Minä vihaan

tomppa2006

ihmisiä, jotka keskeyttävät puheeni kesken lauseen. Nämä tulevat väliin kesken lauseen, välittämättä siitä, että toisella on jotain sanottavaa.

Kahvikeskusteluissa he ovat aina äänessä. Muiden puhuessa heidän täytyy vaientaa muut, nopeuttaa toisen lauseen loppua sanomalla itse viimeiset sanat toisen puheeseen. Sen jälkeen hirveä omaa elämää koskeva höpötys. Heillä on puheripuli.

Mitä sinä vihaat toisessa ihmisessä?

201

6685

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis en tunnusta, että itse oisin kova keskeyttäjä, ehkä joskus :)
      Olen kuullut selityksenä tuollaiseen, että asia on pakko sanoa heti, muuten se unohtuu.
      Ja osittain se tuntuu tutultakin, ajatus karkaa.
      Ehkä kovin puheliaat ihmiset ei vain "voi" itselleen mitään..
      Itseä ärsyttää ainakin kaksinaamaisuus.

• tomppa2006

..että on kyse siitä, että he eivät vaan voi itselleen mitään...ikävää...

Kaksinaamaisuus on myös paha.

• tomppa2006 kirjoitti:

..että on kyse siitä, että he eivät vaan voi itselleen mitään...ikävää...

Kaksinaamaisuus on myös paha.

..esim. just työympäristössä. Kaksinaamainen selkään puukottaja, vaiko puheripuli -tyyppi.
        Toisaalta; tää puhelias puhuu edessä, muttei välttämättä voi tietää mitä ja miten hän puhuu takanapäin..

• tomppa2006
        Sanin kirjoitti:

..esim. just työympäristössä. Kaksinaamainen selkään puukottaja, vaiko puheripuli -tyyppi.
        Toisaalta; tää puhelias puhuu edessä, muttei välttämättä voi tietää mitä ja miten hän puhuu takanapäin..

puheripuli ihminen on vielä pahempi. Perusteluna on, että hän häiritsee koko ajan.

Kaksinaamaisuus tulee esiin silloin tällöin ja näitä tyyppejä oppii varomaan. Nimenomaan puheessa mitä heille kertoo, pitää olla erittäin varovainen.

• tomppa2006 kirjoitti:

puheripuli ihminen on vielä pahempi. Perusteluna on, että hän häiritsee koko ajan.

Kaksinaamaisuus tulee esiin silloin tällöin ja näitä tyyppejä oppii varomaan. Nimenomaan puheessa mitä heille kertoo, pitää olla erittäin varovainen.

..sen verran, että kaksinaamaiset osaa toisinaan peittää aika hyvin, olla hyvää pataa.. Mutta kyllähän se esiin tulee.
        Joskus aistii nopeastikin, kenen kans ei synkkaa..

• tomppa2006
        Sanin kirjoitti:

..sen verran, että kaksinaamaiset osaa toisinaan peittää aika hyvin, olla hyvää pataa.. Mutta kyllähän se esiin tulee.
        Joskus aistii nopeastikin, kenen kans ei synkkaa..

ylläpitää keskustelua, jos joutuu koko ajan varomaan omia sanojaan.

• tomppa2006 kirjoitti:

ylläpitää keskustelua, jos joutuu koko ajan varomaan omia sanojaan.

Erittäin totta, vaikea osallistuakin sellaseen keskusteluun..

• tomppa2006
        Sanin kirjoitti:

Erittäin totta, vaikea osallistuakin sellaseen keskusteluun..

...että kaksinaamaisuus vaihtelee eri puolella Suomea? Ihmisen perimä, lähtökohdat missä on syntynyt vaikuttaa asiaan?

• tomppa2006 kirjoitti:

...että kaksinaamaisuus vaihtelee eri puolella Suomea? Ihmisen perimä, lähtökohdat missä on syntynyt vaikuttaa asiaan?

mielenkiintoista kuulla lisää. Miten missäkinpäin vaikuttaa jne. Jos ehdit/haluat joskus kertoa.
        Voi kai olla ennakkoluuloja,
        ite en ajattele, että synnyinseutu vaikuttais.. toisaalta, perimä, kasvatus.. hmm..jännä juttu..

Mutta nyt kaupoille :))

• tomppa2006
        Sanin kirjoitti:

mielenkiintoista kuulla lisää. Miten missäkinpäin vaikuttaa jne. Jos ehdit/haluat joskus kertoa.
        Voi kai olla ennakkoluuloja,
        ite en ajattele, että synnyinseutu vaikuttais.. toisaalta, perimä, kasvatus.. hmm..jännä juttu..

Mutta nyt kaupoille :))

..ainoastaan minun mielipiteeni, eikä mikään oikeaksi todistettu fakta. Länsi-Suomessa ihmiset vastaavat selviin kysymyksiin hyvin suoraan, asioita ei kaunistella, eikä kaarrella. Tämä antaa monasti vaikutelman tylyistä ja ilkeistä ihmisistä, mutta kaksinaamaisuutta on huomattavasti vähemmän, kun ei tarvitse selän takana puhua. Sanotaan suoraan mitä ajatellaan.

• tomppa2006 kirjoitti:

..ainoastaan minun mielipiteeni, eikä mikään oikeaksi todistettu fakta. Länsi-Suomessa ihmiset vastaavat selviin kysymyksiin hyvin suoraan, asioita ei kaunistella, eikä kaarrella. Tämä antaa monasti vaikutelman tylyistä ja ilkeistä ihmisistä, mutta kaksinaamaisuutta on huomattavasti vähemmän, kun ei tarvitse selän takana puhua. Sanotaan suoraan mitä ajatellaan.

..oisko aika yleinenkin, en tiedä, että Pohjois-Suomen ihmisiä pidettäis myös suorina.
        Oma äiti sieltä päin, ja hänen kohdalla pitääkin paikkaansa.. oisinkohan perinyt jotain, edes vähän ;) Kaunisteluun taidan kyllä joskus sortua, mitä hyötyä kenellekään loukata tarkoituksella, takanapäinkään.
        Hienotunteisesti jätit kertomatta, missä päin ois ne selän takana puhujat..

• tomppa2006
        Sanin kirjoitti:

..oisko aika yleinenkin, en tiedä, että Pohjois-Suomen ihmisiä pidettäis myös suorina.
        Oma äiti sieltä päin, ja hänen kohdalla pitääkin paikkaansa.. oisinkohan perinyt jotain, edes vähän ;) Kaunisteluun taidan kyllä joskus sortua, mitä hyötyä kenellekään loukata tarkoituksella, takanapäinkään.
        Hienotunteisesti jätit kertomatta, missä päin ois ne selän takana puhujat..

loukkaaminen on paha ja huono asia. Sen huomaa toisesta, jos tämä sanoo jonkin asian loukatakseen toista.

Loukkaantuminen taas on jokaisesta itsestään kiinni. Tosiasioiden kertomisesta ei kenenkään pitäisi loukkaantua. Näin ei kuitenkaan aina ole, tiedän sen.

• aamuaikainen

Mun työkaveri on puheliasta laatua,puuttuu kaikkien puheisiin ja jos joku kertoo jostakin niin sama on tapahtunut hänelle ja vielä pahemmin.Korottaa ääntänsä että varmasti kaikki kuulee mitä hän sanoo.puhuu serkuistaan ja muista tuttavistaan joita me toiset ei edes tunneta. Lähden pois kahvipöydästä kun en jaksa kuunnella.Hän ei edes ymmärrä vaikka me sanomme hänelle suoraan. Joten vihaan samaa kuin sinä. Hyvää huomenta unohtui.

• tomppa2006

unohtui minultakin. Mukava tavata kohtalotoveri. Asia nimittäin todella ärsyttää minua.

• aamuaikainen
        tomppa2006 kirjoitti:

unohtui minultakin. Mukava tavata kohtalotoveri. Asia nimittäin todella ärsyttää minua.

ettei hän tajua että me ei jakseta kuunnella eikä olla kiinnostuneita hänen jutuistaan.Olen rohkeinpana sanonut hänelle suoraan että vedä henkeä välillä tms..mutta ei auta. Ei kait tuollaisille voi mitään. Oletko sinä tehnyt jotakin asian suhteen?

• tomppa2006
        aamuaikainen kirjoitti:

ettei hän tajua että me ei jakseta kuunnella eikä olla kiinnostuneita hänen jutuistaan.Olen rohkeinpana sanonut hänelle suoraan että vedä henkeä välillä tms..mutta ei auta. Ei kait tuollaisille voi mitään. Oletko sinä tehnyt jotakin asian suhteen?

eräälle ihmiselle, että olet puhunut 20 minuuttia yksiksesi, kenenkään muun sanomatta "kyllä" tai "ei" -sanoja enempää.

Tämä pasuuna katsoi minua ja sanoi: "ei teillä muilla ole mitään puhuttavaa. Ei kai me hiljaa ruveta olemaan".

Että sillai...

• bluepoem

on vain ihmisillä jotka haluavat olla äänessä kokoajan itse.
      Minusta on luonnollista että minut keskeytetään, minun puhettani komentoidaan yms. se on kaiketi sitä vuorovaikutteista keskustelua.
      Teen tarkentavia kysymyksiä usein itsekkin.

Joku viisas on sanonut että, "kun osoitat syyttävästi jotakuta etusormellasi, niin käden kolme muuta sormea osoittaa sinua itseäsi"

KOITA PÄÄSTÄ VIHASTA

• aamuaikainen

saa kommentoida mutta että keskeytetään toinen kesken ennenkuin on ehtinyt lauseen loppuun,se on ärsyttävää.

• tomppa2006
        aamuaikainen kirjoitti:

saa kommentoida mutta että keskeytetään toinen kesken ennenkuin on ehtinyt lauseen loppuun,se on ärsyttävää.

olla sen verran aikaa, että malttaa kuunnella toisen sanottava loppuun. Todella epäkohteliasta keskeyttää toinen kesken lauseen.

• aamuaikainen
        tomppa2006 kirjoitti:

olla sen verran aikaa, että malttaa kuunnella toisen sanottava loppuun. Todella epäkohteliasta keskeyttää toinen kesken lauseen.

olemassa sellainen kun Käytöksen kultainen kirja,muistelen että olen joskus kuullut.Ostetaan sellaiset työpaikalle että kaikki saa lukea.

• tomppa2006
        aamuaikainen kirjoitti:

olemassa sellainen kun Käytöksen kultainen kirja,muistelen että olen joskus kuullut.Ostetaan sellaiset työpaikalle että kaikki saa lukea.

kirjahyllyssä Käytöksen kultainen kirja ja olen myös lukenut sen. Suosittelen lukemista myös näille puhekoneille. Monasti he vielä kuvittelevat, että heillä on paljon enemmän sanottavaa joka asiaan kuin muilla.

• aamuaikainen
        tomppa2006 kirjoitti:

kirjahyllyssä Käytöksen kultainen kirja ja olen myös lukenut sen. Suosittelen lukemista myös näille puhekoneille. Monasti he vielä kuvittelevat, että heillä on paljon enemmän sanottavaa joka asiaan kuin muilla.

Autuaita ovat hiljaiset sillä he saavat maan periä.oletko kuullut? minä olen useimmiten se kuunteleva osapuoli mutta joskus haluaisin sanoa oman mielipiteen ääntäni korottamatta.

• tomppa2006
        aamuaikainen kirjoitti:

Autuaita ovat hiljaiset sillä he saavat maan periä.oletko kuullut? minä olen useimmiten se kuunteleva osapuoli mutta joskus haluaisin sanoa oman mielipiteen ääntäni korottamatta.

ja hyvin pitää paikkansa.

Mitä hiton keskustelua sellainen on, että mielipiteensä saavat sanoa vain ne, jotka huutavat ja korottavat ääntään eniten.

• aamuaikainen
        tomppa2006 kirjoitti:

ja hyvin pitää paikkansa.

Mitä hiton keskustelua sellainen on, että mielipiteensä saavat sanoa vain ne, jotka huutavat ja korottavat ääntään eniten.

sivun joka kannattaa lukea.http://www.onewaymission.fi/rtunti/tieterv.php3 Huom! en ole uskovainen.

• aamuaikainen

• bluepoem
        aamuaikainen kirjoitti:

sivun joka kannattaa lukea.http://www.onewaymission.fi/rtunti/tieterv.php3 Huom! en ole uskovainen.

Ehdottoman tärkeä tarkennustuo ,,, "Huom! en ole uskovainen..." voi sinua jos joku niin luulisi *wirnuilee lempeästi*

• aamuaikainen
        bluepoem kirjoitti:

Ehdottoman tärkeä tarkennustuo ,,, "Huom! en ole uskovainen..." voi sinua jos joku niin luulisi *wirnuilee lempeästi*

siis virnuilet;)mutta ei täällä tiedä minkälaisia vastauksia saa.Ei täällä kovin usein raamatunlauseita nää ja eihän ne tänne kuulukkaan....*wirnuilee takaisin yhtä lempeästi*

• tomppa2006
        aamuaikainen kirjoitti:

siis virnuilet;)mutta ei täällä tiedä minkälaisia vastauksia saa.Ei täällä kovin usein raamatunlauseita nää ja eihän ne tänne kuulukkaan....*wirnuilee takaisin yhtä lempeästi*

..raamatunlauseet, mutta en oikein saanut kiinni, mitä tähän keskusteluun liittyvää olisi pitänyt huomata?

• aamuaikainen
        tomppa2006 kirjoitti:

..raamatunlauseet, mutta en oikein saanut kiinni, mitä tähän keskusteluun liittyvää olisi pitänyt huomata?

minkä aiemmin kirjoitin,en vain muistanut mistä olin sen kuullut.Autuaita ovat hiljaiset sillä he saavat maan periä. Ei se kuulukkaan tänne mutta hyvä joskus pohdiskella näitä sanontoja.

• tomppa2006
        aamuaikainen kirjoitti:

minkä aiemmin kirjoitin,en vain muistanut mistä olin sen kuullut.Autuaita ovat hiljaiset sillä he saavat maan periä. Ei se kuulukkaan tänne mutta hyvä joskus pohdiskella näitä sanontoja.

Huomenta. Löytyisikö tälle päivälle hyviä sanontaja....hmnn...vaikka raamatusta?

• aamuaikainen
        tomppa2006 kirjoitti:

Huomenta. Löytyisikö tälle päivälle hyviä sanontaja....hmnn...vaikka raamatusta?

jos vain haluat.

• tomppa2006
        aamuaikainen kirjoitti:

jos vain haluat.

minulle uusi -jos vain haluat -

En ole ennen kuulutkaan?

• aamuaikainen
        tomppa2006 kirjoitti:

minulle uusi -jos vain haluat -

En ole ennen kuulutkaan?

olla huumorimiehiä. Eikö kukaan ole koskaan sanonut sinulle "jos vain haluat"?

• tomppa2006
        aamuaikainen kirjoitti:

olla huumorimiehiä. Eikö kukaan ole koskaan sanonut sinulle "jos vain haluat"?

ja olen vastannut: "Kyllä minä haluan"

• aamuaikainen
        tomppa2006 kirjoitti:

ja olen vastannut: "Kyllä minä haluan"

Halu on sitä, että haluaa jotakin. Halun ja tarpeen ero on, että tarve vaatii kun taas halu perustuu vapaaehtoisuuteen. Ketään ei siis voi pakottaa haluamaan mitään jota ei oikeasti halua. Toiset haluavat paljon jotakin, toisten tyytyessä vähempään.

Haluttomuus koetaan ongelmaksi silloin kun haluaisi haluta, mutta ei haluta.

• on olemassa

Tunnen joskus suurta kiusausta auttaa jotakuta lauseensa loppuun saattamiseksi. Nämä ovat sellaisia henkilöitä joilla on hyvin verkkainen puhetapa ja myös tapa harkita joka sanaansa tarkoin ennen sen lausumista. Pahimmillaan tilanne on sellainen, että tiedän jo ensimmäisistä sanoista sanatarkasti mitä kohta kuullaan ja silloin on vaikea pidätellä itseään.

Toinen vaihtoehto on kääntää huomionsa muualle mutta se tuntuu epäkohteliaalta ja siksi on joko vaiettava ja kärsittävä tai avustettava sanoja loppuun.

On kohdalleni sattunut paljon niitäkin jotka käyvät puhumaan omiaan kesken oman lauseeni. Nuorempana vaikenin mutta nykyisin korotan ääntäni tarvittavan määrän.

Hirvittävin tilanne kuitenkin syntyy erään hyvän tuttavan kanssa silloin kun ei muista pitää varaansa. Tämä tuttava on todellinen puhekone eikä se taida edes hengittää puhuessaan vaikka puhe voi jatkua tuntikausia yhteenmenoon. Sillä on tapana ahdistaa "uhrinsa" ihan fyysisesti johonkin nurkkaukseen josta uhri ei pääse pakenemaan siirtämättä puhujaa sivuun. Hän antaa kyllä uhrinsakin sanoa muutaman lauseen mutta ei noteeraa sitä millään tavoin vaan jatkaa omista aiheistaan kuin ei olisi kuullutkaan mitä toinen sanoo.

Tämä voi kuulostaa hassulta mutta oltuani hänen puhuteltavanaan muutamia kertoja niin tiedän sanoa, ettei siinä ole mitään hauskaa. Nyttemmin varon tarkoin joutumasta hänen kohteekseen ja eri tilaisuuksissa kierrän hänet kaukaa. Säälittää katsella kun hän käy jonkun pahaa aavistamattoman kimppuun ja alkaa ajaa tätä pikkuhiljaa katiskaan puhetta kuuntelemaan.

Mitä vihaan ihmisissä?

En mitään. Välttelen kontakteja ihmisiin jotka saattaisivat edesauttaa vastenmielisyyden muuntumisessa vihaksi heitä itseään kohtaan.

• tomppa2006

...vältellä tälläistä puheripulista kärsivää, jos kuuluu samaan työyhteisöön hänen kanssaan. Täytyy vaan kestää, päivästä toiseen...

• Februari

mutta mua ärsyttää ihmiset, jotka ei hoida hommiaan loppuun tai lainkaan.

Varsinkin, jos jostain työstä on sovittu, että se hoidetaan tiettynä aikana eikä mitään tapahdu.

Kun soitat ko. ihmiselle, niin usein käy niin ettei häntä edes tavoita. Tai tulee katteettomia lupauksia lisää.*Mrr*

• tomppa2006

..on hyvä sanonta: "Less talk, more action".

Vähemmän puhetta, enemmän toimintaa. Sopii mielestäni näille vedättäjille.

• MysNa

on muuten yllättävän paljon.
      Onkin fantastista, kun sitten välillä kohtaa ihmisen joka kuuntelee ihan hiljaa ja on lopetettuasikin vielä jonkin aikaa puhumatta varmistakseen aiotko jatkaa... Harvinaista herkkua!

En voi sanoa, että vihaisin... mutta joitakin epämiellyttäviä piirteitä mainitakseni: kaksinaamaisuus, itsekkyys ja ilkeys. Kateus ikävää myrkkyä ja mustasukkaisuus piirre, jota en enää päästä kotiini asumaan.

• tomppa2006

..yllättävän paljon, sen vuoksi otin asian esille. Monet eivät edes tiedosta tätä ongelmaa itsellä olevan. Jotkut kuvittelevat "small talk":n olevan jatkuvaa yhden ihmisen järjetöntä höpötystä.

• MysNa
        tomppa2006 kirjoitti:

..yllättävän paljon, sen vuoksi otin asian esille. Monet eivät edes tiedosta tätä ongelmaa itsellä olevan. Jotkut kuvittelevat "small talk":n olevan jatkuvaa yhden ihmisen järjetöntä höpötystä.

oppia sietämään kaikenlaista vipeltäjää ja hölöttäjää. Meitä kun on niin moneksi, emmekä kuitenkaan voi muuttaa muita mieleiseksemme.
        Onneksi voi poistua paikalta tai siirtyä paremmin itseään miellyttävään seuraan :)

• tomppa2006
        MysNa kirjoitti:

oppia sietämään kaikenlaista vipeltäjää ja hölöttäjää. Meitä kun on niin moneksi, emmekä kuitenkaan voi muuttaa muita mieleiseksemme.
        Onneksi voi poistua paikalta tai siirtyä paremmin itseään miellyttävään seuraan :)

...useimmiten. Tälläiset merkkipäivät ja muut juhlat on kiusallisia, kun ei oikein sopisi lähteä pöydästä.

• MysNa
        tomppa2006 kirjoitti:

...useimmiten. Tälläiset merkkipäivät ja muut juhlat on kiusallisia, kun ei oikein sopisi lähteä pöydästä.

olisikin hyvä etsiytyä sellaisen kivan tyypin vieruskaveriksi, jonka kanssa voi viritellä kahdenkeskeisiä turinoita.

Josku olen testannut kuunteleeko tällainen kaikkien yli hölöttäjä ollenkaan muita. Aloitan jonkun jutun, mutta jätän lauseen kesken. Ei hän siihen jatkoa odota tai sitä kysele... jatkaa vaan omiaan.
        Joku muu saattaa jossain vaiheessa kysellä miten siinä jutussa sitten kävi? :)

• tomppa2006
        MysNa kirjoitti:

olisikin hyvä etsiytyä sellaisen kivan tyypin vieruskaveriksi, jonka kanssa voi viritellä kahdenkeskeisiä turinoita.

Josku olen testannut kuunteleeko tällainen kaikkien yli hölöttäjä ollenkaan muita. Aloitan jonkun jutun, mutta jätän lauseen kesken. Ei hän siihen jatkoa odota tai sitä kysele... jatkaa vaan omiaan.
        Joku muu saattaa jossain vaiheessa kysellä miten siinä jutussa sitten kävi? :)

..annoit, etsityy mukavan tyypin vieruskaveriksi.

En ole koskaan ajatellut. Tavallisesti olen vaan miettinyt edessä olevaa tuskallista koettelemusta ja olen yrittänyt säilyttää malttini ja niellyt kiukkuni.

• ..On tuhoisa tunne.Vihaa on tässä maailmassa ihan tarpeeksi,että itse en jaksa ja viitsi mokomaa tunnetta ruokkia.

Positiiviset tunteet ovat mieleeni..jos esim. joku keskeyttää lauseeni,niinkuin aloittajan tapauksessa..ajattelen,että ehkä tällä oli sitten enemmän asiaa tällä kertaa ja jatkan omaa lausettani,kun hän on lopettanut omansa.

Viha ei kanna pitkälle..tuo tunne luo vain lisää vihaa..ja tässähän me todistamme kaikki,mitä tuollainen tunne yltyessään liian suureksi,lopulta saa maailmassa aikaan.

..kyllä..tämä oli kärjistys,mutta niin sen oli tarkoituskin olla :)

Lauantaiterweisin positiwo Zamio..holá

• tomppa2006

kieltäminen on myös huono asia. Ihmisellä pitää olla tunteet, niiden näyttämistä kannattaa jokaisen harkita tilannekohtaisesti.

Olisin voinut aloittaa keskustelun: "En pidä...", mutta mielestäni on kyse tarkeämmästä kuin...vaikka maksalaatikosta.

En ruoki vihaani. Kerron tunteeni, mitä voi myös sanoa avoimuudeksi.

• samaa mieltä... eikä tuohon juurikaan lisättävää ole... eikä löydy...

Elikkä... ennemmin kaikille hyvää... ;)))
        Kuin pahaa... ;(((

• (.)Y(.)
        tomppa2006 kirjoitti:

kieltäminen on myös huono asia. Ihmisellä pitää olla tunteet, niiden näyttämistä kannattaa jokaisen harkita tilannekohtaisesti.

Olisin voinut aloittaa keskustelun: "En pidä...", mutta mielestäni on kyse tarkeämmästä kuin...vaikka maksalaatikosta.

En ruoki vihaani. Kerron tunteeni, mitä voi myös sanoa avoimuudeksi.

Mutta, niinkuin itse sanoit,
        pitää myös osata lopettaa..
        ne negatiot, jotka sisällä myllertää.. ;))

Heh, jos kaupasta on maksalaatikko loppunut,
        niin ostappa porkkanalaatikkoa aurinkolaseilla.. :DD
        Saman näköistä ainakin....

• tomppa2006
        (.)Y(.) kirjoitti:

Mutta, niinkuin itse sanoit,
        pitää myös osata lopettaa..
        ne negatiot, jotka sisällä myllertää.. ;))

Heh, jos kaupasta on maksalaatikko loppunut,
        niin ostappa porkkanalaatikkoa aurinkolaseilla.. :DD
        Saman näköistä ainakin....

on mielestäni hyvää, minä pidän.

Ehkä tuo viha sana on joillekin paha asia. Täälläkin on jo näkynyt kommentteja: "koita saada vihasi loppumaan". Heh, heh, hee.

Ihminen saa sanoa. Minä olen vihainen...monasti se jopa helpottaa.

• (.)Y(.)
        tomppa2006 kirjoitti:

on mielestäni hyvää, minä pidän.

Ehkä tuo viha sana on joillekin paha asia. Täälläkin on jo näkynyt kommentteja: "koita saada vihasi loppumaan". Heh, heh, hee.

Ihminen saa sanoa. Minä olen vihainen...monasti se jopa helpottaa.

Jokainen kai tulistuu ja vihastuu joskus,
        ellei ole täysin viilipytty?.. ;))

Kuohahdan, joskus itsekkin..
        mutta, lauhdunkin aika nopeasti.. :D

Viha ja vihastuminen.. niissä on vissi ero.. ;))

Pitkittynyt vihantunne, on loputon suo,
        joka kuluttaa siellä tarpovaa.. ihan suotta.. ;))
        Tie, mikä ei johda, mihinkään rakentavaan...

• tomppa2006
        (.)Y(.) kirjoitti:

Jokainen kai tulistuu ja vihastuu joskus,
        ellei ole täysin viilipytty?.. ;))

Kuohahdan, joskus itsekkin..
        mutta, lauhdunkin aika nopeasti.. :D

Viha ja vihastuminen.. niissä on vissi ero.. ;))

Pitkittynyt vihantunne, on loputon suo,
        joka kuluttaa siellä tarpovaa.. ihan suotta.. ;))
        Tie, mikä ei johda, mihinkään rakentavaan...

...mihinkään, aika hyvin sanottu. Tätä minä aloituksellani haen. Että ne puheripuli/suupaltit huomaisivat, että toisia ihmisiä voi todella ärsyttää heidän höpötykset. Jos joku tuntee piston omassatunnossaan, olen onnistunut.

Luen parasta aikaa Tuulikki Saariston kirjaa "Taikasanat", eli miksi antaisin anteeksi. Erittäin opettavaista tälläiselle tulisielulle, mikä minäkin olen.

• Laahustava

Tästä olet....Rakastaa toista niin paljon,että pystyy tuottamaan toiselle vihantunteen...
        Sekä vielä karmeampaa...Lapsi rakastaa vanhempiaan sielunsa koko voimalla,että kuolee nuorena jotta voi saada aikaan vanhemmilleen suuren surun tunteen.

Mielenkiintoisia ovat tunteet joiden kanssa elämme.Mitkä niistä on sitten aitoja ja mitkä teeskenteltyjä niitä sitten opiskellessa ja erotella menee koko elämä

• tomppa2006
        Laahustava kirjoitti:

Tästä olet....Rakastaa toista niin paljon,että pystyy tuottamaan toiselle vihantunteen...
        Sekä vielä karmeampaa...Lapsi rakastaa vanhempiaan sielunsa koko voimalla,että kuolee nuorena jotta voi saada aikaan vanhemmilleen suuren surun tunteen.

Mielenkiintoisia ovat tunteet joiden kanssa elämme.Mitkä niistä on sitten aitoja ja mitkä teeskenteltyjä niitä sitten opiskellessa ja erotella menee koko elämä

Mielenkiintoinen viestisi oli vaan jäänyt jotenkin pimentoon. Tässä minun vastaukseni: viha ja rakkaus ovat tunteina niin lähellä toisiaan, että siirtymistä vastakkaiseen tunteeseen tapahtuu...

Esim. Nuoripari rakastaa toistaan syvästi, kunnes tapahtuu jotain odottamatonta, mikä muuttaa tunteen rakkaudesta -> vihaksi.

• (.)Y(.)
        tomppa2006 kirjoitti:

...mihinkään, aika hyvin sanottu. Tätä minä aloituksellani haen. Että ne puheripuli/suupaltit huomaisivat, että toisia ihmisiä voi todella ärsyttää heidän höpötykset. Jos joku tuntee piston omassatunnossaan, olen onnistunut.

Luen parasta aikaa Tuulikki Saariston kirjaa "Taikasanat", eli miksi antaisin anteeksi. Erittäin opettavaista tälläiselle tulisielulle, mikä minäkin olen.

Toinenkin kirja, joka jatkaa tuota,
        anteksiantamisen teemaa.. nimeltään..
        Tosissaan vaikkei tosikkona.. :)

Itse en ole lukenut kumpaakaan,
        varmaankin kyllä pitäisi?.. ;))

• tomppa2006
        (.)Y(.) kirjoitti:

Toinenkin kirja, joka jatkaa tuota,
        anteksiantamisen teemaa.. nimeltään..
        Tosissaan vaikkei tosikkona.. :)

Itse en ole lukenut kumpaakaan,
        varmaankin kyllä pitäisi?.. ;))

kirja käsittelee teemaa: miksi antaisin anteeksi.

Elämässä voi tulla tilanteita, että sinua itseäsi loukataan verisesti. Alat pohtia ongelmaa: "Enhän voi ruveta antamaan anteeksi jollekulle, joka ei ole edes pyytänyt anteeksi. Hänen kuuluu ainakin ensin myöntää, että hän oli väärässä ja minä oikeassa."

Pohdinta voi johtaa umpikujaan, josta ulospääsyyn tämä kirja on oivallinen apuväline.

• (.)Y(.)
        tomppa2006 kirjoitti:

Elämässä voi tulla tilanteita, että sinua itseäsi loukataan verisesti. Alat pohtia ongelmaa: "Enhän voi ruveta antamaan anteeksi jollekulle, joka ei ole edes pyytänyt anteeksi. Hänen kuuluu ainakin ensin myöntää, että hän oli väärässä ja minä oikeassa."

Pohdinta voi johtaa umpikujaan, josta ulospääsyyn tämä kirja on oivallinen apuväline.

Joutunut törmäämään tuohon tilanteeseen?..

Niin, ensin pitää itse pyytää, voidakseen saada jotain...

• tomppa2006
        (.)Y(.) kirjoitti:

Joutunut törmäämään tuohon tilanteeseen?..

Niin, ensin pitää itse pyytää, voidakseen saada jotain...

...olen itse joutunut kiusalliseen tilanteeseen vanhan isäni kanssa!

• (.)Y(.)
        tomppa2006 kirjoitti:

...olen itse joutunut kiusalliseen tilanteeseen vanhan isäni kanssa!

Mutta, lupaathan mennä puolitiehen vastaan?.. :)
        Ja, hoitaa suhteenne kuntoon, ennenkuin on liian myöhäistä?.. :)
        Ei ole sinullekkaan hyväksi, jos selvittämättömiä asioita jää välillenne...

• tomppa2006
        (.)Y(.) kirjoitti:

Mutta, lupaathan mennä puolitiehen vastaan?.. :)
        Ja, hoitaa suhteenne kuntoon, ennenkuin on liian myöhäistä?.. :)
        Ei ole sinullekkaan hyväksi, jos selvittämättömiä asioita jää välillenne...

puolitiehen vastaanmeno ei riitä. Joudun luultavasti kävelemään koko matkan vastaan. Se tästä asiasta niin hiton hankalan tekeekin.

Tiedän että olen oikeassa, mutta joudun myöntämään olleeni väärässä, sen vuoksi ettei jää selvittämättömiä asioita...ennekuin on liian myöhäistä.

• (.)Y(.)
        tomppa2006 kirjoitti:

puolitiehen vastaanmeno ei riitä. Joudun luultavasti kävelemään koko matkan vastaan. Se tästä asiasta niin hiton hankalan tekeekin.

Tiedän että olen oikeassa, mutta joudun myöntämään olleeni väärässä, sen vuoksi ettei jää selvittämättömiä asioita...ennekuin on liian myöhäistä.

Sen jälkeen matka taittuukin, huomaamatta
        perille asti.. :))
        Ehkä, nyt tuntuu hankalalta, mutta
        varmasti huomaat myöhemmin, että
        kannatti olla itse joustava.. :))

Eikö sinulle riitä tieto, että olet oikeassa
        ja hyvänolon tunne, jonka tuo asian ratkaisu
        tuo tullessaan?.. :))

Ja, ehkä?.. toinenkin huomaa sinun olleen
        oikeassa, tulemalla puolestaan sinua vastaan.. :)))

Jonkun on otettava, se ensimmäinen askel,
        kohti sovintoa....

• tomppa2006
        (.)Y(.) kirjoitti:

Sen jälkeen matka taittuukin, huomaamatta
        perille asti.. :))
        Ehkä, nyt tuntuu hankalalta, mutta
        varmasti huomaat myöhemmin, että
        kannatti olla itse joustava.. :))

Eikö sinulle riitä tieto, että olet oikeassa
        ja hyvänolon tunne, jonka tuo asian ratkaisu
        tuo tullessaan?.. :))

Ja, ehkä?.. toinenkin huomaa sinun olleen
        oikeassa, tulemalla puolestaan sinua vastaan.. :)))

Jonkun on otettava, se ensimmäinen askel,
        kohti sovintoa....

jos sinun isäsi olisi pahoinpidellyt sinun äitiäsi, hyväksyisitkö sinä asian?

Minulle ei tulee hyvänolon tunnetta siitä, että menen kertomaan isälleni:

"Anteeksi, että poikasi valehteli sinun hakanneen äitiään, olin väärässä. Unohdetaan koko juttu, annetaan asian olla"

• Vastaan ajatuksella
        tomppa2006 kirjoitti:

Olen useasti miettinyt tätä anteeksiantoa.
        - Miten antaa anteeksi jollekulle, joka ei omasta mielestään ole tehnyt vääryyttä.
        - Onko anteeksianto kuin viesti: hyväksyn tekosi

Tuhkimotar

• (.)Y(.)
        tomppa2006 kirjoitti:

jos sinun isäsi olisi pahoinpidellyt sinun äitiäsi, hyväksyisitkö sinä asian?

Minulle ei tulee hyvänolon tunnetta siitä, että menen kertomaan isälleni:

"Anteeksi, että poikasi valehteli sinun hakanneen äitiään, olin väärässä. Unohdetaan koko juttu, annetaan asian olla"

Joten, jatketaan samalla linjalla.. :))

Piti kyllä hetki miettiä, kirjoitanko
        tämän minkä, nyt sinulle kerron.. sillä,
        sukulaisenikin lukevat tätä palstaa.. :)

Tuollaiset tilanteet, on minullekkin
        lapsuudesta tuttuja.. ikävä kyllä.. :(

Tietenkään en tuota hyväksy, mutta en
        sen takia "vihaa" isääni, vaikka hän
        toimikin väärin..

Vuosia sitten, kysyin häneltä..
        että miksi?..
        Sain selityksen ja hän pyysi minulta anteeksi,
        sitä kuinka huono isä ja aviomies,
        hän lopulta tajusi olleensa.. :)

Isäni kuoli tuosta tapahtumasta, muutaman
        vuoden jälkeen.. mutta, nuo loppu vuodet,
        olivat kummallekkin antoisia ja läheisiä.. :)

Kaikista lapsuuden huonoista muistoista
        huolimatta, minulle jäi hänestä hyvä muisto.. :)

Toisin kuin yhdellä sisarellani, joka
        vihasi isäänsä (ja vihaa vieläkin),
        täydellisesti ja yrittämättäkään
        keskustella asiasta, ennen hänen kuolemaansa..

Tuolla vihalla oli kauas kantoiset seuraukset,
        hänen lapsensa eivät oppineet, koskaan tuntemaan
        ukkiaan, koska heidänkään ei annettu olla,
        missään tekemisissä isäni kanssa.. :((

Olen keskustellut siskoni, nuorimman tyttären
        kanssa tästä tilanteesta ja hän olisi halunnut
        oppia tuntemaan ukkinsa.. mutta kun ei, niin ei..

Ei sinun tarvitse noin toimia, kuinka asian
        kirjoitit, vaan kysy ja keskustele asia halki,
        niinkuin teit minulle kirjoittaessasi.. :)

Sen jälkeen tulee, tuo hyvänolon tunnekkin.. :))

Selvittämättömät asiat vaivaavat mieltäsi,
        siitä tämä keskustelukin on saanut alkunsa.. :))

Ja, hyvä niin.. samalla saat pohtia ja mielesi
        työskentelee, miten asian ratkaiset..
        parhain päin....

• tomppa2006
        (.)Y(.) kirjoitti:

Joten, jatketaan samalla linjalla.. :))

Piti kyllä hetki miettiä, kirjoitanko
        tämän minkä, nyt sinulle kerron.. sillä,
        sukulaisenikin lukevat tätä palstaa.. :)

Tuollaiset tilanteet, on minullekkin
        lapsuudesta tuttuja.. ikävä kyllä.. :(

Tietenkään en tuota hyväksy, mutta en
        sen takia "vihaa" isääni, vaikka hän
        toimikin väärin..

Vuosia sitten, kysyin häneltä..
        että miksi?..
        Sain selityksen ja hän pyysi minulta anteeksi,
        sitä kuinka huono isä ja aviomies,
        hän lopulta tajusi olleensa.. :)

Isäni kuoli tuosta tapahtumasta, muutaman
        vuoden jälkeen.. mutta, nuo loppu vuodet,
        olivat kummallekkin antoisia ja läheisiä.. :)

Kaikista lapsuuden huonoista muistoista
        huolimatta, minulle jäi hänestä hyvä muisto.. :)

Toisin kuin yhdellä sisarellani, joka
        vihasi isäänsä (ja vihaa vieläkin),
        täydellisesti ja yrittämättäkään
        keskustella asiasta, ennen hänen kuolemaansa..

Tuolla vihalla oli kauas kantoiset seuraukset,
        hänen lapsensa eivät oppineet, koskaan tuntemaan
        ukkiaan, koska heidänkään ei annettu olla,
        missään tekemisissä isäni kanssa.. :((

Olen keskustellut siskoni, nuorimman tyttären
        kanssa tästä tilanteesta ja hän olisi halunnut
        oppia tuntemaan ukkinsa.. mutta kun ei, niin ei..

Ei sinun tarvitse noin toimia, kuinka asian
        kirjoitit, vaan kysy ja keskustele asia halki,
        niinkuin teit minulle kirjoittaessasi.. :)

Sen jälkeen tulee, tuo hyvänolon tunnekkin.. :))

Selvittämättömät asiat vaivaavat mieltäsi,
        siitä tämä keskustelukin on saanut alkunsa.. :))

Ja, hyvä niin.. samalla saat pohtia ja mielesi
        työskentelee, miten asian ratkaiset..
        parhain päin....

Isäni mielestä hän on ollut hyvä isä ja hyvä aviomies. Hän ei omasta mielestään ole koskaan tehnyt mitään väärää. Vain lapset, etenkin minä, olen ilkeä, koska valehtelen asioita...

• tomppa2006
        Vastaan ajatuksella kirjoitti:

Olen useasti miettinyt tätä anteeksiantoa.
        - Miten antaa anteeksi jollekulle, joka ei omasta mielestään ole tehnyt vääryyttä.
        - Onko anteeksianto kuin viesti: hyväksyn tekosi

Tuhkimotar

...oikein lämpimästi kirjaa. Anteeksianto ei suinkaan ole sama asia kuin teon hyväksyminen. Se on paremminkin ymmärtämistä miksi joku tekee tai käyttäytyy määrätyllä tavalla.

• (.)Y(.)
        tomppa2006 kirjoitti:

Isäni mielestä hän on ollut hyvä isä ja hyvä aviomies. Hän ei omasta mielestään ole koskaan tehnyt mitään väärää. Vain lapset, etenkin minä, olen ilkeä, koska valehtelen asioita...

Kinkkinen tilanne jos toinen, sulkee
        silmänsä omilta virheiltään.. :((

Pitäisi jotenkin ravistella hereille...

• tomppa2006
        (.)Y(.) kirjoitti:

Kinkkinen tilanne jos toinen, sulkee
        silmänsä omilta virheiltään.. :((

Pitäisi jotenkin ravistella hereille...

...isäni on toivoton tapaus. Sen vuoksi minun pitää taipua.

• (.)Y(.)
        tomppa2006 kirjoitti:

Voin todeta Sinun olevan, fiksumpi ja
        avarakatseisempi kuin isäsi.. :))

Taipuu, vaan ei katkea.. :)))

• tomppa2006
        (.)Y(.) kirjoitti:

Voin todeta Sinun olevan, fiksumpi ja
        avarakatseisempi kuin isäsi.. :))

Taipuu, vaan ei katkea.. :)))

populaarimusiikin sanoin:

"ei ole helppoa olla mies...ei...ei..."

• (.)Y(.)

• blackwomans

ensiksi moi tomppa;)
      eniten itseäni inhottaa ihmiset jotka juoruilevat kääk se on jotain niin ala-arvoista käytöstä, että meinaa palaa pelipöksyt;(

sekä toisena on ehkä ne jotka katsovat ihmisessä menneisyyteen,mitä hittoa kenekään menneisyys kuuluu nykypäivään?

kolmanneksi on ne kaikki tietävät ja osavat ihmiset ei kukaan osaa tai ole niin hyvä kun MINÄ itse.voi kiesus sentään..

sateista päivää sinulle;)

• tomppa2006

Juoruilu on paha. Oikein inhottaa, kun tälläiset keski-ikäiset miehet jaksavat nähdä vaivaa toisten ihmisten asioista. Usko vaan, juoruilu on ihan yhtä yleistä miehillä kuin naisilla.

Olen itse muuttanut pois synnyinseudultani. Se auttaa monessa menneisyyteen liittyvissä asioissa. Ei ole tuuttuja ja sukulaisia juoruamassa mitä se tomppa on hurjassa nuoruudessaan tehnyt.

Itserakkaus...on tavattoman paljon ihmisiä joiden silmät eivät ole auenneet. Ei vissiin koskaan aukeakkaan?

• blackwomans
        tomppa2006 kirjoitti:

Juoruilu on paha. Oikein inhottaa, kun tälläiset keski-ikäiset miehet jaksavat nähdä vaivaa toisten ihmisten asioista. Usko vaan, juoruilu on ihan yhtä yleistä miehillä kuin naisilla.

Olen itse muuttanut pois synnyinseudultani. Se auttaa monessa menneisyyteen liittyvissä asioissa. Ei ole tuuttuja ja sukulaisia juoruamassa mitä se tomppa on hurjassa nuoruudessaan tehnyt.

Itserakkaus...on tavattoman paljon ihmisiä joiden silmät eivät ole auenneet. Ei vissiin koskaan aukeakkaan?

niin tiedän että myös miehet osaavat juoruilla ihan samalla tavalla kun naisetkin.

mutta mitä iloa se kenellekkään tuo? sitä en ole koskaan tajunnut,enkä tule tajuamaan.

etenkin ne kaikki osaavat ja tietävät ihmiset suorastaan sylettää.koska saman asian voi tehdä niin monella tavalla ja lopputulos on sama ja oikea;)

mutta niin se vaan on .ihminen joka on( minä itse )
        on todellisuudessa kaikkea muuta.koska sillä minä itse peitetään usein epävarmuutta .
        tuodaan itseään julki sillä ,kun ei muilla keinoin sitä huomiota saada;)

• tomppa2006
        blackwomans kirjoitti:

niin tiedän että myös miehet osaavat juoruilla ihan samalla tavalla kun naisetkin.

mutta mitä iloa se kenellekkään tuo? sitä en ole koskaan tajunnut,enkä tule tajuamaan.

etenkin ne kaikki osaavat ja tietävät ihmiset suorastaan sylettää.koska saman asian voi tehdä niin monella tavalla ja lopputulos on sama ja oikea;)

mutta niin se vaan on .ihminen joka on( minä itse )
        on todellisuudessa kaikkea muuta.koska sillä minä itse peitetään usein epävarmuutta .
        tuodaan itseään julki sillä ,kun ei muilla keinoin sitä huomiota saada;)

peittämistä se varmaan monilla on. Ei uskalleta sanoa, että ei ole kauhean hyvä jossain asiassa.

Minä pystyn tässä ihan pokkana kertomaan, että en ole hyvä korjaamaan autoja. Mieluummin ajan auton korjaamolle ja annan ammattimiesten tehdä sen tunnissa, mihin minulta menisi koko päivä ja hermot.

• blackwomans
        tomppa2006 kirjoitti:

peittämistä se varmaan monilla on. Ei uskalleta sanoa, että ei ole kauhean hyvä jossain asiassa.

Minä pystyn tässä ihan pokkana kertomaan, että en ole hyvä korjaamaan autoja. Mieluummin ajan auton korjaamolle ja annan ammattimiesten tehdä sen tunnissa, mihin minulta menisi koko päivä ja hermot.

en osaa korjata moottoripyörää enkä liioin autoani
        enkä edes opettele;)

nykyaikana noissa autoissa on ne tietokoneet ja sehän tuottaa vaikeuksia monelle miehelle:)

sekä onhan niitä paljon muutakin mitä en osaa.eikä minun edes tarvitse osata;)

mutta luulen että meillä jokaisella on omat hekkoutemme on ne sitten mitä tahansa.ei ole ihmistä joka osaa kaiken saati tietää kaiken.se on vaan hyväksyttävä.

vaan harva siihen pystyy,tänäpäivänä ainakaan,saati myöntää sitä toiselle ihmiselle.

• tomppa2006
        blackwomans kirjoitti:

en osaa korjata moottoripyörää enkä liioin autoani
        enkä edes opettele;)

nykyaikana noissa autoissa on ne tietokoneet ja sehän tuottaa vaikeuksia monelle miehelle:)

sekä onhan niitä paljon muutakin mitä en osaa.eikä minun edes tarvitse osata;)

mutta luulen että meillä jokaisella on omat hekkoutemme on ne sitten mitä tahansa.ei ole ihmistä joka osaa kaiken saati tietää kaiken.se on vaan hyväksyttävä.

vaan harva siihen pystyy,tänäpäivänä ainakaan,saati myöntää sitä toiselle ihmiselle.

...autoissa oleva elektroniikka ja tietsikat. En vaan yksinkertaisesti tykkää olla kädet rasvassa kainaloita myöten.

Kyllä näitä tuunaaja-tomppia löytyy riittävästi ilman minuakin.

• blackwomans
        tomppa2006 kirjoitti:

...autoissa oleva elektroniikka ja tietsikat. En vaan yksinkertaisesti tykkää olla kädet rasvassa kainaloita myöten.

Kyllä näitä tuunaaja-tomppia löytyy riittävästi ilman minuakin.

kuitenkin ihminen tässä maapallolla on hän duunaja- tomppa tai mikä tahansa.

jostainhan ihmisen leipänsä on ansaittava,sekä onhan myös noita jotka kädet rasvassa kulkee päivät pitkät.
        mm niitä jotka työkseen tai harrastuksekseen korjailevat autoja,entisöivät niitä.sama on noissa moottoripyörissä.

no ehkä aiheemme lipesi sinun aloituksesta.

kiitos kuitenkin rupattelu tuokiosta ja hyvää lauantaipäivän jatkoja sinulle;)

• tomppa2006
        blackwomans kirjoitti:

kuitenkin ihminen tässä maapallolla on hän duunaja- tomppa tai mikä tahansa.

jostainhan ihmisen leipänsä on ansaittava,sekä onhan myös noita jotka kädet rasvassa kulkee päivät pitkät.
        mm niitä jotka työkseen tai harrastuksekseen korjailevat autoja,entisöivät niitä.sama on noissa moottoripyörissä.

no ehkä aiheemme lipesi sinun aloituksesta.

kiitos kuitenkin rupattelu tuokiosta ja hyvää lauantaipäivän jatkoja sinulle;)

tarkennan, että ei ollut missään tapauksessa tarkoitus arvostella minkään ammattialan edustajia.

Arvostan ihan yhtä paljon roskakuskeja kuin kansanedustajiakin. Ihmisiä kaikki, kukin valitsemallaan tiellä.

• karahdin tomaatin väriseks..noloa..Mä oon joskus sellanen puheripuli-ihminen,etten jaksa kuunnella toisen juttua loppuun...:P (Parannan tapani...;) )

Minusta toisen ihmisen itsekkyys on inhottavaa...Sellanen minäminä-ihminen...:/

• tomppa2006

..parasta aikaa anteeksi antamista. Sinä saat olla ensimmäinen kohdehenkilö, joten sanon sinulle: Minä annan sinulle mii-su anteeksi sinun puheripulisi.

Itsekkyys on paha, olen samaa mieltä. Itserakkaus ja itsekkyys.

• tomppa2006 kirjoitti:

..parasta aikaa anteeksi antamista. Sinä saat olla ensimmäinen kohdehenkilö, joten sanon sinulle: Minä annan sinulle mii-su anteeksi sinun puheripulisi.

Voi kiitos Tomppa...;)) Onneks en kuiteskaa aina tuputa omia juttujani...eli malttia olen jo oppinutkin vähän..:)

• tomppa2006
        mii-su kirjoitti:

Voi kiitos Tomppa...;)) Onneks en kuiteskaa aina tuputa omia juttujani...eli malttia olen jo oppinutkin vähän..:)

sillä kuunteleminen on se taito mitä monien pitäisi opetella. Puhua osaamme kyllä kaikki.

• retros
        tomppa2006 kirjoitti:

lähditkin aika kaukaa asiaa hakemaan,mutta
        lienee isäsi ja sinun suhde juuri sitä mistä sydämesi puhuu?Anteeksi,jos olin liian tunkeileva:)

• tomppa2006
        retros kirjoitti:

lähditkin aika kaukaa asiaa hakemaan,mutta
        lienee isäsi ja sinun suhde juuri sitä mistä sydämesi puhuu?Anteeksi,jos olin liian tunkeileva:)

Tämän keskustelun pääaihe on erillinen ja sivusin vain toista elämääni lähellä olevaa asiaa. Se vain ikäänkuin sopi hyvin tuohon mii-sun lohduttamiseen. Isäni ei liity pääaiheeseen mitenkään.

• retros
        tomppa2006 kirjoitti:

Tämän keskustelun pääaihe on erillinen ja sivusin vain toista elämääni lähellä olevaa asiaa. Se vain ikäänkuin sopi hyvin tuohon mii-sun lohduttamiseen. Isäni ei liity pääaiheeseen mitenkään.

mä olen sellainen rivien välistä lukija,
        keittiöpsykologi aaarggh,lienee karmee lapsuus,
        kaikki tuntosarvet pystyssä!!

• suusupussa

Olen täysin samaa mieltä.
      Ei ole mukkamaisempaa käytöstä,kuin keskeyttää toisen henkilön puhe.
      Työssäni huomaan päivittäin moisen käytöksen ja se kyllä ärsyttää suunnattomasti.
      Monesti käy kohdallani niin että lähden tilanteesta kokonaan pois.

• tomppa2006

..mutta vaikenen ja toivon...siis todella toivon...suupaltin huomaavan, että jotain on vialla.

• M-rk

Mulla on (hyvin ylimalkainen) käsitys, että aikoinaan suuressa lapsilaumassa kasvaneet ihmiset ovat juuri näitä, jotka eivät jää odottamaan puheenvuoroa, vaan ottavat sen puoliväkisin vaikka sitten toinen keskeyttämällä. Sen sijaan perheessään ainokaisena kasvaneet odottavat että hiljaisuus vallitsee ennen kuin avaavat suunsa. Ajatelkaas tuttujanne!

Lauseiden loppuunjatkamisen pahe on minullakin! Tosin yritän hillitä itseni, mutta jos keskustelukumppani jää kolmeksi sekunniksi miettimään seuraavaa sanaa, en yleensä malta odottaa vaan tarjoan jatkoa lauseeseen. Usein se on epäkohteliasta, mutta joskus ehdotukseni kelpaa ja juttu jatkuu.

• tomppa2006

ja on muuten täysin totta. Sieltä suuren lapsilauman perheistä ne suupaltit tulevat, en ole itse koskaan suunvuoroja joitunut puoliväkisin ottamaan, joten en tajunnut yhteyttä.

• Nyt tuli selitys mun puheripuliin...;)

• tomppa2006
        mii-su kirjoitti:

Nyt tuli selitys mun puheripuliin...;)

Oletko suurperheen vesa?

• tomppa2006 kirjoitti:

Oletko suurperheen vesa?

perheestä olen ja toiseks nuorin,mut en vesa...:DD

• tomppa2006
        mii-su kirjoitti:

perheestä olen ja toiseks nuorin,mut en vesa...:DD

...ole mitään hätää. Minä, sinä ja M-rk tiedetään asioiden taustat ja ymmärretään. No problem.

• niisku-myy46

ja turhanpäiväistä kursailua. Jos kahvi maistuu, niin sanotaan; "Kiitos, kyllä voisin kupposen juoda". Inhoan maanittelua...

Entisessä elämässäni anoppini oli juuri tällainen. Huomautteli sitten jälkeen päin, kun ei hänen tyttärelleen oltu raskittu antaa kahvia ja jotain tähteeksi jäänyttä täytekakkua, vaikka tyttö oli tullut käymään.

Että sitten otti pattiin >(

• tomppa2006

...ajattele kuinka vaikeaa hienostelijoiden elämä on. Koko ajan täytyy nähdä vaivaa ihmisten asioista ja etsiä jotain sanottavaa. Edes vähän sanottavaa, sen verran, että pystyy pahoittamaan toisen mielen.

• uusi-äijäkäs

Ei maailmaa nähnyt ihminen enää jaksa ketään vihata. Surkutella ja ärsyyntyä, siinä voimakkaimmat tunteet, mitä tietyntyyliset ihmiset pahimmillaan saavat aikaan minussa.

Onneksi en ole niin itserakas, että pitäisi kahvikeskusteluistakin ottaa paineita. Mutta meitä on moneksi ja siinä on elämän suola.

• niisku-myy46

Kivaa viikonlopun jatkoa :D

• uusi-äijäkäs
        niisku-myy46 kirjoitti:

Kivaa viikonlopun jatkoa :D

Sitä samaa Sinulle!

• niisku-myy46

Vatsaniko näin elämöitsee. Pitäisköhän jotain syödä ;)

• tomppa2006

..maailmaa nähneet ihmiset, jotka eivät enää jaksa tuntea mitään muuttuvat kyynisiksi ja tosikoiksi.

• (.)Y(.)
        tomppa2006 kirjoitti:

..maailmaa nähneet ihmiset, jotka eivät enää jaksa tuntea mitään muuttuvat kyynisiksi ja tosikoiksi.

Äijäkkään kirjoituksen..
        niin..
        ennemminkin hän tarkoitti..
        että..
        pystyäkseen hyväksymään ja rakastamaan
        toisia ihmisiä..
        niin..
        ensin on, elettävä sovussa itsensä kanssa.. :)
        Ja, tuohon tilaan pääsy, vaatii monasti
        syvää ja rajuakin itsepohdiskelua.. :))
        Sen läpikäynti, rehellisesti saattaa olla,
        rajukin kokemus itselle ja matkan varrella,
        monasti ihan kantapään kautta.. :)

Sellaista ihmistä, "joka ei tunne mitään",
        ei ole olemassakaan.. :))

Prosessin läpikäynti, ei tarkoita sitä,
        että ihmisestä tulisi, kyyninen tai tosikko..
        vaan..
        avarakatseinen ja toisiakin ymmärtävä..
        niin..
        hyvässä kuin pahassa.. :)))
        Maailma opettaa.. kulkemaan hiljempaa...

• tomppa2006
        (.)Y(.) kirjoitti:

Äijäkkään kirjoituksen..
        niin..
        ennemminkin hän tarkoitti..
        että..
        pystyäkseen hyväksymään ja rakastamaan
        toisia ihmisiä..
        niin..
        ensin on, elettävä sovussa itsensä kanssa.. :)
        Ja, tuohon tilaan pääsy, vaatii monasti
        syvää ja rajuakin itsepohdiskelua.. :))
        Sen läpikäynti, rehellisesti saattaa olla,
        rajukin kokemus itselle ja matkan varrella,
        monasti ihan kantapään kautta.. :)

Sellaista ihmistä, "joka ei tunne mitään",
        ei ole olemassakaan.. :))

Prosessin läpikäynti, ei tarkoita sitä,
        että ihmisestä tulisi, kyyninen tai tosikko..
        vaan..
        avarakatseinen ja toisiakin ymmärtävä..
        niin..
        hyvässä kuin pahassa.. :)))
        Maailma opettaa.. kulkemaan hiljempaa...

...ehkän minun suurin vikani on juuri siinä, että minä en halua kulkea hiljaa.

Antaa mennä vaan, tunteella ja täysillä koko elämä.

• (.)Y(.)
        tomppa2006 kirjoitti:

...ehkän minun suurin vikani on juuri siinä, että minä en halua kulkea hiljaa.

Antaa mennä vaan, tunteella ja täysillä koko elämä.

Tästä aparaatista puuttuu jarrut.. :DDD

Mutta, laajentaakseni "hiljaa" sanan
        merkitystä kirjoituksessani..
        täysillä ja tunteella,
        toisia ihmisiä arvostaen..
        sillä..
        olemme jokainen ainutkertainen.. :))
        Yksilöiden erilaisuus on rikkaus....

• MysNa
        (.)Y(.) kirjoitti:

Tästä aparaatista puuttuu jarrut.. :DDD

Mutta, laajentaakseni "hiljaa" sanan
        merkitystä kirjoituksessani..
        täysillä ja tunteella,
        toisia ihmisiä arvostaen..
        sillä..
        olemme jokainen ainutkertainen.. :))
        Yksilöiden erilaisuus on rikkaus....

erittäin hyvin kirjoitettu!! Enpä oo turhaan pitänyt sinnuu fiksuna ja filmaattisena :D

Arvaas mitä, nyt siirryn vihdoin ja viimein sinne postin puolelle rästien kimppuun....

• (.)Y(.)
        MysNa kirjoitti:

erittäin hyvin kirjoitettu!! Enpä oo turhaan pitänyt sinnuu fiksuna ja filmaattisena :D

Arvaas mitä, nyt siirryn vihdoin ja viimein sinne postin puolelle rästien kimppuun....

Tiedä tuosta hyvästä, fiksuudesta tai filmaattisuudesta?.. :DDDD
        Kirjoitin vain, kuinka itse ajattelen ja koen asian.. :)

Arvaas sie, kuka oottaaaa postiiii?.. :)))

• tomppa2006
        (.)Y(.) kirjoitti:

Yksilöiden erilaisuus on tosiaankin rikkaus, niinkuin sanoit. Hyväksyn erilaisuuden ja tiedän miten se on tavattoman mukava ja hieno asia.

Mutta minun ei tarvitse pitää kaikista. Minä voin jopa vihata määrätyntyyppisiä ihmisiä. Juuri tuo erilaisuus antaa siihen oikeuden.

• (.)Y(.)
        tomppa2006 kirjoitti:

Yksilöiden erilaisuus on tosiaankin rikkaus, niinkuin sanoit. Hyväksyn erilaisuuden ja tiedän miten se on tavattoman mukava ja hieno asia.

Mutta minun ei tarvitse pitää kaikista. Minä voin jopa vihata määrätyntyyppisiä ihmisiä. Juuri tuo erilaisuus antaa siihen oikeuden.

Samoilla linjoilla, en minäkään pidä,
        kaikista ihmisistä..
        mutta..
        vihata heitä.. miksi ihmeessä?.. :)

Viha, on niin kaiken kattava
        ja voimakas tunne..
        mikä sulkee ovia, edessä ja takana.. :(

Jokaisella on oikeus, ajatella niinkuin haluaa,
        itse en ilmeisesti ole saanut, niin pahoja
        kolhuja elämässä, että olisi syytä, noin
        voimakkaaseen ja lopulliseen tunteeseen?.. :))

Onneksi ja toivon, ettei minun tarvitsisi
        koskaan, tuntea tuota tunnetta lähemmin...

Riittää, kun on nähnyt sivusta, miten viha
        voi vaikuttaa, ihmiseen ja hänen elämäänsä.. :(

• MysNa
        (.)Y(.) kirjoitti:

Samoilla linjoilla, en minäkään pidä,
        kaikista ihmisistä..
        mutta..
        vihata heitä.. miksi ihmeessä?.. :)

Viha, on niin kaiken kattava
        ja voimakas tunne..
        mikä sulkee ovia, edessä ja takana.. :(

Jokaisella on oikeus, ajatella niinkuin haluaa,
        itse en ilmeisesti ole saanut, niin pahoja
        kolhuja elämässä, että olisi syytä, noin
        voimakkaaseen ja lopulliseen tunteeseen?.. :))

Onneksi ja toivon, ettei minun tarvitsisi
        koskaan, tuntea tuota tunnetta lähemmin...

Riittää, kun on nähnyt sivusta, miten viha
        voi vaikuttaa, ihmiseen ja hänen elämäänsä.. :(

kaiken mitä itsekin meinasin tähän Tompalle vastata :)
        Viha on jo sanana niin voimakas, masentavakin.
        Mitä saavutat vihaamalla ihmistä, asiaa tai ilmiötä? Loppupelissä satutat luultavasti eniten itseään!?

Tässä maailmassa on tuhansia asioita joihin emme voi vaikuttaa, joita emme voi muuttaa, ne on vaan opittava hyväksymään - omaksi parhaakseen.

• MysNa
        (.)Y(.) kirjoitti:

mie olin ihan samaa mieltä edellisestä ja ylemmästäkin, siis mun mielestä hyvin nähty; mitä elämä on ja miten se tulisi oivaltaa :))

Siel se makaa lootassais ;)

• (.)Y(.)
        MysNa kirjoitti:

mie olin ihan samaa mieltä edellisestä ja ylemmästäkin, siis mun mielestä hyvin nähty; mitä elämä on ja miten se tulisi oivaltaa :))

Siel se makaa lootassais ;)

Posti on kadonnut?.. kun
        loota on empty.. :(( Sniiiff...

• MysNa
        (.)Y(.) kirjoitti:

Posti on kadonnut?.. kun
        loota on empty.. :(( Sniiiff...

laitoin uudestaan.... joko kolahti?

• (.)Y(.)
        MysNa kirjoitti:

laitoin uudestaan.... joko kolahti?

Postiloota.. ja, nyt vastaamaan.. :))

• tomppa2006
        MysNa kirjoitti:

kaiken mitä itsekin meinasin tähän Tompalle vastata :)
        Viha on jo sanana niin voimakas, masentavakin.
        Mitä saavutat vihaamalla ihmistä, asiaa tai ilmiötä? Loppupelissä satutat luultavasti eniten itseään!?

Tässä maailmassa on tuhansia asioita joihin emme voi vaikuttaa, joita emme voi muuttaa, ne on vaan opittava hyväksymään - omaksi parhaakseen.

Vihantunteen käsitteleminen ja hallitseminen kuuluu ihmisluonteeseen. Ihminen joka ei vihaa ketään, eikä mitään....on mielestäni tunteeton ja kyyninen.

En hyväksy, että minun oman parhaani vuoksi täytyisi asioiden antaa olla, en silti hakkaa päätäni seinään ja yritä vaikuttaa tai muuttaa asioita.

• MysNa
        tomppa2006 kirjoitti:

Vihantunteen käsitteleminen ja hallitseminen kuuluu ihmisluonteeseen. Ihminen joka ei vihaa ketään, eikä mitään....on mielestäni tunteeton ja kyyninen.

En hyväksy, että minun oman parhaani vuoksi täytyisi asioiden antaa olla, en silti hakkaa päätäni seinään ja yritä vaikuttaa tai muuttaa asioita.

En koe olevani tunteeton tai kyyninen, vaikken voi sanoa vihaavani ketään tai mitään.
        Vihastun, suutun, raivostun ja raivoan. Negatiiviset tunnetilat ovat osa tunteittemme kirjoa ja niiden sisällä pitäminen on varmasti vahingollista kenelle tahansa.

Jos viha jää asumaan ihmiseen, synnyttää se katkeruutta ja pahaa oloa. Näin minä asian näen.

• tomppa2006
        MysNa kirjoitti:

En koe olevani tunteeton tai kyyninen, vaikken voi sanoa vihaavani ketään tai mitään.
        Vihastun, suutun, raivostun ja raivoan. Negatiiviset tunnetilat ovat osa tunteittemme kirjoa ja niiden sisällä pitäminen on varmasti vahingollista kenelle tahansa.

Jos viha jää asumaan ihmiseen, synnyttää se katkeruutta ja pahaa oloa. Näin minä asian näen.

tarkoitat, mutta onko vihan myöntäminen huono asia. En minäkään päivittäin hoe mitään mantraa: minä vihaan...minä vihaan...

On vaan asioita, joita minä vihaan. Minun ei ole paha olla, enkä ole katkera. Vihaan talvea, vihaan miehiä, jotka hakkaavat naisia, vihaan entistä naisystävääni...

En edes ajattele näitä vihaamiania asioita, ne vaan on olemassa. Eivät haittaa, eivätkä katkeroita minua.

• MysNa
        tomppa2006 kirjoitti:

tarkoitat, mutta onko vihan myöntäminen huono asia. En minäkään päivittäin hoe mitään mantraa: minä vihaan...minä vihaan...

On vaan asioita, joita minä vihaan. Minun ei ole paha olla, enkä ole katkera. Vihaan talvea, vihaan miehiä, jotka hakkaavat naisia, vihaan entistä naisystävääni...

En edes ajattele näitä vihaamiania asioita, ne vaan on olemassa. Eivät haittaa, eivätkä katkeroita minua.

ja ajattelin aikaa taaksepäin, eroni syihin.
        Kun exäni löi minua, vihasin häntä varmasti sillä hetkellä. Tiesin, että liittomme päättyisi siihen.
        Oliko se viha vai pelko, joka sai minut viimein tekemään ratkaisun, monen vaikean vuoden jälkeen?

Koska lähdin, vihasi hän minua monta vuotta ja minä pelkäsin mitä kaikkea tekee vihansa vimmoissa...

En minäkään pidä talvesta, se tulee kuitenkin - pidin siitä tai en :)

• tomppa2006
        MysNa kirjoitti:

ja ajattelin aikaa taaksepäin, eroni syihin.
        Kun exäni löi minua, vihasin häntä varmasti sillä hetkellä. Tiesin, että liittomme päättyisi siihen.
        Oliko se viha vai pelko, joka sai minut viimein tekemään ratkaisun, monen vaikean vuoden jälkeen?

Koska lähdin, vihasi hän minua monta vuotta ja minä pelkäsin mitä kaikkea tekee vihansa vimmoissa...

En minäkään pidä talvesta, se tulee kuitenkin - pidin siitä tai en :)

...huomaamaan niin Ellen käsittelee näitä samoja asioita avauksessaan "ihan OK ihmiseksi", mielestäni melko rakentavasti.

• MysNa
        tomppa2006 kirjoitti:

...huomaamaan niin Ellen käsittelee näitä samoja asioita avauksessaan "ihan OK ihmiseksi", mielestäni melko rakentavasti.

ja paljon oli siinä asiaa pohdittavaksi.
        Tosin minä lakkaan nyt pohtimasta sekä hölmöilemästä taas tältä erää ja siirryn arkisen aherruksen pariin...

Nähdään :))

• tomppa2006
        MysNa kirjoitti:

ja paljon oli siinä asiaa pohdittavaksi.
        Tosin minä lakkaan nyt pohtimasta sekä hölmöilemästä taas tältä erää ja siirryn arkisen aherruksen pariin...

Nähdään :))

On niin kamalan vaikea tietää oikeaa vastausta, onkohan sellaista edes olemassa? Ihmisten erilaisuuden ymmärtäminen auttaa moneen ongelmaan.

• Fyysinen väkivalta - "kiitos lapsuuteni/isäni":((((

Minulla oli aikoinaan paha tapa puhua toisen puheen päälle - tein tosissani "töitä", että opin hillitsemään ajattelemattomuuteni.

Myöhemmin minua kehuttiinkin hyväksi kuuntelijaksi - kyllä sitten monen ihmisen asiat vuosien varrella olen kuunnellutkin;DD

• tomppa2006

Lapsiin ja naiseen kohdistuva fyysinen väkivalta on myös jättänyt minuun pysyviä traumoja lapsuutenikodista. Ainakin olen oppinut sen, että naiseen ei kosketa. Ikävää on katsella vieläkin painajaisia pienestä pojasta ja hänen itkevästä äidistään.

Kuunteleminen on tärkeää ja siihen voi oppia. Vaatii malttia. Kannattaa välillä pysähtyä miettimään mitä jokin ihminen sanoi, ennenkuin alkaa paasamaan omaa näkemystään.

• tomppa2006

tänne alemmas jatkamaan syvällistä keskustelua aiheesta nimeltä: Halu.

"...haluttaisi haluta, mutta kun ei haluta", siinä oli lause jollaista en ole kuullut milloinkaan.

Eikös halu ole jotain tahdosta riippumatonta. Sitä vaan joko haluaa tai sitten ei?

• Milana

Joo, sitä kyllä yleensä tasan tarkkaan tietää, haluaako vai ei, mutta kyllä minulle on tullut eteen tilanteita, joissa tosiaan olen halunnut haluta, mutta kun ei niin ei. Ja valitettavasti myös tilanteita, joissa aika pienellä halulla on kuitenkin "halunnut". Meneekö liian vaikeeks?

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

Joo, sitä kyllä yleensä tasan tarkkaan tietää, haluaako vai ei, mutta kyllä minulle on tullut eteen tilanteita, joissa tosiaan olen halunnut haluta, mutta kun ei niin ei. Ja valitettavasti myös tilanteita, joissa aika pienellä halulla on kuitenkin "halunnut". Meneekö liian vaikeeks?

...epäilen tämän olevan naisen logiikkaa, joten enhän minä mitenkään voi ymmärtää.

• Milana
        tomppa2006 kirjoitti:

...epäilen tämän olevan naisen logiikkaa, joten enhän minä mitenkään voi ymmärtää.

Parempi varmaan olis aina vaan tarttua tilaisuuteen ja olla analysoimatta liikaa niitä halujaan tai haluamattomuuttaan. Naisen logiikka kieltämättä vaikuttaa joskus aika käsittämättömältä, mutta kyllä se oikeesti on ihan selkeetä ja ymmärrettävää :-D Mies ei vaan aina osaa suhtautua siihen oikealla tavalla... Siis sillai naisen logiikalla!

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

Parempi varmaan olis aina vaan tarttua tilaisuuteen ja olla analysoimatta liikaa niitä halujaan tai haluamattomuuttaan. Naisen logiikka kieltämättä vaikuttaa joskus aika käsittämättömältä, mutta kyllä se oikeesti on ihan selkeetä ja ymmärrettävää :-D Mies ei vaan aina osaa suhtautua siihen oikealla tavalla... Siis sillai naisen logiikalla!

...juuri tästä on kyse. En pohdiskele liikaa halujani, mielestäni elämä on niin paljon helpompaa.

Otetaan nyt esimerkiksi vaatteiden ostaminen. Jos haluan paidan, menen paitakauppaan ja katson, onko sellaista paitaa jonka minä HALUAN. Jos ei ole, menen toiseen kauppaan. Mutta en rupea sovittamaan ensimäisessä kaupassa sataa paitaa, jos vaikka haluaisinkin ostaa sellaisen mitä en ensiksi halunnut.

• aamuaikainen
        tomppa2006 kirjoitti:

...juuri tästä on kyse. En pohdiskele liikaa halujani, mielestäni elämä on niin paljon helpompaa.

Otetaan nyt esimerkiksi vaatteiden ostaminen. Jos haluan paidan, menen paitakauppaan ja katson, onko sellaista paitaa jonka minä HALUAN. Jos ei ole, menen toiseen kauppaan. Mutta en rupea sovittamaan ensimäisessä kaupassa sataa paitaa, jos vaikka haluaisinkin ostaa sellaisen mitä en ensiksi halunnut.

haluja. Mielenkiintoista.
        Sittenhän on olemassa kiellettyjä haluja.
        Onko sinulla kiellettyjä haluja?

• tomppa2006
        aamuaikainen kirjoitti:

haluja. Mielenkiintoista.
        Sittenhän on olemassa kiellettyjä haluja.
        Onko sinulla kiellettyjä haluja?

...en saisi haluta varattuja naisia, mutta haluan silti ja joskus tilaisuus tekee varkaan.

• aamuaikainen
        tomppa2006 kirjoitti:

...en saisi haluta varattuja naisia, mutta haluan silti ja joskus tilaisuus tekee varkaan.

sinulla on vaimo joten et saisi haluta edes vapaita naisia.
        Minulla on samanlainen halu. Haluan varattuja miehiä ja samat sanat,tilaisuus tekee varkaan.

• tomppa2006
        aamuaikainen kirjoitti:

sinulla on vaimo joten et saisi haluta edes vapaita naisia.
        Minulla on samanlainen halu. Haluan varattuja miehiä ja samat sanat,tilaisuus tekee varkaan.

...ei saisi haluta edes vapaita naisia. Se vaan on sitä miehen elämää, jokin outo vietti meillä on. Pitää kokeilla ja yrittää pystyykö saamaan jonkun haluttavan naisen? Se on kuin saalistusta.

Oma heikkouteni on isorintaiset naiset.

• aamuaikainen
        tomppa2006 kirjoitti:

...ei saisi haluta edes vapaita naisia. Se vaan on sitä miehen elämää, jokin outo vietti meillä on. Pitää kokeilla ja yrittää pystyykö saamaan jonkun haluttavan naisen? Se on kuin saalistusta.

Oma heikkouteni on isorintaiset naiset.

se taitaa olla naisillakin mutta harva sen tunnustaa.
        Miksi vain isorintaiset sinua viehättää?
        Minun nyt varmaan pitäisi sanoa että minun heikkous on isolla varustetut miehet mutta se ei pidä paikkaansa.

• tomppa2006
        aamuaikainen kirjoitti:

se taitaa olla naisillakin mutta harva sen tunnustaa.
        Miksi vain isorintaiset sinua viehättää?
        Minun nyt varmaan pitäisi sanoa että minun heikkous on isolla varustetut miehet mutta se ei pidä paikkaansa.

..oikein selittää. On siinä muutakin. Mutta kun tapaan isorintaisen, alan heti miettimään, onko muut kriteerit kunnossa. Suoritan jonkinlaista seulontaa, valintapäätökseen vaikuttavat monet eri seikat.

Rehellisyyden nimissä kerron, että useinmiten se ei aiheuta mitään "actionia", vaan tilanne jää ikäänkuin lepäilemään. Hyvin monasti myös nainen torjuu minut eleillään tai viileydellään.

Joskus myös testi läpäistään hieman pienemmillä rinnoilla, mutta tällöin muut tekijät ovat niin ylivoimaisia, että tekevät kyseisestä henkilöstä vastustamattoman.

• aamuaikainen
        tomppa2006 kirjoitti:

..oikein selittää. On siinä muutakin. Mutta kun tapaan isorintaisen, alan heti miettimään, onko muut kriteerit kunnossa. Suoritan jonkinlaista seulontaa, valintapäätökseen vaikuttavat monet eri seikat.

Rehellisyyden nimissä kerron, että useinmiten se ei aiheuta mitään "actionia", vaan tilanne jää ikäänkuin lepäilemään. Hyvin monasti myös nainen torjuu minut eleillään tai viileydellään.

Joskus myös testi läpäistään hieman pienemmillä rinnoilla, mutta tällöin muut tekijät ovat niin ylivoimaisia, että tekevät kyseisestä henkilöstä vastustamattoman.

testata jos mä saisin sinut. Minulla on pienet rinnat mutta osaan vietellä muilla keinoilla.
        Ja luulen että ne tehoavat sinuunkin.

• tomppa2006
        aamuaikainen kirjoitti:

testata jos mä saisin sinut. Minulla on pienet rinnat mutta osaan vietellä muilla keinoilla.
        Ja luulen että ne tehoavat sinuunkin.

...viehätät minua heti, voisiko sanoa melkein ensitapaamisesta lähtien.

Tunnen himojeni heräävän...

• aamuaikainen
        tomppa2006 kirjoitti:

...viehätät minua heti, voisiko sanoa melkein ensitapaamisesta lähtien.

Tunnen himojeni heräävän...

sinulla himot heräävät? Minun himot heräävät vasta myöhempään kun en ole vielä kunnolla itse herännyt.

• tomppa2006
        aamuaikainen kirjoitti:

sinulla himot heräävät? Minun himot heräävät vasta myöhempään kun en ole vielä kunnolla itse herännyt.

...että olen lähes kyltymätön, kun tapaan vastustamattoman naisen.

• aamuaikainen
        tomppa2006 kirjoitti:

...että olen lähes kyltymätön, kun tapaan vastustamattoman naisen.

sinut haluaisin tavata koska minäkin olen kyltymätön.Rakastan s...ylikaiken.

• tomppa2006
        aamuaikainen kirjoitti:

sinut haluaisin tavata koska minäkin olen kyltymätön.Rakastan s...ylikaiken.

tavata sinut. Voisitko harkita nimimerkkisi rekkaamista?

• aamuaikainen
        tomppa2006 kirjoitti:

rekata mutta olen niin laiska että en ole viitsinyt.Teen sen sitten kun on aikaa.Mutta miksi sinä haluat että minä rekkaan?

• tomppa2006
        tomppa2006 kirjoitti:

...tykkään vaan enemmän rekatuista. Enkä halua antaa enää tässä asiassa periksi, kun kerran jo niissä rinnoissa hieman olen valmis tinkimään.

• (.)Y(.)

• tomppa2006
        (.)Y(.) kirjoitti:

Olla käyttämättä tarjoutunutta tilaisuutta..
        kysymykselle.. miten tämä sopii..

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=558&posting=22000000020972930

yhteen yllä olevan, "hyvän ja tyytyväisen kolminaisuuden" kanssa?.. ;))

Lyhyt ja valikoiva muisti.. näemmä?.. ;))

Enkä muuten odota tähän vastausta..
        olipahan vain kommentti kirjoitetusta.. :DDD

...sinulle suurkiitos. Sinun kirjoituksesi seurauksena sain ajatuksen uudesta kirjoituksen aiheesta nimeltään: "Hurja väite". Aloitin keskustelun 9.11.

• Tuhkimotar

- Eli sinussa - sitä, että olet oikeassa!
      Puheripuliset ihmiset ovat rasittavia, sen tiedän.
      Ja siksi tuntuikin kauhealta kun tunnistin itseni kirjoituksestasi.Voi minua.Aina äänessä olen minä. -Yritän kyllä noudattaa kultaista sääntöä, että jokaisella on oma puheenvuoro, mutta muuten kyllä suussani on melkoinen ripuli.
      -Siksi siis aloitukseni.
      (Enhän sinua oikiasti vihaa, senhän ymmärsitkin tietty)

• tomppa2006

...hyvältä olla oikeassa, oikein hyvältä. Enkä minäkään oikeasti vihaa puheripulisia ihmisiä. Suurin osa on ymmärtänyt aloitukseni oikein, eli tosiaankin on paljon ihmistyyppejä, joista puhuttaessa lause aloitetaan: "Minä vihaan..."

• Tuhkimotar
        tomppa2006 kirjoitti:

...hyvältä olla oikeassa, oikein hyvältä. Enkä minäkään oikeasti vihaa puheripulisia ihmisiä. Suurin osa on ymmärtänyt aloitukseni oikein, eli tosiaankin on paljon ihmistyyppejä, joista puhuttaessa lause aloitetaan: "Minä vihaan..."

oma vihani kohde.
        Ehkäpä olen jo sillä vastaanmenemisen tiellä.... joskus vain miettii onkohan vastaantulijaa...

• tomppa2006
        Tuhkimotar kirjoitti:

oma vihani kohde.
        Ehkäpä olen jo sillä vastaanmenemisen tiellä.... joskus vain miettii onkohan vastaantulijaa...

...suurimmalla osalla ihmisistä on oma vihansa kohde, samoin kuin rakkauden...

On hieno asia, että on tunteet. Viha ja rakkaus, ah, miten brutaalin kaunista.

• Tuhkimotar
        tomppa2006 kirjoitti:

...suurimmalla osalla ihmisistä on oma vihansa kohde, samoin kuin rakkauden...

On hieno asia, että on tunteet. Viha ja rakkaus, ah, miten brutaalin kaunista.

Viha on tunne mikä myös pitää kohdata, tuntea.
        Mutta käsittelemätön vihantunne syö ihmisen sielua, uskon että ymmärrät mitä tarkoitan.
        Se värittää kuvaa minkä ihminen luo ympäristöstään ja muista ihmisistä.

• tomppa2006
        Tuhkimotar kirjoitti:

Viha on tunne mikä myös pitää kohdata, tuntea.
        Mutta käsittelemätön vihantunne syö ihmisen sielua, uskon että ymmärrät mitä tarkoitan.
        Se värittää kuvaa minkä ihminen luo ympäristöstään ja muista ihmisistä.

...olen myös havainnut, että monet eivät hyväksy vihantunnetta, ei kuulemma saa vihata, ei ole hyväksi, jos vihaa jotain.

Roskaa...vihantunteen käsitteleminen ja hallitseminen kuuluu ihmisluonteeseen.

• Tuhkimotar
        tomppa2006 kirjoitti:

...olen myös havainnut, että monet eivät hyväksy vihantunnetta, ei kuulemma saa vihata, ei ole hyväksi, jos vihaa jotain.

Roskaa...vihantunteen käsitteleminen ja hallitseminen kuuluu ihmisluonteeseen.

Kiitos sinulle vastauksistasi. Uskon, että kaivan hyppysiini suosittelemasi kirjan.
        Minun aamuni muuttaa muotoaan, eli sanainen arkkuni sulkeutuu. Toivoisin kuitenkin, että voisin joskus toiste palata asiaan.....?

• tomppa2006
        Tuhkimotar kirjoitti:

Kiitos sinulle vastauksistasi. Uskon, että kaivan hyppysiini suosittelemasi kirjan.
        Minun aamuni muuttaa muotoaan, eli sanainen arkkuni sulkeutuu. Toivoisin kuitenkin, että voisin joskus toiste palata asiaan.....?

...takaisin tompan tarina tuokioon.

• Tuhkimotar
        tomppa2006 kirjoitti:

Hyvää syksyistä päivää Sinulle

• Tuhkimotar
        tomppa2006 kirjoitti:

Kiitos Sinulle "takaisintulotoivotuksista".
        Minäpä noudatin sitä.
        Tuffe on "laittanut" minutkin mietiskelemään miltä asiat tänä päivänä tuntuvat.
        Hänelle kiitos siitä!
        Ja Sinulle kiitos hyvästä aiheesta. -Sinähän se alunperin johdattelit "asioitten äärelle".

• tomppa2006
        Tuhkimotar kirjoitti:

Minäpä noudatin sitä.
        Hänelle kiitos siitä!
        Ja Sinulle kiitos hyvästä aiheesta. -Sinähän se alunperin johdattelit "asioitten äärelle".

...vaikea aihe, mutta hyvät keskustelut tästä silti vaan tuli.

• tuffe
        Tuhkimotar kirjoitti:

Minäpä noudatin sitä.
        Hänelle kiitos siitä!

Kyllä sinäkin pistit mut miettimään, kuten myös tietty tomppa aloituksellaan.

Jatkankin tästä mietiskelyä issekseni, kun se sai niin hyvän alun :) Oli mukavaa huomata että voin jo ottaa asian tapetille. En olisi kuitenkaan selvinnyt siitä yksin :)

Moni olisi kuitenkin tyytynyt seuraamaan sivusta minun vuodatuksiani, lämmin kiitos sinulle kun uskalsit laittaa itseäsi likoon. Ja tsemppiä sinulle... minulle jäi sellainen kuva että edelleen joudut olemaan tekemisissä pahointekijöiden kanssa. Se ei voi olla helppoa.

• Tuhkimotar
        tuffe kirjoitti:

Kyllä sinäkin pistit mut miettimään, kuten myös tietty tomppa aloituksellaan.

Jatkankin tästä mietiskelyä issekseni, kun se sai niin hyvän alun :) Oli mukavaa huomata että voin jo ottaa asian tapetille. En olisi kuitenkaan selvinnyt siitä yksin :)

Moni olisi kuitenkin tyytynyt seuraamaan sivusta minun vuodatuksiani, lämmin kiitos sinulle kun uskalsit laittaa itseäsi likoon. Ja tsemppiä sinulle... minulle jäi sellainen kuva että edelleen joudut olemaan tekemisissä pahointekijöiden kanssa. Se ei voi olla helppoa.

Enpä keksi muuta sanaa kuin: Kiitos!

Elämä ei ole suoraviivaista ja jokainen meistä kokee asiat omalla tavallaan - niin minäkin.
        Minun kuvioni "vähän sekavat" eikä niitä aiheellista tässä tämän enempää.....
        Eteenpäin mennä porskutellaan ja tämmönen hyljes kun porskuttaa, niin välillä on melkoisen isot tyrskyt laitamilla, sen saat uskoa.

Lämpöinen olo jäi kun "olit huolissasi" kirjoituksessasi.....
        Siitä tuli voimia porskutteluun, nyt jaksaa pyrstö heilua ja voi pontevasti nostaa kuononpään kohti tulevia puhureita.

Äläpäs kuitenkaan turhia huolehdi, kyllä nää "pakolliset kohtaamiset" menee vanhalla painollaan. Tässä tuli vain "purettua vähän itseään" kun tilaisuus oli sopiva.

Minä suljen lippaani tähän.
        Toivotan Sinulle tsemppiä.
        Jokainen kokemus muokkaa meitä ihmisinä ja voimme kääntää joitakin asioita itsellemme vahvuudeksi. Minä uskon, että sinä olet kyennyt tekemään niin.

• Tuhkimotar
        tomppa2006 kirjoitti:

...vaikea aihe, mutta hyvät keskustelut tästä silti vaan tuli.

Olisitkos osannut aavistaa kun aloitit, mihin kaikki johtaa......
        Usiasti käy elämässä niin, ettei tiiä mitä tuleepi pienenpienenstä aloituksesta. Toivon, että Sinulle tulee paljon kivoja asioita. Paljon makeata, mutta kuitenkin joukossa hyppysellinen suolaa, koska muuten ei makia maistu enää millekään.

• tomppa2006
        Tuhkimotar kirjoitti:

Olisitkos osannut aavistaa kun aloitit, mihin kaikki johtaa......
        Usiasti käy elämässä niin, ettei tiiä mitä tuleepi pienenpienenstä aloituksesta. Toivon, että Sinulle tulee paljon kivoja asioita. Paljon makeata, mutta kuitenkin joukossa hyppysellinen suolaa, koska muuten ei makia maistu enää millekään.

...aavistaa, että tämä keskustelu paisuu näin laajaksi. Kiitän kaikkia kirjoittajia ja lukijoita tässä vaiheessa, koska kohta tämä keskustelu päättyy...pallukkaan. Ehkä jo tämän viestin lähettämisen jälkeen.

• aamuaikainen

Kuullaan sitten kun olen rekannut.En tiedä milloin.

• tomppa2006

I'm waiting...

• tuffe

manipulointia ja tietoista väkivaltaa, sekä henkistä että ruumillista.

Luin nopeasti vastaukset tästä ketjusta, (en rönsyjä) ja luulen että suurin osa vastaajista ei ole koskaan tuntenut todellista vihaa. Eivät ole olleet siinä tilanteessa että tosissaan joutuvat miettimään voiko toista antaa anteeksi.

Mua on ihminen satuttanut niin pahasti kauan aikaa sitten, etten voi antaa anteeksi. Tunnen vihaa häntä kohtaan, se on minun suojamuurini, enkä näe mitään syytä olla tuntematta sitä. Se ei kuitenkaan tarkoita etten voisi nauttia muuten elämästä, että se tunne kuluttaisi mua tai kasvattaisi jonkun möykyn sisälleni. Tarvin sen vihan suojaksi, koska annoin hänen satuttaa mua. Ilman sitä vihaa tuntuu että alistun.

Tämä voi vaikuttaa heprealta jollekin.. sille lukijalle voin vaan sanoa, mieti mikä olisi kaikkein kauheinta mitä joku toinen voi sulle tehdä. Mitä itse tuntisit häntä kohtaan sen jälkeen?

Heh, piti odottaa että tämä aloitus pääsee kakkossivulle ennen kuin uskalsin vastata :)) jämäperse ;))

• Tuhkimotar

Mietin tätä kirjoitustasi ja ajatukseni ajautui seuraavasti:
        "Viha on panssari, suojapeite itseä loukannutta ihmistä vastaan. Se panssari estää kyseistä ihmistä loukkaamasta itseä lisää."
        Olenko mielestäsi ollenkaan oikeilla jäljillä siitä mitä tarkoitit?

Omista tntemuksistani sen verran, että on vaikeata yrittää kuvailla niitä muutamalla sanalla. Viha on varmaan tunteista yksi, mutta asioiden työstämisen kannalta vihantunne ei ole kovin hedelmällistä, vaikkakin koen sen itselleni oikeitetuksi
        Asia kulkee aina mukanani, mutta minun pitää elää omaa elämääni niin etten anna sen hallita.

• (.)Y(.)

Toisessa ihmisessä, joita minä puolestani inhoan.. :(
        Eikä sellaista ihmistä ole tehty,
        jonka valtaan suostuisin alistumaan.. :)
        Sen enempää henkisellä,
        kuin ruumiillisellakaan puolella.. :)
        Mut se siitä...

Tuossa kirjoituksessasi ei ollut mikään hebreaa,
        voin kuvitella muutamankin tilanteen,
        jossa "ehkä" itsekkin, voisin vihata toista ihmistä?.. :(
        Hyvä tuuri vai onni, kun olen tuolta säästynyt?.. :)

Viha suojamuurina ja itsesuojeluna, on
        sekin tietyissä tilanteissa, ihan ymmärrettävä tunne.. :))
        Voi Tuffetti, kuka on voinut olla noin julma,
        että on sinua satuttanut.. noin pahoin?.. :((
        Toivottavasti, tuntee piston sydämessään,
        aina kun sinua ajattelee..
        vai, ajatteleeko tuollaiset ihmiset ensinkään?...

Vai jämäpersus?.. :DDD
        Luulitkos, ettei mielenkiintoja löydy,
        lukee muutamaa mielenkiintoista juttuu,
        pidemmältäkin kuin etusivulta?.. :)
        Veikkasit väärin.. ;))

• tuffe
        Tuhkimotar kirjoitti:

Mietin tätä kirjoitustasi ja ajatukseni ajautui seuraavasti:
        "Viha on panssari, suojapeite itseä loukannutta ihmistä vastaan. Se panssari estää kyseistä ihmistä loukkaamasta itseä lisää."
        Olenko mielestäsi ollenkaan oikeilla jäljillä siitä mitä tarkoitit?

Omista tntemuksistani sen verran, että on vaikeata yrittää kuvailla niitä muutamalla sanalla. Viha on varmaan tunteista yksi, mutta asioiden työstämisen kannalta vihantunne ei ole kovin hedelmällistä, vaikkakin koen sen itselleni oikeitetuksi
        Asia kulkee aina mukanani, mutta minun pitää elää omaa elämääni niin etten anna sen hallita.

viha suojaa itseäni vastaan.. En ole osannut suojella tuffea, pakotin häntä alistumaan tuohon tilanteeseen?

Viha on samanlainen tunne kuin kaikki muutkin vahvat tunteet, kuten rakkaus. Alkuun ottavat vallan arjesta, kunnes totut siihen ja siitä tulee pelkkä taustatunne. Jos rakastat jotakuta, se ei tarkoita että rakastat kaikkia ihmisiä, tai ettet osaisi tuntea muita tunteita. Sama pätee vihaan.

Oikeassa olet, ei saa antaa tunteen hallita elämää. Toisaalta välinpitämättömyys on niistä kaikkein pahin..

• tuffe
        (.)Y(.) kirjoitti:

Toisessa ihmisessä, joita minä puolestani inhoan.. :(
        Eikä sellaista ihmistä ole tehty,
        jonka valtaan suostuisin alistumaan.. :)
        Sen enempää henkisellä,
        kuin ruumiillisellakaan puolella.. :)
        Mut se siitä...

Tuossa kirjoituksessasi ei ollut mikään hebreaa,
        voin kuvitella muutamankin tilanteen,
        jossa "ehkä" itsekkin, voisin vihata toista ihmistä?.. :(
        Hyvä tuuri vai onni, kun olen tuolta säästynyt?.. :)

Viha suojamuurina ja itsesuojeluna, on
        sekin tietyissä tilanteissa, ihan ymmärrettävä tunne.. :))
        Voi Tuffetti, kuka on voinut olla noin julma,
        että on sinua satuttanut.. noin pahoin?.. :((
        Toivottavasti, tuntee piston sydämessään,
        aina kun sinua ajattelee..
        vai, ajatteleeko tuollaiset ihmiset ensinkään?...

Vai jämäpersus?.. :DDD
        Luulitkos, ettei mielenkiintoja löydy,
        lukee muutamaa mielenkiintoista juttuu,
        pidemmältäkin kuin etusivulta?.. :)
        Veikkasit väärin.. ;))

kai haluan ettei hän joka mua satutti enää muista mitä teki, se olisi hirveätä elämän tuhlausta jos hänen elämänsä menisi asioiden pohtimiseen tai katumiseen. Kunhan hän ei vaan satuttanut ketään muuta mun jälkeen :( En minä hänelle mitään pahaa halua, mutta en olla missään tekemisessä hänen kanssaan, saati antaa anteeksi...

Niin mä vähän veikkaisin ettei kukaan enää tänne taakse selaile :))) ja pieleen meni... :)

• Tuhkimotar
        tuffe kirjoitti:

viha suojaa itseäni vastaan.. En ole osannut suojella tuffea, pakotin häntä alistumaan tuohon tilanteeseen?

Viha on samanlainen tunne kuin kaikki muutkin vahvat tunteet, kuten rakkaus. Alkuun ottavat vallan arjesta, kunnes totut siihen ja siitä tulee pelkkä taustatunne. Jos rakastat jotakuta, se ei tarkoita että rakastat kaikkia ihmisiä, tai ettet osaisi tuntea muita tunteita. Sama pätee vihaan.

Oikeassa olet, ei saa antaa tunteen hallita elämää. Toisaalta välinpitämättömyys on niistä kaikkein pahin..

Tilanne jota minä työstän on sellainen, että joskus olen tuntenut asian johdosta vihaa usempaakin ihmistä kohtaan. Asiat eivät ole unohtuneet, vaikka en niitä koko ajan mietikään.
        En vain "viitsi tuhlata energiaa" heidän vihaamiseensa, koska tunnen jotenkin etteivät he ole sen tunteen "arvoisia". - Olen heidän kanssaan tekemisissä niin vähän kuin mahdollista.

Tuo : "viha suoja itseä vastaan"...
        Tunne siitä, että olisi itse "syyllinen" siihen mitä on tapahtunut.....Olisi pitänyt pystyä tekemään toisin......
        - Tunteet kulkevat polkujaan, vaikka järki sanoo, että nämä ajatukset pitää heittää romukoppaan.
        - Kenelläkään ei ole oikeutta loukata toista, ei henkisesti eikä fyysisesti. Sen kohteeksi joutuneen ei pidä tuntea siitä vihaa itseään kohtaan. (Asiat kuulostavat tästä luettuina helpoilta, sitä ne eivät ole.)

Tuo miten kirjoitit siitä jos rakastaa jotakuta, ei se tarkoita sitä että rakastaisi kaikkia. Ja että sama pätee vihaan. En ole sitä koskaan noin miettinyt, mutta näinhän se menee....

• tuffe
        Tuhkimotar kirjoitti:

Tilanne jota minä työstän on sellainen, että joskus olen tuntenut asian johdosta vihaa usempaakin ihmistä kohtaan. Asiat eivät ole unohtuneet, vaikka en niitä koko ajan mietikään.
        En vain "viitsi tuhlata energiaa" heidän vihaamiseensa, koska tunnen jotenkin etteivät he ole sen tunteen "arvoisia". - Olen heidän kanssaan tekemisissä niin vähän kuin mahdollista.

Tuo : "viha suoja itseä vastaan"...
        Tunne siitä, että olisi itse "syyllinen" siihen mitä on tapahtunut.....Olisi pitänyt pystyä tekemään toisin......
        - Tunteet kulkevat polkujaan, vaikka järki sanoo, että nämä ajatukset pitää heittää romukoppaan.
        - Kenelläkään ei ole oikeutta loukata toista, ei henkisesti eikä fyysisesti. Sen kohteeksi joutuneen ei pidä tuntea siitä vihaa itseään kohtaan. (Asiat kuulostavat tästä luettuina helpoilta, sitä ne eivät ole.)

Tuo miten kirjoitit siitä jos rakastaa jotakuta, ei se tarkoita sitä että rakastaisi kaikkia. Ja että sama pätee vihaan. En ole sitä koskaan noin miettinyt, mutta näinhän se menee....

Niin, eihän ne asiat unohdu, mutta ikään kuin halenee.. Kai sitä vihaa joutuu tukahduttamaan jos sun pitää olla tekemisissä heidän kanssa? Muuten se asia vaan pahenee jos avoimesti näyttää vihansa? Aika siinä kuitenkin tekee tehtävänsä, ei mitkään selittämiset eikä ymmärtämiset.

Itse aloin enemmän ajan myötä miettimään mitä itse olisin voinut tehdä toisin, siksi tuo viha on kai saanut uusia ulottuvuuksia. En tarkoita että vihaisin itseäni, vaan että haluan pitää yllä sitä vihaa häntä kohtaan, koska muuten tuntuu että hyväksyn sen tilanteen mihin hän minut pisti.

Jotenkin kohtuutonta että aina vaaditaan että urhin (vihaan sitä sanaa :) ) pitää ymmärtää ja antaa anteeksi? Minkä helvatan takia? Ei viha ole sen kummosempi tunne kuin mikään muukaan, kunhan se ei, niin kuin sanot, valtaa koko elämää..

Tiedätkö, en ole kovinkaan paljon pähkäillyt näitä juttuja vuosiin. Äitini joskus yritti käydä näitä läpi, koska hänessä on pahasti terapeuttivikaa :)) Ei sitä voi työstää ennenkuin on itse siihen valmis... Kiitos sulle näistä hetkistä :)

• Tuhkimotar
        tuffe kirjoitti:

Niin, eihän ne asiat unohdu, mutta ikään kuin halenee.. Kai sitä vihaa joutuu tukahduttamaan jos sun pitää olla tekemisissä heidän kanssa? Muuten se asia vaan pahenee jos avoimesti näyttää vihansa? Aika siinä kuitenkin tekee tehtävänsä, ei mitkään selittämiset eikä ymmärtämiset.

Itse aloin enemmän ajan myötä miettimään mitä itse olisin voinut tehdä toisin, siksi tuo viha on kai saanut uusia ulottuvuuksia. En tarkoita että vihaisin itseäni, vaan että haluan pitää yllä sitä vihaa häntä kohtaan, koska muuten tuntuu että hyväksyn sen tilanteen mihin hän minut pisti.

Jotenkin kohtuutonta että aina vaaditaan että urhin (vihaan sitä sanaa :) ) pitää ymmärtää ja antaa anteeksi? Minkä helvatan takia? Ei viha ole sen kummosempi tunne kuin mikään muukaan, kunhan se ei, niin kuin sanot, valtaa koko elämää..

Tiedätkö, en ole kovinkaan paljon pähkäillyt näitä juttuja vuosiin. Äitini joskus yritti käydä näitä läpi, koska hänessä on pahasti terapeuttivikaa :)) Ei sitä voi työstää ennenkuin on itse siihen valmis... Kiitos sulle näistä hetkistä :)

Huh,huh.....Tässäpä on ihan alkanut mietiskellä asioita.....Luettuani tuon mitä snoit tukahduttamisesta, niin minulle alkoi tällainen ajatusketju kulkea.... -Tiedäthän tarinan pikku pupujussista joka laittoi päänsä pensaaseen ajatellen olevansa piilossa.
        Elikäs kun sanoin,etten enää vihaa oisko takaraivossa itsensä suojeleminen(=liian voimakas ilmaisu,mutten nyt muutakaan keksinyt)
        -Kun annan asioitten olla näin, minun ei tarvitse sitä miettiäkään. Eli olen se pikku pupujussi.

Täällä aikaisemmin kirjoitettiin siitä, että anteeksianto ei ole sama asia kuin teon hyväksyminen.En lähde tätä kumoamaan, mutta koen sen toisin.
        - Tunnen että jos antaisin asian anteeksi olisi se kuin hyväksyisin........

Sinä kirjoitit;"haluan pitää yllä sitä vihaa häntä kohtaan, koska muuten tuntuu, että hyväksyn sen tilanteen"jne.
        Toinen kohta kirjoituksessasi jonka tahdon nostaa esiin, on:"pitää ymmärtää"jne...
        - Olen kanssasi samaa mieltä.
        Minun ei todellakaan tarvitse ymmärtää.

- - - - - - - -

Kiitos suuri Sinulle!

Pitipä minunkin vähän raapaista "alitajuntani"pintaa.
        Se tekee hyvää kuulla muittenkin mietteitä, pystyy paremmin jäsentämään omia tuntojaan.

Oikein hyvää syksyä Sinulle!

Ps.Enpä itseäni kovin viisaaksi tunne, joten yritin kekata jonkun toisen kääpiöistä.Kävin nimiä läpi ja muistin vain kuusi joten olen siis se jota en muistanut.Se selvinnee minulle itsellenikin sitten jälestäpäin......

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

kai haluan ettei hän joka mua satutti enää muista mitä teki, se olisi hirveätä elämän tuhlausta jos hänen elämänsä menisi asioiden pohtimiseen tai katumiseen. Kunhan hän ei vaan satuttanut ketään muuta mun jälkeen :( En minä hänelle mitään pahaa halua, mutta en olla missään tekemisessä hänen kanssaan, saati antaa anteeksi...

Niin mä vähän veikkaisin ettei kukaan enää tänne taakse selaile :))) ja pieleen meni... :)

...tosin keskustelun aloittaja itse huomasi vasta nyt, että näköjään keskustelua on jatkettu. Aika yllättävänä pidän valintaasi mainita asiasta vasta sen jälkeen, kun keskustelu on siirtynyt kakkossivulle????

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...tosin keskustelun aloittaja itse huomasi vasta nyt, että näköjään keskustelua on jatkettu. Aika yllättävänä pidän valintaasi mainita asiasta vasta sen jälkeen, kun keskustelu on siirtynyt kakkossivulle????

Se on vähän kaksijakoista välillä kirjoittaa tänne omia kokemuksia, jos ne ovat kipeitä sellaisia. Ehkä mietin liikaa muitten reaktiota? Ainakin pelkään uteliaisuutta tässä asiassa, en halua vastata liian moneen kysymykseen. Ja ihmiset ovat uteliaat. Tiedän kokemuksesta että jos ei tule kysymyksiä tähän ketjuun, ne putkahtaa johonkin sekaan, sopivaan väliin.

Enkä halua antaa sitä kuvaa että kalastelisin sääliä, en ole mikään saamarin uhri :) Tarkoitus ei tosiaan ollut itkeä tapahtanutta, ja olen varma että osa lukijoista olisi ottanut sen sellaisena. Kuten isoäitini olisi sanonut, tunnen porsaani kävelytyylistä.

En tiedä, ehkä olisi ollut fiksumpaa kirjoittaa tästä ykkössivulla, se olisi kai tukenut sun ajatuksia aloituksessa. Olen pahoillani etten siihen pystynyt :/

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

Se on vähän kaksijakoista välillä kirjoittaa tänne omia kokemuksia, jos ne ovat kipeitä sellaisia. Ehkä mietin liikaa muitten reaktiota? Ainakin pelkään uteliaisuutta tässä asiassa, en halua vastata liian moneen kysymykseen. Ja ihmiset ovat uteliaat. Tiedän kokemuksesta että jos ei tule kysymyksiä tähän ketjuun, ne putkahtaa johonkin sekaan, sopivaan väliin.

Enkä halua antaa sitä kuvaa että kalastelisin sääliä, en ole mikään saamarin uhri :) Tarkoitus ei tosiaan ollut itkeä tapahtanutta, ja olen varma että osa lukijoista olisi ottanut sen sellaisena. Kuten isoäitini olisi sanonut, tunnen porsaani kävelytyylistä.

En tiedä, ehkä olisi ollut fiksumpaa kirjoittaa tästä ykkössivulla, se olisi kai tukenut sun ajatuksia aloituksessa. Olen pahoillani etten siihen pystynyt :/

...monille arka aihe aiheuttaa ehkä tarpeetontakin uteliaisuutta. Se mikä itseäni eniten häiritsi, oli muiden neuvomistarve: "Ei saa vihata ketään, eikä mitään..." Olisin saanut sinulta mukavasti tausta tukea...mutta ei se mitään...

PS. Ei me voida jatkaa tapaamista näin. Tämä keskustelu on jo kolmossivulla vai oliko jo peräti nelosella?

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...monille arka aihe aiheuttaa ehkä tarpeetontakin uteliaisuutta. Se mikä itseäni eniten häiritsi, oli muiden neuvomistarve: "Ei saa vihata ketään, eikä mitään..." Olisin saanut sinulta mukavasti tausta tukea...mutta ei se mitään...

PS. Ei me voida jatkaa tapaamista näin. Tämä keskustelu on jo kolmossivulla vai oliko jo peräti nelosella?

seurata aloituksia mihin itse ovat kirjoittaneet, aika moni oli kuitenkin kakkossivulla käyneet minunkin vastausta lukemassa... tai joku useamman kerran :)

On muuten minullekin useasti sanottu ettei saa vihata, se syö kuulemma ihmistä. Pah..askanmarjat, olen edelleen saman kokoinen.. Ehkä joissakin asioissa jopa vahvempi.

Ai joko tämä loppui tämä tapaaminen :)) Oletko jo edennyt palstalla niin pitkälle että tämä aiheuttaa mustasukkaisuuskohtauksia ;)))

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

seurata aloituksia mihin itse ovat kirjoittaneet, aika moni oli kuitenkin kakkossivulla käyneet minunkin vastausta lukemassa... tai joku useamman kerran :)

On muuten minullekin useasti sanottu ettei saa vihata, se syö kuulemma ihmistä. Pah..askanmarjat, olen edelleen saman kokoinen.. Ehkä joissakin asioissa jopa vahvempi.

Ai joko tämä loppui tämä tapaaminen :)) Oletko jo edennyt palstalla niin pitkälle että tämä aiheuttaa mustasukkaisuuskohtauksia ;)))

...mustasukkaisuus, eikä mitään muitakaan kohtauksia. Kunhan vain piruilin...sehän kuuluu minun luonteeseeni...ja voin vielä jatkaakin sitä piruilua toteamalla, että...

Minun edellispäivänä alkamani keskustelu: Pelkään...on nyt siirtynyt kakkossivulle, joten nyt sinäkin voit vastata siihen...heh, heh

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...mustasukkaisuus, eikä mitään muitakaan kohtauksia. Kunhan vain piruilin...sehän kuuluu minun luonteeseeni...ja voin vielä jatkaakin sitä piruilua toteamalla, että...

Minun edellispäivänä alkamani keskustelu: Pelkään...on nyt siirtynyt kakkossivulle, joten nyt sinäkin voit vastata siihen...heh, heh

Älä liikaa kiusaa, tai tulen opettamaan sun vaimolle kuinka tehdään mussakaa ;)))

Hehheh, naurattaa :))))

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

Älä liikaa kiusaa, tai tulen opettamaan sun vaimolle kuinka tehdään mussakaa ;)))

Hehheh, naurattaa :))))

...oikein jännitin, kun tulin koneelle katsomaan, mitäköhän se tuffe vastaa vai kommentoiko yhtään mitään. Huomasin kakkossivulla vastauksesi, mutta tämä vastaus kiinnosti enemmän...melkein jännitti...sydän parkakin alkoi lyödä nopeammin.

Pyydän: -älä kerro vaimolle.
        Hän luulee, että tämä on jotain asiakeskustelua, kysyy kyllä joskus -mitä sää siellä koneella hihittelet?

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...oikein jännitin, kun tulin koneelle katsomaan, mitäköhän se tuffe vastaa vai kommentoiko yhtään mitään. Huomasin kakkossivulla vastauksesi, mutta tämä vastaus kiinnosti enemmän...melkein jännitti...sydän parkakin alkoi lyödä nopeammin.

Pyydän: -älä kerro vaimolle.
        Hän luulee, että tämä on jotain asiakeskustelua, kysyy kyllä joskus -mitä sää siellä koneella hihittelet?

sydänjumppakin hoidettu tältä päivältä ;))

Ei hätää, kunnon kepponen piristää mukavasti :)) Ja kuiva huumori puree :) Ollaan joskus MysNan kanssa heitetty läppää niin, että joku ulkopuolinen otti nokkiinsa ;)) meillä oli kyllä hauska...

Vai ei vaimolle saa kertoa... taidat vaan olla pihi kattiloistanne ;)))

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

Ei hätää, kunnon kepponen piristää mukavasti :)) Ja kuiva huumori puree :) Ollaan joskus MysNan kanssa heitetty läppää niin, että joku ulkopuolinen otti nokkiinsa ;)) meillä oli kyllä hauska...

...sinä olet suloinen mussakankeittäjä, mutta toivoisin sinun pysyvän meidän siististä ja lähes steriliilistä keittiöstä. Katsos minä myös vihaan myös...epäjärjestystä?

• (.)Y(.)
        tuffe kirjoitti:

Sinulta liikenee vielä myötätuntoa,
        tuota pahan tekijääkin kohtaan.. :)

Niin, tehtyä ei saa tekemättömäksi,
        mutta tekonsa "tiedostaminen" olisi
        hälle hyvästä.. :(( :))
        Silleesti, varmentuisi toistenkin turvallisuus.. :))
        Mitä hänen ei olisi pitänyt, tehdä koskaan sinullekkaan...

• MysNa
        tomppa2006 kirjoitti:

mun ei ainakaan ollut tarkoitus neuvoa sinua, vaan kertoa oma kantani vihaamisesta.

Näitä uusimpia juttuja lukiessaan ymmärtää, että ihmisille, ystävillemme tapahtuu niin pahoja asioita, ettei satuttajaa voi olla vihaamatta.
        Eikä voi kuin olla todella pahoillaan, että heille on jotain sellaista tapahtunut.

Ehkä minulle ei sitten ole tapahtunut tarpeeksi kamalia asioita, jotta osaisin vihata.

• MysNa
        tuffe kirjoitti:

niin olikin ja ollut monta kertaa :))
        Kuule, pitäiskö alkaa heittää läppää täällä sivulla 5 tai 6 ni ei kukaan tykkäis kyttyrää?

• tomppa2006
        MysNa kirjoitti:

mun ei ainakaan ollut tarkoitus neuvoa sinua, vaan kertoa oma kantani vihaamisesta.

Näitä uusimpia juttuja lukiessaan ymmärtää, että ihmisille, ystävillemme tapahtuu niin pahoja asioita, ettei satuttajaa voi olla vihaamatta.
        Eikä voi kuin olla todella pahoillaan, että heille on jotain sellaista tapahtunut.

Ehkä minulle ei sitten ole tapahtunut tarpeeksi kamalia asioita, jotta osaisin vihata.

...ettei ole sattunut tarpeeksi kamalia asioita. Uskon vihan tunteen olevan jokaisen ihmisen sisällä, joillakin ei välttämättä ole tarvetta päästää sitä koskaan valloilleen. Mutta tälläisten ihmisten ei mielestäni pidä myöskään alkaa kertoa kuinka turhaa vihaaminen on. Jos kerran ei edes ole kokemusta tosi vihasta.

• MysNa
        tomppa2006 kirjoitti:

...ettei ole sattunut tarpeeksi kamalia asioita. Uskon vihan tunteen olevan jokaisen ihmisen sisällä, joillakin ei välttämättä ole tarvetta päästää sitä koskaan valloilleen. Mutta tälläisten ihmisten ei mielestäni pidä myöskään alkaa kertoa kuinka turhaa vihaaminen on. Jos kerran ei edes ole kokemusta tosi vihasta.

ole ollut ruusuilla tanssimista, vaan siihenkin mahtuu varsin traagisia tapahtumia, jotka vaikuttavat nykyisyyteenkin. Vihaamalla niitä ihmisiä tai asioita en kuitenkaan voi tapahtunutta muuttaa, hankaloitan vain omaa elämääni. Näin näen asian edelleen - siis omalla kohdallani.
        Täällä keskustellaan monenlaisista asioista, enkä ymmärrä miksi pitäis olla aina samaa mieltä?

• tomppa2006
        MysNa kirjoitti:

ole ollut ruusuilla tanssimista, vaan siihenkin mahtuu varsin traagisia tapahtumia, jotka vaikuttavat nykyisyyteenkin. Vihaamalla niitä ihmisiä tai asioita en kuitenkaan voi tapahtunutta muuttaa, hankaloitan vain omaa elämääni. Näin näen asian edelleen - siis omalla kohdallani.
        Täällä keskustellaan monenlaisista asioista, enkä ymmärrä miksi pitäis olla aina samaa mieltä?

...tapauksessa samaa mieltä, eihän siitä mitään keskustelua synny. Tarkoitan vaan lausetta mikä tässä keskustelussa aloitettiin sanoilla: "Ei saa..." Se on neuvomista ja mielestäni väärin.

• MysNa
        tomppa2006 kirjoitti:

...tapauksessa samaa mieltä, eihän siitä mitään keskustelua synny. Tarkoitan vaan lausetta mikä tässä keskustelussa aloitettiin sanoilla: "Ei saa..." Se on neuvomista ja mielestäni väärin.

että ajattelet niin. Toivottavasti en itse aloittanut lausetta noin - pitää käydä tarkistamassa...

En kyllä yleensä katso olevani mikään neuvomaan muita, ellei sitä erikseen pyydetä. Oman kantani/mielipiteeni kerron. Vastaanottajasta riippuen, voidaan sekin kokea neuvon antamiseksi. ...En nyt takoita tätä juttua, vaan yleisesti.

• tomppa2006
        MysNa kirjoitti:

että ajattelet niin. Toivottavasti en itse aloittanut lausetta noin - pitää käydä tarkistamassa...

En kyllä yleensä katso olevani mikään neuvomaan muita, ellei sitä erikseen pyydetä. Oman kantani/mielipiteeni kerron. Vastaanottajasta riippuen, voidaan sekin kokea neuvon antamiseksi. ...En nyt takoita tätä juttua, vaan yleisesti.

...myönnän olevani ehkä vähän liiankin yliherkkä kaikkea, joskus jopa hyvää tahtovaa opastusta kohtaan.

• MysNa
        tomppa2006 kirjoitti:

...myönnän olevani ehkä vähän liiankin yliherkkä kaikkea, joskus jopa hyvää tahtovaa opastusta kohtaan.

siis :)
        Enpä minäkään ole kovin hyvä ottamaan toisten opastuksesta tai neuvoista vaarin. Iän myötä olen kyllä sitäkin oppinut... kai??? Oma pää kesät talvet - kuvannee meikäläistä aika hyvin.

• tuffe
        (.)Y(.) kirjoitti:

Sinulta liikenee vielä myötätuntoa,
        tuota pahan tekijääkin kohtaan.. :)

Niin, tehtyä ei saa tekemättömäksi,
        mutta tekonsa "tiedostaminen" olisi
        hälle hyvästä.. :(( :))
        Silleesti, varmentuisi toistenkin turvallisuus.. :))
        Mitä hänen ei olisi pitänyt, tehdä koskaan sinullekkaan...

En tiedä myötätunnosta, mutta kun itse teen niin kuin on oikein, asetun sen yläpuolelle. Olkoon hän vaan tuollainen paskainen, minä osaan tehdä niin kuin kuuluu :)

Jos olisin kostonhimoinen, alkaisin vihaamaan itseäni, ja sekin olisi tavallaan hänen "saavutus". En aio suoda sitä hänelle.

• tuffe
        MysNa kirjoitti:

niin olikin ja ollut monta kertaa :))
        Kuule, pitäiskö alkaa heittää läppää täällä sivulla 5 tai 6 ni ei kukaan tykkäis kyttyrää?

jälkikäteen käynyt lukemassa meidän jutut, ja vieläkin ne jaksaa naurattaa :)))

Aina joku tykkää kuitenkin kyttyrää, hitsi, olisikin pitänyt laittaa nikiksi "kyttyrä"!

• tuffe
        tomppa2006 kirjoitti:

...sinä olet suloinen mussakankeittäjä, mutta toivoisin sinun pysyvän meidän siististä ja lähes steriliilistä keittiöstä. Katsos minä myös vihaan myös...epäjärjestystä?

se epäjärjestys mustia kattiloita? Saan ne kyllä pysymään järjestyksessä mustinakin :P Vuosikausien kokemus... :)

• tomppa2006
        MysNa kirjoitti:

siis :)
        Enpä minäkään ole kovin hyvä ottamaan toisten opastuksesta tai neuvoista vaarin. Iän myötä olen kyllä sitäkin oppinut... kai??? Oma pää kesät talvet - kuvannee meikäläistä aika hyvin.

...itsepäinen ja jääräpäinen oinas. Hakkaa monasti päätään seinään...

• tomppa2006
        tuffe kirjoitti:

se epäjärjestys mustia kattiloita? Saan ne kyllä pysymään järjestyksessä mustinakin :P Vuosikausien kokemus... :)

...tarkoitin nimenomaan mustia kattiloita ja yleistä sekasortoa, minkä epäilen olevan seurauksena sinun vierailustasi meidän keittiössä.

• (.)Y(.)
        tuffe kirjoitti:

En tiedä myötätunnosta, mutta kun itse teen niin kuin on oikein, asetun sen yläpuolelle. Olkoon hän vaan tuollainen paskainen, minä osaan tehdä niin kuin kuuluu :)

Jos olisin kostonhimoinen, alkaisin vihaamaan itseäni, ja sekin olisi tavallaan hänen "saavutus". En aio suoda sitä hänelle.

"Tekele", jos käyttäs tätä sanaa,
        kuvaamaan ihmisen aivoituksia.. :)

Onneksemme, on tuo monimutkaisuus,
        mikä lopulta suo unohtaa / haalistaa,
        kaikkein ikävimmätkin muistot..
        kellä missäkin ajanjaksossa.. :))

Jonkinlainen, itsepuolustuskeino
        sekin.. ja hyvä niin.. :))

Elämä olisi raskasta, jos kaikki ikävät asiat,
        kulkisivat matkassamme loppuun asti.. :(

Kuormaa, on hyvä keventää, vaikka tämän
        keskustelupalstan kautta.. :))
        Moni asia saa uusia näkökulmia, kun kuulee
        toistenkin mielipiteitä.. :))

Tuffeliini, olet jo hyvällä alulla,
        tuolla keveämmällä tiellä..
        jatka sen kulkemista.. :)))

• tomppa2006

...selasin tässä näitä vanhoja keskusteluita ja olen varma, että tämä keskustelu on käyty loppuun, siis pallukkaan saakka.

Ilmeisesti joku on tullut katumapäälle viestiensä kanssa ja alkanut tehdä jotain siivoustyötä?

• yyyyyyyyyy

yyyyyyyyyy

• yyyyyyyyyyyy

yyyyyyyy

• yyyyyyyyyyyyyyyyyy

yyyyyyyyyyyyyyy

• yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

yyyyyyy

• jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj...

jjjjjjjj

• yyy.

yyyy

• ppppppppppppppppppppppppppp

pppppppppppppppp

• yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

yyyyyyyyyyy

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      45
      2053
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1291
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1088
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      981
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe