Aloittelijaa

askarruttaa

useitakin kysymyksiä, tässä yksi:
Voiko takarenkaan vaihtaa eteen jos eturengas on kulunut loppuun ja takarenkaassa on vielä pintaa ja muutoin koon puolesta on passeli? Olen pähkäillyt asiaa ja miettinyt että eikös silloin pyörä kulje paljon kovempaa kun on kaksi vetävää pyörää.Kun molemmat renkaat on takarenkaita ja takarengas on se vetävä rengas niin vauhti ja vääntö pitäisi olla kaksinkertainen?

12

1455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuri

menee. Jos vielä takana on pelkkä takaratas ,niin pito on tosi hyvä ensi liukkailla.

• sen on oltava

Joo ja kun hommaat vielä pari takarengasta lisää
      ja asennat toisen eteen ja toisen taka, niin
      sulla on maailman ensimmäinen nelivetoinen
      moottoripyörä

• maisteri

Kyllä sen voi, mutta välittömästi kun takarenkaan asentaa eteen, tulee siitä eturengas.
      Olen usein tätä miettinyt ja myös koittanut mutta toisinpäin, siis siirtänyt eturenkaan taakse ja heti siitä on tullut takarengas, vaikka onkin eturengas. Eturenkaan ja takarenkaan erottaa vain siitä, että eturengasta pidetään edessä, kun taas takarengas on takana, oli se sitten eturengas tai takarengas.
      Sitäpaitsi rengastehtaan edustajan mukaan takarengas tykkää siitä, kun sitä pidetään takana ja eturengas taas on onnellinen saadessaan olla eturengas, eikä takarengas.

• sanottuna

Kaikkia vetäviä pyöriä ei kannata asentaa eteen,varsinkin jos pyörä on pelkästään takavetoinen.
        Takavetoisen pyörän ongelma on siinä,ettei pitoa saada riittävästi jos kummatkin vetävät pyörät ovat edessä.

• mutta mutta...
        sanottuna kirjoitti:

Kaikkia vetäviä pyöriä ei kannata asentaa eteen,varsinkin jos pyörä on pelkästään takavetoinen.
        Takavetoisen pyörän ongelma on siinä,ettei pitoa saada riittävästi jos kummatkin vetävät pyörät ovat edessä.

tuota, vetävä pyörä etteen ja työntävä taakse. Sen takia moottorpyörässä ei ol perräytysvaihdettakkaan, kun ne on eri sortin renkuloita.

• Jos etupyörän laittaa taakse on huomattava että puörästä tulee silloin takaa ohjaava ja vaatii siten trukkikortin.

• Boxeri

Näyttäs sille, että useammalta on jäänyt aamu-ja iltalääkkeet ottamatta.

• ..mutta kaikki te kiinnitätte huomionne yhden ongelman ratkaisemiseen niin ettette huomaa toista, vakavampaa:

Sehän ajaa ulos ensimmäisessä kurvissa ku ei oo yhtään eturengasta jolla vois kääntää :)

• Auto

Sulla on hauska esittely galleriassa! Mikä toi prätkä on merkiltään ja malliltaan?

• Auto kirjoitti:

Sulla on hauska esittely galleriassa! Mikä toi prätkä on merkiltään ja malliltaan?

SUZUKIhan se on, GS125, vuosimalli 1973.

Ostin sen keväällä opettelupyöräksi kun 250-kuutioisia ei ollu saatavissa, ja hyvin se on tehtävänsä hoitanu, nyt etsin isompaa koska ajaminen rupesi tuntumaan mukavalta (sen jälkeen kun rupesin opettelemaan vastaohjausta).

Se on yhä täydessä ajokunnossa ehkä takarengas poislukien, ja sen saa niin vähällä ku kehtaa tarjota (siis ma vain kerron että se on myynnissä, mutta en suinkaan kauppaa sitä tässä koska kapuppapalstat on erikseen ;) )

• Auto
        JU1PP1 kirjoitti:

Ostin sen keväällä opettelupyöräksi kun 250-kuutioisia ei ollu saatavissa, ja hyvin se on tehtävänsä hoitanu, nyt etsin isompaa koska ajaminen rupesi tuntumaan mukavalta (sen jälkeen kun rupesin opettelemaan vastaohjausta).

Se on yhä täydessä ajokunnossa ehkä takarengas poislukien, ja sen saa niin vähällä ku kehtaa tarjota (siis ma vain kerron että se on myynnissä, mutta en suinkaan kauppaa sitä tässä koska kapuppapalstat on erikseen ;) )

... se näytti tutulta, mutta koska logotekstit puuttuivat niin en ollut varma. Mulla oli samanlainen 80-90-lukujen vaihteessa. Sähköstartti ja vaihteen numeronäyttö sekä pienen yksipyttyisen nelitahtisen sympaattinen käyntiääni.

• vuosimallia
        JU1PP1 kirjoitti:

1983 onko edes sun....?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      96
      2738
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1829
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1764
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      379
      1648
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1601
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1437
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1247
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1166
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1136
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe