Joskus tuntuu olevan niin kiire, ettei ehdi elää eikä ajatella. Monilla on töissä aina kiire ja kiire jatkuu töiden jälkeen. Riennetään paikasta toiseen kamalalla kiireellä, kiroillaan mielessä - välillä ääneenkin - ruuhkia ja viivytyksiä, tullaan vihaiseksi.
Jääkö osa elämää elämättä, kun kiireessä ei ehdi edes ajatella?
Oletko huomannut, että osa kiireestä olisi kuviteltua tai itse järjestettyä?
Miksi on kiire? Mitä tapahtuisi, jos pysähtyisi hetkeksi ja hidastaisi vauhtia?
Voiko kiireestä päästä eroon? Miten? Ja mitä sitten tapahtuisi?
Ehditkö elää ?
13
921
Vastaukset
hetkellä kyllä mutta kun ajattelen taaksepäin niin, ei ollut oikeastaan elämää,vaan oli kuin koneen osa jota kiihdytettiin yhä kovempaan vauhtiin. Vauhtia kesti 35v ja osa alkoi väsyä,onneksi löytyi korjaaja joka vaihtoi tilalleni uuden osan, sain jäädä seuraamaan sivusta tätä mieletöntä ihmisten loppuun ajoa!
mielestäni organisaatio kysymys, eli paljonko halutaan tulosta ja mitkä työnmäärät kohdistuu kehenkin ja miten työntekijä osaa työnsä ja soveltaa tai jakaa niitä eteenpäin. Varmaan kiire saattaa olla luonnekysymyskin, eli vastuullinen työntekijä haluaa hoitaa työnsä nopeasti pois päiväjärjestyksestä, mutta saattaa siinä olla sitäkin, ettei luota muihin vaan haluaa itsekkäästi tehdä kaikki ja kiire on kova.
En tiedä miten tämän kiireen voisi tarkoin määritellä ja jääkö osa elämää elämättä, sillä tyyliä on monia työskennellä ja joku voi nauttia tuloksistaankin kiireen keskellä, mutta aiemmin itse sorruin siihen, että pitäisi saada kerralla kaikki valmiiksi, mutta nykyisin olen oppinut jakamaan työt, eli vähän päivässä ja jatkaa seuraavalla kerralla ja niinhän ne viisaat väittää, ettei työt tekemällä lopu.
- Nettihän
taitaa viedä 50% ajastasi mutta ehkä olet työtön?
nettiin koska kuten kerroin vaihdettiin nuorempi osa! Ehdin elää myöskin itselleni ja läheisilleni,ja sehän antaa elämälle sitä sisältöä,eipä ole kiirettä ja tuskin tuleekaan?
- en sinulta!
riosku kirjoitti:
nettiin koska kuten kerroin vaihdettiin nuorempi osa! Ehdin elää myöskin itselleni ja läheisilleni,ja sehän antaa elämälle sitä sisältöä,eipä ole kiirettä ja tuskin tuleekaan?
Hauskoja eläkepäiviä!
- Jöö
mutta lasketaan hei kiireetkin elämäksi, muuten
mulla on ollut aika lyhyt elämä, jookos:)) Vastuuntunto ja tavoitteet mukaanlukien vertaaminen ympäristöön lienevät kiireen aiheuttajia.
Kun työelämässä jää "kierrokset päälle" ei heti osaa, edes loman alussa, löysätä.
Mielestäni olen melko vapaa ympäristön paineista mutta tavoite "50:nä pois duunista" tavoite minulla oli.
Meni 3-vuotta pitkäksi.
Aikansa kiirettä, 53:na elämään, kohta 10-vuotta.- Poromies
mie se pistänki istuhan ja annan kiirhen juosta ohite.Viimenki mennä jytisteli Kittilhän päin,niinkö oisi tuli ollu hännän alla.Misä välisä te sielä kerkisittä sukua jatkamhan,ko teillä sielä ainanen kiire on?
Mie kerran sielä käyes erehyin taukua pitämhän etuskunnan rappusilla.Ei kaun kerenny olla ko tuli lähtö.Evähät oli vasta puoliks syöty ko oikhen virkamiehet hätisti liikhelle.Mie en kiroile kiirhelle.Menkhön ohi ja häirikhön muita.
Mikä oisi maatessa taljalla ja aatella,että tulipas nyt heti hirvijä kiire.Sitte vain kääntäsi kylykeä ja antasi elämän jatkua.Tämä on minun kiirheni tämä. ;)) - Pirre*
erittelisi - elämän ja muun elämän?
Toisaalta elämäähän tämä on kaikki koko paketti. Tietysti ikioma aika - oisiko se sitä plaatuaikaa sitten, sitä ei oikein minulla nyt ole hirveästi.
Lenkillä kun käyn, ja vuosilomat - siinähän se sitten...:)
Toivossa on hyvä elää, ja toivon kaa.. - Mumska
tavallaan, toisille kiire on ainoa elämä.
Minä pidän töissä pienestä stressistä, silloin saa irti enemmän ja pysyy virkeänä, mutta viikonloput omistan itselleni, menen saareen ja mukaan otan kirjoja tai sitten lapsenlapsen jonka kanssa on mukava kalastaa ja valmistaa ruokaa ulkona.
Onneksi mulla on työ jossa ainoa piiska on se että teen itselleni kuuluvat työt ja jos en ennätä voin kyllä delegoida niitä toisille, samoin kuin ottaa työkavereiltani lisää kuormaa jos ennätän tehdä enemmän.
Omaa elämää en ikinä uhraa kiireelle, mulla ei ole enää mitään ylöspäin pyrkimyksiä, pakko on kouluttaa itseään että pysyy kehityksessä mukana, mutta niinhän jokaisen pitää tehdä.
Vielä muutama vuosi töitä ja sitten toivottavasti hyväkuntoisena eläkkeelle. - priorisoija
Minä laitan asiat tärkeysjärjestykseen. En hosu siellätäällä, vaan valisen tarkoin , minne menen ja missä käyn.
Elämiseen panosta. ja ehdin tehdä kaiken, mitä haluan. - luuloko vain ..
Kaikkea ei ehdi kokemaan. Siinä onkin kysymys, että mitä valitset?
Jos on pakko tehdä työtä elääkseen, silloin suuri osa elämästä on työn tekoa, jotta saisi hankittua niitä esineitä, millä elämäänsä helpottaa ja viihdyttää.
Mitkä keksinnöt olisivat saaneet jäädä keksimättä? Itse en tiedä muuta kuin sotakoneista suuri osa. Nautin teknologiasta ja se edellyttää hankintoja.
T. Elämän taiteilija - työssä ja kotona
ja ajattelen tuota samaa asiaa jo nyt..tänään on mulla vapaapäivä ja on siis ihanasti 3 vp nyt sitten. Mitenkä sitä vois hypätä tästä oravanpyörästä pois..ensin töissä ja sit kotona lasten kans ja paljon hommia..ja minä ihan pyörryksissä. Olen tosiaan miettinyt viime aikoina tämän väsymyksen keskellä että onko tämä oikeaa elämää. Tänään vien lapset hetkeksi hoitoon koska he itse halusivat mennä kun heillä on retki. Itse ajattelin vain ulkoilla ja sen jälkeen maata sohvalla kunnes haen lapset. Minä kovasti tahtoisin jäädä töistä vähäksi aikaa pois, mutta minulla ei ole vakituista työpaikkaa , tyypillistä naisille, niin ei se tule oikeen kysymykseenkää. Syksyn jatkoa kaikille!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577320Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393594Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3711978Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651816- 861459
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164