Tuulilasin talvirengastestit kitkoille ja nastoille ihmetytti. Kuinka kitkarenkaat voi jäätesteissä saada parempia tuloksia kuin nastat? Näin esim. Gislavedin renkaiden kohdalla joillain osa-alueilla ja nimenomaan jääkelillä.
Antakaapa omat näkemyksenne testeistä, olen hankkimassa renkaita ja kiinnostaa mielipiteet.
Renkaiden väliset erot ovat kuitenkin minimaalisia niin kitka kuin nastarengaspuolellakin, luottaisin kuitenkin nastaan enemmän vaikka olen kolme talvea ajanut kitkoilla jotka eivät ole olleet mitään hyviä ja tiellä on pysytty. Olen harkinnut joko Nokia5 tai Gislavedin NF5 nastarenkaita, Gislat ovat hiljaisemmat ja ei ne erot tosiaankaan niin radikaaleja ole.
Tuulilasin rengastestit
8
4908
Vastaukset
- jaagopin painija
juu niinku sanotan : manki sii , manki duu
Itse ostin toiseen pihalla seisovaan , noh sanotaan nyt eli 1400 kiloiseen VW Golf4 Variant TDI etuvetoon Marangonin MeteoGripit (silica) , kauden 2005-2006 uutuuden suomalaisilla nastoilla varustettuna ja rengas ei häpeä pätkääkään edellisille GY UG500 testimenestyjille. jopa emäntä sano että nyt on hyvät renkaat alla . Hintaa kertyi 120 euroa vähemmän sarjalle kuin GY UG500 renkaille jotka ovat halvimmat ns. merkkikumit
Siis mä voin ainakin ihan mitään valehtehtelematta suositella ihan satasella ainakin noita ns. halppiksia ihan kenelle vaan käsi raamatulla , toimii ja pitää erinomaisesti !
HUOM !!!! Vaikka kyseessä vääntävä dieselkone ilman sutimisen estoa ei ensimmäistäkään nastaa irti pitkän talven jälkeen !
Gikantin sanoin , on tyhmää maksaa liikaa ...- cop-
http://66.249.93.104/search?q=cache:7G5UAJG4LgIJ:www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=113784&sid=b875992239e620ecf7fb260270451096 Marangonin Meteo Gripit&hl=fi&gl=fi&ct=clnk&cd=2
Tontun alla pyörii Marangonin Meteo Gripit. Todelliset testimenestyjät, parin vuoden takaisessa TM:n testissä pyöreät nolla tähteä, jumbosija ja haukuttu muutenkin pataluhaksi
Oli kuitenkin halvat, 270€ vanteille asennettuna ei oo paha hinta 15-tuumaisista. Ja itse asiassa renkaat on ollut huomattavasti paremmat kuin tuohon hintaan odotin saavani; mitään ongelmia ei oo ollut edes liukkailla keleillä, kirjoitti TM sitten mitä tahansa - .....
cop- kirjoitti:
http://66.249.93.104/search?q=cache:7G5UAJG4LgIJ:www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=113784&sid=b875992239e620ecf7fb260270451096 Marangonin Meteo Gripit&hl=fi&gl=fi&ct=clnk&cd=2
Tontun alla pyörii Marangonin Meteo Gripit. Todelliset testimenestyjät, parin vuoden takaisessa TM:n testissä pyöreät nolla tähteä, jumbosija ja haukuttu muutenkin pataluhaksi
Oli kuitenkin halvat, 270€ vanteille asennettuna ei oo paha hinta 15-tuumaisista. Ja itse asiassa renkaat on ollut huomattavasti paremmat kuin tuohon hintaan odotin saavani; mitään ongelmia ei oo ollut edes liukkailla keleillä, kirjoitti TM sitten mitä tahansamiten kauden 2005-2006 UUTUUS voi olla vuoden 2002 testissä ?
Sanoppa TONTTU se ?
Tästä on kyse , UUTUUDESTA kaudelle 2005-2006 eli viime syksynä lanseerattiin myyntiin , YMMÄRRÄTKÖ ? : http://www.marangoni.com/content.asp?L=3&IdMen=152
Noh , mun mielipiteellä on tietty vähäinen merkitys mutta mä kummiskin ajoin renkaalla n. 20 000 kilsaa viime talvena keskisuomen kovassa talvessa ja edelleen olen järkkymätön kannassani , parempi kuin edelliset renkaat golffin alla eli GY:n UG500 rengas , miksi valehtelisin ?
Marangoni otti tämän renkaan sisarmerkiltään stunnerilta , kehitti kokonaan uuden kumiseoksen joka sisältää mm. silicaa jota Nokian renkaat laittoi vasta tämän kauden uutuuteen eli hp5 renkaaseen. Vaikea oli marangonista saada kokemuksia koska todella niitä ei ollut saatavilla . Varmasti pitää kutinsa että edeltävä meteoriitti oli fiasko mutta annettakoon se anteeksi pienelle italialaiselle perheyritykselle . Kaikki on kahitettävissä , varsinkin renkaiden osalta !
ps. en ole rengasmyyjä , koitan vaan sullekkin selittää et hieman halvemmallakin saa aivan hyvää rengasta nykyään alle kun ottaa asioista selvää ja rohkeasti muita kuulostellen kuten nyt minunkin sanaaniuskoen ottaa ja kokeilee !
kiitos - rengasmestari
Anteeksi nyt vaan, mutta rengaskehitys on niin nopeaa, että nuo sinun ug 500:t ovat nykyään sieltä huonommasta päästä.
- vazman
rengasmestari kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan, mutta rengaskehitys on niin nopeaa, että nuo sinun ug 500:t ovat nykyään sieltä huonommasta päästä.
Tämä juuri sokaisee lukijan ja hänet kuka vain tuijottaa sijoituksia.
Todelliset erot ovat todella pieniä,joitakin metrejä.
Tietysti se 3 metriäkin voi jäskus pelastaa hengen.
Mutta Good Year UG500 ei ole huonontunut vaan on yhtä hyvä kuin ennenkin,ainoa ero on vain siinä että on tullut pitemälle kehitettyjä renkaita rinnalle,ja se taas näkyy hinnoissa.UG500 on huomattavasti halvempi kuin Nokian HKPL4/5 ja silti hyvä rengas.Miksi maksaa renkaassa siitä saakelin rypsiöljystä sun muista hienouksista... - näin.
vazman kirjoitti:
Tämä juuri sokaisee lukijan ja hänet kuka vain tuijottaa sijoituksia.
Todelliset erot ovat todella pieniä,joitakin metrejä.
Tietysti se 3 metriäkin voi jäskus pelastaa hengen.
Mutta Good Year UG500 ei ole huonontunut vaan on yhtä hyvä kuin ennenkin,ainoa ero on vain siinä että on tullut pitemälle kehitettyjä renkaita rinnalle,ja se taas näkyy hinnoissa.UG500 on huomattavasti halvempi kuin Nokian HKPL4/5 ja silti hyvä rengas.Miksi maksaa renkaassa siitä saakelin rypsiöljystä sun muista hienouksista..."Miksi maksaa renkaassa siitä saakelin rypsiöljystä sun muista hienouksista..."
Olen ajanut useita vuosia pinnoitetuilla nastarenkailla ja ongelmia ei ole ollut. Pintakuviona ja kumilaatuna niissä on ollut joku menneiden talvien testivoittaja Hakkapeliitta. Mainio pito, vaikka ehkä hieman huojakka ajotuntuma. Mutta kun mennään rajoitusten mukaan, niin erittäin hyvä hinta/laatusuhde. Hinta on tosiaankin eri planeetalta kuin noissa formulan tms.merkkisissä renkaissa.
Eikös ne olleet eri testit,siis kitkat erikseen ja nastat erikseen jotenka testituloksia ei voi vertailla keskenään.
- testaustapa
Kummassakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1063014- 101874
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371855Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3941723Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211631Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191287
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201049