Joku viisas väitti jos 1000W lämmittimen laittaa hyvinlämpöeristettyyn laatikkoon niin laatikko lämpeää samaan asteeseen kuin 100W telkkuja kymmenen toiseen laatikkoon.
Onko tämä totta ja mihkä perustuu?
Wateista
5
485
Vastaukset
- häh?
>laatikko lämpeää samaan asteeseen kuin 100W telkkuja kymmenen toiseen laatikkoon<
Selitä tarkemmin. Minä en saanut siitä oikein mitään tolkkua.- kun sen osaa
"Kymmenen toiseen laatikkoa" tarkoittaa tietenkin "kymmenen potenssiin kaksi" eli 10^2 eli sata eli 100 laatikkoa.
Syyttä suotta en ole selvittänyt yo-tutkinnon pitkää matematiikkaa loistavalla arvosanalla approbatur.
Ei se laatikkoressukka voi tietää, mikä sitä sisältä lämmittää, joten samanlaisen laatikon lämpeneminen samalla nettoteholla on jokseenkin yhtäsuurta. Mahdolliset erot tulevat siitä, että lämmittimessä ja kymmenessä televisiossa on ehkä jonkin verran kokoeroa, mikä vaikuttaa ilman virtauksiin.
Ai niin, 10*100 W = 1000 W ja lähes koko televisionkin teho muuttuu lopulta lämmöksi.- niinkään
Lämmittimen vastus sietää useiden satojen asteiden (jopa yli 1000 asteen) lämpötilaa palamatta poikki.
TV-vastaanotinten virtalähteen osat alkavat nikotella ja paukkua jo parissa sadassa asteessa, allekin. Sen jälkeen 100 watin telkkari ei näy verkkoon päin enää 530 ohmin kuormana vaan joko oikosulkuna (0 ohmia) tai äärettömänä vastuksena. Oikosulkutapauksessa pettää jokin syöttävän verkon osa tai johdot. Äärettömän vastuksen tapauksessakin lämpeneminen lakkaa stop tykkänään.
Lämmittimen sisältävä laatikko kuumenee PALJON kuumemmaksi, usko pois! - entinen päällikkö
Tuon asian mielestäni sheriffimme aerosplite osoitti jo sangen monia vuosia sitten. Hän esitti hypoteesin: jos minä runkkaisin, ja kun mitään ei tapahtuisi, ja kun sitten lopettaisin käteen vetämisen, koska viisari ei sanottavasti värähtelisi, niin jos sen jälkeen joistaisin kuusi tai seitsemän, ja laittaisin tummelia pikkusormeni yumpärille ja työntäisein sem perseeseeni, niin varmasti siinä vaopautuu ainakin 1000 ewattisa ebergijaa, koska, koska . hmm.... voi voi, eihän duosaa oo oikein mitääb järkeä. käkäkäkä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1153153- 122046
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371895Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4011763Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211661Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201311
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101201- 131196
- 201059