Kakin "voittotulos" ehkä vääristelty

http://bb.subtv.fi/subnetti/bigbrother2006/uutiset.shtml?477878

"Kaki voittajaehdokas?
20.10.2006 15:43

Kari vei ylivoimaisen voiton Big Brotherin nettisivujen kyselyssä "Kenen uskot voittavan Big Brotherin". Hän keräsi peräti 32,4 prosenttia äänistä."

Noin uutisoitiin Subin sivulla ollutta äänestystulosta... Huomasin vain viestejä parina viime päivinä palstalta lukiessani että useasti oli laitettu viestiin linkki jonka sanottiin olevan linkki äänestystulokseen, mutta se itseasiassa oli linkki siihen että on äänestetty Kakia. En ole varma miten fiksu tuo äänestyssivu on, mutta on mahdollista että tuota kyseistä linkkiä klikkaamalla olet huomaamattasi äänestänyt Kakia ja näin ollen tulos on vääristynyt. Tekniikasta riippuen on laskuri saattanut lisätä Kakille äänen tai jopa niin että jos olet jo äänestänyt kerran aikaisemmin, on äänesi muuttunut Kakille riippumatta siitä mikä se aikaisemmin oli.

Annan esimerkin... Esim nyt on menossa äänestys "Kuka noudattaa Big Brother -talon sääntöjä parhaiten?" Klikkaa seuraavaa linkkiä ja katso mitä lukee yläosan laatikossa...
http://bonus.mtv3.fi:81/aanestys/aanesta.shtml/subtv_big_brother_2006?477875=8

Pyrin olemaan tarkkana tällaisten asioiden varalta mutta muistakaa itsekkin olla valppaina.

31

1953

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sösser pelastaa..

Kiitos kun siistit nää sivut kuten suomi24 ylläpidollekkin lupasit.
      Huomaa hyvin että sulla menee kaikki aika tässä jalossa työssä.

Jatkuva ja pitkäjänteinen uurastuksesi tunteja päivittäin täällä olevana olet jotakin ainutlaatuista...korvaamatonta.

• omakehu

heh heh...

• miksikään muuta

No kyllä Kaki johtaa kaikkia gallupeja ei vaan yhtä ja ainoaa.

• myös tätä:

• tykkää tai ei lainkaan

• -----------

kun klikkasin tota niin sielä ylälaidassa liki, että vastasit kysymykseen että jani...?

• Äänestin itse Jania ja kopioin osoiteriviltä suoraan osoitteen tuohon viestiini. Eli nyt ehkä olet osaltasi myös äänestänyt Jania vaikka se ei välttämättä olekkaan mielipiteesi.

• kuin kari
        Cesar kirjoitti:

Äänestin itse Jania ja kopioin osoiteriviltä suoraan osoitteen tuohon viestiini. Eli nyt ehkä olet osaltasi myös äänestänyt Jania vaikka se ei välttämättä olekkaan mielipiteesi.

että hyvä niin,-eikö tuohon pitäis jonku tahon jo puuttua???

• mihin......
        Cesar kirjoitti:

Äänestin itse Jania ja kopioin osoiteriviltä suoraan osoitteen tuohon viestiini. Eli nyt ehkä olet osaltasi myös äänestänyt Jania vaikka se ei välttämättä olekkaan mielipiteesi.

äänestystulokseen tällä pyritään? Jos näyttää siltä,että Kaki johtaa, niin muiden kilpailijoiden kannattajat alkavat äänestää enemmän omia ehdokkaitaan ja näin saadaan rahaa subille? Käsitinkö oikein?

• !!!
        mihin...... kirjoitti:

äänestystulokseen tällä pyritään? Jos näyttää siltä,että Kaki johtaa, niin muiden kilpailijoiden kannattajat alkavat äänestää enemmän omia ehdokkaitaan ja näin saadaan rahaa subille? Käsitinkö oikein?

Muulla ei enää väliä.

Paniikki ratkaisu.

• mihin...... kirjoitti:

Vaan joku Kakin kannattaja joka haluaa luoda kuvaa siitä että "Kaki on jo voittanut". Tämä on tällaista mielipidemuokkausta jota keskustelupalstoilla harrastetaan.

• Kakista muutenkaan
        Cesar kirjoitti:

Vaan joku Kakin kannattaja joka haluaa luoda kuvaa siitä että "Kaki on jo voittanut". Tämä on tällaista mielipidemuokkausta jota keskustelupalstoilla harrastetaan.

No sehän tiedettiin ettei sun suosikki ole koskaan ollut Kaki ja helppo nyt keskustella Kakia vastaan täälläkin. Kakilla on faneja paljon muutenkin ja enpä usko tuon vaikuttavan Kakin suosioon millään lailla. Kyllä se edelleen johtaa gallupeja kaikesta huolimatta. Mielipiteesi toit kuitenkin nyt julki ketä kannatat ja ketä et.

• !!!
        Kakista muutenkaan kirjoitti:

No sehän tiedettiin ettei sun suosikki ole koskaan ollut Kaki ja helppo nyt keskustella Kakia vastaan täälläkin. Kakilla on faneja paljon muutenkin ja enpä usko tuon vaikuttavan Kakin suosioon millään lailla. Kyllä se edelleen johtaa gallupeja kaikesta huolimatta. Mielipiteesi toit kuitenkin nyt julki ketä kannatat ja ketä et.

BB liian pitkä Kakin taktiikalle.

"vitsit" loppuu.

• Kakista muutenkaan kirjoitti:

mahdollisen epäkohdan äänestyksessä. Se että tässä oli kyse Kakista johtui asian ajankohtaisuudesta. Jokaisella asukkaalla on kannattajia eikä Kakilla kyllä vähiten ainakaan. Useiden asukkaiden, sanotaanko vaikka että liiankin innokkaat kannattajat syyllistyvät usein eitoivottavaan toimintaan.

On myös mahdollista että olen väärässä tässä, ja Subin sivuston äänestys ei ole noin heppoisesti väärinkäytettävissä. Siinä tapauksessa Kakilla on kyllä hyvin asiat.

• !!!

Niin Suomi ei ole terve oikeusvaltio.

• totta!

Ja toivon ettei Kaki voita, koska se haukkuu niin paljon muita

• olen samaa mieltä

Kari on mun inhokki, jolle en voittoa suo. Miten joku voi ihannoida noin tyhjäpäistä sonnan puhujaa kuin Kari on ?! En jaksa ymmärtää. Pidetään vaan me päämme ja callupeista huolimatta äänestetään Kari sitten ajallaan talosta ulos !

• säälittävää

Eikö sinulla todellakaan ole mitään järkevämpää tekemistä. Eikös toimenkuvaasi kuulu foorumin siistiminen eikä äänestystulosten vääristäminen.

Sinua käy oikeastaan ihan sääliksi, voi voi...

• keskusteluun lainkaan? Vai eikö tämä esiin tuomani asian ole merkityksellinen jos se on totta? Jäin ihmettelemään miksi tämän johdosta olen mielestäsi säälittävä?

• väärinkäytökset
        Cesar kirjoitti:

keskusteluun lainkaan? Vai eikö tämä esiin tuomani asian ole merkityksellinen jos se on totta? Jäin ihmettelemään miksi tämän johdosta olen mielestäsi säälittävä?

Kaki ei tule peliä voittamaan.

On jo pitkään nähty kuinka likaista peliä käy Kakin kannattajat, Yhtä likaista kuin on Kakin ns. huumori.

• *tottakai*
        Cesar kirjoitti:

keskusteluun lainkaan? Vai eikö tämä esiin tuomani asian ole merkityksellinen jos se on totta? Jäin ihmettelemään miksi tämän johdosta olen mielestäsi säälittävä?

Tottakai saat ja sinun pitääkin osallistua keskusteluun. -Niitä harvoja viestejä ja aloituksia, joihin todella voi luottaa ja jotka ovat asiallisia, tulee sinulta. Pidä meidät ajantasalla!

• seriffi,
        *tottakai* kirjoitti:

Tottakai saat ja sinun pitääkin osallistua keskusteluun. -Niitä harvoja viestejä ja aloituksia, joihin todella voi luottaa ja jotka ovat asiallisia, tulee sinulta. Pidä meidät ajantasalla!

että olet ajantasalla. 10 pistettä ja paljon plussia sinulle. KIITOS!!!

• mitataan silloin

kun hän on äänestyksessä, toki se tietenkin riippuu siitä ketä/keitä vastaan hän on.
      En kyllä itse jaksa uskoa Karin voittoon.

• Olli-Tuuletin

Kumma ettet ota kantaa samalla tavalla hannen tai miran voitto arvauksiin.. (en ole ainakaan huomannut)

Mun mielest seriffin tehtävä ei ole ottaa kantaa tuloksiin/äänestyksiin tms.,

Sinua pidetään autoritäärisenä hahmona ja siksi sua kuunnellaan keskimäärin muita enemmän ja se vaikuttaa monien milipiteisiin

• selkeisiin

väärinkäytöksiin.

Väärien linkkien syöttäminen sivulle on sivulla kävijöiden pettämistä ja hämäämistä. Väärin muita kilpailijoita kohtaan.
        Seriffi toimii oikein.

• Kuin noita Kakin äänestykseen johtavia.. Tosin asia lopullisesti valkeni minulle vasta tänään joten en ihan niin tarkkaan huomannut katsoa niitä linkkejä... Ne mitä tulin katsoneeksi oli Kakin linkkejä.

On myös sanottava että tämä ei välttämättä ole ollut edes tietoista vaikuttamista.. Onhan joku vain voinut kopsaa linkin äänestystuloksesta sen kummemmin ajattelematta että onko sillä jotain vaikutusta.

• nämä sinun jonnin joutavat

Taas Cesar kaikessa nerokkuudessaan sählää täällä ja pistää omia puppujuttujaan tänne foorumille, saisit edes pistää äänestykseen liittyvät p:n jauhamiset tuonne itse junailemallesi äänestyspalstalle.

En ole oikein tyytyväinen sinuun, et hoida hommiasi ja kommentoit täällä ihan potaskaa ! Jatkuvasti pistät webbiosoitteita foorumille; jos et ole sisäistänyt hommaasi näin pitkän ajan kuluessa kun olet täällä ollut sähläämässä niin eikö olisi aika lopettaa hommat ja poistua takavasemmalle.

Olet todella säälittävä, kuten edellä jo on mainittu moneen kertaan.

• Perustui Subin uutiointiin joten siis aivan sopiva tälle palstalle. Mitä tulee tuohon gallup-palstaan niin sitä en ole junaillut. Se on ylläpidon ihan oma juttu.

• Olli-Tuuletin

Hyvä Sefu hän on!

On poistanut monia turhia viestejä ja ollut aktiivisena seuraamassa palstaa.

En ole ainakaan saanut negatiivistä palautetta hänestä.

ja jos hän hoitaisi asiat huonosti niin miksi olis täällä vuodesta toiseen.

jopa sefulle tapahtuu arviointivirheitä ja joskus "vääriä" viestejä poistu..

lippukorkeelle ja jännitetään voittajaa... jospa se olis vaikka alpakka

• Olli-Tuuletin
        Olli-Tuuletin kirjoitti:

Hyvä Sefu hän on!

On poistanut monia turhia viestejä ja ollut aktiivisena seuraamassa palstaa.

En ole ainakaan saanut negatiivistä palautetta hänestä.

ja jos hän hoitaisi asiat huonosti niin miksi olis täällä vuodesta toiseen.

jopa sefulle tapahtuu arviointivirheitä ja joskus "vääriä" viestejä poistu..

lippukorkeelle ja jännitetään voittajaa... jospa se olis vaikka alpakka

Siis siihen alkuperäiseen viestiin:

• mutsis1

olenpa aikani kuluksi joskus kokeillut yöllä myöhään kun luultavasti ketään muita ei juuri ole paikalal tuota äänestystä. Mielestäni siinä pystyy äänestämään vaikka kuinka monta kertaa samalta koneelta. Itse naputin silloin joutessani Tatulle jossain äänestyksessä parikymmentä pistettä aika lyhyessä ajassa. Olis ollut aika ihme jos parikymmentä muuta olisi todella äänestänyt samaan aikaan samaa henkilöä kun muille ei pisteen pistettä kertynyt..

Eli veikkampa, että tuossa on ihan klikkaa ja piste systeemi ilman isompia tunnistuksia ja kieltämättä voi tuo ideasi noista linkeistäkin pitää paikkaansa..

Toisaalta eipä ole oleellista mitä nyt jossain muka mitataan tulokseksi jos lentää vaikka ennen loppuskabaa ulos jo nimeämisten kautta. Kakilla alkaa oikeasti olla kohta se tilanne, että osa likoista on todella ärsyyntynyt siihen ajoittain ja jos tämänviikkoinen kiukuttelu toistuu sopivaan aikaan nimeämisten suhteen niin löytää itsensä äänestyksestä ja silloin todellakin mitataan suosio tai toisen nimetyn epäsuosio. Kaki kyllä oli oikeassa epäoikeudenmukaisuudesta useassakin kohtaa, mutta tapa jolla siihen reagoi oli todella kakaramainen!

Loppupelissäkään ei ole vaikka kolmen sakkiin pääseekin olenkaan varmaa tuosta voitosta, sillä osa äänestää silloin ehkä vasta ekaa kertaa koko kisan aikana kuten esim meidän perhe. Meiltähän tulee vaivaiset kuusi ääntä jollekkin, mutta on monia muita jotka tekevät samoin.. Ja ei siinä edes välttämättä ole se tilanne, että äänestetään suosikkia, vaan äänestetään sitä joka ei ole inhokki. Esimerkkinä voisi sanoa, että jos lopussa on Kaki ja Mira ja ihan kuka tahansa muu niin se kolmas saa meidän äänet! Edelleen en usko meidän olevan ainoita joilla on kynttilä vakan alla ja kana kynittävänä noiden ärsytysten kanssa..

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      100
      2873
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1839
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1814
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      383
      1681
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1611
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1267
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1176
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe