"Maa- ja metsätalousministeriö myönsi perjantaina poikkeusluvan kahdeksan yksilön susilauman tappamiseksi Suomussalmella"
Tästä kun tehdään ilmoitus EU-elimiin, niin KEPUPASKAT LÄHTEVÄT PARIKSI VUODEKSI LINNAAN ISTUMAAN RAUHOITETTUJEN ELÄNTEN JOUKKOTEURASTUKSESTA.
Ministeriö rikkoi EU-direkt rauhoitettujen eläinten teurastamisessa
6
590
Vastaukset
- kehäkolmosen sisältä?
Onko kirjoittaja mahdollisesti kehäkolmosen sisäpuolelta? Epäilen että on. KÄytännössä ei siis mitään kokemuspohjaa villieläinten kanssa yhteiselosta. Helppo on vaatia eläinten suojelua kun itsellä ei ole elanto kiinni siitä. Mitä sinä sanoisit jos olisit duunissa ja yhtenä aamuna tulis pomo ja sanos että "yöaikaan kävi rosvot hakemassa työpaikan työvälineet. Mutta mitään ei mahda kun rosvot on rauhoitettuja"
Se on nimittäin vähän sama tässä. Nyt on kyse ihmisten elinkeinosta ja turvallisuudesta. Porosta ihmiseen siirtymisessä kun ei ole pitkä matkaa... - kuuluu,
susille ja sudet kuuluu erämaille ei asutuille seuduille. Suden salakaato ei mielestäni ole rikos jo se tehdään ihmisten ja lemmikki-ja hyötyeläinten suojelemiseksi.
Siitä tuomiota tulee mitä autolla ajas jonkun hengiltä,vieläkun sattuu olemaan änkyrä kännissä,tuomio sen kun vähenee,että on se niin arvokas tuo suden henki.Oikeinhan tuo sinun kirjoitus muuten mielestäni on.
- metsäläismies
Kannanotto tulee varmaan pääkaupingista parikymppiseltä läväreillä varustetulta pipopäiseltä vegaani naikkoselta. Joka luontoretkeilee suomenlinnan kallioilla.
Tosiasia että sudet on petoeläimiä ja alueittain terrorisoivat paikallisten elämää. Yksittäinen susi on arka mulla laumana tullaan hakemaan eväät vaikka navetasta välittämättä talonväestä joka ajetaan ärinällä sisään piiloon. - kenen henki on arvokas?
Edellä on viesti.
"Ministeriö rikkoi EU-direkt rauhoitettujen eläinten teurastamisessa"
Tuo on reilu ylilyönti, siis vietinä. No provokaatioksi sen tietenkin jokainen tunnistaa heti alkuunsa.
Mutta itse asia. Kumman henki ja turvallisuus on arvokkaampi, kaupunkilaisen vai maalaisen?
Vastauksen tietävät kaikki jotka asuvat kehäkolmosen ulkopuolella. Ja oike vastaus on: Yhtä arvokkaita.
Silti hyvänä esimerkkinä eriarvoisuudesta on mm. Hämeenlinnan city karhu ja pari vuotta aiemmin pk-seudun city karhu tai Bruno karhu.
Kauhea hätä tappaa karhu heti kun se huomataan.
Entä maaseudulla? Vaikka susi, karhu tai ilves tappaa ja raatelee koti- ja lemmikki eläimiä, niin kaato lupaa ei tule.
Toivotaan ettei tule ihmis uhreja, vaikka silloin saattaisi jopa EU viskaalit herätä- realistisesti
Hei
Mitä tulee ihmisuhreihin, niin niitähän tulee elämän eri osa-alueilla lähes päivittäin. Liikenteessä, työtapaturmissa, väkivallasta, terveydenhoitohenkilökunnan huolimattomuudesta muutamia mainitakseni.
Myös eläimet aiheuttavat niitä, kuten hirvet, koirat, kotieläimet, hevoset, loiset, jyrsijät ja jopa kärpäset hyttysistä ja punkeista puhumattakaan.
Myös petoeläimet aiheuttavat joskus ihmisuhreja.
Mutta kuten oivaltava lukija huomaa, niin emmehän ole vaatimassa lopetettavaksi noita muitakaan ihmisuhreja aiheuttavia asioita.
Siis annetaan pedoille se tila, jonka ne vaativat ja yritetään sopeutua.
Ja sekin tiedetään, että lentopelkoon voi totutella terapiassa tai ottaa lääkettä.
Susipelkoonkin voi hyvin se hysteerinen äiti tai liipasinherkkä isä ottaa pameja, niin saavat sitten lapset rauhassa pihalla leikkiä.
Susialueen asukas Itä-Suomesta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562198En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321694Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721496- 101484
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141474Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 861029
- 20969