Näin menestyt työssäsi
1. Älä koskaan kävele ilman paperia.
Paperinippua kädessään pitävä, käytävällä kiireisesti liikkuva työntekijä antaa itsestään tehokkaan kuvan, aivan kuin olisi menossa kokoukseen. Tyhjin käsin kulkeva henkilö taas näyttää siltä, kuin olisi menossa kahvioon. Sanomalehti kädessä merkitsee lähestyvää WC:ssä käyntiä. Tärkeää kokonaiskuvan kannalta on kantaa tavaraa mukanaan kotiin lähdettäessä, se symboloi pitkiä, kotona jatkuvia työpäiviä.
2. Tee tietokoneestasi kiireinen.
Aina kun käytät tietokonetta, se antaa kiireisen kuvan satunnaiselle tarkkailijalle. Voit lähettää ja vastaanottaa henkilökohtaisia sähköpostiviestejä, chattailla ja tehdä muuta vähemmän työhön liittyvää. Näistä eduista tietokoneen puolesta puhujat vaikenevat mielellään. Kun pomosi ahdistelee sinua käryttyäsi asiasta, voit aina puolustautua sanomalla että opettelet omin päin uuden ohjelmaversion käyttöä, jottei firman tarvitse maksaa kalliita atk-kursseja.
3. Sotkuinen pöytä.
Huipujohtajien pöydät ovat siistssä kunnossa. Meidän muiden täytyy huolehtia siitä, että pöydällä on riittävästi rojua osoittamaan ahkeruutemme. Rakenna papereista huikeita kasoja ympäri työpistettäsi. Tarkkailijalle viime vuoden niput näyttävät samalta kuin tämänhetkiset, määrä ratkaisee. Rakenna korkealle ja laajalle! Mikäli tiedät jonkun tulevan hakemaan sinulta jotain asiakirjaa, piilota se jonkun kasan alapäähän ja selaa nippua epätoivoisesti, kun hän saapuu.
4. Vastaajapalvelut - puheposti.
Älä koskaan vastaa puhelimeen, jos käytät puhepostia tms. lisäpalvelua. Ihmiset eivät soita sinulle työaikana antaakseen jotain ilmaiseksi - he soittavat koska he haluavat SINUN tekevän töitä HEILLE. Peilaa kaikki puhelut vastaajan kautta. Jos joku jättää viestin, voit vastata siihen ruokatunnin aikana. Silloin he eivät ole itse paikalla, mutta jäävät siihen uskoon, että sinä teet töitä tauotta.
5. Näytä kärsimättömältä ja kiusaantuneelta.
Yritä aina näyttää kovin stressaantuneelta, vaivautuneelta ja malttamattomalta, jotta pomosi saisi sinusta kiireisen vaikutelman.
6. Lähde toimistosta myöhään.
Poistu toimistostasi aina myöhään, varsinkin jos pomo norkoilee paikalla. Voit lukea lehtiä, kirjoja ym. odotellessasi otollista poistumisaikaa. Näin säästät myös arvokasta vapaa-aikaa muihin harrastuksiin. Poistu aina pomon oven ohi, mikäli hän sattuu olemaan paikalla. Näin jätät "myöhäisen leiman" poistumisestasi. Lähetä tärkeitä viestejä epäinhimillisiin aikoihin, esim. 07:05 tai 21:35 selkä pyhäpäivinä. Tietokoneen päivyrin ja kellon näpelöiminen auttaa tässä asiassa.
7. Huokaile oikeaan aikaan.
Huokaile äänekkäästi, kun ympärilläsi on paljon ihmisiä. Tämä vakuuttaa useimmat siitä, että työskentelet äärimmäisen paineen alla. Nämä ihmiset eivät ole ensimmäisenä jonossa tuputtamassa sinulle lisää työtehtäviä.
8. Pino-teoria.
Sotkuisen pöydän tehoa lisää kirjojen pinoaminen pöydälle. Lisäpisteitä saa aina mm. paksuista atk-käsikirjoista ja käyttöoppaista. Näihin pinoihin on helppo piilottaa esim. romaaneja, joita luet odotellessasi toisten poistumista konttorilta (kohta 6).
9. Oma sanasto.
Lue muutama atk-alan lehti (työajalla) ja opettele ulkoa muutama fraasi, uusia termejä sekä muuta tarpeellista siansaksaa. Sujauta niitä normaalipuheeseen, kun keskustelet pomon kanssa. Muista: kenenkään ei tarvitse ymmärtää puhettasi, pääasia, että kuulostat vakuuttavalta.
10. Kahden takin tekniikka.
Jos työskentelet isossa maisemakonttorissa, jätä aina varatakki tuolisi selkänojalle. Näin saat aikaan vaikutelman, että olet edelleen tiloissa. Toinen takki on tietysti aktiivikäytössä muualla eli missä milloinkin lusmuilet.
11. TÄRKEINTÄ.
ÄLÄ pistä tätä eteenpäin pomollesi!
Näin menestyt työssäsi;o)))))))))
16
497
Vastaukset
- käännät
aina sen toisen posken, ja sua kun näin (luvallasi) kosken, pian oletkin terve punaposki?;)
- TÄMÄ.
KIPPIS totta etten lankeisi ansaan niinkun tauno
palo !!!!!varpunen- aliisa
Mutta jos alkaisin noita noudattaa omalla työpaikallani,niin kieltämättä mua pidettäisiin "hieman " tärähtäneenä ;O)))))))
on ollut viimepäivinä viisaita aloituksia...ihan liian viisaita...vaikka tiedänhän minä että älykkyysosamääräsi on huippuluokkaa....minua on alkanut kovasti hermostuttamaan vastaaminen näihin....
- Työtön Nro 96000
Ei toimistohommat ole työntekemistä, tuleeko toimistohommissa HIKI??? EI TULE!!!
- ainakaan
amaryllie1 kirjoitti:
jos kantaa suuria paperinippuja edes takaisin...ihan varmasti tulee hiki!!!!
jos on hyväkuntoinen. Lihavilla ja huonokuntoisilla tietty voi tulla vähemmästäkin hiki, vaikka pelkästä istumisesta.
ainakaan kirjoitti:
jos on hyväkuntoinen. Lihavilla ja huonokuntoisilla tietty voi tulla vähemmästäkin hiki, vaikka pelkästä istumisesta.
ja hyväkuntoisillekkin voi tulla hiki jos paperinippu on tarpeeksi suuri...
ja kaikille voi tulla hiki ihan pelkästä ajattelemisesta....- ei kannata
amaryllie1 kirjoitti:
ja hyväkuntoisillekkin voi tulla hiki jos paperinippu on tarpeeksi suuri...
ja kaikille voi tulla hiki ihan pelkästä ajattelemisesta....ajatella yhtään mitään, ei ainakaan mitään hikoiluttavia ajatuksia.
ei kannata kirjoitti:
ajatella yhtään mitään, ei ainakaan mitään hikoiluttavia ajatuksia.
joskus voi ihan hikoiluttamatonkin ajatus hikoiluttaa...jos on tarpeeksi vaikeaa ajateltavaa....
- aliisa
amaryllie1 kirjoitti:
joskus voi ihan hikoiluttamatonkin ajatus hikoiluttaa...jos on tarpeeksi vaikeaa ajateltavaa....
hikoilun alkamisesta hikoiluttaa...tai pelkkä ajatus työnteosta hikoiluttaa...
aliisa kirjoitti:
hikoilun alkamisesta hikoiluttaa...tai pelkkä ajatus työnteosta hikoiluttaa...
pelkästään se hikoiluttaa jos ei ole työtä mitä ajatella...tai jos hikirauhaset on tukossa ja ei voi hikoilla niin sitten vasta hikoiluttaisikin....arvaappas onko mulla hiki!!!!
- aliisa
amaryllie1 kirjoitti:
pelkästään se hikoiluttaa jos ei ole työtä mitä ajatella...tai jos hikirauhaset on tukossa ja ei voi hikoilla niin sitten vasta hikoiluttaisikin....arvaappas onko mulla hiki!!!!
pelkästään jaloista...kaikki hiki tulee kengistä ulos :O/
aliisa kirjoitti:
pelkästään jaloista...kaikki hiki tulee kengistä ulos :O/
pois ja sukkamehu haisemaan...eiköhän ala muitakin hikoiluttaa siinä vaiheessa!!!
kaikki yhden ja yksi kaikkien hikoilijoiden puolesta.......- aliisa
amaryllie1 kirjoitti:
pois ja sukkamehu haisemaan...eiköhän ala muitakin hikoiluttaa siinä vaiheessa!!!
kaikki yhden ja yksi kaikkien hikoilijoiden puolesta.......jaettu "ilo",on kaksinkertainen ilo ;O))
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233500- 122316
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371945Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141899Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211701Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301463- 1241418
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101291- 141236