Eräs molekyylibiologi just löysi (sfnetissä kertoo) mielenkiintoisen artikkelin,
Scientific American October 2006,
sivu 18.
Siinä (kuulemma) käydään läpi kr-uskon keskeisiä teesejä koskien perhearvoja ja moraalia. Osoitetaan miten nämä ovat evoluution kuluessa muodostuneet ja ovat meille "järkeviä".
Artikkelissa myös katsotaan että kreationismi on pahu..pahaa teologiaa, kreationistit väheksyvät jumalaa ja pudottavat hänet "kellontekijä" tasolle, mikä on Herra Jumalan väheksyntää.
(Juttu on kuulemma vain yhden sivun mittainen ja helppolukuinen, joten sitä voi suositella laiskoillekin kreationisteille. )
Evoluutioteoria kristinuskon tukena
3
453
Vastaukset
- ja kiistatonta
että maailman on luonut Raamatun vähämielinen joka verta janoaa.
- a.käkätti
Nyt on tämä mister katti oikealla asialla ja
antoi hyvän kehyksenkin : kyllä kreationismi
alastomuudessaan tekee Jumalasta ainoastaan
kellosepän, eipä paljon muuta. Hyvin poimittu
juttu. Ei muuta kuin kiitokset, ajattelemisen
aihettaa kreationisteillekin ! - Hapkidod
Pitääpä käydä katsomassa kyseinen artikkeli. Olen itse myös melko laiska lukemaan mitä tahansa uskoa jollakin tavalla puolustelevaa tai evoluution kanssa sekoittavaa materiaalia, mutta jos itsensä sivistäminen on noin helppoa niin päätänpä olla reipas ja lukea sen.
(mainospuhetta kressuille)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816