Torstai 24.8.2006

Papio1

Uusi päivä taas koittaa. Raittiina aion sen viettää. Uusi Epson-printterikin tuostaa niin siistiä jälkeä, ettei millään mitään rajaa!

17

815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uusi päivä ja uudet kujeet joita mietin selvinpäin, mulla on sellainen tulostin josta tulee värillistäkin tekstiä ja kuvia ja jopa kolmenkymmenen euron seteleitä, tässä yksi syy minkä vuoksi en ole kiinnostunut työnteosta.

• ambivalenttineN

Pitäs olla jo työmatkalla, mutta pakko oli vielä poiketa tänne. Raittiina ja ahmimatta aion olla. Spinning tunti edessä illalla. Mun printteri on rikki ja uutta ei kukaan oo osannu asentaa. Ehkä jokupäivä mäkin saan printterin toimimaan. Vaatii kyllä asentajan ekaks, mutta hyvää kannattaa odottaa. Nyt täytyy mennä. Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!

• tyttö66

Aurinkoista -ja raitista päivää kaikille. Täällä aiakin (etelä-savossa)mahtava keli.

• Ryyppymies

Täällä Itä-Suomessa paistaa aurinko myös. Raittiina ollaan.

• paranoidi

Raitis päivä tulee tänään. Lähden tänään taas reissuun. Palaan joskus viikonloppuna :)

• Katizi

Ihana kesäinen sää edelleen. Mieli korkealla, vaikka töihin pitää lähteä. Nähdään taas illalla!

• Suotuulia

raittiina tänään. Omasta ja tukihenkilöni armosta.

• Cettuz!

Ollaan.

• Raittiina ollaan, mutta päänuppi on niin sekaisten, että voi, voi. Illalla kuuntelin politiikoita, kehuvat kilvan toisiaan, kuinka hyvin (pässit) on järjestäneet suomen asiat. Tänään päätin että jos TV:ssä näkyy politikoin naamaa, vaihdan he kanavaa tai suljen toosan. Tosi on, ette minun kestä huolehtia maaliman asioista, riittää kun hoitelen omat hommat positiiviselle mielellä. Silloin ja vasta silloin on helpompi elellä, tätä pientä yksinkertaista elämää.

Jos menisin tässä olotilassa ottaman viinaan, sitten sitä vasta sekaisten olisi. Sen vuoksi meinasin olla alkoholittomalla linjalla tänään.

• hermiitti

Tämä on mun pisin raittiusputki sitten joulukuun 2004. Join yhtäjaksoisesti joulukuusta 2004 alkaen lähes joka päivä kevääseen 2006, jolloin pyysin lääkäriltä antabusta ja menin AA-kerhoon. En kumminkaan viihtynyt AA-kerhossa, kun siellä ei oikein päässyt keskustelemaan porukan kans. Nyt olen uudelleen harkinnut, että jos alkaisi taas käydä AA-kerholla. Toisaalta mua kiehtoisi alkoholin kohtuukäyttö, mutta en ole varma pystynkö siihen.

• ambivalenttineN

Onnittelut kahden viikon raittiudesta. Suoraan sanottuna en usko, että pystyisit alkoholin kohtuukäyttjäksi kahden viikon raittiusjakson jälkeen. Ehkä jonain päivänä kykenet kohtuukäyttäjäksi, mutta vielä ei sitä vaihtoehtoa kannattaisi miettiä. Tavoittele mielummin raittiutta ja mieti, mitä kaikkea voit elämältä sen myötä saada. Käy ihmeessä AA:ssa uudelleen, et menetä siinä yhtään mitään. Katso, miltä ryhmä vaikuttaa ja olisiko siitä sinulle apua ja hyötyä. Usko huviksesi, mutta raitis elämä on parempaa kuin päihteiden ympäröimä elämä. Raitis elämä on työn ja tuskan takana, mutta se on sen arvoista. Voimia ja jaksamista sinulle!

• hermiitti.
        ambivalenttineN kirjoitti:

Onnittelut kahden viikon raittiudesta. Suoraan sanottuna en usko, että pystyisit alkoholin kohtuukäyttjäksi kahden viikon raittiusjakson jälkeen. Ehkä jonain päivänä kykenet kohtuukäyttäjäksi, mutta vielä ei sitä vaihtoehtoa kannattaisi miettiä. Tavoittele mielummin raittiutta ja mieti, mitä kaikkea voit elämältä sen myötä saada. Käy ihmeessä AA:ssa uudelleen, et menetä siinä yhtään mitään. Katso, miltä ryhmä vaikuttaa ja olisiko siitä sinulle apua ja hyötyä. Usko huviksesi, mutta raitis elämä on parempaa kuin päihteiden ympäröimä elämä. Raitis elämä on työn ja tuskan takana, mutta se on sen arvoista. Voimia ja jaksamista sinulle!

Seuraavana viikonloppuna kyllä pitäisi ottaa, kun lähden kaveria tapaamaan Espooseen. Siinä on kyllä omat vaaransa kun ottaa vähän, niin sitä on sitten putki päällä.

• ambivalenttineN

Raittiina olen ollut. Käynyt kävelylenkillä ja spinningissä. Spinningin jälkeen tulin kotiin, söin litran jäätelöä ja menin oksentaa. Pahinta tässä tämän päivän oksentelussa on se, että suunnittlein tätä jo jäätelöä ostaessani. Tähän asti olen vaan oksentanut morkkiksen vuoksi, nyt siis oikein suunnittelin tätä prosessia ja sitä, että ostan nimenomaan jäätelöä, koska sen oksentaminen sujuu helpoiten. Tällä hetkellä mun ruokaan liittyvät himot on saanu mussa vallan. Oon joutunut turvautuun oksenteluun, koska en tosiaan halua lihoa enää yhtään enempää, vaan haluan laihtua ja sen eteen oon valmis vaikka oksentamaan. Sairasta. Mutta nyt tää pelleily saa riittää!!! Ja aion pitää tästä päätöksestä kiinni, koska en jaksa enää pettyä itteeni. Se on niin rankkaa, jos ei voi luottaa ees itteenä ja omiin lupauksiinsa.

Eli, ahmimisen lopettaminen on psyykkisen hyvinvointini kannalta ainoa vaihtoehto!!! Rankkaa tulee oleen, mutta mielummin elän ehjää ja tervettä elämää, kuin elämää, mikä pyörii minkäänlaisten "nautintoaineiden" ympärillä.

• tyttö66

Tähän asti kaikki mennyt ihan ok, mutta tänään päivällä oli vähän haikea olo. Ihan kun olis ollut jotain hyvää ystävää ikävä.Ajatukset pyöri aika paljoti alkoholissa.
      onneksi olin sopinut, että haen ystäväni kylään. keitettiin kahvit ja syötiin voileipiä ja lähdettiin tunnin sauvakävelylle niin että hiki tuli pintaan. Sinne reisulle jäi haiku olo!

• ambivalenttineN

...auttaa yleensä tosi paljon, joten kyllä tästä vielä noustaan ja unohdetaan alkot ja muut paheet, (paitsi mä en kyl kahvia ja tupakaa pysty unohtaa, ne on mun tuki ja turva). Onneks mäkin oon ruvennu taas nauttiin urheilusta ja mulla on aivan ihania mailiystäviä, joten ylöspäin mennään ja kovaa :) Lisäks oon sanaut nyt uuden ystävän, nimittäin veden. Se on ollut niin lähellä, mutta niin kaukana. Eli vielä kerran kiitokset nimimerkille syöppö :)

• Tyttö66
        ambivalenttineN kirjoitti:

...auttaa yleensä tosi paljon, joten kyllä tästä vielä noustaan ja unohdetaan alkot ja muut paheet, (paitsi mä en kyl kahvia ja tupakaa pysty unohtaa, ne on mun tuki ja turva). Onneks mäkin oon ruvennu taas nauttiin urheilusta ja mulla on aivan ihania mailiystäviä, joten ylöspäin mennään ja kovaa :) Lisäks oon sanaut nyt uuden ystävän, nimittäin veden. Se on ollut niin lähellä, mutta niin kaukana. Eli vielä kerran kiitokset nimimerkille syöppö :)

selviät tosta sun ongelmasta. Voisimpa antaa sulle sen " ahaa elämyksen" jonka itse sain kun kärsin ko. ongelmasta. Älä ole itsellesi niin ankara. Syö joka päivä jotain mitä mielesi tekee, mutta vähän. Ei siitäkään mitään tule jos nyt alat kittaamaan vettä litra tolkulla päivittäin. Se on sama kun kaikki ihme dietit niihin kyllä kyllästyy hyvin äkkiä. pienennä annoksia, syö useasti päivässä ja nautiskele hitaasti.

• ambivalenttineN
        Tyttö66 kirjoitti:

selviät tosta sun ongelmasta. Voisimpa antaa sulle sen " ahaa elämyksen" jonka itse sain kun kärsin ko. ongelmasta. Älä ole itsellesi niin ankara. Syö joka päivä jotain mitä mielesi tekee, mutta vähän. Ei siitäkään mitään tule jos nyt alat kittaamaan vettä litra tolkulla päivittäin. Se on sama kun kaikki ihme dietit niihin kyllä kyllästyy hyvin äkkiä. pienennä annoksia, syö useasti päivässä ja nautiskele hitaasti.

Mulla on nyt tosi hyvä olo. Tuntuu, että oon vihdoin käsittäny missä mennään ja mihin sitä olis menossa jos toi tyyli ois jatkunut pidempää. Ennen kaikkea musta tuntuu, että oon nyt vihdoin valmis muutokseen ja tekemään sen asian eteen jotain!!! Nyt on jotenkin niin seesteinen olo, en ajattele yhtään ruokaa tai alkoa. Tähän asti kumpikin mielihyvä on vuorotellut siitä, kumpi saa olla enemmän pinnalla. Mutta nyt molemmat himot on jossain kaukana ja elämä tuntuu just nyt hyvältä näin niinkuin se on.

Oon ilmeisesti saavuttanut ton "ahaa- elämyksen" vihdoinkin. Ehkä sä sait sen lähetettyä mulle, kun niin halusit sen mulle antaa :) jos niin on, niin kiitos sulle siitä :) Jokatapauksessa, tällasta oloa kuin mulla nyt on, niin ei oo ollu sen jälkeen ku viimeeks oli tällanen olo.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1558
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1549
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      13
      1353
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1319
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1255
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1008
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      971
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      901
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      826
    Aihe