Olen uudellamaalla asuva ja maata omistava nainen, viljanviljelystäkin harrastan. Olen läheisten hevostallien kanssa sopinut, että peltoteilläni ei ratsasteta, ja olen ratsastuskieltomerkin peltotielleni laittanut. Nyt kuitenkin huomasin, että merkit oli puukolla leikattu irti. Joku ratsastaja oli katsonut oikeudekseen irroittaa omalle maalle laittamani merkit...
Mitäs luulette, mitä tämä aiheuttaa ratsastuksenharrastajille? Minä ainakaan henkilökohtaisesti en edes halua nähdä yhtäkään hevosta enää teilläni. En halua väistää heitä autolla ohi ajaessani, yleistän nyt kaikki ratsastajat vähintään euroopan omistajiksi, jos kerta pystyvät toisen pystyttämät kieltomerkit tuhoamaan. Tämä ei kyllä ole hyvää mainosta harrastuksellenne, miettikääpä sitä seuraavalla kerralla.
ratsastuksen kieltäminen omalla maalla
8
1048
Vastaukset
- väärin
minusta on väärin mennä rikkomaan toisen laittamat merkit.. itse omistan maata ja mettää ja minua ei haittaa jos siellä poluilla ratsastettaisiin mutta jos maan omistajan kanssa on sovittu ettei siellä ratsasteta niin silloin ei pitäisi mussuttaa. tietää sen jälkeen ainakin ettei kannata uudestaan ihan heti kysellä lupia.
- Ratsaraja
Minunkaan mielestä ratsastajien ei pitäisi toisten merkkejä rikkoa ja ratsastella pellolla, jos on sovittu että ei.. Itse en koskaan ratsastele pelloilla
Ratsaraja kirjoitti:
Minunkaan mielestä ratsastajien ei pitäisi toisten merkkejä rikkoa ja ratsastella pellolla, jos on sovittu että ei.. Itse en koskaan ratsastele pelloilla
On lisäksi laissa kielletty, että toisen omistamalla viljapellolla ei saa kulkea, ei niin kävellen, moottoriajoneuvolla, kuin hevosellakaan. Eikä varmasti saa yksityisellä tielläkään/metsässä ratsastaa kun se on omistajan toimesta kielletty. Ei todellakaan hyvää mainosta heppa-tytöille(tai pojille jos niitä löytyy).
Todella törkeää toimintaa kyllä tuommoinen. On hyvin ärsyttävää, kun hevosenpaskaa on keskellä tietä, eikä ole viitsitty potkia edes vähän sivumpaan. Mukava kun se litistyy siihen tiehen ja jää renkaisiin ym.- ...
Töötti kirjoitti:
On lisäksi laissa kielletty, että toisen omistamalla viljapellolla ei saa kulkea, ei niin kävellen, moottoriajoneuvolla, kuin hevosellakaan. Eikä varmasti saa yksityisellä tielläkään/metsässä ratsastaa kun se on omistajan toimesta kielletty. Ei todellakaan hyvää mainosta heppa-tytöille(tai pojille jos niitä löytyy).
Todella törkeää toimintaa kyllä tuommoinen. On hyvin ärsyttävää, kun hevosenpaskaa on keskellä tietä, eikä ole viitsitty potkia edes vähän sivumpaan. Mukava kun se litistyy siihen tiehen ja jää renkaisiin ym.entäs vaikka koiran paskat mitä ei viittitä siivota teiltä ??? niin mitä ?!!!! hevosen paska ei ketään haittaa teillä kun yleensä omatkin hevoset sinne sivuun paskaa. oma on ongelmasi jos sun ppaskan auton renkaisiin tulee hevosen paskaa !! vi**u ! ja kun se litistyy tiehen, niin se tosiaan LITISTYY TIEHEN eikä jää siihen pintaan :D aivoton yksilö :DDDDD olet sinä.
- repiä pois
Tottahan se on väärin repiä pois toisen laittamat merkit, ja vielä se, että niistä on sovittu. Pistää hieman ärsyttämään moinen toiminta. Olen itse ratsastaja, ja noudatan tarkoin ohjeita, joita tallilla on jaettu. Esim, talvella ei voi ratsastaa samoilla paikoilla kuin kesällä kun siihen tulee talveksi aina latu. Sinne ei saa mennä. En halua olla kenellekkään häiriöksi, ja sapettaa tälläiset ihmiset jotka sitten pilaavat hevosihmisten mainetta. Mutta, tässäkään tapauksessa kaikkia ratsastajia ei pitäisi yleistää sääntöjä rikkoviksi, kun sitä todellakaan kaikki EI ole! Aina, kun joku jossain tekee jotain (koskee nyt ihan kaikkia asioita, kuten esim. eri merkkisten autojen kuljettajia) niin hyvin usein asia yleistetään, miksi ihmeessä? On niitä hyvätapaisiakin ihmisiä olemassa...
Mutta palatakseni viestissä olevaan asiaan, kannattaisiko ottaa yhteyttä kyseiseen talliin ja kertoa asiasta jos et sitä ole jo tehnyt? - ja velvollisuudet
huhu huh...Hyvät maanomistajat!
Ymmärrän hyvin tunteenne,mutta te ette laille voi mitään.Valitan.
Ratsukolla on oikeudet ja velvollisuudet.Voitte ripustaa lappujanne,mutta älkää odottako että ne kantavat kovinkaan hedelmää.Ja taasen lappuja repivät henkilöt jättäköön ne laput noteeraamatta,siis repimättä.
MAANOMISTAJAT lukekaa ratsukon oikeudet ja velvollisuudet ja jokamiehenoikeudet,mitä ne pitää sisällään,niin ei tarvitse vuodattaa sitä sydänverta(toinen vaihtoehto on sitten,kun totuus oikeuksista tulee konkreettisesti silmien eteen,että on nitrojen paikka..)
Mutta,ainahan on kaunis teko kysyä lupa maanomistajalta ratsastettessa sänkipellolla tai metsäteillä tai yksityistiellä,mutta ei pakko.
Ainut on,että jos yksityistie vie vain ja ainoastaan yhdelle talolle,ettei siitä haaroitu muita teitä.niin jos tämän tien päässä asuva haluaa kieltää tienkäytön,niin silloin kileto voi olla perusteltua.Tämäkin on tutkittava asia,ei suoralta kädeltä varma.- ärsyttää vaan..
ärsyttäää niin per**leesti, sellaset saa**nan maanomistajat jotka ei vi**u soikoon anna ratsastaa niitten mettissä / SÄNKIpelloilla. ymmärrän kyllä ettei tietenkään pelloille jossa on VILJELEMYKSIÄ, niin saa mennä. vaikka porkkanapeltoa tallomaan. MUTTA KUN HERRANISÄ se pelto ON PUITU, NIIN KYLLÄ SIELLÄ PITÄISI SAADA RATSASTAA KUN SIITÄ EI OLE MITÄÄN vi*tun HAITTAA !! meillä päin on niin k***päistä maanomistaja porukkaa, että ei saa mennä pelloilla. rehupuntit valittaa heti ! ja vaan yks naapuri ( maanomistaja, omistaaa puolet lähipelloista. hänellä myös itsellä 2 hevosta) antaa meidän tallilaisten mennä pelloillaan. ja se on hyvä se
- maanomistajat miettikää itse.
Niin, siis kerroppa, mitä haittaa siitä on, että ne sieltä tallilta ratsastaisi sinun peltoteilläsi ?
Niin, empä keksi ainoatakaan syytä.
Itse omistan hevosia, ja maanomistajat meilläpäin ( satakunnassa ) on kyllä aivan syvältä sanonko mistä. Heidän sänkipelloillaan / edes peltoteillään ei saisi ratsastaa ja muutenkikn ollaan koko ajan kyttäämässä ja valittamassa. Ja muutkin ihmiset näkevät vaivaa hevosista, niiden paskan hajusta ( eikä haise edes niin paljon kuin vaikka lehmän paska !) ymym. Eikö ihmisillä ole enään nykypäivänä omaa elämää, vaan täytyy kytätä toisten ihmisten asioita ??
Jos omistaisin maata, niin siinä saisi kaikki _luvan_kysyneet_ ratsastaa niin paljon kuin haluavat ! ( ei tietenkään pelloilla jossa olisi viljelyksiä)
Niin ja empä kuule tiedä mitä tämä sinun asiasi aiheuttaa ratsastuksenharrastajille. Eipä paljon mitään, alkaa vaan nyppimään tuollaiset valittajat. Varmasti on ihmisiä jotka alkavat tälläisten asioiden takia vihaamaan hevosharrastajia, mutta yhtäläillä vihataan myös maanomistajia. Kyllä osin ymmärrän tämän sinun pointtisi mutta vain yhdestä kohtaa : "Nyt kuitenkin huomasin, että merkit oli puukolla leikattu irti". Ei tälläistä mielestäni saisi tehdä..
Ja sitten tämä : "Minä ainakaan henkilökohtaisesti en edes halua nähdä yhtäkään hevosta enää teilläni. En halua väistää heitä autolla ohi ajaessani, yleistän nyt kaikki ratsastajat vähintään euroopan omistajiksi, jos kerta pystyvät toisen pystyttämät kieltomerkit tuhoamaan." Niin, jos et halua väistää heitä autolla ajaessasi, niin siitä vain koittamaan jos vedät täysillä ohi aivan hevosen vierestä ! Hevonen luultavasti säikkyy ja hyällä tuurilla ( toivon että näin sinulle kävisi !) hevonen hyppää autosi eteen tai päälle ja autosi menee paskaksi ja sinä maksat siitä korvauksia hevosen omistajalle. Hevonen voi tehdä mitä vaan säikähtäessään.
Juu ja mielestäni maanomistjat niitä euroopan omistajia luulevat olevansa ! Ollaan niin rehvakkaita ja määräilllään ja ajetaan autoilla hevosten ohi lujaa, ei piitata mistään, paitsi siitä että saadaan hyvät tukiaiset ! Onnea vaan ja menestystä. Toivottavasti sinäkin joskus saat oman elämän !
Ei ole muuten hyvää mainosta ei, ei myöskään teille maanomistaja_rehupunteille. Miettikääpä sitä seuraavalla kerralla kun kiinnittelette niitä lappujanne sinne puihin ! Tai valitatte ihmiseille jotka ratsastavat pelloillanne. Naurettavaa, niin naurettavaa sanon minä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa452053En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91291
- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7981- 81972
- 20959