Kiitokset että katsotaan sormienläpi Suomen luonnonlohikantojen tuhoamista ryöstöpyynnillä merellä.
hälsningar från,
trolaremaffia
Delfiinikyljystä Enestamille
7
541
Vastaukset
- ja myöskin
suhteellisuustajun putteen määrä on vakio...
- laikaman
Itse ensin vaikka valot. Lohikannat pohjoisen ja Pohjanmaan joista on tuhonnut niiden valjastaminen sähkön tuotantoon. Istukkaiden varassa lohenkalastus on ollut pitkälti. Tornion- ja Simojoki ovat isoista vapaina vielä vielä. Niihin nousevien kutuparvien meripyynti verkottamalla pitäisi kyllä kieltää. Se vaan tekee muutaman kalastajan reaaliteetteihin muutoksen.
Siihen lohikilon hintaan muutama nolla lisää,jos pyydettäs joesta vapavälinein.Surkuhupaisaa tämä Perämeren kalastukiista,näistä nousulohista suurinosa pyydetään jo ennen Perämerelle nousua,muutamat jotka pääsevät tästä labyrintistä ohi,saavat vapakalastajat kimppuunsa joella,ei ruusuiselta näytä luonnonlohikannan tulevaisuuskaan.
- laikaman
kerbiili62 kirjoitti:
Siihen lohikilon hintaan muutama nolla lisää,jos pyydettäs joesta vapavälinein.Surkuhupaisaa tämä Perämeren kalastukiista,näistä nousulohista suurinosa pyydetään jo ennen Perämerelle nousua,muutamat jotka pääsevät tästä labyrintistä ohi,saavat vapakalastajat kimppuunsa joella,ei ruusuiselta näytä luonnonlohikannan tulevaisuuskaan.
Ei näytä lohia uhkaavan. Tornionjoen tuotanto teki paluuta entiseen 1990-luvulla, kun kevätkesän myrskyjen takia kutukalojen verkkopyynti estyi. Mielenkiintoinen piikki näkyy tilastoissakin. Sittemmin on kiistelty kevätrauhoituksen pituudesta merellä mutta parempaan ollaan menossa. http://www.rktl.fi/kala/kalavarat/tornionjoen_lohi_meritaimen/lohikannan_tila_tornionjoessa.html
laikaman kirjoitti:
Ei näytä lohia uhkaavan. Tornionjoen tuotanto teki paluuta entiseen 1990-luvulla, kun kevätkesän myrskyjen takia kutukalojen verkkopyynti estyi. Mielenkiintoinen piikki näkyy tilastoissakin. Sittemmin on kiistelty kevätrauhoituksen pituudesta merellä mutta parempaan ollaan menossa. http://www.rktl.fi/kala/kalavarat/tornionjoen_lohi_meritaimen/lohikannan_tila_tornionjoessa.html
RKTL:n tutkimuksiin täytyy suhtautua varauksella,esimerkkejä löytyy vähän muualta.Itsekkin mökkeillyt Väylänvarressa monena kesänä,kyllähän vapakalastajat tuovat elannonlisää monelle yrittäjälle.Tuleehan tuota piiskaa joskus heilutettua,sanovat että metsästys,kalastus mukavinta hommaa mitä housutjalassa viitsii tehdä,eikäpä tuo käy kiistäminen.
- ympäristöministerille
haa- hieno idea - hyvää lihaa
mutta Norjan ja Japanin valaanpyynti loppu kokonaan
valaat kuuluvat mereen ja niitä ei saa tappaa - Ekolainen
Silakkaa syövät Suomenlahden delfiiniruhot pitäisi viedä Ekokemille hävitettäväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562198En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321694Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721496- 101484
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141474Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 861029
- 20969