26.08.06 lauantai

aahoohoo

On tunnotonta sakkia nykyajan penskat.

Käytiin tivolissa kattelemassa meininkii ja siellä natiaiset istu jos mikälaisessa vemputtimessa saamassa päätäsä sekasi. Minä kattelin vierestä ja oikein spuglutti kun ne huuteli että "lisää vauhtia-lisää vauhtia" Ite en ois uskaltanu mennä ku siihen kaikkein hitaimpaan mut siinä ois ollu se ongelma et takamus ei ois mahtunu penkiin. Eikä ne ois varmaan minuu siihen päästänykkää ku oon yli-ikänen ja sen karusellin runko ois varmaanki vääntyny kelvottomaks.

No, pitää osallistuu joihinki mummo -juttuihin tänään ettei naama rupee vihertämään. Esim niin ku katella eläkeläisten esittämiä tanhuja.

Ja viinatta meinaan viheltää koko päivän läpi.

40

1311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pidettyä muutama lepopäivä palstakirjoittelussa ja hyvää teki:))
      Nyt lauantain kunniaksi tulin mukaan,koska näistä aamuista tavallaan innostuin
      tähän raittiina oloon.

Koska ennen juuri nämä aamut olivat niitä,jolloin oli enempi tai vähempi huono olo.
      Nykyisin on päinvastoin.Mikä ilo onkaan aamulla herätä ilman krapulaa ja voi suunnitella,
      et mitähän tänään tekee muutakin,kun vaan ravaa sängyn-jääkaapin ja vessan väliä.
      Krapulatonta,pirtsakkaa syyskesän päivää kaikille:))t pörri

• Kyllä oli tukeva nukkua, kun illalla söin rillisikaa vatsan täyteen. Vieläkin on täyteläinen olo, mutta jos koskenkorvaa olisi juonnut vatsan täyteen, olisi tänään ontto olo. Sen vuoksi tänäänkin juon alkoholittomia juomia, ja syön kasvisaterian.

Hyvää päivän tyttäret

• sinulle pitkästä aikaa.En malta olla kysymättä,et kuinkas pikkuinen kalakaveri jaksaa.
        Ei ole tainnut vielä tänä kesänä olla kalassa mukana:)t pörri

• pörri.1 kirjoitti:

sinulle pitkästä aikaa.En malta olla kysymättä,et kuinkas pikkuinen kalakaveri jaksaa.
        Ei ole tainnut vielä tänä kesänä olla kalassa mukana:)t pörri

pikkumies jaksaa, kävi heinäkuussa jo täälläpäin, ei vielä lähtenyt kalaan.

• ambivalenttineN

Huomenta! Tiiättekö, mistä huomaa aikuistumisen? Siitä, kun tivolilaitteissa tulee huono olo tai ne rupee muuten vaan tuntuu vastenmielisiltä. Itse sain kokea tämän karun aikuistumisen tänä kesänä. Tähän asti olen aina pitänyt hurjista, päätä sekoittavista laitteista. Mutta tänä kesänä heräsin tähän inhottavaan aikuisuuteen kun melkeen jo ekan vemputtimen jälkeen tuli huno olo. Oli karua herätä todellisuuteen, kun ei enää kyennyt meneen laitteisiin, vaikka ois niin mielellään halunnut.

Tämän ihanan ja kauniin lauantaipäivän vietän sekä raittiina että ahmimatta. Meen kohta aamulenkille ja sen jälkeen aerobic tunnille. Liikunnasta tulee hyvä mieli ja pirteä olo :)
      Mukavaa ja raitista lauantai päivää teille kaikille!

• aahoohoo

ois sulkijalihas pettäny jos oisin menny niihin tappovehkeisiin.

Palasin vielä tähän koneelle ku piti tehä lotto. Oon kattonu tuolta Porkkalanniemestä yhen kämpän jo valmiiks ja myöhemmin ystävällisesti kutsun teidät kaikki tervetulleiksi tupareihin. Serveeraukset maksaa Veikkaus joten ei tarvii eväitä mukaan.

No, nyt pitää lähtee juhliin. Soromnoo.

• Viinietikka

venetsialaisiltaa meinaan vietellä ja iloita taas yhdestä uudesta raittiista päivästä.

Serifille pyyntö, älä ny kuiteskaan niiden pommien kanssa rupea leikkimään, saattaa tulla se kolmen metrin kuoppa! Mut mukavaa ja raitista lauantaita kuiteskin Sinulle ja kaikille ketjulaisille toivottelee viinietikka, ja edelleen opiskelujen koukussa "taistellen" muttei nyt happamena!

• ma-sa

Täytyy käydä tännekin välillä viesti heittämässä.En ole sortunut alkoholiin eikä ole suunnitteilla tehdä sitä tänäänkään.Nettihalutkin on pysynny kurissa aika hyvin.Mulla on tämä tuurijuopon käyttäytymismalli.Aina jää kiinni johonkin asiaan joksikin aikaa.

Kymmenen vuotta on vähän sumun peitossa....Alkoholi ja kaikki "muut" veivät minua harhaan.Tänään minä ja ne, te viette minua oikeaan suuntaan.

Tässä voitas ottaa pieni yhteislaulu."Hiljaisin siivin".Junnun poika sanoittelee hyvin näitä iskelmiä.Hyvää ja raitista kaikille//masa*

• kappaleena voitais laulaa luikauttaa vaikkapa Uralin pihlaja:)
        Täällä on aivan ihana raikas päivä.Ehdin jo piipahtaa tuolla kaupungin keskustassa.
        Kävin ostamassa vähän harrastus-juttuja.Nauratti kyllä jo pelkkä välineiden osto:)
        Saati sitten kun rupean tositoimiin,sitä ei nauramatta kestä kukaan katsella:)
        Mä aina näin syksyisin hurahdan kaikkiin uusiin juttuihin.Ihan näin selvinpäinkin.
        Oikein Hyviä syys-kesän päiviä sulle.t pörri

• ma-sa
        pörri.1 kirjoitti:

kappaleena voitais laulaa luikauttaa vaikkapa Uralin pihlaja:)
        Täällä on aivan ihana raikas päivä.Ehdin jo piipahtaa tuolla kaupungin keskustassa.
        Kävin ostamassa vähän harrastus-juttuja.Nauratti kyllä jo pelkkä välineiden osto:)
        Saati sitten kun rupean tositoimiin,sitä ei nauramatta kestä kukaan katsella:)
        Mä aina näin syksyisin hurahdan kaikkiin uusiin juttuihin.Ihan näin selvinpäinkin.
        Oikein Hyviä syys-kesän päiviä sulle.t pörri

Ihan kiva joskus hurahtaa.Tiedä koskaan miten hauskaa siitä tulee itsellekin.Olis sitten ilo molemminpuolinen.Sehän me ollaan jo monesti todettu että selvinpäin on hauskaa sekoilla.

• Katizi

Selvinpäin kohta kolme viikkoa ja olo senkun paranee, samoin itsetunto. Eilen oli vaikea ilta. Olin aivan mielettömän väsynyt ja pahantuulinen. Sit vielä naapurin eukko pyysi käymään kahvilla, kun tietää etten ota. Siellä sitten olivat iloisessa humalassa toisen naapurin kanssa. Ensin tuli kaipuu mukaan. Miksen vois ottaa edes yhtä. Sitten muistin...koska olen alkoholisti! Koitti naapuri jotain karamellilikööriä kermavaahdolla tyrkyttää, mutta sain siitäkin kieltäydyttyä. Ei ollut silti mitenkään voitonriemuinen olo eilen. Nyt aamulla kyllä on. Onneksi en sortunut. Pinna on edelleen kyllä vähän kireellä. Kämppä on ku helvetin esikartano ja yhtään ei nappais siivota. Taidan lähteä koirien kanssa lenkille ja komentaa isoimmat muksut vähän siistimään paikkoja. Mää en ny jaksa. Siivouksen päälle on vaikeinta olla ottamatta ns. "siivoussiideriä"...toivottavasti vitutus helpottaa.

• ajatella asiaa niinpäin,että vielä enempi sinua esim.huomenna vit...jos tänään ratkeaisit juomaan.
        Sillälailla minä silloin alkuaikoina monasti mietiskelin,kun pähkäilin et otanko vai en.Tämä oli kaikki silloin,kun en ollut vielä osannut ratkaista miten haluan elää:)
        Nyt mun ei tee mieli enää juoda.Tsemppiä vaan teille kaikille uusille,jotka haluatte juomisen lopettaa.
        Alku aina hankalaa,mutta kyllä se siitä,kun ei anna heti periksi vaikka kuinka tekis mieli luovuttaa:)t pörri

• Katizi
        pörri.1 kirjoitti:

ajatella asiaa niinpäin,että vielä enempi sinua esim.huomenna vit...jos tänään ratkeaisit juomaan.
        Sillälailla minä silloin alkuaikoina monasti mietiskelin,kun pähkäilin et otanko vai en.Tämä oli kaikki silloin,kun en ollut vielä osannut ratkaista miten haluan elää:)
        Nyt mun ei tee mieli enää juoda.Tsemppiä vaan teille kaikille uusille,jotka haluatte juomisen lopettaa.
        Alku aina hankalaa,mutta kyllä se siitä,kun ei anna heti periksi vaikka kuinka tekis mieli luovuttaa:)t pörri

Niin asian pähkäilinkin. Naapurin emäntä soitti krapulassa ja tartti kyytiä kauppaan. Oli ihanaa kun ei tarttenu itelle hakea tasottavaa. Rupesin sit kuitenkin siivoomaan kun vitutus meni ohi ja mietin miten kiva on illalla katella telsuu ja syödä poppareita ja juoda cokista siistissä kämpässä:)

• alkoholistitar

Viidettä raittiusviikkoa mennään ja on alkanut masennusta hieman pukkaamaan. En anna periksi, kun tiedän, että juominen tekisi vain huonompaa elämälleni. Sama mitenpäin vituttaa, niin parempi raittiina, kuin katuojassa.
      Kummia pelkoja vakavista sairauksista. Joka paikassa on syöpä ja tupakanpoltto tuo hirmu pahan omantunnon! Pahoinvointia päivittäin ja väsymystä. Lienekkö normaalia??? Jees, eipä ole mulla vara enää juoda. On tämän elämän viinakiintiö jo ylitetty...

• Tivoleissa käynnit on jääneet, pää menee jo pyörälle ku tarpeeks mutkasta tietä ajelee.

Raittiina ja reippaana minäkin yritän tään loppupäivän räplätä. Pitäis tässä alkaa huoltaan vaimon autoo, tosin poika sillon enempi ajanu ku vaimoni, mut huollot näkyy jäävän silti iskälle.

Hyvää viikon vaihdetta kaikille. Näyttää että meitä vanhempia ketjulaisia on löytänyt taas palstalle enemmän, ku elellään yleisesti ottain vapaapäivää, masa nyt voi tietysti mennä tänäänkin hakkaan käypästä et svensonit ei jäis ilman hilloo:)

• ajatella vaan positiivisesti noista huoltohommista.
        Sehän on vaan osoitus siitä,kuinka tarpeellinen sinäkin olet:)
        Mulle kans riittää metrolla ajelu korvaamaan linnanmäen härvelit:)t pörri

• pörri.1 kirjoitti:

ajatella vaan positiivisesti noista huoltohommista.
        Sehän on vaan osoitus siitä,kuinka tarpeellinen sinäkin olet:)
        Mulle kans riittää metrolla ajelu korvaamaan linnanmäen härvelit:)t pörri

Pösitiiivisesti positiivisesti ajatella! Nyt näky auto kotiutuvan täytyy mennä kerään avaimet taskuun ettei sitä joku ehdi taas ajaan kuumaksi että näpit palaa ku alkaa räpeltään.

Sinulle pörri hyvää ja iloista viikonloppua. t,joonatan11

• ma-sa

Empäs menekkään pajaan.Mulla on taas loma.Vielä viikko jäljellä.Toimin tässä vähän muuttoavustajana ja yleisenä neuvonantajana.Viimeinen lintu lentää pesästä tässä viikonvaihteessa.Muistan aina sinut ku mun naapurin poika on nimeltään Joonatan ja lemppari on tietysti "Joona".Hyvää ja raitista huoltopäivää.

• joonatan11 kirjoitti:

Pösitiiivisesti positiivisesti ajatella! Nyt näky auto kotiutuvan täytyy mennä kerään avaimet taskuun ettei sitä joku ehdi taas ajaan kuumaksi että näpit palaa ku alkaa räpeltään.

Sinulle pörri hyvää ja iloista viikonloppua. t,joonatan11

toivon,että ne sun kaikenmaailman remonttihommat pikkuhiljaa vähenisivät,kun olet koko kesän pakertanut.Kohta on sitten selkä kipiänä,etkä pääse sängystä ylös.t pörri

• pörri.1 kirjoitti:

toivon,että ne sun kaikenmaailman remonttihommat pikkuhiljaa vähenisivät,kun olet koko kesän pakertanut.Kohta on sitten selkä kipiänä,etkä pääse sängystä ylös.t pörri

Kuules pörri! Olen kanssasi samaa mieltä, saisivat kyllä jo näät remontit loppuu niin autoista ku taloistakin! Kävin jo polttaan käteni ku en malttanut odottaa että moottori ois jähtynyt ja rupesin räpeltään lämpömittarin anturia, nyt sit on anturi vielä paikallaan ja käsi kipeenä ku piti työntää se kuumaan moottoriin! Nyt lähden sit kattoon jokos se moottori ois senverta jähtynny että kärsis sinne räpylänsä työntää. Ilman väkijuomia silti jatkan taaperrustani!

• ma-sa kirjoitti:

Empäs menekkään pajaan.Mulla on taas loma.Vielä viikko jäljellä.Toimin tässä vähän muuttoavustajana ja yleisenä neuvonantajana.Viimeinen lintu lentää pesästä tässä viikonvaihteessa.Muistan aina sinut ku mun naapurin poika on nimeltään Joonatan ja lemppari on tietysti "Joona".Hyvää ja raitista huoltopäivää.

Onhan se varmaan sellainen ikimuistettava hetki ku viimmeinenkin lentää pesästään, mulla niitä on vielä kaksi kotosalla, ja tää iltatähti kaiken todennäköisyyden mukaan vielä vähän pidempäänkin.

Kiva että sinäkin saat vähän huilia niistä pajahommista! Monesti olen sinua ajatellut, ku kuiteski olet näiltä seuduilta lähtenyt maailmalle. Toivottelen sinullekin hyvää ja alkotonta jatkoa! Nyt täytyy mennä että sais jotain aikaiseksi. Kirjoittamisiin!

• ma-sa kirjoitti:

se sitten viimein lapsi lähtee sinulta maailmalle?
        Sulla on varmaan vähän haikea olo.Kyllä sä pian totut
        siihen rauhaan mikä sulle koittaa,luulisin.t pörri

• ma-sa
        pörri.1 kirjoitti:

se sitten viimein lapsi lähtee sinulta maailmalle?
        Sulla on varmaan vähän haikea olo.Kyllä sä pian totut
        siihen rauhaan mikä sulle koittaa,luulisin.t pörri

Tääl yksinäni laulelen kun ilta tullut on.On vähän outo tunne kyllä nyt.Vaan onhan niitä isompiakin myllerryksiä käyty läpi että eiköhän se tästä.

• ma-sa kirjoitti:

Tääl yksinäni laulelen kun ilta tullut on.On vähän outo tunne kyllä nyt.Vaan onhan niitä isompiakin myllerryksiä käyty läpi että eiköhän se tästä.

sulle pieni laulu:Hiljainen koti,hämyinen maa,kultaa sen ylle kuu heijastaa.
        Yksin taas kuljen,mietteisiin jään,milloin mä jälleen lapseni nään.
        No,nyt sinulla on siellä haikea olo,mutta kyllä se siitä iloksi muuttuu:)t pörri

• Papio1

Raitis lauantai tänään.

• Sheriffi puuttuu.Ei kai se onneton ole itseään räjäyttänyt eilen,kun siitä pommista puhui.
        Mulla on -6 joten hyvin menee:)
        reipasta päivää sulle.t pörri

• Cettuz!

Ilman, alkoholia, paineita.

• tyttö66

kun tämä päivä rämmitty. Muuten menisi ihan ok ,mutta tämä alkuiltapäivä on aina yhtä paskamainen. Väsyttää ja muutenkin matalapainetta. Eilen illalla kävin ulkona syömässä ja oli tosi kiva fiilis olla selvinpäin. Ei tehnyt yhtään mieli ottaa. Toivottavasti olo taas iltaa kohti paranee.

• ma-sa
        tyttö66 kirjoitti:

kun tämä päivä rämmitty. Muuten menisi ihan ok ,mutta tämä alkuiltapäivä on aina yhtä paskamainen. Väsyttää ja muutenkin matalapainetta. Eilen illalla kävin ulkona syömässä ja oli tosi kiva fiilis olla selvinpäin. Ei tehnyt yhtään mieli ottaa. Toivottavasti olo taas iltaa kohti paranee.

rämpimistä aina alkuun ja mieliala menee ylös/alas.Takuuvarmaa on että tasottuu kun niitä päiviä kertyy lisää.Sitten onkin taas hyvä muistella niitä huonoja päivä.Haluanko ne takaisin.Zemppiä ja päivä kerrallaan.

• Flunssainen raitis lauantai.

• sä hengissä.Kerkesin jo huolestua,kun on porukkaa palstalla jo vaikka kuinka ja valvoja puuttuu:)

Oletko sä onneton jo mennyt ittes vilustuttamaan?
        ehkä olis aiheellista ottaa nyt välihousut käyttöön.
        Muista nauttia lämmintä mustaherukka mehua.
        Tai no joo,kyllä se käy vadelmamehukin.Ehkäpä suklaalevykin
        sairaalle tekee hyvää:)t pörri

• Suotuulia

Flunssa vaivaa edelleen, tosin parempana jo eilistä. Olisi ollut veemäistä herätä viinakoomasta kun keuhkot pihisee ja silmät ja nenä vuotavat. Katizille terkkuja, kun tuskailit, että olet hermot kireällä: Minulla selkeästi alkaa nyt vaivaamaan "kuivahumala". Aloin kiehnäämään riitaa lapsien ja miehen kanssa, kunnes saisin mieheni "reuhahtamaan" ja saan syyn lähteä ostamaan juomaa. Onneksi sain tukea tästä palstasta taas ja samaten tukihenkilöni laittoi lohduttavan viestin. "hyvää matkaa tälle päivälle, hetki kerrallaan".
      Joten raitis tänään.

• Katizi

Kuullostaa niin tutulta tuo kuivahumala! Tiedän mitä tarkoitat. Mul on ukko duunimatkalla. Olis helppo vetää perseet jäämättä kiinni ees...näin takoo takaraivossa kuningas alkoholi vähän väliä. Tällä hetkellä ihan helppo olla, mut tunnin päästä voi olla toinen homma, kun olen siivoomalla "ansainnut" muka kylmän huurteisen...semmosta se on, mut taidan laittaa cokiksen pakkaseen ja ottaa huuteisen sellaisen siivouksen päälle kuitenkin.

• Hamara

Oli jälleen mieltäpiristävää lukia teidän juttujanne, ja aionkin tästä päivästä eteenpäin käydä lukaasemassa ketjunne päivittäin. Saa nähdä tuleeko musta illalla viemärisukeltaja, koska kaadoin hetki sitten kossupullon loput vessanpönttöön. Tänään en ole mitään ottanut, enkä jumaliste otakkaan.

• vaimollesi,et ottaa jo kaulimen valmiiksi esille ja sano hänelle,et kalauttaa sillä sua jos sattuu viinanhimo illemalla iskemään:)(muistatko kun oli joskus silloin kauan sittene meillä juttua täällä siitä kaulimella kalauttamisesta)t pörri

• Hamara
        pörri.1 kirjoitti:

vaimollesi,et ottaa jo kaulimen valmiiksi esille ja sano hänelle,et kalauttaa sillä sua jos sattuu viinanhimo illemalla iskemään:)(muistatko kun oli joskus silloin kauan sittene meillä juttua täällä siitä kaulimella kalauttamisesta)t pörri

Jeps, kyllä muistan. Tälläkertaa pyydän vaimoani kolauttamaan mua puimurilla kalloon, jos vaikutus sattuis olemaan pitkäaikasempi. Samalla kun se on mulle ihan oikein, niin vaimokin varmasti nauttii, kun pääsee kolauttamaan oikein olantakaa.

• ambivalenttineN

...kun teillä kaikilla on rakastava puoliso ja lapsia. Ja mä vaan elän yksikseni. Mäki haluun miehen ja lapsia!!! En haluu olla enää yksin. (Johan tätä sinkkuelämää on kesätnytkin kuukauden). Meen tänään reggae festareille. Ja ihan selvinpäin aion nauttia niistä esiintyjistä, kuten Jukkapojasta ja jenkkarekasta, Soul captain bandista, puppa J:stä ja monesta muusta. No, jos olisin perheellinen, niin jäispä nuo festarit mun osalta väliin. Joten onhan tässä sinkkuudessa hyviäkin puolia. Äsken kun mua harmitti niin paljon se, että teillä kaikilla on onnellinen (tai vähemmän onnellinen) perhe-elämä, niin ajattelin että voisin vetää vaikka kunnon kännit, että mitä sen on väliä, kun yksin joudun kuitenkin oleen. Onneks se oli vaan sellainen ohimenevä ajatus, minkä ohitin samantien. Toivon, että te muutkin ohitatte noi alkoon liittyvät ajatukset ja keksitte jotain parempaa ja mielekkäämpää miettimistä ja tekemistä sen tilalle. Mä tosiaan aion tänään bilettää selvinpäin ja jos vaikka löytyis sitten mulle joku mukava mies, mut empä usko. Yleensä reggaesta tykkää sellaset parikymppiset rastatukka- "teinipojat." Eipä ole mun tyyppiä. Mä etin jo vähän kypsempää miestä. Tai emmä kyllä myönnä ettiväni yhtään mitään. Parempi ois vaan tottuu oleen yksin, mutta joskus tuntuu niin vaikeelta tää yksinäisyys. Enää ei sentään rupee itkettää kun näen onnellisia pariskuntia. Vajaa kuukaus sitten rupes heti tuntuu pahalta kun kohtas onnellisia ihmisiä, mut nyt oon päässyt siitä yli. Täytyy kuitenkin myöntää, että kyllä se rakastavaisten katselu hieman edelleenkin kirpasee. Tuntuu, että miksen minäkin voisi olla rakastunut ja onnellinen.

• aahoohoo

Sen siitä sai ku rupes arpoja ostelemaan kyläjuhlissa: ulkomaille on lähettävä -ei maha mittään. Työnsivät väkisellä risteilyn tonne Tukholmaan.

Onneks sain ihan kunnon voittojaki - niin ku frisbee -kiekon jossa oli yhen pankin mainos ja paketillisen joulupipareita. Anoin sen kiekon yhelle melkein tuttavalle kun sano juoksuttavansa sellasella koiraansa.

Kumppani tossa sohvalla on takuusti hyvillään ku annoin sen pois - sille ois nimittäin tullu frisbeen hakukeikkoja solkenaan jos oisin innostunu sitä heittelemään.

• paranoidi

Ehdinpä laittaa ilmoituksen tänään :
      Raittiina rallatellen poika tuli raittiista reissustaan kotiin. Loma oli upea kaikinpuolin ja voisi sanoa, että paras kesäloma pitkiin aikoihin. Kelit suosi ja muutenkin oli normaalia "aurinkoisempaa" henkisestikkin. Tästä on taas hyvä jatkaa tipatonta elämää.

• kiva lukea iloinen viestisi:)Olet varmaankin kanssani samaa mieltä,
        että oli viisas teko meiltä silloin viimekesänä se leikkimielinen kisan aloitus:)
        viestistäsi ymmärsin,että lomasi on päättynyt.
        Onnistuneen loman jälkeen on hyvä mennä töihin:)t pörri

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1548
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1529
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1319
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1255
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      998
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      961
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      901
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      826
    Aihe