-oli mainittu että kaikki musiikki on Jumalalta tullutta antaisin siihen seuraavan kommentin..
-voi olla että kaikki musiikki on alkujaan Jumalasta ,mutta on syytä muistaa että kun Lucifer enkeliruhtinas lankesi ylpeyden syntiin ja syöstiin taivaasta alas,se voi myös varastaa musiikkia ja säveliä,-vanhan liiton puolella kuvataan sielunvihollista kuinka sen ruumis on täynnä erilaisia, soittimia ja se myöskin käyttää niitä..
-eli ei ole ollenkaan sanottua että kaikki musiikki ja sävelet on enää Jumalan, koska sieluvihollinen on varas ja ryöväri ja se osaa soittaa ihmislihalle, mieluista musiikkia ja säveltä,-mikä onkaan mennyt paremmin ihmisiin kuin Rock musiikki, johon liitty jos vaikka jonkinlaista, saatananpalvontaa erilaisine riitteineen ja muine kotkotuksineen..se mitä lajia rock on, niin ainakin kova heavy metal rock ja sen kaltainen voi helposti olla juuri sielunviholliselta saatua musisointia..kaikki me tiedämme kuinka helposti oma lihamme joka on liitossa saatanan kanssa, menee mukaan, monenlaiseen, lihalliseen, toimintaan..sama musiikin alueella..
-jos meidän on saatava soittaa ja kuunnella, lihamme tyydyttämiseksi kovaa rockkia tai muuta saatanallista musiikkia srk:ssa ja nuorten toiminnassa,-emme ole enää Jumalan palvelijoita vaan pirun !
-kuinka hienosti ja ovelasti se osaakaan ihmistä pyörittää joka lähtee sen kaveriksi, aivan kuten paratiisissa se esitti vaimolle, ensimmäiseksi kysymyksen;olisiko Jumala todellakin, sanonut näin?
-ja tässähän se sitten on,-kun sen kanssa alkaa pitämään Raamatuntulkintaseminaaria niin sen kyllä tietää miten siinä käy ja on käynyt jo!
-mahtaakohan enää uskovilla olla voimaa sanoutua irti pirun kelkasta,-jonka se musiikin avulla on ajanut srk:n keskelle..
tuolla alemmassa Rock musiikkiketjussa
8
206
Vastaukset
- ciney
Olen ollut johdonmukaisesti kaikissa mielipiteissäni tällä raamatullisella linjalla ja aion vastakin olla:"Minä TIEDÄN ja OLEN VARMA HERRASSA JEESUKSESSA ettei MIKÄÄN ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää."(Room. 14:14). Jaetta ei ole repäisty tekstiyhteydestä, lue koko luku! Lue myös KAIKKI mitä Jeesus opettaa synnistä!
Tiedän, että tää Raamatun opetus loukkaa heikkoja veljiä ja siskoja, koska paha nähdään mieluummin esineissä, ruuissa, juomissa, lääkkeissä, musiikissa, tv:ssä jne jne.
En ole ottanut huomioon hellareitten, vapislaisten enkä luterilaisten perinnäissääntöjä, joten toivon, että keskustelijat perustaa näkemyksensä Raamatun selvään Sanaan.- uskonsankari
14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
15 Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut. - ciney
uskonsankari kirjoitti:
14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
15 Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut.Olen täysin samaa mieltä kanssasi eli jos puhutaan siitä, mikä on loukkaukseksi heikolle veljelle ja sisarelle, niin silloin olen juuri tuolla linjalla. En kuuntele rokkia, jos joku siitä loukkaantuu, paitsi ehkä salaa kuuntelisin, jos rokki kiinnostaisi.
- Pentecostal
Minusta on uskomattoman naiivia ajatella, että saatana ei saisi koskea musiikkiin. Sehän on kummallista taikauskoa ja itsepetosta ajatella niin.
jäi juttu kesken toisaalla. Odotan vastausta erityisesti siihen mitä mieltä olet Hengellisen laulukirjan negrospirituaaleista.
- herramrks
Jätät vastaamatta kysymyksiin...
Onko joku joskus täällä väittänyt että "että saatana ei saisi koskea musiikkiin." ?
Jumalalla ei ole muita rajoja kuin itse laatimansa. Ei sun eikä mun rajat ole Jumalan rajoja
En lähtisi kärjistämään ihan noin kovalla kädellä kuin sinä teet. Muistahan että monissa seurakunnissa käytetään rokahtavaa musiikki evankeliomis tarkoituksessa. Rauhallinen rock musiikki nimestään huolimatta pyhitetään Kristuksen käyttöön. Ja se toimii. Mielestäni rauhallinen rock on kaunista. Eikä rytmissä mitään vikaa ole.
Musiikki asioissa mennään herkästi makuasioihin. Kaikilla on musiikin suhteen hieman erilainen maku.- herramrks
Muutamien, kuten "uskossa tänään" ja " pentecostalin" viesteissä näistä rockiasioista on tullut esille että saatana "tuottaa lihalle mieluista musiikkia".
Tulee mieleen saako musiikki, hengellinen musiikki, tuntua hyvälle?
Kuka pystyy sanomaan vilpittömästi, että kokoillan ylistyskokouksen jälkeen kun olet laulanut ja rukoillut, sinusta tuntuu hyvälle, mutta ei ollenkaan fyysisessä olemuksessasi. Ainoastaan hengessä tms.
Väitän että Jumalalle soitettu musiikki saa kuullostaa ja tuntua hyvälle. Miksei saisi?
"...kova heavy metal rock ja sen kaltainen voi helposti olla juuri sielunviholliselta saatua musisointia..."
Ymmärrän tuon ajatuksen. Voi olla, kuten myös mikä tahansa musiikki voi olla siekkarin ovelaa eksytystä.
Haluaisin kysyä että mikä on se raja?
Mitä käytännön tasolla tulee tehdä hengelliselle laululle (rauhallinen kitara veisu, suosikki virtesi vaikka) että siitä tulee paha. Onko oikeasti niin että kitarassa särö, rummut ja basso lopettaa Jumalan mahdollisuudet toimia?
"-jos meidän on saatava soittaa ja kuunnella, lihamme tyydyttämiseksi kovaa rockkia tai muuta saatanallista musiikkia srk:ssa ja nuorten toiminnassa,-emme ole enää Jumalan palvelijoita vaan pirun ! "
Eikö tuo päde kaikkeen?
Jos urheilemme siksi että lihamme (ja mielemme) pitävät siitä. Onko se oikein? Ihan ajatusleikkinä...
Voisiko sanoa "jos meidän on saatava kuunnella kuoromusiikkia jotta voimme nauttia kokouksesta..."
Ei tässä kenenkään ole pakko. Ei kyse ole riippuvuudesta, vaan musiikki mausta.
Eräs englantilainen pastori sanoi: "shh, be quiet, that Holy Spirit wont wake up" (tämä oli häneltä sarkastisesti sanottu. Asiayhteys oli ylistys ja musiikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806