Onko näin?!

enkelityttö80

Haluan kysyä mielipidettänne.

Jos Kristinuskossa uskotaan pyhään kolminaisuuteen. Siis Jumalaan, Jumalan poikaan Jeesukseen ja pyhään henkeen, niin miksi sanotaan Jeesusta Herraksi. Jumalahan on se Herra ja Jeesus Hänen poikansa.

Tämä ihan mielipidetiedusteluna vai meneekö päättely ihan metsään?

15

703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja sitä rataa...

Juuri siksi, koska Jeesus on myös Jumala.

• olla J-la?

Ihan käsittämätön ajatus. Jumala on kaikkialla, ääretön. Jos Jeesus olisi ollut J-la (anteeksi) ja Jeesus kuoli niin ensinnäkin miten Jeesus olisi voinut kuolla? ja oliko koko ääretön universumi 3 päivää ilman Luojaa ennen "ylösnousemusta"? Jeesus oli ihminen, lihaa ja verta, jolle Jumala ehkä antoi kyvyn julistaa rakkauden ja lähimmäisestä välittämisen sanomaa, ei missään nimessä enempää.

• jenny.
        olla J-la? kirjoitti:

Ihan käsittämätön ajatus. Jumala on kaikkialla, ääretön. Jos Jeesus olisi ollut J-la (anteeksi) ja Jeesus kuoli niin ensinnäkin miten Jeesus olisi voinut kuolla? ja oliko koko ääretön universumi 3 päivää ilman Luojaa ennen "ylösnousemusta"? Jeesus oli ihminen, lihaa ja verta, jolle Jumala ehkä antoi kyvyn julistaa rakkauden ja lähimmäisestä välittämisen sanomaa, ei missään nimessä enempää.

Jeesus "sikisi Pyhästä hengestä" ja edusti ja edustaa täten myös jumalallista alkuvoimaa.

Periaatteessa Isä, Poika ja Pyhä henki ovat kaikki samaa JUMALvoimaa.

• Peräkorven martta

Jeesus on kyllä Jumalan poika,mutta samalla myös meidän herramme. Ja elämän ja kuoleman herra.
      On olemassa vain yksi jumala ja yksi pyhä henki,joka vaikuttaa kaikkiin oikein uskoviin. Ja on olemassa yksi herra,Jeesus kristus,jumalan ainoa poika,meidän herramme.
      Valaisiko yhtään? En osannut sen selvemmin selittää,mutta Jeesus siis ei ole kaikkein ylin,ei ylitse jumalan,oman isänsä,vaan hänet on annettu vapahtajaksi ja herraksi meille.

• siilityttö55

Paavalin kirje korinnttolaisille 15 luku
        24. sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        25. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
        26. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        27. Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        28. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

• Peräkorven martta
        siilityttö55 kirjoitti:

24. sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        25. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
        27. Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        28. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

Mihin kysymykseen tuo vastasi?
        Olen minäkin Raamattua lukenut,mutta nyt en oikein ymmärtänyt,mitä ajoit takaa. Selvennätkö?
        Nuita jakeita yms. jun voi luetella vaikka uakomuistista,mutta jos ei ymmärrä niiden sanomaa,niin ei niistä ole mitään apua.
        Nyt en ymmärtänyt,mihin tähtäsi.

• Peräkorven martta
        Peräkorven martta kirjoitti:

Olen minäkin Raamattua lukenut,mutta nyt en oikein ymmärtänyt,mitä ajoit takaa. Selvennätkö?
        Nuita jakeita yms. jun voi luetella vaikka uakomuistista,mutta jos ei ymmärrä niiden sanomaa,niin ei niistä ole mitään apua.

Anteeksi kovasti nuo kirjoitusvirheet. :-)
        Sen siitä saa,kun kiireessä kirjoittaa...

• siilityttö55
        Peräkorven martta kirjoitti:

Ensimmäiseen vastasin,
        Ja kun luullaan että Jeesus on Jumala,
        Raamattu kertoo että Jumala OLI Jeesuksessa kun Jumala sovitti maailman synnit.

Lukekaa ja ymmärtäkää;

Ymmärtäkää tämä;

Ja sitten itse Poikakin alistetaan.

Mielelläni kerron lisää.

• Peräkorven martta
        siilityttö55 kirjoitti:

Ensimmäiseen vastasin,
        Ja kun luullaan että Jeesus on Jumala,
        Raamattu kertoo että Jumala OLI Jeesuksessa kun Jumala sovitti maailman synnit.

Lukekaa ja ymmärtäkää;

Ymmärtäkää tämä;

Mielelläni kerron lisää.

En ihan täysin ymmärtänyt tuota kohtaa kyllä vieläkään,mutta kai sen ymmärtää paremmin,jos lukee koko kohdan ja aiheen,mihin se liittyy.
        Olen kyllä lukenut raamattua aika paljon ja olen uskossakin,mutta en silti ymmärrä aivan kaikkea,mitä siellä kirjoitetaan.
        Ei kyllä ole tarviskaan. Ei kaikkea ole kai tarkoitettukaan ymmärrettäväksi.
        Itse uskon,että Jeesus on meidät lunastanut ja syntimme ristillä sovittanut.
        Saamme periä taivaan valtakunnan yksin uskosta,yksin armosta ja kristuksen ansion tähden.
        Ei siis Riitä,että Jeesus on jo sovintotyön tehnyt,vaan meillä pitää olla omakohtainen usko ja lisäksi saamme armoevankeljumissa saarnata toisillemme syntien anteeksi antamusta hänen nimessään.
        Niillä,joihin Pyhä Henki vaikuttaa on valta antaa synnit anteeksi,niin kuin Raamattu opettaa. Siellähän lukee jotenkin niin,että ne joille te synnit anteeksi annatte,niille ne on anteeksi annettu taivaassa ja ne,joilta te sen pidätätte,niille se on pidätetty taivaassa.

• uskomme Armoon .Jeesus sanoi, että hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä.Kirkossamme sanotaan mm .että kumaramme Pyhää Henkeä yhdessä Isän ja Pojan kanssa.

• Peräkorven Martta
        föörpiik kirjoitti:

uskomme Armoon .Jeesus sanoi, että hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä.Kirkossamme sanotaan mm .että kumaramme Pyhää Henkeä yhdessä Isän ja Pojan kanssa.

Armoon minäkin uskon. Uskon,ettei ihminen voi omilla töillään tulla autuaaksi,vaan armosta ja sen mahdollistaa Jeesuksen lunastustyö.
        Monet uskonnot eivät edes tunnusta Jeesusta. Toiset taas uskovat,että olemalla hyvä ja antelias yms. saa palkinnoksi ikuisen elämän tuon puoleisessa.
        Mutta eihän se Raamattu niin opeta.

• siilityttö55

Ymmärtäkää tämä;

• miettikääpäs

Entäpä ennen Jeesuksen syntymää, kaikki jotka elivät ja uskoivat Jumalaan, niin joutuivat kadotukseen, koska Jeesus ei ollut vielä suorittanut lunastustyötään?!

• Peräkorven martta

Eivätpäs joutuneetkaan. Ennen viimeistä tuomiota ihmisen sielu menee tuonelaan. He lepäävät rauhassa,niin kuin mekin kaikki kuolemamme jälkeen. Tuomiot luetaan vasta ylösnousemuksessa,viimeisellä tuomiolla. Vasta silloin saa kukin ansionsa mukaan. Silloin ei enää ole tuonelaa ja kuolemaa. Silloin alkaa iänkaikkinen elämä kirkkaudessa tai kadotuksessa.

• siilityttö55

Olihan vanha testamentti eli Mooseksen lait voimassa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1909
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      29
      1622
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1424
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1381
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1285
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1191
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      961
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      929
    Aihe