Roomalaiskirjeen ääressä

Jeesuksen oma

Roomalaiskirje on äärettömän rikas kirje, jossa on ylitsepursuavasti jumalallisia aarteita. Se on Jumalan Sanaa meille ihmisille, josta saamme tietää ja jonka kautta pääsemme ymmärtämään Jeesuksen rakkautta ja armoa meitä ihmisiä kohtaan.

Katsellaanpa sitä hiukan.
Room.3

1 Mitä etuuksia on siis juutalaisilla, tai mitä hyötyä ympärileikkauksesta?
2 Paljonkin, kaikin tavoin; ennen kaikkea se, että heille on uskottu, mitä Jumala on puhunut.
3 Mutta kuinka? Jos jotkut ovat olleet epäuskoisia, ei kaiketi heidän epäuskonsa ole Jumalan uskollisuutta tyhjäksi tekevä?
4 Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on: "Että sinut havaittaisiin vanhurskaaksi sanoissasi ja että voittaisit, kun sinun kanssasi oikeutta käydään".
5 Mutta jos meidän vääryytemme tuo ilmi Jumalan vanhurskauden, mitä me siihen sanomme? Ei kaiketi Jumala ole väärä, kun hän rankaisee vihassansa? Minä puhun ihmisten tavalla.
6 Pois se! Sillä kuinka Jumala silloin voisi tuomita maailman?
7 Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
8 Ja miksi emme tekisi, niinkuin herjaten syyttävät meidän tekevän ja niinkuin muutamat väittävät meidän sanovan: "Tehkäämme pahaa, että siitä hyvää tulisi"? Niiden tuomio on oikea.
9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on,EI YHDEN YHTÄKÄÄN.
13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
15 Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
16 hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
17 ja rauhan tietä he eivät tunne.
18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, JOTKA USKOVAT; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä KAIKKI ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat LAHJAKSI vanhurskauden hänen ARMOSTAAN sen lunastuksen kautta, joka on KRISTUKSESSA JEESUKSESSA,
25 jonka Jumala on asettanut ARMOISTUIMEKSI uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja VANHURSKAUTTAA SEN, JOLLA ON USKO JEESUKSEEN.
27 MISSÄ siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
28 Niin päätämme siis, että IHMINEN VANHURSKAUTETAAN USKON KAUTTA, ilman lain tekoja.

Olen korostanut kohtia, jotka ymmärrän keskeisiksi.

Jeesuksen siunausta jokaiselle Raamatun lukijalle!

64

2226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksen oma

Jos jatkamme seuraavan luvun alkua, niin näemme valtavan Totuuden: Jumala vanhurskauttaa jumalattoman, siis sinut ja minut, jos meillä on Jumalan antama usko Jeesukseen.

Room.4
      Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan?
      2 Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista, mutta ei Jumalan edessä.
      3 Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi".
      4 Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
      5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka VANHURSKAUTTAA JUMALATTOMAN, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
      6 niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
      7 "Autuaat ne, joiden RIKOKSET ovat ANTEEKSI ANNETUT ja joiden synnit ovat peitetyt!
      8 Autuas se mies, jolle Herra EI LUE syntiä!"

• Olisit saanut tietää totuuden:

"Mitä me tähän sanomme? Onko meidän jatkuvasti
        tehtävä syntiä, jotta armo tulisi yhä suuremmaksi.

Ei tietenkään, Kun kerran olemme kuolleet pois
        synnistä, kuinka voisimme elää siinä?"

Mene helluntailaisten palstalle, siellä saat olla
        rauhassa kaltaistesi seurassa. Täällä puhutaan tästä: RAAMATTU ON TOTTA.

Tekstisi on Raamatun tekstiä, mutta SUURENNUKSESI
        ja omat sanasi ovat Saatanan sanoja, sillä
        valejeesuksen oma sinäkin olet.

• hohhohhoijaa
        TeuvoSuni kirjoitti:

Olisit saanut tietää totuuden:

Kirjoitat:
        "Täällä puhutaan tästä: RAAMATTU ON TOTTA."

Kiva kun sinäkin olet tuota mieltä ja uskot nuo tuossa allaolevat kohdat tosiksi!!!

Johanneksen evankeliumi:
        8:54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse itselleni otan kunnian, niin minun kunniani ei ole mitään. Minun Isäni on se, joka minulle kunnian antaa, hän, josta te sanotte: 'Hän on meidän Jumalamme',
        Johanneksen evankeliumi:

1.Korinttolaiskirje:
        8:6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

Kolossalaiskirje:
        3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

1.Korinttolaiskirje:
        15:22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
        15:23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
        15:24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        15:25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle."

1.Pietarin kirje:
        1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,

2.Korinttolaiskirje:
        1:3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,

Efesolaiskirje:
        1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

Hebrealaiskirje:
        1:9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

Markuksen evankeliumi:
        10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

Markuksen evankeliumi:
        12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

1.Timoteuksen kirje:
        2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

1.Korinttolaiskirje:
        3:23 Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan.

1.Korinttolaiskirje:
        15:20 Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.
        15:21 Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
        15:22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
        15:23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
        15:24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        15:25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle."
        15:26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        15:27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle." Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

• hohhohhoijaa kirjoitti:

Kirjoitat:
        "Täällä puhutaan tästä: RAAMATTU ON TOTTA."

Kiva kun sinäkin olet tuota mieltä ja uskot nuo tuossa allaolevat kohdat tosiksi!!!

Johanneksen evankeliumi:
        8:54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse itselleni otan kunnian, niin minun kunniani ei ole mitään. Minun Isäni on se, joka minulle kunnian antaa, hän, josta te sanotte: 'Hän on meidän Jumalamme',
        Johanneksen evankeliumi:

1.Korinttolaiskirje:
        8:6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

Kolossalaiskirje:
        3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

1.Korinttolaiskirje:

1.Pietarin kirje:
        1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,

2.Korinttolaiskirje:
        1:3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,

Efesolaiskirje:
        1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

Hebrealaiskirje:
        1:9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

Markuksen evankeliumi:
        10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

Markuksen evankeliumi:
        12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

1.Timoteuksen kirje:
        2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

1.Korinttolaiskirje:
        3:23 Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan.

1.Korinttolaiskirje:
        15:20 Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.
        15:21 Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
        15:26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        15:27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle." Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
        15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

koska sen jo ahtaan portin takana sydämeeni sain.

• Jeesuksen oma
        TeuvoSuni kirjoitti:

Olisit saanut tietää totuuden:

Nyt minä ihmettelen sinua. Jumalan Sana on Jumalan Sanaa, ei jotain saatanan lurituksia. En elä synnissä, jos niin luulet. Kenelläkään ei ole anteeksiantamusta ilman Jeesuksen verta. Siinä ja vain siinä on pelastuksemme. Uskotko sen?

• Jeesuksen oma kirjoitti:

Nyt minä ihmettelen sinua. Jumalan Sana on Jumalan Sanaa, ei jotain saatanan lurituksia. En elä synnissä, jos niin luulet. Kenelläkään ei ole anteeksiantamusta ilman Jeesuksen verta. Siinä ja vain siinä on pelastuksemme. Uskotko sen?

ehdit pilkaten Jeesuksen ristille nostaa, kun jo
        heti aamusta verimantraasi hoet?

Ahtaasta portista läpi päässeenä ja Kristuksen
        omalla verellä puhdistettuna minä en tuollaisia
        saatanallisia verimantroja suustani päästele.

Sinun niitä on pakko hokea, koska Saatanan henki
        niitä sinulla hoettaa, ja vain siksi, että Jumalan
        kirous ylläsi vain lisääntyisi.

• Jeesuksen oma kirjoitti:

hyvä muuttui pahaksi Vanhan Testamentin juutalaistenkin kohdalla, koska he eivät välittäneet totuudesta.

Jumala itse oli rakennuttanut heille temppelin.

Profeettansa hän käski sanoa kansallensa: 'Te hoette: tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli...'

No, eikö se ollut sitten Herran Temppeli?

Oli.

Mutta he olivat sen saastuttaneet, eivätkä olleet millänsäkkään, vaan hokivat vain tuota samaa ja luottivat, että kun on joskus ollut armo, niin kyllä se nytkin on!

Ja jatkoivat samaa, Jumalan vihan tuottavaa menoansa!

Kunnes lopullinen tuho - josta niin monet profeetat Jumalan lähettäminä olivat huutaen varoittaneet - tuli. Mikään ei voinut sitä estää, koska Jumalan oma kansa ei kääntynyt ja tehnyt parannusta!

Ja huomaa: se oli Jumalan oma kansa, jolla oli Jumalan Lupaukset, samoin kuin meilläkin!

• deeku
        TeuvoSuni kirjoitti:

Pitäis alkaa hälytyskellojen soimaan, jos tuntuu että nyt voi paukutella henkseleitä ja todeta itselleen, ettei oppimista enää ole ja että pyhityksen tie on käyty loppuun.
        Oletko sinä teuvo todella sitä mieltä, ettet ole enää keskeneräinen???

siunausta Jeesuksessa!

• deeku
        TeuvoSuni kirjoitti:

ehdit pilkaten Jeesuksen ristille nostaa, kun jo
        heti aamusta verimantraasi hoet?

Ahtaasta portista läpi päässeenä ja Kristuksen
        omalla verellä puhdistettuna minä en tuollaisia
        saatanallisia verimantroja suustani päästele.

Sinun niitä on pakko hokea, koska Saatanan henki
        niitä sinulla hoettaa, ja vain siksi, että Jumalan
        kirous ylläsi vain lisääntyisi.

mielestäsi kadotettuja? Jeesus rakastaa -

Ja vielä, uskon että sinäkin tarvitset veren suojaa - -

• Naomi
        deeku kirjoitti:

Varmaan muistat kun kerroin sinulle sähköpostissa siitä, miten ennen pelkäsin mennä nukkumaan ja yörutiinit oli sellaiset, että ennen nukkumaanmenoa meni tovi siinä kun kaikki verensuojat sai mantrata... siltikin painajaiset vaivasivat.

Enää ei tarvitse mantrata verensuojia... on turvallista mennä nukkumaan, kun tietää, että Jumala pitää huolta... ei ole pelkoa enää. Pyhä Henki on oppaana ja turvana.

• deeku kirjoitti:

Jeesuksen veren suojaa.

Olen ahtaasta portista sisälle päässyt, Kristuksen
        kohdannut ja hän on siellä sydämeni kaikesta saastasta
        puhdistanut ja lahjoittanut Hengen, joka kantaa
        myös kuolemanrajan yli iankaikkisuuteen, joten
        olkoon tämä sinulta ja sinussa vaikuttavalta hengeltä
        viimeinen viestisi Totuuden Hengen saaneelle ihmiselle.

• acim la i nen
        Jeesuksen oma kirjoitti:

Mitä tarkoitat KÄYTÄNNÖSSÄ tuolla "Jeesuksen veren kautta":lla? Et tunnu ymmärtävän asian merkitystä laisinkaan vaan se on sinulle tyhjä mantra jota hokemalla kuvittelet pelastuvasi.

• aci m l a i nen
        acim la i nen kirjoitti:

Mitä tarkoitat KÄYTÄNNÖSSÄ tuolla "Jeesuksen veren kautta":lla? Et tunnu ymmärtävän asian merkitystä laisinkaan vaan se on sinulle tyhjä mantra jota hokemalla kuvittelet pelastuvasi.

Mietipä tällaista väitettä:
        "Ihmisen ei tarvitse mennä ahtaasta portista jos hän uskoo että Jeesus on ristillä sovittanut hänen syntinsä".
        Ymmärrätkö että tällainen ajattelu on täysin väärin? Ymmärrätkö?

• deeku kirjoitti:

Pitäis alkaa hälytyskellojen soimaan, jos tuntuu että nyt voi paukutella henkseleitä ja todeta itselleen, ettei oppimista enää ole ja että pyhityksen tie on käyty loppuun.
        Oletko sinä teuvo todella sitä mieltä, ettet ole enää keskeneräinen???

siunausta Jeesuksessa!

kohtaamaan kuoleman koska tahansa, sillä Kristukselta
        saamani Totuuden Henki kantaa minut kuolemanrajan
        yli iankaikkisuuteen - enkä tule sieltä pimeään
        heitetyksi, koska olen puettu Kristukselle
        kelpaavaan hääpukuun, jonka hän itse on päälleni pukenut.

• acim la i nen
        deeku kirjoitti:

"Veren suojaa" ei ole olemassakaan! Etkö ymmärrä että tuollainen ajattelu on suoranaista noituutta? Ei ihmisen pidä turvautua mihinkään ruumiin nesteisiin, ei sylkeen eikä virtsaan sen enempää kuin vereenkään. Ei edes Jeesuksen vereen. Etkö käsitä lainkaan asian hengellistä puolta, vaikka Teuvo ( muutama muu) kuinka yrittää selittää?

• hohhohhoijaa
        TeuvoSuni kirjoitti:

Sanot kulkeneesi jo kapean portin kautta Jeesuksen luo ja että hän on lähettänyt sinut tänne (maan päälle!)(takaisin?)!
        Mutta silloinhan sinun on pitänyt kuolla, että olisit sen kapean portin kautta päässyt kulkemaan taivaaseen!
        Et ole ymmärtänyt sitä, että kun ihminen kuolee, niin vasta sitten ihminen pääsee kulkemaan sen taivaaseen johtavan portin kautta!
        Olet sekoittanut keskenään kapean portin ja kapean tien!
        Voit sanoa hylänneesi lavean tien ja kulkevasi nyt kapeaa tietä, mutta kapean portin kautta et vielä ole mennyt/päässyt taivaaseen!
        Näin on juttu!
        Jos nyt kuitenkin pysyt kiinni väitteessäsi, niin silloinhan me muut täällä syyllistymme vainajahengen kanssa keskusteluun, mikä on kammottavaa!
        Tai sitten olet enkeli?!
        Kumpi olet, vainajahenki vai Jumalan lähettämä enkeli?
        Tai onhan se vielä kolmaskin vaihtoehto, todennäköisin!

Matteuksen evankeliumi:
        7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

3.Mooseksen kirja:
        19:31 Älkää kääntykö vainaja- ja tietäjähenkien puoleen; älkää etsikö heitä, ettette tulisi heistä saastutetuiksi. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
        20:6 Ja jos joku kääntyy vainaja- tai tietäjähenkien puoleen, lähtien haureudessa kulkemaan heidän jäljessänsä, sitä ihmistä vastaan minä käännän kasvoni ja hävitän hänet hänen kansastansa.

Ilmestyskirja:
        22:6 Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.

1.Timoteuksen kirje:
        4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

• Sovitus
        Jeesuksen oma kirjoitti:

Jeesuksen sovitus kerrottiin ensi kerran jo Raamatun luomiskertomuksen yhteydessä.
        Jeesuksen sovitus siis perustui jo silloin tehtyjen rikkeiden sovitukseen.
        Ja niitä rikkeitähän oli vasta tasan yksi.
        Joten Jumalan periaate; ysi kohta laista kun on rikottu, on koko laki rikki tuli täyteen jo nimenomaan tuon ensi rikkeen kohdalla.
        Miksi sitten tuli vielä laki Mooseksen kautta?
        Galatalaiskirje:
        3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.

Tuolla lailla olikin toinen tehtävä kuin sillä, joka oli jo tuolloin rikottu.
        Ensimmäinen jo teki meidät rikkojiksi, mutta toisen kautta saimme Vapahtajan, Lunastajan tuolle ensi rikkomiselle.
        Tuolloin ensi kerta toi meille kadotustuomion ja toinen toi Kristuksen tottelemisen kautta sovituksen viran tuosta ensi rikkeestä seuranneesta karkoitiksesta.
        Meidän itsekunkin yksityiset synnit eivät ole siis kadotustuomion syynä.
        Mutta Kristuksen teko on kaikista rikkeistä lunastamisen peruste.
        Tämä selvitys kumoaa koko sinun pelastusperiaatteesi pohjan ja puheesi veren suojasta sinun antamassa merkityksessäsi.

• hohhohhoijaa
        TeuvoSuni kirjoitti:

Jeesuksen veren suojaa.

Sananlaskut:
        16:2 Kaikki miehen tiet ovat hänen omissa silmissään puhtaat, mutta Herra tutkii henget.

Sananlaskut:
        11:2 Mihin ylpeys tulee, sinne tulee häpeäkin, mutta nöyräin tykönä on viisaus.
        13:10 Ylpeys tuottaa pelkkää toraa, mutta jotka ottavat neuvon varteen, niillä on viisaus.
        16:18 Kopeus käy kukistumisen edellä, ylpeys lankeemuksen edellä.

Obadja:
        1:3 Sinun sydämesi ylpeys on pettänyt sinut, joka asut kallionrotkoissa, istut korkealla ja sanot sydämessäsi: "Kuka voi syöstä minut maahan?"

• Sovitus kirjoitti:

Jeesuksen sovitus kerrottiin ensi kerran jo Raamatun luomiskertomuksen yhteydessä.
        Jeesuksen sovitus siis perustui jo silloin tehtyjen rikkeiden sovitukseen.
        Ja niitä rikkeitähän oli vasta tasan yksi.
        Joten Jumalan periaate; ysi kohta laista kun on rikottu, on koko laki rikki tuli täyteen jo nimenomaan tuon ensi rikkeen kohdalla.
        Miksi sitten tuli vielä laki Mooseksen kautta?
        Galatalaiskirje:
        3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.

Tuolla lailla olikin toinen tehtävä kuin sillä, joka oli jo tuolloin rikottu.
        Ensimmäinen jo teki meidät rikkojiksi, mutta toisen kautta saimme Vapahtajan, Lunastajan tuolle ensi rikkomiselle.
        Tuolloin ensi kerta toi meille kadotustuomion ja toinen toi Kristuksen tottelemisen kautta sovituksen viran tuosta ensi rikkeestä seuranneesta karkoitiksesta.
        Meidän itsekunkin yksityiset synnit eivät ole siis kadotustuomion syynä.
        Mutta Kristuksen teko on kaikista rikkeistä lunastamisen peruste.
        Tämä selvitys kumoaa koko sinun pelastusperiaatteesi pohjan ja puheesi veren suojasta sinun antamassa merkityksessäsi.

"Meidän itsekunkin synnit eivät ole siis kadotustuomion syynä!"

Ei Saatanan hengeltä valheita puutu, jos puuttuisi ei se valheen henki olisikaan.

Sanot kulkeneesi jo kapean portin kautta Jeesuksen luo ja että hän on lähettänyt sinut tänne (maan päälle!)(takaisin?)!
        Mutta silloinhan sinun on pitänyt kuolla, että olisit sen kapean portin kautta päässyt kulkemaan taivaaseen!
        Et ole ymmärtänyt sitä, että kun ihminen kuolee, niin vasta sitten ihminen pääsee kulkemaan sen taivaaseen johtavan portin kautta!
        Voit sanoa hylänneesi lavean tien ja kulkevasi nyt kapeaa tietä, mutta kapean portin kautta et vielä ole mennyt/päässyt taivaaseen!
        Näin on juttu!
        Jos nyt kuitenkin pysyt kiinni väitteessäsi, niin silloinhan me muut täällä syyllistymme vainajahengen kanssa keskusteluun, mikä on kammottavaa!
        Tai sitten olet enkeli?!

Matteuksen evankeliumi:
        7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

3.Mooseksen kirja:
        19:31 Älkää kääntykö vainaja- ja tietäjähenkien puoleen; älkää etsikö heitä, ettette tulisi heistä saastutetuiksi. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
        20:6 Ja jos joku kääntyy vainaja- tai tietäjähenkien puoleen, lähtien haureudessa kulkemaan heidän jäljessänsä, sitä ihmistä vastaan minä käännän kasvoni ja hävitän hänet hänen kansastansa.

Ilmestyskirja:
        22:6 Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.

1.Timoteuksen kirje:
        4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

Ahdasta porttia sanoi kerran luterilainen pappi
        hautausmaan portiksi. Eikä osannut enää jatkaa,
        kun sanoin, että miten se voi olla ahdas, kun
        siitä ajaa sisälle ruumisautotkin.

Toinen sanoi kirkon ovea ahtaaksi oveksi. Eikä
        hänkään pystynyt sanomaansa perustelemaan, kun
        sanoin, että miten se voi olla ahdas ihmiselle,
        kun siitä pystyy ruumisarkkuakin kantamaan kuusi miestä.

Näin on juttu!
        Tai sitten olet enkeli?!

Matteuksen evankeliumi:

3.Mooseksen kirja:

Ilmestyskirja:

1.Timoteuksen kirje:

pahasti ulalla.
        Kyllä jokainen (?) uskova sen tietää, että ahdas portti on Elämän tien alussa, eikä siitä läpi kulkematta kukaan kulje elämän kaitaa tietä, joka johtaa Taivaaseen.
        Tätä voit kysyä vaikka piispalta. Hekin sen teoriassa tietävät, vaikka käytäntö onkin vieraampaa!

• hohhohhoijaa
        SofiaDaan kirjoitti:

pahasti ulalla.
        Kyllä jokainen (?) uskova sen tietää, että ahdas portti on Elämän tien alussa, eikä siitä läpi kulkematta kukaan kulje elämän kaitaa tietä, joka johtaa Taivaaseen.
        Tätä voit kysyä vaikka piispalta. Hekin sen teoriassa tietävät, vaikka käytäntö onkin vieraampaa!

Mietippä sitä, että ihminen täällä maan päällä, ennen kuolemistaan,voi olla uskossa, väittää kulkeneensa ahtaan portin läpi ja mitäs sitten jos tämä ahtaan portin läpi kulkenut ihminen menettääkin sen jälkeen uskonsa?
        Sitä tapahtuu jatkuvasti, ympäri maailmaa!
        Nuo uskonsa menettäneethän joutuvat siinä tapauksessa palaamaan takaisin siitä ahtaasta portista!
        Siinä syntyy silloin edestakaista liikennettä ja nuo ennenaikojaan siitä ahtaasta portista tunkeutuneet tukkivat, sen jo ennestään kapean portin, meiltä sinne sisälle meneviltä!
        Kyllä se ahtaasta portista taivaaseen sisälle meneminen tarkoittaa kuoleman jälkeistä tapahtumaa!
        Ethän sinä tai Suni vielä siellä taivaassa ole!
        Yritä nyt hyvä tyttö ymmärtää se!
        Vasta kuoleman jälkeen sinä sinne pääset!
        Et sinä siellä nyt ole!
        Täällä maan päällä eläessäsi sinä vaellat sitä kapeaa, omaa polkuasi, ja kuollessasi vasta pääset kolokuttelemaan sen kapean portin ovea!
        Näin on kuules pihlajanmarjat, Sofia hyvä!

Mietippä sitä, että ihminen täällä maan päällä, ennen kuolemistaan,voi olla uskossa, väittää kulkeneensa ahtaan portin läpi ja mitäs sitten jos tämä ahtaan portin läpi kulkenut ihminen menettääkin sen jälkeen uskonsa?
        Nuo uskonsa menettäneethän joutuvat siinä tapauksessa palaamaan takaisin siitä ahtaasta portista!
        Siinä syntyy silloin edestakaista liikennettä ja nuo ennenaikojaan siitä ahtaasta portista tunkeutuneet tukkivat, sen jo ennestään kapean portin, meiltä sinne sisälle meneviltä!
        Kyllä se ahtaasta portista taivaaseen sisälle meneminen tarkoittaa kuoleman jälkeistä tapahtumaa!
        Et sinä siellä nyt ole!
        Täällä maan päällä eläessäsi sinä vaellat sitä kapeaa, omaa polkuasi, ja kuollessasi vasta pääset kolokuttelemaan sen kapean portin ovea!

että usko ei ole joka miehen.

• hohhohhoijaa
        TeuvoSuni kirjoitti:

Ahdasta porttia sanoi kerran luterilainen pappi
        hautausmaan portiksi. Eikä osannut enää jatkaa,
        kun sanoin, että miten se voi olla ahdas, kun
        siitä ajaa sisälle ruumisautotkin.

Toinen sanoi kirkon ovea ahtaaksi oveksi. Eikä
        hänkään pystynyt sanomaansa perustelemaan, kun
        sanoin, että miten se voi olla ahdas ihmiselle,
        kun siitä pystyy ruumisarkkuakin kantamaan kuusi miestä.

Jos yksi tai toinen luterilainen pappi on ollutkin mielestäsi väärässä ja kykenemätön selittämään sitä ahdasta porttia, niin ei se todista sinun oikeassa olemistasi!
        Sinä et vielä ole taivaassa!
        Sinä et vielä ole kulkenut sen kapean portin läpi!
        Sinä palloilet vielä täällä maan päällä!
        Sinä et voi olla vielä taivaassa, jonne pääsee sen kapean portin kautta!
        Sinä tallustelet vielä sitä kapeaa polkuasi!
        Sen kapean polkusi päässä vasta tulee se taivaan ahdas portti vastaan!
        Jos olisit mielestäsi jo päässyt sen kapean portin kautta taivaaseen, niin eihän siellä taivaassa, missä nyt kiven kovaa väität olevasi, voi enään olla minkäänlaisia ihmispolkuja tallattavana, ei leveitä, eikä kapeita!
        Sinä noiden puheittesi mukaan, et enään vaella kapeaa, saati sitten leveää polkua!
        Sinähän annat peräti sen kuvan itsestäsi, että olisit tänne maan päälle lähetetty enkeli!

• hohhohhoijaa
        SofiaDaan kirjoitti:

että usko ei ole joka miehen.

"että usko ei ole joka miehen."
        No mites naisen?

Eksyit nyt asiasta, vai oletko ollut eksyksissä koko ajan?
        Et taida ymmärtää, mistä nyt on kyse!
        Halvan maukasta makeaa!
        Keksi sinäkin Ipnos keksi!
        En usko Omon paremmuuteen muiden merkkien rinnalla, mutta...
        eihän usko olekaan joka miehen!
        Ja se siitä, voisit sanoa Sofia!?

Jos yksi tai toinen luterilainen pappi on ollutkin mielestäsi väärässä ja kykenemätön selittämään sitä ahdasta porttia, niin ei se todista sinun oikeassa olemistasi!
        Jos olisit mielestäsi jo päässyt sen kapean portin kautta taivaaseen, niin eihän siellä taivaassa, missä nyt kiven kovaa väität olevasi, voi enään olla minkäänlaisia ihmispolkuja tallattavana, ei leveitä, eikä kapeita!
        Sinä noiden puheittesi mukaan, et enään vaella kapeaa, saati sitten leveää polkua!
        Sinähän annat peräti sen kuvan itsestäsi, että olisit tänne maan päälle lähetetty enkeli!

että ahadas portti ja ovi on kuoleman portti,
        niin miksi Jeesus käski siitä sisälle mennä,
        ja sanoi vielä, että monet yrittävät mennä
        mutta eivät siihen kykene.

Siis sinun oppisi mukaan ne, jotka eivät kykene
        kuolemaan elävät täällä maan päällä jo ikuisesti.
        Oletko sinä yksi tällainen?

En ole enkeli, vaan toteutan sitä tehtävää,
        jonka Jumala jo äidin kohdussa oli minulle valmistanut.

"että usko ei ole joka miehen."
        No mites naisen?

Eksyit nyt asiasta, vai oletko ollut eksyksissä koko ajan?
        Et taida ymmärtää, mistä nyt on kyse!
        Halvan maukasta makeaa!
        Keksi sinäkin Ipnos keksi!
        En usko Omon paremmuuteen muiden merkkien rinnalla, mutta...
        eihän usko olekaan joka miehen!
        Ja se siitä, voisit sanoa Sofia!?

taitaakin olla nainen?

• En tarvitse mantroja
        acim la i nen kirjoitti:

Ilm. 12:11
        Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan VEREN kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.

• kappas vaan
        TeuvoSuni kirjoitti:

taitaakin olla nainen?

Terävästi päätelty.

• alokas
        TeuvoSuni kirjoitti:

Jeesuksen veren suojaa.

Paitsi emme ole enää varuskunnassa. Tämä palsta ei ole sinun valtakuntasi, vaan avoin palsta kenen vaan käydä sisälle ja ulos. Unohda nyt se vanha virkasi.
        Sinulla on aivan ikiomat mantrat.

• kappas vaan kirjoitti:

Terävästi päätelty.

niin silloin tämäkin kirjoitus pitää paikkansa:

"Kultarengas sian kärsässä: kaunis nainen vailla ymmärrystä."

Muista, että Herra antaa omilleen myös terävän kielen.

• Muistutus
        TeuvoSuni kirjoitti:

niin silloin tämäkin kirjoitus pitää paikkansa:

"Kultarengas sian kärsässä: kaunis nainen vailla ymmärrystä."

Muista, että Herra antaa omilleen myös terävän kielen.

Jaak. 3:6
        Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; KIELI on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.
        Toinen muistutus:
        Matt. 12:36
        Mutta minä sanon teille: JOKAISESTA turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.

olet pahemman kerran pielessä.

Mitä ihmettä sinä syöttelet, vai kuka sinulle
        on tuollaista syötellyt mitä ulos annat tulla.

HERÄÄ...

Jos vielä herätettävissä olet???

Et sinä siellä nyt ole!

Elämä ala täällä maan päällä ei se sinun
        kuoltuasi enää alkaa voi.

Taas levittelet niin paksua valhetta...

Voi kuinka monta sinä olet harhaan johtanutkaan,
        tarjoamalla väärää sanomaasi.......

• Muistutus kirjoitti:

Jaak. 3:6
        Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; KIELI on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.
        Toinen muistutus:
        Matt. 12:36
        Mutta minä sanon teille: JOKAISESTA turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.

Totuuden Hengen saaneiden ihmisten kielistä?

• Herra tuntee omansa
        TeuvoSuni kirjoitti:

Totuuden Hengen saaneiden ihmisten kielistä?

Jaak. 3:1
        Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

• Herra tuntee omansa kirjoitti:

Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

ymmärtäisit sovittaa tämän ennenmuuta itseesi!

• Herra tuntee omansa kirjoitti:

Mutta kun Jumala jo äitini kohdussa oli minut
        omamaksi sanansaattajaakseen valinnut, ja siksi
        hän antoi Poikansa ilmestyä minulle, johdattaa
        ahtaan portin kautta eteensä puhdistettavaksi ja
        koulutettavaksi juuri tätä tehtävää varten.

En todella pyrkinyt silloinkaan, kun Pyhä Henki
        tämän tehtävän minulle antoi, vaan kolme kuukautta
        taistelin vastaan, sillä kuka nyt vapaehtoisesti
        tällaista koiran virkaa itselleen haluaa.

Pakko oli lopulta suostua, kun kaikki omat voimat
        vietiin pois, ja vuoteen pohjalla vain odotti
        kuolemaa. Silloin oli pakko huutaa:

"Tässä olen, omapa on valintasi!"

Ja siksi nyt tässäkin olen, vastaanottamassa
        tekopyhitettyjen pilkkahuutoja.

• alokas kirjoitti:

Paitsi emme ole enää varuskunnassa. Tämä palsta ei ole sinun valtakuntasi, vaan avoin palsta kenen vaan käydä sisälle ja ulos. Unohda nyt se vanha virkasi.
        Sinulla on aivan ikiomat mantrat.

En ole enään mikään sotilasmestari, vaan Mestarin sotilas.

Jos tämä palsta minun valtakuntani olisi, niin
        joka ainoan Saatanan agentin täältä pois ajaisin.
        Olipa hän sitten alokas, kenraali tai piispa.

• äimistynyt
        TeuvoSuni kirjoitti:

Mutta kun Jumala jo äitini kohdussa oli minut
        omamaksi sanansaattajaakseen valinnut, ja siksi
        hän antoi Poikansa ilmestyä minulle, johdattaa
        ahtaan portin kautta eteensä puhdistettavaksi ja
        koulutettavaksi juuri tätä tehtävää varten.

En todella pyrkinyt silloinkaan, kun Pyhä Henki
        tämän tehtävän minulle antoi, vaan kolme kuukautta
        taistelin vastaan, sillä kuka nyt vapaehtoisesti
        tällaista koiran virkaa itselleen haluaa.

Pakko oli lopulta suostua, kun kaikki omat voimat
        vietiin pois, ja vuoteen pohjalla vain odotti
        kuolemaa. Silloin oli pakko huutaa:

"Tässä olen, omapa on valintasi!"

Ja siksi nyt tässäkin olen, vastaanottamassa
        tekopyhitettyjen pilkkahuutoja.

Kerropa nyt selvästi eli siteeraa minua, missä pilkkasin, kiitos.

• harvat sanat
        SofiaDaan kirjoitti:

ymmärtäisit sovittaa tämän ennenmuuta itseesi!

En ole, enkä pyri opettajaksi, ystäväiseni. Siksi olenkin vähäsanainen, niin kuin huomaat. En myöskään ole väärämielinen, vaan vain ohikulkumatkalla... Hei vaan.
        Jaak. 1:19
        Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan;

• deeku
        acim la i nen kirjoitti:

"Veren suojaa" ei ole olemassakaan! Etkö ymmärrä että tuollainen ajattelu on suoranaista noituutta? Ei ihmisen pidä turvautua mihinkään ruumiin nesteisiin, ei sylkeen eikä virtsaan sen enempää kuin vereenkään. Ei edes Jeesuksen vereen. Etkö käsitä lainkaan asian hengellistä puolta, vaikka Teuvo ( muutama muu) kuinka yrittää selittää?

minä ymmäräkään - pitäisikö mun olla kaikkitietävä. tunnustan olevani hyvin vajaa. Mutta en nyt odotakaan verisuihkua päälleni.

• deeku
        TeuvoSuni kirjoitti:

Jeesuksen veren suojaa.

saanut vastausta: Rakastatko sinä lähimmäistäsi, vaikka hän olisi erimieltä?

Ja niin - en ole resitoinut mitään - älä pelkää, en harrasta loitsimista/mantraamista, miksi tahsot sitä kutsua.

Tahtoisin vain todella tietää, oletko omasta mielestä täysin eräehtymättömälle tasolle päässyt.
        Onko sulla nyt täydellinen tieto... Et ikinä enää lankea?

Tällä pallolla on elänyt vain yksi mies, joka eli sellaisen elämän. Jeesus Messias - Jumala ihmisessä.

Siunausta Hänessä!

• alokas
        TeuvoSuni kirjoitti:

En ole enään mikään sotilasmestari, vaan Mestarin sotilas.

Jos tämä palsta minun valtakuntani olisi, niin
        joka ainoan Saatanan agentin täältä pois ajaisin.
        Olipa hän sitten alokas, kenraali tai piispa.

Vai että sellasta.

• vaikene.
        ArmiK kirjoitti:

olet pahemman kerran pielessä.

Mitä ihmettä sinä syöttelet, vai kuka sinulle
        on tuollaista syötellyt mitä ulos annat tulla.

HERÄÄ...

Jos vielä herätettävissä olet???

Vaimot olkoot vaiti, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

• vaikene. kirjoitti:

Vaimot olkoot vaiti, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia. Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa. Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet. Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

• hohhohhoijaa
        TeuvoSuni kirjoitti:

taitaakin olla nainen?

Piilohomokouluttajat siellä nimittelivät alokkaita tytöiksi!
        Tunnistatko itsesi?

Piilohomokouluttajat siellä nimittelivät alokkaita tytöiksi!
        Tunnistatko itsesi?

Joten en tunnista, enkä tiedä miksi siellä naisia
        kutsutaan, koska heitäkin siellä nykyisin on.

Sinun järkeilysi mukaan he ovat sitten poikia.

• varjo.
        aci m l a i nen kirjoitti:

Mietipä tällaista väitettä:
        "Ihmisen ei tarvitse mennä ahtaasta portista jos hän uskoo että Jeesus on ristillä sovittanut hänen syntinsä".
        Ymmärrätkö että tällainen ajattelu on täysin väärin? Ymmärrätkö?

Acimlainen, sinä toistat sunin sanoja ja lauseita, ikään kuin ne olisivat tuttuja, häilyviä heijastumia, periaatteita jostakin Todesta.

Häilyvästi tuttuja ne ovat jokaiselle TE. mutta koko asetelma on kuin pilakuvaa ja parodiaa siitä mikä on oikein ja totta, surku.

• acim la i nen
        varjo. kirjoitti:

Acimlainen, sinä toistat sunin sanoja ja lauseita, ikään kuin ne olisivat tuttuja, häilyviä heijastumia, periaatteita jostakin Todesta.

Häilyvästi tuttuja ne ovat jokaiselle TE. mutta koko asetelma on kuin pilakuvaa ja parodiaa siitä mikä on oikein ja totta, surku.

minun ilmaisevan samat asiat eri sanoin. Kyllähän sekin käy, tärkeintä on että tulee ymmärretyksi.

• acim la i nen
        deeku kirjoitti:

minä ymmäräkään - pitäisikö mun olla kaikkitietävä. tunnustan olevani hyvin vajaa. Mutta en nyt odotakaan verisuihkua päälleni.

että Jeesuksen veri-ilmaisua ei ole tarkoitettu käytettäväksi kuin taikasanana.

• varjo. kirjoitti:

näin se on, että kaikki joita Jumalan Pyhä Henki
        johdattaa, ohjaa heillä on sama sanoma.

Eihän Pyhä Henki ilmoita yhdelle yhtä, toiselle
        toista vaan se on todella sama, yksi ja sama
        Jumalan Totuus jonka Hän niille antaa jotka hänen
        johdossaan ovat.

EI TODELLAKAAN OLE MONIA JUMALAN TOTUUKSIA.

Voitko sinä tätä ollenkaan ymmärtää...

Onko tämän maailman Jumala sinunkin silmäsi
        niin sokaissut ettet enää millään pysty
        näkemään mikä on Totuus.

• varjo.
        ArmiK kirjoitti:

näin se on, että kaikki joita Jumalan Pyhä Henki
        johdattaa, ohjaa heillä on sama sanoma.

Eihän Pyhä Henki ilmoita yhdelle yhtä, toiselle
        toista vaan se on todella sama, yksi ja sama
        Jumalan Totuus jonka Hän niille antaa jotka hänen
        johdossaan ovat.

EI TODELLAKAAN OLE MONIA JUMALAN TOTUUKSIA.

Voitko sinä tätä ollenkaan ymmärtää...

Onko tämän maailman Jumala sinunkin silmäsi
        niin sokaissut ettet enää millään pysty
        näkemään mikä on Totuus.

Kaikessa annat ymmärtää ettei omatunto voi puhutella ihmistä kuin vain kokemuksen takana. Etkö ymmärrä mitä sanasi tarkoittavat.
        Olet astunut ansaan.

Miksi luulet että Teuvo Suni on ainoa käsienallakäymätön valaistunut jonka tunnen?

• muuta
        acim la i nen kirjoitti:

minun ilmaisevan samat asiat eri sanoin. Kyllähän sekin käy, tärkeintä on että tulee ymmärretyksi.

Ymmärrän sen että sunin kokemus on luonnollinen jatkumo hänen aikaisemmille kokemuksille, eli jokaisen elämä on kuin henkinen kantoraketti tai jatkumo ja siksi saadut vastauksetkin ovat aikaisemman elämän tulosta. Elämän ja niiden vastauksien rakenne on jo meissä valmiina sekä selvittämättömät taipumukset ja ristiriidatkin.

Jatkuva ja vankkumaton sielunasenne* johtaa vääjäämättömästi tiedettäviin kokemuksiin, ja systemaattinen aito etsintä tai mielen "tarkkailu ja koulutus" johtavat unitietoisuuden vähenemiseen, poistumiseen ja ns. porttikokemuksiin, sekä oman kasvatusvastuun siirtämisen ihmiselle itselleen. Tämä suuri ja suurentuva vastuu lisää tietoa eikä toisin päin, ja tehtävää on valtavasti.

Juuri elämä, jolle suni ei anna arvoa, on se Luojan luoma maailma ja maaperä mistä kaikki rakentuvat. Jos tätä ei muista niin silloin ei voi arvostaa mitään Luojan tärkeäksi luomaa työtä ja tehtävää.

sebed.

• aci m la inen
        muuta kirjoitti:

Ymmärrän sen että sunin kokemus on luonnollinen jatkumo hänen aikaisemmille kokemuksille, eli jokaisen elämä on kuin henkinen kantoraketti tai jatkumo ja siksi saadut vastauksetkin ovat aikaisemman elämän tulosta. Elämän ja niiden vastauksien rakenne on jo meissä valmiina sekä selvittämättömät taipumukset ja ristiriidatkin.

Jatkuva ja vankkumaton sielunasenne* johtaa vääjäämättömästi tiedettäviin kokemuksiin, ja systemaattinen aito etsintä tai mielen "tarkkailu ja koulutus" johtavat unitietoisuuden vähenemiseen, poistumiseen ja ns. porttikokemuksiin, sekä oman kasvatusvastuun siirtämisen ihmiselle itselleen. Tämä suuri ja suurentuva vastuu lisää tietoa eikä toisin päin, ja tehtävää on valtavasti.

Juuri elämä, jolle suni ei anna arvoa, on se Luojan luoma maailma ja maaperä mistä kaikki rakentuvat. Jos tätä ei muista niin silloin ei voi arvostaa mitään Luojan tärkeäksi luomaa työtä ja tehtävää.

sebed.

ei voisi käyttää kunkin ihmisen pelastamisessa hyväkseen sitä mitä tällä ihmisellä juuri siinä sattuu olemaan käsillä?
        Jos on tehnyt esim tiettyä syntiä niin juuri siitä synnistähän tämän ihmisen on tehtävä parannus eikä jonkun toisen synnistä. ("saadut vastauksetkin ovat aikaisemman elämän tulosta")
        Ei ihmisen tarvitse nähdä juuri "porttia" vaan kysymys on siitä että ihminen joutuu luopumaan asioista. Ahdas portti sattuu nyt vain hyvin kuvaaman sitä että kaikkea elämänsä roinaa ei voi enää tämän hetken jälkeen raahata mukanaan.

• kaiken aikaa
        aci m la inen kirjoitti:

ei voisi käyttää kunkin ihmisen pelastamisessa hyväkseen sitä mitä tällä ihmisellä juuri siinä sattuu olemaan käsillä?
        Jos on tehnyt esim tiettyä syntiä niin juuri siitä synnistähän tämän ihmisen on tehtävä parannus eikä jonkun toisen synnistä. ("saadut vastauksetkin ovat aikaisemman elämän tulosta")
        Ei ihmisen tarvitse nähdä juuri "porttia" vaan kysymys on siitä että ihminen joutuu luopumaan asioista. Ahdas portti sattuu nyt vain hyvin kuvaaman sitä että kaikkea elämänsä roinaa ei voi enää tämän hetken jälkeen raahata mukanaan.

Kyllä ahdas portti kuvaa hyvin sitä asiaa, mutta ahdasportti ei ole mikään puhdistava siivilä vaan se on sopivan kokoiseksi korjatun sielun portti sekä kokemus jonka periaatteessa jokainen joutuu elämässään kohtaamaan, joka vain kaipaa ikuista Elämää.
        Juuri siksi on tärkeää suvaita, ymmärtää ja valloittaa juuri tämä Luojan Määräämä elämä, jotta tulevaakin osaisi arvostaa, sillä "nämä ovat niitä jotka ovat pesseet..." huom. pesseet, sanotaan.

Oikoteitä onneen ei ole vaan se on elämän kokoinen tehtävä ja ylikin, mutta ongelma on tämä enkeleidenkin himoitsema elämä ja oma tahto.

sebed.

• deeku
        acim la i nen kirjoitti:

että Jeesuksen veri-ilmaisua ei ole tarkoitettu käytettäväksi kuin taikasanana.

Jeesuksen veren kautta me olemme pelastetut - tottahan minä se ymmärrän. Jumala vuodatti verensä, ja joka Häneen uskoo, on pelastettu - "pessyt vaatteensa Karitsan veressä"

Olet varmasti tutustunut VT:n uhrijärjestelmäään, ja tiedät, ettei ilman verenvuodatusta tule anteeksiantoa.

Aion vastedeskin turvautua Jeesuksen veren suojaan.

Siunausta Jeesuksessa!

• varjo. kirjoitti:

Kaikessa annat ymmärtää ettei omatunto voi puhutella ihmistä kuin vain kokemuksen takana. Etkö ymmärrä mitä sanasi tarkoittavat.
        Olet astunut ansaan.

Miksi luulet että Teuvo Suni on ainoa käsienallakäymätön valaistunut jonka tunnen?

ymmärtänyt...

Mutta enpä minäkään ymmärtänyt mitä sinä tahdoit
        sanoa.

Mutta sanotko sinäkin Jeesuksen oma olevasi kun
        et ymmärtänyt, että ei Jumalan Pyhä Henki puhu
        yhdelle yhtä, toiselle toista, kolmannelle vielä
        jotain muuta???

Se on todella aivan muu henki joka näin tekee
        kaikille niille jotka vale jeesusta avuksi
        huutavat.

• tutustua
    • Sinun, kuin myös kaikkien keskeneräisten syntisen
      suurin ongelma on siinä, että teidän silmissänne
      oleva hirsi estää teitä näkemästä sitä ihmettä,
      että ahtaan portin läpipäässeiltä on myös tuo
      hirsi ahtaassa portissa poisotettu.

• meikämanne

Kyllä meidän kelpaa, kun meillä on herra Täydellinen, Suni nimeltään, johon vertailemalla itseämme voimme todeta keskenkasvuisuutemme. Herra Suni on siis oikeastaan yhtä täydellinen kuin Jeesus itse! Täysin synnitön, itsessään pyhä, vailla vertaa.

• meikämanne kirjoitti:

Kyllä meidän kelpaa, kun meillä on herra Täydellinen, Suni nimeltään, johon vertailemalla itseämme voimme todeta keskenkasvuisuutemme. Herra Suni on siis oikeastaan yhtä täydellinen kuin Jeesus itse! Täysin synnitön, itsessään pyhä, vailla vertaa.

sen mitä kirjoitettu on:

"Sellainen kuin Jeesus on, sellaisia olemme mekin tässä ajassa."

• frtk
        TeuvoSuni kirjoitti:

sen mitä kirjoitettu on:

"Sellainen kuin Jeesus on, sellaisia olemme mekin tässä ajassa."

Kun noin sanot niin miksi epäilet paavia joka on laillasi erehtymätön, vai onko suni.

• frtk kirjoitti:

Kun noin sanot niin miksi epäilet paavia joka on laillasi erehtymätön, vai onko suni.

Tarkoitan niitä, jotka ovat ahtaasta portista
        sisälle päässeet ja Kristukselta Totuuden Hengen
        sydämeensä saaneet.

Jos et ihan sokea ole, niin kyllä sinunkin pitäisi
        heidät näistä keskusteluista tunnistaa.

Miksi sinä ujutat tänne paavia, katolisen kirkon
        pääantikristusta. Ei hän tule koskaan ahtaasta
        portista sisälle pääseemään. Vai uskotko sinä,
        että hän pystyisi riisumaan itsensä siitä kaikesta
        saatanallisen krääsän loistosta, johon on oman
        paavinsa puettanut.

Ei pysty paavi heittämään riepujaan ristejään
        myssyjään ja sauvaansa menemään, kuten pitäisi heittää:

"Niin sinä julistat saastaisiksi hopeoidut
        jumalankuvasi ja heität menemään kullalla silatut
        jumalasi kuin nainen verisen rievun ja huudat:
        "Tiehesi saasta!"

Jo siinä olisi jo ihmettä kylläkseen, jos ahtaasta
        portista pääsisi edes yksi liperikaulainen pappi,
        koska liperitkin on heitettävä menemään:

"Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, ei
        voi olla minun opetuslapseni", sanoo Jeesus.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      115
      3153
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2046
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1895
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      401
      1763
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1661
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1477
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      120
      1311
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1201
    9. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1196
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20