Mitä sanoivat Jeesus, Johannes kastaja, Pietari?

ohikulkijana

He sanoivat: "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi"! Siinä on portti Jumalan valtakuntaan.

43

1359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta tiedätkö mitä se todella tarkoittaa?

• TARKOITTAA?

SE TARKOITTAA:

TEHKÄÄ PARANNUS JA USKOKAA EVANKELIUMI!!!!!!!!

• Naomi
        TARKOITTAA? kirjoitti:

SE TARKOITTAA:

No, oletko tehnyt parannusta?

• samaa sinulta kysyen
        Naomi kirjoitti:

• TARKOITTAA? kirjoitti:

SE TARKOITTAA:

vastannut kysymykseen?

• Naomi
        samaa sinulta kysyen kirjoitti:

Kun ihminen huutaa Jeesusta avukseen hädässään ja hän saa kohdata Vapahtajan ahtaassa portissa, hänet pestään puhtaaksi...

• samaa sinulta kysyen kirjoitti:

toistelet?

Etkö osaa muuta??

Etkö todella tiedä?

Näin sitä voidaan keskustella vaikka ei tiedetä
        asiasta mitään...

Totta se on että vaikeaahan se on tyhjästä
        nyhjäistä.

Mutta jos kuulet Jumalan äänen (huom Jumalan
        älä takerru taas ihmiseen) ota se vakavasti,
        sillä Jumalan ääni vaikenee ihmisen kohdalla
        joka sen perä, perä hylkää...

• kysymykseesi
        ArmiK kirjoitti:

vastannut kysymykseen?

Ohikulkija kirjoitti

He sanoivat: "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi"! Siinä on portti Jumalan valtakuntaan.

Sinä kysyit häneltä että mitä se tarkoittaa ja joku vastasi sinulle sen tarkoittavan juuri sitä mitä siinä lukee

TEHKÄÄ PARANNUS JA USKOKAA EVANKELIUMI

Etkö vieläkään ymmärrä?

SINUN ARMIK PITÄÄ TEHDÄ PARANNUS JA USKOA EVANKELIUMI

Joko ymmärsit?

• kysymykseen
        Naomi kirjoitti:

Kun ihminen huutaa Jeesusta avukseen hädässään ja hän saa kohdata Vapahtajan ahtaassa portissa, hänet pestään puhtaaksi...

• Muukalainen.
        kysymykseesi kirjoitti:

Ohikulkija kirjoitti

Sinä kysyit häneltä että mitä se tarkoittaa ja joku vastasi sinulle sen tarkoittavan juuri sitä mitä siinä lukee

TEHKÄÄ PARANNUS JA USKOKAA EVANKELIUMI

Etkö vieläkään ymmärrä?

SINUN ARMIK PITÄÄ TEHDÄ PARANNUS JA USKOA EVANKELIUMI

Joko ymmärsit?

Rautalangasta vääntäen, pilkkuakaan unohtamatta:

Mitä on parannus?

• collateral damage
        Muukalainen. kirjoitti:

Rautalangasta vääntäen, pilkkuakaan unohtamatta:

Mitä on parannus?

kääntymistä (takaisin) Jumalan puoleen. Hepreaksi suv (ei tarkoita sport utility vehicle), kreikaksi metanoia (mielenmuutos, täyskäännös). Pitää sisällään myös muutoksen elämäntavoissa, jos ne eivät ole Jeesuksen tahdon mukaisia.

• collateral damage kirjoitti:

kääntymistä (takaisin) Jumalan puoleen. Hepreaksi suv (ei tarkoita sport utility vehicle), kreikaksi metanoia (mielenmuutos, täyskäännös). Pitää sisällään myös muutoksen elämäntavoissa, jos ne eivät ole Jeesuksen tahdon mukaisia.

??????????????????

• Muukalainen.
        collateral damage kirjoitti:

Mene; äläkä enää syntiä tee.

• Ohikulkijana

Se, mitä minulle on parannuksen teosta valjennut, on se, että se sisältää mielenmuutoksen, kuten tuhlaajapoika meni itseensä. Se sisältää katumuksen ja ymmärryksen, olen elänyt ja tehnyt väärin, olen rikkonut Jumalaa ja lähimmäisiä kohtaan. Se sisältää surua, eli Jumalan mielen mukaista murhetta omien syntien tähden. Se sisältää halun ja päätöksen elää jatkossa Jumalan tahdon mukaisesti, johon Jumala antaa voiman ja todellisen halun. Nyt varmaankaan ei ole siitä kiinni, miten hyvin tuon olotilan kuvailee, vaan, että se on sellainen, joka taivaassa rekisteröidään. Jumala näkee sisimpään ja tietää paremmin kuin me itse, mikä tilamme on. Hän näkee, olemmeko tosissamme sisimmässämme, vai heiluttelemmeko huuliamme, pettäen sydämmemme ja samalla Jumalan, jota ei kuitenkaan kukaan voi pettää, sillä Hän on kaikkitietävä. Parannuksen voi aivan hyvin kuvailla ahtaaksi portiksi, niin halutessaan, mutta pelkkä parannus, eli mielenmuutos ilman uskoa armahtavaan ja anteeksiantavaan Jesukseen ei riitä, vaan tulee käydä uskossa ovesta (joka on Jeesus itse) sisälle. Se, että itse on saanut armahduksen, vaikuttaa sen, että armahtaa muita eksyviä ja myös muita armahdettuja, jotka ovat käyneet saman prosessin läpi.
        Ja sitten taas kivisadetta ja tuomiota odottelemaan...

• käärmelahti
        Ohikulkijana kirjoitti:

Se, mitä minulle on parannuksen teosta valjennut, on se, että se sisältää mielenmuutoksen, kuten tuhlaajapoika meni itseensä. Se sisältää katumuksen ja ymmärryksen, olen elänyt ja tehnyt väärin, olen rikkonut Jumalaa ja lähimmäisiä kohtaan. Se sisältää surua, eli Jumalan mielen mukaista murhetta omien syntien tähden. Se sisältää halun ja päätöksen elää jatkossa Jumalan tahdon mukaisesti, johon Jumala antaa voiman ja todellisen halun. Nyt varmaankaan ei ole siitä kiinni, miten hyvin tuon olotilan kuvailee, vaan, että se on sellainen, joka taivaassa rekisteröidään. Jumala näkee sisimpään ja tietää paremmin kuin me itse, mikä tilamme on. Hän näkee, olemmeko tosissamme sisimmässämme, vai heiluttelemmeko huuliamme, pettäen sydämmemme ja samalla Jumalan, jota ei kuitenkaan kukaan voi pettää, sillä Hän on kaikkitietävä. Parannuksen voi aivan hyvin kuvailla ahtaaksi portiksi, niin halutessaan, mutta pelkkä parannus, eli mielenmuutos ilman uskoa armahtavaan ja anteeksiantavaan Jesukseen ei riitä, vaan tulee käydä uskossa ovesta (joka on Jeesus itse) sisälle. Se, että itse on saanut armahduksen, vaikuttaa sen, että armahtaa muita eksyviä ja myös muita armahdettuja, jotka ovat käyneet saman prosessin läpi.

hullummin käsittänyt.

• Ohikulkijana kirjoitti:

on noin hyvin niin enpä minä sille mitään mahda.

Toivottavasti et kulje Jeesuksen ohi, jos sinulle
        vielä mahdollisuus suodaan.

Sillä nyt olet rikas olet rikastunut etkä mitään
        tarvitse.

• Ohikulkijana
        ArmiK kirjoitti:

on noin hyvin niin enpä minä sille mitään mahda.

Toivottavasti et kulje Jeesuksen ohi, jos sinulle
        vielä mahdollisuus suodaan.

Sillä nyt olet rikas olet rikastunut etkä mitään
        tarvitse.

Tuleeko vielä lisää?

Tuleeko vielä lisää?

osui?

Siis "kivi" En ymmärrä.

Sinunko uskosi kasvoi kun koit tulleesi "lyödyksi".

Voi, voi ja vielä kerran voi.

Se mitä sinä parannuksesta sanoit "että sinä
        käsität"
        Se on aivan oikein sanottu "SINÄ KÄSITÄT".

Mutta en sen perusteella voi mennä käsitystäsi
        hyväksymään kun SINÄ SEN NIIN KÄSITÄT.

En tiedä mikä on sinun tiesi ollut ja mikä
        tulee olemaan.

Että oletko sinä koskaan jotunutkaan todella
        Elävän Jumalan puhutteluun.

Kirjoituksistasi huokuu se miten ihminen itse,
        tekee sitä tekee tätä, ihminen, ihminen,
        ihmisen oma usko.

• Ohikulkijana
        ArmiK kirjoitti:

osui?

Siis "kivi" En ymmärrä.

käsität"

tulee olemaan.

ihmisen oma usko.

Sinähän se vasta oletkin oikea vikoilun mestari. Jeesukseltakin kysyttiin aikoinaan kaikenlaista, jotta saisivat Hänet jotenkin sanoilla kiedotuksi. Itse olen vain ihminen, joten saatat onnistuakin. En ole kuitenkaan täällä väittelemässä, vaan kertomassa omakohtaisia kokemuksia. Hm. mieleen tulee, kun Sanassa kuvaillaan Saatanaa veljiemme syyttäjäksi. Tällaista se sitten on. Tämä, että kerroin parannuksen teosta, oli sitä, minkä kohteeksi Jumalan kutsumana jouduin. Ei suinkaan mielenmuutokseen ihmisvoimin voi joutuakaan, miten voisi, ellei Jumalan Henki sitä vaikuta ihmisessä. Ihminen on tässä asiassa pelkkä objekti. Tärkeintä on, että tämän prosessin lopputuloksena ihminen saa uskon Jeesukseen, Jumalan Poikaan. Saat jäädä heittelemään kiviäsi, huti ne menee, sillä en ole niitä enää tämän jälkeen keräämässä. ;)

päähänsä ottamaan

• Nalle Puh
        SofiaDaan kirjoitti:

päähänsä ottamaan

Lopunaikoina saattaa käydä hyvinkin, että Saatana, jolla on vähän aikaa, ottaa meistä muutamia marttyyreiksi. Kaikki on kuitenkin Jumalan kädessä. Piru ei tee yhtään enempää kuin, mitä Jumala sallii. Tapahtukoon itse kunkin meistä kohdalla niin kuin Jumalan tahto on!

Sinähän se vasta oletkin oikea vikoilun mestari. Jeesukseltakin kysyttiin aikoinaan kaikenlaista, jotta saisivat Hänet jotenkin sanoilla kiedotuksi. Itse olen vain ihminen, joten saatat onnistuakin. En ole kuitenkaan täällä väittelemässä, vaan kertomassa omakohtaisia kokemuksia. Hm. mieleen tulee, kun Sanassa kuvaillaan Saatanaa veljiemme syyttäjäksi. Tällaista se sitten on. Tämä, että kerroin parannuksen teosta, oli sitä, minkä kohteeksi Jumalan kutsumana jouduin. Ei suinkaan mielenmuutokseen ihmisvoimin voi joutuakaan, miten voisi, ellei Jumalan Henki sitä vaikuta ihmisessä. Ihminen on tässä asiassa pelkkä objekti. Tärkeintä on, että tämän prosessin lopputuloksena ihminen saa uskon Jeesukseen, Jumalan Poikaan. Saat jäädä heittelemään kiviäsi, huti ne menee, sillä en ole niitä enää tämän jälkeen keräämässä. ;)

kuulutin missä on sinun omakohtainen kokemuksesi.

Onko Jumala sinua kiinni ottanutkaan ei näytä
        ainakaan siltä että olisit kiinniotettu.

"Ei suinkaan mielenmuutokseen ihmisvoimin voi joutuakaan, miten voisi, ellei Jumalan Henki sitä vaikuta ihmisessä. Ihminen on tässä asiassa pelkkä objekti."

Pelkkä objekti???

Sinun ei ole tarvinnut muuta tehdä kuin olla???

Se miksi näitä kysymyksiä teen, en tee niitä siksi
        että tahtoni on vain kiusata toista,
        vaan siksi että JUMALA ON SILMÄNI SAANUT AVATA
        NÄKEMÄÄN TOTUUTENSA.

Mutta niinkuin jo sanoin jos sinulla on todella
        hyvä olla uskossasi niin sille ei kukaan voi
        mitään.

Ei mitään muuta kuin toivoa että Jumala sinunkin
        silmäsi saisi avata.

Ja mieleen tulee montako ihmistä sinäkin olet
        uskoosi saattanut.

Enkä näitä sano pahalla vaan hyvällä.(Tuon sanon
        "pahalla" kuinka monta ihmistä sinäkin olet
        USKOOSI saattanut)

Eikä ole pelkästään se, että ihminen on itse väärässä uskossa,
        vaan vielä se että kuinka monta muuta sielua on
        hukuttamassa opillaan.

Joten
        en voi valehdella, niin että oikeiksi sanoisin
        kaiken maailman ihmisopit.

Sillä ihmisopit todella rehottavat harvassa
        ovat ne jotka ovat Totuuden tulleet tuntemaan,
        jotka sitä myös esillä pitävät.

• SofiaDaan kirjoitti:

päähänsä ottamaan

tavalla koin kuin sinäkin...

Ikävältä tuntuu.....

• Apt.2:38 -uskovainen
        ArmiK kirjoitti:

osui?

Siis "kivi" En ymmärrä.

käsität"

tulee olemaan.

ihmisen oma usko.

lusikka (so. USKO), jolla myö alamme syödä/juoda Kristusta! :) kyllä täytyy

Johanneksen evankeliumissa Kristus sannoo immeisille:
        6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka USKOO minuun, se ei koskaan janoa.

6:51 Minä olen se elävä leipä (Minä olen se lämmin tuore tuoksuva leipä), joka on tullut alas taivaasta.

Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
        6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
        6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

• Totisesti
        Apt.2:38 -uskovainen kirjoitti:

lusikka (so. USKO), jolla myö alamme syödä/juoda Kristusta! :) kyllä täytyy

Johanneksen evankeliumissa Kristus sannoo immeisille:
        6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka USKOO minuun, se ei koskaan janoa.

6:51 Minä olen se elävä leipä (Minä olen se lämmin tuore tuoksuva leipä), joka on tullut alas taivaasta.

Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
        6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
        6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

Aamen! Halleluja!

• käärmelahti

aamen.

• uskokaa.

Juuri, uskokaa!!!! Ei mitään että etsikää ensin ahtaanportin reikä tai kokemus.

• acim la i nen

Sekö että haavaa ei saa puhdistaa ennen laastarin laittoa?

• mielestäsi
        acim la i nen kirjoitti:

Sekö että haavaa ei saa puhdistaa ennen laastarin laittoa?

Yksin usko riittää sillä Jeesus on kuollut syntisten puolesta ja puhdistanut haavamme, kun vain jaksaisimme siihen uskoa ja kasvaa pois heikkouksistamme.

"Uskokaa itsenne pahana pyhäksi ja syntisenä vanhurskaaksi".

• mielestäsi kirjoitti:

Yksin usko riittää sillä Jeesus on kuollut syntisten puolesta ja puhdistanut haavamme, kun vain jaksaisimme siihen uskoa ja kasvaa pois heikkouksistamme.

"Uskokaa itsenne pahana pyhäksi ja syntisenä vanhurskaaksi".

tuota se on. Että vaikka kuinka mätä haisee, niin usko usko vaan.
        Tuon kauheampaa lakia ei kyllä voi olla!
        Ei tuo ainakaan se Jeesuksen tuoma, sanomattoman suuri lahja ole!

• ...
        SofiaDaan kirjoitti:

tuota se on. Että vaikka kuinka mätä haisee, niin usko usko vaan.
        Tuon kauheampaa lakia ei kyllä voi olla!
        Ei tuo ainakaan se Jeesuksen tuoma, sanomattoman suuri lahja ole!

Mene äläkä enää syntiä tee, oli Jeesuksen omat sanat, eli ei hän kutsunut tätä syntistä naista mihinkään ahtaalle portille vaan nainen uskoi heti kuultuaan Jeesuksen sanoihin ja hänen Oma uskonsa "armahti" hänet.
        Raamatussa on lukuisia kertomuksia juuri tästä, eli jos sinulla on uskoa edes sinapin siemmenen verran niin vuoret siirtyisivät, joten ihmisten uskonmäärä on hyvin vaihteleva.

• ... kirjoitti:

Mene äläkä enää syntiä tee, oli Jeesuksen omat sanat, eli ei hän kutsunut tätä syntistä naista mihinkään ahtaalle portille vaan nainen uskoi heti kuultuaan Jeesuksen sanoihin ja hänen Oma uskonsa "armahti" hänet.
        Raamatussa on lukuisia kertomuksia juuri tästä, eli jos sinulla on uskoa edes sinapin siemmenen verran niin vuoret siirtyisivät, joten ihmisten uskonmäärä on hyvin vaihteleva.

tapaus oli se ahdas portti, mutta sinä vain et sitä tunne.

• Viljo.
        SofiaDaan kirjoitti:

tapaus oli se ahdas portti, mutta sinä vain et sitä tunne.

Minusta nämä keskustelut ovat pelkkiä saivarteluita ja lasten hiekkalaatikkohuutelua, "mikä on ahtaanportin kokemus ja meidämpä äiti tekee teidän äidille ruuan".
        Raamattukeskusteluun nämä nippa nappa voi soveltua mutta elämää ajatellen ne eivät palvele ketään eikä anna mitään vastauksia kellekään.

Pohdittaisiin kerrankin elämää ja elämistä koskevaa asiaa eikä epämääräisiä "elämästäpois" kokemuksen toisintoja.

• Viljo. kirjoitti:

Minusta nämä keskustelut ovat pelkkiä saivarteluita ja lasten hiekkalaatikkohuutelua, "mikä on ahtaanportin kokemus ja meidämpä äiti tekee teidän äidille ruuan".
        Raamattukeskusteluun nämä nippa nappa voi soveltua mutta elämää ajatellen ne eivät palvele ketään eikä anna mitään vastauksia kellekään.

Pohdittaisiin kerrankin elämää ja elämistä koskevaa asiaa eikä epämääräisiä "elämästäpois" kokemuksen toisintoja.

hyödytäkkään, jos ne noin väärin ymmärretään.
        Elämästä pois...
        Pikemminkin Elämään sisälle!

• epätäydellinen
        SofiaDaan kirjoitti:

hyödytäkkään, jos ne noin väärin ymmärretään.
        Elämästä pois...
        Pikemminkin Elämään sisälle!

Ymmärrät varmasti mitä pohjimmiltaan tarkoitan. Eli tällä palstalla on aivan tarkoituksellisesti rakennettu juopaa ihmisten välille, miehen ja vaimon välille, lasten ja vanhempien välille, pelastettujen ja pelastamattomien välille, kastetun ja kastetun välille, etsijän ja etsijän välille, mutta sopiiko tämä myös metaforaa todempaan ympäristöön.

Näille kaikille väitteille löytyy tietysti perusteita mutta jos tämän palstan "totuus" laajenisi koko maailmaan, niin tuloksena olisi mielettömyys.

Galleriasi sivuilla on tosi hyviä lauseita ja elämänviisauksia. Kuten se että meissä voi olla keskeneräisyyttä eli osaamattomuutta, vaillinaisuutta ja heikkoutta. Siitä huolimatta me voimme sydämemme kaipuun siivittämänä tavoitella Kristuksen kaltaisuutta, täydellisyyttä.

Itse surulla tiedän miten vähä minä tiedän ja miten puutteellinen sekä epätäydellinen erehtyväinen olen, mutta Luoja on minutkin luonut joten kasvunpaikkaa näen valtavasti. Siksi kavahdan kaikessa täydellisyyden tunnustamista ja ilmausta.

"Niin paljon kuin meissä on Jumalan Hengen Rakkautta, niin paljon meissä on Taivaallista ja Katoamatonta.

"Se ei useinkaan ole sama kuin ihmisen oma tahto, mutta se on kuitenkin se, mikä hänelle todellisuudessa on paras ja johtaa Onneen. Pysyvään ja kestävään onneen".

• epätäydellinen kirjoitti:

Ymmärrät varmasti mitä pohjimmiltaan tarkoitan. Eli tällä palstalla on aivan tarkoituksellisesti rakennettu juopaa ihmisten välille, miehen ja vaimon välille, lasten ja vanhempien välille, pelastettujen ja pelastamattomien välille, kastetun ja kastetun välille, etsijän ja etsijän välille, mutta sopiiko tämä myös metaforaa todempaan ympäristöön.

Näille kaikille väitteille löytyy tietysti perusteita mutta jos tämän palstan "totuus" laajenisi koko maailmaan, niin tuloksena olisi mielettömyys.

Galleriasi sivuilla on tosi hyviä lauseita ja elämänviisauksia. Kuten se että meissä voi olla keskeneräisyyttä eli osaamattomuutta, vaillinaisuutta ja heikkoutta. Siitä huolimatta me voimme sydämemme kaipuun siivittämänä tavoitella Kristuksen kaltaisuutta, täydellisyyttä.

Itse surulla tiedän miten vähä minä tiedän ja miten puutteellinen sekä epätäydellinen erehtyväinen olen, mutta Luoja on minutkin luonut joten kasvunpaikkaa näen valtavasti. Siksi kavahdan kaikessa täydellisyyden tunnustamista ja ilmausta.

"Niin paljon kuin meissä on Jumalan Hengen Rakkautta, niin paljon meissä on Taivaallista ja Katoamatonta.

"Se ei useinkaan ole sama kuin ihmisen oma tahto, mutta se on kuitenkin se, mikä hänelle todellisuudessa on paras ja johtaa Onneen. Pysyvään ja kestävään onneen".

juopa on todellisuutta kahden sellaisen ihmisen välillä, joista toinen on lakannut potkimasta tutkainta vastaan ja antautunut ehdoitta Jumalalle ja toinen vielä on puolustusasemissa.

Tätä juopaa on täällä tullut korostetusti tuotua esille sentakia kun se nykyään keinotekoisesti tahdotaan väenvängällä poistaa, eikä sen olemassaon välttämättömyyttä enää uskovien piirissä tunnusteta, vaikka se on Raamatullinen totuus - niin valitettavaa kuin se onkin.
        Jos ei näin olisi, eihän marttyyreita koskaan olisi tullut. 'Veli antaa veljensä kuolemaan', vaikkei se ikipäivänä ole ollut Jumalan tahto. Ja sitä emme mekään - en ainakaan minä - väitä.
        Jumalan tahto on juuri se, mitä nyt teeskennellen - ilman todellista syvää yhteyttä Jumalan Hengen antamana - halutaan pitää hymyillen yllä, totuuden kustannuksella. Eli siis, että kaikilla olisi rauha ja rakkaus keskenään.
        Mutta Jumala ei pääse antamaan todellista sellaista - hänen Pyhän Henkensä synnyttämää - jos pidetään kaikin keinoin kiinni näennäisestä yhteydestä. Hyvä kelpaa, niin paras jää saamatta. Eikä tämä hyvä edes ole hyvää Jumalan edessä!

• Raamatun lukija

Voisipa rohjeta jopa ajatella heidän (Jeesus, Johannes Kastaja, Pietari) olleen oikeassa. Evankeliumi on yksinkertainen asia, mutta on ihmisiä, jotka vääntävät senkin kieroon ja mutkalle ja rakentavat sanoman, jota ei Erkin kaimakaan enää ymmärrä. Ihmisoppeja riittää, antaa niiden olla omassa arvossaan. Tyydytään me siihen, mikä Raamatussa on ja turvaudutaan parannuksen tehneinäkin Jeesuksen Golgatan ristillä hankkimaan kertakaikkiseen sovitukseen ja lunastukseen.

• >>>>

"Ihmisoppeja riittää, antaa niiden olla omassa arvossaan. Tyydytään me siihen, mikä Raamatussa on"

mitäpä luulet... ketkä ovat kääntäneet ja tulkinneet ja puhtaaksikirjoittaneet sinunkin raamattusi? olisiko ihminen? ihminen, jolla on AINA omat itsekkäät pyrkimykset ja kiivas tahto panna sekaan vähän omiaan...

• collateral damage
        >>>> kirjoitti:

"Ihmisoppeja riittää, antaa niiden olla omassa arvossaan. Tyydytään me siihen, mikä Raamatussa on"

mitäpä luulet... ketkä ovat kääntäneet ja tulkinneet ja puhtaaksikirjoittaneet sinunkin raamattusi? olisiko ihminen? ihminen, jolla on AINA omat itsekkäät pyrkimykset ja kiivas tahto panna sekaan vähän omiaan...

mitä se on, tuo muutos, jota Jeesus ja Kastaja edellyttävät. Usko on toki tarpeen, mutta Joh.K. esim kehotti sotilasta tyytymään palkkaansa ja Jeesus avionrikkojaa välttämään tuota syntiä. Paavali sanoo että parannus on todistettava oikeaksi teoilla.

Käytännössä kysymme Jeesukselta, mistä hän ei pidä, ja luovumme siitä. Jos ei onnistu, pyydämme häneltä siihen voimaa. Sitä varten hän istuu valtaistuimella, että jakaisi Pyhää Henkeään avuksi niille jotka tahtovat elää oikein.

• collateral damage kirjoitti:

mitä se on, tuo muutos, jota Jeesus ja Kastaja edellyttävät. Usko on toki tarpeen, mutta Joh.K. esim kehotti sotilasta tyytymään palkkaansa ja Jeesus avionrikkojaa välttämään tuota syntiä. Paavali sanoo että parannus on todistettava oikeaksi teoilla.

Käytännössä kysymme Jeesukselta, mistä hän ei pidä, ja luovumme siitä. Jos ei onnistu, pyydämme häneltä siihen voimaa. Sitä varten hän istuu valtaistuimella, että jakaisi Pyhää Henkeään avuksi niille jotka tahtovat elää oikein.

hän haluaa istua meidän sydämemme valtaistuimella ja olla meissä, jotta hän eläisi meissä ja me niin eläisimme oikein.

• ihan viisas mies, kun hän sanoi, että parannuksenteon tulisi olla jokapäiväistä, jatkuvaa.
        Jos erkin kummin kaima tämän ymmärtäisi, niin hän olisikin jo meistä paljon edellä.

• läpyläpy
        SofiaDaan kirjoitti:

ihan viisas mies, kun hän sanoi, että parannuksenteon tulisi olla jokapäiväistä, jatkuvaa.
        Jos erkin kummin kaima tämän ymmärtäisi, niin hän olisikin jo meistä paljon edellä.

"parannuksenteon tulisi olla jokapäiväistä, jatkuvaa"

Hyvä, hyvä ja erittäin hyvä! Sinusta SofiaDaan paljastuu välillä inhimillistäkin pintaa. Juuri näin, eli meidän on oltava jatkuvasti valveilla.

• läpyläpy kirjoitti:

"parannuksenteon tulisi olla jokapäiväistä, jatkuvaa"

Hyvä, hyvä ja erittäin hyvä! Sinusta SofiaDaan paljastuu välillä inhimillistäkin pintaa. Juuri näin, eli meidän on oltava jatkuvasti valveilla.

tuohon: 'me parannuksen tehneet'.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      96
      2738
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1829
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1764
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      379
      1648
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1601
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1437
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1247
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1166
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1136
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe