puuron kanssa

Jenies

mitäs kaikkee laitattte puuron joukkoon? Olisi hyvät ideat tarpeen kun kaurapuuro alkaa tökkimään ja hilloa en viitsi käyttää (laihiksella..). Onko sokeri ja kevytmaito terveellinen yhdistelmä?

20

2478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puuro..............

on parasta maidon ja hunaja- tai hillonokareen kera. Ei se laihis siihen kaadu...

• Kiril

ei edes hedelmäsokeri.

"Hormoneihin erikoistuneen lääketieteen tohtori Diana Schwarzbeinin mukaan sokeri sotkee ravinteiden imeytymistä ja tuhoaa aineenvaihduntaa solutasolla. Schwarzbeinin mukaan hedelmäsokeri vanhentaa soluja vielä nopeammin kuin kidesokeri. Hän myös varoittaa käyttämästä keinotekoisia makeutusaineita, koska ne vaikuttavat insuliinintuotantoon sokerin tavoin".

http://www.hiilaritietoiset.net/sokeri.htm

• Nimetön

Ja onkohan rouva tohtori tästä tutkimusta julkaissut? Siis tieteellistä sellaista.

• laitan

puuron sekaan valion vähäkalorista mehukeittoa. Vaihtelua eri makuja käyttämällä. Nam.

• hmm..

Tuo mehukeitto ja puuro kuulostaa tosi hyvältä yhditelmältä. pitää testata! kiitoksia

• nami nami

marjat, itse tehty marjakiisseli

• kooraa

ja luomukevytmaito ovat hyviä. :)

• puurofani vastaa

Mä olen aikamoinen puurofriikki ja aina silloin tällöin tulee kokeiltua erilaisia yhdistelmiä.

1/2 banaania viipaloituna
      1tl hunajaa
      kanelia maun mukaan

jäisiä marjoja

omenaraastetta ja kanelia

vauvansoseita

• puuroa

Kokeile jotain muuta kuin kaurapuuroa (joka on sinällään jo liimaisimmasta, mauttomimmasta päästä). Ruista, neljääviljaa, sekaan leseitä tai muuta piristystä. Itse tykkään puurosta joko sellaisenaan tai marjojen kanssa, mehukeitot liian makeita.

• Fisunpurija

Osta kilo pari luumuja, kypsytä ne kotona pehmeiksi muutaman päivän ajan. Pese hyvin ja poista kivet. Surruttele sauvasekoittimella tuoresoseeksi ja pakasta annospakkauksissa. Hyvää ilman sokeria, mutta sitä voi tietysti hitusen lisätä jos tarvitsee. Itse lisään puuroon myös hitusen kauraleseitä, keittovaiheessa.

• en laita

mitään sinne. laihdutan myös, mutta puuron saan menemään alas ilman lisukkeita vaikkei se millekkään maistu. aamulla ei ole nälkä heti herättyä mutta syön joka aamu sen puuron ennen työhönmenoa. eli vesi ja suola on ainoat mitä lisään, ennen puuroa lasi vettä ja puuron jälkeen lasi vettä. lounaaksi/välipalaksi sitten jotain vähän maistuvampaa:)

• ...

Raejuustoa laitan n. 50g. Yleensä hiutaleista joku sekoitus, ruista/4viljaa/Kunto Kauraa/ riisi kaura jne., harvemmin tule syötyä vain jotain tiettyä hiutaletta. Leseitä pakko olla myös.

• ...

ANANASMURSKAA!!!!!!! nammmmmmm :)

• Oon iteki laihiksella ja laitan sokeria ja pienen margariinisilmän.muute tökkii.

• twist

minäkin suosittelen. Niitä olen käyttänyt ja tuo karvias-boydenmarja, mitä minulla nyt on, niin kyljessä lukee muistaakseni >10kcal eli vähäkalorista on :) ja tietääkseni noista marjakeitoista on sokeroimattomat versiotkin.

• huu

ananaspaloja tölkistä (omassa mehussa, ei sokeroitua) ja hieman sitä lientä myös mukaan! NAMS!

• kuivattuhedelmä

aprikoosinpaloja,rusinoita,omenoita,luumuja
      Vaihtelen noiden välillä.
      Saksin ne pienemmiksi ja laitan likkoomaan niin että juuri vesi peittää, siis jo edellisenä iltana.
      Sitten vaan joukkoon, ja pikkasen mantelirouhetta.

Terveellistä, mutta ei saa laittaa liikaa.

• vaikkapa

keittää puuro välillä maitoon. antaa ihan eri maun kuin veteen keitetty. mulla on haudekattila, jotta voin tehdä puuron rasvattomaan maitoon (palaa helposti pohjaan).

päälle laitan
      -jäisiä marjoja (annan sulata ne siihen)
      -hermesetas- tai canderel-jauhetta
      -joskus kanelia
      -tuoremarjakiisseli (eli keitä pelkkä kiisseli: kiehauta vesi ja makeutusaine, suurusta se perunajauhoilla ja kaada jäisten tai tuoreiden marjojen päälle)
      -keitän mehukeittoja kaupan erimakuisista tuoremehuista (ja laitan vaikkapa omenanpaloja omena mehukeittoon)
      -ainakin pirkkasarjassa löytyy hyvää hedelmäkiisseliä litran purkissa
      - raastan omenaa, luumua yms puutarhan antimia puuron päälle.

mulla on vaihtelua päällisissä mutta myös puuroissa: kaura, ohra, vehnä, neljänviljan, ruis,jskus riisi ja mannapuuroa vaihdellen. mulla ainakin painoa poissa jo 18kg.

toivottavasti löydät jotakin omalle lautasellesi :)

• kaurasta aina

Keitän puuron rasvattomaan maitoon ja lisään pienen minilätta-nokareen "voisilmäksi". Enkä ikinä kyllästy, niin hyvää on. Suolaa pitää myös vähän olla. Ohrapuuro on myös hyvää, mutta kaura on nopeampi.

• Nimetön

Laitan puuroon yleensä maitorahka-hilloseosta, tai pelkkää maitorahkaa, saa hyvän proteiinin lähteen. Aiemmin mainittu raejuusto on myös hyvä. Sen voi myös keittää puuroon. Joskus olen sekoittanut puuroon esim. soijarouhetta ja jotain muuta. Soijarouhe on itsessään lähes mauton, mutta sisältää runsaasti proteiinia ja sopii myös jogurtteihin jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe