kertokaapa

epätietoiselle

Mikä on tämän palstan salaisuus. Lukijoita on valtavasti, mutta keskusteluun ottaa osaa vain ani harva? Täältä löytyy mielenkiintoista luettavaa, muua se jää siihen.

81

2557

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen sanoa

mielenkiintoisia ketjuja

• tilastoja

missään saatavilla ?

• on hyvä

lahja, jos sen osaa oikein käyttää - sanoo jo vanha sanontakin.

Valmista on helppo lukea.

• Akaton mies

Mukavaa tänne on kirijootella, aikansa kuluksi. Eikä sitä ny trenkää aina niin asiaakaan olla, vaikka kaikenmaaliman rimsroiskat mitä ny saa sanootuksi ja muistuu mielehen. Tämä palsta on sellaanen henkireikä elämähän ainakin tällaaselle yksineläjälle, päivät kyllä menöö työnlairas nopiaa, mutta nämä illat olis pitkiä jos ei jotaan tällaasta sais teherä. Olishan se mukavaa kun tulis uusia kirijoottajia ja sellaasia "leikkimielisiä" tyttöjä ja poikia. Toivotahan notta rohkaastuusivat avaamahan sanasenarkkunsa, meirän kaikkien iloksi.

• kehittää ilmaisutaitoa..
        Akaton mies kirjoitti:

Mukavaa tänne on kirijootella, aikansa kuluksi. Eikä sitä ny trenkää aina niin asiaakaan olla, vaikka kaikenmaaliman rimsroiskat mitä ny saa sanootuksi ja muistuu mielehen. Tämä palsta on sellaanen henkireikä elämähän ainakin tällaaselle yksineläjälle, päivät kyllä menöö työnlairas nopiaa, mutta nämä illat olis pitkiä jos ei jotaan tällaasta sais teherä. Olishan se mukavaa kun tulis uusia kirijoottajia ja sellaasia "leikkimielisiä" tyttöjä ja poikia. Toivotahan notta rohkaastuusivat avaamahan sanasenarkkunsa, meirän kaikkien iloksi.

Niin sellaiset lyhyet jutut on kivempi lukea, ainakin jos liikkuu toisaallakin.
        Taas liian lyhyet ei ole mistään kotoisin.
        Joku uskonnollinen rimpsu jää kyllä lukematta, sentakia kun se on liian pitkä, vaikka jotain siinä olisikin mielenkiintoista.

Pelkkää satuakaan en jaksa lukea, enkä ottaa kantaa. Enkä saman kirjoittajan juttuja, jotka kyllä tunnistaa. Jostain syystä samalla aalloilla oleva heittää ikäänkuin leikin kesken, miksikähän, eihän tässä tarvinne pelätä paljastumista, eikä muutakaan.

Aika vähän keskustellaan harrastuksista ja työstä, vai onkohan tämä netti se harrastus ja työasiat halutaan pitää salassa ja omina tietona vaikka puhuminen auttaisi jaksamista sielläkin.

• foorumin

aukeaminen on monesti niin hidasta, että tulee jätettyä homma kesken.

• juuri

siihen porukkaan, joka silloin tällöin lukee juttuja, mutta harvoin kommentoi. Ja syy siihen on, etten vietä paljonkaan koneella aikaa ja jos aloittaa ketjun tai kommentoi jotain, eikä sitten vastailekaan toisten juttuihin, on se aika tyhmää. Vai onko?

• täällä

tapana, että jos aloittaa ketjun, on kommentoitava jokaiseen viestiin? Olen nimittäin ihmetellyt tuota.

• mies_vm56
        täällä kirjoitti:

tapana, että jos aloittaa ketjun, on kommentoitava jokaiseen viestiin? Olen nimittäin ihmetellyt tuota.

kommentoida jokaiseen. Voi kommentoida vain niihin, joihin on jotain kommentoitavaa.

• Kirjoita

Käyn aikas harvoin näillä sivuilla, mutta haluaisin siltikin lukea ihmisistä/kirkoilttajilta muutakin kuin kommentin just nii/samaamaa mieltä jne.
        Ihan vaikkapa miltä juuri sillähetkellä tuntuu, Miten elämä menee..

• eidiedoo

Olen itsekin ihmetellyt...Mutta mikä "keskustelu" on se kun kukaan ei oikeasti "sano" mitään

• silloin tällöin, että mitä mä itse teen täällä humpuukia jauhamassa ja vielä ukkomies, mutta ehkä ajanvietteenä ja kiinnostus elämään liittyviin asioihin, sekä uusiin salaperäisiin netti tuttavuuksiin ilman kasvoja kiehtoo ja mitä muut saman ikäiset ajattelevat tästä yhteiskunnasta ja siksi varmaan täällä uteliaisuuttani.

. Välillä tulee mieleen, että täällä on suurin osa eronneita tai karanneita, sekä uusia tuulia haistelemassa tai tärppiä etsimässä. Ehkä osa muuten vaan aikaa kuluttamassa, sekä osa kuluneen avioliiton seurauksena tai vaihtelua etsimässä, johon kastiin taidan kuulua itsekin. Jollain tapaa jokin mättää näissä keskusteluissa, koska ei tavallaan pääse iholle, vaan sanoma tulee jotenkin varautuneesti, eli kaikkea ei voi kertoa paljastumisen vuoksi, eli kuka mä oon.

Mielestäni keskustelusta puuttuu se aitous, sekä lämpö ja jollain tapaa epäluotettavuus heijastuu nimettömyyden takaa mikä jättää sellaisen tunteen, että ajatteleeko vastapuoli samoin ja oliko tämä vain pelkkää sanan helinää, koska ei voida kasvotusten tehdä havaintoja. No, kuitenkin tämä netti tuo ihmiset lähemmäksi toisiaan, kuin aiemmin ja ujotkin pääsee mukaan mitä pidän hyvänä asiana ja joillekin saattaa tärpit osua kohdalleenkin.

• Mettäläinen kirjoitti:

silloin tällöin, että mitä mä itse teen täällä humpuukia jauhamassa ja vielä ukkomies, mutta ehkä ajanvietteenä ja kiinnostus elämään liittyviin asioihin, sekä uusiin salaperäisiin netti tuttavuuksiin ilman kasvoja kiehtoo ja mitä muut saman ikäiset ajattelevat tästä yhteiskunnasta ja siksi varmaan täällä uteliaisuuttani.

. Välillä tulee mieleen, että täällä on suurin osa eronneita tai karanneita, sekä uusia tuulia haistelemassa tai tärppiä etsimässä. Ehkä osa muuten vaan aikaa kuluttamassa, sekä osa kuluneen avioliiton seurauksena tai vaihtelua etsimässä, johon kastiin taidan kuulua itsekin. Jollain tapaa jokin mättää näissä keskusteluissa, koska ei tavallaan pääse iholle, vaan sanoma tulee jotenkin varautuneesti, eli kaikkea ei voi kertoa paljastumisen vuoksi, eli kuka mä oon.

Mielestäni keskustelusta puuttuu se aitous, sekä lämpö ja jollain tapaa epäluotettavuus heijastuu nimettömyyden takaa mikä jättää sellaisen tunteen, että ajatteleeko vastapuoli samoin ja oliko tämä vain pelkkää sanan helinää, koska ei voida kasvotusten tehdä havaintoja. No, kuitenkin tämä netti tuo ihmiset lähemmäksi toisiaan, kuin aiemmin ja ujotkin pääsee mukaan mitä pidän hyvänä asiana ja joillekin saattaa tärpit osua kohdalleenkin.

ystävällisesti vastata, eli menikö analyysini pahasti pieleen.

Kiitos etukäteen vastaajalle!

• Mettäläinen kirjoitti:

ystävällisesti vastata, eli menikö analyysini pahasti pieleen.

Kiitos etukäteen vastaajalle!

että monikaan täällä ny mitään tärppejä hakee.Enkä sitäkään,että avioliiton kulahtamisen takia täällä roikkuisi,vaan siksi,että tämä on mukavaa ajanvietettä ja vaihteluakin päivän kulkuun.
        Ei kait sitä tarvi kumppaninkaan kanssa, koko ajan tuijotella toisiaan silmiin??
        Usein täällä voi myös jutella monipuolisemmin eri asioista, ja kun täällä on oppinut käymään,on pakko käydä aina tsiikaamassa tekstit...:)

Minä uskon senkin,että useimmat kirjoittaa ihan rehellisesti suoraan sieltä syrämmestä...;)Mitäs sitä turhaan kieroilemaan...

• tarpeeseen
        Mettäläinen kirjoitti:

silloin tällöin, että mitä mä itse teen täällä humpuukia jauhamassa ja vielä ukkomies, mutta ehkä ajanvietteenä ja kiinnostus elämään liittyviin asioihin, sekä uusiin salaperäisiin netti tuttavuuksiin ilman kasvoja kiehtoo ja mitä muut saman ikäiset ajattelevat tästä yhteiskunnasta ja siksi varmaan täällä uteliaisuuttani.

No mitenkäpä ne tärpit sitten syntyy kun ei voi eikä uskalla antaa mitään tietoja kumpainenkaan toisistaan? Kiinnostaa kovasti, jos selität niin luen kohta.

• mii-su kirjoitti:

että monikaan täällä ny mitään tärppejä hakee.Enkä sitäkään,että avioliiton kulahtamisen takia täällä roikkuisi,vaan siksi,että tämä on mukavaa ajanvietettä ja vaihteluakin päivän kulkuun.
        Ei kait sitä tarvi kumppaninkaan kanssa, koko ajan tuijotella toisiaan silmiin??
        Usein täällä voi myös jutella monipuolisemmin eri asioista, ja kun täällä on oppinut käymään,on pakko käydä aina tsiikaamassa tekstit...:)

Minä uskon senkin,että useimmat kirjoittaa ihan rehellisesti suoraan sieltä syrämmestä...;)Mitäs sitä turhaan kieroilemaan...

tälläisia miisuja on harvassa, jotka luo aidot fiilikset, sekä hyvän mielen ja siksi taidatte olla pirren kanssa lähinnä Mettäläistä, mutta tietyn välimatkan päässä kuitenkin. Kiitos, kun vastasit!:))

• tarpeeseen kirjoitti:

No mitenkäpä ne tärpit sitten syntyy kun ei voi eikä uskalla antaa mitään tietoja kumpainenkaan toisistaan? Kiinnostaa kovasti, jos selität niin luen kohta.

Sanotaan näin tärpeistä, että se on siinä ja ton mä haluun. Rohkeus seuraa mukana, jos tosissaan ollaan ja siinä ei katsota silloin kuka olen, eikä esteitä ja osoitteita ja tietäköön koko Suomi mun nimen ja millä asialla liikun, sekä hurjan luonteeni tulette tuntemaan.

Meni vähän lennokkaaksi, mut näin ajattelen, jos jotain haluaa. No tämä oli vain tsoukkia ja jokainen voi haistella kirjoitusta miten haluaa.

• selitys..
        Mettäläinen kirjoitti:

Sanotaan näin tärpeistä, että se on siinä ja ton mä haluun. Rohkeus seuraa mukana, jos tosissaan ollaan ja siinä ei katsota silloin kuka olen, eikä esteitä ja osoitteita ja tietäköön koko Suomi mun nimen ja millä asialla liikun, sekä hurjan luonteeni tulette tuntemaan.

Meni vähän lennokkaaksi, mut näin ajattelen, jos jotain haluaa. No tämä oli vain tsoukkia ja jokainen voi haistella kirjoitusta miten haluaa.

Ai silleen. Rohkea rotan syö. Miehet onkin rohkeita kun nainen on mieluinen, kai?
        Maailma on paha paikka, eikä pidä avata oviaan eikä muitakaan kaikkien nähtäväksi.

Onhan se mukava jutella tietenkin, jos on samoja ajatuksia ja sitten vielä mukavampi jos ajatukset eriävät, sopuisassa keskustelussa.

• Pirre*
        Mettäläinen kirjoitti:

..ja ajatelkaa mikä mahdollisuus meille mettäläisille (=yleisnimitys) on avautunut jutella ottaa kontakteja toiseen elävään ihmiseen, ja melkein realiaikaisesti!?...eihän tällaisesta mahdollisuutta uskaltanut, voinut, osannut KUVITELLAKAAN joskus aikoinaan - tämä ON hienooo...tämä on yhteisö johon voi tuntea kuuluvansa.

• selitys.. kirjoitti:

Ai silleen. Rohkea rotan syö. Miehet onkin rohkeita kun nainen on mieluinen, kai?
        Maailma on paha paikka, eikä pidä avata oviaan eikä muitakaan kaikkien nähtäväksi.

Onhan se mukava jutella tietenkin, jos on samoja ajatuksia ja sitten vielä mukavampi jos ajatukset eriävät, sopuisassa keskustelussa.

yleistää ja itse olen vähän tuli sielu ja hillitsimiä tarvii, ehkä me muijan kanssa täydennetään toisiamme, kun se on vaaka horoskoopiltaan ja täysin erilaisia, vaikka määrättyjä yhteisiä ominaisuuksiakin on. Asiat voi riidellä ja riidelläänkin, mutta ne kuuluu kuvioihin ilman yhteiselämän rikkoa.

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

..ja ajatelkaa mikä mahdollisuus meille mettäläisille (=yleisnimitys) on avautunut jutella ottaa kontakteja toiseen elävään ihmiseen, ja melkein realiaikaisesti!?...eihän tällaisesta mahdollisuutta uskaltanut, voinut, osannut KUVITELLAKAAN joskus aikoinaan - tämä ON hienooo...tämä on yhteisö johon voi tuntea kuuluvansa.

*ne tärpit* :))

Kiitos Mettäläinen kehuista, olet symppis, mutta en sano tätä tärppis mielessäni :)

• mukavoo..
        Pirre* kirjoitti:

Tosiaankin, ei tarvitse kun istua ja näpytellä, joskus naurattaakin niin makiasti.
        50-luvulla syntyneet osaavat arvostaa tällaista mahdollisuutta. Nuoremmille se on jo itsestään selvyyttä, kun ne on nähneet nämä koneet aina.

Nyt otetaan kontaktia elävään ihmiseen, joskus kai sitten jutellaan jo pois nukkuneidenkin kanssa, huh huh mikä älynväläys.
        muuten luin jostain, että pian osataan ihminen tehdä näkymättömäksi, niinkun näkymätön mies sarjasta.
        Tuosta tuli mieleen sarja Maxvell Smartista (nimi kirj. väärin) kenkäpuhelimineen joskus 60- luvulla, ja sehän oli silloin niin utopiaa ja huvittavaa, nyt ovat kännykät totta, eli eipä naureta uudistuksille ja mielikuvituksille.

• Pirre* kirjoitti:

miten olisin vaihtanut sanaa kivan pirre likan kanssa aiemmin, eli ei varmaan koskaan, jos elettäisiin 60-lukua.

( älä välitä, mettäläinen vähän pelehtii, mutta huomenna hirvijahtiin innolla)

• Mettäläinen kirjoitti:

tälläisia miisuja on harvassa, jotka luo aidot fiilikset, sekä hyvän mielen ja siksi taidatte olla pirren kanssa lähinnä Mettäläistä, mutta tietyn välimatkan päässä kuitenkin. Kiitos, kun vastasit!:))

ittelles...Sinäkin oot tosi mukava ja symppis heppu..:)

• mies_vm56
        mii-su kirjoitti:

samoja mieliä olen kanssasi täällä olemisen motiiveista. Pelkkää ajanvietettä useimmille, uskoisin. Toki varmaan niitäkin joukkoon mahtuu, jotka sitä tärppiäkin hakee ja mikäs siinä, voihan se täälläkin onnistaa.

Jos ei kirjoittaisi rehellisesti (suoraan sydämmestä), niin mitä järkeä tässä sitten olisi, mitä sillä kieroilulla voittaisi.

• hirviä?
        mies_vm56 kirjoitti:

samoja mieliä olen kanssasi täällä olemisen motiiveista. Pelkkää ajanvietettä useimmille, uskoisin. Toki varmaan niitäkin joukkoon mahtuu, jotka sitä tärppiäkin hakee ja mikäs siinä, voihan se täälläkin onnistaa.

Jos ei kirjoittaisi rehellisesti (suoraan sydämmestä), niin mitä järkeä tässä sitten olisi, mitä sillä kieroilulla voittaisi.

Täällä yksi hirvien vihaaja, jos tällaista nimikettä saan käyttää, nyt kun puhun syrämestä

• mies_vm56
        hirviä? kirjoitti:

Täällä yksi hirvien vihaaja, jos tällaista nimikettä saan käyttää, nyt kun puhun syrämestä

kun ei ole edes yritetty. Jätän sen hirvien tappamisen muille. Syödä kyllä voisin hirvipaistia.

• syysneito
        mies_vm56 kirjoitti:

Mulle tää Suomi24-keskustelupalsta on aivan uusi, ihana tuttavuus! Saan täältä uusia vinkkejä avioliiton piristykseksi,olen saanut purkaa sydäntäni, olen kommentoinut kiinnostavia viestejä ja antanut jopa neuvoja eräille. Ja kyllä, aion vierailla jatkossakin. Kuulumisiin...

• hirviä? kirjoitti:

tänään, kun kaksi vasaa nurin.

• syrjasta seuraaja!
        Mettäläinen kirjoitti:

Juuri tuo ikaisten tapa keskustella joko asiasta tai sen vieresta kiinnostaa.
        On mukava huomata siskojen/veljien sailyttaneen huumorintajunsa.
        Asiallista asiaakin voidaan kirjoitella.Eri nakokulma aiheeseen kun aiheeseen on aina avartava.
        Ela pilaa mukavia lukuhetkia miettimalla kuka viestiisi vastaa.Jos vastaus ei satu olemaan mieleisesi,ohita se!
        Eronneet,karanneet,muuten vaan aikaansa kuluttavat ja uusien tuulien haistelijat katoavat jos pitaa karsia osallistujia .

Mutta,milla perusteella,miksi pitaisi karsia,kertokaahan.

• Pirre*
        mukavoo.. kirjoitti:

Tosiaankin, ei tarvitse kun istua ja näpytellä, joskus naurattaakin niin makiasti.
        50-luvulla syntyneet osaavat arvostaa tällaista mahdollisuutta. Nuoremmille se on jo itsestään selvyyttä, kun ne on nähneet nämä koneet aina.

Nyt otetaan kontaktia elävään ihmiseen, joskus kai sitten jutellaan jo pois nukkuneidenkin kanssa, huh huh mikä älynväläys.
        muuten luin jostain, että pian osataan ihminen tehdä näkymättömäksi, niinkun näkymätön mies sarjasta.
        Tuosta tuli mieleen sarja Maxvell Smartista (nimi kirj. väärin) kenkäpuhelimineen joskus 60- luvulla, ja sehän oli silloin niin utopiaa ja huvittavaa, nyt ovat kännykät totta, eli eipä naureta uudistuksille ja mielikuvituksille.

melkein alan uskoa kaikkiin mielikuvitustarinoihin tulevaisuuden totena, - ihmisen uteliaisuus on uskomattoman suuri voimavara.

• Pirre*
        Mettäläinen kirjoitti:

miten olisin vaihtanut sanaa kivan pirre likan kanssa aiemmin, eli ei varmaan koskaan, jos elettäisiin 60-lukua.

( älä välitä, mettäläinen vähän pelehtii, mutta huomenna hirvijahtiin innolla)

enkä ole pelleilyistä pois minäkään..

Mitteepä saitta...onhan jo jahtipäivä illassa :)?

• syrjasta seuraaja! kirjoitti:

Juuri tuo ikaisten tapa keskustella joko asiasta tai sen vieresta kiinnostaa.
        On mukava huomata siskojen/veljien sailyttaneen huumorintajunsa.
        Asiallista asiaakin voidaan kirjoitella.Eri nakokulma aiheeseen kun aiheeseen on aina avartava.
        Ela pilaa mukavia lukuhetkia miettimalla kuka viestiisi vastaa.Jos vastaus ei satu olemaan mieleisesi,ohita se!
        Eronneet,karanneet,muuten vaan aikaansa kuluttavat ja uusien tuulien haistelijat katoavat jos pitaa karsia osallistujia .

Mutta,milla perusteella,miksi pitaisi karsia,kertokaahan.

päin maailmaa kirjoittelet, mutta äät ei ilmestynyt.

En nyt täysin ymmärtänyt viestisi sisältöä ja ketä pitäisi karsia? Siitä olen täysin samaa mieltä, että erilaisia mielipiteitä tarvitaan ja suolahan se on, kun erilaisten ryhmittymien mielipiteet tulee julki, eli eronneet tai karanneet ym tuovat julki sen miltä heistä nyt tuntuu. Lähinnä nimettymyyden peikko on se, mikä häiritsee ja luo vääristyneen mielikuvan ihmisestä, vaikka olisi ok.

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

vastannutkin tuolla ylemmällä oksalla kysymykseeni, eli kaksi vasaa kuulemma tuli...

Voi kun saisi vielä sitä hirvenlihaa pakkaseen niinkun ennen, on se vaan eri hyvää..pitänee tässä vielä lähteä paukauttamaan se hirvikoe , ja se mehätyskorttihan on läpihuutojuttu :)

Sattuskohan tuohon ruojaan..

• Pirre* kirjoitti:

tänään kaksi vasaa ja huomenna jatketaan. Hyvin onnisti meitä, ehkä mielikuva meistä hirvimiehistä on raakakin, mutta voisi ne ajatella ketkä tien päällä liikkuu, että se hirvi minkä kaadoimme olisi voinut juuri osua sun auton keulaan.

• olkoon
        Mettäläinen kirjoitti:

Nyt minä ihan sekosin. Kysymys oli tarkoitettu sinulle, mutta ihan ite honasit kenelle se kuului. Vai kaksi vasaa, no onpa sitten murakkata paistia tiedossa. Hirvenliha pitää maustaa reippaasti, eräs vanha pappa neuvoi minua ja oikeassapa olikin.
        Onko se sisäfile hirvessä paras paikka?

• Pirre*
        Mettäläinen kirjoitti:

yleistää ja itse olen vähän tuli sielu ja hillitsimiä tarvii, ehkä me muijan kanssa täydennetään toisiamme, kun se on vaaka horoskoopiltaan ja täysin erilaisia, vaikka määrättyjä yhteisiä ominaisuuksiakin on. Asiat voi riidellä ja riidelläänkin, mutta ne kuuluu kuvioihin ilman yhteiselämän rikkoa.

ompi horiskoopissa, kysyy yksi utelijas Pirre*

• Pirre*
        Mettäläinen kirjoitti:

tänään kaksi vasaa ja huomenna jatketaan. Hyvin onnisti meitä, ehkä mielikuva meistä hirvimiehistä on raakakin, mutta voisi ne ajatella ketkä tien päällä liikkuu, että se hirvi minkä kaadoimme olisi voinut juuri osua sun auton keulaan.

metättäjiä raaoiksi, noo, joskus aika kypsän olen kyllä nähnyt :)

Kaunis ja komea eläinhän se hirvi on, mutta taitaa noita riittää syötäväksikin, - hirven kuolema on helppo ja nopea.

• Pirre*
        olkoon kirjoitti:

Nyt minä ihan sekosin. Kysymys oli tarkoitettu sinulle, mutta ihan ite honasit kenelle se kuului. Vai kaksi vasaa, no onpa sitten murakkata paistia tiedossa. Hirvenliha pitää maustaa reippaasti, eräs vanha pappa neuvoi minua ja oikeassapa olikin.

oman mielipiteeni tuohon maustamisasiaan, mutta minusta hirvenliha on niin maukasta ettei se välttämättä tarvitse kuin suolaa, näin minusta - näähän on niitä makuasioita jne..

• kaikkea kivaa
        Pirre* kirjoitti:

oman mielipiteeni tuohon maustamisasiaan, mutta minusta hirvenliha on niin maukasta ettei se välttämättä tarvitse kuin suolaa, näin minusta - näähän on niitä makuasioita jne..

No niinhän mullekin aina kaikki sanoivat, mutta päätin kokeilla kun se vanha herra neuvoi. Niin, kyllä kokonaisen paistin kun marinoi oikein tulisessa liemessä, on hyvää. Palapaistiinkin saa laitella chiliä ja mustapippuria ym.
        Näitä ruokajuttuja olisi kiva kirjoitella, mutta kohta joku sanoo että sillekin on oma osasto, vai mitä?

• Pirre* kirjoitti:

metättäjiä raaoiksi, noo, joskus aika kypsän olen kyllä nähnyt :)

Kaunis ja komea eläinhän se hirvi on, mutta taitaa noita riittää syötäväksikin, - hirven kuolema on helppo ja nopea.

hirven kuolema ole helppo ja nopea, kun sattumalta tänään ei osunut pyssymiehen laukaus kohdalleen, vaan osui mahaan, jolloin kivut oli hirveät ja usea pyssymies kuuli hirven tuskan huudon ja toivoi, että joku ampuisi sen kuolettavan luodin. Pääasiallisesti metsästys on nopea ja kivuton toimenpide, kun osuma on oikeassa kohdassa, mutta haavakko tai eläimen kärsimys ei ole kenestäkään mukavaa.

• mies_vm56 kirjoitti:

kuitenkin sellaiset,jotka sitä tärppiä hakevat,menevät ihan muille palstoille...Eihän täältä oikein ketään kiinni saa..:DD

Juu,jos kieroillen kirjoittaa,nii mitäpä tolkkua siinä olisi....Olis vaan vaikeeta muistaa pitää, sitä valeroolia yllä..:)

• Mettäläinen kirjoitti:

reppanoita..:( Sorry Mettäläinen,mä kyllä ymmärrän et on tärkeetä niitä vähentää,mut mun syrän särkyy kummiski,ku noikin oli lapsia vielä...Mä vaan oon tällane "hempeilijä"....

• olkoon kirjoitti:

sisäfile on paras, niin kuin muissakin lihoissa ja hieman pitempää kypsymisaikaa hirvenliha vaatii ja tietenkin mitä siitä tekee, mutta sianliha yhdistettynä hiervenlihaan antaa oivan makuelämyksen.

• Mettäläinen kirjoitti:

hirven kuolema ole helppo ja nopea, kun sattumalta tänään ei osunut pyssymiehen laukaus kohdalleen, vaan osui mahaan, jolloin kivut oli hirveät ja usea pyssymies kuuli hirven tuskan huudon ja toivoi, että joku ampuisi sen kuolettavan luodin. Pääasiallisesti metsästys on nopea ja kivuton toimenpide, kun osuma on oikeassa kohdassa, mutta haavakko tai eläimen kärsimys ei ole kenestäkään mukavaa.

mulla meni ny yöunet....:¤

• Pirre* kirjoitti:

ompi horiskoopissa, kysyy yksi utelijas Pirre*

rapu ja oikein herkkä itkupilli:)) No ei nyt sentään, mutta kotona viihtyvä kiltti, mutta välillä tuhmakin harmiton otus:))

• in....
        Mettäläinen kirjoitti:

sisäfile on paras, niin kuin muissakin lihoissa ja hieman pitempää kypsymisaikaa hirvenliha vaatii ja tietenkin mitä siitä tekee, mutta sianliha yhdistettynä hiervenlihaan antaa oivan makuelämyksen.

Niin ainakin lihapulliin on laitettava sianlihaa puolet ja paljon mausteita ja kermakastike mukaan.
        Minun lempiruokani on just sellainen uunissa haudutettu yön yli palapaisti, jossa on sianlihaa kerros päällä. Ruokajutuista pitääkin tässä itseään jarrutella....

• mii-su kirjoitti:

mulla meni ny yöunet....:¤

en enää kerro mitään. Täytyy myöntää, että työelämässäkin joudun raakuuksien eteen ja en aina huomaa, kun kerron jonkin jutun, että se saattaa tuntua sivullisesta kaamealta. Ei ole ensimmäinen kerta, kun tämän koen.

• Mettäläinen kirjoitti:

en enää kerro mitään. Täytyy myöntää, että työelämässäkin joudun raakuuksien eteen ja en aina huomaa, kun kerron jonkin jutun, että se saattaa tuntua sivullisesta kaamealta. Ei ole ensimmäinen kerta, kun tämän koen.

Kait sä ny jotaki kerrot?Meinaan vaan,et jos meinaat täällä vielä kirjotella..;)))

Ja kyllä mä tästä toivun...eläs huoli..:D

• mii-su kirjoitti:

reppanoita..:( Sorry Mettäläinen,mä kyllä ymmärrän et on tärkeetä niitä vähentää,mut mun syrän särkyy kummiski,ku noikin oli lapsia vielä...Mä vaan oon tällane "hempeilijä"....

mielipiteesi ja en itsekään ole tappaja luonne, mutta jonkun täytyy tehdä likainen työkin ja mietippä miten se joulukinkkukin on pöytääsi alunperin joutunut.

• mii-su kirjoitti:

Kait sä ny jotaki kerrot?Meinaan vaan,et jos meinaat täällä vielä kirjotella..;)))

Ja kyllä mä tästä toivun...eläs huoli..:D

kivoja asioita. Ehkä olisi joskus paikallaakin, kun koko elämää on varjostanut työn mukana tuoma ikävä puoli.

• varjot
        Mettäläinen kirjoitti:

kivoja asioita. Ehkä olisi joskus paikallaakin, kun koko elämää on varjostanut työn mukana tuoma ikävä puoli.

Minäkin säikähdin nuorena likkana kun yhdenillan tuttava sanoi ammatikseen teurastaja, varmaankin leikillään, enkä sen koommin halunnut tavata. Nyt olisi ihan sama, eihän se mitään, ammattilainen on aina ammattilainen. Täytyy ajatella olisiko itsestään siihenkin ammattiin ja arvostaa, kaikkia taitajia tarvitaan täällä maailmassa

• Mettäläinen kirjoitti:

mielipiteesi ja en itsekään ole tappaja luonne, mutta jonkun täytyy tehdä likainen työkin ja mietippä miten se joulukinkkukin on pöytääsi alunperin joutunut.

Mut mulle on parempi,ku en jouluna ees mieti,mikä se möhkäle siinä pellillä on...saati sitten,et se on joskus eläny...:))
        Sen verran se kuuluu niin perinteisiin,etten siitä luopuisi...

• varjot kirjoitti:

Minäkin säikähdin nuorena likkana kun yhdenillan tuttava sanoi ammatikseen teurastaja, varmaankin leikillään, enkä sen koommin halunnut tavata. Nyt olisi ihan sama, eihän se mitään, ammattilainen on aina ammattilainen. Täytyy ajatella olisiko itsestään siihenkin ammattiin ja arvostaa, kaikkia taitajia tarvitaan täällä maailmassa

välttämiseksi, en ole kuitenkaan teurastaja, vaan pikemminkin päin vastoin. Ehkä ei kirjoittaja sitä tarkoittanutkaan, mutta oikaisinpa varmuuden vuoksi.

• mies_vm56 kirjoitti:

oon täs joskus koitellu tärpitellä, mutta huonolla, tosi huonolla menestyksellä. Ei kukaan ole uskaltanu koukata siihen tärppiin. Pelkääköhän miehet mua, en oo paha, vaikka välillä kannanottoni on pippurista, ehkä loukkaavaakin.
        Pidän kirjoittelusta ja annan palautetta, joskus ihan leikkimielellä, sitä ei kaikki ymmärrä. Huumorini on omasta persoonastani peräisin,laitan itseni likoon monta kertaa, niin mukavassa kuin vähemmän mukavassa juttelussa.

• Pirre*
        Mettäläinen kirjoitti:

välttämiseksi, en ole kuitenkaan teurastaja, vaan pikemminkin päin vastoin. Ehkä ei kirjoittaja sitä tarkoittanutkaan, mutta oikaisinpa varmuuden vuoksi.

Kätilö...sekin on aika veristä hommaa..

* :) *

• Pirre* kirjoitti:

Kätilö...sekin on aika veristä hommaa..

* :) *

sivaltelet ja vähän ihmettelenkin, vaikka en ole kätilö. En malta olla kertomatta ja uskokoon ken lystää, mutta yksi ihminen on syntynyt Mettäläisen avustamana, eli kätilönä olin ja alkeellisissa olosuhteissa, sekä hatarin opein ja vielä henkiin jäi, että en mää nyt ihan turha jätkä oo:))

• monenlaista
        Mettäläinen kirjoitti:

sivaltelet ja vähän ihmettelenkin, vaikka en ole kätilö. En malta olla kertomatta ja uskokoon ken lystää, mutta yksi ihminen on syntynyt Mettäläisen avustamana, eli kätilönä olin ja alkeellisissa olosuhteissa, sekä hatarin opein ja vielä henkiin jäi, että en mää nyt ihan turha jätkä oo:))

Olenpa minäkin avustanut lehmää synnytyksessä ja iso vasikka olikin. Lampaita ja sikoja myös avittanut. Koetin lapsena kurkkia kanaakin miten se muna sieltä tulla tupsahtaa, mutta kanahan ei muni jos joku seurailee, on se niin häveliäs, mokomakin.

• monenlaista kirjoitti:

Olenpa minäkin avustanut lehmää synnytyksessä ja iso vasikka olikin. Lampaita ja sikoja myös avittanut. Koetin lapsena kurkkia kanaakin miten se muna sieltä tulla tupsahtaa, mutta kanahan ei muni jos joku seurailee, on se niin häveliäs, mokomakin.

Kaikki työ on arvokasta, mutta joillekin ainut kertaista. Jollain tapaa koin tämän liukuhihnalta eläimiä avustaneen kirjoituksen loukkaavana ja vähättelevä ihmisen synnytykseen nähden, mikä ei ikänään unohdu ja omasta mielestäni saan olla ylpeä, vaikka ei kukaan arvostaisikaan.

• mies_vm56
        syysneito kirjoitti:

Mulle tää Suomi24-keskustelupalsta on aivan uusi, ihana tuttavuus! Saan täältä uusia vinkkejä avioliiton piristykseksi,olen saanut purkaa sydäntäni, olen kommentoinut kiinnostavia viestejä ja antanut jopa neuvoja eräille. Ja kyllä, aion vierailla jatkossakin. Kuulumisiin...

että ymmärrät, että avioliiton hyväksi voi (ja pitää) tehdä jotain. Toivottavasti miehesikin sen ymmärtää ja tulokset näkyy yhteiselämässänne.

• mies_vm56
        mii-su kirjoitti:

kuitenkin sellaiset,jotka sitä tärppiä hakevat,menevät ihan muille palstoille...Eihän täältä oikein ketään kiinni saa..:DD

Juu,jos kieroillen kirjoittaa,nii mitäpä tolkkua siinä olisi....Olis vaan vaikeeta muistaa pitää, sitä valeroolia yllä..:)

täällä jos missä herää mielenkiinto toisen ajatusten perusteella ja jos se mielenkiinto sattuisi vähänkään olemaan molemminpuolista, niin voi siirtyä sähköpostin puolelle.
        Tosin täällä suuri osa kirjoittelee ilman nimimerkkiä tai vaihtelee sitä ketjusta toiseen niin siinä mielessä se "kiinni saanti" voi olla vaikeaa.

Niin, valheella on pitkät jäljet.

• Pirre*
        Mettäläinen kirjoitti:

rapu ja oikein herkkä itkupilli:)) No ei nyt sentään, mutta kotona viihtyvä kiltti, mutta välillä tuhmakin harmiton otus:))

siinä itkemisessä on.., kyllä mieskin voi itkeä jos siltä tuntuu, - voi teitä.

• syysneito
        mies_vm56 kirjoitti:

että ymmärrät, että avioliiton hyväksi voi (ja pitää) tehdä jotain. Toivottavasti miehesikin sen ymmärtää ja tulokset näkyy yhteiselämässänne.

no kyllä hän ymmärtää,(oon niin hyvä opettaja!) teevesi kiehui jo ja hän odottaa mua iltateelle. Ja kyllä me vielä maistellaan itsetehtyä luumulikööriäkin. On ollut yli kuukauden muhimassa-ai että on hyvää.

• mies_vm56
        mixmaxi kirjoitti:

oon täs joskus koitellu tärpitellä, mutta huonolla, tosi huonolla menestyksellä. Ei kukaan ole uskaltanu koukata siihen tärppiin. Pelkääköhän miehet mua, en oo paha, vaikka välillä kannanottoni on pippurista, ehkä loukkaavaakin.
        Pidän kirjoittelusta ja annan palautetta, joskus ihan leikkimielellä, sitä ei kaikki ymmärrä. Huumorini on omasta persoonastani peräisin,laitan itseni likoon monta kertaa, niin mukavassa kuin vähemmän mukavassa juttelussa.

se on tuo huumorin kukka joskus niin vaativa kukka. Itellänikin on vähän sitä ongelmaa, että live-elämässäkään kaikki eivät huumorimielellä tarkoitettuja sanomisiani oikein ymmärrä vaan ottavat ne niin kuin olisin sanonut ne tosissani.
        Täällä välillä pitääkin lisätä loppuun tuo hymiö, ettei oteta liian tosissaan;)

Vaan mistäs sitä koskaan tietää vaikka vielä joskus tärppäiskin;)

• mies_vm56
        syysneito kirjoitti:

no kyllä hän ymmärtää,(oon niin hyvä opettaja!) teevesi kiehui jo ja hän odottaa mua iltateelle. Ja kyllä me vielä maistellaan itsetehtyä luumulikööriäkin. On ollut yli kuukauden muhimassa-ai että on hyvää.

teillä;)

Likööriä ei ole tullut (edes mieleen) kokeiltua.
        Viinejä olen tehnyt paljonkin. Kokemuksen kautta saa itselleen paremman viinin kuin konsanaan Alkosta. Mites tuon liköörin kanssa, veteleekö itse tehtynä vertoja Alkon tuotteille?

• Pirre* kirjoitti:

siinä itkemisessä on.., kyllä mieskin voi itkeä jos siltä tuntuu, - voi teitä.

nyt pillitetä, mutta jotenkin tämä tänne kirjoittelu nyppii, kun ei voi olla aito itse, eikä kukaan usko mitä kertoo. Olisko tää nyt sitä itkemistä. En tiedä kehtaako tänne mitään enää höpötellä, vai lähtiskö kokonaan pois, kun kaikki tuntuu niin teennäiseltä ja kaukaiselta (pois lukien pirre ja miisu). (no tää oli purkaus)

• syysneito
        mies_vm56 kirjoitti:

teillä;)

Likööriä ei ole tullut (edes mieleen) kokeiltua.
        Viinejä olen tehnyt paljonkin. Kokemuksen kautta saa itselleen paremman viinin kuin konsanaan Alkosta. Mites tuon liköörin kanssa, veteleekö itse tehtynä vertoja Alkon tuotteille?

tämä luumulikööri nyt ainakin onnistui yli odotuksien. Tuli aivan mahtava sato luumuista ja piti jotain keksiä.( Appi teki saman ohjeen mukaan vadelmalikööriä- siinä vasta oli aromia.) Mieheni juo todella vähän, minä hiukan enemmän, mutta joskus tekee todella hyvää irrotella-eli sanon sitä "kokovartalopuudutukseksi". No täytyy sanoa, että kyllä ne alkonkin tuotteet on ihan hyviä ja paljon nopeammin saa,jos on tarve...

• mies_vm56
        syysneito kirjoitti:

tämä luumulikööri nyt ainakin onnistui yli odotuksien. Tuli aivan mahtava sato luumuista ja piti jotain keksiä.( Appi teki saman ohjeen mukaan vadelmalikööriä- siinä vasta oli aromia.) Mieheni juo todella vähän, minä hiukan enemmän, mutta joskus tekee todella hyvää irrotella-eli sanon sitä "kokovartalopuudutukseksi". No täytyy sanoa, että kyllä ne alkonkin tuotteet on ihan hyviä ja paljon nopeammin saa,jos on tarve...

mielenkiinto;) Jos vaikka joskus kokeilisi. Itse tehdyssä on aina jotain extraa, se on se onnistumisen ilo. Nyt on tyytyminen ihan vain alkon viskiin ja vain "osavartalopuudutus" riittää;)

• syysneito
        mies_vm56 kirjoitti:

mielenkiinto;) Jos vaikka joskus kokeilisi. Itse tehdyssä on aina jotain extraa, se on se onnistumisen ilo. Nyt on tyytyminen ihan vain alkon viskiin ja vain "osavartalopuudutus" riittää;)

niinpä, jos ottaa kokovartalo-puudutuksen,niin seksistä ei nauti yhtään. Eli kannatetaan osavart.puud.!Muuten konjakki on kans hyvää...

• mies_vm56
        syysneito kirjoitti:

niinpä, jos ottaa kokovartalo-puudutuksen,niin seksistä ei nauti yhtään. Eli kannatetaan osavart.puud.!Muuten konjakki on kans hyvää...

konjakki.

Ja totta, seksiä ei kannata pilata liialla alkoholilla;)

• Pirre*
        Mettäläinen kirjoitti:

nyt pillitetä, mutta jotenkin tämä tänne kirjoittelu nyppii, kun ei voi olla aito itse, eikä kukaan usko mitä kertoo. Olisko tää nyt sitä itkemistä. En tiedä kehtaako tänne mitään enää höpötellä, vai lähtiskö kokonaan pois, kun kaikki tuntuu niin teennäiseltä ja kaukaiselta (pois lukien pirre ja miisu). (no tää oli purkaus)

tämä ei ole pyyntö, vaan käsky!

Mie yritän kirjoittaa niinkuin puhuisin, ja siksi niitä virheitäkin kirjoituksiini vilahtelee, kun miusta se on siinä kun mä sen naputan ulos. Ja jos mie rupean sitä korjaamaan ja kieliopillisesti räknäämään, niin takuulla tulee sellainen kökkötönkkö juttu, -joskus yrittäny ja ei sitä lue entinen erkkikkää :/

Ps. Huomasitko komentaja kykyni :))

Olet mukava kirjoittaja, elä mäne mihinkkää, mieki joskus pelkään etten voi vastata siulle ja muillekaan, etteivät vain luulis että mie jotenkin yritän iskkee tai muuta semmosta, mutku nie olen sellanen vähä koiranleukanenniin, ei aina kaikki ymmärrä sitä, - mutku miusta on niin mukavaa rutista joutavia immeisten kanssa tiällä...

• syysneito
        mies_vm56 kirjoitti:

konjakki.

Ja totta, seksiä ei kannata pilata liialla alkoholilla;)

onpa kello jo paljon, pitäiskö mennä?...öitä. Kuulumisiin...huomenna?

• mies_vm56
        syysneito kirjoitti:

onpa kello jo paljon, pitäiskö mennä?...öitä. Kuulumisiin...huomenna?

rientää, silloin kun on mukavaa, ihan niinkuin töissäkin;) Öitä vaan.

• syysneito
        mies_vm56 kirjoitti:

rientää, silloin kun on mukavaa, ihan niinkuin töissäkin;) Öitä vaan.

et kai luullut, et vielä nukkumaan? En haluais udella, mut mites sun parisuhteen laita on? Muistelen, et olit ottamassa vaimoas takaisin? Miten kävi? Asia on niin,että mun mies ei paljoa jaarittele. On ihana huomata, et on miehiä, joilla on mielipiteitä. Että tämmöinen tapaus täällä päin...vieläkö oot täällä?

• mies_vm56
        syysneito kirjoitti:

et kai luullut, et vielä nukkumaan? En haluais udella, mut mites sun parisuhteen laita on? Muistelen, et olit ottamassa vaimoas takaisin? Miten kävi? Asia on niin,että mun mies ei paljoa jaarittele. On ihana huomata, et on miehiä, joilla on mielipiteitä. Että tämmöinen tapaus täällä päin...vieläkö oot täällä?

koiran kanssa ei aamulla nukuta kovin myöhään.

Eiköhän tuo vielä takas ole tulossa vaikka käytännön syistä vielä erillään asutaan.

Voi, voi kun ne (me) miehet tuntuu niin usein olevan parisuhteissa tuppisuina, kun se vaimokin sitä huomiota jutustelun muodossakin kaipaisi.

• syysneito
        mies_vm56 kirjoitti:

koiran kanssa ei aamulla nukuta kovin myöhään.

Eiköhän tuo vielä takas ole tulossa vaikka käytännön syistä vielä erillään asutaan.

Voi, voi kun ne (me) miehet tuntuu niin usein olevan parisuhteissa tuppisuina, kun se vaimokin sitä huomiota jutustelun muodossakin kaipaisi.

no hyvä juttu, koskapa yksin ei ole hyvä olla. (Anteeksi utelu, mitäpä se asia minulle kuuluu)

"Niin ohikiitävää, ikävä ja riemu, joka hetken välähtää. Mitä toivot että jää, kun pihan poikki kuljet ja jäljet häviää...? (itkettävän ihana kappale,voih!)

• Mettäläinen kirjoitti:

vaa häipyä,nii me Pirren kans pistetään sellanen älämölö päälle,et se kuuluu Espanjaan asti...;)

Ja voit olla aito oma itses,niinku varmaan oot ollukki...:)

• mii-su kirjoitti:

vaa häipyä,nii me Pirren kans pistetään sellanen älämölö päälle,et se kuuluu Espanjaan asti...;)

Ja voit olla aito oma itses,niinku varmaan oot ollukki...:)

Pitihän se arvata, että eihän Mettäläinen voi vastustaa Pirreä ja Miisua, kun tänne tulin jälleen kurkistelee, että ovatko tallella:))

Vai pelkää Pirre, että saa vampin nimen, jos liikaa vastailee Mettäläiselle. Ei muuta, kuin jatka samaan malliin kirjoittelua ja onhan täällä nämä erikoisjoukot, jotka huomauttelee kirjoituksen älyllisestä annista ja ei tarvitse itse pohtia, oliko kirjoitus viisas.

Ps. Mettäläisen iskemisessä ei tarvitse erkois kikkoja iskemisessä:)))

• antaa

itseensä tyytyväisille foorumin tuoda itseään esille. Sitten me nöyristelijät luemme heidän vuodatuksiaan ihaillen. ;-)

• olee hän..

Niin sitten kun rohkaistuu oman mielipiteensä kirjoittamaan, se onkin heitä kohtaan kovastikin väärinymmärrettyä. Vain heidän mielipiteillä ja kokemuksilla on arvoa, näin selvinpäin ajatellen.

• lienee
        olee hän.. kirjoitti:

Niin sitten kun rohkaistuu oman mielipiteensä kirjoittamaan, se onkin heitä kohtaan kovastikin väärinymmärrettyä. Vain heidän mielipiteillä ja kokemuksilla on arvoa, näin selvinpäin ajatellen.

oma syyni rekisteröimättömyyteeni! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5680
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2477
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      269
      1832
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      26
      1502
    7. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    8. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1286
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1281
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      347
      1271
    Aihe