Arktinen myrsky...

hatam

riepottelee Tamperetta ankaralla kädellä.
Aura-autoista ei ole tietoakaan ja asukkaiden autot ovat puuroutuneet kinokseen jo pihamaalla. Ruuhka on melkoinen, ja ihmiset kolaavat hikipäissään ajoväylää pihasta kadulle.
Minunkin auton sivuilla lumikerros ylettyy oven puoliväliin asti.
En ole eläessäni kokenut moista lumituiskua.

24

1411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • issu56

varsin reippaasti edelleen tääläkin, mutta lunta ei kyllä pahemmin ole yön aikana tullut. Oikeastaan voisi sanoa, ettei juuri ollenkaan...ei tarvita kolaa meillä ei .

• hatam

itse kaipasin, jos tarkkoja ollaan.
        Olisi pitänyt pitää suu kiinni ja yhtyä sinun kehuisisi siitä aurinkorannikosta.

• issu56
        hatam kirjoitti:

itse kaipasin, jos tarkkoja ollaan.
        Olisi pitänyt pitää suu kiinni ja yhtyä sinun kehuisisi siitä aurinkorannikosta.

myrkyn lykkäs tännekin. Tuuli yltyi uudelleen ja luntaa tulee niin sakeena, ettei näkyvyyttä ole juuri laisinkaan. Taidetaan sitte huomenissa tarvita sitä kolaa mekin ;).

• tuulee vielä kovahkosti, mutta eilisen veroista myräkkää ei sentään ole näköpiirissä tänään. Liukkautta eli halleluja keliä kyllä.

• tuoda isäntä Turkuun lentokentälle ja hakea torstai/perjantai välisenä yönä kotiin,hieman hirvittää,edes kahta viikkoa ei kortin saamisen jälkeen ole kunnon kelejä ollut..mutta kuten sanonkin aina,ei voi pelata jos pelkää =))

• davalyan kirjoitti:

tuoda isäntä Turkuun lentokentälle ja hakea torstai/perjantai välisenä yönä kotiin,hieman hirvittää,edes kahta viikkoa ei kortin saamisen jälkeen ole kunnon kelejä ollut..mutta kuten sanonkin aina,ei voi pelata jos pelkää =))

pääkallokelin kyllä olet saanut heti alkuun! AJATHAN VAROVASTI, ne kiireiset kyllä painaa ohi jos on tarvis =)!

• muskettisopuli kirjoitti:

pääkallokelin kyllä olet saanut heti alkuun! AJATHAN VAROVASTI, ne kiireiset kyllä painaa ohi jos on tarvis =)!

oli aika kiva keli,loskaa ja vettä niin pir***ti.Nyt sentään näyttää paremmalta.

• hatam
        davalyan kirjoitti:

tuoda isäntä Turkuun lentokentälle ja hakea torstai/perjantai välisenä yönä kotiin,hieman hirvittää,edes kahta viikkoa ei kortin saamisen jälkeen ole kunnon kelejä ollut..mutta kuten sanonkin aina,ei voi pelata jos pelkää =))

syytä unohtaa se pelaaminen.
        Itse en päästäisi ketään kokematonta tässä kelissä liikenteeseen.

• hatam kirjoitti:

syytä unohtaa se pelaaminen.
        Itse en päästäisi ketään kokematonta tässä kelissä liikenteeseen.

ja sairaan liukasta! Kaikki rampit peilijäässä, mutta päätiet sentään paremmassa eli ajettavassa kunnossa! Tuulee kovaa, mutta lunta ei onneksi sada...varovaisuutta kaikille liikenteessä toivottelee tämä täällä, joka aamupäivän "luisteli" autollaan =)!

• hatam
        muskettisopuli kirjoitti:

ja sairaan liukasta! Kaikki rampit peilijäässä, mutta päätiet sentään paremmassa eli ajettavassa kunnossa! Tuulee kovaa, mutta lunta ei onneksi sada...varovaisuutta kaikille liikenteessä toivottelee tämä täällä, joka aamupäivän "luisteli" autollaan =)!

on valttia juuri nyt liikenteessä.

• Koirakko

mutta pyry jäi yöhön. Lunta on niin, että sai työntää voimalla oven auki kinokseen. Uuden armaani auto oli juuttunut autokatokseen. Ei näkynyt kuin keulasta auton merkki. Lunta piisaa.
      Aion lähteä pulkan ja koiran kanssa kauppaan. Auto jää kotiin.

• paivansadeko

Porin kupeessa Ulvilassa. Koko yön on ainakin täällä tuiskuttanut lunta. Edelleen tuiskaa mutta taitaa vähentyä jo.
        Pihasta ei päässyt pois ilman traktoria. Lunta oli polviin. Onneksi on traktori :)

Mies lähti auttaa mun vanhempia. Ovat lumen saartamia. Omaa peltotietä 1.5 kilometriä ja se on täynnä lunta.

Loppuisi nyt edes tämä pirun tuuli. Kääks.

• viha on melkonen

noitu luonnonvoimat avukseen.

• että,,,,

hyvä kuitenkin aina voittaa pahan.ja kyllä se sefu vaan jää soitteleen toista viulua

• Manella

Terveiset myös Toijalasta! Kyllä on ihminen luonnon voimien edessä vaikeuksissa. Aurat ovat ilmeisesti täälläkin vielä kesäteloilla.Onneksi auto aamulla veivaamalla lähti kinoksesta.
      Talvi todellakin taisi yllättää.... =)

• peris

miten on kuitenkin tämä suomen maa iso. Täällä meillä on aivan ihana talvinen keli. Ensimmäiset kilometrit hiihdetty ja Urpolla kun on ensimmäinen talvi, niin oli niissä mehtäsuksissa ihmetteleminen =)

• hatam

sen ihmettelyn.
        Hienoahan tämä on meilläkin koiran kannalta. Se kun rakastaa lunta ja tuiskua yli kaiken.

• viestiketjua ja menin sitten parvekkeelle tupakalle. siellä istuessani alkoi pieniä hiutaleita näkymään ilmassa. nyt tuleekin jo ihan kunnolla. siis ensi lumi täällä ;-))

• hatam

on tänä aamuna jo pyryttänyt. Ja pahenee vaan.
        Liikenne on aivan jumissa.

• viitti valehdella
        hatam kirjoitti:

on tänä aamuna jo pyryttänyt. Ja pahenee vaan.
        Liikenne on aivan jumissa.

ei missään päin suomea ole tullu 30cm se oli vale sulta ja muka rehellinen mies

• hatam
        viitti valehdella kirjoitti:

ei missään päin suomea ole tullu 30cm se oli vale sulta ja muka rehellinen mies

ole missään satanut sellaisia määriä, jos sinä niin sanot.
        Vaan kun sinun sanomisesi on yhtä tyhjän kanssa. Tämän kiinteistön asukkaat voivat hyvin todistaa puolestani; paikkapaikoin, tuulen kinostamana, lunta oli polveen asti.

• nappi06

ei päässyt täällä ulvilassa meijänkään isukki aamulla töihin omalla autollansa, koko etupää upposi autosta lumeen. ei oikein ollut auramies tehnyt hommiaan täällä meillä päin! nyt vasta vähän aika sitten kävi auraamassa tuon tien. nyt tarvis mennä itse kolaamaan oman pihan että pääsee johki tänään vielä, aamulla sitä vähän jo kolailin mutta tuntui niin pirun raskaalta että pidän pienen tauon. tuuli saisi kyllä loppua.

• hatam

jo loppui meillä.
        Tuuli jatkaa ulvomistaan.

• täällä, eli ei ole kaivattu aura-autoa eikä hinausautoa juurikaan tänään, pikkuisen meinaa joillain ottaa käynnistys koville. :)

Taitaa Suomen Lapissakin olla ihan kipakka pakkanen. 13 oli meillä eilen, ja se tuntui vähän pahalta, mutta kyllä sitä äkkiä ihminen tottuu. Ei tämä parikymmentä tänään enää haittaa. Iloinen olen, että lumituiskuun tulee taukoa.

Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1558
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1549
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      13
      1353
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1319
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1255
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1008
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      971
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      901
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      826
    Aihe