Kalevala koru, nikkeliä?

Sani_*

Ostin juuri Kalevala koru sarjan sormuksen (pronssia) ja tuli mieleeni että onko nikkeliallergiset saaneet oireita niistä? Nettisivuilla kerrottiin että eivät sisällä nikkeliä... Pidin koko kesän kalevalan pronssista nilkkakorua, ja siitä ei ainakaan tullut ihottumaa.
Kokemuksia?

14

3926

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en voi

käyttää mitään rihkamakoruja ilman ihottumaa mutta kalevala-koruista en ole saanut mitään oireita. ilmeisesti ne eivät sitten sisällä nikkeliä. jopa läpikorvan korviksia voi pitää.

• Sani_*

Mulla tulee kans kaikesta rihkamasta heti kauhea syyhy, silmälasitkin pitää olla titaniumia. Tänään tosiaan "otin riskin" ja ostin kauan haaveilemani kalevala sormuksen. Toivottavasti syyhy pysyy poissa!

• Eivät ole rihkamaa
        Sani_* kirjoitti:

Mulla tulee kans kaikesta rihkamasta heti kauhea syyhy, silmälasitkin pitää olla titaniumia. Tänään tosiaan "otin riskin" ja ostin kauan haaveilemani kalevala sormuksen. Toivottavasti syyhy pysyy poissa!

Ethän viitannut että kalevalakorut olisivat rihkamaa, sillä sitä ne eivät ole! Kalevalakorut revitään ulkomailla käsistä, uskopois!

• Sani_*
        Eivät ole rihkamaa kirjoitti:

Ethän viitannut että kalevalakorut olisivat rihkamaa, sillä sitä ne eivät ole! Kalevalakorut revitään ulkomailla käsistä, uskopois!

Voisit kai lukea ensimmäisen viestini.. Siinähän sanoin että KAUAN HAAVEILEMANI KALEVALA KORUN SORMUKSEN. Ja tarkoitin että saan kaikesta RIHKAMASTA ihottumaa. Ja tämän kalevala korun sormuksen ostin siis eilen, joten en siitä ole kerinnyt siis saada mitään oireita. Enkä myöskään olisi ostanut kys. korua jos pitäisin sitä rihkamana.
        Ja tosiaan jo ensimmäisessä viestissäni myös mainitsin että nettisivuilla oli kerrottu että ei sisällä nikkeliä.
        Mutta tällä palstalla jotkut ovat aikaisemmin kirjoittaneet että ovat saaneet kys. koruista oireita, ajattelin täten vain varmistella ja kysellä.
        Hitsi kun ihmisten pitää aina käsittää kaikki asiat jotenkin väärin...

• kalevala korujen käyttöä
        Sani_* kirjoitti:

Voisit kai lukea ensimmäisen viestini.. Siinähän sanoin että KAUAN HAAVEILEMANI KALEVALA KORUN SORMUKSEN. Ja tarkoitin että saan kaikesta RIHKAMASTA ihottumaa. Ja tämän kalevala korun sormuksen ostin siis eilen, joten en siitä ole kerinnyt siis saada mitään oireita. Enkä myöskään olisi ostanut kys. korua jos pitäisin sitä rihkamana.
        Ja tosiaan jo ensimmäisessä viestissäni myös mainitsin että nettisivuilla oli kerrottu että ei sisällä nikkeliä.
        Mutta tällä palstalla jotkut ovat aikaisemmin kirjoittaneet että ovat saaneet kys. koruista oireita, ajattelin täten vain varmistella ja kysellä.
        Hitsi kun ihmisten pitää aina käsittää kaikki asiat jotenkin väärin...

Alkuun onnistui, mutta sitten nikkeliallergia aiheuttaa korvisten käytössä korvanlehtien turpoamisen ja kutinan. Muutaman tunnin voin käyttää.
        Siis ei rihkamaa, mutta allergiaa aiheuttavaa, ikävä kyllä. Kaikille ei tule samanlaisia oireita, kokeile, kestätkö sinä.

• väinämöinen
    • Outi

mullakin on jotain nikkeliallergiaa tms. eikö ole tullut mistään kalevala koruista, sormuksistakaan mitään oireita. joten ei niistä mitään pitäisi. tosin noista pronssisormuksista on joskus lähtenyt väriä sormeen, (?) mutta ei kuitenkaan ole tullut mitään kutinaa tms.

• Jalo

Muillekin metalleille voi olla allerginen kuin nikkelille, eikä pronssi mikään jalometalli ole, niin että VOI siitäkin jotain tulla.

• lejeerinki
        Jalo kirjoitti:

Muillekin metalleille voi olla allerginen kuin nikkelille, eikä pronssi mikään jalometalli ole, niin että VOI siitäkin jotain tulla.

Kalevala Korun prossissa on kuparia ja tinaa, eräissä koruissa käytetyissä seoksessa myös sinkkiä.
        Muiden valmistajien pronssit voivat sisätää vielä monia muita metalleja.

• pipukka
        lejeerinki kirjoitti:

Kalevala Korun prossissa on kuparia ja tinaa, eräissä koruissa käytetyissä seoksessa myös sinkkiä.
        Muiden valmistajien pronssit voivat sisätää vielä monia muita metalleja.

Mä en tiedä mitään niin kamalia koruja kuin kalevalakorut, niitähän käyttää vanhat ämmät, yhdelläkin oli niin kamalat jotku hevosenpäät roikkumassa kornissa, ja pitivät sellaista kilinää että meinas pinna palaa.Jos mulle tois joku sellaisen lahjaksi en huolisi, sanoisin suoraan että inhoan niitä koruja.

• pipukka kirjoitti:

Mä en tiedä mitään niin kamalia koruja kuin kalevalakorut, niitähän käyttää vanhat ämmät, yhdelläkin oli niin kamalat jotku hevosenpäät roikkumassa kornissa, ja pitivät sellaista kilinää että meinas pinna palaa.Jos mulle tois joku sellaisen lahjaksi en huolisi, sanoisin suoraan että inhoan niitä koruja.

kaikesta sanoo, muka vanhojen ämmien ja kilisevätki. Eikös tyttöpieni ne nuortenki naisten korvikset kilise ja jopa välkyttelee sinistä, punasta ja vaikka mitä väriä, kuin liikennevalot.
        Jospa sinäkin sit "vanhana ämmänä" vaik perit jonkun isotädin kalevakorut. Silloin voisit ehkä niit vähä arvostaakin, nehän on ikiaikaisia, suomen oloista kertovia teoksia.
        Äläkä hyvä lapsi polta päreitä pienistä asioista, onhan täs maailmas kovempaakin meteliä aikaan saatu, ku yhet korvikset aiheuttaa. Ressiä siit vaa itelles hankit ja se on pahasta, pettää hermot...

• Sani_*
        pipukka kirjoitti:

Juu, tässä linkki Kalevala korun sormuksiin (http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/sormukset), sieltä varmasti moni nuorikin löytää mieleisensä...
        Niin ja palaten vielä tohon alkup. viestiin; ihottumaa ei ole tullut tuosta pronssisormuksesta, onneksi!

• pipukka
        mixmaxi kirjoitti:

kaikesta sanoo, muka vanhojen ämmien ja kilisevätki. Eikös tyttöpieni ne nuortenki naisten korvikset kilise ja jopa välkyttelee sinistä, punasta ja vaikka mitä väriä, kuin liikennevalot.
        Jospa sinäkin sit "vanhana ämmänä" vaik perit jonkun isotädin kalevakorut. Silloin voisit ehkä niit vähä arvostaakin, nehän on ikiaikaisia, suomen oloista kertovia teoksia.
        Äläkä hyvä lapsi polta päreitä pienistä asioista, onhan täs maailmas kovempaakin meteliä aikaan saatu, ku yhet korvikset aiheuttaa. Ressiä siit vaa itelles hankit ja se on pahasta, pettää hermot...

Ei tuu ressiä, jokainenhan käyttää sellaisia koruja mistä tykkää, se siitä.Mutta kun sanoin että miksi ostavat vanhojen ämmien koruja, niin se oli vaan mun mielipide että aika usein juur vanhat naiset niitä käyttää.Itse olen kylläkin 58vuotias ja toivottavasti perisin timantti koruja , ei sille mitään voi mutta minusta ne kalevalat vaan yksinkertaisesti ovat rumia.Minä henkilölohtasesti pidän siroista aidoista koruista, no jos kalevala on siroa tai arvometallia niin minä olen Neitsyt Maria.

• sdfljsldgjkls
        pipukka kirjoitti:

Ei tuu ressiä, jokainenhan käyttää sellaisia koruja mistä tykkää, se siitä.Mutta kun sanoin että miksi ostavat vanhojen ämmien koruja, niin se oli vaan mun mielipide että aika usein juur vanhat naiset niitä käyttää.Itse olen kylläkin 58vuotias ja toivottavasti perisin timantti koruja , ei sille mitään voi mutta minusta ne kalevalat vaan yksinkertaisesti ovat rumia.Minä henkilölohtasesti pidän siroista aidoista koruista, no jos kalevala on siroa tai arvometallia niin minä olen Neitsyt Maria.

Kalevala korulla on useita ihan kultaisiakin tuotteita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5710
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1737
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1566
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1369
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1325
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      352
      1286
    Aihe