Onko kenelläkään kokemusta koirankarkoitteista? Onko niistä hyötyä tuhoovisvimmaisten koirien kohdalla? Entä kuonokopat? Oon kuullu, et olis olemassa kuonokoppia, joiden kanssa koira voi juoda, mutta ei saa iskettyä hampaitaan esim. huonekaluihin. Kuulemma kalliimmat on parhaimmat. Onko tietoa merkeistä ja nettisivuista mistä niitä voi katsella? Entä mitä maksaa?
Koirankarkotteet ja kuonokopat
5
344
Vastaukset
tai paremminkin "tuhoomisikäisen" koiran omistajana vannon sen nimeen, että koiran aluetta rajataan tarpeen vaatiessa pienemmäksi!
Luo turvallisuutta koiralle oma rajattu alue ja sieltä kaikki tuhottava pois ja luvallista pureksittavaa tilalle.
Koira oppii kyllä todella nopeasti rauhottumaan(koirakin nauttii juuri siitä rauhallisesta olosta) tällaisessa tilassa ja tuhot mimimoituvat samalla!
Juuri hommasin omalle dobberille häkin autoon ja otti sen heti omakseen...nukkuu siellä tai nakertaa puruluutaan...ennen keskittyi verhoilun purkuun tai muuhun häsläämiseen siellä!- ....
tuttuni koira ainakin vain yltyi entistä enemmän karkotteesta. tuttuni laittoi sitä sohvaansa ajatellen että kerrankin ei tarvitse töistä kotii tultua nähdä kuinka sitä on revitty. No kotiin mentyään, hän huomasi että sohva oli AIVAN palasina! eli ei kovin hyviä kokemuksia siitä.. :)
- väärästä
päästä! Miksi et järjestä koiralle sellaisia oloja että se ei pääse tuhoamaan? Esim. yksi huone eteinen. Kaikki tuhottava mahdollisuuksien mukaan pois koiran ulottuvilta. Paljon leluja ja puruluita! Jätä radio ja joku valo päälle. Ja tietysti huolehdit vapaa-aikanasi koiran liikunnasta ja aktivoinnista! Älä hyvä ihminen mitään kuonokoppaa hanki! Koirahan voi tarttua sen kanssa kiinni johonkin ja vaikka loukkantua!
- Haukkis
Meillä koira ilmeisesti koira (9kk) stressaantu muutosta ja rupesi tuhoamaan taas paikkoja.. Päätimme ostaa karkoitetta ja meillä tuhotyöt myös loppuivat. Kuitenkaan en ole varma että loppuivatko karkotteen ansiosta vai sen vuoksi että koira tottui uuteen paikkaan.
Kaverilla on kylläkin semmoinen kokemus että koira tykkäsi karkoitteesta joten siitä ei kyllä heille apua ollut. Mutta itse sanoisin että kannattaa sitä kuitenkin koittaa!
Edellinen kirjoittaja kirjoitti että koira kannattaa laittaa semmotteeseen paikkaan missä ei voi tuhota mitään. Tämä kuitenkin voi olla aika vaikeaa jos esim. asuu yksiössä. Sen vuoksi en menisi tuomitsemaan jos joku kysyy neuvoa.Kiitos vastauksesta :). No mä en kyl asu yksiössä sentään, mut pienessä kaksiossa ja tää on aika erikoisen mallinen asunto, joten tila onkin hankala rajata, enkä mä haluiskaan sitä rajata. Mulla ei tällä hetkellä ole vielä edes koiraa, mut haluun vaan ottaa selvää kaikista vaihtoehdoista mitä koiran hankkimiseen tulee. Meillä on ollu kotona koiria pienistä koirista palveluskoiriin asti, joten ihan ummikko en sentään ole :). Sitten kun koira tulee keväällä asuntoon niin voisin ostaa kokeeksi myös Dap haihduttimen. Toivottavasti vaan nyt kukaan ei ajattele, et aion jättää koiran pitkäx aikaa yksin tms. Teenhän mä 3 -vuorotyötä, mut on mulla kiitettävästi sitä vapaatakin :). Harrastamaan olis tarkotus lähtee sen kanssa. Rodusta en oo vielä ollu ihan täysin varma, mut kyllä mä labradoreista tykkään :). Täällä Turussa on tammikuussa näyttely, joten sinne aattelin yrittää päästä kattomaan, jos työvuorot sen sallii. Kaarinassa olin jo ja siellä ihastuin Rhodesian koiraan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa542126En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141464- 101444
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3531444Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681315- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81024- 81992
- 20969