Miksi TAPPAA citykarhu??

ihmettelen tappamista

Miksi Hämeenlinnan karhu oli tarkoitus tappaa eikä nukuttaa ja siirtää siten pois kaupungista? Esim. Alaskassa on yleistä että karhut nukutetaan ja kuljetaan kauemmas kaupungeista. Miksi täällä ollaan heti lahtaamassa karhut mitkä eksyy ihmisten asutusten lähettyville?

16

1057

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sus

Ku se oli eksynyt sentään E-S läänin pääkaupunkiin. Jos sama karhu olisi käyskennellyt vaikka lieksan torilla, niin olisikohan se ylittänyt edes paikallislehden uutiskynnystä?

• uutiskynnyksen

ylittymisen peffalleen. Lieksan naapurikaupungissa Nurmeksessa oli aikamoinen älämölö syksyllä, kun karhu kävi tutustumassa golfkenttään ja haisteli kylpylän tuulia. Ylitti hyvinkin paikallisen, alueellisen ja myös valtakunnallisen uutiskynnyksen... Huomiokykysi on varsin valikoiva, mikäli et sitä uutista missään nähnyt.

• minäkään
        uutiskynnyksen kirjoitti:

ylittymisen peffalleen. Lieksan naapurikaupungissa Nurmeksessa oli aikamoinen älämölö syksyllä, kun karhu kävi tutustumassa golfkenttään ja haisteli kylpylän tuulia. Ylitti hyvinkin paikallisen, alueellisen ja myös valtakunnallisen uutiskynnyksen... Huomiokykysi on varsin valikoiva, mikäli et sitä uutista missään nähnyt.

kuullut tuota uutista.
        Missähän lienen ollut.

• Vielä vähän kokemusta näistä nukutushommista,vahinko varmaan kaupunkiin eksyminen.Siinäpä taas tuli esille,kun peto tulee asutusalueelle niin nirri pois ja heti.Totuus lienee,poliisi vastuussa näissä tapauksissa kaupunkilaisten turvallisuudesta,uhkasta päästävä mahdollisimman nopeasti eroon ilman uhreja.Ei ole mikään halinalle tuon kokonen otus,mutta hyvinhän tuossa loppujenlopuksi kävi.

• ---------------------

se on miehekästä ja roimaa, nykyään ei pehmomies tiskiharjan ja essun takaa oikein pääse muuten urosuhoaan näyttämään.

• Paitsi
        --------------------- kirjoitti:

se on miehekästä ja roimaa, nykyään ei pehmomies tiskiharjan ja essun takaa oikein pääse muuten urosuhoaan näyttämään.

Kiinnittämällä itsensä ketjulla puuhun tai maalamalla tarhakettujen turkkeja ja aukomalla häkkejä, se on miehekästä, sanoisin jopa sporttista.

• juuso

mettään hätistettiin

• koska poliisilla

ei ole nukutuskiväärejä. Hyvä että edes sen kaliiberin kiväärejä, että voi karhua ampua.

• infoa karhusta ja tapahtumi...

• jos se
        infoa karhusta ja tapahtumi... kirjoitti:

http://www.xn--hmeensanomat-gcb.fi/Article.jsp?article=45072

uskaltaa pois alueeltaan eli kaupunkiin. Siellä se totuttuaan ei pelkää ihmistä, vaan saattaa käydä päälle syystä tai toisesta. Sellaista riskiä EI kannata ottaa, koska karhuja on niin paljon että ne ei sukupuuttoon kuole jos tällaisen riskitekijän eliminoi. Ymmärätkö?

Ja poliisilta kyllä löytyy ihan 338LM että kun lähemmäs 10000 joulea on käytettävissä niin sillä vaikka norsun tappaa. Samoten nukusPISTOOLEJA on käytössä, ei kiväärejä.

Itse olen toimittanut poliisien harjoitusammuntoihin enemmän kuin kerran 338LM patruunoita sekä pistooliin ja haulikkoihin ja seurannut heidän harjoituksiaan.

• koreteks
        jos se kirjoitti:

uskaltaa pois alueeltaan eli kaupunkiin. Siellä se totuttuaan ei pelkää ihmistä, vaan saattaa käydä päälle syystä tai toisesta. Sellaista riskiä EI kannata ottaa, koska karhuja on niin paljon että ne ei sukupuuttoon kuole jos tällaisen riskitekijän eliminoi. Ymmärätkö?

Ja poliisilta kyllä löytyy ihan 338LM että kun lähemmäs 10000 joulea on käytettävissä niin sillä vaikka norsun tappaa. Samoten nukusPISTOOLEJA on käytössä, ei kiväärejä.

Itse olen toimittanut poliisien harjoitusammuntoihin enemmän kuin kerran 338LM patruunoita sekä pistooliin ja haulikkoihin ja seurannut heidän harjoituksiaan.

kaupunkialueilla listitään haulikon täyteisillä jotka toimivat noin 100 m etäisyydelle;
        ei missään tapauksessa luotiaseilla sattuneesta syystä.

Karhuihin pätee varmaan samat ohjeet.

• jos olet toimittanut
        jos se kirjoitti:

mutta et sitten lukenut tuota haemeensanomien juttua? Ennemmin mina tuota jutun konstaapelia uskon, kun jotakin anonyymia kirjoittelijaa.

• ja sitapaitsi
        jos olet toimittanut kirjoitti:

mutta et sitten lukenut tuota haemeensanomien juttua? Ennemmin mina tuota jutun konstaapelia uskon, kun jotakin anonyymia kirjoittelijaa.

haeppa poika .338LM:n 10000 joulen paukku. Saattaapi teettaa.

• nb <sbg
        ja sitapaitsi kirjoitti:

haeppa poika .338LM:n 10000 joulen paukku. Saattaapi teettaa.

Gvwsgqe

• jos se
        nb <sbg kirjoitti:

Gvwsgqe

Mitä siinä jutussa on ihmeellistä? Noinhan minä sanoin että nukutuskiväärejä ei ole, pistooleita on!

jutussa sanottiin että ei ole etes RIITTÄVÄÄ määrää karhunkaatoon soveltuvia aseita. Määrä on eri asia kuin kaliperi.

Niin ja kyllä ainakin helsingin poliisilta vaan löytyy karhunkaatoon, tai vaikka 20 miehen porukan aseistamiseen ko.hommaa varten aseita. Juu ei ihan 10000j ole 338lm, tosin kyllä sen vaan saa likelle ladattua. Tehaspatia ei kyllä löyvy ihan tota.

niminkin minulla on mutta kuka piru sellasta netissä sanoisi. Oikeastaan olen aika tunnettukin seudullamme joten en niin hullu ole että kertosin, mistään syystä.

• jeppu71

Ihmiset ovat vieraantuneet luonnosta , jos jossain sattuu joku karhu näkymään niin kauhea paniiki ja porukka lukkiutuu koteihinsa ja poliisi sedät ampuvat karhun. Sitten parin kuukauden päästä ihmetellään miksi suomen karhu kanta on romahtanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1779
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1358
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1141
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1048
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      949
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      889
    Aihe