Olemme suunnitelleet koiran hankkimista ja nyt haluaisin käydä varmistamassa, että koiraallergiatesti näyttää edelleen negatiivista (itselläni todettiin 4-vuotiaana ihotestillä kissa, koivu ja leppä allergia, jotka kaikki ovat iän myötä lähes kadonneet.) Haluaisin nyt saada varmistuksen koirasta ennen sen hankkimista. Mitään oireita koirista en ole koskaan saanut. Voiko testin teetättää terveyskeskuskessa? Jos ei , niin kuinka paljon se tulee maksamaan yksityisellä lääkäriasemalla?
Missä voi käydä tekemässä koira-allergiatestin?
3
675
Vastaukset
- eli hakeuduhan
yksityiselle sektorille, hinta selviää soittamalla lääkärikeskuksen laboratorioon. Ja lähetteellä kun menet saat KELA-korvauksen, ilman sitä ei tipu korvaustakaan.
- koirankaipuu
Meillä lapset ovat koululaisia ja heillä koululääkäri kirjoitti lähetteen allergiatesteihin. Itse varasin ajan tk-lääkäriltä ja hän kirjoitti minulle lähetteen.
Se nyt on se ja sama, haluaako testeihin varmistusmielessä, yhtä kaikki, terveyskeskuksessa näitä ainakin meillä Turun seudulla hoidetaan. Ja ihan ilman kitinöitä ne lähetteet saatiin, kun kerran vuosimaksukin maksetaan, niin täytyyhän sitä saada rahoilleen vastinetta. Lääkärikin sanoi, että no tottakai tk:sta ne lähetteet kirjoitetaan, kun tätä itsekin aluksi epäilin. Että sinne vaan! - koirien ystävä
kävi täällä kanssa niin etteivät suostuneet teettämään vain varmistusta koira-allegian olemassaolosta.
ihotestit eivät kerro koko totuutta: allergia voi ilmaantua myöhemmin. koira kuuluu ns. hitaasti allergisoiviin (mm. toisin kuin kissa) joten allergia selviää valitettavasti 100 % varmuudella vain ottamalla koira ja kokeilemalla. tunnen tapauksen jossa allergia ilmaantui vasta lähes vuoden jälkeen koiran ottamisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851364Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231168- 70880
- 48874
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53732
- 33702
- 60699
- 94673