2e kolikko

1.10.1906

Sain 2e kolikon jossa pvm.1.10.1906 ja sitten merkki 20FI06.Kuvana kahdet "yksinkertaiset" kasvot.Kellään tietoa?

46

53624

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löysin lompsastani
      • rahat

K-J Östernmanin uusi osoite:
        www.kjosterman.com/raha.htm

• 2e kolikkoja
        rahat kirjoitti:

K-J Östernmanin uusi osoite:

Harvinaisia 2e eurokolikkoja löytyy hyvä valikoima mm. täältä:

http://www.kolumbus.fi/mjk/eurot/

Nuo Vatikaanin, Monacon ja San Marinon 2e erikoisrahat eli juhlalyönnit ovat sieltä arvokkaimmasta päästä, lyöntimäärät tosi pieniä.

• Kyselevä
        2e kolikkoja kirjoitti:

Harvinaisia 2e eurokolikkoja löytyy hyvä valikoima mm. täältä:

Nuo Vatikaanin, Monacon ja San Marinon 2e erikoisrahat eli juhlalyönnit ovat sieltä arvokkaimmasta päästä, lyöntimäärät tosi pieniä.

Jos jätetään hopeiset ja kultaiset juhlarahat pois laskuista, mitkä ovat kaikkein harvinaisimpia maksuvälineinä yleisesti kelpaavia euromääräisiä kolikoita ja missä lyöntimäärissä niissä liikutaan?

• on kyseessä:

Kyseessä on yleisen ja yhtäläisen äänioikeuden 100-vuotisjuhlaraha (Suomi). Vaalilaki tuli voimaan 1.10.1906. Lyöntimäärä 2,5 miljoonaa, joten näitä tulee vielä runsaasti vastaan.

• J.P 91

Se kolikko on Pihlajaveden ala-asteen satavuotis juhla kolikko.

• höpöhöpö

se vaan ny sattuu olemaan tällääinen: KAHDEN EURON ERIKOISRAHA ÄÄNIOIKEUDEN 100-VUOTISJUHLIEN KUNNIAKSI (4.10.2006)
        Suomessa on tänään laskettu liikkeeseen kahden euron erikoisraha yleisen ja yhtäläisen äänioikeuden 100-vuotisjuhlien johdosta. Yhtäläisen äänioikeuden säätänyt Suomen suuriruhtinaanmaan vaalilaki tuli voimaan 1.10.1906

• nettipappi

Kahden euron kolikko, jossa on pvm. 1.10.1906, juhlistaa äänioikeuden 100-vuotispäivää. 1906 saatiin Suomeen laki yleisestä ja yhtäläisestä äänioikeudesta, mikä antoi mm. naisille mahdollisuuden äänestää.

• outo 2e

Kaveri soitti ja kysyi minkä maalainen kolikko se on. Et kai vaan pelannu sitä pelikoneeseen?!
      Kaveri sai sen sieltä.

• Lape

Sain aivan saman laisen kolikon jossä on päivä määrä 1.10.2006 joss on kaksi yksinkertaista naaman kuvaa mut ei ole hajuakaan mikä/mistä se on tullut

• trinu.

Ihmettelin itse myös asiaa, kun aloin laskemaan rahojani ja huomasin tällaisen kolikon joukossa, ja etsin netistä päivämäärällä 1.10.1906.
      Ja löysin seuraavaa:
      "1.10.1906

Uusi valtiopäiväjärjestys ja vaalilaki astuivat voimaan"
      Eli luultavasti se raha on juhlaraha tuon kunniaksi.

• heippa

Mikäs mahtaa olla kolikon totuus meinaan ei löydy rahapaja monetan sivuilta juhlarahana? Olisihan se mukava että kolikon arvo olisi SUURi :)

• Europonen

• wertyöä
        heippa kirjoitti:

Mikäs mahtaa olla kolikon totuus meinaan ei löydy rahapaja monetan sivuilta juhlarahana? Olisihan se mukava että kolikon arvo olisi SUURi :)

kolikon arvo ei ole niinkään suuri sillä sitä on painettu 2,5miljoonaa kappaletta. minulla on kyseinen kolikko ja tiedän että kyseessä on juhlaraha en muista minkä kunniaksi. hyvällä tuurilla voit saada siitä 5e.

• JoonaLK
        wertyöä kirjoitti:

kolikon arvo ei ole niinkään suuri sillä sitä on painettu 2,5miljoonaa kappaletta. minulla on kyseinen kolikko ja tiedän että kyseessä on juhlaraha en muista minkä kunniaksi. hyvällä tuurilla voit saada siitä 5e.

Jos 5€ meinaa tuosta saada, niin pitää olla kyllä tuuria vähän enemmänkin, jos vielä vaihtorahana saanut.

• Onnekas1212
        JoonaLK kirjoitti:

Jos 5€ meinaa tuosta saada, niin pitää olla kyllä tuuria vähän enemmänkin, jos vielä vaihtorahana saanut.

Sain eilen pizzeriasta vaihtorahana.

• pe_etu

naisten äänioikeus suomessa 100vuotta

• Nimetön

Olisi tosiaan kiva saada tietää, että miten paljon näitä on lyöty ja muuta. Ei siis kiinnosta jonkun heitto vaan fakta !

• qwegfd

sitä on lyöty 2,5miljoonaa

• numismaatikko

Se on yksi monista 2 euron juhkarahoista.Vuonna 1906 Suomen nelisäätyinen valtiopäivälaitos korvattiin Euroopan kansanvaltaisimmalla yksikamarisella eduskunnalla. Heinäkuussa vahvistetun valtiopäiväjärjestyksen mukaan äänioikeus oli yleinen ja yhtäläinen, ja äänioikeus- ja vaalikelpoisuusikäraja oli 24 vuotta. Myös naiset saivat äänioikeuden ja tulivat vaalikelpoisiksi valtiollisissa vaaleissa - ensimmäisinä Euroopassa. Uudistuksen myötä äänioikeutettujen lukumäärä kasvoi noin kymmenkertaiseksi. Uusi valtiopäiväjärjestys ja vaalilaki astuivat voimaan 1.10.1906. Yksikamarisen eduskunnan ensimmäiset vaalit toimeenpantiin maaliskuussa 1907.

• tysoni

Mielenkiintoista, sain itse tänään samanlaisen kolikon! enkä löydä siitä netistä mitään infoa... olisi mukava tietää että onko väärennös vai jonkin maan kolikko!!

• SatCom
      • Penskaa

Onko tämä koliko "10FI06" Arvokaampi kun normaalai "2€" ?

• tukkeri
        Penskaa kirjoitti:

Onko tämä koliko "10FI06" Arvokaampi kun normaalai "2€" ?

Lukeeka ny hyvänen aika vähän foorumia. Tässäkin kysytty varmaan 10 kertaa että mikäs kolikko tämä on olevinaan ja arvo ja vaikka mitä.

salaperäinen koodinimi "20FI06" on niinkin hankala ratkaista kun "2006 FINLAND" eikä ole yhtään arvokkaampi kun mikään muukaan 2 euron kolikko.

• plää
        tukkeri kirjoitti:

Lukeeka ny hyvänen aika vähän foorumia. Tässäkin kysytty varmaan 10 kertaa että mikäs kolikko tämä on olevinaan ja arvo ja vaikka mitä.

salaperäinen koodinimi "20FI06" on niinkin hankala ratkaista kun "2006 FINLAND" eikä ole yhtään arvokkaampi kun mikään muukaan 2 euron kolikko.

kyl tol rahal vähä enemmän arvoo on.. se on 4 e arvonen..

• kj

K-J Östermanin uusi osoite on:

• ihmettelijä.. "tosi ou...

Tietääkö joku erikoiseuroista jotain? sain 2 euron kolikon jonka takana on kaksi kasvoa molemmat erinpäin ja teksti 20FI06.. olisi kiva tietää onko sillä jotain arvoa tai jotain.. se oli nimittäin tosi kummallinen löytö.. hmm.. ja miksi tällaisia kolikoita on laitettu kiertoon..

• JJJorman poika Jr.

Sama täällä mäkin sain ja katsoin sen arvon netistä... Se on joku 3,90€ vissiin...

Älä hukkaa...

• manna-bleach

noita kolikoita on painettu 2 500 000 kipaletta ja se on vaihtoehtoinen juhlaraha naisten äänioikeuden kunniaksi. en tiedä onko minkään arvonen

• n00b212

no määki oon löytäny sellase..... mut en kyllä tiiä mitää siit. tiiätkö hinnan??

• 123

mulla on kans..ollu jo pitkään.itekki ihmetelly mikä se luulee olevans...

• mina vain

en ole varma mutta luulen että se olisi vuonen 2006 juhla raha...

• topecula

äänioikeus naiset 100v arvo on vain ja ainoastaan 5 €.

• murt84

Moi,

Minä olen myös saanut 2euro kolikon missä on 1.10.1906 pvm ja 2 kasvoa...
      Jos joku tietää tästä kolikosta enempään niin voisiko ilmoittaa?

• 2e eurokolikko

Jos sattuu käteen eurokolikko missä lukee "Vaticano", "San Marino" tai "Monaco" niin kyseessä onkin jo vähän arvokkaampi kohde... Noita on tehty niin vähän että niitä ei kaikille keräilijöille edes riitä...

Esim. täällä vähän hinta osviittaa:

2e erikoisrahat vaikuttavat olevan nyt kysytyimpiä ja niissä hinnatkin ovat selvässä nousussa.

• D0ink

• Tuotto-Eero
        D0ink kirjoitti:

Uusien 2€ kolikkojen ilmestymistä kannattaa seurata

http://2eurocoins.blogspot.com
        ja
        http://facebook.com/2eurocoins

2€ rahojen keräily on todella mukava harrastus. Omasta laarista puuttuu ainoastaan Monaco 2007 Grace Kelly... Liian kallis.

Onhan se Grace Kelly vähän hintava mutta odotapas pari vuotta... Grace Kellyä näyttää saavan vielä Matinmarkasta 1990 eurolla ja huuto.netissä on välillä ollut vieläkin edullisemmin tarjolla. Itse uskon noista saavan heittämällä kolme-neljä tonnia muutaman vuoden kuluttua. Sen verran harvinaisesta erikoiseurosta on kuitenkin kysymys että arvo lähtee kyllä nousuun varsinkin sitten kun eurojen keräily pääsee kunnolla vauhtiin. Sama pätee muihin erikoiseuroihin joiden lyöntimäärä Euro-alueen kokoon suhteutettuna pieni eli alle puoli miljoonaa, ne ovat jo sijoituskohteenakin erittäin houkuttelevia.

• kolikkopoika

Itelläni on 2e euron "suomen risuraha" kolikko. Arvo noin 35e ja lyöntimäärä on noin 1000000kpl. Tiedättekö mihin ne pitää myydä, että niistä saisi ne rahat??

• tuon arvon

tempaisit? Huuto.netissä ostetaan ja myydään tällä hetkellä vähän yli 20 euron hintaan kierrosta poimittuja.

• Repex
        tuon arvon kirjoitti:

tempaisit? Huuto.netissä ostetaan ja myydään tällä hetkellä vähän yli 20 euron hintaan kierrosta poimittuja.

Kyllä noita risurahoja löytää reippaasti alle 20 eurollakin, omasta mielestä 10 euroakin on noista ihan liikaa kun niitä on kuitenkin lyöty MILJOONA kappaletta! Vasta alle 200.000 lyöntimäärä alkaa olla jotenkin harvinainen - euroalueeseenhan ei vielä kuulu edes puolta miljardia ihmistä.......

• Samaatavaraa

Sain samallaisen ! :D

• Samaatavaraa

Minkä maan tavis kolikot on arvokkaampia kuin muut?

• Kolme maata vaan
        Samaatavaraa kirjoitti:

Minkä maan tavis kolikot on arvokkaampia kuin muut?

Tavalliset kolikot ei maksa yleensä kun vähän yli nimellisarvon, eikä niitä arvokkaampia kolikoita ole ku Monacolla ja Vatikaanilla. Ja San Marinolla. Niiden rahat on kalliita ja vissiin hinnat nousee joka vuosi kun niitä tehty niin vähän.

• Samaatavaraa

Se raha missä on 2 kasvoa !!!!!!! ja lukee 1.10.1906 20FI06 Se on suomalainen !!?!!?!??!!?!??!?! se lukee kyljessä aina rahassa jos on suoamlainen !!!!!!!!!! :D taukit

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      53
      2110
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1670
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1454
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      353
      1444
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1414
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1014
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      982
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe