Puolivuotias kissaneiti

..................

Olen ajatellut varata puolivuotiaalle tyttökissalleni ajan leikkaukseen. Onko tuo hyvä ikä suorittaa leikkaus? Miten leikkaus vaikuttaa kissaan? Kissani on suht villi ja riehuu koko ajan, rauhoittaako leikkaus kissaa?

3

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla on taas 7kk ikäinen kolli, joka on menossa huomenna leikattavaksi, sillä merkkailee niin innokkaasti reviiriään, ei onneksi vielä mourua :) Uskoisin, että tuo 6kk on ihan hyvä ikä ja yleensä leikkaus rauhoittaa kissaa, mutta se pitää huomioida myös ruokinnassa, ettei kissastasi tule ylipainoista.

• duski

riippuu ihan eläinlääkäristä että joko suostuu leikkaamaan. jotkut pitää vaihtelevia ikärajoja, jotkut kahden kilon painorajaa. mutta hyvinkään nuoren kissan leikkaamisesta ei ole nykytiedon mukaan mitään haittaa, nuo rajat on vaan lääkärien omista taidoista ja mieltymyksistä kiinni. eli hyvä ikä on leikata, jos vaan löytää sellaisen lääkärin joka sen jo tekee.

usein joo leikkaaminen rauhoittaa, mutta ei aina.

• Kisu9

Kissan saa leikata aikaisintaan 6kk ikäisenä ja kaikki eläinlääkärit suostuvat sen silloin leikkaamaan. Tosin kissalla olisi hyvä antaa olla kiima ainakin kerran ennen leikkausta, niin kaikki sukupuolijutut ehtii kehittyä. Kissat tulee "sukukypsiks" noin 6kk ikäisenä. On kissakohtaista, että rauhoittuuko kissa leikkauksesta, mutta kiimat lakkaa. Alle 1v. kissat ovat terveitä jos riehuvat ja leikkivät, joten ole onnellinen jos kisu on villi!! :) Leikkaushintoja kannattaa vertailla, ne vaihtelee tyttökissoilla 70-120€ välillä. Ja leikkauksen yhteydessä kannattaa ottaa kissalle joko tatuointi tai siru, koska se on paljon edullisempi ottaa samalla kerralla! Tatuointinumero tulee kissalle korvaan ja sen saa soittamalla Kissojen Katastrofiyhdistykseltä ennen leikkausta/tatuointia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      51
      2089
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1660
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1444
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1426
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1364
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1004
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe