Hei, olen koulutukseltani medianomi ja rakennusalan artesaani - olen toiminut reilun vuoden teollisuudessa rakennussuunnittelijana - aiemmin olen tehnyt harjoittelijana rakennusliikkeille esittelymateriaalia, mallinnusta printteihin ja esittelyvideoihin.
Olen vähintään kohtuullinen mallintaja (kokemusta noin 7-8 vuotta) ja hyvin kärryillä kaikesta rakentamiseen liittyvästä. Onko minulla mitään mahdollisuuksia saada töitä arkkitehtitoimistosta, voinko suunnitella rakennuksia esim. omalla toiminimelläni tai freelancerina, vai vaaditaanko arkkitehtinkoulutus? Onko arkkitehdiksi helppo opiskella ja minkälainen mahtaa olla työllisyys?
Arkkitehtuurista kiinnostunut
5
473
Vastaukset
- valmius
1)
POISTU
¨2)
LÄHDE
#)
ÄLÄ TULE TAKASIN- Nea-suunnittelija
En ymmärtänyt mistä minun tulee poistua?
- keskity
Melu, touhu ilmein tärkein.
– Tulee kuolo kaikki särkein.
Juhani Siljo- Nea-suunnittelija
Luulisi että kyseinen runo voisi sopia yleisesti kaikkeen elämään ja toimintaan. Lisäksi kulttuurialoilla on nähdäkseni kuolo yleensä enemmänkin kasaava ja arvoa nostava tekijä?
- Velma
Yritä vaan arkkitehtitoimistoon töihin. Taustasi vaikuttaa ihan kohtuuhyvältä, tiedän huonommallakin taustalla töitä saaneita. Rakennusten pääsuunnittelijoilla pitää olla lain vaatima pätevyys eli arkkitehdin tutkinto. Itselläni on se käsitys että arkkitehdeillä kouluun pääseminen on vaikeampaa kuin opiskelu, vaikka sekin työtä teettää. Työllisyydestä kertoo sekin, että monilla arkkitehtiopiskelijoilla venyy opiskelut siihen 10 vuoteen kun ne käy samaan aikaan töissä jossain suunnittelutoimistossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091628Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401394- 541143
- 551025
- 721005
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52913Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774