The Fiat Stilo Schumacher

9

1756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Malmin Deltan pihassa näin tuollaisen vuosi sitten, joten löytyy Suomestakin ainakin yksi. Autossa oli lisänä se avattava lasikatto.

      • Ensi vuonna myyntiin tulee varmaankin Fiat Kimi Bravo, mutta miksei myös Fiat Jenni Brava?


      • J..
        Timontti kirjoitti:

        Ensi vuonna myyntiin tulee varmaankin Fiat Kimi Bravo, mutta miksei myös Fiat Jenni Brava?

        Fiat Bravo Kimi Special Edition tarjoaa yllätyksen liikennevaloissa. Se on nopea, vaikka onkin ulkoa päin aneemisen näköinen ja epämiehekäs äänimaailma tuo mieleen astmaisen lampaan. Suorituskyvyn vastapainona Bravo Kimi on melkoinen juoppo. Sisältä Kimi on harvinaisen yksinkertainen. Hienona yksityiskohtana ansaitsevat kuitenkin maininnan ovien saranat, jotka on jätetty rasvaamatta; näin auto toivottaa sinut formulakuljettajan äänellä tervetulleeksi ajelulle. Tyyliin sopimattomana mainittakoon staattista sähköä poistava, lerputtava, kuminen "häntä", joka tässä riisutussa versiossa on turha varuste. Fiatilta myönnetään, että Bravo Kimin käytös erikoistilanteissa on toisinaan ollut arvaamatonta. Ongelmaan on kuitenkin jo puututtu ja parannuksia on luvassa.

        Fiat Brava Jenni Special Edition osoittautuu perusteellisemmassa tarkastelussa lieväksi pettymykseksi. Autoa lähestyttäessä huomio kiinnittyy tyylikkäisiin helmoihin, kohennettuihin puskureihin ja perän houkutteleviin muotoihin. Kauniiden kuoriensa sisään Brava Jenni kätkee kuitenkin lähinnä tyhjyyttä. Esittelytilaisuudessa monien toimittajien tyly tuomio olikin, että kakku on päältä kaunis, mutta itse auto silkkoa sisältä. Hyvännäköinen ulkoasu herättänee kuitenkin huomiota ja jopa kateutta naapurustossa. Tummien lasien takia sisätilojen tyhjyyttä ei helposti huomaa. Myöskään konepeltiä ei kannata aukoa rehvastelumielessä, sillä etupäässäkin on pääasiassa tyhjää. Esittelyn yhteydessä huomiota kiinnitti ilmastoinnin teho: Brava Jenni oli todella viileä, jopa kylmä. Kun suhtautuu Brava Jenniin oikein, se osoittautuu vaivattomaksi, joskin tavanomaista paremman näköiseksi käyttöesineeksi, jota voi huolellisen lämmittelyn jälkeen surutta polkea. Äänetkin ovat ok. Kolmireikäisen Jennin kaikista aukoista on mukava kulkea sisään ja ulos. Sisällä tunnelma on juuri sopivan tiivis.


      • Vanhemman Bravan omistaja
        J.. kirjoitti:

        Fiat Bravo Kimi Special Edition tarjoaa yllätyksen liikennevaloissa. Se on nopea, vaikka onkin ulkoa päin aneemisen näköinen ja epämiehekäs äänimaailma tuo mieleen astmaisen lampaan. Suorituskyvyn vastapainona Bravo Kimi on melkoinen juoppo. Sisältä Kimi on harvinaisen yksinkertainen. Hienona yksityiskohtana ansaitsevat kuitenkin maininnan ovien saranat, jotka on jätetty rasvaamatta; näin auto toivottaa sinut formulakuljettajan äänellä tervetulleeksi ajelulle. Tyyliin sopimattomana mainittakoon staattista sähköä poistava, lerputtava, kuminen "häntä", joka tässä riisutussa versiossa on turha varuste. Fiatilta myönnetään, että Bravo Kimin käytös erikoistilanteissa on toisinaan ollut arvaamatonta. Ongelmaan on kuitenkin jo puututtu ja parannuksia on luvassa.

        Fiat Brava Jenni Special Edition osoittautuu perusteellisemmassa tarkastelussa lieväksi pettymykseksi. Autoa lähestyttäessä huomio kiinnittyy tyylikkäisiin helmoihin, kohennettuihin puskureihin ja perän houkutteleviin muotoihin. Kauniiden kuoriensa sisään Brava Jenni kätkee kuitenkin lähinnä tyhjyyttä. Esittelytilaisuudessa monien toimittajien tyly tuomio olikin, että kakku on päältä kaunis, mutta itse auto silkkoa sisältä. Hyvännäköinen ulkoasu herättänee kuitenkin huomiota ja jopa kateutta naapurustossa. Tummien lasien takia sisätilojen tyhjyyttä ei helposti huomaa. Myöskään konepeltiä ei kannata aukoa rehvastelumielessä, sillä etupäässäkin on pääasiassa tyhjää. Esittelyn yhteydessä huomiota kiinnitti ilmastoinnin teho: Brava Jenni oli todella viileä, jopa kylmä. Kun suhtautuu Brava Jenniin oikein, se osoittautuu vaivattomaksi, joskin tavanomaista paremman näköiseksi käyttöesineeksi, jota voi huolellisen lämmittelyn jälkeen surutta polkea. Äänetkin ovat ok. Kolmireikäisen Jennin kaikista aukoista on mukava kulkea sisään ja ulos. Sisällä tunnelma on juuri sopivan tiivis.

        Menin sanattomaksi.


      • lkuylyuftgktd
        J.. kirjoitti:

        Fiat Bravo Kimi Special Edition tarjoaa yllätyksen liikennevaloissa. Se on nopea, vaikka onkin ulkoa päin aneemisen näköinen ja epämiehekäs äänimaailma tuo mieleen astmaisen lampaan. Suorituskyvyn vastapainona Bravo Kimi on melkoinen juoppo. Sisältä Kimi on harvinaisen yksinkertainen. Hienona yksityiskohtana ansaitsevat kuitenkin maininnan ovien saranat, jotka on jätetty rasvaamatta; näin auto toivottaa sinut formulakuljettajan äänellä tervetulleeksi ajelulle. Tyyliin sopimattomana mainittakoon staattista sähköä poistava, lerputtava, kuminen "häntä", joka tässä riisutussa versiossa on turha varuste. Fiatilta myönnetään, että Bravo Kimin käytös erikoistilanteissa on toisinaan ollut arvaamatonta. Ongelmaan on kuitenkin jo puututtu ja parannuksia on luvassa.

        Fiat Brava Jenni Special Edition osoittautuu perusteellisemmassa tarkastelussa lieväksi pettymykseksi. Autoa lähestyttäessä huomio kiinnittyy tyylikkäisiin helmoihin, kohennettuihin puskureihin ja perän houkutteleviin muotoihin. Kauniiden kuoriensa sisään Brava Jenni kätkee kuitenkin lähinnä tyhjyyttä. Esittelytilaisuudessa monien toimittajien tyly tuomio olikin, että kakku on päältä kaunis, mutta itse auto silkkoa sisältä. Hyvännäköinen ulkoasu herättänee kuitenkin huomiota ja jopa kateutta naapurustossa. Tummien lasien takia sisätilojen tyhjyyttä ei helposti huomaa. Myöskään konepeltiä ei kannata aukoa rehvastelumielessä, sillä etupäässäkin on pääasiassa tyhjää. Esittelyn yhteydessä huomiota kiinnitti ilmastoinnin teho: Brava Jenni oli todella viileä, jopa kylmä. Kun suhtautuu Brava Jenniin oikein, se osoittautuu vaivattomaksi, joskin tavanomaista paremman näköiseksi käyttöesineeksi, jota voi huolellisen lämmittelyn jälkeen surutta polkea. Äänetkin ovat ok. Kolmireikäisen Jennin kaikista aukoista on mukava kulkea sisään ja ulos. Sisällä tunnelma on juuri sopivan tiivis.

        Kerrankin asiantuntevasti tehty koeajo.

        Kiinnostaisi Bravan äänitaso. Mikä on Bravan äänenpaine normaalissa ajossa?
        Ja mikä on metelin määrä, kun autoa polkee kunnolla?


      • J..
        lkuylyuftgktd kirjoitti:

        Kerrankin asiantuntevasti tehty koeajo.

        Kiinnostaisi Bravan äänitaso. Mikä on Bravan äänenpaine normaalissa ajossa?
        Ja mikä on metelin määrä, kun autoa polkee kunnolla?

        Brava Jennin koeajo koostui enimmäkseen tyhjäkäynnistä. Siinä se onkin omimmillaan. Koeajoporukkamme halusi kuitenkin päästä myös kiljuttamaan Bravaa ylärekisterissä, joten aloitimme huolellisen lämmittelyn iltapäivällä. Ensin vähän ryyppyä ja sitten huolellisesti käsikaasua.

        Poljimme vuoron perään kuin tulpatonta mopoa ja täytyyhän se tunnustaa, että hauskaakin oli, vaikka ei kyyti nyt missään mielessä parasta a-ryhmää ollut. Kun aluksi heitimme pientä sisään, ei tosin tuntunut ensin tapahtuvan mitään. Vaihdettaessa isompaan, kone ikäänkuin heräsi eloon. Se mourusi reippaasti ja vieressä mitattuna äänenpaine nousi yli 100 db. Kaikki kuusi testiajajaa olivat yhtä mieltä siitä, että äänet olivat messevämmät kuin itse kyyti.

        Seuraavana aamuna joku koeajaja väitti Bravan pitävän outoa naputusta. Myös vähäistä vuotoa esiintyi, joten kovaan käyttöön Brava Jenni ei ole sittenkään tehty. Malliston idea lieneekin siinä, että Bravo Kimi on yksinkertaisen, jopa tylsän näköinen, mutta nopea vaatien tosin päättäväisen käskijän. Brava Jenni puolestaan tyylittelee ulkonäöllään ja äänellään tarjoten kuitenkin vain varsin vaatimattomat ominaisuudet muussa kuinpienessä nurkka-ajossa.

        Vahvat huhut kuitenkin liikkuvat Torino-Maranello-akselilla, että tulossa olisi näitä malleja hieman pienempi Punto Hugo (joidenkin tietojen mukaan Punto Nico), jossa yhdistyisivät Bravan ja Bravon parhaat ominaisuudet. Jäämme odottamaan.

        Ai niin, sellainen outo huomio, että kaasutellessamme Bravaa, myös Bravon kierrokset tuntuivat nousevan ja siitä kuului outoa korinaa. Kun ajoimme Bravan ulos hallista, se liikkui jotenkin vastahakoisesti. Ulkona oudot äänet hävisivät, mutta ryyppy juuttui päälle. Laatu ei oikein vakuuta, mutta Bravan ja Bravon varsinainen tuotansarjahan aloitetaan vasta ensi vuonna.


      • J..
        J.. kirjoitti:

        Brava Jennin koeajo koostui enimmäkseen tyhjäkäynnistä. Siinä se onkin omimmillaan. Koeajoporukkamme halusi kuitenkin päästä myös kiljuttamaan Bravaa ylärekisterissä, joten aloitimme huolellisen lämmittelyn iltapäivällä. Ensin vähän ryyppyä ja sitten huolellisesti käsikaasua.

        Poljimme vuoron perään kuin tulpatonta mopoa ja täytyyhän se tunnustaa, että hauskaakin oli, vaikka ei kyyti nyt missään mielessä parasta a-ryhmää ollut. Kun aluksi heitimme pientä sisään, ei tosin tuntunut ensin tapahtuvan mitään. Vaihdettaessa isompaan, kone ikäänkuin heräsi eloon. Se mourusi reippaasti ja vieressä mitattuna äänenpaine nousi yli 100 db. Kaikki kuusi testiajajaa olivat yhtä mieltä siitä, että äänet olivat messevämmät kuin itse kyyti.

        Seuraavana aamuna joku koeajaja väitti Bravan pitävän outoa naputusta. Myös vähäistä vuotoa esiintyi, joten kovaan käyttöön Brava Jenni ei ole sittenkään tehty. Malliston idea lieneekin siinä, että Bravo Kimi on yksinkertaisen, jopa tylsän näköinen, mutta nopea vaatien tosin päättäväisen käskijän. Brava Jenni puolestaan tyylittelee ulkonäöllään ja äänellään tarjoten kuitenkin vain varsin vaatimattomat ominaisuudet muussa kuinpienessä nurkka-ajossa.

        Vahvat huhut kuitenkin liikkuvat Torino-Maranello-akselilla, että tulossa olisi näitä malleja hieman pienempi Punto Hugo (joidenkin tietojen mukaan Punto Nico), jossa yhdistyisivät Bravan ja Bravon parhaat ominaisuudet. Jäämme odottamaan.

        Ai niin, sellainen outo huomio, että kaasutellessamme Bravaa, myös Bravon kierrokset tuntuivat nousevan ja siitä kuului outoa korinaa. Kun ajoimme Bravan ulos hallista, se liikkui jotenkin vastahakoisesti. Ulkona oudot äänet hävisivät, mutta ryyppy juuttui päälle. Laatu ei oikein vakuuta, mutta Bravan ja Bravon varsinainen tuotansarjahan aloitetaan vasta ensi vuonna.

        Ajoimme tietenkin ulos BravOn, koska se tuntui saavan häiriöitä Bravan koeajosta. Se liikkui jotenkin vastahakoisesti. Ulkona oudot äänet hävisivät, mutta ryyppy juuttui päälle.

        Havaintoina kirjatiin myös pieni, sinertävä vaihdekeppi, joka varsinkin naispuolisten testaajien mielestä oli jopa söpö, mutta käyttöominaisuuksiltaan hankala. Se oli kyllä sijoitettu näkyvästi, mutta liikerata oli epämääräinen ja tuntuma vetelä.


      • Vanhemman Bravan omistaja
        J.. kirjoitti:

        Fiat Bravo Kimi Special Edition tarjoaa yllätyksen liikennevaloissa. Se on nopea, vaikka onkin ulkoa päin aneemisen näköinen ja epämiehekäs äänimaailma tuo mieleen astmaisen lampaan. Suorituskyvyn vastapainona Bravo Kimi on melkoinen juoppo. Sisältä Kimi on harvinaisen yksinkertainen. Hienona yksityiskohtana ansaitsevat kuitenkin maininnan ovien saranat, jotka on jätetty rasvaamatta; näin auto toivottaa sinut formulakuljettajan äänellä tervetulleeksi ajelulle. Tyyliin sopimattomana mainittakoon staattista sähköä poistava, lerputtava, kuminen "häntä", joka tässä riisutussa versiossa on turha varuste. Fiatilta myönnetään, että Bravo Kimin käytös erikoistilanteissa on toisinaan ollut arvaamatonta. Ongelmaan on kuitenkin jo puututtu ja parannuksia on luvassa.

        Fiat Brava Jenni Special Edition osoittautuu perusteellisemmassa tarkastelussa lieväksi pettymykseksi. Autoa lähestyttäessä huomio kiinnittyy tyylikkäisiin helmoihin, kohennettuihin puskureihin ja perän houkutteleviin muotoihin. Kauniiden kuoriensa sisään Brava Jenni kätkee kuitenkin lähinnä tyhjyyttä. Esittelytilaisuudessa monien toimittajien tyly tuomio olikin, että kakku on päältä kaunis, mutta itse auto silkkoa sisältä. Hyvännäköinen ulkoasu herättänee kuitenkin huomiota ja jopa kateutta naapurustossa. Tummien lasien takia sisätilojen tyhjyyttä ei helposti huomaa. Myöskään konepeltiä ei kannata aukoa rehvastelumielessä, sillä etupäässäkin on pääasiassa tyhjää. Esittelyn yhteydessä huomiota kiinnitti ilmastoinnin teho: Brava Jenni oli todella viileä, jopa kylmä. Kun suhtautuu Brava Jenniin oikein, se osoittautuu vaivattomaksi, joskin tavanomaista paremman näköiseksi käyttöesineeksi, jota voi huolellisen lämmittelyn jälkeen surutta polkea. Äänetkin ovat ok. Kolmireikäisen Jennin kaikista aukoista on mukava kulkea sisään ja ulos. Sisällä tunnelma on juuri sopivan tiivis.

        Onko uuden Bravan kahvat edelleen samaa 5 vuodessa hapertuvaa materiaalia kuin vanhemmissa Bravoissa? Tuntuuko se kädessä kovalta vai pehmeältä? Vanhojen materiaali ei tainnut kestää UV-säteilyä.


      • J..
        Vanhemman Bravan omistaja kirjoitti:

        Onko uuden Bravan kahvat edelleen samaa 5 vuodessa hapertuvaa materiaalia kuin vanhemmissa Bravoissa? Tuntuuko se kädessä kovalta vai pehmeältä? Vanhojen materiaali ei tainnut kestää UV-säteilyä.

        Brava Jennin kahvat tuntuivat käteen varsin kimmoisilta. Niistä saa napakan otteen ja niitä on mukava hypistellä. Kokokin on ihan passeli, sanoisinko käteenkäypä. Myös painikkeet ovat sormeen sopivat.

        Kahvat on sijoitettu piiloon (vrt. Alfa 156 takaovet), mikä on tyylikästä, mutta ei välttämättä kovin käytännöllistä.

        Bravo Kimin kahva taas on silmiinpistävästi esillä, suorastaan tyrkyllä, mutta se on epämiellyttävä lerppu.

        Brava Jennin kahvojen sijainnista johtuen ne eivät juurikaan ole tekemisissä suoran uv-säteilyn kanssa, joten veikkaisin, että ne pysyvät sileinä ja kauniin vaaleina pitkään. Vanhemmiten voivat tietysti venyä hieman.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1389
    3. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      978
    7. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      921
    8. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      919
    9. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      861
    10. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      796
    Aihe