Ihmettelen

Jeppe 1

Koulussa opetettiin aikoinaan että lapista löytyy kylä missä asuu ruottalaisia ja nimi nykarleby.Miksi nimi ei ole suomeksi uusikaarlenkylä?

7

1064

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • afgafg

Lapissa?
      ehkä kuitenkin pohjanmaalla!

• .............

Lappi alkaa Lahdesta!

• kaupunkien/kylien

suomennokset/ruotsinnokset ovat niin epämääräisiä, ettei niistä saa selvää kieliä taitamaton, että mikä mikäkin on.

• ----

Joskus 1800-luvulla sen nimi oli Joensuu. Ihan tosi.

• veetruska

Lappi on kunta, joka sijaitsee n. 30km Raumalta itään. Ei Lapin alueella on Nykarleby nimistä kylää.

• Olet oikealla

jäljellä mutta, funtsaa nyt sitä asiaa vielä kerran ! Kaupungilla on jo nimi !! Nykarleby !! Se on aivan tarpeeksi hyvä nimi, muuta EI tarvita.

Mikä on Juupajoen nimi maan toisella virallisella kielellä ?? HÄH ?

Suomalainen.

• koulu opeta mitään

kunnollista about Finlands historia ! Aloitus 1809 !! voi herran tähden ! 750 v. liian myöhään ! "Uusikaarlepyy" ???? Mikä helkutin lintu se sitten onkaan ?? Lopetettaan nyt ajoissa se nimien KÄÄNTÄMINEN ! Varsinkin kun taito on puutteellinen ! Kysyn taas ...mikä se Juupajoki olikaan RUOTSIKSI ?? täh ??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1374
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1178
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      884
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      880
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      776
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      55
      758
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      101
      731
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      702
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60