Perheemme kasvoi taas!

Hekotius

Perjantaina perheeseemme liittyi vajaa puolitoistavuotias lyhytkarvainen mäyräkoirauros Roope (Vuorenkaiun D'Robin)! :)

Miksei kukaan ole aiemmin kertonut mulle, kuinka ihana luonne voi (mäyrä-)koiralla olla?! :)

Onkos muilla lukijoilla mäyräkoiraa, olisi mukava vaihtaa ajatuksia ja kuulla kokemuksia, itseltäni kun ne jälkimmäiset puuttuvat?

14

662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hekotius

Ville on nyt reilu seitsenkuinen nauravainen vilpertti, ryömii jo kovasti ja hurmaa naisia ympärillään ;)

Jeppe on edelleen suuttunu minulle ja miehelleni Villen "tekemisestä". xD Jospa se vielä joskus tottuisi ajatukseen, ettei ole enää perheemme ainoa "vauva". Nyt Jeppeä ahdistaa vähän Roopenkin tulo kuvioihinsa... Voi koiraparkaa (heh).

Otto ja Usko ovat ottaneet Villen ja uusimman tulokkaan, Roopen, vastaa oikein hyvin :) Siellä ne takapihalla tänäänkin vetivät rallia juuri sataneessa lumessa.

Minulla ja miehellänikin menee hyvin, ollaan opittu elämään erilaisissa rooleissa Villen syntymän jälkeen.

Mitäs teille (varsinkin tutut) kuuluu?

• tulokkaasta...pakko oli kurkata galleriaankin =)! Teillä sitten riittää vipinää myös, kuten täälläkin!
        No eipähän tule vapaa-ajan vietto ongelmia!
        Meillä on seropi-tytsyssä mäyräkoiraa ja täytyy sanoa, että on tahtoessaan tiukka ja ärhäkkä mimmi =)!

• Pipsa kuoli nuorena. Sissin pennut syntyivät elokuun 17 päivä. Kolme urosta ja i narttu. Kaikki ovat jo omissa kodeissaan,
        Kiva kuulla että teillä menee jees.Vauva voi hyvin ja uusi koirakin talossa.. Hyvää jatkoa edelleen ajattelen teitä suurella lämmöllä

• Hekotius
        muskettisopuli kirjoitti:

tulokkaasta...pakko oli kurkata galleriaankin =)! Teillä sitten riittää vipinää myös, kuten täälläkin!
        No eipähän tule vapaa-ajan vietto ongelmia!
        Meillä on seropi-tytsyssä mäyräkoiraa ja täytyy sanoa, että on tahtoessaan tiukka ja ärhäkkä mimmi =)!

Kyllä vipinää riittää kieltämättä, mutta ei se haittaa päinvastoin.

Onneksi minulla on nyt aikaa muokata (kouluttaa) tuota Roopea, sillä olen kotona Villen kanssa vielä ainakin vuoden :)

Hyvää talven odotusta sinulle ja perheellesi!

• Hekotius
        umalehtinen kirjoitti:

Pipsa kuoli nuorena. Sissin pennut syntyivät elokuun 17 päivä. Kolme urosta ja i narttu. Kaikki ovat jo omissa kodeissaan,
        Kiva kuulla että teillä menee jees.Vauva voi hyvin ja uusi koirakin talossa.. Hyvää jatkoa edelleen ajattelen teitä suurella lämmöllä

Surullista kuulla Pipsasta :( Oliko se sairas vai...?

Montakos koiraa sinun perheessä nykyään on ja oletko aikeissa hommata lisää?

Koiran menettäminen on aina inhottavaa ja kamalaa, mutta onneksi jäljelle jää ihanat muistot. Minunkin ukko kaivaa viikonloppuna Usko-sakulle haudan valmiiks, jos talven aikana vanhus heikkenee/saa kipuja liikaa.

Hyvää loppuvuotta kaikesta huolimatta. :)

• Hekotius
      • edelleenkin nyt uudesta kaverista!
        Onpas Ville kasvanut :) ...hyviä kuvia
        Hyvää syksyn jatkoa teille kaikille

• ei ensin antanut aukasta tätä kuvaa. Johtuneekohan tuosta suihkukuvasta =))
        Onnea uudelle tulokkaalle ja hyvää syksyn jatkoa

• Kiitos! Ja onnea onnea perheenlisäyksen johdosta, teillä alkaakin olla "suurperhe" koossa. :D

Meilläkin nuo mäyräkoirat tahtoo olla niitä, jotka asustelevat jääkaapissa, ja niiden "ulkoiluttaminen" tarkoittaa että ne kannetaan pihan yli saunan eteiseen. :P Yhdellä likkakaverilla on oikea mäyris, on kyllä niin pilalle hemmoteltu koira kun olla ja voi, mutta aivan älyttömän herttainen silti. Ja ilmeisen älykäs. Ainut "vika" siinä oli ennen, että se livahti välillä ulos ja silloin suoraan autotielle. Sillä ei ollut mitään tajua pelätä autoja. Mutta tietääkseni se elää ja voi hyvin edelleen. Ai niin, se taisi muuten olla kaniinimäyräkoira. Todella silkkinen karva.

Hyvää syksyn jatkoa koko poppoolle.

• Hekotius
        Ursa kirjoitti:

Kiitos! Ja onnea onnea perheenlisäyksen johdosta, teillä alkaakin olla "suurperhe" koossa. :D

Meilläkin nuo mäyräkoirat tahtoo olla niitä, jotka asustelevat jääkaapissa, ja niiden "ulkoiluttaminen" tarkoittaa että ne kannetaan pihan yli saunan eteiseen. :P Yhdellä likkakaverilla on oikea mäyris, on kyllä niin pilalle hemmoteltu koira kun olla ja voi, mutta aivan älyttömän herttainen silti. Ja ilmeisen älykäs. Ainut "vika" siinä oli ennen, että se livahti välillä ulos ja silloin suoraan autotielle. Sillä ei ollut mitään tajua pelätä autoja. Mutta tietääkseni se elää ja voi hyvin edelleen. Ai niin, se taisi muuten olla kaniinimäyräkoira. Todella silkkinen karva.

Hyvää syksyn jatkoa koko poppoolle.

Ja hyvää syksyn / alkavan talven jatkoa sinunkin pesueellesi!

Roope on oikea sohvaperuna sisällä, mutta ulospäästessään eivät isommatkaan koirat perässä pysyä :D

Roope nukkuu samassa perhepedissä kanssamme (ainoana koirana) ja tuo kovasti Villelle leluja heiteltäväksi (eli Villen maisteltaviksi) :)

Meilläkin on tuo luoksetulo ja pihassa pysyminen nyt tärkeysjärjestyksessä numero yksi, sillä sitä sille ei ole kukaan koskaan opettanut. Näkyy poika onneksi olevan niin perso herkuille, että on helppo opettaa ;)

No eikun hyvät jatkot vaan! :)

• Hekotius
        mamma-66 kirjoitti:

edelleenkin nyt uudesta kaverista!
        Onpas Ville kasvanut :) ...hyviä kuvia
        Hyvää syksyn jatkoa teille kaikille

hyvää syksyä teille!

Ville on tosiaan kasvanut, melkein kolminkertaistanut syntymäpainonsa ;)

On kivaa seurata Villen kiinnostusta koiria kohtaan. Jännää, että noinkin pieni ihminen osaa olla varuillaan koirien kanssa, varsinkin tuntemattomien ja se onkin hyvä vain.

• Hekotius
        Birjanna kirjoitti:

ei ensin antanut aukasta tätä kuvaa. Johtuneekohan tuosta suihkukuvasta =))
        Onnea uudelle tulokkaalle ja hyvää syksyn jatkoa

Jep, Ville on sellainen naistennaurattaja, että koneetkin sen jo haistaa kaukaa ;)

• paivansadeko

perheenlisäyksestä :) Komea mäyräkoira herra sieltä löytyi. Muutenkin oli kivoja kuvia.

Kokemusta ei ole mäyräkoirista. Muutakuin isännän mäyräkoirista "kasvattajana lähi Siwa"

• Hekotius

Kerroin tädilleni perjantaina, että Ville sai mäyräkoiran ja ihmettelin, miksei hän reagoinut asiaan kuin naurahtamalla. Toistin asian kahteen kertaan eri tavoin, ennen kuin hän tajusi, että puhuin oikeasta ja elävästä mäyräkoirasta... Luuli, että ollaan alattu pojalle kantaa kaljaa kotiin xD !!!

Hauskaa Joulun odotusta ;)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1558
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1549
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      13
      1353
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1319
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1255
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1008
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      971
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      901
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      826
    Aihe