingossa" kaikkia joilla tummat hiukset/kalju(kaiken varalta).
        8. Ensimmäinen tilanne. "Vitun somali/rasista" etuili tiskillä. Hän oli todellisuudessa baarin blokkari.
        9. Toinen tilanne. Baarin ulkopuolella näette eksoottisia ihmisiä. Syytätte heitä ulosheitosta ja edessä seisoskelusta.
        10. Kolmas tilanne. Tämä on itsestä kiinni, niinkuin kaikki muukin.

Näillä eväillä kokee Turun paljon puhutun puolen.
        ----------------------------------------

Tosin joillain on käynyt huono tuuri ja sattuneet vain kohdalle. Kaikki sympatiani on heidän puolellaan. Ja toivon että syylliset saadaan kiinni.

• Gro Harlem

Onko sinne pakko mennä hakattavaksi ?

• Äijä73

Alkaa olla mielestäni ulkomaalaiskiintiö nyt kotimaamme osalta täynnä. Ja nyt jo tänne tulleista, voi joka ainoan rikoksiin yms. syyllistyvän lähettää kotimaahansa välittömästi.

Jatkuvasti saa lukea, että sitä sun tätä on tehnyt huonosti suomea puhuva tai tumma tai somali tai kenialainen tai... Aivan, nyt sinä siellä takana olet oikeassa, kyllä valtaväestö tekee rikoksia jatkuvasti. Mutta mutta, näiden maahanmuuttajien rötöstelyluvut ovat suhteessa heidän määräänsä taatusti huomattavasti suuremmat kuin valtaväestöllä. Ja tuo on juuri se pointti. Tai sitten media käyttää tehokkaasti valtaansa ja jutut ovat väritettyjä.

Lisäksi useiden maahanmuuttajien ikuinen "lorviminen ja notkuminen" joka nurkassa tympii. Niinpä, yleistää ei saa ja poikkeuksia toki on. Mutta taas mutta mutta, vähissä ovat kunnon työntekijät tai yrittäjät.

• se on nähty

Ei ne maahanmuuttajat tänne Suomeen sopeudu, eikä edes halua sopeutua. Liian suuret kulttuurierot. Ei ne välitä kuin omasta kulttuuristaan. Suomen lait ja säännötkin on niille hepreaa. Ja vaikka niitä yritettäis sopeuttaakin, niinkuin hienosti sanotaan, ei se oppi mene perille. Ne ei välitä mitä täällä saa tehdä ja mitä ei. Esim.tietyissä kulttuureissa nainen on vapaata riistaa, raiskaukset "sallittuja" jne. Tämä esimerkkinä ääripäästä. Kerrostaloasuminenkin on niille vaikeaa. Ei ne esim.erota taloyhtiön ja omaa omaisuutta puhumattakaan ympärivuorokautisesta metelinpidosta ja sukulaisrallista rappukäytävissä. Tässä nyt pari esimerkkiä, mutta niitä riittää pilvin pimein. Sinne vaan takasin mistä ovat tulleetkin.

• tässä infoa ja linkki
        se on nähty kirjoitti:

Ei ne maahanmuuttajat tänne Suomeen sopeudu, eikä edes halua sopeutua. Liian suuret kulttuurierot. Ei ne välitä kuin omasta kulttuuristaan. Suomen lait ja säännötkin on niille hepreaa. Ja vaikka niitä yritettäis sopeuttaakin, niinkuin hienosti sanotaan, ei se oppi mene perille. Ne ei välitä mitä täällä saa tehdä ja mitä ei. Esim.tietyissä kulttuureissa nainen on vapaata riistaa, raiskaukset "sallittuja" jne. Tämä esimerkkinä ääripäästä. Kerrostaloasuminenkin on niille vaikeaa. Ei ne esim.erota taloyhtiön ja omaa omaisuutta puhumattakaan ympärivuorokautisesta metelinpidosta ja sukulaisrallista rappukäytävissä. Tässä nyt pari esimerkkiä, mutta niitä riittää pilvin pimein. Sinne vaan takasin mistä ovat tulleetkin.

Ku Klux Klan eli KKK myös on Yhdysvalloista 1865 alkunsa saanut rasistinen ja valkoista ylivaltaa kannattava järjestö, joka vastustaa tummaihoisten, juutalaisten ja muiden etnisten vähemmistöjen kansalaisoikeuksia usein väkivaltaista terroria käyttäen. Tuolloin ylipappina toimi Nathan Bedford Forrest. Ku Klux Klanin perustivat sisällissodan etelävaltioiden radikaalit kapinallisupseerit jatkamaan hävityn sodan myötä kaatuneita tavoitteita Forrestin ja prikaatinkenraali James.W.Gordonin johdolla. Alkuperäinen KKK lakkautti itsenä pian muutaman vuoden kuluttua, jonka jälkeen kyseessä ei ole ollut yhtenäinen organisaatio. Nykyaikana tulisi oikeammin puhua monikossa klaanit, sillä ryhmittymiä on nykyään useita.

Ku Klux Klanin toiminta käynnistyi uudestaan Simmonsin toimesta 1915 siirtolaisuuden kasvaessa ja on jatkunut näihin päiviin saakka. Nykyään itse järjestö on irtisanoutunut terrorista ja väkivallasta, mutta silti vieläkin tehdään esim. murhia KKK:n nimissä. Omien sanojensa mukaan Ku Klux Klan pyrkii toimimaan vain poliittisesti ilman ulkoparlamentaarisia toimia.

KKK:n jäsenten tapoihin kuuluu valkoisiin kaapuihin pukeutuminen ja ristien polttaminen. Tapa on peräisin keskiajan Euroopasta, missä skotlantilaiset klaanit polttivat kukkuloille sijoitettuja ristejä uhman symbolina taisteluissa vastustajiaan vastaan. Vaikka Ku Klux Klan perustettiin vasta 1865, useat sen rituaaleista ovat peräisin skotlantilaisilta veljeskunnilta ja järjestöiltä, mutta ristien polttaminen ei ollut osa klaanin alkuperäistä terrorin repertuaaria. Ristien polttaminen liitetään rasistiseen väkivaltaan. Nykyään klaaniryhmät puhuvatkin mieluummin "ristin valaisemisesta" kuin polttamisesta ilmoittaen, että heidän tulensa symboloivat uskoa Kristukseen.

Misissippin klaanilaisia siinä asussa missä heidät saatiin kiinni syyskuussa 1871 syytettynä perheen murhayrityksestä. Kuva ilmestyi Harper's Weekly -lehdessä 27.1.1872.Järjestön periaate on "puolustaa valkoisen rodun alkuperäisiä ja ainoita oikeuksia, muita huonompia rotuja vastaan". Se tarkoittaa sitä, että he väittävät valkoisten olevan vahvempia ja arvokkaampia kuin mustat, juutalaiset ja romanit. Klaanilaiset ovat protestantteja, vaikka yleensä eivät fundamentalisteja. Vuonna 1915 perustettu "Uusi" KKK voidaan yhdistää myös katolilaisvastaisuuteen ja nationalismiin. Klaanien henki pohjautuu tapoihin ja asenteisiin Yhdysvaltain entisissä etelävaltioissa, joissa orjatyövoimaa kannatettiin. Etelävaltioiden kapinallislippu on myös Ku Klux Klanin symboli.

Nimen Ku Klux Klan sanotaan tulevan Kreikan sanasta kuklos, joka tarkoittaa pyörää, kehää tai ryhmää, ja skotlantilaisesta sanasta clan, joka tarkoittaa perhettä. Toinen tunnettu väite nimen alkuperästä perustuu kuuluisan sen aikaisen rullarevolveri Colt Navyn virittämisestä kuuluvaan kolmiosaiseen ääneen.

[muokkaa]
        Aiheesta muualla
        Wikimedia Commonsissa on lisää materiaalia aiheesta Ku Klux Klan.Erään Ku Klux Klanin kotisivut
        Erään toisen Ku Klux Klanin kotisivut

• Kostoa vain !

Vittuako niitä säälimään !!! Annetaan sitä haluavat, eli selkään vain niin että oppivat !

• kalju

jos somalit käy syyttä suotta valkoisten lyhyt hiuksisten miesten kimppuun. mä oon sitä mielt jos ei osaa käyttäytyy pannaan ne paluupostina takas taistelee heimoveljies. kyl enne oli paremmin ku turun yö-kuvas vie skinit liikku mihis on pojat kadonnu hell.. sentää.ja netkä rupee noit hyysää voi lähtee samal lennol!!

• JussiPussi

olen juuri 2 vk päästä muuttamassa sinne,mitä ne ulkomaalaiset nyt oikein riehuu?
      kuulin tästä samaisesta asiasta äidiltäni joka oli lukenut sen hetkisen turun sanomat.ihmettelen mistä tämä johtuu,ei pelota sentään muuttaa sinne,eikä myööskään ne ihmiset.lähinnä puukosta saaminen täysin turhaan pelottaa.

• turuust

Kyl mää tykkää et turku vaa o nii torella hyvä paikka. Tääl ihmiset oo mukavii no okei okei välil vähä rähiseväissii mut kyl mää muute ole sitä mielt jos itte o visuste ni ei sul kukka mittään tee!!!

T: yks paimiolaine vaa

Ketjusta on poistettu 101 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      56
      2198
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1694
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1496
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1484
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1474
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1337
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1044
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      86
      1029
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe