Kirjoitin väärin tuon "callup" sanan, että siksi oikaisen tämän .
Jospa jokainen oikea helluntailainen kirjoittaa "niccinsä", oli sitten rekkarissa tai ei, vaikka tämän aloituksen vastaukseen, siten, että, jos vaikka kirjoitanensimmäiseksi omani, seuraava kijoittaa taas , ja "cobybaste" siirtää sen ja sitten jokainen siirtää edelliset niin saadaan ne yhteen ja samaan vastaukseen?
Mitäs sanotte? Olisi hyvä lukijoidenkin kannalta välillä tietää, ketä täällä oikeasti on helluntailaisia ?
Mitä jos tehtäisiin "callup" ?
31
1255
Vastaukset
- RitariOlevainen
Jos kopsaat mun nm. ja siirrät sen omaan vastaukseesi, ja sitten seuraava taas mun ja sun, ja niin edelleen. Saadaan lista ,ketä meitä täällä on, vai onko liian vaikeaa tunnustaa helluntailaisuutensa? Se sitten jatkossa tietenkin velvoittaa, mitä kirjoittelee, mutta eikö ole oikein tulla piilosta pois?
"RitariOlevainen"- terjaliini
JoikaM40 kirjoitti:
"RitariOlevainen"
"JoikaM40""RitariOlevainen"
"JoikaM40"
"terjaliini"
- poikalapsi
Kirjoitit sen edelleen väärin: oikein on gallup G:llä!
Poistit siis mm. minun vastaukseni, jossa ruodin halukkuuttasi pitää yllä "helluntailaista linjaa", joka perustuu omaan mielivaltaasi ja mm. valehteluun. Niin: TOTUUTTA et omista tempuistasi kestä. Kuitenkin palsta on Eniron ylläpitämä, joten mikään hellarien hymistelypalsta tästä ei tarvitse tulla. Yhä ihmettelen, mikset porise hellarien kanssa omalla palstallanne Netmissionissa.
Enpä viitsi enempää, koska poistat avauksesi taas kuitenkin, jos siis "kirjoitusvirhe" MUKA oli syy poistoon eikä oman toimintasi arvioinnin sensurointi. Olet sinä saatanallinen ukko, ja sellaisena kuvaava esimerkki siitä, miksi helluntailaisuudesta kannattaa terveen ihmisen pysytellä kaukana! - RitariOlevainen
tällä palstalla ei voi välttyä, siitä pitää huolen palstan homot ! Siis henkilöt, jotka ei kaiken järjen mukaan pitäisi täällä ollakkaan, helluntailaisten palstalla?
Mutta kai se on homouden sivuvaikutus, saada häiritä uskovaisten keskuteluja !- poikalapsi
Vielä kerran: tämä EI OLE mikään helluntailaisten palsta vaan Eniron ylläpitämä keskustelupalsta, jolla keskustellaan helluntailaisuudesta. Siinä on iso ero. Siis: keskustellaanpas vaikka siitä, miksi sinä helluntailaisena toistuvasti valehtelet, ettei hellariuskovissa ole seksuaalivähemmistöihin kuuluvia? Miksi TOISTUVASTI koetat lajitella ihmisiä oman halusi mukaan ja kehtaat syyttelysi vielä panna Jumalan piikkiin?
Palsta on yleinen keskstelupalsta. Helluntailaisten OMA palsta on nimeltään Netmission. Siellä saatte sensuroida ja syöttää pajunköyttä oman halunne mukaan. - kaaleppi..
nuo homppelit on vaan sillä mielin että yrittävät kaikin keinoin saada edes jotain ymmärtämystä vastenmieliselle elämäntavalleen. Jostain syystä ajattelevat että uskovilla olisi vastaamisvelvollisuus jokaiseen heidän provoonsa. Mutta tuo poilapsi kun on jääny kiinni aika halvoista keinoista tällä palstalla niin ei sitä voi oikein missään keskustelun vaihtoon tosissaan ottaa. Sitä mä tosin ihmettelen että mitä sillä on just sinua vastaan. Tuollaiset "saatanallinen ukko" sun muut "kohteliaisuudet" pistää kyllä miettiin mikä hänen todellinen vaikuttimensa on ja mitä hän yrittää saavuttaa.
- kaaleppi..
en ole hellari enkä kuulu mihinkään muuhunkaan noin virallisesti. Nuo vapikset olis ehkä sopiva ittelle.
- poikalapsi
kaaleppi.. kirjoitti:
nuo homppelit on vaan sillä mielin että yrittävät kaikin keinoin saada edes jotain ymmärtämystä vastenmieliselle elämäntavalleen. Jostain syystä ajattelevat että uskovilla olisi vastaamisvelvollisuus jokaiseen heidän provoonsa. Mutta tuo poilapsi kun on jääny kiinni aika halvoista keinoista tällä palstalla niin ei sitä voi oikein missään keskustelun vaihtoon tosissaan ottaa. Sitä mä tosin ihmettelen että mitä sillä on just sinua vastaan. Tuollaiset "saatanallinen ukko" sun muut "kohteliaisuudet" pistää kyllä miettiin mikä hänen todellinen vaikuttimensa on ja mitä hän yrittää saavuttaa.
Kaaleppi se taas tapansa mukaan vihjailee puskasta käsin jostain "halvoista keinoista". Ne jutut perustruvat Stb:n ja Riotarin yhdessä masinoimaan kampanjaan, jossa minua tyypillisesti mustamaalattiin valehdellen. Onpa kaaleppi nyt siis hyvä ja lopettaa.
Mitä tulee Ritarin puhutteluun, se perustuu puhtaaksi kolmen vuoden kokemukseen Ritarista ja hänen "helluntailaisen linjan" mukaisesta "reiluudestaan" keskustelijana. Juuri Ritari valehteli minun käyttäneen keinoja, joihin puskasta nyt vihjaat. Päätelköön jokainen itse, mitä keinoja sinä puskastai käytät ja kuka vakionimimerkeistä oikeasti oletkaan. - RitariOlevainen
kaaleppi.. kirjoitti:
sillä on täysin päinvastianen heki sisällään kuin Jumalan armosta minulla on, se sieltä vastaa, siksi kai kun poikalapsi väittää olevansa uskovainen, ja sehän nyt on mitä suurin valhe, ja koska paljastan sen ihan suoraan tällä tvalla, nii sekös siitä raivostuu .
Ja justiinsa tuo raivoaminen hänet paljastaa valheveljeksi.
Ja vielä se, että kun olen tehnyt sille selväksi sen, että Raamattu pitää kirjoittaa uusiksi, ennenkuin helluntaiseurakunta hyväksyy homouden käytännön tasolla, siis miesparisuhteen !
Homothan voi tulla, kun tullaan niikuin yleensä seurakuntaan tullaan ! - poikalapsi
RitariOlevainen kirjoitti:
sillä on täysin päinvastianen heki sisällään kuin Jumalan armosta minulla on, se sieltä vastaa, siksi kai kun poikalapsi väittää olevansa uskovainen, ja sehän nyt on mitä suurin valhe, ja koska paljastan sen ihan suoraan tällä tvalla, nii sekös siitä raivostuu .
Ja justiinsa tuo raivoaminen hänet paljastaa valheveljeksi.
Ja vielä se, että kun olen tehnyt sille selväksi sen, että Raamattu pitää kirjoittaa uusiksi, ennenkuin helluntaiseurakunta hyväksyy homouden käytännön tasolla, siis miesparisuhteen !
Homothan voi tulla, kun tullaan niikuin yleensä seurakuntaan tullaan !Jaa RAIVOAA... Kun sinulla nyt sitten on se päinvastainen "heki" sisälläsi, niin lopeta valheiden kylväminen. Jos raivoaminen paljastaa jonkun valheveljeksi, niin katselepas peiliin...
Muuten: minä EMN ole väittänyt koskaan olevani uskovainen. Olen sanonut ja sanon, että uskon Jumalaan - ja se on eri asia. EN ole uskovainen, koska kaltaisesi "uskovaiset" ovat osoittaneet, että teille valehteklu on toinen luonto.
Helluntaiseurakunnan on pakko hyväksyä rekisteröity parisuhde, koska se on Suomen lain mukainen. Jos ette hyväksy, teette laittomuuksia sortaessanne. Vai eivätkös lait koskekaan uskiksia... Ja muuten: KUKAAN ei ole vaatinut teiltä mitään hyväksyntää vaan asiallista asennoitumista tietoon. Sinulta ko. asenne ainakin puuttuu, koska toistuvasti levität LUULOASI, että homo voi muuttua heteroksi tai päinvastoin.
MITÄ pahaa minun ja mieheni rakkaudessa sinun mielestäsi muuten on? MIKSI et salli meidän elää onnellisina? Miten me muka sinua ja sinun lahkoasi vahingoitamme, kun olemme rehellisesti omana itsenämme eläviä ihmisiä? MIKÄ meidän elämästämme tekee halveksittavampaa kuin teidän eronneiden heteroiden elämästä?
ET ole jumala. Muista se. Luule mitä luulet, mutta olet vain valehteleva helluntailainen mies. Joka itsensä ylentää, se alennetaan.... - RitariOlevainen
kaaleppi.. kirjoitti:
en ole hellari enkä kuulu mihinkään muuhunkaan noin virallisesti. Nuo vapikset olis ehkä sopiva ittelle.
on elävässä uskossa, siunausta sinulle !
- katti
poikalapsi kirjoitti:
Vielä kerran: tämä EI OLE mikään helluntailaisten palsta vaan Eniron ylläpitämä keskustelupalsta, jolla keskustellaan helluntailaisuudesta. Siinä on iso ero. Siis: keskustellaanpas vaikka siitä, miksi sinä helluntailaisena toistuvasti valehtelet, ettei hellariuskovissa ole seksuaalivähemmistöihin kuuluvia? Miksi TOISTUVASTI koetat lajitella ihmisiä oman halusi mukaan ja kehtaat syyttelysi vielä panna Jumalan piikkiin?
Palsta on yleinen keskstelupalsta. Helluntailaisten OMA palsta on nimeltään Netmission. Siellä saatte sensuroida ja syöttää pajunköyttä oman halunne mukaan.Helluntailaiset ovat tottuneet olemaan isona joukkona yhdessä muka jotenkin enemmän oikeassa,vahvempia,parempia ihmisiä,vähemmän homoja ym.Siksi he haluavat listata itsensä täälläkin.Joukko sopuleita, jotka ovat lukeneet samat hellarisatukirjat.Nyt on sitten vähemmän orpo olo,kun saa yhdessä juosta kohti uusia seikkailuja uskoen sokeasti olevansa oikeassa.On saatu valmis vastaus elämän mysteeriin ja kaikki muka paljon yksinkertaisempaa.onnellisempaa jne.Tunnen yhden helluntailaisen ja hän on aivan oikeasti mieleltäämn sairastunut siinä sopulilaumassa.
- RitariOlevainen
katti kirjoitti:
Helluntailaiset ovat tottuneet olemaan isona joukkona yhdessä muka jotenkin enemmän oikeassa,vahvempia,parempia ihmisiä,vähemmän homoja ym.Siksi he haluavat listata itsensä täälläkin.Joukko sopuleita, jotka ovat lukeneet samat hellarisatukirjat.Nyt on sitten vähemmän orpo olo,kun saa yhdessä juosta kohti uusia seikkailuja uskoen sokeasti olevansa oikeassa.On saatu valmis vastaus elämän mysteeriin ja kaikki muka paljon yksinkertaisempaa.onnellisempaa jne.Tunnen yhden helluntailaisen ja hän on aivan oikeasti mieleltäämn sairastunut siinä sopulilaumassa.
Jos ajattelet, että satukirjoja luetaan, niin silloin Raamattu on sinun mielestäsi satukirja, niiköhän ?
Voi muuten joutuakkin hoitoon, jos halventaa Jumalan sanaa, ja rinnastaa sen satuihin, siksi ole varovainen,Jumala on kuule taivaassa, sitä et sinä voi tyhjäksi tehdä, sano mitä sanotkin !
- Amos7
Minä olen helluntailainen.
En kyllä tajunnut tuota tarkoitusta.- RitariOlevainen
lähinnä tietää ,me helluntailaiset itse kukin kohdallaan, kuinka paljon meitä todellisuudessa palstalla yleensä on? Koska meitä syytetään milloin mistäkin !
- Hirvas
lähinnä tietää ,me helluntailaiset itse kukin kohdallaan, kuinka paljon meitä todellisuudessa palstalla yleensä on? Koska meitä syytetään milloin mistäkin !
kastettu helluntailainen.
- RitariOlevainen
Hirvas kirjoitti:
kastettu helluntailainen.
kielillä puhumista, ja sitäkautta Pyhää Henkeä ?
- kristitty 1 000 000
Olen ollut n. 3000 helluntaikokouksessa, 3000 vapaakirkon tilaisuudessa, 3000 luterilaisessa kokouksessa, 2000 karismaattisessa tilaisuudessa, 200 lestadius kokousta. Totean vain, että karismaattiset ottavat Jumalan eniten tosissaan ja siellä on Jumalan toivomaa elämää, karismaattisilla tarkoitan Nokian Herätystä, Revival liikettä, Arken seurakuntaa, sekä myös joitakin alussa mainittuja helluntai-, vapaa- sekä luterilaisia seurakuntia. Näyttää uudet liikehdinnät etsivän eniten Jumalan teitä ja kulkevan niitä myös.
- Hirvas
En puhu kielillä enkä vastusta Pyhää Henkeä. Kolminaisuusoppia kyllä vastutan, mutta sehän onkin Nikeian herrojen päätös. Minä en tarvitse kolminaisutta enkä sen selitysteoksia ollakseni uskova. Lopeta jo tuo ainainen rassaus.
- poikalapsi
Hirvas kirjoitti:
En puhu kielillä enkä vastusta Pyhää Henkeä. Kolminaisuusoppia kyllä vastutan, mutta sehän onkin Nikeian herrojen päätös. Minä en tarvitse kolminaisutta enkä sen selitysteoksia ollakseni uskova. Lopeta jo tuo ainainen rassaus.
Ritari ei lopeta rassausta ikinä, koska hän on "oikeassa" ja kluulee olevansa jumala.
- Amos7
poikalapsi kirjoitti:
Ritari ei lopeta rassausta ikinä, koska hän on "oikeassa" ja kluulee olevansa jumala.
Mitä olen seuraillut sinun tekstejäsi taidat olla herätyksen tilassa, mutta tahtoisit homona mennä taivaaseen. Osuinko nappiin?
Asia on sinun henkilökohtainen ja sinun on yksin punnittava arvot ja mistä luopua ja mistä ei. Homona pääset taivaaseen mutta et homoseksuaalina, eli elämällä homona miehien kanssa.
Onnea etsintään! - poikalapsi
Amos7 kirjoitti:
Mitä olen seuraillut sinun tekstejäsi taidat olla herätyksen tilassa, mutta tahtoisit homona mennä taivaaseen. Osuinko nappiin?
Asia on sinun henkilökohtainen ja sinun on yksin punnittava arvot ja mistä luopua ja mistä ei. Homona pääset taivaaseen mutta et homoseksuaalina, eli elämällä homona miehien kanssa.
Onnea etsintään!Kehotat siis minua ottamaan eron miehestäni? Kivat sulle, mutta en varmasti niin tee, koska rakastan häntä ja koska meidän ihmissuhteemme ei ole taatusti mitenkään Jumalaa vastaan.
Herätyksen tilassa olet itse! Älä viitsi herjata minua.
Sinä et ole oikeutettu tuomitsemaan ketään selibaattiin. Itse saat olla selibaatissa, jos tahdot. Minun sukupuolielämäni ei kuulu sinulle, eikä sinun kuulu sitä kommentoida. Syrjit homoja, sorrat rasistisesti vaatimalla semmoista, mitä et heterolta vaastisi. - kaaleppi..
Amos7 kirjoitti:
Onnea etsintään!mäkin olen ajatellu toisinaan mutta kun se elämäntapa jonka joskus meni omaksumaan siitä on vaikea päästä eroon.
- RitariOlevainen
Hirvas kirjoitti:
Jumalahan on : Isä Poika ja Pyhä Henki !
Ei se, että et puhu kielillä, ole mitään vastahenkeä, eihän kaikki puhu koskaan kielillä.
Eikä sentakia ole kukaan yhtään arvottomampi uskovainen, aivan yhtä lailla saman arvoinen kuin hän, joka puhuu kielillä, sehän on lahja, ei mikään arvonnousu.
Muistan vaan, kun olet halveksien puhunut kielilläpuhumisesta, siksi sanoin, että vastustat Pyhän Hengen toimintaa. - Hirvas
Jumalahan on : Isä Poika ja Pyhä Henki !
Ei se, että et puhu kielillä, ole mitään vastahenkeä, eihän kaikki puhu koskaan kielillä.
Eikä sentakia ole kukaan yhtään arvottomampi uskovainen, aivan yhtä lailla saman arvoinen kuin hän, joka puhuu kielillä, sehän on lahja, ei mikään arvonnousu.
Muistan vaan, kun olet halveksien puhunut kielilläpuhumisesta, siksi sanoin, että vastustat Pyhän Hengen toimintaa.Minä teidän ITSE mihin uskon, siis oleppa huoleti minun asioista. Jos tuntuu pahalta, niin löysäileppä hieman pipoa, se helpottaa kovasti.
- RitariOlevainen
Hirvas kirjoitti:
Minä teidän ITSE mihin uskon, siis oleppa huoleti minun asioista. Jos tuntuu pahalta, niin löysäileppä hieman pipoa, se helpottaa kovasti.
Mä sitä vaan, kunsanoit olevasi kastettu helluntailainen, olen yleensä tottunut, että näiden vuosikymmenien aikana kun tunnen mahdottoman paljon helluntailaisia, että he kaikki tähän asti ovat tunnustaneet Jumalan , ja kolmiyteisenä.
Ja nyt sinä saot jotain kielteistä Jumalasta ja Pyhästä Hengestä, niin se ei niikuin istukuvaan? Mutta suomesssa on uskonnonvapaus, usko vaan, mutta mitä sanotaan siellä helluntaiseurakunnassa asiasta missä olet sisällä , hyväksyykö he kantasi, vai oletko joutunut sivuun toiminnasta ? - RitariOlevainen
on oikea monikin tie !"
- Hirvas
Mä sitä vaan, kunsanoit olevasi kastettu helluntailainen, olen yleensä tottunut, että näiden vuosikymmenien aikana kun tunnen mahdottoman paljon helluntailaisia, että he kaikki tähän asti ovat tunnustaneet Jumalan , ja kolmiyteisenä.
Ja nyt sinä saot jotain kielteistä Jumalasta ja Pyhästä Hengestä, niin se ei niikuin istukuvaan? Mutta suomesssa on uskonnonvapaus, usko vaan, mutta mitä sanotaan siellä helluntaiseurakunnassa asiasta missä olet sisällä , hyväksyykö he kantasi, vai oletko joutunut sivuun toiminnasta ?Siis monennenko kerran, Tunnustan Jumalan, Kristuksen ja Pyhän Hengen, mutta en tunnusta kolmiyhteisyyttä, joka on mm. kirkon harhaoppi. Se vain on hyväksytty hellutailiikkeeseen myös.
Niin, miksikä muuten arvostelette evl-kirkkoa sen tekemisistä? Itsehän teette juuri noita samoja tekoja - kuten kolmiyhteisyys.
- Vanha rakuuna
helluntailaisuus mallissaan, kun poikalapsiki on näköjään liittyny helluntailaisiin.
Nytpä ei ole kenelläkään tarvetta syytellä helluntailaisia suvaitsemattomuudesta, kun kerran poikalapsikin keskustelee niin sujuvasti uskonasioista, vaikka sanoa pläjäytteleekin epäuskoiset mielipiteensä jatkuvasti vastahengessä hannaten.
Vaan onhan niitä helluntaiseurakunnissa toki muitakin vastaan sanojia nääs.- Hirvas
vastaansanojia, sillä homma saattaa luisua saarikallen malliin, ja silloin ollaan jo heikoilla jäillä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271568Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391559Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131363Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411319Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681255- 121018
- 7971
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7911- 71836